رزیدنت ایول ۲ (بازی ویدئویی ۲۰۱۹)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رزیدنت ایول ۲
جلد رسمی بازی
توسعه‌دهنده(ها)کپ‌کام آر ند دی بخش ۱
ناشر(ها)کپ‌کام
کارگردان(ـان)
  • کازانوریی کادوی
  • یاسوهیرو آنپو
تهیه‌کننده(ها)
  • یوشیاکی هیرابایاشی
  • تسویوشی کاندا
طراح(ـان)هیدهیرو گودا
برنامه‌نویس(ـان)ماساتوشی فوکازاوا
هنرمند(ان)
  • گز فرای
  • ستوشته کامازو
نویسنده(ها)برنت فریدمن
آهنگساز(ان)شوساکو اوچیاما
زنلان کانگ
ماسامی اوئدا
سریرزیدنت ایول
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز
پلی‌استیشن ۴
اکس‌باکس وان
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)ترس و بقا
حالت(ها)یک‌نفره
رسانه

رزیدنت ایول ۲ (به انگلیسی: Resident Evil 2) نسخهٔ بازخلق‌شده عنوان رزیدنت ایول ۲، یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا است که توسط کپ کام ساخته و در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است. این بازی روایتگر مأمور پلیس تازکاری با نام لیان اسکات کندی و دانشجویی با نام کلر ردفیلد می‌باشد که قصد فرار از شهر راکون سیتی را دارند که به علت شیوع ویروس، ساکنان آن تبدیل به زامبی شده‌اند. منتقدان، این بازی را برای گیم پلی، نحوه بیان و وفاداری به نسخه اصلی بازی، ستایش کردند.

نسخه ی نسل نهمی[ویرایش]

کپ‌کام در توئیتر خود تایید کرد که نسخه های نسل نهم رزیدنت اویل ۲، رزیدنت اویل ۷: بایوهزرد و رزیدنت اویل ۳ ( ۲۰۲۰ ) در حال توسعه است‌.

این بازی ها با بهبود بیشتر برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهند شد.

این نسخه ها از رهگیری پرتو، وضوح ۴‌کی و فریم ریت بالا پشتیبانی خواهند کرد.

پیش زمینه[ویرایش]

قسمتی از بازی که در آن کلر ردفیلد در حال تقابل با شخصیت منفی بازی، مستر. ایکس است.

این بازی نسخه بازخلق‌شده رزیدنت ایول ۲ است که در سال ۱۹۹۸ توسط کپ کام منتشر شد. در نسخه اصلی بازی بازیکن تنها قادر بود شخصیت داستان را در چهار جهت اصلی حرکت دهد و همچنین توانایی چرخش دوربین نیز وجود نداشت اما در نسخه بازخلق‌شده کنترل شخصیت بازی به صورت مدرن نوشته شده و دوربین نیز با دید سوم شخص از بالای شانه مشابه با رزیدنت ایول ۴ جایگزین شده‌است.

توسعه[ویرایش]

در سال ۲۰۱۵ کپ‌کام از نسخهٔ بازخلق‌شده بازی رزیدنت ایول ۲ که نسخه اصلی آن در سال ۱۹۹۸ منتشر شده بود، رونمایی کرد. جزئیات بیشتری از بازی تا ای۳ ۲۰۱۸ منتشر نشد که کپکام یک تریلر از گیم پلی این بازی را به نمایش گذاشت. این بازی از موتور RE engine موتوری که در بازی رزیدنت ایول ۷: بایوهازارد نیز استفاده شده بود، بهره می‌برد. این بازی در کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس دارای قابلیت وضوح ۴کی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارا می‌باشد.

داستان[ویرایش]

این بازی در سپتامبر ۱۹۹۸ دو ماه پس از رویدادهای رزیدنت ایول (۲۰۰۲ رزیدنت ایول) برگزار شد. بسیاری از شهروندان به موجودات Mindless تبدیل شده‌اند که به‌وسیله نجات یافتگان به عنوان زامبی‌ها شناخته می‌شوند، به دلیل شیوع بیماری ویروسی جنگ‌افزار میکروبی که به‌وسیله ویروس تی آلوده شده‌اند. این بازی در یک ایستگاه گاز خارج از شهر شروع می‌شود، که در آن افسر پلیس تازه‌کار با دانش آموز کالج کلر ردفیلد، که به دنبال برادرش کریس ردفیلد است، ملاقات می‌کند.

پس از اینکه پس از یک تصادف رانندگی از هم جدا شدند، لئون و کلر موافقت کردند تا در اداره پلیس شهر ملاقات کنند. این ساختمان توسط زامبی‌ها مورد هجوم قرار می‌گیرد و دیگر هیولاها، از جمله تایرنت، معمولاً منسوب به «آقای ایکس» است که به شکار و کشتن هر کدام از بازماندگان اعزام می‌شود. این موجودات و موانع گوناگون مانع از این می‌شوند که لئون و کلیر از هم جدا شوند تا بتوانند راهی برای فرار از شهر پیدا کنند.

سناریوی کلر[ویرایش]

کلر با یک دختر جوان، شری بریکین که با یک موجود غول‌آسا تعقیب می‌شود، روبه‌رو می‌شود. دو نفر موفق شدند فرار کنند و وارد گاراژ پلیس بشوند، جایی که رئیس پلیس فاسد شری را در یک یتیم خانه رها کرده بود. کلر به زودی تلفنی را دریافت کرد که شری را به عنوان یک آویز که در حین ارتکاب جرم دزدیده بود، تجارت کند، تهدید کرده بود که اگر کلر تسلیم نشود، او را بکشد. کلر با اکراه موافقت کرد که این کار را انجام دهد.

شری سعی دارد به تنهایی از چنگ او فرار کند، اما به زودی توسط Irons به دام می‌افتد. قبل از اینکه Irons بتواند به او صدمه بزند، موجودی که شری را تعقیب کرده و implants را با یک انگل به کار برده بود. او به سراغ شری می‌رود تا شری را نجات دهد، و انگل از سینه Irons بیرون می‌زند و او را می‌کشد. همان‌طور که کلر و شری در تلاش برای ترک آن هستند، هیولا وارد می‌شود و در آسانسور به دنبال آن‌ها می‌گردد، اما توسط این جانور در تعقیب شری به قتل می‌رسد. سپس جانور سعی می‌کند به شری و کلر حمله کند، اما به‌طور تصادفی باعث می‌شود که آسانسور به فاضلاب برگردد. تأثیر ناشی از آن کلیر را بی‌هوش می‌کند و شری را مجبور می‌کند که او را رها کند تا فرار کند.

کلر توسط آنت مادر شری پیدا می‌شود. آنت نشان می‌دهد که آن موجود پس از شری ویلیام و شوهرش است. شوهرش جی - ویروس را برای آمبرلا تهیه کرد؛ با این حال، ویلیام قصد داشت آن را به ارتش آمریکا بفروشد. آمبرلا نیروی شبه‌نظامی خود را برای توقیف آثار او فرستاد که منجر به کشته شدن ویلیام شد. برای اجتناب از مرگ و سوگند انتقام، ویلیام خود را با ویروس G - ویروس آلوده کرده بود. ویلیام مبتلا، سربازان آمبرلا را در فاضلاب شکار کرد. در طول این کشتار، او شیشه‌های t-virus که سربازان دستگیر کرده بودند را کشت، موش‌های فاضلاب را آلوده کرده و به‌طور غیر مستقیم باعث شیوع بیماری راکون شد. در حال حاضر، یک حیوان درنده، ویلیام را وادار می‌کند تا شری را آلوده کند، چرا که نزدیک‌ترین ژنتیک با ویلیام است و بنابراین مناسب‌ترین میزبان برای گسترش عفونت است.

کلر شری را پیدا می‌کند که به وسیله آنت در یک سطل زباله گیر افتاده‌است. با این حال، به محض رسیدن به او، شری بیمار می‌شود. آنت درک می‌کند که ویلیام قبلاً شری را مبتلا کرده‌است و کلر او را به آزمایشگاه آمبرلا به نام NEST آورده‌است که در آنجا یک واکسن ذخیره می‌شود. یک‌بار کلر از شری برای بازکردن واکسن استفاده می‌کند، اما ویلیام حمله می‌کند. کلر پس از کشتن وی به همراه آنت، که پیش از مرگ از جراحت‌های درونی موفق شده بود شری را درمان کند، او را کشت. شری با چشمانی اشک بار از مادرش خداحافظی می‌کند. در حالی که این مرکز پروتکل خود - امحا را تصویب می‌کند، کلر و شری مسیر خود را به سوی یک قطار تخلیه راه می‌اندازند. ویلیام دوباره بازمی‌گردد، و کلیر هم او را همان‌طور که قطار برای رفتن آماده می‌کند شکست می‌دهد. در هنگام سوار شدن، کلر هم در آنجا لیون را ملاقات می‌کند.

بازتاب‌ها[ویرایش]

این بازی در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۸ توانست بهترین نمایش را با آراء اکثریت به دست آورد.[۱۵]

منابع[ویرایش]

  1. "Resident Evil 2 for PC Reviews". متاکریتیک. Retrieved January 22, 2019.
  2. "Resident Evil 2 for PlayStation 4 Reviews". متاکریتیک. Retrieved January 22, 2019.
  3. "Resident Evil 2 for Xbox One Reviews". متاکریتیک. Retrieved January 22, 2019.
  4. Carter, Chris (January 22, 2019). "Review: Resident Evil 2 (2019)". دستراکتید. Retrieved January 22, 2019.
  5. Patterson, Mollie L. (January 22, 2019). "Resident Evil 2 review". Electronic Gaming Monthly. Retrieved January 29, 2019.
  6. "Famitsu review scores (1/15/19)". Nintendo Everything. January 15, 2019. Retrieved January 21, 2019.
  7. Reeves, Ben (January 22, 2019). "Resident Evil 2 Review". گیم اینفورمر. Retrieved January 22, 2019.
  8. "Resident Evil 2 remake review | The perfect Resi game?". گیم رولیشن. January 22, 2019. Retrieved January 29, 2019.
  9. Fillari, Alessandro (22 January 2019). "Resident Evil 2 Review - Raccoon City Revisited". گیم‌اسپات. Retrieved 22 January 2019.
  10. Hatfield, Daemon (January 22, 2019). "Resident Evil 2 Review". آی جی ان. Retrieved January 22, 2019.
  11. Kim, Matt (2019-01-22). "Resident Evil 2 Review". USgamer (به انگلیسی). Retrieved 2019-01-23.
  12. Hoggins, Tom (January 22, 2019). "Resident Evil 2 remake review: Survival horror perfection". دیلی تلگراف. Retrieved January 22, 2019.
  13. Woodhouse, Roy (January 22, 2019). "Resident Evil 2". Gamereactor. Retrieved January 22, 2019.
  14. Stuart, Keith (January 22, 2019). "Resident Evil 2 review – genre-defining horror, loaded with dread". گاردین. Retrieved January 22, 2019.
  15. Fogel, Stefanie. "Game Critics Awards 2018 Names 'Resident Evil 2' Remake Best of Show". Variety. Retrieved July 12, 2018.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Resident Evil 2 Remake». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۶/۱/۲۰۱۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]