ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Turk.Dr (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۷ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.



درخواست‌های در انتظار مدیران/دیوانسالاران           آخرین روزآمدسازی: ‏۶ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۰۲ (UTC)
حذف / احیا محافظت صفحه‌ها کسب دسترسی بستن / بازشدن انتقال / ادغام

برای دیوانسالاران:

سایر

به تابلوی اعلانات مدیران خوش آمدید. در این صفحه می‌توانید وقایعی را که نیازمند دخالت مدیران ویکی‌پدیای فارسی است گزارش کنید. با رعایت رهنمود و سیاست‌های رفتاری همهٔ کاربران ویکی‌پدیا می‌توانند در این صفحه مطلبی بنویسند.

آیا اشتباهی اینجا نیامده‌اید؟ استفاده از این صفحه
  • پیش از شکایت از یک کاربر در این صفحه، ابتدا گلهٔ خود را در صفحهٔ بحث آن کاربر مطرح کنید.
  • عنوان بخشی را که می‌افزایید طوری بنویسید که نام کاربر یا مقالهٔ مورد بحث در آن ذکر شود.
  • از عنوان‌هایی کلی مثل «بررسی» و «کمک» و «پی‌گیری» خودداری کنید؛ به جای آن عنوانی بنویسید که اختصاصی‌تر باشد (مثلاً «بررسی ویرایش کاربر:فلانی)
  • لطفاً مطالب خود را مؤدبانه بنویسید و نیز هنگام افزودن مطلب، پیوندی به مشکل خود بدهید تا بتوانیم برای مشکل شما چاره‌ای بیابیم.
  • لطفاً مطلب خود را خلاصه و موجز بنویسید.
  • انتهای مطلب با چهار مدک (~~~~) امضا کنید.
  • اگر موضوع شکایت یکی از کاربران است، حتماً در صفحهٔ بحث کاربر پیام بگذارید تا از شکایت آگاه شود. برای این کار می‌توانید از {{جا:آگاه‌سازی تام}} ~~~~ استفاده کنید.
خالی کردن کاشه برای تازه کردن صفحه

بایگانی‌های سه سال اخیر تابلوی اعلانات مدیران
۲۰۲۴ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۳ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
۲۰۲۲ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن
ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
بایگانی‌ کامل سال‌های گذشته
دیگر پیوندهای مفید
درخواست بازرسی کاربر
تابلوی اعلانات حل اختلاف
تابلوی اعلانات منابع معتبر
تابلوی اعلانات دیوان‌سالاران
تابلوی اعلانات ربات‌ها
گزارش قفل آبی
راهنمای فنی مدیران


شکایت علیه 3000MAX

اصلی: پیوند پایدار به آخرین نسخهٔ «ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران § شکایت از کاربر:3000MAX»

این متن را دو روز قبل نوشتم و همان موقع در ریسهٔ بالا اعلام کردم:

لطفاً این ریسه «بایگانی نیمه‌خودکار» نشود چون از فردای آخرین پیام خودم در ۵ مارس، به دلیل شلوغی و سنگینی بحث‌های فعلی، برنامه‌ریزی کردم تا یک متن و توضیحات مهم و کمی طولانی را در صبح جمعه (۱۱ مارس) به عنوان روز تعطیل رسمی ثبت کنم تا بهتر فرصت رسیدگی و خواندن آن باشد، با سپاس.

الان می‌بینم درست ۱۴ ساعت قبل، جناب Telluride آن ریسه را بستند چون دیروز بعد از ظهر توسط ایشان و جناب Sunfyre تشخیص داده شد کاربر:محمد 3 کریمی 7 زاپاس کاربر:ArmanAfifeh است و جناب Persia هم برخلاف درخواستم آن را چند ساعت قبل بایگانی نیمه‌خودکار کردند: ویژه:تفاوت/34268507 در نتیجه از روی ناچاری این ریسهٔ جدید را گشودم و از مدیران باتجربه و کهنه‌کار (veteran) خواهش رسیدگی به موارد زیر را دارم، با سپاس.

3000MAX (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

۱. افتراء

من براساس وپ:اردک باور دارم محمد 3 کریمی 7 زاپاس نامشروع Editor-1 است و باید برایش درخواست بازرسی داده شود. کاربر: محمد 3 کریمی 7 تازه‌وارد با دوماه تجربه نمیتواند چنین صفحه کاربری ای بزند، آن هم انقدر شبیه ادیتور!

او می‌تواند به هر چیز باور داشته باشد، ولی بیان کردن آن به این شکل با آن علامت تعجب چیزی جز افتراء / تهمت نیست چون با اطمینان و قاطعیت و یقین و با استناد به ساز و کار مطرح‌شده در وپ:اردک بیان‌شد، اول خواستم درخواست کنم صفحهٔ کاربری «کاربر:محمد 3 کریمی 7» حذف شود لیکن چون هیچ سیاست یا آئین‌نامه را نقض نکرده آن را مطرح نکردم، لذا درخواست می‌کنم صفحهٔ کاربری خودم حذف شود (*چند روز بعد*)، این درخواست از این جهت است که به 3000MAX و سایرین ثابت کنم من محتاج و درماندهٔ یک صفحهٔ کاربری برای تنها حساب خودم نیستم چه رسد به اینکه اگر یک زاپاس نامشروع داشته باشم برای آن صفحهٔ کاربری ایجاد کنم آن هم شبیه مال خودم! صفحهٔ من از ۱۱ سپتامبر به درخواست خودم حذف شد و ۲۲ ژانویه احیاء شد که می‌شود ۴ ماه و نیم! صفحهٔ کاربری برای به ادعای 3000MAX «زاپاس نامشروع» چه سودی دارد؟!! آن هم با اطلاعات شخصی غلط؟! فایده و اهمیت {{جعبه اطلاعات کاربر}} به این است که اطلاعات شخصی درست و حقیقی را نشان دهد، استفاده از {{جعبه اطلاعات کاربر}} هم که نه نشان‌دهندهٔ تبحر و تخصص بالای فنی است نه تسلط و شناخت به الگوها و نه درک بالای زیبایی‌شناسی! که اگر به ادعای 3000MAX آن کاربر «زاپاس نامشروع» من باشد برای آن چنین صفحهٔ کاربری ایجاد کنم. همچنین لینک «شمار تراگنجایش‌ها» در صفحهٔ «ویژه:پیوند_به_این_صفحه/الگو:جعبه_اطلاعات_کاربر» نشان می‌دهد {{جعبه اطلاعات کاربر}} در این لحظه توسط «114» صفحه تراگنجایش شده، کاربر مذکور می‌توانست این الگو را در هر یک از این صفحه‌ها دیده باشد و اگر پارامترهای آن را به تقلید از من مقداردهی کرده است این می‌تواند به هم‌استانی بودن او با من (طبق ادعای خودش) و جذابیت بصری و دانشنامه‌ای مقداردهی به شیوهٔ من باشد، آیا *تقلید* در صفحه کابری ممنوع است یا می‌توان به دو کاربر به دلیل شبیه‌بودن صفحهٔ کاربری این‌طور راحت افتراء زد؟ من آن‌قدر یک آدم صادق و رو راست هستم که از چند سال قبل مشخصات فردی و مکان تقریبی سکونت خودم را اعلام نموده‌ام، در حالیکه اشخاص صاحب زاپاس نامشروع و زاپاس‌باز بسیار بعید است اینگونه صادق باشند. همچنین من در صفحهٔ خودم، محل سکونت خود را در ۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ اعلام کردم که در «استان قزوین، یک روستا در شهرستان آبیک» است: ویژه:تفاوت/26624841 ولی در ۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۰ به «یک روستا در استان قزوین» تغییر دادم: ویژه:تفاوت/29457628 در حالیکه کاربر:محمد 3 کریمی 7 از ‏۱۲ فوریه در صفحهٔ خود اعلام کرد که ساکن «قرمزآباد، استان قزوین، تاکستان، ایران» است: ویژه:تفاوت/34121090

ظاهرا ادیتور اینجا را با منبر اشتباه گرفته. این خشم و لحن تند وی مرا حتی برای در خواست بازرسی دادن مسمم‌تر کرد‌، حسابش اگر پاک بود چرا انقدر خشمگین شد؟

آنچه که او آن را «خشمگین» شدن می‌نامد از این جهت بود که او کاربری را به من نسبت داد که غیر از داشتن یک یا چند الگوی کاربری مشابه من، هیچ شباهتی با من ندارد! او بدون تحقیق و بررسی ویرایش‌های من و آن کاربر، فقط بر اساس یک {{جعبه اطلاعات کاربر}} چنین قاطع و محکم افتراء زد. این سخن او (بولد) یک افتراء بیان می‌کند چون آنچه که او آن را «خشمگین» شدن نامید از این جهت نبود که حساب من پاک نیست!

در ادامه گفتم:

افتراء خود را به ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر ببرد و شواهد و اسناد و ادله خود را به طور کامل در مکان درست مطرح کند تا من هم پاسخ دهم، به قول خودش «سازکاری قابل پیگیریست در ویکیپدیا».

پاسخ او:

جو ندهید آقاجان، اینجا پارامان اروپا نیست، من و شما هم نماینده روسیه و اوکراین نیستیم، مثل اینکه خیلی جدی گرفته‌اید، افترا بزنم به شما که چه بشود مگر در چه مقعیتی هستید؟ نان من را میدهید؟!

او درخواست من برای طرح بازرسی در «ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر» را «افترا» نامیده حال آنکه طرح بازرسی در «ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر» اگر که با یک لحن خنثی و به دور از تهمت و کنایه مطرح شود، یک افتراء نیست! بلکه سخن او در ابتدای ریسه به یک نحو روشن افتراء است.

من همچنان به محمود کریمی ظن دارم. کاربر تازه واردی که به سیاست های دانشنامه مسلط است اما ویرایش هایش بیشتر اخلال گریست، این‌ها با هم نمیخوانند. این که چرا صفحه اولش شبیه مال شماست نمیدانم چه ارتباطی با شما دارد؟ یعنی اتفاقی از بین این همه کاربر امده صفحه کاربری همانی که مدت هاست فعال نیست را کپی کرده؟

آیا با ثبت یک شکایت در این‌جا می‌توان مدعی شد یک کاربر تازه‌وارد یا IP، «به سیاست های دانشنامه مسلط است»؟!!!؟! این تشخیص 3000MAX بر اساس کدام ویرایش‌ها و نظرات آن کاربر بود؟!! من که ویرایش‌های آن کاربر که تا این لحظه فقط ۱۰۰ عدد هستند را چک کردم و جز ناآشنایی او با اصول ابتدایی سیاست‌ها و مسائل فنی و ویراستاری، چیز دیگری ندیدم!! او آن‌قدر خام و تازه‌کار است که حتی ویرایش‌هایش برچسب «ویرایش پیشرفته تلفن همراه» هم ندارند یعنی با حالت بسیار ابتدایی موبایل ویرایش می‌کند! حال چطور او شده است «به سیاست های دانشنامه مسلط است»؟!! بارها شده است کاربران جدید یا حتی IPها در همان روز یا هفته یا ماه اول فعالیت خود، به اینجا یا سایر فضاهای بحث می‌روند و چیزی مطرح می‌کنند!! 3000MAX نسبت‌های ناروا هم به من و هم به آن کاربر می‌دهد و این ادعای بزرگ او *ایجاد اخلال و سوءقضاوت* می‌کند. همچنین «یعنی اتفاقی» همراه با علامت سؤال یک لحن کنایه‌ای است و این پیام را دارد که ماجرا خلاف ظواهر است! که می‌شود افتراء.

نکته: سطح تسلط من به مباحث زبان‌شناسی آن‌قدر هست که از چند ماه قبل تشخیص داده‌ام عبارت «شکایت از فلانی» از اساس اشتباه است و با اصول دستور زبان و معانی کلمات هم‌خوانی ندارد! بلکه درست آن «شکایت علیه فلانی» است! اگر آن کاربر من بودم، نه آن ریسه ساخته می‌شد و نه عنوانش آن‌گونه بود!

کسی که اقدام به ایجاد یک «زاپاس نامشروع» می‌کند یک مشکل یا هدف برای این کار دارد، ویرایش‌های خرد و کم اهمیت آن کاربر بیشتر در زمینه فوتبال و اتومبیل هستند که بنده در هیچ کدام سابقه فعالیت ندارم! تنها ویرایش من در زمینه فوتبال، در مقالهٔ مارک ویلموتس بود آن هم ربطی به فوتبال نداشت! به‌طور ناقص ذکرشده بود «همچنین در ایران، از او به عنوان «سناتور» یاد کردند» برام سؤال شد چرا؟! منبع آن را دیدم و طیق منبع کامل کردم: «چرا که او ترجیح داد پس از پایان دوران بازی در فوتبال، وارد سیاست شود و در انتخابات فدرال بلژیک در سال ۲۰۰۳ او که عضوی از حزب محافظه کار فرانسوی‌زبانِ جنبش اصلاح طلب بلژیک بود، به عنوان سناتور پارلمان انتخاب شد و در نهایت در سال ۲۰۰۵ در حرکتی اعتراضی از سمت خود استعفا کرد.» (تفاوت) ویرایش دیگری از من در حوزه فوتبال پیدا نخواهید کرد چون نه طرفدار و علاقه‌مند به فوتبال هستم نه سایر ورزش‌ها.

یعنی اتفاقی از بین این همه کاربر امده صفحه کاربری همانی که مدت هاست فعال نیست را کپی کرده؟

مگر کپی‌کردن یا در این مورد، *الهام‌گرفتن* از صفحهٔ یک کاربر، به این ربط دارد که او فعال باشد یا نباشد؟!؟! صفحات کاربری همیشه دیده می‌شوند. بنده فقط ۸ ماه غیر-فعال بودم، ۸ سال که نبود، کابرانی که ده سال قبل خود را بازنشسته کردند هنوز صفحات آن‌ها دیده می‌شود، آیا این یک چیز عجیب و غیر عادی است؟!

۲. تحریف کلام و منظور من

من در پیام اول خودم در *۱ مارس*، برای اینکه *سایر کاربران*، نه 3000MAX، بدانند چه شد که پس از ده ماه در این‌جا پیام گذاشتم و همچنین برای دفاع علیه افتراء او که در *۲۸ فوریه* بیان کرد، گفتم:

من طی این مدت که فعالیت نداشتم و حتی همین الان، کلاً رویدادها و اتفاقات و تغییرات صفحات ویکی‌پدیا را دنبال نکرده و نمی‌کنم، الان هم اگر 3000MAX به صفحه کاربری من لینک نداده بود («زاپاس نامشروع Editor-1 است») حتی اسم این کاربر که ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ شروع به فعالیت کرده است و تا این لحظه فقط ۵۱ ویرایش دارد را نه دیده بودم نه او را می‌شناسم

....

۲. من از ۱۹ ژانویهٔ ۲۰۲۲ فعالیت خود را از سر گرفتم و صفحه کاربری خودم را همان روز احیاء کردم، ....

ولی 3000MAX دو مرتبه حرف من را تحریف و از آن سوء استفاده کرد:

کاربد میگوید مدت‌هاست اینجا نبوده ولی چند ساعت بعد از این ریسه سروکله‌اش پیدا شد.

یعنی اتفاقی از بین این همه کاربر امده صفحه کاربری همانی که مدت هاست فعال نیست را کپی کرده؟

این‌ها ربط و شباهت به حرف‌های من که همان اول صادقانه گفتم ندارند و بسیار بعید و دور از ذهن است اگر او مشارکت‌های من و تاریخ آن‌ها را چک نکرده باشد و بی‌اطلاع از وضعیت فعالیت من باشد.

۳. آزار - حمله شصی - نقض نزاکت

به او گفتم:

حالا پس از ایجاد مزاحمت و ناراحتی برای من و گرفتن وقت و انرژی من برای نوشتن آن توضیحات، سخن خود را تقلیل می‌دهید به «من ظنی داشتم، لازم بدانم درخواست بازرسی هم میدهم، تصمیمش با خودم است» و با یک لحن طلب‌کارانه سخن اولیهٔ خود را می‌پیچانید.

در پاسخ گفت:

از لحن و ناراحت کردن و گرفتن وقت و انرژی دیگران صحبت نکنید که خودتان ید طولایی در این زمینه دارید

این به رخ کشیدن و بیان سابقه من، چه درست چه غلط با این غلیظت که او گفت، در این ریسه که مربوط به رفتارها و عملکرد من نیست و موضوع بحت، من یا *سابقه رفتاری من* نیست، نقض وپ:آزار و یک حمله شخصی است، من حرف اشتباهی نزدم و امر و نهی هم نکردم، لحن کلام این کاربر در ان ریسه، تند و تهاجمی و آزاردهنده است و افتراء زده است، چنین حقی برای او وجود نداشت که برای تنها یک اشاره من به رفتارها و تغییر سخن خود، سابقه و گذشته من را مطرح کند و با گفتن «از ... صحبت نکنید ...» من را حتی از یک اشاره گذرا به رفتار و کلام نادرست خود منع کند.

ظاهرا ادیتور اینجا را با منبر اشتباه گرفته. این خشم و لحن تند وی مرا حتی برای در خواست بازرسی دادن مسمم‌تر کرد‌، حسابش اگر پاک بود چرا انقدر خشمگین شد؟

....

کاربد میگوید مدت‌هاست اینجا نبوده ولی چند ساعت بعد از این ریسه سروکله‌اش پیدا شد.

این موارد هم نقض نزاکت و حمله شخصی هستند؛ عبارت «سروکله‌اش پیدا شد» برای تحقیر و خوار کردن به‌کار می‌رود، جای این عبارت سخیف و تحقیرآمیز این‌جا نیست.

 یادداشت: درخواست رسیدگی دقیق و برخورد جدی دارم تا ایجاد بازدارندگی برای او و سایرین کند، باسپاس. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۰۸ (UTC)پاسخ

این همه قلمفرسایی کردید که به این برسید که من به شما افترا زده ام؟ :)) همه این ها را با یک جمله میشورم و میگذارم کنار، فحن ندارید! افترا در ویکیپدیا دقیقا چی هست اصلا؟ مصداق دیگری ازش دارید؟ افترا یعنی دروغ بستن، که اصلا در سازوکار ویکیپدیا چنین چیزی ممکن نیست،
شما پیشتر هم ثابت کرده اید که در قبال من فحن ندارید، این بار دومتان است. یکبار دیگر هم وقتی بود که @The Stray Dog: در قخ آمد و پیشنهاد گسترش جستار آزار اذیت چین در قبال مسلمانان ایغور را داد و ادیتور آمد و نوشت که هدف ما تقابل با ج. ا و سیاست هایش در قبال چین است و دلمان به حال مسلمین نسوخته! تفاوت
آن زمان من از او بابت نیت خانی و عدم حسن نیت از او شکایت کردم، ریسه با یک تذکر خشک و خالی جمع شد! اگر آن زمان با ادیتور در قبال این موضوع برخوردی میشد شاید سوءنیت و نیت خوانی اش در قبال من به اینجا نمیکشید، هنوز هم احساس میکنم با آن رفتار زشتش برخوردی در شان نشده.
کاربر باید توضیح دهد که اصلا چگونه در ویکیپدیا که به اتاق شیشه ای میماند میشود افترا زد؟ توضیح اضافه تری ندارم روندی که کاربر پیش گرفته به بازی گرفتن سامانه و پرونده سازیست. با ادیتور حتی نزدیک به آنچه شایسته اش هم هست در قبال رفتارهای تندش برخورد نشده. بایگانی صفحه بحثش را بررسی کنیم میفهمیم. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۲۰ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۵۰ (UTC)پاسخ
کاربر این همه برای اثبات آنچه افترا میخواند قلم فرسایی کرده و حتی علامت تعجب نوشته های مرا هم شمرده، اما نیامده تا صفحه بحثم تا مرا از این ریسه مطلع کند و اگر الان اتفاقی در فهرست پیگیری هایم نمیدیدمش اصلا متوجه نمیشدم. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۲۱ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۵۱ (UTC)پاسخ
وقتی بر خانه شیشه ای هستید به طرف دیگران سنگ پرت نکنید، شما نمیتوانید در قبال دیگران تند باشید و انتظار چیز دیگری را داشته باشید، به سابقه تان به چشم آنچه گذشته نگاه نکنید، اینها جزو اعمالتان است، حتی اگر در وقت خودش با آن برخورد متناسب نشده بوده باشد. حالا بیایید دانه دانه علامت تعجب های نوشته هایم را بشمارید و به قول خودتان(!) وقت دیگران را بگیرید و ظن من را افترا (!) تعبیر کنید و به من افترا بزنید که به شما افترا زده ام. اینجوری کسی را تحت تاثیر قرار نمیدهید. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۲۵ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۵۵ (UTC)پاسخ
همین نوشته خودتان را دوباره بخوانید، زیر زیرکی کلمات تحریک آمیز استفاده میکنید، به رخ کشیدن سابقه؟ مگر چخبر است؟ چه چیز را به رخ بکشم؟
لحن کلام این کاربر در ان ریسه، تند و تهاجمی و آزاردهنده است، اگر شما درک دقیقی از این که چه چیز آزار دهنده است و چه چیز نیست چرا خودتان چنین سابقه ای دارید؟ اگر تمام این مدت متوجه نبودید که بیان خودتان هم گزنده است چطور آن را در دیگران خوب تشخیص میدهید؟
چنین حقی برای او وجود نداشت حق داشتن نداشتن من را که شما تعیین نمیکنید، میکنید؟
من را حتی از یک اشاره گذرا به رفتار و کلام نادرست خود منع کند.
ولی 3000MAX دو مرتبه حرف من را تحریف و از آن سوء استفاده کرد باز که فحن ندارید. راستی خودتان هم که دوتا دوتا علامت تعجب میگذارید. من هم بروم یک فرم شکایت از شما پر کنم پس :). MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۳۱ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۰۱ (UTC)پاسخ
همین مکالماتی که ادیتور با من در این ریسه و آن ریسه دیگر داشته را بخوانید یکبار، چقدر زیرپوستی تند و به قول خودش تهاجمیست، چطور آرام روانم را میفرساید، وقتی در پی همین تندخویی او من هم ناخودآگاه در قبال او از چنین لحنی استفاده میکنم می آید و مال مرا بولد میکند و تا علامت تعجبم هم خورده میگیرد که ایهناس مکس در قبال من تهاجمی و فلان و بیسار است. تکرار میکنم، برخانه شیشه ای هستید؟ به سمت دیگران سنگ پرتاب نکنید. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۷ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۱۷ (UTC)پاسخ
یک نکته هم مغفول ماند آن هم ادبیات خود محمود کریمیست که بسیار جای تذکر داشت و متاسفانه در قبال او هم سکوت شده. میگوید من ویرایش هایش را خنثی میکنم که ویرایش های خودم را زیاد کنم :)). این مورد را که دیگر میشود افترا تلقی کرد نه؟ انگار که حالا اینجا به عزای هر ویرایش پنجاه سنت واریزی داریم که بخواهم ویرایش هایم را زیاد کنم.MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۰ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۲۰ (UTC)پاسخ
خب الان دیدم که کریمی واقعا زاپاس بوده! ظاهرا افترایی که به ادیتور زدم حداقل نصفش درست از آب درآمده است. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۳ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۲۳ (UTC)پاسخ

3000MAX به جای پذیرش رفتار اشتباه خود، با ثبت پیام‌هایی پشت سر هم که نشان از شتاب‌زدگی دارد، مباحثی مطرح می‌کند که نه تنها ربط به اشکال(ات) مطرح‌شده توسط من ندارند بلکه دارای مشکل هم هستند، اگر لازم است تک-تک نشان دهم. کاربران لطفاً ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/گوناگون/بایگانی ۹۲#ایجاد مقاله تبعیض علیه مسلمانان چین را سر فرصت بخوانند تا کامل درک کنند موضوع آن بحث و پیام‌های من چه بوده، ایشان یک قسمت از حرف و پیام من را نصفه و نیمه بدون پس و پیش این‌جا می‌گذارد و کلی نیت‌یابی و غیره انجام می‌دهد، همچنین صفحهٔ کاربری 3000MAX در تاریخ ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ یعنی همان زمان که آن پیام را نوشتم و فعالیت‌ها و مقالات ساخته‌شده توسط او را درنظربگیرید بعد قضاوت کنید. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۴ (UTC)]پاسخ

شتاب زدگی را شما داشتید که حتی یادتان رفت در صفحه بحثم مرا یادآوری کنید. به من میگوید نقل به مزمون کردم در حالی که لینک مستقیم داده ام. کما که ادعای او در نقل به مزمون بودن هم درست نیست. خب بگو جانم منظورت چه بوده آنجا؟ هان؟ چه نیت یابی ای کردم؟ یعنی من در نیت یابی شما هم نیت یابی کردم؟ منفی در مثبت میکنید چرا.
همچنین صفحهٔ کاربری 3000MAX در تاریخ ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ یعنی همان زمان که آن پیام را نوشتم و فعالیت‌ها و مقالات ساخته‌شده توسط او را درنظربگیرید بعد قضاوت کنید.
گل بود به سبزه نیز آراسته شد، حالا که اینطور شد من هم از ادیتور شکایت دارم. این حرفت یعنی چه؟ به قول خودت به چه حقی نیت خوانی من را میکنی که بر اساس ویرایشاتم قصد سواستفاده از ویکی فا را داشته ام؟ این بار دیگر مثل آن مورد به یک تذکر ساده هم رضایت نخواهم داد و تا تهش را میروم.
من تشخیصم برای زاپاس بودن محمود کریمی درست بود، در جزیات اشتباه کردم، این مسئله نیاز داشت که کار را به اینجا برسانید؟ همین را نمیتوانستید با آرامش و کمی سعه صدر صبر کنید تا ته توی ماجرا در آید؟ از من چه کینه ای دارید؟ جالب است که بعد این همه سال نه تنها از آن حرفتان پشیمان نیستید که با آوردن ویرایشاتم به آن تاکید هم میکنید. واقعا ویکی فا دلسرد کننده شده. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۰۹ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۹ (UTC)پاسخ
3000MAX راجع به «ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/گوناگون/بایگانی ۹۲#ایجاد مقاله تبعیض علیه مسلمانان چین» همان زمان (سپتامبر ۲۰۱۹) از من شکایت کرد که ریسهٔ شکایت او با عنوان «شکایت از کاربر Editor-1 بابت نقص آشکار فحن و اتهام سوءنیت به دیگران» در این تفاوت ویرایش برای بایگانی‌کردن توسط یک bot در دسترس است، آن شکایت توسط جناب ظهیری جمع‌بندی شد و فرمودند «به کاربر تذکر داده شد در صورت ادامه بحث روی افراد بجای مقاله اطلاع دهید.» همچنین بنده هم خطاب به 3000MAX گفتم:

من اصلاً چیز بد و زننده‌ای نگفتم که شما خودت رو گرفتی. حداقل حرفی که زدم در مورد کاربر سگ ول‌گرد کاملاً درست بود، حالا شما رو نمی‌دونم کدوم طرفی هستید، اگر که شما واقعاً طرف‌دار ج.ا.ا. و یا دل‌سوز مسلمانان چین هستی، من از شما عذرخواهی می‌کنم.

اگر خواستید من را قضاوت کنید حتماً آن بحث و شکایت مربوط به آن که هر دو کوتاه هستند را کامل بخوانید سپس قضاوت کنید.
3000MAX به جای پاسخ‌گویی به ایرادات مطروحه توسط من یا صبرکردن برای رسیدگی مدیران، *یک کلکسیون* از نقض قوانین رفتاری و کلامی را مرتکب شد. به عنوان فقط یک نمونه، ایشان دو مرتبه شکلک ":)" را در حرف‌های خود راجع به من به‌کار بردند که معنی و پیامی جز تمسخر و ریشخند و *پوزخند* نمی‌توان از آن برداشت کرد، مابقی بیانات ایشان را هم خودتان از ابتداء تا انتهاء دقیق تحلیل و قضاوت نمایید، فکر نمی‌کنم نیاز به ذکر تک-تک آن‌ها باشد. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۲ (UTC)پاسخ
من الان هرکار هم بکنم شما علمش میکنید برای شکایت. کاربرد شکایت در تام را نمیدانید، اینجا جای پرونده‌سازی و شکایت‌کشی نیست، چقدر در تکاپو هستید که از یک ویرگول من شکایت بسازید. این همه تلاش برای متهم کردن من بابت چیست؟ به چه چیز میرسید؟
بحث اصطکاکی با شما به اندازه کافی روانم را فرساییده تا زمان پیگیری منتظر میمانم.
@ظهیری آن زمان گفتید اگر کاربر رفتارش را تکرار کرد اطلاع دهم. این هم اطلاع‌رسانی. MAX گفتگو ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۲۰:۴۸ (ایران) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۸ (UTC)پاسخ

در مورد آگاه‌سازی در صفحه بحث این کاربر اقدام و مطالبی بین ما بیان شد که باید در نظر گرفته شود: ویژه:پیوند دائمی/34273539.
3000MAX یک کوه از نفرت‌پراکنی و حملات شخصی + توضیحات نامربوط به موضوع این ریسه یا اقدام‌شده در گذشته را برای توجیح آن رفتارهای خود بیان کرده است که لازم است این‌ها به موارد اولیه افزوده شوند، من عجله برای پیگیری ندارم، پس سر فرصت با دقت و تأمل به طرز برخورد و بیانات این کاربر رسیدگی شود، با سپاس. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۰۵ (UTC)پاسخ

3000MAX همان دیروز بلافاصله در میان ثبت پیام‌های بالا، در ریسهٔ طرد کاربر:4nn1l2 اظهار کرد:

در طول فعالیتم در اینجا بارها به کاربرانی برخورده ام که ضررشان به سامانه ده بار بیشتر از سودشان است، کاربرانی که حتی در قبال مخالف خود قائل به گفتگو هم نبوده اند، کاربرانی که با دیده سوءنیت نسبت به دیگران رفتار میکردند. هروقت مخالفی در ویکی پدیا پیدا میکردند در صدد حذفش بر می آمدند، مرور و با تحریک کاربر مقابلشان،آرام آرام روانش را در مباحث؛ با طعنه و تکه بیجا و استفاده از الفاظ زننده و تلخ، اما نه آنقدر تلخ که برخورد جدی در پی داشته باشد، میفرسودند. عملی که مصداق تله گذاری هم هست. اگر میدیدم که با این ها برخورد میشد امروز شاید و شاید برای فور در اینجا رای موافق میدادم

با سنجش آن سخن با سخنان این کاربر در این ریسه:

آن زمان من از او بابت نیت خانی و عدم حسن نیت از او شکایت کردم، ریسه با یک تذکر خشک و خالی جمع شد! اگر آن زمان با ادیتور در قبال این موضوع برخوردی میشد شاید سوءنیت و نیت خوانی اش در قبال من به اینجا نمیکشید، هنوز هم احساس میکنم با آن رفتار زشتش برخوردی در شان نشده.
با ادیتور حتی نزدیک به آنچه شایسته اش هم هست در قبال رفتارهای تندش برخورد نشده
به سابقه تان به چشم آنچه گذشته نگاه نکنید، اینها جزو اعمالتان است، حتی اگر در وقت خودش با آن برخورد متناسب نشده بوده باشد.
همین مکالماتی که ادیتور با من در این ریسه و آن ریسه دیگر داشته را بخوانید یکبار، چقدر زیرپوستی تند و به قول خودش تهاجمیست، چطور آرام روانم را میفرساید

و آن‌ها که در گذشته راجع به من گفته: تله و تله‌گذاری! واضح است اشاره و منظور او به من است و در آن چیزی جز نفرت‌پراکنی و افتراء/تهمت و حمله و سیاه‌نمایی نیست («ضررشان به سامانه ده بار بیشتر از سودشان است»)، خواهش می‌کنم این مورد نادیده گرفته نشود. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۴ (UTC)پاسخ

شما اگر انقدر این‌سیکیور هستید که حرف‌های مرا درجایی دیگر که حتی اشاره‌ای هم به شما نداشته به خودتان گرفته‌اید پس لابد خودتان را در آن جرگه میدانید. (:
یاد آن مثل افتادم که میگویند حرف را بگذاری زمین صاحبش میآید و برش میدارد. MAX گفتگو ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۶ (ایران) ‏۱۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC)پاسخ

انصراف از شکایت، ولی این ریسه بسته و بایگانی نشود چون توضیحاتی دارم که الان وقت و حوصله نوشتن آن‌ها را ندارم، روز جمعه (۱۸ مارس) ثبت خواهم نمود، حداقل تا شنبه باز باشد. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۳۹ (UTC)پاسخ

در شب آخرین پیامم در روز ۳شنبه یک کار و گرفتاری پیش آمد طوری که دیروز حتی نتوانستم رایانه را روشن کنم، این جمعه نمی‌تونم آن پیام که در نظر دارم را ثبت کنم حتی اگر آن کار هم پیش نمی‌آمد، افتاد برای جمعه آینده. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۳۵ (UTC)پاسخ

من همینطوری کار و گرفتاریم زیاد بود و هست ولی این هفته که گذشت به‌دلایلی از جمله خانه‌تکانی و سال نو و چند کار دیگر وقت خیلی کمی داشتم لذا نتوانستم آن اطلاعات و برنامه‌ها که در ذهن خود داشتم که نیازمند بررسی و جستجو و تحلیل و پاسخ به تعدادی پیام و ریسه و صفحه و رهنمود هستند را نداشتم، ولی قول و اطمینان می‌دهم جمعه آینده یعنی یک آوریل، آن اطلاعات و دفاعیه خود را ثبت نمایم، این آخرین درخواست فرصت است، اگر مُردَم و ثبت‌نشد، می‌توانید این ریسه را از ابتدای فردای آن جمعه جمع‌بندی نمایید. -- FæɹHaad (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۰ (UTC)پاسخ

چون زمان رسمی و پیش‌فرض در ویکی‌پدیا روی UTC تنظیم است نه زمان ایران، روز ۱ آپریل به UTC تا ساعت 04:30 روز ۲ آپریل به زمان ایران طول می‌کشد، قصد داشتم در آخرین دقایق ۱ آپریل به UTC، دفاعیه خودم را ثبت کنم لیکن به‌دلیل خسته‌گی و خواب سنگین نتوانستم بلند شوم، الان هم فقط دو ساعت از ۲ آپریل به UTC گذشته است.
این ریسه در «۱۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۰۸ (UTC)» توسط من ایجاد شد، دلیل ایجاد آن را حتماً یکبار دیگر در ابتدای آن بخوانید تا یادآوری شود، در «۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۳۹ (UTC)» یعنی درست ۴ روز بعد (با احتساب زمان/ساعت) از این شکایت انصراف دادم ولی درخواست بازماندن ریسه برای ثبت توضیحاتی داشتم، آن توضیحات را ثبت نخواهم کرد چون به موضوع این ریسه مربوط نیست و خارج از موضوع (off topic) است، ولی در آیندهٔ نه‌چندان‌دور در مکان و زمان مناسب، به ادعاها و سخنان 3000MAX، و نیش و کنایه‌های او در ریسه‌های مختلف به خودم یک پاسخ جامع و کامل خواهم داد تا دلایل و چرایی و ریشه‌های آن برای همه‌گان روشن شود، نه این ریسه مکان مناسب آن است نه الان زمان مناسب.
آن موارد که 3000MAX به‌عنوان شکایت علیه من مطرح کرد، خارج از موضوع ریسه (off topic) هستند، اگر هنوز پافشاری و اصرار بر شکایت دارد لازم است یک ریسه جدید ایجاد کند و آن‌ها را به‌طور روشن و دقیق بیان کند تا پاسخ دهم، الان ضرورت بر پاسخ نمی‌بینم چون فکر می‌کنم باطل بودن آن‌ها بدیهی و روشن هستند به‌ویژه برای مدیران باتجربه و کهنه‌کار (veteran)، لیکن اگر یکی از آن مدیرانِ توصیف‌شده از من درخواست توضیح کند پاسخ خواهم داد یا اگر یک مدیر قصد جمع‌بندی و انجام یک کنش مدیریتی علیه من دارد لطفاً ابتدا کنش مدیریتی خود را اعلام کند تا قبل از انجام آن، پاسخ دهم، لذا این ریسه می‌تواند بسته شود، ممنون. -- FæɹHaad (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۴۵ (UTC)پاسخ

فعال‌سازی شکایت -- با درنظرگرفتن رفتارهای 3000MAX ضروری می‌بینم به سوء رفتارهای او رسیدگی شود، لذا شکایت را فعال‌سازی می‌کنم، لطفاً تا این جمعه مهلت دهید تا متن دفاعیه و شکایت خود را منتشر کنم، باسپاس. -- FæɹHaad (بحث) ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۸ (UTC)پاسخ

در حال نوشتن هستم ولی دیر اقدام به نوشتن کردم و به دلیل محدودیت زمان و انرژی چند روز زمان می‌برد، فعلاً تقریباً نصف آن را نوشته‌ام، تا میانهٔ این هفته (۳شنبه) منتشر خواهد شد، پوزش بابت تأخیر. FæɹHaad (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۲ (UTC)پاسخ

در خواست تحریم از تعامل ادیتور-9 با خودم

  • از آنجایی که رسیدگی به این ریسه ممکن است ماه ها طول بکشد، نظر بر این که رفتار کاربر و سوءنیت‌ها و تکرار نیت یابی‌هایش و لحن آزار دهنده او علیه من بعد گذشت بیشتر از یک سال تغییری نکرده برای جلوگیری از تنش و ناراحتی بیشتر، دیگر مایل نیستم با وی در این محیط همکلام شوم، لذا درخواست تحریم از تعامل با او را به صورت دائمی دارم. MAX گفتگو ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۰ (ایران) ‏۲۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۰ (UTC)پاسخ
    مدیران و جامعه محترم ویکیپدیای فارسی، لطفا به این ریسه توجه کنید، اگر نه بعدا در قخ فریاد وا مصیبتا سر ندهید که چرا فضای ویکیپدیا انقدر پرتنش است و حملات شخصی تمامی ندارد. MAX گفتگو ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۹ (ایران) ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۹ (UTC)پاسخ
    کاری به متلکی که به من گفتید ندارم (نفهمیدم چه هدفی داشتید و چه کمکی به شما کرد)؛ اما درخواست‌تان در این ریسه، در اختیارات مدیران نیست. وپ:تحریم را بخوانید. مهرنگار (بحث) ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)پاسخ
    متلک خیلی بار منفی دارد اینطور برداشت نکنید حالا، چرا که قصد جسارت هم نداشتم :). منظورم کلی بود شخص شما را هدف قرار ندادم.
    من از این بند که میگوید: «تصمیم به تحریم می‌تواند توسط اجماع اجتماع، هیئت داوری یا تصمیم مدیر(ان) (در حیطه‌های محتوایی معینی)؛ اتخاذ و اعمال شود. » برداشت کردم که مدیران نیز اختیارش را دارند، به هر حال اجماع لازم است، کجا را بهتر میدانید که آن را مطرح کنم؟
    فارق از این کاربر تکرار حمله شخصی داشته، رسیدگی به این مورد هم خارج از حیطه اختیار مدیران است؟ MAX گفتگو ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۲۳ (ایران) ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۵۳ (UTC)پاسخ

برهم خوردن آرامش سامانه و تخفیف روالهای مدیریتی

درود، متاسفانه از نظر من جناب کاربر شیعه‌سان گرامی، با ایجاد فشار و شکایتهای پیاپی در تام و هیئت نظارت در حال ایجاد فشار بر دسترسی‌داران است و این مسئله هم موجب ایجاد ترس از کنش مدیریتی در دسترسی‌داران می‌گردد و هم الگویی نادرست را برای تازه‌واردان ایجاد می‌کند، بهتر است ایشان بدلیل ایجاد چنین جو ملتهبی از ویرایش در فضای بحث منع گردند تا پس از بدست آوردن آرامش کیفیت مشارکتشان افزون گردد، با اینکار علاوه بر بهینه شدن مشارکت ایشان از گسترش چرخۀ معیوب تحت فشار قرار دادن مدیران بواسطۀ کنش نیز جلوگیری شده‌است، آرامش سامانه اولویتی فوری و جدی است. با احترامMahdi Mousavi «بحث» ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۸ (UTC)پاسخ

  • مستند بنویسید. مدت‌هاست نمی‌خواهم وقتم را صرف پاسخ دادن به شما کنم ولی مجبورم می‌کنید. در علت ایجاد این ریسه نوشته‌اید "... شکایتهای پیاپی در تام و هیئت نظارت ..." ببینید در همین ۶ ماه اخیر من چند ریسه در همین تام گشوده‌ام و خودتان چه میزان این کار را کرده‌اید؟ شما در همین یک هفته، فقط دو باز بر علیه خود من در تام ریسه گشودید، بماند که ریسه‌های دیگرتان وقت کاربران را گرفتید ...!
جالب است که این ریسه باید پس از شکایت من از آرتا در هیئت نظارت ایجاد شود.
ضمنا یادتان نرود نشان دهید که شکایت‌های پیاپی من در تام چه چیزهایی بوده. Shiasun (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۱ (UTC)پاسخ

این « آرامش سامانه » که تازگی ها مد شده از برهم خوردنش شکایت می شود چه اهمیتی دارد؟ مگر اینجا قبرستان است که بخواهد آرامش داشته باشد؟ ویکی یک محیط پویاست و محل تضارب آرا و دیدگاه های گوناگون اگر کسی تحمل اختلاف نظر و توانایی حل آنها را ندارد شاید نباید مسئولیت بپذیرد. --1234 (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)پاسخ

مداخله جناب موسوی و گشودن ریسه علیه کاربرانی که با ایشان همکاری ندارند، خودش اخلالگری است. قدیم اگر دعوا بود سر مقاله و لحن و بی طرفی بود، الان ریسه ها موضوعش امور بی اهمیت و حاشیه ای است. اینکه ویرایشگران مشغول امور بی اهمیت بشوند کار درستی نیست. Rajabi.abolghasem (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)پاسخ
 نظر: درود، از نظر بنده نیازی به مستندات نیست، الگوی رفتاری قشون کشی مشخص و گویاست، مدیران محترمی که در تام فعال باشند اعضای تیم پشتیبان و قشون کش را بلافاصله تشخیص می‌دهند، ریسه‌هایی که من می‌سازم تنها خلایی قانونی را پر می‌کند تا بتوانند سهلتر این چرخه‌های معیوب را اصلاح کنند، من نه محتوایی هستم و نه به طیف فکری خاصی در ویکی تعلق خاطر دارم، براحتی می‌توانستم عافیت پیشه کنم و خودم را درگیر ننمایم، تخلف را اگر برترین و پرسابقه‌ترین مدیر هم مرتکب شود این منم که بدون واهمه وی را نقد می‌کنم، همچنین این منم که از هیمنۀ این قشون‌کشی‌ها نمی‌هراسم، این منم که نه از قدرت دسترسی‌داران به شگرف فرو می‌روم و نه از ترولهای مجازی پوشالی برخود می‌لرزم، من و امثال من سنگ کف این رودخانه‌ایم، برماگذرشاید اما از ما گذر نشاید. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۵۳ (UTC)پاسخ
دوست خوبم، لطف می کنید توضح بدهید اگر در پس ذهن شما تیم بازی هست، هدف از قشون کشی چیست؟ کنج عافیت دقیقا یعنی چه؟ ته ویکی مقاله نوشتن و مرتب کردن است. قشون ذهن شما هدفش چیست؟ Rajabi.abolghasem (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)پاسخ
@Rajabi.abolghasem صد مشارکت اخیر شما (۲۴ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۳۵ تا ۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۹) گویای همه چیز است . حداقل به جز تام در ۴ تا مقاله هم مشارکت کنید :))) Fiiresky (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۱ (UTC)پاسخ
@Rajabi.abolghasem کاربری که در ۴ ماه از ۱۰۰ ویرایشش ۸۰ درصد در تام شرکت داشته از تیم بازی صحبت می کند! Fiiresky (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۳ (UTC)پاسخ
 نظر: سلام بر همه. من با جناب موسوی کاملا موافقم. مدتی است فشار بر مدیران از طرف کاربرانی که خود راشاید قهرمان می پندارند و ادعای کاربر برتر بودن دارند زیاد شده و باید متوقف شود. در همین راستا شاهد یک نظرخواهی طرد بودیم.بعضی از کاربرها رسم و سیاقی دارند که متاسفانه قادر به ترک آنها نیستند و بعضی دیگر از آنها کپی برداری کرده و همان را پیش گرفتند. گویا مدیران بخصوص مدیرانی که فعالیت بیشتری جهت تثبیت سامانه دارند گناه کبیره کردند که مجانی دارند این محیط را برای همه (حتی شما) سالم و امن نگه میدارند. دوستان اگر شما مایلید و مشخص است که روشهای موثر مدیریت را نیز میدانید و وقت کافی هم دارید بفرمایید نامزد مدیریت شوید من بارها گفتم ما به مدیران بیشتری نیاز داریم پس "بسم الله". همه ما کاربرها اینجا جمع شدیم و داوطلبانه و با کوشش سعی میکنیم این ویکی فارسی را زنده و مفید برای فارسی زبانها ایجاد و پاسبانی کنیم. غیر از این است؟ تشابه آرامش سامانه و حفظ آن به قبرستان زیبا نیست. ویکیپدیا جای تقابل نظرات و مخالفتها هست تا بتوان آنرا سالم نگه داشت و این با آرامش و بدون شکایتهای نامربوط و تلف کننده وقت کاربران برقرار میشود. Gharouni Talk ‏۱۸ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)پاسخ
درود. موافقم با جناب قارونی و معتقدم نرمش بیش از حد مدیران باعث بروز این اشکالات شده‌است. تصمیم شخصی من این است که با اخلال‌هایی از این دست که جناب قارونی ذکر کردند، حتما برخورد صحیح بر اساس سیاست‌ها و رهنمودها داشته باشم. نادیده گرفتن و گذر کردن مدیران، منجر به ریشه دواندنِ رفتارهای نادرست شده‌است. مهرنگار (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۴ (UTC)پاسخ
  • Mahdi Mousavi در این ریسه به من تهمت زده‌است، به او می‌گویم مستند اتهامش را بگوید، می‌گوید: از نظر بنده نیازی به مستندات نیست.!!! مدیری هم می‌گوید با او کاملا موافقم! خیلی جالبه :) خوب است یک حداقل‌هایی از انصاف رعایت شود. Shiasun (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۵۵ (UTC)پاسخ
    مدیران هرکاری کنند بالاخره بی انصاف میشوند. و هدف حمله. اگر مدیری ببندد بی انصاف است اگر مدیر دیگری باز کند کاربر گمان میکند بهتر است مدیر قبلی را کوباند. در صورتی که همین انصاف بوده که نباید میبود که این اتفاق را ایجاد کرده. در چند سال اخیر منتهی به ماههای اخیر و چند روز اخیر به این نتیجه رسیدم که انصاف کارساز نیست و باید هرآنچه سیاستهای ویکیپدیا دیکته میکنند اجرا شوند. طبعا بسیاری را خوش نیاید. خوب همه میدانیم که ویکیپدیا جای تمرین دمکراسی نیست. نبح فله ای را با دنبال کردن سیاست ویکیپدیا بستم متهم به یکه تازی مدیریتی شدم. از فلان مدیر برای اینکه چند ماه پیش در نبح پیشنهاد بجایی داده شکایت میشود. در صورتی که شکایتی در مورد خود کاربر بسته شده چون ایشان حق دارد پیشنهاد بررسی زاپاس کند. پس هر کاربری هم حق دارد پیشنهاد بررسی تعامل منافع بدهد. Gharouni Talk ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۷ (UTC)پاسخ
    مطمئن باشید کسی فراتر از سیاست‌ها را از مدیران انتظار ندارد. اصلاً اینگونه بگویم که رعایت مُرّ سیاست برای من یک آرزو است. البته نه اینکه بگویند فلانی بر اساس فلان سیاست محکوم است و وقتی از علتش پرسیده شود آن مدیر بگوید به وضوح چنین است :)
    نمی‌دانم مطابق کدام سیاست کاربری می‌تواند ریسه‌ای در تام بگشاید و برای ادعاهایش و اتهام‌هایی که به دیگری نسبت می‌دهد از آوردن مستندش عاجز باشد، اما آن ریسه همچنان باز باشد و هیچ مدیری هم چیزی به او نگوید که هیچ، با او موافقت هم کند :) نمی‌دانم این موارد چه کسانی را خوش می‌آید و چه کسانی را ناخوش!
    ضمناً درست است که ویکی تمرین دموکراسی نیست اما مطمئن باشید که مشق دیکتاتوری هم نیست. Shiasun (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۵ (UTC)پاسخ
    به مدیر بررسی کننده: جناب شیعه‌سان در این ریسه مرتکب حمله شخصی شدند و به طور مستقیم و کاملا آشکار به مدیران گفتند که ویکی پدیا مشق دیکتاتوری نیست و مدیران را دیکتاتور خطاب کردند. که بانو مهرنگار ایشان را یک هفته قطع دسترسی کردند و پس از آن جناب شیعه‌سان به مهرنگار حمله شخصی کردند که من قطع دسترسی را به دو هفته افزایش دادم، به نظرم این مهر تأییدی بر درخواست جناب موسوی است و باید در مورد مشارکت ایشان در صفحات بحث تجدیدنظر جدی شود. آرتا SATO ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۱ (UTC)پاسخ
    تشبیه کاربران ویکی‌پدیا به «دیکتاتور» یا «اعدام‌گر» نشان دهنده عدم درک صحیح از محیط مشارکتی ویکی‌پدیا است. این برچسب‌گذاری روی کاربران شاید در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر یا اینستگرام کاربرد داشته باشد ولی در ویکی‌پدیا که برایش چهارچوب رفتاری تعریف شده است قابل استفاده نیست. -- ‏ SunfyreT ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۶ (UTC)پاسخ
    معلوم نیست این دومینوی تشخیص‌های اشتباه و ضعیف در ویکی‌پدیای فارسی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. کاربر:Samuel T.Owen به‌وضوح وپ:درگیر را زیر پا گذاشته است و رفته کاربری را که علیه او پرونده‌ای در تاهن گشوده (پرونده همچنان باز است) قطع دسترسی کرده! نقض وپ:درگیر دیگر از این واضح‌تر نمی‌شود: ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره دوازدهم/Samuel T.Owen4nn1l2 (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۶ (UTC)پاسخ
    ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره دوازدهم/Samuel T.Owen بالفعل رد شده است. -- ‏ SunfyreT ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)پاسخ
    خیر تا زمانی که رسماً بسته نشده باز است. هر آن این احتمال وجود دارد که ناظری نظرش را عوض کند. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)پاسخ
    تفسیر سخنگو مهم است. باید دید رویه عرفی او چیست. -- ‏ SunfyreT ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ
    @Samuel T.Owen،‏ Gharouni،‏ مهرنگار و Sunfyre: درودی دوباره، استفاده نادرست از نقاط منعطف سیاستها نوعی اخلالگری و به بازی گرفتن خرد جمعی ویکی‌پدیا است، بنظرم باید اختلاف ما با کاربرانیکه چنین می‌کنند اگر از طریق تام حل نشود از تاهن پیگیری شود، هیئت نظارت به وضوح توان طرد را طبق سیاستها در اختیار دارد. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)پاسخ
  • مجدد می‌نویسم: لطفا قبل از اینکه این ریسه بایگانی شود، یکی از مدیران به تهمتی که موسوی به من زده رسیدگی کند. از او خواستم مستندات اتهامش را بگوید اما نتوانست. Shiasun (بحث) ‏۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ
    نتوانستم؟ الگوی طولانی مدت و چرخۀ تخلف... کنش مدیریتی در قبالتان ... رفتن به هیئت نظارت... ایجاد سپر در برابر کنشهای مدیریتی بعدی و وپ:تیم پشتیبان عیان است. نیاز به مستندات ندارد. ضمنا این ریسه رسیدگی شده بود شما آنرا از حالت آمادۀ بایگانی خارج فرمودید. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)پاسخ

استفاده نامشروع از دسترسی واگردانی

خطا به مدیر بررسی کننده: کاربر:مانفی در مقاله جوکر اقدام به استفاده نامشروع از دسترسی واگردانی نموده است خواهشمند برای ستاندن این دسترسی اقدام گردد با تشکر Luckie Luke (Talk) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۴ (UTC)پاسخ

این ویرایش که پاک کردن بخش عمده مقاله ای است که چندین ها کاربر برای درست کردن جدول های آن هفته هاست کار کرده اند مصداق خرابکاری است. ضمن آنکه قبلا در صفحه بحث شخصی از ایشان خواسته شده بجای این کار از دیگر کاربران نظرخواهی شود و نپذیرفته اند.م‍انفی ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)پاسخ

@مانفی: کاربر در ویرایش بالا بنده انگ خرابکار نیز زده است Luckie Luke (Talk) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC)پاسخ

منظور بند یک وپ:خرابکاری است (خالی کردن مقاله) که مستند بند یک وپ:واگردان بوده است.م‍انفی ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)پاسخ

بنده دقیقا در تمامی خلاصه ویرایشات این مقاله فوق ذکر نموده ام که این مطالب افزوده حاصل تحقیق دست اول است حتی در صفحه بحث وی و بنده به وی توضیح دادم استفاده از تیتراژ برنامه تحقیق دست اول است و ممنوع است این قدر خبرگزاری ها روزنامه مجله دارم یعنی هیچکدامشان درباره این موضوع مطلب نزدند این کاربر با سوء استفاده از دسترسی واگردانی ویرایش بنده را واگردانی نموده است بعلاوه وپ تعقیب از سوی وی صورت گرفته است تاریخچه مقاله جوکر را بنگرید از روز ۲۲ مارس به بعد Luckie Luke (Talk) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۴ (UTC)پاسخ

جنگ ویرایشی کاربر

سلام، کاربر:Sa.vakilian در مقاله خمینی، سه بار (اینجا، اینجا و اینجا) نوشتاری که منبع معتبر دارد را حذف کرده‌است. من ویرایش ایشان را دو بار خنثی کرده و در صفحه بحث توضیح دادم که وجود این بخش که از قبل وجود داشته، سیاستی را نقض نمی‌کند، اما او بدون توضیح قانع کننده و با اصرار بر تغییر غیرقابل پذیرش، برای سومین بار نوشتار مورد نظر را از صفحه حذف نمودند. این ویرایش‌های کاربر مصداق تخطی از سیاست بی‌طرفی و جنگ ویرایشی است. خواهشمند است مدیران ارجمند به این کنش‌های کاربر رسیدگی فرمایید. سپاس‌گزارم --BlUeRiVeR20 (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۴ (UTC)پاسخ

حتما Rs2004s (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)پاسخ
تا جایی که من همیشه در ویکی طی 15 سال گذشته به خاطر داشته ام روال کار این بوده است که اول باید در خصوص قرار گرفتن یک مطلب مورد مناقشه در صفحه بحث مقاله توافق شود و سپس مطلب در مقاله قرار گیرد. اگر این برداشت من اشتباه است و رویه برعکس می باشد، یعنی اول مطلب مورد مناقشه در مقاله قرار می گیرد و سپس برای حذف آن مباحثه و اجماع می شود، لطفا مرا آگاه بفرمایید تا رویه ام را اصلاح کنم. ضمنا برداشتن مطلبی که مورد توافق نیست از مقاله را مصداق جنگ ویرایشی اخلالگرانه نمی دانم.--سید (بحث) ‏۳۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)پاسخ
جناب @Huji: اگر برداشتی که در بالا نوشته ام اشتباه است، مرا آگاه کنید تا زین پس رویه ام را اصلاح کنم.--سید (بحث) ‏۳۱ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian درود، موردی که بدان اشاره کرده‌اید (اول باید در خصوص قرار گرفتن یک مطلب مورد مناقشه در صفحه بحث مقاله توافق شود و سپس مطلب در مقاله قرار گیرد.) کاملا صحیح است. اما فراموش نفرمایید که این روندِ کلی برای افزودنِ مطلبی جدید و یا متفاوت به مطالبِ موجود در مقاله است. با توجه به تفاوت‌های ارائه شده توسط جناب BlUeRiVeR20 می‌بینیم که این مطالب سالهاست که در مقاله موجود بوده و جزئی از آن بوده‌اند. حال کاربری تازه‌کار آنها را بنا بر عقاید شخصی و یا غرض و ناآگاهی حذف می‌کند. بازگردانی و یا افزودنشان دیگر شامل تفسیر و روند اجرایی پذیرفته شدۀ فوق نیست.
به عبارت ساده‌تر ما نمی‌توانیم و قرار هم نیست؛ وجود و یا علل قرار گرفتنِ مطالبی با منابع تاییدشده‌ در سالیان گذشته را به چالش بکشیم و با استناد به ناخوشایندی‌ِ امروزیشان بنا بر عقایدمان ماده و تبصرۀ جدید تولید کنیم. آنهم مطالبی که افراد گوناگون با دیدگاه و باورهای مختلف همراه با صرف انرژی و زمان آنها را ایجاد نموده‌اند و سالهاست بعنوان بخشهایی از مقاله به جشم می‌خورند. بلکه با فرض حسن نیت و احترام به ویرایشگران قبلی آنها را پذیرفته و ویرایشاتمان را انجام می‌دهیم.
کماکان از حضورتان خواهشمندم که اختلافات محتوایی‌تان را در صفحۀ بحث مقاله به چالش بکشید و اگر هم قصد اصلاح رویه‌تان را دارید از نظرات ۳۵ مدیر دیگر و یا داوطلبان ارائۀ نظر سوم هم بهره ببرید. با مهر بیکران Déjà Vu ‏۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۳۵ (UTC)پاسخ
@DejaVu: با توجه به اینکه قبلا بدون بحث مطلب در صفحه قرار گرفته و ضمنا مقاله برچسب بیطرفی در بالایش دارد، لذا استنباط من این است که هیچ یک از مطالب مقاله جز مواردی که حاصل بحث قبلی بوده اند، اجماع کافی ندارند. بنابراین می توان هر مطلبی را با ادله مبتنی بر سیاست ها به صفحه بحث برد و در مورد ابقایش بحث کرد. در این مورد هم من نه صرفا بر اساس نظر یک کاربر تازه کار بلکه بر اساس درک خودم از وپ:وزن و وپ:اثبات اقدام کردم.
ضمنا من متوجه هستم که وپ:تام محل مناسبی برای رفع اختلاف محتوایی نیست و این شکایت و پاسخ من هم ارتباطی به اختلاف محتوایی ندارد. با احترام کامل برای جنابعالی، من از جناب @Huji: که ارزیابی اش را از حیث اشراف بر سیاست ها قبول دارم، درخواست کردم درباره شیوه کار من نظر دهد نه درباره محتوای مقاله (یعنی این اصلا درخواست نظر سوم نبود )--سید (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۳ (UTC)پاسخ
اگر مطلبی مدت زمان زیادی در مقاله است فرض بر این است که اجماع از طریق ویرایش را کسب کرده است. اگر کاربر:فلانی روی این مطلب مناقشه ایجاد کرد ولی با مخالفت کاربران مواجهه شد کاربر:فلانی است که باید در بحث مقاله حل اختلاف و کسب اجماع کند. تاریخچه مقالات نباید تبدیل به مکانی برای جنگ ویرایشی شود. -- ‏ SunfyreT ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۳ (UTC)پاسخ
@Sunfyre: بله این درسته اما آیا شامل مقالاتی که مدت هاست برچسب عدم بیطرفی دارد و محتوایشان خیلی مورد مناقشه است هم می شود؟--سید (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)--سید (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ
آیا مدت هاست صرفا برچسب عدم بیطرفی داشته یا در رابطه با مطلب مناقشه برانگیز بحثی هم انجام شده است؟ -- ‏ SunfyreT ‏۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)پاسخ
بله اما در اغلب موارد به علت کمبود مشارکت فعال به نتیجه نرسیده است. شما که خودتان خاطرتان هست که یک اختلاف الکی در مقاله کرونا در ایران چقدر طول کشید تا حل شود. اینجا که چندین مورد از آنها هست. --سید (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۵۸ (UTC)پاسخ
نظرم در اینجا کلی است و قصد بررسی شکایت را ندارم
  1. اگر برچسب عدم بیطرفی مدت‌ها است بدون هیچ بحثی در مقاله است باید حذفش کرد.
  2. اگر برچسب عدم بیطرفی مدت‌ها است در مقاله است و بحثی هم دربارهٔ مناقشه درجریان است باید تا حصول نتیجه و حل اختلاف از جنگ ویرایشی در تاریخچه مقاله اجتناب کرد.
  3. اگر برچسب عدم بیطرفی مدت‌ها است در مقاله است و بحث دربارهٔ مناقشه به سکون رسیده‌است بهتر است از یکی از مدیران درخواست مشارکت و جمع‌بندی بحث را کرد و از جنگ ویرایشی در تاریخچه مقاله اجتناب کرد. -- ‏ SunfyreT ‏۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۰۸ (UTC)پاسخ

@Sunfyre و DejaVu: مدیران گرامی، با تشکر از بررسی اولیه این ریسه که تأییدی بر شکایت بنده از کاربر است.
درخواست دارم در خصوص بررسی این ریسه چند موضوع زیر مورد بررسی قرار گیرد:
۱-رویه کاربر: در همین نوشتار رویه کاربر جنگ ویرایشی بوده‌است و در هر ویرایش بدون حصول نتیجه و توجه مکفی به بحث، اقدام به حذف نوشتار نمودند. بنده تأکید نمودم که این نوشتار از قبل بوده وپ:اثبات و وپ:وزن را نقض نکرده لذا تا حصول نتیجه در بحث، آن را حذف نکنند، در این رویه با استفاده نادرست از سیاست‌ها و با زورچپانی دیدگاه از قطعیت برای حذف با کلمه «باید» سخن راندند: «این مطلب شرایط وپ:اثبات و وپ:وزن را ندارد و باید حذف شود» و در اقدامی دیگر برای سومین بار نوشتار را حذف نموده‌است.
۲- عدم رعایت سیاست بی‌طرفی: نمونه عدم رعایت این سیاست در حذف نوشتاری که منبع معتبر دارد و پافشاری روی آن ملاحظه می‌شود.
۳-کاربر Sa.vakilian در همین بحث برای صحت رویه‌شان از ۱۵ سال سابقه ویرایش‌شان با همین روال سخن گفتند. چند نمونه از رویه ویرایش‌هایشان که در آن‌ها حذف یک‌طرفه نوشتارهای منبع‌دار و نقض بی‌طرفی و زورچپانی دیدگاه است:

@Sunfyre: شما احتمالا با سوابق من در ویکی فارسی و حتی انگلیسی آشنا هستید و می دانید نه تنها خودم مایل به طی رویه حل اختلاف هستم بلکه از افرادی هستم که به عنوان نظر سوم و میانجی مشارکت داشته ام. همچنین همین الان ما در وپ:گمخ و وپ:گمب این رویه را به خوبی به کار می گیریم و ندرتا مشکلی بروز می کند. مشکل اینجاست که برخی مقالات بشدت سیاسی هستند و عده ای از کاربران، صرفنظر از شاکی، هم دوست دارند از ویکی پدیا به عنوان یک بولتن حزبی له یا علیه افراد خاص استفاده کنند. واقعا در چنین مواردی طی رویه اختلاف بسیار دشوار است و نیازمند مشارکت افرادی کارکشته و غیرسیاسی است که آنها هم نوعا مایل به ورود به این مقالات نیستند. لذا، بناچار برچسب نقض بیطرفی برای مدت طولانی بالای چنین مقالاتی می ماند تا بالاخره یکی پیدا شود و وقت کافی داشته باشد تا اصلاحات اساسی در آن انجام دهد. من فعلا چنین فرصتی ندارم اما متاسفانه بحث سازنده برای حل اختلاف این مقاله هم رخ نداده است. به هر صورت من در چنین مقاله ای فکر نمی کنم رفتارم مصداق زورچپانی دیدگاه بوده باشد. برای حل موضوع هم از اینکه در آن صفحه رفع اختلاف که شما ساختید برای تک تک موضوعات چالش برانگیز این مقاله زیربحث ساخته شود، استقبال می کنم گرچه امید زیادی به مفید بودنش ندارم.--سید (بحث) ‏۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۸ (UTC)پاسخ

هرزنامه‌پراکنی

‌سلام لطفا به کاربر:بزرگمهر کیانی تذکر جدی داده شود؛ درخواست دارم سایت‌های زیر هم در فهرست سیاه جای داده شود.

1- andolus.com

2- pastor22.com

3-tehran-borj.ir

4- rasam-realestate.ir

در اینجا اقدام به هرزنامه‌پراکنی کرده است؛ 'ویژه:تفاوت/34466593 و ویژه:تفاوت/34466586 و ویژه:تفاوت/34466584 همچنین به طور گسترده قبلا در مقاله منطقه بیست و دو شهرداری تهران ویژه:تفاوت/34276811/34460650 بارها به وب سایت andolus.com تجاری و آگهی‌نامه پیونده داده بود که در فرایند بسط و گسترش و بهبود مقاله کاملا زدوده شدند. همچنین ویژه:تفاوت/34466682 و ویژه:تفاوت/34466690 و ویژه:تفاوت/34466696 و ویژه:تفاوت/34466659 و ویژه:تفاوت/34466665 و ویژه:تفاوت/34466669 دیهیم ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)پاسخ

لطفا تمامی حساب هایی که در سال ۲۰۲۲ در این مقاله ویرایش داشته اند بی پایان بسته شوند تمامی شان متعلق به یک کاربر است مقاله نیز برای یک سال محافظت شود Luckie Luke (Talk) ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۵ (UTC)پاسخ

درحال بررسی کردن... Déjà Vu ‏۱۰ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۵ (UTC)پاسخ

@DejaVu: سلام همکار گرامی کاربر همچنان با زاپاس هایش در مقاله فوق خرابکاری می نماید Luckie Luke (Talk) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)پاسخ

حمله شخصی

کاربر در این پیام Special:Diff/34467766/34468621 به بنده توهین و حمله شخصی نموده است از کاربر درخواست شد Special:Diff/34468622/next تا این پیام را پاک کند کاربر حمله شخصی را دوباره تکرار نمود Special:Diff/34468648/next

کنش مدیریتی بابت این حملات شخصی و نپذیرفتن آن از سوی کاربر اعمال گردد Luckie Luke (Talk) ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC) Luckie Luke (Talk) ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC)پاسخ

حمله نبود درخواست پاسخ بود و چون شما کلا با تمام کاربران درگیر هستید باید از طرف مدیران ارشد به شما به علت حذف زیاد و عدم پاسخگویی مناسب رسیدگی شود .
میران عزیز و ارجمند : کافیست نگاهی به صفحه مدیران و بحث های ایشان بندازید
شما کلا علاقه به حذف و تهمت زدن به دیگران را دارید و این موضوع در همچین جایی صحیح نیست و باید پیگیری گردد . Fh.researcher (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۹ (UTC)پاسخ


ویژه:مشارکت‌ها/Saatsaz1989

کاربر فوق در دو مقاله دکتر عباس کلانتری خلیل آباد و دانشگاه میبد ویرایش نموده است تعارض منافع دارد لطفا دسترسی کاربر به ویرایش در این دو مقاله گرفته شود MSes T / C ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۲ (UTC)پاسخ


سفارشی نویس است این پرونده را بنگرید پرونده:کلانتری.jpg MSes T / C ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۰ (UTC)پاسخ

کاربر خرابکار

ویژه:مشارکت‌ها/Kuwait iran حساب ایجاد شده برای خرابکاری می‌باشد، لطفا دسترسی کاربر قطع شود Mr Smt *[بحث]* ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)پاسخ

کاربر همزمان دارد هم زمان و حساب زاپاس نامشروع استفاده می کند لطفا کنش مدیریتی بر حساب زاپاس و حساب اصلی اعمال گردد

ویژه:مشارکت‌ها/پریسا_عسکری_مقدم1

ویژه:مشارکت‌ها/پریسا_عسکری_مقدم

Luckie Luke (Talk) ‏۱۱ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)پاسخ

ویژه:مشارکت‌ها/Turk.Dr

درود؛ برای ویرایش‌های این کاربر به او در صفحه بحث‌اش یادآوری و اخطار دادم اما توجه نکردند. به نظر می‌رسد برای کمک برای ویکی‌پدیا نیامده است.

مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۰:۰۹ (UTC)پاسخ

کاربر Turk.Dr در این ویرایش به بنده حملۀ شخصی کرده است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۴ (UTC)پاسخ

شکایت از کاربر Luckie Luke

با اهدا درود و احترام خدمت مدیران محترم قبل از طرح شکایت باید خاطر نشان شوم که از ایشان که در این صفحه و چه در بحث شخصی شان شکایت بسیار است که در این صفحه متاسفانه بدون رسیدگی بحث با ثبت شکایت دیگر بسته شد . لذا مجبور به ایجاد بحث جدید جهت پیگیری شدم . بنده از کاربر Luckie Luke شکایت دارم ، ایشان بی دلیل نسبت به حذف مقالات معتبر و ویرایش های صحیح به صورت کلی اقدام می‌نمایند که این موضوع علاوه بر اختلال در روند به روز رسانی این دانشنامه محترم ، باعث سردی ادامه فعالیت کاربران می‌گردد . به طور مثال ایشان مقاله بنده با نام یوسف جاوید که از هنرمندان قدیمی و شناخته شده تئاتر و تلویزیون بودند را بدون مطالعه و بررسی منابع معتبر آن حذف نمودند ، همچنین از دیگر اختلالات ایشان در بخش ویرایش هست مانند حذف لینک ایدی imdb جناب پژمان جمشیدی !! که بنده نسبت به بررسی و ثبت آن اقدام کرده بودم . لذا با توجه به شکایت اینجاب و همچنین موضوعات دیگر مطرح شده از این کاربر خواهشمند است قدامات لازم جهت تذکر و پیگیری های داخلی را مبذول فرمایید .

پیشاپیش از حسن توجه عزیزان سپاسگزارم

Fh.researcher (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)پاسخ

شکایت از کاربر علمجو Elmju

درود مدیران گرامی؛

کاربر علمجو ابتدا اقدام به مطرح کردن دوباره یک بحث قدیمی در مکریان نموده‌است که مربوط به ۹ سال قبل است. بنده نیز در صفحۀ بحث به ایشان یادآوری کردم که تمایلی در شرکت در این نوع بحث‌ها ندارم. اما ایشان بنده را با لحنی تند و کوبنده به جعل و ادعا متهم کرده‌است. لذا حملۀ شخصی ایشان به بنده را تحمل نکرده و خواهان پیگیری رفتار این کاربر هستم. سپاس مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)پاسخ

درود. کاربر:Masoud bukani سال‌هاست مقاله مکریان را به دلخواه خود تغییر می‌دهد، بدون اینکه به نظر کاربران مختلف در صفحه بحث پاسخ بدهد، این دومین بار است که درخواست نقشه جدیدی به دلخواه خود می‌کند و به طراح نقشه می‌گوید: «سوالات خودتون مطرح کنید تا راهنمایی کنم». این در حالی است که هیچ توافق نظری درباره محدوده این منطقه وجود ندارد و کاربر بهتر است در طراحی نقشه به نظر سایر کاربران هم توجه کند. بنده در بحث:مکریان#یک_نظر_از_Amir_a57 از کاربر خواستم جوابی برای اقداماتش و سؤالات بدهد تا کاربران دیگر حداقل پاسخی برای عدم دخالتشان در مقاله داشته باشند. کاربر در جواب آمد و تمام نظرات خودش را از بحث مقاله زدود و در صفحه بحث بنده، بحث را طوری شروع کرد که از موضوع بحث خارج بود و وارد حواشی شد و به بنده اتهام زد: «جایگاه شهرستان بوکان را به چالش می‌کشانید». یا صرفاً اظهارنظر علمی و منطقی درباره اقدامات کاربر (بدون ورود به جنگ ویرایشی) را «اینکه به طبع شما خوش نمی‌آید جعل است؟» می‌خواند. این کاربر در گذشته هم از پاسخ دادن به این سؤال که بر چه اساسی تعداد زیادی از شهرستان‌هایی را که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و تقسیمات کشوری جزء مکریان نیستند را جزء این منطقه آورده، طفره رفته‌است؛ با این پاسخ که علاقه‌ای به این مباحث ندارد و در عین حال، همواره خواست خود را بر مقاله اعمال می‌کند. علاوه بر این، در این ویرایش، بوکان را که در دوره خانات، روستایی تابع مهاباد بوده‌است را مرکز خانات معرفی کرده و خانات مکریان به مرکزیت مهاباد (سابلاغ) را به خانات بوکان تحریف کرده‌است! همچنین نقشه‌های موجود در مقاله مکریان، کاملاً با مغایر با منابعی هست که توسط کاربر معرفی شده‌است. --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)پاسخ

اتهام‌زنی شما پایان ندارد. آن خان‌ها کجا بدنیا آمده‌اند؟ استدلال‌های شما عجیب است! اگر اینگونه باشد، تبریز نیز باید تابع مراغه باشد! چراکه روزی روزگاری مراغه پایتخت بوده‌است. بگذریم، مسائلی که مطرح کردید هیچ ارتباطی با این ریسه ندارد و در حل اختلاف می‌توانید مطرح کنید. اینکه بنده را به جعل متهم می‌کنید برای بنده پذیرفتنی نیست. بنده از ماه‌ها قبل در نظر داشتم روی پروژه مکریان در سطح خوبیدگی کار کنم و از جناب Rizorius درخواست طراحی نقشه برای پروژه‌ام کردم. جالب است صحبت بنده را اتهام می‌دانید! اما مستقیم به بنده می‌گویید جعل کرده‌ام! بهتر است مدیران اظهارنظر کنند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۲ (UTC)پاسخ

کدام اتهام‌زنی؟ چرا به جای ورود به حواشی، نمی‌آیید بحث منطقی کنیم؟ شما دو کلمه پاسخ نمی‌دهید که چرا با نادیده گرفتن تاریخ، فرهنگ، تقسیمات کشوری و ... حدود منطقه مکریان را گسترش داده‌اید؟ اینکه فلان خان یا شاه در فلان روستا به دنیا آمده و بعداً به تهران مهاجرت کرده و سمت گرفته‌است، دلیل نمی‌شود آن روستا را به جای تهران مرکز کشور بدانیم. قضیه مهاباد و بوکان در عصر خانات هم همین است. درباره جعل منبع در ویکی‌انبار هم صحبت کردم و شما همچنان پاسخ نمی‌دهید که چرا برخلاف منابعی که در این نقشه موجود است (شامل نقشه و متن)، شهرستان‌های بیشتری را جزء استان پیشنهادی مکریان ذکر کرده‌اید؟ و یا منبع شما برای این نقشه که مغایر با همه منابع معتبر است، چیست؟ چرا باید از این نقشه‌های مغایر منابع در مقاله‌ها استفاده کنید؟ چرا نباید کاربران دیگر بتوانند در مقاله مکریان براساس منابع معتبر ویرایش کنند و بنویسند که مکریان به منطقه‌ای گفته می‌شده که تابع مهاباد بوده و این منطقه شامل توابع مراغه و ارومیه نبوده‌است؟ چرا باید بی‌طرفی ویکی‌پدیا زیر سؤال برود؟ --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۱ (UTC)پاسخ

این آخرین پاسخ بنده تا حضور مدیران خواهد بود. اینجا مکان گفتگوی تاریخی نیست. بروید مقالات ایرانیکا، مینورسکی (خصوصاً در مورد بوکان و حکمرانی خانات این منطقه و این قصبه در زمان محمدحسین خان مکری اشاره کرده‌است (کتاب مینورسکی و کُرد)) را مطالعه کنید. این هم کمی توضیح تاریخی. اینجا جای بحث تاریخی نیست، این ریسه در مورد رفتار شماست. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ

نه خیر؛ اقدامات شما در مقاله‌های مکریان و بوکان و اضافه کردن نقشه‌ها و مطالبی که کاملاً مغایر با منابع مختلف هستند؛ همچنین اینکه بحث و پرسش کاملاً منطقی بنده جهت پاسخگویی به کاربران در صفحه بحث مقاله را با حذف تمام نظرات خود از صفحه پاسخ دادید هم مدنظر است. بنده خواستار رسیدگی به رفتار شما و پاسخگویی‌تان در برابر انتقادات کاربران مختلف هستم و باید بی‌طرفی دانشنامه حفظ شود. نمی‌شود هر کاربری خواست نظری بدهد، وارد حواشی‌اش کنند و اینطوری طرف مقابل از پاسخگویی شانه خالی کند. همچنان درباره نقشه‌ها و مطالب هیچ پاسخی ندادید. نیازی به مطالعه نیست؛ اظهر من الشمس است که مهاباد همواره کرسی امیرنشین مکریان بوده و ده‌ها مطلب تاریخی در این خصوص هست و بنده بارها مشاهده کرده‌ام. نمی‌شود چنین شهری تابع یک روستا یا قصبه بوده باشد. ویکی‌پدیا باید واقعیات را انعکاس دهد و بی‌طرف باشد. --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)پاسخ

نکته آخر: گویا کاربر بابت این ویرایش از بنده شکایت کرده و پیوند به آن را صحیح ارجاع نداده‌است: «قطعاً در آینده نزدیک، تمام جعلیات موجود در مقاله‌های مکریان و بوکان و مقاله‌های مرتبط را اصلاح خواهم کرد و تحریفات و جعلیات را در صورت عدم اصلاح از طریق بحث منطقی، پیگیری خواهم نمود». کاملاً واضح است در این ویرایش اسمی از کاربر نیامده‌است و تصحیح مطالبی که مغایر با منابع و جعلی هستند، حق هر کاربر است و کسی نگفته مطالب جعلی توسط ایشان به مقاله اضافه شده‌است. امیدوارم کاربر به جای این مسائل، بپذیرد درباره موضوعاتی این‌چنین که بر سر آن‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد، باید نظر دیگران را هم شنید و در صفحه بحث مقاله، بحث علمی و منطقی نمود تا اعتبار دانشنامه حفظ شود و از تک‌روی جلوگیری شود. نمی‌شود این بحث را مدام به آینده نامعلوم موکول کرد و از پاسخگویی شانه خالی نمود. --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۱ (UTC)پاسخ

@به مدیر بررسی کننده: خواهشمندم مدیر با بی‌طرفی کامل رفتار کاربر:Elmju را بررسی کند. چندین بار بنده مورد اتهام و متهم به جعل کرده‌است و هیچ‌گونه مدرک یا منبعی ارائه نکرده‌است این اتهامات را ثابت کند. اتهام جعل، اتهام بزرگی است که توسط کاربری با دوازده (علمجو) سال عضویت که به بنده بدون ارائه مدرک و مستندات وارد ساخته است. متوجه شدم بحث مهاباد و بوکان را به میان می‌کشاند که بنده رفتاری و سخنی از خود نشان دهم و بحث به جنجال بکشد. اینجانب از هرگونه بحث جنجالی و احساسی پرهیز می‌کنم. همچنین ایشان تخلف دیگری مرتکب شده و بدون اجماع و بحث و گفتگو، مطالبی را از مکریان و تقسیمات کشوری ایران حذف می‌کند. فقط لحن این کاربر را در صفحه بحث و اینجا نسبت به بنده ببینید و چند اتهام ایشان را قید می‌کنم:

  • سال‌هاست به دلخواه خود مدیریت می‌کنید و هرروز نقشه جدید و مغایر با منابع به آن می‌افزایید.
  • تمام جعلیات موجود در مقاله‌های مکریان و بوکان و مقاله‌های مرتبط را اصلاح خواهم کرد.
  • تحریفات و جعلیات را در صورت عدم اصلاح از طریق بحث منطقی، پیگیری خواهم نمود.
  • درباره جعل منبع در ویکی‌انبار هم صحبت کردم و شما همچنان پاسخ نمی‌دهید.
  • نمی‌شود چنین شهری تابع یک روستا یا قصبه بوده باشد (تحریک کردن بنده).

بازهم می‌گویم اگر جعلی صورت گرفته با مدرک و منبع نشان دهد. اینکه چندبار به شهر بنده می‌گوید روستا، روستا، بنده پاسخی نمی‌دهم و به هیچ وجه با این شخص در مورد مباحث تاریخی گفتگو نخواهم کرد. این ریسه هم برای اتهاماتی است که به بنده وارد ساخته‌اند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۹ (UTC)پاسخ

@Elmju: چرا بحث محتوایی و تاریخی می‌کنید؟ موضوع این ریسه نقشه است؟ شما بیشتر از سه بار به بنده اتهام جعل زدید. گفتید در مقاله بوکان جعل کردم، بسیارخب، نشان دهید پاراگراف جعلی و متنی که خلاف منبع است. در مورد مکریان، بنده ویرایش خاصی در آنجا نداشته‌ام و اتفاقاً برای همین در صفحه تمرین به دنبال ساخت یک مقالۀ باکیفیت در سطح خوبیدگی بودم. در مورد نقشه‌ها، اگر دارای اشتباه هستند باید به گفتگو نشست نه اینکه خودسر خودتان اقدام کنید. جای تعجب است، خان‌های بوکان، بوکانی هستند و بانیان این شهر هستند فرد اصرار دارد آن‌ها را برای شهر دیگری معرفی کند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۰ (UTC)پاسخ

@Masoud bukani: من کی مستقیماً به شما اتهام جعل منبع زدم؟ نقشه‌ای که خلاف منابع طراحی شده‌است را چه بنامم؟ می‌گویم این نقشه مغایر با منابع معرفی شده توسط خودتان است و باید حذف شود / با نقشه مورد توافق طرفین جایگزین شود. چگونه است که بابت این اعتراض بنده شکایت می‌کنید و اما احتمالاً نیت‌یابی‌های کاملاً کذبی که علیه بنده کردید را قابل پیگیری نمی‌دانید؟ من چه مشکلی با بوکان دارم؟ تبریز هم زمانی تخریب شده و روستا شده و در مقاله‌اش اشاره شده‌است. تهران هم زمانی روستا بوده‌است. من چرا باید شما را تحریک کنم یا بخواهم رفتار و سخن جنجالی از شما بروز کند؟ چرا این اتهامات را علیه بنده زدید؟ به نظرتان بهتر نبود در همان بحث مقاله به صورت منطقی بحث می‌کردیم و وارد حواشی نمی‌شدیم؟ --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۹ (UTC)پاسخ

جز بنده چه کسی در مقالۀ بوکان ویرایش می‌کند؟ منظور شما از جعل چه کسی و چه کسانی بوده پس؟ این بار چندم است که می‌گویم اگر جعل صورت گرفته منبع ارائه کنید که دریغ از یک لینک و اشاره. بنده بی‌خیال این موضوع نمی‌شوم، اتهام جعل، اتهام بزرگی است و اجازه نمی‌دهم یازده سال فعالیت مفید من با سخنان شما زیر سؤال برود. منتظر مدیرم. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۶ (UTC)پاسخ

عجیب است! کاربر همچنان بخشی از پیام بنده را نیاورده‌است که گفته باشم وی جعل منبع کرده‌است. اینکه بنده گفته‌ام «تمام جعلیات موجود در مقاله‌های مکریان و بوکان و مقاله‌های مرتبط را اصلاح خواهم کرد»، کاملاً به‌حق است و من وظیفه ندارم بروم تاریخچه مقاله‌ها را بررسی کنم که چه کسی فلان مطلب یا نقشه خلاف منبع را وارد مقاله کرده‌است یا چه کاربری ویرایش عمده در فلان مقاله دارد. این مقاله‌ها را به اسم کاربر نزده‌اند (ویکی‌پدیا:مالکیت محتوا) که اظهارنظر درباره آن‌ها اظهارنظر درباره کاربر باشد و توهین به خود تلقی کند. قطعاً کاربران دیگر هم ویرایش‌هایی داشته‌اند. ثانیاً بالاتر ذکر کردم که این نقشه کاملاً مغایر با منابعی است که قبلاً توسط کاربر ذکر شده‌است؛ چند بار اصرار جهت درج آن در مقاله‌ها، بدون توجه به نظر کاربران دیگر و اینکه برود به طراح نقشه بگوید «سوالات خودتون مطرح کنید تا راهنمایی کنم»، بی‌احترامی به نظرات کاربران دیگر است و اعتبار دانشنامه را زیرسؤال می‌برد. کاربر آمده برخلاف منبع که «به شهرهای کردنشین جنوب دریاچه ارومیه» اشاره کرده، شهری مثل میاندوآب که نه به لحاظ تاریخی و نه قومیتی هیچ‌وقت نام کردستان نداشته‌است را کردستان شمالی خوانده‌است! تکاب که آتشکده آذرگشسپ (نماد آتورپاتکان) در آن است را کردستان خوانده‌است! همچنین در این ویرایش، «خانات مکریان» به مرکزیت مهاباد (سابلاغ) را به «خانات بوکان» تحریف کرده‌است که در هیچ منبعی یا حتی اینترنت نظیر ندارد! --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)پاسخ

جناب علمجو با پانزده سال با این صراحت می‌گویید در هیج منبعی در مورد خانات بوکان (سردارهای بوکان) صحبت نشده؟ مطمئن هستید؟ کتاب بیاورم؟ بنده این را جعل و تحریف کرده‌ام؟ قابل توجه مدیران! بازهم اتهام می‌زنند. ریسه کاملاً به حاشیه کشیده‌است. همچنان منتظر مدیر... مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)پاسخ

این ویرایش هم خاناتی که بنده اضافه کردم به مکریان مجدد خودسر بدون منبع تغییر داده است. اکنون بنده در آن الگو منبع اضافه می‌کنم و میاورم. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۳ (UTC)پاسخ

بله، به صراحت می‌گویم «خانات بوکان» (نه خانات مکریان که سردارانی اهل بوکان هم بر آن حکومت کرده‌اند) وجود نداشته‌است و اصطلاحی من‌درآوردی است. اسم این خانات، «خانات مکریان» به مرکزیت ساوجبلاغ مکری (مهاباد) بوده‌است. مثلاً در این نقشه می‌توانید محدوده خانات ایران در عصر زندیه را ببینید که به «مکریان» هم اشاره شده و ازقضا شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب جزء خانات مراغه بوده‌اند و نه مکریان. ریسه هم به حاشیه رانده نشده و نمی‌شود اتهامی بزنید و دلایل طرف مقابل را نشنوید. این دو منبع کردی و فارسی که اضافه کردید، کاملاً درباره شهر بوکان هستند و به احتمال زیاد توسط همشهری‌های شما نوشته شده‌اند و بی‌طرف نیستند. خود شما هم در مقاله‌هایی که نوشته‌اید به اینکه بوکان آن موقع جمعیت بسیار اندکی داشته و تابع ساوجبلاغ مکری بوده، اشاره کرده‌اید. در عین حال، بعید می‌دانم در خود این منابع هم دقیقاً «خانات بوکان» نوشته شده باشد. پس یعنی می‌گویید دقیقاً نوشته «خانات بوکان» بدون کسر و اضافه (نه خانات سرداران بوکان و ...)؟ --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)پاسخ

@Elmju: بنده به شما لازم است یادآوری کنم، بحث‌های محتوایی ارتباطی به تام ندارد! بحث‌های تاریخی را در صفحۀ خود مقالات مطرح کنید و اختلاف نظری وجود دارد در آنجا مطرح نمایید. وقت مدیران را با این بحث‌ها نگیرید. کل این ریسه به مباحث تاریخی پرداخته‌اید که هیچ ارتباطی به موضوع ریسه ندارد. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۲ (UTC)پاسخ

شما رفته‌اید از وسط یک جمله که مثلاً گفته «خان‌های بوکان بر مکریان حکومت می‌کردند» یا «خانات سرداران بوکان» منبع آورده‌اید و می‌گویید «خانات بوکان» در تاریخ ذکر شده‌است! چطور ممکن است نام بوکان با جمعیت بسیار اندک بر منطقه وسیع مکریان به مرکزیت ساوجبلاغ مکری سایه انداخته باشد؟ چطور ممکن است این همه منابع تاریخی درباره خانات و حاکمان مکریان را نادیده بگیریم و با نظر شما، اسم آن را به خانات بوکان تغییر دهیم؟ چرا بنده نباید بتوانم پیگیر این ویرایش اشتباه و ویرایش‌های این‌چنین از جانب شما باشم، وقتی به خاطر یک انتقاد درباره نقشه از من شکایت می‌کنید؟ خب لااقل تصویر یکی از همین صفحاتی که همشهری‌هایتان نوشته‌اند و به عنوان منبع معرفی کرده‌اید را اینجا بگذارید تا ببینیم واقعاً چنین ادعای کذبی کرده‌اند؟ --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۹ (UTC)پاسخ

@به مدیران بررسی کننده: کاربر Elmju با پانزده‌سال فعالیت، چند بار بنده را به اتهاماتی مانند جعل و تحریف متهم کرده (در صفحۀ بحث و در همین ریسه) که مدرکی نیز برای این اتهام ارائه نشده و بحث به مباحث تاریخی و حاشیه‌ای کشیده که ارتباطی با محتوای شکایت بنده ندارد.

کاربر در اینجا و ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/Elmju، بنده را تهدید قانونی می‌کند و این تهدید و حملۀ شخصی است و خاطی نیز معرفی کرده. در آن صفحه دو بار مرتکب نقض قوانین ویکی‌پدیا شده‌است.

تخلف بعدی، عدم پیروی از سیاست حل اختلاف (گام سوم و چهارم و ششم) در طول بیست‌وچهار ساعت اخیر، مطالبی از دو مقالۀ بحث‌برانگیز (مکریان، طرح‌های پیشنهادی برای تقسیمات کشوری در ایران) حذف نموده‌است. تاریخچه هر دو مقاله را می‌توانید بررسی کنید. رعایت نکردن خونسردی، عدم پیروی از ویپ:میانجیگری از تخلف‌های کاربر است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۸ (UTC)پاسخ

مورد دیگر، این ویرایش فکر می‌کنم مصداق بند 3-4 نشانه‌های یک ویرایشگر اخلالگر ویپ ویرایش اخلالگرانه است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۲ (UTC)پاسخ

@به مدیران بررسی کننده: کاربر بوکانی علی‌رغم اتهامات مختلفی که به بنده وارد کرده و آخرین اتهام وی، اتهام بزرگ و بی‌سابقه زاپاس‌بازی است که کار بسیار خطایی است و بر هیچ سیاست و رهنمودی استوار نیست (خواستار رسیدگی شدید هستم)، نتوانسته کوچک‌ترین پیوندی به متنی از بنده بدهد که وی را عامل جعل و تحریف ذکر کرده باشم. درباره اضافه کردن نقشه‌ای که خلاف منابع معرفی شده توسط خود کاربر است، این اوست که باید از سیاست حل اختلاف تبعیت می‌کرد و طبق ویکی‌پدیا:اجماع#اجماع_از_طریق_بحث و ویکی‌پدیا:اجماع#با_مشورت_گرفتن_از_دیگران به پیشنهاد من مبنی بر نظر سوم و میانجیگری توجه می‌نمود: «به نظرتان بهتر نیست درباره این موضوع به صورت علمی و منطقی بحث کنیم، از نظر کاربران مطلع به عنوان نظر سوم استفاده کنیم و یکبار برای همیشه درباره این موضوع به نتیجه برسیم؟». جالب است که با وجود این مطلب که بنده پیش از کشیده شدن بحث به تام گفته‌ام، کاربر مرا به عدم پیروی از میانجیگیری متهم می‌کند! من چند بار از کاربر خواستم باهم درباره مقاله و نقشه بحث کنیم و او شانه خالی کرد و صحبت‌های حاشیه‌ای درباره عدم تمایلش به بحث کرد و فوری به وپ:تام آمد. درباره این ویرایش هم کاربر بوکانی مدت‌هاست کل بخش‌های اختلاف‌برانگیز مقاله را به مقاله نامعتبر یک عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان که به نوعی ناقض ویکی‌پدیا:تعارض منافع است استناد کرده و خبری از کلی منابع و مطالب معتبر دیگر که خلاف این ادعاهای کذب را مطرح می‌کنند، نیست. اینجا ویکی‌پدیاست و محل نشر عقاید فلان عضو هیئت علمی نیست. مقاله مکریان نمی‌تواند براساس ادعاهای یک نفر که اهل منطقه‌است نوشته شود و باید از منابع بی‌طرف و مستقل هم استفاده شود. پس این برچسب‌ها کاملاً به‌جا هستند. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۸ (UTC)پاسخ

کاربر بوکانی به طور گسترده وپ:فحن را زیرپا گذاشته‌است. «پیگیر برخورد مقتضی با کاربر خاطی که با شانه خالی کردن از بحث به مسائل حاشیه‌ای وارد شده، خواهیم بود» چطور تهدید قانونی محسوب می‌شود؟ بنده اگر قصدم تهدید بود، می‌نوشتم فرد خاطی و درباره بحث و مسائل حاشیه‌ای صحبت نمی‌کردم. همچنین اولین پیامی که در آن صفحه نوشتم این بود: «بنده هم موافقم بازرسی انجام شود. اما وقتی کذب بودن این ادعای مسعود بوکانی روشن شد، برخورد مقتضی با وی صورت بگیرد.» پیام جدیدتر در ادامه همین پیام اول بود و یعنی هم بازرسی هم برخورد مقتضی توسط ویکی‌پدیا صورت گیرد و نه بیرون! پیگیری ادعای کذب کاربر مبنی بر زاپاس‌بازی بنده، صرفاً از طریق ویکی‌پدیا ممکن است و این حق هر کاربری است که پس از سال‌ها فعالیت مفید و مورد اعتماد واقع شدن، با چنین اتهام بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شود. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۷ (UTC)پاسخ

تخلف دیگر از کاربر Elmju. نمونه جدید تغییر محتوا پشت منبع قبلی. نقض سیاست‌ها ادامه دارد. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۴ (UTC)پاسخ

این درواقع رفع تخلف کاربر بوکانی بوده‌است. کاربر مدت‌هاست این مطلب کذب را به لید اضافه کرده و بوکان را به عنوان جنوبی‌ترین شهر استان معرفی کرده‌است. در حالی که یک جست‌وجوی ساده نشان می‌دهد که سردشت در ۳۶٫۱۵ درجه عرض شمالی واقع شده و بوکان در ۳۶٫۵۱ درجه. چند شهر جنوبی‌تر از بوکان در استان وجود دارند و جنوبی‌ترین آن‌ها سردشت است. کاربر همچنین اصرار بر حذف زبان‌های دیگر رایج در استان دارد و مدت‌هاست صرفاً زبان کردی را در لید نگه داشته‌است. --علمجو (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۵ (UTC)پاسخ

جناب علمجو این آخرین توصیه بنده به شما است، شما با 15 سال سابقه، چگونه آنقدر مطمئن هستید که بنده تخلف انجام داده‌ام؟ خصوصاً وقتی که پیوند منبع مرده است؟ متاسفانه آرشیو نیز دیگر کار نمی‌کند تا مشخص شود آیا مطالب اضافه شده توسط اینجانب براساس منبع بوده یا دلخواه. تکرار اتهامات، نقض سیاست‌ها و غیره از شما بعید است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۵۴ (UTC)پاسخ

البته احتمال اینکه وبگاه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی چنین اشتباهی کرده باشد وجود دارد. ولی حتی با یک نگاه ساده به نقشه ایران هم مشخص می‌شود موقعیت سردشت نسبت به بوکان و حتی سقز (در جنوب بوکان) جنوبی‌تر است و نیازی به رجوع به مختصات هم نیست. پس لزومی ندارد هرچه در یک منبع غیرمعتبر نوشته شده و می‌دانیم کذب است را در لید مقاله وارد کنیم و سال‌ها آن را حفظ کنیم. نهایتاً بنده از ابتدا هم تمایلی به تام نداشتم و عرض کردم بحث کنیم. شما بابت صحبت بنده درباره اصلاح جعلیات، بحث را به اینجا کشیدید و درخواست بازرسی کاربر هم دادید و من با این همه سال سابقه مفید را با کاربران زاپاس‌باز بسته‌شده هم‌حساب دانستید. اتهام سنگین و کذبی که همچنان بنده به شما وارد نکرده‌ام و درخواست بازرسی کاربر نداده‌ام. چون بنده دنبال حواشی نیستم. اما حداقل باید تخلفات شما را ذکر کنم تا بلکه مقاله‌ها اصلاح شوند. --علمجو (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۰۴ (UTC)پاسخ

قراردادن یک نقشۀآنلاین بعنوان منبع که مشخص شود کدام شهر جنوب و شمال یک استان است خلاف سیاست وپ:تحقیق دست اول و وپ:تایید‌پذیری است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۸ (UTC)پاسخ

@مدیر: این موارد نیز بررسی شود طبق وپ:ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و وپ:نزاکت و وپ:جارزنی.

مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۸ (UTC)پاسخ

@مدیر: درباره روابطم با Turk.Dr در دبک کاربر مسعود بوکانی (ویژه:تفاوت/34515760) توضیح نوشتم. درباره مختصات، اصلاً نیازی به آن منبع آنلاین هم نیست و در لید مقاله لازم نیست حتماً منبع ذکر شود. مختصات شهرها (اعم از بوکان و سردشت و ...) هم در ویکی‌پدیا موجود است. پس این مطلب کذبی که سال‌ها با استناد به یک وبگاه نامعتبر (که معلوم نیست واقعاً چنین مطلب کذب آشکاری را نوشته، یا کاربر مطلب وبگاه را تحریف کرده) توسط کاربر وارد مقاله شده و حفظ شده‌است، تحریف واقعیت آشکار است و قابلیت پیگیری دارد. اینکه کاربر اصلاح این مطلب کذب را هم تخلف دانسته‌است، خودش تخلف مضاعف است. همچنین خواستار رسیدگی به اتهام‌های کذب و سنگین کاربر در صفحه بازرسی کاربر هستم که در ریسه پایین (شکایت از کاربر مسعود بوکانی Masoud bukani) ذکر کرده‌ام. با وجود اینکه کاربر نتوانسته تاکنون یک عبارت از بنده بیاورد که وپ:فحن یا نزاکت را نقض کرده باشم و صرفاً به سیاست‌ها و رهنمودها ارجاع می‌دهد، چندین عبارت و جمله او که ناقض سیاست‌ها و رهنمودهاست در ریسه پایین فهرست شده‌است. --علمجو (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۰ (UTC)پاسخ

شکایت از کاربر مسعود بوکانی Masoud bukani

با درود. بخشی از تخلفات کاربر مسعود بوکانی و نقض سیاست‌ها و رهنمودها توسط وی:

  • ادعای اینکه من با اشاره به آن دوره تاریخی و اینکه بوکان روستا یا قصبه‌ای تابع شهر مهاباد بوده‌است، قصد «تحریک کردن کاربر» را داشته‌ام. [۱]
  • نقض وپ:فحن و نیت‌یابی توسط کاربر: «متوجه شدم بحث مهاباد و بوکان را به میان می‌کشاند که بنده رفتاری و سخنی از خود نشان دهم و بحث به جنجال بکشد.» [۲]
  • نقض وپ:فحن و نیت‌یابی توسط کاربر: «متاسفانه به دلیل اینکه نام خانوادگی بنده بوکانی است، اقداماتی که صورت گرفته در راستای حذف و زدودن نام زادگاه من بوده است.» [۳]
  • نقض وپ:فحن و نیت‌یابی توسط کاربر: «جایگاه شهرستان بوکان را به چالش می‌کشانید» [۴]
  • نقض وپ:فحن و نیت‌یابی توسط کاربر: «اینکه به طبع شما خوش نمی‌آید جعل است؟» [۵]
  • کاربر مدت‌هاست که زبان‌های غیر از کردی را از لید مقاله استان آذربایجان غربی حذف کرده‌است (لید طوری به نظر می‌رسید که گویی در این استان فقط زبان کردی رایج است) و وقتی بنده به زبان‌های دیگر هم اشاره کردم، با نقض وپ:فحن از آن به خرابکاری یاد کرد: «نسخه قبل از خرابکاری. حذف مطالب و منابع صورت گرفته بود.» این در حالی است که بنده پیش از او، مقاله را بازبینی کرده‌ام و مشخصاً منظور او از خرابکاری و حذف مطالب و منابع، بنده هستم. در حالی که هیچ بخشی از این ویرایش مشمول ویکی‌پدیا:خرابکاری نیست. او همچنین در این ویرایش مدعی شده که «مطالب منبع‌دار مقاله توسط چند کاربر حذف یا تغییریافته». کاربر باید توضیح دهد که من کدام مطلب منبع‌داری را حذف کرده‌ام که خرابکار شده‌ام؟ این در حالی است که بنده در صفحه بحث وی برایش توضیح دادم که وقتی در لید مقاله به مناطق کردنشین اشاره شده، باید به مناطق آذری‌نشین (و حتی زبان‌های ارمنی و آشوری) هم اشاره شود. چون لید مقاله، خلاصه مقاله‌است و نمی‌شود بخشی را حذف کرد. همچنین مکریان طبق نقشه‌ای که خود کاربر کشیده، به غرب استان اطلاق نمی‌شود و در جنوب استان است. کاربر در پاسخ مدعی شد که منظورش غرب مکریان بوده‌است؛ اما کاملاً واضح است که «آن» به کل «استان» اشاره داشت و نه «مکریان».
  • افزودن و حفظ چندساله ادعای کذب مبنی بر اینکه بوکان جنوبی‌ترین شهر استان است در لید مقاله استان آذربایجان غربی و تعبیر از اصلاح این مطلب کذب به تخلف و نقض سیاست‌ها. کاربر این مطلب را به وبگاه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی ارجاع داده‌است. حتی اگر فرضاً این وبگاه اشتباهی بوکان را به جای سردشت به عنوان جنوبی‌ترین شهر معرفی کرده باشد و کاربر مطلب را تحریف نکرده باشد، براساس ویکی‌پدیا:صداقت: «یک ویرایشگر صادق ویکی‌پدیا: از منابعی که می‌داند قابل اعتماد نیستند استفاده نمی‌کند. آن‌ها را به صورت غیر بی‌طرفانه خلاصه‌سازی و به مقالات اضافه نمی‌کند؛ بصورت عامدانه هنگام خلاصه‌سازی آن‌ها را تغییر نمی‌دهد.» حتی از روی نقشه ایران هم به سادگی مشخص است که موقعیت سردشت نسبت به بوکان و حتی سقز (در جنوب بوکان) جنوبی‌تر است؛ حالا این کاربر که اهل منطقه‌است، مسلماً بهتر به این موضوع آشناست. پس چرا این مطلب کذب را وارد مقاله کرده و سال‌ها حفظ کرده‌است؟ همچنین طبق ویکی‌پدیا:صداقت: «یک ویرایشگر صادق ویکی‌پدیا: از چیزی که می‌داند اشتباه است، دفاع نمی‌کند.» اما کاربر پس از اینکه بنده این اشتباه آشکار را اصلاح کردم، مرا به «تخلف، تغییر محتوا و نقض سیاست‌ها» متهم نمود.
  • ادعاهای کذب کاربر و توهین‌های بی‌سابقه به سابقه مفید ویکیایی بنده: «احتمال وجود حساب‌های زاپاس نامشروع بیشتری که صرفاً برای خرابکاری و جنگ ویرایشی ساخته شده‌اند وجود دارد.» این ناقض بند ۲-د ویکی‌پدیا:نزاکت#شناسایی_بی‌نزاکتی (دروغگویی)، ناقض ویکی‌پدیا:آزار#آزار_در_فضای_کاربری (چسباندن برچسب «مشکوک به زاپاس» و برچسب‌های مشابه در فضای کاربری مشارکت‌کنندگان فعال، و به صورت کلی تلاش برای نمایش آنچه کاربر را ناراحت یا شرمسار کند) و ناقض ویکی‌پدیا:حمله_شخصی_ممنوع#چه_چیزی_حملهٔ_شخصی_در_نظر_گرفته_می‌شود؟ (اتهام‌زنی در خصوص رفتار شخصی بدون ارائهٔ شواهد. اتهام‌های جدی، نیازمند شواهد جدی هستند. این شواهد معمولاً به شکل پیوندهای تفاوت و پیوند به صفحات ارائه می‌شوند) است. کاربر به سادگی و بدون ارائه شواهد که حجت هم تأیید کرد، مرا با یکی از کاربران زاپاس‌باز بسته‌شده هم‌حساب دانسته‌است! همچنین کاربر:حقیقت یاب که به صورت کاملاً مشکوکی صرفاً جهت اخلال در صفحه دبک بنده ایجاد شده بود، بسته شد. اما واکنش کاربر بوکانی به این موضوع جالب است: «جناب Sunfyre کسی درخواست دبک برای آن کاربر داده‌است و سریعاً در چند دقیقه زاپاس بودن آن شناسایی شد؟» مگر بسته شدن کاربر حقیقت یاب چه محدودیتی برای بازرسی آن می‌تواند ایجاد کند که کاربر بوکانی علی‌رغم همه شواهد موجود بابت این موضوع به دیوانسالار سان‌فایر اعتراض کرده‌است؟ همچنین محافظت صفحه دبک که جلوی تکرار این اخلالگری‌ها را می‌گیرد نیز مورد اعتراض کاربر بوکانی قرار گرفت: «با ویرایش یک کاربر چرا سریعاً صفحه دبک/Elmju را در سطح مدیران بستید؟» مگر دیوانسالار حجت نگفتند که: «برای جلوگیری از التهاب بیشتر بحث، از کاربری که دبک را ساخته از طریق ایمیل اطلاعات بیشتر درخواست کردم»؟ پس اعتراض کاربر به محافظت صفحه ناشی از چیست؟ این شائبه ایجاد نمی‌شود که کاربر بوکانی بخواهد همچون مورد کاربر حقیقت یاب: «احتمالاً زاپاس یکی از حساب‌های درج شده است»، اخلالگران احتمالی بعدی را هم به عنوان زاپاس‌های بنده معرفی کند؟ این ایجاد اخلال در روند کار بازرس محسوب نمی‌شود؟
  • تحریف نام خانات تاریخی مکریان که در منابع مختلف و از جمله در مقاله مکریان ذکر شده، به اصطلاح من‌درآوردی «خانات بوکان»[۶] و اصرار بر تحریف آن با استناد به کتابی تألیف نویسنده بوکانی درباره بوکان که منبع مستقل محسوب نمی‌شود [۷]. البته علی‌رغم درخواست بنده، تصویر آن صفحه از کتاب را در تام قرار نداد و احتمالاً در بخشی از این کتاب به «خان‌های بوکان» اشاره شده که منظور، خان‌های اهل بوکان بوده که بر منطقه مکریان حکمرانی می‌کرده‌اند و نه نام منطقه جغرافیایی. "خانات بوکان" را مدیران گرامی هم می‌توانند در اینترنت یا منابع تاریخی جسنجو کنند؛ ما در دوره‌های مختلف از صفوی تا قاجار، حاکم مکریان داشته‌ایم که کرسی‌اش مهاباد فعلی بوده‌است. در دوره خانات، بوکان روستا بوده‌است و در منابع متعدد تاریخی اشاره شده‌است که سابلاغ (مهاباد) کرسی مکریان است. بوکان تازه در سال ۱۳۶۸ از مهاباد جدا شده‌است.
  • نقشه‌ای را که خلاف منابع ارائه شده توسط خودش (این و این) است را با وجود اختلاف نظری که درباره آن وجود دارد (در این منابع به «شهرستان‌های کردنشین جنوب دریاچه ارومیه» اشاره شده و این شامل شهرستان‌های آذری‌نشین و دوزبانه نمی‌شود)، بدون بحث وارد مقاله‌های مکریان و طرح‌های پیشنهادی برای تقسیمات کشوری در ایران می‌کند و مدعی است: «کاربر خودش تعیین می کند چه چیزی درست است یا غلط». احتمالاً یعنی بحث با بقیه درباره درستی نقشه برایی کاربر مهم نیست. شهرستانی مثل میاندوآب با اکثریت جمعیت آذری‌زبان و تکاب دوزبانه که آتشکده آذرگشسپ (نماد آتورپاتکان) را در خود جای داده را بدون بحث و ارائه منبع، کردستان شمالی (که برخلاف آذربایجان، نام جغرافیایی قومی است) می‌خواند! این در حالی است که طبق ویکی‌پدیا:اجماع#اجماع_از_طریق_بحث و ویکی‌پدیا:اجماع#با_مشورت_گرفتن_از_دیگران به پیشنهاد من مبنی بر نظر سوم و میانجیگری هم توجهی نکرد: «به نظرتان بهتر نیست درباره این موضوع به صورت علمی و منطقی بحث کنیم، از نظر کاربران مطلع به عنوان نظر سوم استفاده کنیم و یکبار برای همیشه درباره این موضوع به نتیجه برسیم؟» و به تام مراجعه کرد. در ضمن، اصرار ([۸] و [۹] و [۱۰] و [۱۱] و [۱۲]) بر درج نقشه‌ای که برخلاف منابع ارائه شده توسط خود کاربر طراحی شده و عدم پاسخگویی و بحث درباره نقشه و عدم توجه به توضیحات طرف مقابل، می‌تواند اصرار بر جعل منبع تلقی شود.
  • به جای پاسخگویی به کاربران مختلفی که سال‌هاست در صفحه بحث:مکریان از او درباره ویرایش‌ها و اقداماتش در مقاله سؤال کرده‌اند، تمام بحث‌های خودش را از صفحه بحث زدود. این باعث شده‌است بسیاری از بحث‌های مهم و نظرات کاربران نامفهوم شوند و امکان حصول نتیجه درباره مقاله مشکل‌تر گردد. البته در این حین، تقریباً پیام‌های همه کاربران دیگر را هم به لحاظ نگارشی تغییر داده و برخی پیام‌های دیگران را هم کلاً حذف کرده‌است! مثلاً ویژه:تفاوت/10132072 (نظر کاربر:Taranetویژه:تفاوت/7182063 (نظر کاربر:Farvartish) و ویژه:تفاوت/7908174 (نظر کاربر:E THP) توسط کاربر بوکانی از بحث:مکریان حذف شده‌اند! چه بسا اگر بنده بررسی نمی‌کردم، با توجه به حجم بالای حذفیات انجام گرفته در صفحه بحث، بعداً کسی هم متوجه این تخلف قابل توجه کاربر بوکانی نمی‌شد. مخصوصاً که حجم حذفیات بالا بوده و بررسی آن از حوصله بقیه خارج بوده، این موضوع مشکوک‌تر می‌شود. حداقل در یکی از این پیام‌ها (ویژه:تفاوت/7908174) به کاربر گفته شده نیت‌یابی نکند، چون ممکن است قطع دسترسی شود. در دو مورد دیگر هم با توجه به اینکه کاربر پیام خودش را حذف کرده، عدم حذف آن دو پیام حالت بسیار نامرتبی به بحث می‌داد. اما کاربر اجازه نداشت به هر دلیلی این‌ها را حذف کند.

علی‌رغم اتهامات و نیت‌یابی‌هایی که کاربر بوکانی علیه من انجام داده‌است، هیچ کجای پیام‌هایم به وی اتهام جعل نزده‌ام و نتوانست دقیقاً مشخص کند. این مصداق ویکی‌پدیا:حمله_شخصی_ممنوع#چه_چیزی_حملهٔ_شخصی_در_نظر_گرفته_می‌شود؟ است: «اتهام‌زنی در خصوص رفتار شخصی بدون ارائهٔ شواهد. اتهام‌های جدی، نیازمند شواهد جدی هستند. این شواهد معمولاً به شکل پیوندهای تفاوت و پیوند به صفحات ارائه می‌شوند». منتظر مدیران گرامی هستم بابت بررسی این موضوعات، نقض سیاست‌ها و رهنمودها و اتهامات بی‌سابقه و بی‌دلیل کاربر بوکانی علیه بنده، بعد از سال‌ها فعالیت بی‌طرفانه‌ای که در ویکی‌پدیا داشته‌ام. --علمجو (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۸ (UTC)پاسخ



@مدیر: هنوز نمی‌دانم این مطالب که بیشتر در حوزۀ تاریخ هستند چرا در تام مطرح شده، در حالی که نه بحثی برای آن‌ها قبلاً صورت گرفته و نه در ویکی‌پدیا حل اختلاف مطرح شده‌است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۰ (UTC)پاسخ

@مدیر: کاربر سال‌هاست این مطالب و نقشه‌های کذب را وارد مقاله‌ها کرده‌است و در برابر اصلاح یا پرسش درباره آن‌ها مقاومت می‌کند و می‌گوید علاقه‌ای به بحث ندارد. پس به جای ویکی‌پدیا حل اختلاف، لاجرم باید در وپ:تام پیگیر اقدامات کاربر باشیم. --علمجو (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۷ (UTC)پاسخ

بررسی کاربر

کاربر:Kohmarreh احتمالا زاپاس کاربر:Kohmare shiraz است و در مقالات روستاها مطالب بی منبع میفزاید. GodNey (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۲ (UTC)پاسخ

بنده از کاربر GodNey شکایت دارم ، ایشان بی دلیل نسبت به حذف مقالات معتبر و ویرایش های صحیح به صورت کلی اقدام می‌نمایند که این موضوع علاوه بر اختلال در روند به روز رسانی این دانشنامه محترم ، باعث سردی ادامه فعالیت کاربران می‌گردد . به طور مثال ایشان مقاله بنده با نام کوهمره که در استان فارس است و بنده خودم اهل منطقه کوهمره هستم را بدون مطالعه و بررسی منابع معتبر آن حذف نمودند Kohmarreh (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۴ (UTC)پاسخ
بنده از کاربر GodNeyشکایت دارم ، ایشان بی دلیل نسبت به حذف مقالات معتبر و ویرایش های صحیح به صورت کلی اقدام می‌نمایند که این موضوع علاوه بر اختلال در روند به روز رسانی این دانشنامه محترم ، باعث سردی ادامه فعالیت کاربران می‌گردد . به طور مثال ایشان مقاله بنده با نام کوهمره که من خودم اهل کوهمره هستم را بدون مطالعه و بررسی منابع معتبر آن حذف نمودند
Kohmarreh (بحث) Kohmarreh (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۱ (UTC)پاسخ
درود بر شما دوست عزیز، بزرگوار من خودم اهل منطقه کوهمره هستم و تمامی مطالبم را با منبع و تحقیقات و مطالعه در ویکی پدیا کوهمره گذاشتم لطفا ازحذف مجدد مطالب من خودداری کنید
Kohmarreh (بحث) Kohmarreh (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۵ (UTC)پاسخ

بنده از کاربر GodNeyشکایت دارم ، ایشان بی دلیل نسبت به حذف مقالات معتبر و ویرایش های صحیح به صورت کلی اقدام می‌نمایند که این موضوع علاوه بر اختلال در روند به روز رسانی این دانشنامه محترم ، باعث سردی ادامه فعالیت کاربران می‌گردد . به طور مثال ایشان مقاله بنده با نام یوسف جاوید که از هنرمندان قدیمی و شناخته شده تئاتر و تلویزیون بودند را بدون مطالعه و بررسی منابع معتبر آن حذف نمودند Kohmarreh (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۰ (UTC)پاسخ

@Kohmarreh احتراما حذف ایشان کاملا بجا بوده و بخاطر اینکه یوسف جاوید وپ:بازیگر و وپ:سر را تامین نمی‌کند، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۲ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ

خسته از خرابکاری Hamu79

سلام و عرض احترام خدمت همکاران گرامی

متأسفانه Hamu79 در ادامه خرابکاری های گسترده، با تغییرات دلخواه خود در مطالب منبع دار، باعث انحراف ویکی‌پدیا از مسیر درست خود شده‌اند. وجود این کاربران نه تنها باعث پیشرفت ویکی‌پدیا نخواهد شد بلکه باعث سرخوردگی و پسرفت ویکی‌پدیا به عنوان دانشنامه ای مطمئن خواهد شد.

بنده به عنوان کوچکترین عضو خانواده ویکی پدیا خواهان رسیدگی به ویرایشات این کاربر هستم البته جناب Persia کاملا در جریان این خرابکاری ها هستند و شخصاً پیشنهاد درج این خرابکاری را در تام به بنده دادند.

به عنوان نمونه، مشت نمونه خروار از خرابکاری های ایشان را ارائه می‌نمایم: [۱۳]، [۱۴]


(Shahr e kian (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۰ (UTC))پاسخ

@Shahr e kian: سلام. لطفاً توضیح دهید که کدام قسمت از ویرایش‌هایی که پیوند دادید خرابکاری است؟ من چیز مخربی در آن ویرایش‌ها ندیدم و اتفاقاً فکر می‌کنم این که عبارت‌هایی نظیر «مهم‌تر از همه» را از جمله‌هایی مثل «نمایندگان و مهم‌تر از همه افکار عمومی» حذف کنیم، سازنده و مفید است.
لطفاً توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید ویرایش‌های کاربر خرابکاری است؟ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۷ (UTC)پاسخ

@Jeeputer: : ببخشید دوست عزیزم، بنده از شما به علت احتمال وجود خصومت شخصی(اتفاقات گذشته که شاید همکاران گرامی اطلاع ندارند) و موضوع طرفداری از طرف‌های روبروی من و چندبرابر کردن تنبیهات بنده، خاطره خوشی ندارم. اگر امکان دارد خواهش میکنم برای یکبار در موضوعی که به بنده ربط دارد، وارد نشوید. با تشکر فراوان از دوست عزیزم 🙏🌹 — این پیام امضانشده را Shahr e kian (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

@Shahr e kian: گرامی، @Jeeputer: از مدیران خوب و بسیار فعال ویکی‌پدیا هستند. دفعه قبل، سوءتفاهمی پیش آمده بود که رفع شد و صحبت از خصومت شخصی اصلاً درست نیست. با توجه به آشنایی ایشان به موضوع، به نظرم در این‌باره پاسخ پرسش به‌جایشان را بدهید و دلایل را توضیح دهید. مدیران دیگر هم پاسخ شما را می‌بینند. سپاسگزارم. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

@Shahr e kian: سلام. بنده ابداً با شما خصومتی ندارم و تصمیمی که قبلاً در قبال شما گرفتم هم (صرف نظر از این که به عقیدهٔ شما ممکن است اشتباه بوده باشد) ارتباطی به این ریسه ندارد. دلایل آن تصمیم را قبلاً توضیح داده‌ام و برای جلوگیری از انحراف بحث، ترجیحاً اگر در این ریسه در مورد آن گفتگو نکنیم بهتر است.
اگر هم بنده بررسی این شکایت را به مدیر دیگری بسپارم، باز هم پرسشی که مطرح کرده‌ام را احتمالاً آن مدیر دیگر هم از شما خواهند پرسید. در زمان طرح شکایت، باید دقیقاً مشخص کنید که خرابکاری کجا رخ داده و چرا فکر می‌کنید که ویرایش خرابکاری است. خرابکاری در ویکی‌پدیا تعریف مشخصی دارد و وقتی ویرایشی حاوی نشانه‌های خرابکاری نباشد، نیازی به اقدام از سوی کاربر مدیر نیست.
ضمناً، در زمان طرح شکایت باید کاربر مقابل را از شکایت آگاه کنید تا از وجود بحث آگاه شود و در آن شرکت کند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۲ (UTC)پاسخ


@Jeeputer: : حذف مطالب به طوری که نظر دیگری را برساند در صورتی که در منابع چیز دیگری بیان شده، کاری خلاف قوانین است، من چیز بیشتری نمیگویم چون کاملا همه چیز به روشنی مشخص شده است. استفاده از استاندارد دوگانه در برخورد با افراد، بدترین نوع تبعیض است. چطور چیزی که به خود من تذکر داده می‌شود برای فرد دیگری، «مفید و سازنده» میشود؟!

خواهشاً تبعیض را کنار بگذاریم، چون در گذشته به جای برخورد با خرابکار، با اصلاح کننده برخورد شده، دیگر انگیزه‌ای نمیبینم که با شما سخن کنم. لطفاً سرعتگیر این بحث نباشید. سپاس از شما 🌹 (Shahr e kian (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۹ (UTC))پاسخ

@Shahr e kian: شما پیوند به ویرایشی داده‌اید که مثلاً در آن جملهٔ «انتقال غیراصولی و غیر علمی آب» (که جانبدارانه است) تبدیل شده به عبارت کاملاً خنثی «انتقال آب از حوضه آبریز بهشت‌آباد». بعد هم ویرایش کاربر را خرابکاری نامیده‌اید. گفته‌های من را به نفع خودتان تعبیر نکنید. در بالا گفتم «این که عبارت‌هایی نظیر «مهم‌تر از همه» را از جمله‌هایی مثل «نمایندگان و مهم‌تر از همه افکار عمومی» حذف کنیم، سازنده و مفید است». این را در خصوص کل ویرایش‌های کاربر نگفتم. از شما هم پرسیدم کدام بخش را خرابکاری می‌دانید. به‌جای این که من را متهم به تبعیض کنید، می‌توانید پاسخ سؤالم را بدهید. کاربران نمی‌توانند انتخاب کنند که چه کسی به شکایتشان رسیدگی کند و ملزم هستند که کاربر مقابل را هم از شکایت آگاه کنند. هر دو متنی که در ویرایش‌های فوق (و یکی را نمی‌دانم چرا حذف کردید) حذف شده‌اند، ناقض حق تکثیر بوده‌اند و به‌درستی حذف شده‌اند. قطع دسترسی پیشین شما به‌دلیل حملهٔ شخصی بوده که به‌طور مکرر مرتکب شدید (ویژه:پیوند دائمی/34050140#توضیح در مورد چرایی تغییرات) و همان‌طور که گفتم، ارتباطی به موضوع این ریسه ندارد. اگر اعتراضی دارید و فکر می‌کنید عمل من اشتباه بوده، می‌توانید در هیئت نظارت شکایت کنید.
خود شما برای مثال در ویژه:تفاوت/31886769 مطالبی را نوشته‌اید که حجم زیادی از آن‌ها در منبع نیستند. نه تعداد افراد، نه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نه پلیس راه شهرکرد تا تونل رخ. آیا این‌ها تحقیق دست اول هستند؟ می‌دانید که تحقیق دست اول در ویکی‌پدیا ممنوع است؟
در نهایت شما حتی یک‌بار هم اقدام به گفتگو با کاربر نکرده‌اید (دست کم من چیزی ندیدم). فرایند حل اختلاف باید پیش از شکایت در تام طی شود. دلیل مقاومت شما در برابر آگاهسازی کاربر از شکایت را هم متوجه نمی‌شوم. لطفاً کاربر را از شکایت آگاه کنید.
به دیگر مدیران: من موردی برای رسیدگی نمی‌بینم. با توجه به اظهارات کاربر شاکی، لطفاً در صورتی که نیاز به حل اختلاف (و عدم طی شدن آن) را تأیید می‌کنید، این ریسه را جمع‌بندی کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)پاسخ


@Persia:

با سلام و درود

طبق پیشنهاد حضرت عالی از کاربر متخلف شکایت نمودم. با توجه به اینکه حضرتعالی در جریان اقدامات مداوم و مخرب این کاربر هستید از شما درخواست دارم تا در این بحث شرکت نموده و اظهار نظر بفرمایید.

این کاربر نسبت به تغییر متن مطالب منبع دار به سلیقه خود اقدام نموده تا منظور دیگری را به خواننده برساند و طبق کارشناسی یکی از مدیران، با خنثی سازی جملات مثل رأی شورای عالی آب و سازمان محیط زیست در مورد «غیر اصولی و غیر علمی بودن» را تغییر داده است، در صورتی که هدف از این مقاله، توضیح به خواننده در مورد یک طرح غیر قانونی است. 🌹🙏(Shahr e kian (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۸ (UTC))پاسخ

شکایت از کاربر:Amirhesam1122

سلام و وقت به خیر. اختلاف بنده با جناب کاربر:Amirhesam1122 به طور خاص بر سر شیوهٔ ضبط نام عزیزبک امانوف و شیرزاد تمیروف، در لیگ برتر فوتبال ایران ۰۱–۱۴۰۰ است. من نام‌ها را به این صورت که نوشته‌ام درست می‌دانم و توضیحاتی را هم در بحث:شیرزاد تمیروف نوشته‌ام. کاربر مذکور اما نام‌ها را به شیوه‌ای دیگر (عزیزبک آمانوف و شرزود تمیروف) صحیح می‌داند. اما مشکل اصلی جای دیگری و آن قائل‌نبودن جناب Amirhesam1122 به گفتگوست! من بارها در صفحات مختلف ایشان را دعوت به گفتگو و بیان دلایل‌شان کردم، اما دریغ از یک کلمه جواب! برای مثال صفحهٔ بحث‌شان را ببینید. خواهشمندم به نحوی مقتضی رسیدگی فرمایید. کادامو (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)پاسخ

خرابکاری در نبح

لطفاً دسترسی کاربر Genius_teacher20 به نبح ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/قدس روشنک گرفته شود دارد خرابکاری می‌کند Blackorwhite (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)پاسخ

در این مواقع بهتر است تفاوت ویرایش ارائه کنید تا راحتتر بررسی شود و خرابکاری مشخص باشد: Special:Diff/34505281/34505327 و Special:Diff/34505331/34505340 و Special:Diff/34505352 فرهنگ2016 (بحث) ‏۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)پاسخ

جنگ ویرایشی

درود، Shahrokhkhamseh (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته) لطفاً مشارکتهای اخیر کاربر در مقالات «هشت بهشت مجموعه تلویزیونی» و «اینا آوشید» بررسی گردد، ایشان نسبت به راهنمایی‌ها و تذکرهایی که برایشان گذاشته شده بی‌توجه هستند. پاسخهایی تحریک کننده‌ای نظیر ویژه:تفاوت/34455200 و ویژه:تفاوت/34457300 هم می‌دهند که از آنها می‌گذرم. با احترامMahdi Mousavi «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۳۷ (UTC)پاسخ

درودی دوباره، این کاربر محترم در حال آزار دادن من در صفحۀ بحثم و بحثشان هستند و در اینجا پاسخگو نیستند. Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۳ (UTC)پاسخ
خطاب به مدیر رسیدگی کننده: کاربر همچنین در ویژه:تفاوت/34433914 با گفتن جملۀ «شما تا به حال چه نوشته ای ثبت فرموده آید که منبع معتبر داشته باشد» به جناب کاربر:Gm110m حمله نموده و نقض نزاکت دارند. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۱۳ (UTC)پاسخ

جنگ ویرایشی Yuryuy

درود؛ کاربر: Yuryuy در مقاله مکریان مطالبی اضافه می‌کند که نقض وپ:تحقیق دست اول ممنوع و وپ:تأییدپذیری است. در این ویرایش نیز با اینکه توضیح خنثی سازی را اعلام می‌کنم، اما در مقابل باهمان توضیح، مطالب خود را برمی‌گرداند. به یادآوری‌ها و هشدار توجهی نمی‌کند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)پاسخ

مورد 2 و مورد 3

تا بیشتر از این اوضاع ملتهب نشده است یکی از مدیران بررسی کند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۵ (UTC)پاسخ

درود. من از کاربر:Masoud bukani در بحث:مکریان و بحث:شهرستان چهاربرج خواستم به من توضیح دهند، اما ایشان به جای اینکه با بنده وارد مذاکره شوند، ترجیح دادند ویرایش‌های بنده را خنثی کنند و وارد جنگ ویرایشی شوند. Yuryuy (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)پاسخ

@Masoud bukani: به جای اینکه فوراً از کاربران شکایت کنید، سعی کنید در بحث مقالات با کاربران وارد مذاکره و گفت و گو شوید! شکایت راه حل نهایی است. در مورد اظهارات فوق، مورد 2 منبع نداشت و حذف کردنش چه مشکلی داشت؟ و مورد 3 یک تذکر ساده است، مگر تذکر دادن ایرادی دارد؟ سعی کنید به جای شکایت در اینجا، در بحث مقالات کمی فعال‌تر باشید و با کاربران دیگر مذاکره کنید. Yuryuy (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۳ (UTC)پاسخ

@Masoud bukani: شما برای این ویرایش چه توجیهی دارید؟ این ویرایش نمونه آشکار نقض سیاست "وپ:تحقیق دست اول" توسط شماست! جالب اینجاست خودتان در خلاصه ویرایش نوشته‌اید وپ:تحقیق دست اول! و همین سیاست را نقض کردید و آن جدولی که هیچ منبعی ندارد را دوباره به مقاله اضافه کردید! این میتواند ویکی‌پدیا:زورچپانی دیدگاه نیز تلقی گردد. Yuryuy (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۹ (UTC)پاسخ

 نظر: کاربر:Masoud bukani در جنگ ویرایشی با کاربر:Yuryuy به وضوح ویکی‌پدیا:قاعده سه‌برگردان را در مقاله مکریان نقض کرده‌است. این کاربر بر چه اساسی اصرار دارد تحقیق دست اول خود مبنی بر: «در اکثریت بودن کردها در فلان شهرستان‌ها» را بدون ارائه منبع وارد مقاله کند؟ از طرفی، چرا اشاره نکرده که در شهرستان میاندوآب هم آذری‌ها در اکثریت هستند؟ این کاربر بر چه اساسی و با چه منبعی، این منطقه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده‌است؟ چرا آذری‌ها را که به اذعان تحقیق دست اول خود کاربر در شهرستان‌های میاندوآب، نقده، شاهین‌دژ و تکاب جمعیت قابل توجهی دارند را جزء اقلیت آورده‌است؟ --علمجو (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۸ (UTC)پاسخ

وپ:قاعده سه‌برگردان را بدرستی مطالعه کردید؟ چرا در این ریسه نیز بحث محتوایی می‌کنید؟ این ریسه در مورد شماست؟ با این تعداد تخلف و سابقۀ عضویت که هنوز تسلط کافی به سیاست‌های دانشنامه را ندارید، مماشات با شما توجیهی ندارد. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۴ (UTC)پاسخ

کاربر متأسفانه به جای اینکه پاسخگوی اتهامات چندین ساله علیه خود درباره تحریف مطالب و تحقیق دست اول یا استناد به منابع ضعیف و غیربی‌طرف در مقاله‌ها باشد، یک اعتراض ساده و غیرمستقیم درباره مغایرت نقشه با منبع را توهین به خود تلقی کرده، شکایت کرده و همچنان هم با کاربران مختلف اختلاف پیدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد اوضاع کمی آرام شود. وقت کاربران و مدیران را با اتهام زدن به این و آن که زاپاس است و بحث محتوایی می‌کند و ... تلف می‌نماید. لحن کاربر حتی در برخورد با دیوانسالاران، مدیران و کاربرانی که دوست خود تلقی می‌کند هم اصلاً مناسب نیست که نمونه‌ها موجودند. کاربر باید متوجه باشد که اینجا ویکی‌پدیاست و علامه دهر و یک کاربر تازه‌وارد هیچ فرقی باهم ندارند، همه باید با احترام به یکدیگر رفتار نمایند، انتقادات را توهین به ساحت خود تلقی ننمایند و بحث را دون شأن خود ندانند. --علمجو (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۱۸ (UTC)پاسخ

@Elmju: من را به تبانی متهم می‌کنید؟ به اتهامات بی‌پایه و اساس پایان دهید. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)پاسخ

چه تبانی‌ای برادر من؟ بنده تمایلی به این اتهام‌زنی‌ها و پرونده‌سازی‌ها ندارم و می‌بینید در این ریسه هم شرکت نکردم تا خودتان با کاربر:Yuryuy بحث کنید. در تابلوی اعلانات منابع معتبر و ... هم شرکتی نخواهم داشت. ولی چرا می‌روید دبک بنده که بسته شده را ادامه می‌دهید؟ نظر جناب حجت کافی نبود؟ پیشنهاد بنده به شما این است، با توجه به اینکه شکایت هردو ما علیه هم در تام ثبت است و از طرفی احتمالاً بررسی مدیران طول بکشد، پس از این باهم برخوردی نداشته باشیم (حداقل تا بررسی موارد). بنده چنین قصدی داشتم و دارم، اگر نخواهید مدام از بنده اسم ببرید، به دبکی که ساختید (و اتهامات نادرست زاپاس‌بازی که زدید) اشاره کنید یا اتهام جدیدی بزنید. والسلام. --علمجو (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ

سو مدیریت و حمله شخصی کاربر ماني

با سلام بنده از رویه سومدیریت گونه جناب کاربر:ماني شکایت دارم. ایشان انتقال‌های نادرست زیادی انجام میدهند و وقتی کاربری از عملکردشان انتقاد میکند معمولا با رفتار ناشایست ایشان روبرو میشود. درخواست دارم ابتدا بابت حمله شخصی واضح ایشان در ویژه:تفاوت/34511062 رسیدگی شود: «در جایگاهی نیستید به دیگر کاربران درس بدهید» نکند چون مدیر نیستیم شأن و منزلتمان کمتر از ایشان است و مجاز هستند هرگونه خواستند رفتار کنند؟! بنده قصد شکایت از ایشان را نداشتم ولی گویا سو مدیریتشان را پایانی نیست. ابتدا از طریق غیرویکی به مدیر دیگری گفته بودم که انتقال‌های ایشان ناصحیح است و بهتر است به ایشان منعکس شود تا اصلاح رویه دهند و سپس در بحث مدیری دیگر نوشتم که مشکل از انتقال‌های اشتباه ایشان است (ویژه:تفاوت/34510884)، اما ایشان بدون فحن آمده‌اند به بنده تهمت و توهین میکنند و سو استفاده از جایگاه مدیریتی با تحقیر کاربران محسوب می‌شود چنین رویه‌ای. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)پاسخ

جالب است. مشکل را با برچسب‌گذاری بی‌مورد روی افراد شروع می‌کنید و به درخواست اجتناب از این کار با شکایت عمومی جواب می‌دهید! مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)پاسخ
اینکه از شما انتقادی شده، برچسب گذاری است؟ در پیام من حمله شخصی و توهین میبینید؟ ابتدا هم دوستانه خواستم توجه نمایید. قبلش هم از طریق غیر ویکی به مدیر دیگری گفته بودم انتقال‌های شما صحیح نیست که از همان مجاری غیرویکی مشکل حل شود ولی گویا توجهی نشد به موضوع. اینکه شأن و منزلت کاربران را پایین‌تر از خودتان میبینید (با آن حمله شخصی) چیزی نیست که قابل چشم‌پوشی باشد. اختلاف نظر در ویکی پیش می‌آید ولی وقتی به سمت ناسازنده بودن می‌روید چاره‌ای جز شکایت نمی‌ماند. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۶ (UTC)پاسخ
من صدها هزار انتقال انجام داده‌ام. شما «از طریق غیر ویکی به مدیر دیگری گفته بودید انتقال‌های من صحیح نیست؟» یعنی برچسب‌گذاری کلی روی همه فعالیت‌های من را فقط به اینجا محدود نکرده و بیرون از ویکی هم (پشت صحنه) با حرف‌های کلی روی کل فعالیت کاربر دیگر خط بطلان کشیده‌اید؟ ویکی‌پدیا:حمله شخصی ممنوع را بخوانید که می‌گوید: «اتهام‌زنی در خصوص رفتار شخصی بدون ارائهٔ شواهد. اتهام‌های جدی، نیازمند شواهد جدی هستند.» لطفا از به راه افتادن دنبال افراد و زیر نظر گرفتن آن‌ها و سپس داوری کردن بدون آگاهی در مورد کلیت مشارکت‌های آن‌ها بپرهیزید. اگر این کار را در مورد کاربران دیگر هم انجام بدهید جریمه دارد. مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۳ (UTC)پاسخ
اینکه «صدها هزار انتقال» را به همین شیوه‌های مشکل‌دار انجام داده باشید جای تامل دارد و لازم خواهد بود مشکل ریشه‌ای حل شود. چون تعداد کاربرانی که سر این مورد به شما انتقاد وارد کردند دارد خیلی زیاد می‌شود و شایسته نیست یک مدیر هرگونه دلش خواست عمل کند و پاسخگو نباشد همچنین شخصیت دیگران را زیر سوال ببرد. اگر لازم باشد کسی «جریمه» شود آن شما هستید ابتدا بخاطر شخصی‌پنداشتن مسائل و حمله شخصی و سپس بخاطر انتقال‌های نادرست‌تان و همچنین سو‌استفاده از دسترسی واگردان! بهتر است به کاربران خط و نشان نکشید اینجا کسی از کسی برتر نیست (وپ:برابری و وپ:قلدری را بخوانید). چون همین رویه مشکل‌دار را دارید مجبور به پیگیری شدم وگرنه مگر سرم درد میکرد که الکی خودم را با یکی از مدیران ویکی در بیاندازم؟ Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۳ (UTC)پاسخ
ضمناً گویا کارکرد ویکی را اشتباه گرفته‌اید، کاربران می‌توانند مشارکت یکدیگر را بررسی کنند و اگر اشکالی بود به یکدیگر بگویند. منتهی شخصی کردن بحث‌ها و توهین ممنوع است. مدیری که نمیتواند انتقاد نسبت به عملکرد اشتباهش را تحمل کند مناسب مدیریت ویکی‌پدیا نخواهد بود. اگر انتقادها به عملکردتان باعث رنجشتان می‌شود بهتر است کلا عملکرد مناقشه برانگیز نداشته باشید یا که باید مودبانه پاسخگو باشید. هیچکس اینجا از دیگری یک سر و گردن بالاتر نیست که با دید تحقیرآمیز خطابش کند. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)پاسخ
در این دو پیام، یکجا تمامی قوانین حمله شخصی و نزاکت و تهمت و عدم نیت‌خوانی و ... را زیر پا گذاشتید. بهتر است آن قوانین را بخوانید. آن صفحات با وپ: شروع می‌شود. روز خوش. مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۲ (UTC)پاسخ
خیر هیچ سیاستی نقض نشده. اگر چیزی نقض شده باشد آن حمله از سوی شما و زیر سوال بردن «جایگاه» کاربران است. همین الان هم درحال طعنه زدن هستید. منتظر رسیدگی به شکایت هستم. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)پاسخ
روش قانونی مشارکت در ویکی‌پدیا این است که مورد به مورد فقط در مورد محتوا و موضوعات دانشنامه‌ای تبادل نظر کنید و حق این را ندارید که در مورد شخص کاربران نظر و حکم بدهید و بگویید «فلانی کلا اینطور است» و «این فرد و همه ویرایش‌هایش اشکال دارد». این‌ها مغایر قوانین ویکی‌پدیا است و مشکل کار شما اینجاست. الان درستش این است که یکی از مدیران بیاید در مورد این رفتار برای شما توضیح بدهد و در صورت اصرارتان بر قانون‌شکنی تذکر اول را بدهد. مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۸ (UTC)پاسخ
من در مورد شما نظر ندادم. یک انتقاد نسبت به عملکردتان نوشتم (که از مراحل اولیه حل اختلاف است، نه چیز دیگر) و خواستار این شدم این انتقادات را دوستانه در نظر بگیرید که برگشتید گفتید: «در جایگاهی نیستید به دیگر کاربران درس بدهید»! الان عملکرد بنده ناقض سیاست‌هاست یا حمله شخصی شما؟ قضاوت باشد با سایرین. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۳ (UTC)پاسخ
همچنین توجه نمایید من هیچگاه کل عملکرد شما را زیر سوال نبردم بلکه وقتی چندین اشتباه در عملکرد گسترده شخصی باشد، همان چند اشتباه میتواند باعث انتقاد به عملکرد شخص شود و حتی سطوح دسترسی‌اش تقلیل یابد. حتی به فرض ۲٪ اشتباه در خطاهای جنابتان که انتقال‌های گسترده انجام میدهید، باعث میشود حجم عظیمی انتقال اشتباه صورت گیرد و انتقاد کاربرانی که در صفحه بحثتان نیز نوشتند، به‌جا می‌باشد. با احترام. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۰ (UTC)پاسخ
@مانی درود، بنده برای کاربران قدیمی ویکی احترام زیادی قائلم ولی جناب Spirit هیچ‌‍‌کدام از سیاست هارا نقض نکردند! ایشان فقط کمی انتقاد تندی داشتند زیرا واقعا بعضی انتقالات شما اشتباه بوده و کاربران دیگر هم با بنده موافق هستند! مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۱ (UTC)پاسخ
اگر موردی دارید که به انتقالش انتقاد دارید با استدلال بگویید رویش بحث کنیم. اظهارنظر در مورد «جناب مانی» یا هر جنابی را لطفا از بحث‌هایتان خارج کنید که مغایر قوانین ویکی‌پدیا است. این مورد از قوانین را هم مطالعه کنید: ویکی‌پدیا:حمله شخصی ممنوع#حملات خارج از ویکی که می‌گوید: «ارسال حملات شخصی یا افتراهای خارج از ویکی‌پدیا به اجتماع و رابطهٔ ویرایشگر با آن آسیب می‌زند، مخصوصاً وقتی این حملات به شکل نقض حریم خصوصی کاربر در آیند. این قبیل حملات را مدیران می‌توانند به عنوان عوامل تشدیدکننده در تخلفات کاربران لحاظ کنند، و شواهد مرتبط با آن‌ها در فرایند حل اختلاف، از جمله هیئت داوری، می‌تواند مورد استناد قرار گیرد.» مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)پاسخ
جناب مانی توجه نمی‌فرمایید مسئله یکی دو مورد نیست که برای تک تکشان بنشینیم بحث کنیم. مسئله انتقال‌های گسترده‌ای که میدهید و بعضی‌شان غلط هستند می‌باشد. من حتی مناقشه محتوایی فعالی با شما ندارم و یک مورد ساده را گوشزد کردم که هم خودتان توجه نمایید و هم دیگران در جریان قرار گیرند. (به هرحال مراجعه به مدیران برای حل اختلاف و بررسی موضوعات یکی از روش‌هاست). و شکایت اصلی من بخاطر حمله شخصی شما و بی‌توجهی به نظر کاربران مخالفتان است. اگر خودتان بپذیرید که لحن نادرستی پیش نگیرید و در انتقال‌های‌تان دقت کافی داشته باشد، من مشکلی نخواهم داشت و میتوانم از شکایت صرف نظر کنم. حمله شخصی و نقض رفتار مدیریتی مسئله قابل قبولی نیست و علت اصلی شکایتم بوده، وگرنه اختلاف محتوایی نداشتیم که بابتش شکایت کرده باشم. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC)پاسخ
اگر مدیری خواهان بررسی انتقال‌های اشتباه جناب مانی باشد می‌توانم موارد را ذکر کنم (مانند یک مورد که در صفحه بحثم نوشتم و همچنین توضیحات کاربران در صفحه بحث خود جناب مانی) ولی علت اصلی شکایتم نقض رفتار مدیریتی و حمله شخصی ایشان می‌باشد که اخلال در تعامل سازنده تلقی می‌شود. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ
در دور باطلی افتاده‌اید. همان پیشنهادهای قبلی من در شروع کار با خواندن قوانین باپرجاست. خدانگهدار. مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۱ (UTC)پاسخ
  •  نظر: موافق نظر کاربر:Sprit 1 در این رابطه هستم. متأسفانه اگر فقط بخوایم مشتی نمونه خربار بگیم، دو کاربر «قلی زادگان» و «Pereoptic» هم علاوه بر من و دیگران اخیراً با انتقالات ایشان مشکل پیدا کرده اند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۰ (UTC)پاسخ
    وقتی دیدم تعامل شدنی نیست و جامعه ویکی هم توجهی به انتقال های اشتباه از نظر رواج علمی نمی کرد، برای آرامش خودم و سامانه سعی کردم سمت ویرایش هایی که باعث ایجاد درگیری با کاربر می شود نرم با این امید که بقیه کاربران سامانه به رواج های معتبر اهمیت بدن و سعی کنن این مشکل را حل کنند! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)پاسخ
    بله مسئله این است اگر شخصی اشتباه کرد، دیگران مجاز به گوشزد اشتباهش هستند. اگر مدیر هم باشد باز باید طبق وپ:مدیر پاسخگویی مناسب (و غیر توهین‌آمیز) داشته باشد. مدیر بودن نباید هیچ حاشیه امنی برای شخصی ایجاد کند و دیگران نتوانند عملکرد وی را بررسی کنند (خصوصا وقتی پای مقالات وسط است و عملکرد شخص تاثیر زیادی بر مقالات بگذارد). وگرنه بنده هم نه مشکل شخصی با ایشان دارم نه سرم درد میکند که الکی با مدیری دربیافتم و برای خودم مشکل ایجاد کنم. اما مقالات ویکی نباید فدای تصمیمات یک‌جانبه هیچ کاربری بشود. اگر ایشان رویه‌شان را اصلاح کنند مشکلی با انصراف از شکایت و نادیده گرفتن حمله شخصی‌شان ندارم. چیزی که خیلی آزاردهنده میتواند باشد برای کاربران، این است مدیری دید بالا به پایین داشته باشد نسبت به منتقدینش. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۲ (UTC)پاسخ
آجیل و تخمه بدم خدمتتون :) مانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۴ (UTC)پاسخ
نمی‌دانم چطور کامنت بالا با وپ:رفمد منطبق است، بعد بنده را به خواندن سیاست‌ها ارجاع میدهند. حتی اگر قصد بدی نداشته باشند، باز کامنت‌هایشان برای کاربر مقابل میتواند حس بد تداعی کند (تحقیر، تهدید، تمسخر، ...) Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۰ (UTC)پاسخ
موعظه خواندن توضیحات کاربر دیگر! مشکل همیشه از طرف کاربران غیرمدیر نیست، بلکه گاهاً اقدامات اشتباه یا تحریک‌آمیز مدیری مشکلات را ایجاد میکند. Mr Smt *[بحث]* ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۲ (UTC)پاسخ
خودشان در صفحه کاربریشان اعلان کرده اند که «اگر همه به یک نفر احترام بگذارند آن یک نفر قدرت‌مند می‌شود. اگر همه به قانون احترام بگذارند قانون قدرت‌مند می‌شود.» به نظرم بهتره به همین جمله ای که خودشون در صفحه کاربریشون قرار دادن عمل کنن. چون به نظر می‌رسد که برخی از دسترسی داران صرفاً به خاطر این که کاربری قدیمی هستند و ویرایش های زیادی داشته اند کنش هایشان را نادیده می گیرند. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd و @Sprit 1 درود بنده هم از نحوه انتقالات ایشان معترضم، با اینکه احترام زیادی برایشان قائلم ولی آخه All Too Well یعنی همه‌اش را خیلی خوب و درواقع این ترجمه را یک مدیر انجام دادند و دو کاربر مطمئن هم این ترجمه را تایید کردند!
بنده خودم نمیدانم چگونه All Too Well می‌شود خیلی خوب!؟ به واضحیت تمام می‌شود همه‌اش را خیلی خوب، این ترجمه را یک مدیر ، دو ویکی‌بان و دو کاربر گشت‌خودکار تایید کرده‌اند!
بنده هم ناباورانه فکر کردم اشتباه از ما بوده و انتقال ایشان را خنثی نکردم، فعلا که منتظر بررسی میمانم اگر کار ایشان اشتباه بوده باشد، واگردانی می‌کنم، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: سلام، برای این که حس من رو درک کنین توصیه میکنم چنین کنید: عاشق زیست شناسی و پزشکی باشین، کتب پزشکی و خانه زیست شناسی و ... فارسی را جور کنید و به مقایسه عناوین رایج در این منابع با عناوین ویک فارسی و تاریخچه انتقالات عناوین این صفحات رجوع کنید. اگه هم این کتابا رو ندارین بیاین شیراز من بهتون امانت میدم! مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۸ (UTC)پاسخ
@Mojtabakd اتفاقا همشون رو دارم، دقیقا هم مثال درستی زدید! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۱ (UTC)پاسخ
👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۴ (UTC)پاسخ

https://www.rouydad24.ir/

لطفا این لینک به اسپم افزوده شود مطالبش نامعتبر و زرد است متاسفانه در مقالات جدی و معتبر زیاد استفاده شده است Luckie Luke (Talk) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۳۹ (UTC)پاسخ

https://www.baeghtesad.com/

این لینک نیز نامعتبر است لطفاً به اسپم افزوده شود مطالب را جاهای دیگر برمی دارد برای نمونه پایان خبر در دو لینک بنگرید

ّ*https://www.baeghtesad.com/بخش-بین-الملل-13/26971-سرنوشت-مبهم-جمال-خاشقجی-در-کنسولگری-عربستان-در-استانبول

Luckie Luke (Talk) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۴۶ (UTC)پاسخ

@Luckie Luke: درود، خیلی از خبرگزرای های بزرگ هم از دیگر خبرگزاری ها نقل می کنند یا منبع می دهند فکر می کنم برای ورود به بلک لیست نیاز با تامل بیشتری باشد Persia ☘ ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۲ (UTC)پاسخ

@Persia: کاری این وبسایت انجام می دهد نقض قول نیست نمونه بارز مورد اشاره شما را رادیو فردا می باشد که در پایان هرخبرش منابع خویش در تهیه خبر را از ذکر می کند ولی baeghtesad.com اینجوری نیست در اسپم افزوده شود Luckie Luke (Talk) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)پاسخ

عدم پذیرش مراجعه به نظر سوم

پس از سه هفته گفت‌وگو با کاربر:Sicaspi بر سر یک اختلاف نظر، نه حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود است و نه دریافت وپ:نظر سوم را می‌پذیرد. در ۴۸ ساعت اخیر، دو بار تأکید کردم که نظر سوم گرفته شود اما پاسخی دریافت نشد جز اصرار بر درستی موضع خودش (پیوند دائمی). از آن جایی که رفتار کاربر، غیرسازنده بوده و مصداق «خود را به نشنیدن زدن» است، گفت‌وگو با کاربر فایده‌ای ندارد. گمان می‌کنم سه هفته، زمان بسیار زیادی برای کوتاه آمدن و پذیرفتن نظرات دیگر از جمله نظر سوم یا حتی میانجی‌گری بود. لطفاً یک مدیر که توان مدیریت اختلافات محتوایی را دارد، با کاربر صحبت کند تا به جای آبیاری گیاهان دریایی، رفتار متناسب با ۱۵ سال سابقهٔ ویکی‌پدیایی پیشه کند. بنیامین (بحث) ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰ (ایران) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۰ (UTC)پاسخ

کنش‌ها و مقالات کاربر:Persia

درود به نظرم باید در مورد مقالات ایشان که مدیر هستند تصمیم جدی گرفته شود. به تازگی مقالات فوتبالیست‌های اهل آرژانتین را با تلفظ نادرست و پر از ایراد درست کردند مثلا خولیو سزار فالچیونی که باید خولیو سزار فالسیونی باشد یا خورخه پلگرینی که باید خوخه پشگرینی باشد. همچنین جاناتان مازا خطای یادکرد دارد. به نظر من یک کاربر معمولی این‌ها را میساخت، اکنون دسترسی گشت خودکارش گرفته می شد. من دوستانه به ایشان گفتم ولی ایشان می‌گویند چون از ویکی‌پدیای انگلیسی ساخته اند پس ربطی ندارد طرف اهل کجا باشد و می‌شود با تلفظ اشتباه آن‌ها را ساخت. همچنین ایشان کنش‌های اشتباه مدیریتی برای بالا بردن آمار خود را دارند. به عنوان مثال حدود ده هزار مقاله را بدون داشتن حتی یک خرابکاری محافظت کردند، در صورتی که آی‌پی‌ها اجازه ویرایش در ویکی فا را نداشتند. مورگاه بابامنیر میدان (ممسنی) مالیچه شیخ مهرآباد (ممسنی) و ... سیاهه ایشان لطفا به این موارد رسیدگی شود. آرتا SATO ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۰ (UTC)پاسخ

@Samuel T.Owen اول که ممنون از پیشنهادی که در مورد تلفظ دادید. به جای دو سه مورد لطفا عرض کنید طبق کدام میعار حرف شما صحیح است. طبق حرف شما چرا رونالدو به پرتغالی نوشته نشده است! کجا معیارها زادگاه افراد مبنای تلفظ در فارسی است؟ اهالی ترک و لر و کرد ایران که زادگاهشان در مناطق فارسی زبان نیست نامشان چگونه باید تلفظ شود؟ و در مورد دوم واقعا عجبا!!!! پیشتر هم خوتان هم جناب حجت تذکر دادند و پاسخش را دادم الان چه ربطی به این بحث داشت؟ Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)پاسخ
من واقعا دلیل عصبانیت شما را متوجه نمی‌شوم. باید با نام درست بنویسید مگر وپ:رایج با یک تلفظ غلط باشد. در مورد محافظت‌ها، چون این مقالات رباتیکتان ادامه روند بالا بردن آمارهایتان خودتان است، ذکر کردم. اگر قرار است ویکی فا با این مقالات اشتباه به یک میلیونی برسد، همان بهتر که نرسد. آرتا SATO ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۹ (UTC)پاسخ
@Samuel T.Owen نیت یابی نکنید! قصد بالا بردن جام برندگان را ندارم همه اش متعلق به شما. پیام شما مصداق ازار است و از چیزی عصبانی نیستم! علم غیب دارید؟ :)) Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۴ (UTC)پاسخ
من ابتدا در بحثتان مطرح کردم و قصد داشتم کمک کنم، چون به این زبان آشنا هستم ولی خب با برخوردتان نظرم تغییر کرد. دیگر پاسخی ندارم؛ بقیه موارد با مدیر رسیدگی کننده. آرتا SATO ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ
بله کمک کردنتان از همان ابتدا مشخص بود. بنده هم حرفی ندارم. Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۳ (UTC)پاسخ
  • موافق با سلب دسترسی گشت خودکار کاربر. از آنجا که ایشان مدیر هستند و دسترسی گشت خودکار جزو پکیج مدیریت هست، به نظرم دربارهٔ دسترسی مدیریت ایشان باید تجدید نظر کرد. خوان مانوئل ولتی یا خواکین لوپز (بازیکن فوتبالآرژانتینی) را ببینید. این وضع مقاله‌سازی آسیب فراوانی به پروژه زده است. در کجای دنیا کسی که تلفظ ll در اسپانیایی را نمی‌داند (که مورد بسیار مشهوری است: تیم فوتبال سویا را مجسم کنید) دست به نویسه‌گردانی گسترده نام‌های اسپانیایی می‌زند؟ این مثل آن است که من هیچ‌چیز از ژنتیک ندانم و بروم سراغ ویرایش گسترهٔ مقالات این حوزه و خرابی‌های عظیمی به بار آورم! فعالیت رباتیک ایشان چه معنی‌ای دارد که در عرض یک دقیقه ده‌ها مقاله ایجاد می‌کنند؟ مگر ایشان ربات هستند؟ ساختن مقالات با ربات بسیار ساده است ولی ابزار به‌ویکی‌فا ایجاد شده تا یک انسان بر محتوا نظارت کند ولی ایشان جوری از ابزار استفاده می‌کنند که اصلاً کل این قضایا را بی‌معنی کرده‌اند. این مقاله‌ها را ربات بسازد بهتر از این است که کاربر با نابود کردن ویژه:تغییرات اخیر بسازدشان. ویکی‌پدیای انگلیسی دسترسی مدیری (کاربر:Carlossuarez46) که کلی آبادی از ایران را ساخته بود سلب کرد. امیدوارم ویکی‌پدیای فارسی نیز به همان اندازه جدی باشد. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۴ (UTC)پاسخ
    قرار نیست مقالات نیاز به اصلاح را پیراهن عثمان کنید! از اینکه به این سرعت در تام تشریف می اوردید و نظر موافق معلوم نیست چه چیزی را می چسبانید در جالب است/ فعلا اینجا با شما بحثی ندارم. Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)پاسخ
    البته فهرست کردن مقالاتی که نیاز به اصلاح ندارند ساده‌تر است! دسترسی گشت خودکار شما باید سلب شود. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۹ (UTC)پاسخ
    تیکه پرانی شما هم تمامی ندارد. Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۲ (UTC)پاسخ

 نظر: بنده تا اطلاع ثانوی مقاله ای به زبان اسپانیایی نمی سازم! امیدوارم نیت یابی کردن کاربران و اینکه چرا بنده را عصبانی خوانند هم مورد بررسی قرار گیرد--Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)پاسخ

  • در مورد محافظت‌: گفتگوی کاربر:Huji کفایت میکند مگر اینکه ادامه‌دار باشد.
  • در مورد مقالات: اگر مقالاتی که ایجاد میشود مشکلات شیوه‌نامه‌ای دارد درباره کاربران عادی روند مشخص است: «در صورت ایجاد مقاله‌های غیر منطبق با ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه توسط این ابزار، دسترسی گشت شما توسط مدیران گرفته خواهد شد» و نه قطع دسترسی کاربر! که قبلا شاهد بودیم. اگر کاربر مدیر است نیازمند تعریف فرایندی ماقبل از خلع هستیم، مثلا محدود کردن مدیر در استفاده از ابزار. -- ‏ SunfyreT ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۱۸ (UTC)پاسخ
    در خصوص نحوه سازمان‌دهی استفاده از ابزار به‌ویکی‌فا انبوه، نظرخواهی در جریان است. اگر خروجی داشت برای همه سطوح کاربری پیاده خواهد شد وگرنه میتوان از هیئت درخواست کرد دسترسی گشت خودکار مدیرانی که از این ابزار استفاده نادرست میکنند را بررسی کند.--‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۳ (UTC)پاسخ
    ممنونم از شما سانفایر گرامی، خارج از برخورد با مدیر، به نظرم مقالات به این شکل نباید به حال خود رها شوند. می‌توان روی همه ایراددارها برچسب حذف زماندار زد تا خود سازنده یا هر کاربر دیگذب آن را درست کند. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ
    @Samuel T.Owen: اگر حجم مقالات مشکل دار زیاد است، بهتر است ابتدا فهرستی تهیه و از ایجادکننده درخواست کرد اصلاحشان کند. اگر انجام نداد حذف زماندار گام دوم است--‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre بنده در بالا جهت پیش نیامدن اختلاف عرض کردم از ساختن مقالات مورد نظر ارتا خودداری می کنم هرچند مشکلی ندیدم و بحث در مورد اوانگاری چه ربطی به دسترسی دارد نمی دانم و جایش اینجا نیست و در فنی هم درخواست دادم مقالات دارای مشکل بنده (دارای یادکرد خراب) را لیست کنید هر چند همین خطا هم به صورت رباتیک قابل حل است ولی دستی هم که شده ویرایششان می کنم. الان مشکل در کجاست نمی دانم! Persia ☘ ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۵ (UTC)پاسخ
    @Persia: ارتباط مشخص است: «در صورت ایجاد مقاله‌های غیر منطبق با ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه توسط این ابزار، دسترسی گشت (autopatrol) توسط مدیران گرفته خواهد شد.» با توجه به اینکه دسترسی autopatrol پیشفرض در دسترسی مدیریتی قرار دارد گرفتن آن نیازمند ورود هیئت نظارت است. به بیان دیگر من مدیر نمیتوانم دسترسی گشت خودکار مدیری که از این ابزار استفاده نادرست میکند را بستانم، امکان فنی‌اش مهیا نیست. از جهتی موضوع مهمتر رفتار مدیریتی است که میتواند موضوع بررسی هیئت هم قرار بگیرد: «از مدیران انتظار می‌رود با عمل به سیاست‌ها نمونه و راهبری برای دیگران باشند»
    به نظر من هم ابتدا باید فهرستی از مقالات مشکلدار تهیه و به شما ارائه شود. ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ
    @Sunfyre بله صحیح است ولی هر مشکلی هم باشد با گفتگو قابل هست. ابتدا مشکل بیان شود (نظر و باور شخصی را نمی گویم) تا در موردش بحث و تبادل نظر شود سپس اگر به نتیجه مطلوبی رسیدیم به حل کردنش بپردازیم. در هر صورت پذیرایی هر گونه نقد سازنده در این جهت هستم. Persia ☘ ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۴ (UTC)پاسخ
    مشکل را گفتم دوست عزیز، شما با علامت تعجب به من پاسخ دادید. خیلی از مقالات شما مشکل خطای یادکرد دارد. باید بروید همه را اصلاح کنید. دوم تلفظ افراد آرژانتینی که ساختید کلا اشتباه است و باید بروید از شخصی که هم دانش اسپانیایی را دارد هم زماش را کمک بگیرید. در غیر این صورت باید حذف شوند. بقیه افراد فرانسوی و برزیلی ه قطعا با تلفظ اشتباه ساخته شدند ولی من سوادش را ندارم و نمی‌توانم نظر دهم. نمی‌شود که شما مقالات پر ایراد بسازید بعد یک نفر دیگر زمان بگذارد برای درست کردن این صفحات کم ارزش. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۲ (UTC)پاسخ
  • قابل توجه آرتا و مدیر بررسی کننده: اگر منت گذاشته و از دانش خود در راه بهتر شدن ویکی فا استفاده می‌کنید قرار نیست هنگام انتقال عنوان در قسمت دلیل چرندیات وارد کنید! چنین رفتاری جز آزار و اذیت معنای دیگری ندارد چون جز ایجاد کننده مقاله کاربر دیگری (به احتمال خیلی کم شاید دلیل ان را ببیند) و هدف از گذاشتن چنین دلیلی با خنده کاملاً آزار و اذیت است. --Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ
    من فکر نمی‌کردم نوشتن چنین چیز طنزی در خطاب به کسی که فکر می‌کردم حداقل دوست من است و بارها با طنز با وی صحبت کردم، او را ناراحت می‌کند. اگر ناراحت شدید، پوزش میخواهم. ولی متوجه نشدم، بالآخره کارتان درست بوده و نوشتن مقالات با تلفظ اشتباه و با خطای یادکرد درست است یا چون از کار من ناراحت شدید اینطوری برخورد کردید. من صرفا زمان این را ندارم که شمایی که در حدود دو دقیقه ۱۰۰ مقاله را با ربات به شکل اشتباه و غلط ساخته اید را برای هر کدام ۱۵ دقیقه وقت بذارم و ایراداتش از جمله خطای یادکردش را برطرف کنم. یا مقاله را نسازید یا اگر می‌سازید، شایسته ویکی‌پدیای فارسی آن را ایجاد کنید. آرتا SATO ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۳ (UTC)پاسخ
    من در چنین رفتاری و یادواری مجدد مبحث دیگری چنین چیزی نمی بینم ارتا! بگذریم. سوال اینجاست چرا اگر مقاله ای دارای مشکل است حتا قدمی برای رفعش بر نمی دارید؟! (جاناتان مازا) مدرک جرم است و صحنه جرم نباید دستکاری شود؟؟ لطفا تمام مقالاتی که من ایجاد کرده ام و دارای خطای یادکرد است فهرست شود هرچه که هست اصلاح می کنم. Persia ☘ ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)پاسخ
    زمانی که اشتباه خود را نمیپذیرید، یادآوری اشتباه‌های گذشته شایسته است. من چندی را اصلاح کردم ولی همانطور که گفتم، زمان سامانه چرا باید صرف ساخت مقالات پر ایراد شود و سپس دوباره زمانی صرف شود برای اصلاح آنان؟ همه ایراد‌دارها باید توسط خودتان اصلاح و یا حذف شوند. آرتا SATO ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۳ (UTC)پاسخ
    @Samuel T.Owen از دید شما اشتباه است. یاداوری موارد گذشته بی ربط نه تنها شایسته نیست بلکه ازار دهنده است. Persia ☘ ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)پاسخ
    من طبق گفته سانفایر مقالات ایراددار شما را فهرست می‌کنم و انتظار دارم مقالات را اصلاح کنید. اگر هم اسپانیایی نمی‌دانید، از کس دیگری کمک بگیرید، اگر امتناع کنید، تاسفانه باید برچسب زماندار بخورند. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)پاسخ
    پشیمان شدم :)) حدود سه چهار هزار مقاله رباتیک است. من شخصا وقت بررسی همه را ندارم. به نظرم باید همگی حذف شوند و به مدیر تذکر داده شود. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۸ (UTC)پاسخ
    مدیران هم وقت بررسی همه این مقالات را ندارد. این شکایت نیازمند فهرست شدن مقالات مشکلدار است، یا توسط شاکی یا هر کاربری دیگر؛ وگرنه ناموفق جمع‌بندی خواهد شد.-- ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۳ (UTC)پاسخ
    کاربر:Sunfyre: با بررسی چندتایی می‌شود قهمید که پر از ایراد هستند لازم نیست همه را دونه به دونه لیست کرد. باید از کاربر خواست خودش اصلاح کند و یا به طور دسته جمعی حذف شوند. من البته تاکیدی روی این مساله ندارم. اگر قرار است ناموفق جمع‌بندی شود، ناموفق جمع‌بندی کنید تا کاربر همین رویه را ادامه دهد. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۶ (UTC)پاسخ
    نمیدانم. شکایت باز است تا شاید مدیری پیدا شود این درخواست شما را انجام دهد.-- ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)پاسخ
    @Samuel T.Owen: سلام. پیشنهاد می‌کنم در وپ:فنی درخواست دهید تا با کمک پرسمان فهرست تهیه شود. پرسمان باید شامل مقاله‌هایی باشد که در یک بازهٔ زمانی مشخص توسط Persia ایجاد شده‌اند و در رده:صفحه‌های با یادکرد خراب (فقدان منبع) و رده‌های مشابه آن قرار دارند. فکر نمی‌کنم نوشتن پرسمانش چندان سخت باشد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۷ (UTC)پاسخ

 نظر:مسئله چندان ساده نیست. در مواردی ترجمه به واسطه زبان انگلیسی انجام میگیرد و بر خطای تلفظی افزوده میشود. سؤال این است که آیا زبان انگلیسی باید مبناء باشد و یا زبان اصلی؟ در همه حال بروز تفاوت در تلفظ نامها، اجتناب ناپذیر است و حساسیت شدید در مقابل استفاده نادرست؛ و تهدید شمشیر داموکلس به بازپس گرفتن دسترسی، ظرفیت تنش را بالا میبرد. نظرخواهی عمومی وقتگیر است. بهترین پیشنهاد به نظر من، همان تنظیم گشت های بازرسی و تعامل سازمانیافته است. اربابی دوم (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۳ (UTC)پاسخ

تا جایی که میدانم وپ:تام جایی برای مجادله و بحث کاربران نیست اما موضوع مقاله‌سازی به مدیر بودن ربطی ندارد، نمیدانم چرا این دو را بهم ربط داده‌اید. Kasir بحث ‏۱۶ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۸ (UTC)پاسخ
@Samuel T.Owen و Persia: درود، چند نکته را خدمتتان عرض می‌کنم، نخست اینکه شما دو نفر روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اید و چنین اختلافاتی ارزش تخریب یک رابطهٔ دوستانه را ندارد. دوم، در مورد آوانگاری اسامی ملاک اول رواج در فارسی است و اگر وجود نداشت فکر می‌کنم به انگلیسی که زبان بین‌المللی است رجوع می‌شود، کما اینکه مقالهٔ «بیورن یارنسیدا» تا مدتها «بیورن آیرونساید» بوده‌است. هرچند بنظر می‌رسد تلفظ در زبان اصلی مهم باشد فرضاً برای «کینگ دیوید» نباید بگوییم «داوودشاه». بنظرم بجای تندی با یکدیگر تجارب مفید خود را صرف بهبود شیوه‌نامه کنید تا اینگونه باگها مرتفع گردند. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۶ (UTC)پاسخ
👍 لایک Persia ☘ ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۸ (UTC)پاسخ
انگلیسی هیچ برتری‌ای بر زبان‌های دیگر ندارد، به ویژه بر اسپانیایی که گویشوران بیشتری در دنیا دارد و زبان رسمی کشورهای بیشتری است و با هر معیاری بین‌المللی‌تر محسوب می‌شود! اینکه مبدأ نویسه‌گردانی باید زبان اصلی (خواه روسی، خواه ایتالیایی، خواه ...) باشد بدیهی است و جای بحث ندارد. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۳ (UTC)پاسخ
@4nn1l2: تعداد ایرانیانی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند به مراتب بیشتر است. زبان فرانسه و انگلیسی سابقه بیشتری در مناسبات فرهنگی ایران دارند. چنین شرایطی البته قابل تغییر است، اما نیاز به تشریک مساعی دارد و نباید قربانی سلایق و یا واکنش های شخصی شود. اگر کسانی آشنایی و یا علاقه خاصی به زبان اسپانیایی دارند، نباید فراموش کنند که یک سیاست فراگیر بر اساس زبان اصلی، شامل زبان های بسیاری میشود. از جمله زبان چینی که از نظر بسیاری از ایرانیان یادگیری آن مشکل است. یا زبان هایی که تنها تعداد کمی به آنها سخن میگویند. ملاک همانطور که کاربر:Mahdi Mousavi در بحث خود اشاره کرده اند، رواج در زبان فارسی است. بنابراین انتخاب معیار ها نه تنها محل بحث دارد بلکه نیاز به یک مکانیزم بازخورد فعال و تکامل تدریجی دارد. اربابی دوم (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۰ (UTC)پاسخ
ویکی‌پدیای فارسی ربط خاصی به ایران ندارد. بحث سر علاقهٔ خاص فلانی یا بهمانی به زبان اسپانیایی نیست. نویسه‌گردانی از زبان مبدأ بدیهی‌ترین قاعدهٔ نویسه‌گردانی است که باید رعایت شود. این اصل حتماً شامل چینی و ژاپنی هم می‌شود. خوشبختانه زبان فارسی به گواه چندین شیوه‌نامهٔ معتبر در زمینهٔ نویسه‌گردانی و ... آنقدر بالغ هست که از زبان انگلیسی برای خودش بت نسازد و زبان‌های دیگر چون اسپانیایی و چینی را هم به حساب آورد. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۹ (UTC)پاسخ
  • موافق با ویژه:حذف دسته‌جمعی ۱۴۵۰ مقاله‌ای که کاربر در روز ۱۶ آوریل دربارهٔ فوتبالیست‌های آرژانتینی درست کرده، البته قضیه بیخ دارد و سایر ملیت‌ها هم باید بررسی شوند. مثلاً نیکو مای مشمول حذف سریع بر پایهٔ م۷ است. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۰ (UTC)پاسخ
    • از روکه الفارو که در زمان 2022-04-16 12:54 UTC ساخته شده تا خولیان فرناندز (بازیکن فوتبال، زاده ۱۹۸۹) که در زمان 2022-04-16 14:56 UTC ساخته شده. به عبارتی همهٔ مقالاتی که کاربر در روز ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ ساخته است. کاربر برای ساخت این ۱۴۵۰ مقاله تقریباً دو ساعت وقت صرف کرده است البته با فرض اینکه این وسط کار دیگری نکرده باشد (که فرض محتملی نیست) با توجه به وقفهٔ قابل توجه ۲۴ دقیقه‌ای که بین ساخت این دو مقالهٔ پایینی وجود دارد. به هر حال متوسط سرعت کاربر ۱۲ مقاله در هر دقیقه بود! ویکی‌فا با حذف دسته‌جمعی این مقاله‌ها (که حداکثر ۲ ساعت وقت یک نفر صرفشان شده) چیز خاصی را از دست نمی‌دهد ولی چیزهایی بسیار بیشتری به دست می‌آورد مثلاً این پیام را می‌فرستد که اینجا بی‌دروپیکر نیست و صفحاتی که کیفیت مورد نظر را نداشته باشند برای حفظ کیفیت کلی پروژه حذف خواهند شد. اینطوری کاربران دیگر هم حواسشان را جمع خواهند کرد.
      410	سالوادور کاپیانو	2022-04-16 13:31	4,034	4,008
      411	سابینو کولتا	2022-04-16 13:07	1,809	1,786
      4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۳ (UTC)پاسخ
  • با پیشنهاد حذف دسته‌جمعی مخالفم. برداشت کاربر:4nn1l2 از معیارهای حذف سریع اشتباه و برای پروژه مخرب است. -- ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۸ (UTC)پاسخ
  • @4nn1l2: بر اساس کدام معیارِ حذف سریع؟ مهرنگار (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۷ (UTC)پاسخ
    حذف این ۱۴۵۰ صفحه سریع نخواهد بود. تشریفاتش دارد اینجا طی می‌شود و در صورت موافقت اجتماع انجام خواهد گرفت. مشابهش می‌شود حذف ۷۰۰۰ آبادی خالی از سکنهٔ ایران در ویکی‌پدیای انگلیسی در پی ریسهٔ مرتبط در تام: en:Wikipedia:Administrators'_noticeboard/Archive332#Large batch deletion probably needed. اگر ویکی‌پدیای انگلیسی می‌تواند ۷۰۰۰ مقالهٔ دست‌ساز ۱۰ ساله را در پی بحث تام حذف کند، ویکی‌پدیای فارسی هم حتماً می‌تواند ۱۴۵۰ مقالهٔ تازه‌ساز (که از عمرشان ۲۴ ساعت هم نگذشته) را حذف کند. ایجاد این مقاله‌ها هزینهٔ اندکی برای ایجادکننده داشته (صرف تقریباً دو ساعت وقت) ولی نگه داشتنشان به اجتماع بیش از اندازه بار وارد خواهد کرد. کاربر انتظار دارد یک نفر که با زبان اسپانیایی آشناست مقالات اشکالدار را برایش فهرست کند و ایرادها را هم به او توضیح دهد تا او برطرفشان کند. اصلاً چه لزومی بود به ایجاد این همه مقاله به صورت رباتیک توسط فردی که اسپانیایی نمی‌داند! ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۲ (UTC)پاسخ
مخالف حذف سریع به خاطر تلفظ انگلیسی هستم. حیف مقاله نیست؟ چه اشکالی دارد که بعداً اگر کسی اعتراض داشت مقاله را به تلفظ اسپانیایی برگرداند؟ قانون که نیست حتما باید اسپانیایی باشد‌.Rajabi.abolghasem (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۲۲ (UTC)پاسخ
اشکالش هزینه‌تراشی برای اجتماع است: یک بار به کاربر گفته شده خوان مانوئل ولتی ایراد دارد ولی فقط عنوان را منتقل کرده بدون اینکه متن مقاله را تصحیح کند! کار در یک پروژهٔ گروهی اینطور نیست که چندین نفر بیفتند دنبال مقالات یک کاربر تا اشکالات کار او را برطرف کنند. خود کاربر باید حداقلی از کیفیت و انتظارات را برآورده کند. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۵ (UTC)پاسخ
البته همین عنوان Juan Manuel Varea که انتقال دادند، باز هم اشتباه نوشتند. «خوان مانوئل باره‌آ/واره‌آ» باید نوشته شود نه واریا. مگر اینکه در زبان فارسی با نام اشتباه رایج باشد که نیست. آرتا SATO ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)پاسخ

بی‌دروپیکر؟ حتی با ۹۹% فحن هم به کارگیریِ بی‌دروپیکر در جمله می‌تواند حاوی حمله باشد.Mani-bakhtiar (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ

@Mani-bakhtiar 👍 لایک DynamicFolklore TalkCon ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)پاسخ
@Mani-bakhtiar Shobhe ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)پاسخ
  • مخالف حذف دست‌جمعی هستم، پیشنهاد می‌کنم لیستی از مقاله‌هایی با نام اشتباه تهیه شده و کاربران آرام آرام آن را تصحیح کنند، لازم نیست فضای ویکی را بخاطر ده یازده هزار تا مقاله متشنج کنیم، ویکی یک داشنامه است و مانند دیگر دانشنامه ها خطا دارد! مهرافزون! -- DynamicFolklore TalkCon ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۷ (UTC)پاسخ
  •  نظر: معتقدم که باید یک کنش نسبت به اینگونه ویرایش‌ها انجام بشود، حالا حذف یا اجبار به تصحیح و یا هر چیز دیگر؛ وجهه ویکی پدیا در اجتماع فارسی زبانان بشدت کوبیده شده‌است و علتش می تواند این ویرایش‌های رباتیک باشد. بالاخره باید این اعتبار از دست رفته به نوعی بازگردد. Shobhe ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۰ (UTC)پاسخ
    «ویکی‌پدیا هیچ تضمینی برای اعتبارش ارائه نمی‌دهد»-- ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)پاسخ
    پس چرا جلوی جعل منبع، تحقیق دست اول و منابع نامعتبر را می‌گیریم؟ کسی نگفت تضمین بدهد، حداقل برای نزدیکتر شدن به واژه دانشنامه، کمی تلاش کند. Shobhe ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۰۶ (UTC)پاسخ
    پیامم در جواب بایدی است که «اعتبار از دست رفته» را منوط به «کنش نسبت به اینگونه ویرایش‌ها» میکند.-- ‏ SunfyreT ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)پاسخ
    صرف نظر از بحث این پرونده حرف اخیر جناب شبهه به نظرم کاملاً درسته. نباید از یه سری شعارهای ویکی مثل همین که جناب سانفایر ارائه کردن استفاده بد کرد. هیچ تضمینی برای اعتبارش ارائه نمیده چون ژورنال علمی نیس، ولی یقیناً هدف همه ابزارها و قوانین ویکی رسیدن به یک دانشنامه با کیفیت هستش. مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)پاسخ
    جناب مجتبی جان کلام را گفتند. همین ویکی پدیا در جعل منبع کاربر را مسدود می‌کند، اما اکنون تضمین کننده اعتبارش نیست. برای اعتبارش باید تلاشی بکند یا خیر؟ و الا اینجا با یک فروم هیچ فرقی نخواهد کرد. اما آن «باید». برای حفظ سامانه، باید اقداماتی صورت گیرد. از جمله بازگرداندن اعتماد و عتبار از دست رفته ویکی. Shobhe ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)پاسخ

درباره ویرایش ها و ایجاد صفحه های جدید کاربر:Predictor00

ویرایش های کاربر:Predictor00 اکثرا با حذف زماندار و حذف سریع مواجه شده است. آیا این وپ:خرابکاری نیست؟ کاربر:Writersfinger (بحث) ۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۰ (ایران) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۰۰ (UTC)پاسخ

ویرایش‌های کاربر:Saraaqw

درود و وقت بخیر. لطفاً ویرایش‌های کاربر:Saraaqw در این صفحه را بررسی نمایید. علی‌رغم توضیح و تذکر همچنان مشغول حذف مطالب‌اند. MOHANDA (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)پاسخ

تهدید کاربر:Taddah

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: دو سال پیش.
علاوه بر قطع دسترسی به خاطر حملات شخصی، دسترسی ویکی‌بانی کاربر به دلایل مطرح شده توسط سه مدیر، سلب خواهد شد. مهرنگار (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۳ (UTC)پاسخ

کاربر:Taddah در صفحه بحث من بدون مقدمه و بدون ارائه هیچ مدرکی من را تهدید به قطع دسترسی کرده، این در حالی است که وی ویکی‌بان بوده و نمیتواند شخصا اقدام به قطع دسترسی کاربران باسابقه کند، برای همین از مدیران درخواست دارم به تهدید این ویکی‌بان رسیدگی کنند و نظر خودشان را برای بازپسگیری دسترسی ویکی‌بانی از وی اعلام کنند. --Kasir بحث ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)پاسخ

@Taddah: درود‌. وقت بخیر.‌ این هشدارِ قطع دسترسی (یک کلمه ترجمه نشده) بر اساس کدام سیاست است؟ همچنین بستن کاربر کثیر بر اساس کدام بند از اختیارات ویکی‌بان؟ با احترام. مهرنگار (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۳ (UTC)پاسخ
بنده برای جناب Taddah احترام زیادی قائلم ولی این نقض واضح وپ:تهدید است، در سیاست مربوطه ذکرشده که ابتدا کاربران باید هشدار بدهند و بعد تهدید به قطع دسترسی، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)پاسخ
من نیز برای شما احترام بسیار قائلم ولی نمی‌دانم چه ضرورتی حس می‌شود که کاربران غیرمدیر، اینقدر در ریسه‌های تام فعال هستند؛ آنهم وقتی مدیر بررسی را آغاز کرده است. مهرنگار (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)پاسخ

جناب کثیر مقدمه دیگر چیست؟ کاربر:مهرنگار طبق نقض وپ:نشنیدن. ایشان در بخش فیلم‌شناسی نوشتار ریچارد اتنبرا با کپی‌کاری (کاری که بسیاری کاربران ویکی‌فا انجام می‌دهند) محتوی ترجمه‌نشده به مقاله افزوده‌اند. سرکار خانوم مهرنگار مقالات ویکی‌فا برای من مهم هستند؛ چون برا آنها زحمت کشیده‌ام. با وجود فعالیت‌های کاربرانی همچون جناب کثیر دانشنامه وضعش روز به روز خرابتر می‌شود. اگر این برای شما مهم نیست؛ برای من مهم است؛ چون همانطور که گفتم برای آن زحمت کشیده‌ام. در ضمن، این بار اولی نیست که به کاربر کثیر به خاطر فعالیت‌هایشان تذکر می‌دهم. ببینید جناب کثیر برای من اصلاً مهم نیست که قطع دسترسی شوم یا دسترسی ویکیبان از من گرفته شود یا هر چیزی. هدف من تنها بهبود این دانشنامه خراب‌شده است؛ چیزی که با وجود فعالیت‌های افرادی همچون شما محال است تحقق یابد. در پایان هم باید بگویم که دسترسی ویکی‌بانی من تا چند ماه دیگر پایان می‌یابد و تمایلی به تمدید آن ندارم. پس خوشحال می‌شوم که دسترسی کمی زودتر از من گرفته شود. Taddah (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۴ (UTC)پاسخ

@Taddah: طوری صحبت میکنید که انگار فقط شما تنها کاربر زحمت‌کش و دلسوز هستید و بقیه کاربران خرابکار، شما در همین بحث دو بار به من حمله شخصی کرده‌اید، هیچکس به شما این اجازه را نداده کاربری را تهدید کنید یا به آن حمله شخصی کنید یا برای وی تعیین تکلیف کنید، اگر کاربری طوری ویرایش میکند که مطابق میل شما نیست دلیل نمیشود به تهدید روی بیاورید و بعد از آن منم منم کنید، من از مدیر مهرنگار درخواست میکنم به حملات شخصی و تهدیدهای ایشون رسیدگی کنند چون به این شکل دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود. --Kasir بحث ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۲ (UTC)پاسخ

یعنی چه منم منم؟ این توهین است. من نمی‌دانم چرا هیچ کاربری جز کثیر از من در تام شکایت نمی‌کند! جناب آقای کثیر هرچه میخواهید پروپاگاندا راه بیندازید؛ همیشه مشغول این کار بوده‌اید و هستید. هر چقدر می‌خواهید تلاش کنید ولی بدانید که فوقش من قطع دسترسی می‌شوم که گفتم برایم مهم نیست. به قول یکی از کاربران، کل ویکی‌فا دوزار نمی‌ارزد و دلیلش هم واضح است. بگذارید حقیقتی را به شما بگویم جناب کثیر: ویکی‌فا از فعالیت‌های شما خسارت‌های زیادی دیده‌است اما اینکه این خسارت‌ها عمدی بوده‌اند یا غیرعمدی به من مربوط نیست و برایم مهم هم نیست. چیزی که مهم است این است که شما تا کنون این محیط را جای بهتری نکرده‌اید؛ بلکه با ایجاد تنش و با فعالیت‌های پر از اشکال و اشتباهتان اینجا را از قبل هم محیط بدتری کرده‌اید. Taddah (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۰ (UTC)پاسخ

@Taddahسلام. با توجه به سابقه ۷ ساله شما در ویکیپدیا و داشتن دسترسی ویکی بانی هشداری که بدون مقدمه در صفحه کاربر دیگر قرار دادید بسیار ناپخته و عجیب است. در اینجا هم همینطور. دارید کاربر را به وضوح آزار میدهید و حمله میکنید. باورش برایم سخت است ولی دارم به چشم میبینم. متاسفانه هیچکدام از رفتارهای فوق منطبق با سیاستهای ویکیپدیا و وظایف شما در کسوت ویکی بانی نیست. کسی ادعا نکرده که کل ویکیپدیا و بخصوص ویکی فارسی در بهترین حالت است. این یک دانشنامه آزاد است که شما حتما می دانید چیست. به نظر من از کاربر عذر خواهی کنید. ویرایش ایشان نادرست هم نبوده و جهت گسترش مقاله بوده و خود من در یک مقاله این کار را کردم و بتدریج مقالات ناموجود به فارسی ساخته شد و افزوده شد. بقیه موارد را نیز مدیر محترم بررسی کننده در نظر خواهد گرفت. در ضمن مشارکت کاربران نشاندهنده کم و کیف کاربران است و کاربران میتوانند مشارکتهای جناب کثیر را ببینند. Gharouni Talk ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۲۹ (UTC)پاسخ
کاربر:Gharouni درود. واقعاً از خواندن پیامتان متاسف شدم. بنده حق دارم از فعالیت‌های نادرست کاربران (کسانی که ویکی را به این روز انداخته‌اند) انتقاد کنم و در این روند نه حمله شخصی کرده‌ام و نه کسی را آزار داده‌ام. بله، واقعاً زحمات کاربر کثیر شایسته تقدیر است؛ این که هزاران مقاله با نازلترین کیفیت ساخته‌اند، خود نشان دهنده این است! از آنجا که جنگل نظم و قواعد خود را دارد، نمی‌دانم ویکی‌فا را چه بنامم! Taddah (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۰۴ (UTC)پاسخ
  •  نظر: جملاتی مثل «با وجود فعالیت‌های کاربرانی همچون جناب کثیر دانشنامه وضعش روز به روز خرابتر می‌شود.» یا «بگذارید حقیقتی را به شما بگویم جناب کثیر: ویکی‌فا از فعالیت‌های شما خسارت‌های زیادی دیده‌است» مشخصا نقض وپ:حمله است. همچنین وقتی کاربر چهارچوب اختیارات ویکی‌بانی را نمیداند لایق این دسترسی هم نیست.--‏ SunfyreT ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۰ (UTC)پاسخ
    +1‏ با سلب دسترسی ویکی‌بانی موافقم. کسب این دسترسی نسبتاً آسان است، اما خود دسترسی هم بسیار حساس است و به‌محض مشاهدهٔ استفادهٔ نادرست، باید از کاربر سلب شود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۴ (UTC)پاسخ
    من نیز با گرفتن دسترسی ویکی‌بان موافقم؛ چون کاربران دسترسی‌دار، باید الگوی دیگر کاربران باشند. ایشان جدای از اینکه با حملات شخصی که می‌کنند، نمی‌توانند الگوی مناسب باشند؛ از داشتن دسترسی بستن، با تهدید به قطع‌دسترسی کردنِ کاربران با تجربه سوءاستفاده می‌کنند. مهرنگار (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۰ (UTC)پاسخ
  • حساب کاربر را به دلیل حملات شخصی که نسبت آقای کثیر داشتند، با توجه به سابقه قبلی، ۳ روز بستم. این قطع‌دسترسی بیش از همه به نفع ایشان است تا بتوانند با قدری استراحت و دور شدن از فضا، مشارکت‌های سازنده‌شان را ادامه دهند. در رابطه با ویکی‌بانی، ریسه را باز می‌گذارم تا علاوه بر جناب سانفایر، حداقل دو مدیر دیگر ابراز نظر کنند. مهرنگار (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)پاسخ

نقض وپ:دیدگاه بی‌طرف و تحقیق دست‌اول ممنوع توسط کاربر Elmju

درود، متاسفانه کاربر Elmju مقاله‌ها را به دلخواه خود ویرایش می‌کند که نقض سیاست تحقیق دست‌اول ممنوع و وپ:‌بی‌طرف است. نمونه در تقسیمات کشوری یا مکریان و آذربایجان غربی مطالب را با توضیحات و نتیجه‌گیری‌های خودش حذف یا تغییر می‌دهد که تحقیق دست اول محسوب می‌شود. حتی برای این تغییرات اقدام به طرح مسائلی که در مورد آن‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد به صفحۀ بحث مقاله‌ها و یا در اعلانات حل اختلاف نکرده‌است. برخی از منابع باگذشت سال‌ها دیگر دسترس نیستند و برچسب پیوند مرده خورده‌اند. در بحث مکریان، بحثی را مطرح کردم که به نتیجه نرسید، به پیشنهاد جناب Samuel T.Owen، موضوع را در تام مطرح می‌کنم.

کاربر طی روزهای اخیر، تخلف‌های محتوایی زیادی انجام داده است که می‌توان تاریخچه مقاله‌ها را مشاهده کرد. تا تعیین تکلیف این موضوع، اقدام به ادامۀ خنثی‌سازی مقاله‌ها (جهت جلوگیری از تنش و جنگ‌ویرایشی) نکردم. لطفاً یکی از مدیران این تخلف‌ها را بررسی کند. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)پاسخ

@ مدیر بررسی کننده: مقالۀ طرح‌های پیشنهادی برای تقسیمات کشوری در ایران همانطور که از نامش پیداست، پیشنهادی بوده و طرح‌ها نهایی نیستند. (مدیر درخواست کند در اینباره با ارائه مستندات توضیح کامل خواهم داد). اما بدون اینکه در مورد محتوای مقاله‌ها بحث شود، بخش‌هایی از مقاله‌ها به شیوۀ دلخواه حذف یا تغییریافته است. حتی کاربر یک منبع برای متن جنجالی لید مقالۀ آذربایجان غربی (شمال و جنوبی‌ترین) ذکر نکرد و صرفاً نتیجه آن، تغییر متن‌ها شد. در ابتدا پشت منبع قبلی این اتفاق افتاد که این نیز خود تخلف آشکار کاربر است. مسئلۀ بعدی، جهت بی‌اعتبارساختن مقالۀ منبع‌دار به آن برچسب زده می‌شود (برپایۀ وپ:ویرایش اخلالگرانه) که این نیز خود نقض سیاست‌های دانشنامه است.

نقض سیاست تحقیق دست اول ممنوع هم از نتیجه‌گیری و توضیحات برای ویرایش‌های کاربر مذکور دیده می‌شود. بهتر است از طومارنویسی و بردن بحث‌ها به حاشیه بپرهیزیم، در چندسال اخیر این مقاله‌ها در این سطح تغییرنیافته‌اند (بنگرید به تاریخ‌ها، پس از شکایت بنده در تام، سریعاً در سطح و بعد دیگری مقاله‌ها ویرایش شدند). همانطور که در دبک‌ها نیز دیوانسالار اشاره کردند، برخی اقدامات (مانند درخواست دبک برای من) تلافی‌جویانه بوده‌است. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۳۶ (UTC)پاسخ

نقض وپ:دیدگاه بی‌طرف و تحقیق دست‌اول ممنوع توسط کاربر مسعود بوکانی Masoud bukani

کاربر گویا از اصلاح یا حذف مطالب و نقشه‌های مغایر با منابع و ناقض وپ:دیدگاه بی‌طرف و تحقیق دست‌اول ممنوع که سال‌هاست در این سه مقاله اضافه کرده‌است و بقیه کاربران به دلیل عدم آشنایی با منطقه یا عدم تمایل به درگیری با کاربر (و حساب‌های ناشناسی که این چند روز فعال شدند) از اصلاح آن‌ها خودداری کرده‌اند، شدیداً ناراحت است. به همین جهت به جای پاسخ به پرسش‌های منطقی مطرح شده، ریسه‌های مختلفی با نام کاربری بنده می‌گشاید یا بدون شواهد کافی، درخواست بازرسی کاربر می‌دهد که رد می‌شود. کاربر در بحث:مکریان، کاربر:Samuel T.Owen را پینگ کرد و ایشان گفتند دیگر مدیر نیستند و موردی باشد در تام پیگیری شود و پیشنهاد خاصی نداده‌اند که کاربر اینگونه مطرح می‌کند! بنده در همان ابتدا از کاربر خواستم بحث کنیم و از نظر سوم استفاده کنیم که گفت هیچ تمایلی به بحث ندارد و شواهد موجود است؛ ولی الآن مدعی است بنده مایل به بحث نبوده‌ام. بنده در ویکی‌پدیا:تابلوی_اعلانات_مدیران#شکایت_از_کاربر_مسعود_بوکانی_Masoud_bukani مجموعه‌ای از تخلفات کاربر را به صورت خلاصه آورده‌ام که بعضاً تخلفات سنگینی هستند. این مواردی هم که کاربر ذکر می‌کند، اصلاح تخلفات چندساله او بوده‌است و خودش هم می‌داند اگر می‌خواست بر این تخلفات پافشاری کند، تخلفاتش سنگین‌تر می‌شد؛ نه اینکه خواسته باشد از جنگ ویرایشی اجتناب کند. احتمالاً با این روند، کاربر بخواهد ریسه‌های دیگری هم با محتوای یکسان باز کند؛ بنده زین‌پس صرفاً پیوند به همان ریسه ویکی‌پدیا:تابلوی_اعلانات_مدیران#شکایت_از_کاربر_مسعود_بوکانی_Masoud_bukani را درج خواهم کرد و تکرار مکررات نخواهم نمود. امیدوارم مدیران گرامی بررسی نمایند. --علمجو (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۱۷ (UTC)پاسخ

با توجه به اینکه کاربر گویا مایل است مباحث مدام تکرار شوند، من هم مجبورم مجدداً پاسخ دهم:

  • کاربر پرونده:North_Kurdistan_Province.svg را به دلخواه خود طراحی کرده، برخلاف منابع معرفی شده توسط خود او (این و این) که به تشکیل این استان پیشنهادی توسط شهرهای کردنشین جنوب دریاچه ارومیه اشاره شده، شهری با اکثریت آذری مثل میاندوآب و شهرهای دوزبانه نقده، شاهین‌دژ و تکاب را «کردستان شمالی» خوانده (که برخلاف آذربایجان، اصطلاحی قومی است و سابقه ندارد بر این شهرها اطلاق شده باشد) و درخواست طراحی نقشه جدیدتری را هم مطابق با میل خود داده بود (ویژه:تفاوت/34475774): «سوالات خودتون مطرح کنید تا راهنمایی کنم» که بنده مجبور شدم به موضوع ورود کنم. قرار نیست چون این استان‌ها پیشنهادی هستند، نقشه و حدودشان را کاربر ویکی‌پدیا تعیین کند و وارد مقاله‌ها کند؛ این حدود باید توسط منابع پشتیبانی شوند. اما کاربر مدت‌ها بود این نقشه مغایر با منابع خودش را در مقاله‌ها استفاده می‌کرد و می‌بینید که همچنان پاسخ نمی‌دهد و ارائه مستندات را به آینده موکول می‌کند؛ اگر مستندات دیگری بود، چرا تاکنون ارائه نکرده‌است؟ بنده بارها پیش از ملتهب شدن بحث از او خواستم دلیلش را برای طراحی چنین نقشه‌ای که خلاف منابع معرفی شده‌است، بگوید. اما کاربر به جای پاسخگویی، تمام بحث‌های چندساله خود در بحث:مکریان را زدود و پیام برخی کاربران دیگر را هم زدود (تخلف) که در ویکی‌پدیا:تابلوی_اعلانات_مدیران#شکایت_از_کاربر_مسعود_بوکانی_Masoud_bukani ذکر کرده‌ام.
  • درباره جنوبی‌ترین شهر هم کاربر سال‌ها ادعای کذب مبنی بر اینکه بوکان جنوبی‌ترین شهر استان است را در لید مقاله قرار داده بود. بنده این مطلب کذب را تصحیح کردم و سردشت را وارد کردم. مختصات جغرافیایی این شهرها هم در مقاله‌هایشان موجود است و قرار نیست با استناد به یک پیوند مرده غیرمعتبر (مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی)، مطلب کذب را سال‌ها در مقاله حفظ کرد و در برابر اصلاح آن مقاومت کرد. مثل اینکه بگوییم آذربایجان غربی در شمالغرب ایران واقع نشده و در جنوبغرب ایران است، چون فلان منبعی که الآن در دسترس نیست، چنین گفته‌است!
  • درباره این، آن منبع صرفاً جلوی پرانتز (مکریان) قرار داده شده بود؛ چون جهت تأیید این مطلب که کردها عمدتاً در مکریان ساکن هستند، نیاز به منبع بود. وگرنه وقتی در جعبه اطلاعات استان و متن مقاله به زبان‌های رایج در استان اشاره شده، لزومی ندارد که در لید که خلاصه مقاله‌است، برای تک‌تک کلمات منبع ذکر شود. کاربر مدت‌ها بود که در لید مقاله، صرفاً زبان کردی را حفظ کرده بود که گویی در این استان فقط زبان کردی رایج است و بقیه زبان‌ها را حذف کرده بود.
  • درباره این، کاربر تمام مطالب مهم مقاله درباره حدود منطقه را به مقاله یک نفر هیئت علمی دانشگاه کردستان استناد کرده‌است. در حالی که منابع معتبرتر دیگر این حدود را تأیید نمی‌کنند و مکریان را شامل مناطق تابعه ارومیه و مراغه نمی‌دانند. پس این برچسب کاملاً به‌جاست و نیاز به منابع مستقل است. کاربر باید اجازه دهد در مقاله ذکر شود که برخی از این شهرستان‌ها به لحاظ تاریخی یا تقسیمات کشوری، هیچ‌گاه جزء مکریان و تابع مهاباد نبوده‌اند.
  • درباره درخواست دبک کاربر هم کاربر دیگری این درخواست را داد. با وجود اتهام دروغ زاپاس‌بازی که کاربر به من وارد کرد و هیچ شواهدی هم موجود نبود، اما من تلافی نکردم؛ چون کسی که بحث منطقی کند و دلایل محکم داشته باشد، نیازی به زاپاس‌بازی، دعوت از کاربران ناشناس جهت اخلال در بحث یا حاشیه‌سازی و ایجاد دبک بدون شواهد کافی نخواهد داشت؛ من به کاربر چند بار گفته‌ام بهتر است بحث‌های تکراری را ادامه ندهیم؛ چراکه هر موردی بوده در تام مطرح کرده‌ایم و مدیران خواهند دید. این اصرار کاربر به بازطرح موارد پیشتر طرح شده، صرفاً به طولانی شدن روند بررسی مدیران و التهاب بیشتر فضا خواهد انجامید و امیدوارم مدیران به قضیه ورود کنند.
  • درباره حل اختلاف هم خود کاربر ویکی‌پدیا:تابلوی_اعلانات_حل_اختلاف#ترکیب_قومیتی_استان_آذربایجان_غربی را ایجاد کرده، کاربر:In fact اعلام آمادگی جهت حل اختلاف کرده، اما کاربر این بار هم بهانه جدیدی آورده که میانجیگر از استان‌های فلان نباشد! این‌فکت در انتخابات‌های مختلف، مورد تأیید جامعه ویکی‌پدیا بوده و این صحبت کاربر، به نوعی زیرسؤال بردن اجماع ویکی‌پدیا و اعتبار آن است که گویی کاربران مورد اعتماد جامعه در مسائل مورد اختلاف، جهت‌گیری دارند! کاربر اگر میانجیگری این‌فکت را قبول نداشت، موردی نبود و حق اوست؛ ولی نباید به اینکه میانجیگران از فلان استان‌ها نباشند اشاره می‌کرد.

با سپاس. --علمجو (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۳۵ (UTC)پاسخ

مدیران بخوانند

پاسخ به نقشه و طرح‌های پیشنهادی

توضیحاتی در مورد آن نقشه نیاز است بدهم که مدیر مطلع شود، سعی‌می‌کنم طورمانویسی نکنم که از حوصله مدیر نیز خارج نشود. در منابع نیز به شهرستان‌های جنوب استان اشاره شده که کاربر مجدد با استناد به نتیجه‌گیری خودش، اکثریت شهرهای نقده، شاهین‌دژ، تکاب را آذری می‌داند. تنها در شهرستان میاندوآب، آذری‌ها در اکثریت هستند. همانطور که در ابتدا گفتم، این طرح‌ها پیشنهادی هستند و در نهایت وزارت کشور تصمیم می‌گیرد تقسیمات چگونه باشد. در منابع (حتی روزنامه‌های رسمی کشور) به نام شهر پیشنهادی برای مرکزیت پرداخته شده‌است. سابقاً کاربر در ویکی‌انبار درخواست حذف این نقشه را داده بود و مجدد در آنجا بحث‌های تاریخی را مطرح کرده بود و به نتیجه نرسید و نقشه توسط مدیران حفظ شد.

پاسخ به لید مقالۀ آذربایجان غربی

متاسفانه در این مورد نیز کاربر، وپ‌:تاییدپذیری و بی‌طرفی و ارجاع نیز را رعایت نکرده‌است. در توضیحات خودش مجدد نتیجه گرفته که کدام شهر جنوبی و شمالی است، من گشتم، منبعی برای این متن حال حاضر پیدا نکردم. منبعی که کاربر برای متن خود اضافه کرده بود یک نقشۀ آنلاین بود!. همچنین یک محتوای مورد مناقشه که سال‌ها قبل نیز بر سر این محتوا (ترکیب قومیتی) جنگ ویرایشی شروع شده بود، اضافه کرده‌است. حال بماند که شبه‌های زیادی در مورد آن محتوا و آمار وجود دارد.

پاسخ به اتهام تحریف خانات

کاربر علمجو در بخش (شکایت بنده از او) به مطالبی در مورد خانات پرداخته‌است که متاسفانه از عدم آگاهی کافی او می‌دانم. اگر خانات به معنی خان‌ها باشد، ویرایش بنده کاملاً درست بوده است. چطور می‌شود خان‌های کرج با خان‌های تهران یکی باشند؟ کاربر ابتدا خودش تصمیم به ویرایش می‌گیرد و بدون سوال از بنده، خان‌های بوکان را به خان‌های مهاباد تغییر می‌دهد. پس از آنکه توضیحات کوتاهی در مورد این خان‌ها در تام زدم، خان‌های مهاباد را به خان‌های مکریان تغییر می‌دهد که همگی این تغییرات تحقیق دست اول محسوب می‌شوند. همچنین در هیچ منبع تاریخی (تاکنون بیش از دویست مقاله و نشریه و کتاب به زبان‌های مختلف) مطالعه کردم، چیزی در مورد خانات مکریان نشنیده و ندیده‌ام! حکومت ساوجبلاغ مکری را دیده‌ام اما خانات خیر! همچنین کاربر در ابتدا اصرار می‌کند که این شهر بخش فلان شهرستان دیگر بوده، روستا بوده و غیره، پس نتیجتاً نمی‌تواند مرکزیت داشته باشد. بنگریم به مطالب ایرانیکا، تحقیق‌های مینورسکی، ژاک دومورگان که به اهمیت بوکان و مرکزیت این روستا و سرداری‌های آن در اواخر دورۀ قاجار پرداخته‌اند. گونه‌ای از روستا صحبت می‌کنند، گویا آن زمان، همه شهرهای آذربایجان و ایران شهربودند الا بوکان.

ویرایش‌های علمجو در مکریان و آذربایجان غربی

ویرایش‌های این کاربر در این دو مقاله شدت بیشتری دارد. خصوصاً زمانی که بنده در تام و درخواست دبک دادم، سریعاً مقاله‌های مکریان ویرایش و بخش قابل توجهی از محتوای مقاله تغییر داده شد. حتی کاربر در توضیح یکی از ویرایش‌ها که لینک آن در بالا قرار دادم، نتیجه می‌گیرد که بوکان فاقد مرکزیت رسمی است و این دست نتیجه گیری‌ها (دقیقاً خلاف منابع استان پیشنهادی) است. متاسفانه به دلیل اینکه نام خانوادگی بنده بوکانی است، اقداماتی که صورت گرفته در راستای حذف و زدودن نام زادگاه من بوده است.

این شکایت‌ها نیز برای بررسی تخلف‌های صورت گرفته است و برای بازگردانی نام شهرها و غیره (خارج از ارق من به استان و زادگاهم) نیست. نیاز است تخلف‌ها بررسی شوند. اگر من نسبت به زادگاهم بی‌تفاوت باشم، چگونه می‌توانم به کشورم (ایران) احساس مسئولیت نشان دهم؟!. لذا باز هم تاکید می‌کنم، شکایت‌های اینجانب خارج از این مسائل احساسی بوده و خود را در قبال سیاست‌های دانشنامه مسئول دانسته و تخلف‌های صورت گرفته را گزارش کردم. با احترام. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۹ (UTC)پاسخ

پاسخ

نقشه و طرح‌های پیشنهادی

در منابع به همه شهرستان‌های جنوب اشاره نشده! کاربر علناً دارد منبع را تحریف می‌کند و وقتی اعتراض می‌کنی، می‌گوید به من جسارت شده و فوری شکایت می‌کند! کاربر دو منبع ارائه کرده‌است: یک متن که گفته: «کردستان شمالی شهرستان‌های کردنشین جنوب دریاچه ارومیه و شهرستان‌های سقز و بانه در شمال استان کردستان را دربر می‌گیرد.» و یک نقشه که با تطبیق آن با نقشه تقسیمات کشوری، کاملاً واضح است که شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب جزء «استان پیشنهادی سهند» مشخص شده‌اند و نه مکریان. من نگفتم اکثریت این شهرستان‌ها آذری است، حرف مرا تحریف نکند؛ من گفتم این شهرستان‌ها دوزبانه هستند و «کردنشین» صرف نیستند. اگر وزارت کشور تصمیم می‌گیرد، کاربر چه اصراری به افزودن نقشه‌ای مغایر با منابع به مقاله‌ها دارد و حذف آن را نقض سیاست‌ها و رهنمودها می‌داند؟

لید مقالۀ آذربایجان غربی

اینکه قطب شمال در شمال است، نیازی به منبع ندارد! مختصات شهرها در مقاله‌هایشان موجود است و کاملاً مشخص است بوکان در عرض شمالی‌تری نسبت به سقز و سردشت واقع شده‌است و برچسب بدون منبع که کاربر به این مطلب زد، کاملاً نادرست است. آن وبگاه هم نقشه آنلاین نیست و با وارد کردن اسم شهر، مختصات دقیق و ارتفاع دقیق آن ارائه می‌شود و در برخی فهرست‌های برگزیده هم به آن استناد شده‌است.

تحریف نام خانات

احتمالاً عدم آگاهی از جانب طرف مقابل است. الگو:خان‌های آذربایجان ایران به خان‌های حاکم بر خانات آذربایجان ایران مقارن با عصر زندیه مربوط است. آن موقع هرکدام از این خانات (مثل مکریان یا مراغه) برای خود حکومتی محلی داشته‌اند. عرض کردم مثلاً در پرونده:Mapofiran1756.png موقعیت خانات مکریان مشخص است. نمی‌شود چون خان‌های خانات (حاکم‌نشین) مکریان اهل بوکان بوده‌اند، اسم خانات را به بوکان تغییر دهیم! خود کاربر هم در لید مقاله مکریان به مرکزیت مهاباد اشاره کرده‌است.

ویرایش‌ها در مکریان و آذربایجان غربی

اینکه گفته شده در استان پیشنهادی، بوکان مرکز استان خواهد بود، دلیل می‌شود که بوکان را مرکز منطقه مکریان هم بدانیم؟ کاربر به تفاوت بین منطقه و استان پیشنهادی توجه دارد؟ فعلاً استانی تشکیل نشده که بخواهد بوکان را در مقاله مکریان به عنوان مرکز معرفی کند. این اتفاق در مقاله استان مکریان (اگر تشکیل شود) خواهد افتاد. متأسفانه کاربر مجدداً وپ:فحن را نقض و نیت‌یابی کرد و اتهام زد (ویژه:تفاوت/34528890): «متاسفانه به دلیل اینکه نام خانوادگی بنده بوکانی است، اقداماتی که صورت گرفته در راستای حذف و زدودن نام زادگاه من بوده است.» که خواستار رسیدگی هستم.

کاربر پاسخ‌ها و مستنداتش را هم ارائه داد و مشاهده کردیم. امیدوارم به تخلفات متعدد کاربر رسیدگی شود. --علمجو (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۳ (UTC)پاسخ


پاسخ به علمجو

در مقالۀ مکریان به استان پیشنهادی مکریان اشاره شده‌است! آنگاه نام مرکز پیشنهادی و جدول شهرستان‌ها را تغییر یا حذف می‌کند. جالب است! تحریف؟ من نمی‌دانم این تناقض‌ها برای چیست؟! در مورد خانات، ایشان رفته‌است یک نقشه قدیمی که در آن (Mokriyan) نوشته شده آورده و استناد کرده‌اند که این به معنی خانات مکریان است. این تحقیق دست اول نیست؟؟ نیت یابی کردم؟ دیگر از حوصله بنده خارج شده‌است. گفتنی‌ها و مدارک را ارائه کردم، بررسی و تصمیم با مدیران. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۵ (UTC)پاسخ

پاسخ نهایی

آن جدول در مکریان#جغرافیای_مکریان جای گرفته و درباره جغرافیای منطقه‌است و ربطی به بخش بعدی (پیشنهاد تشکیل استان مکریان) ندارد. پس نباید بوکان در آن جدول به عنوان مرکز مشخص شود. پرونده:Mapofiran1756.png درباره محدوده و نام خانات است و به چندین منبع معتبر انگلیسی استناد کرده‌است؛ به علاوه ده‌ها منبع تاریخی فارسی درباره خانات یا حاکم‌نشین مکری (مکریان هم می‌شود منطقه‌ای شامل مجموع نقاط مکری‌نشین یا تحت تسلط مکری‌ها) به مرکزیت ساوجبلاغ مکری (مهاباد) وجود دارد. تحقیق دست اول آن است که برود بگوید تمام این نقاط مختلف مکریان، تحت عنوان «خانات بوکان» مطرح بوده‌اند! دقیقاً بنده هم بارها گفته‌ام لزومی به تطویل بحث نیست و هرچه بوده گفته شده و بهتر است تکرار مکررات نکنیم و تصمیم را به عهده مدیران بگذاریم. --علمجو (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)پاسخ

بررسی رفتاری حساب‌های مظنون به زاپاس

درود، در دبک Yuryuy دیوانسالار گرامی (Huji) پیشنهاد نمودند که بررسی دو حساب مشکوک به زاپاس و همزاد Turk.Dr و Yuryuy با سایر مدیران را در تام مطرح کنم. همانطور که در دبک توضیحاتی داده‌ام، کاربر Turk.Dr برپایۀ ویژه مشارکت‌ها (ویرایش‌های نخستین) شباهت رفتاری با کاربر Yuryuy دارد. حتی توضیحاتی که برای ویرایش‌ها درج می‌کنند. اما پس از درخواست بازرسی برای این دو کاربر، رفتار کاربر Turk.Dr به کل تغییر کرد و اقدام به خرابکاری می‌کند. جالب است هرگاه در دبک گفتم کاربر (Turk.Dr) ناپدید شده، بعد از چندی دوباره فعال می‌شود و در جمعیت‌شناسی تاریخی منطقه ارومیه خرابکاری می‌کنند، البته براساس قوانین این دو حساب باید تاکنون بسته می‌شدند اما هنوز بازند. نظر مدیران دیگر چیست؟ مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)پاسخ

درود. اگر به تاریخچه مقاله مکریان رجوع کنید، می‌بینید که کاربر Masoud bukani تعصب خاصی به این مقاله دارد و هر کاربری که به این مقاله نزدیک شود را با اتهام زاپاس و شکایت و... از سر راه خود بر می‌دارد. از آنجایی که من با کاربر بوکانی در صفحه بحث:استان آذربایجان غربی گفتگویی داشتیم، برای ایجاد اخلال در گفتگو ناگهان سر و کله کاربر Turk.Dr پیدا می‌شود و در مقالاتی که من قبلاً در آن فعالیت داشتم (از جمله این مقاله) شروع به ویرایش می‌کند، البته اگر مدیران بررسی بفرمایند ویرایش‌های این کاربر در مقالات هیچ شباهتی به ویرایش‌های من ندارد و حتی خود من چند روز قبل یکی از ویرایش‌های کاربر را خنثی‌سازی کرده بودم. احتمالاً این کاربر زاپاس یا همزاد بوکانی است و برای بدنام کردن من یا دیگران از آن استفاده می‌کند. Yuryuy (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۵۹ (UTC)پاسخ

چند روز قبل، کاربر بوکانی در صفحه جمعیت‌شناسی تاریخی منطقه ارومیه بابت این ویرایش از من تشکر کرده بود. و جالب این است که یک روز بعد از این تشکر، ناگهان سر و کله کاربر Turk.Dr پیدا شده و شروع به ویرایش در مقاله کرده. این تشکر بوکانی و ورود ناگهانی کاربر Turk.Dr این ذهنیت را به وجود می‌آورد که این کاربر با بوکانی در ارتباط است. Yuryuy (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)پاسخ

@Masoud bukani: یک ویرایش از من نشان دهید که با فعالیت‌های کاربر Turk.Dr همسان باشد یا حتی شباهت داشته باشد! به نظر من کاربر Turk.Dr زاپاس خود شماست که از آن برای به چالش کشیدن کاربران مخالفتان استفاده می‌کنید. Yuryuy (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۱۲ (UTC)پاسخ

@مدیر بررسی کننده: با مطالعه توضیحات کاربر، می‌توان نیت‌یابی و حمله‌های شخصی را به بنده به وفور دید. در دبک‌ها هم این جملات و نیت‌یابی‌ها تکرار شده‌است. بحث کاربر Turk.Dr نیز این حمله‌ها و هجمه‌ها به من دیده می‌شود. مسعود بوکانی (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۶ (UTC)پاسخ

@مدیر بررسی کننده: کاربر بوکانی ادعا می‌کنند که من علیه ایشان نیت‌یابی کرده‌ام، بسیار خب، مشخص کنند دقیقاً کدام صحبت من نیت‌یابی بوده؟ کاربر بوکانی بدون داشتن شواهد و ادله کافی چندین روز است علیه من پرونده‌سازی می‌کند، شکایت می‌کند و درخواست بازرسی کاربر می‌سازد (که درخواست بازرسی کاربر هم توسط بازرس ناموفق اعلام شد)، آیا این اتهامات ادامه‌دار و پی‌درپی کاربر بوکانی اخلال در پروژه محسوب نمی‌شود؟ Yuryuy (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۲ (UTC)پاسخ

با سلام باتوجه باپه اینکه کاربر مسعود بوکانی چندین بار درخواست هرگونه بازرسی بنده را داده و هر مرتبه رد و یا زاپاس بودن و یا زاپاس داشتن بنده مشخص شد ؛ آن‌هم صرفا از روی اینکه خرابکاری های ایشان را ویرایش کردیم ایشان قبلا به بنده گفته بودند که مدیر هستند و مرا تهدید به قطع دسترسی کرده بودند از آنجایی که ایشان علاقه خاصی به مکریان و تحریف و تکذیب در مورد مقاله استان آذربایجان غربی دارند ؛ به هر کسی که سعی در تصحیح خرابکاری های ایشان داشته‌اند تهمت های زیادی میزند و خودش را کاربر خوشنام معرفی میکند و همگی نیز ناموفق اعلام شده‌اند وی در صدد ایجاد نفاق بین کاربرانی که همه متفق میدانیم که جای ایشان به عنوان ویرایشگر در ویکی‌پدیا نیست ، هست اما از مدیر بررسی کننده خواهشمندم که اینهمه تحریف ،تهمت و ستیزپراکنی آقای مسعود بوکانی را نادیده نگیرد و برخورد جدی با ایشان لحاظ گردد با تشکر از کاربران Yuryuy , Elmjo و سایر دست‌اندرکاران متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۵۷ (UTC) پاسخ

وجود تبلیغ در منابع

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: دو سال پیش.

سلام

در حال حذف منبع

  1. https://didar.me/cloud-crm/ در مقاله مدیریت ارتباط با مشتری بودم، که سیستم پیفام " به نظر می رسد شما در حال حذف منابع مقاله هستید و ... به من داد، کار من درست بوده چون منبع CRM دیدار را تبلیغ میکند

Ar98maninld (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۱:۴۲ (UTC)پاسخ

✓ @Ar98maninld: ویرایش مورد نظرتان را به نیابت از شما انجام دادم. اگر مورد دیگری مشاهده کردید و نتوانستید خودتان اصلاح کنید، در صفحهٔ بحث من یا کاربران دیگر، یا در همین صفحه گزارش کنید. ممنون از شما. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۰ (UTC)پاسخ

بررسی عملکرد کاربر:Farshidghomlaghi (دو)

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: دو سال پیش.

سلام. پیرو ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/آوریل ۲۰۲۲#بررسی عملکرد کاربر:Farshidghomlaghi، کاربر پس از اتمام قطع دسترسی ۷ روزه دوباره پیوندهای نامعتبر و تبلیغاتی را به مقاله‌ها می‌افزاید: ویژه:تفاوت/34527489 و ویژه:تفاوت/34528079. کاربر پس از ارسال پیامی توسط ابزار توینکل نیز پاسخ داد: ویژه:تفاوت/34528082. سپاس. Q2020 (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۳ (UTC)پاسخ

✓ بی‌پایان بسته شد و پیوند نیز به فهرست سیاه افزوده شد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ