نیروگاه جنوب اهواز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیروگاه جنوب اهواز
کشورایران
وضعیتپیشنهاد شده
سیکل ترکیبی؟Yes
توان تولیدی
ظرفیت نامی۹۶۸ مگاوات
پیوندهای بیرونی
ویکی‌انبار

نیروگاه سیکل ترکیبی جنوب اهواز (در اهواز، در منطقه حمید در ۲۵ کیلومتری جاده قدیم اهواز - خرمشهر) یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۹۶۸ مگاوات است که شامل ۴ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان گازوئیل است و سطح ولتاژ پست آن ۴۰۰ کیلوولت است.

شرکت پیمان‌کار کارفرمای ساخت این نیروگاه، شرکت صنایع برق و انرژی صبا است.[۱][۲]

شرکت صنایع برق و انرژی صبا[ویرایش]

بنیاد مستضعفان، شرکت صنایع برق و انرژی صبا را تأسیس نمود.[۳] شرکت صنایع برق و انرژی صبا به منظور مشارکت فعال در تأمین انرژی الکتریکی کشور در سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت در صنعت برق از طریق مشارکت بخش خصوصی کرده‌است. این شرکت با تولید برق در نیروگاه‌های نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، زرگان اهواز، نیروگاه علی‌آباد کتول، نیروگاه قم و نیروگاه چابهار، بیش از ۳۲۰۰ مگاوات برق را به شبکه سراسری عرضه می‌نماید.[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. نیروگاه سیکل ترکیبی 968 مگاواتی جنوب اهواز[پیوند مرده]
  2. «کارفرمای نیروگاه سیکل ترکیبی جنوب اهواز». بایگانی‌شده از اصلی در 24 فوریه 2014. دریافت‌شده در 11 اكتبر 2013. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  3. «بنیاد مستضعفان». بایگانی‌شده از اصلی در ۴ اکتبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳.
  4. «شرکت صنایع برق و انرژی صبا». بایگانی‌شده از اصلی در 4 اكتبر 2013. دریافت‌شده در 11 اكتبر 2013. تاریخ وارد شده در |accessdate=،|archivedate= را بررسی کنید (کمک)