نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۶

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی ۲۰۱۶
دستهچند ژانر
آغاز۱۴ ژوئن ۲۰۱۶
پایان۱۶ ژوئن ۲۰۱۶
محل برگزاریمرکز همایش‌های لس‌آنجلس
مکان(ها)لس آنجلس
کشورایالات متحده آمریکا
رویداد پیشیننمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۵
حضار۵۰٬۳۰۰
سازمان‌دهندهEntertainment Software Association
وضعیت مالیاتغیرانتفاعی
وبگاه

نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی سال ۲۰۱۶ (به انگلیسی: Electronic Entertainment Expo 2016) که به اختصار ای۳ ۲۰۱۶ نامیده می‌شود، بیست و دومین دورهٔ نمایشگاه ای۳ بود. این مراسم از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۶ در مرکز همایش‌های شهر لس آنجلس آغاز گردید و تا ۱۶ ژوئن ادامه داشت.

کنفرانس‌های مراسم[ویرایش]

اسکوئر انیکس[ویرایش]

اسکوئر انیکس قبل از مراسم نَسا (نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی) در کنفرانسی که روز ۱۹ خرداد برگزار کرد بازی دیس اکس هستی را به نمایش گذاشت. در طی این کنفرانس دموی ۱۷ دقیقه‌ای از دئوس اکس: تفرقه بشر به همراه حالت جدیدی به نام بریچ (Breach).

الکترونیک آرتز[ویرایش]

شرکت الکترونیک آرتز، ساعت ۰۰:۳۰ روز دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ (به وقت ایران) کنفرانسی را برگزار کرد. طی این کنفرانس دو تریلر از عنوان Titanfall 2، روند بازی بتلفیلد ۱ و پشت صحنهٔ روند ساخت بازی تأثیر فراگیر: آندرومدا به نمایش در درآمد. الکترونیک آرتز در این کنفرانس برنامه‌هایش را برای سری‌های آیندهٔ عنوان Star Wars شرح داد.[۱]

بِتِزدا[ویرایش]

بتزدا ساعت ۶:۳۰ صبح روز دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ دومین کنفرانس خود در نسا را برپا کرد. طی این کنفرانس از بازسازی عنوان الدر اسکورولز ۵: اسکایرم، محتوای قابل دانلود جدید الدر اسکورولز آنلاین و نسخه واقعیت مجازی دو بازی دوم و فال‌اوت ۴ رونمایی شد. بازی‌های Prey، Quake Champions معرفی شدند و روند بازی بی‌آبرو ۲ به نمایش درآمد.[۲]

کادوکاوا گیمز[ویرایش]

شرکت کودوکاوا ساعت ۰۹:۰۰ صبح دوشنبه، ۲۴ خرداد برای اولین بار طی مراسم نسا کنفرانس برگزار کرد. برخلاف دیگر شرکت‌ها این شرکت کنفرانس خود را در توکیو برگزار کرد و پخش زنده نیز نداشت.

مایکروسافت[ویرایش]

کنفرانس مایکروسافت ساعت ۲۱:۰۰ دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد. در این کنفرانس دو نسخهٔ جدید از کنسول اکس‌باکس وان معرفی شد. یکی اکس‌باکس وان اس که در واقع نسخهٔ ویرایش شدهٔ اکس‌باکس وان است و از ویژگی‌های جدید آن بدنهٔ کوچکتر و پشتیبانی از وضوح ۴کی است. این کنسول قرار است در سال ۲۰۱۷ عرضه شود. نسخهٔ دیگر Project Scorpio است. سخت‌افزار این کنسول به گونه‌ای بروز شده‌است که توانایی اجرای بازی در وضوح 4K را داشته باشد و همچنین از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی کند. علاوه بر این، طی کنفرانس تریلرهای جدیدی از بازی‌های چرخ‌دنده‌های جنگ ۴، Halo Wars 2، اینساید، ریکور، تکن ۷، اسکیل‌باند و Sea of Thieves به نمایش درآمد و از بازی‌های خیزش مرگ ۴، State of Decay 2 و Forza Horizon 3 رونمایی شد.[۳]

پی‌سی گیمینگ شو[ویرایش]

پی‌سی گیمر برای دومین مرتبه کنفرانسی طی مراسم نسا برگزار کرد. این کنفرانس ساعت ۲۳:۰۰ روز دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد.

یوبی سافت[ویرایش]

کنفرانس یوبی‌سافت ساعت ۰۰:۳۰ روز سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد. طی این کنفرانس تریلرهای جدیدی از برای افتخار، Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands, South Park: The Fractured But Whole, سگ‌های نگهبان ۲ و Eagle Flight به همراه ویدئویی از پشت صحنهٔ ساخت فیلم کیش یک آدم‌کش به نمایش درآمد. به علاوه از بازی‌های Steep, Trials of the Blood Dragon, Grow Up و Star Trek: Bridge Crew رونمایی شد.

سونی[ویرایش]

کنفرانس سونی اینتراکتیو انترتینمنت از ساعت ۰۵:۳۰ صبح روز سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ برگزار شد. سونی قیمت نهایی و تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر را ۱۳ اکتبر ۲۰۱۶، همراه با پشتیبانی از پنجاه بازی در زمان عرضه اعلام کرد. سونی همچنین تاریخ انتشار بازی سال‌ها تأخیر خوردهٔ آخرین نگهبان را ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶ اعلام کرد و همچنین از یک نسخهٔ باز راه‌اندازی شده متشکل از سه قسمت نخستین مجموعه بازی کراش باندیکوت با عنوان کراش باندیکوت سه‌گانه احمقانه رونمایی کرد. بازی‌های جدید معرفی شده شامل خدای جنگ، رزیدنت ایول ۷: بایوهازارد، دث استرندینگ (نخستین عنوان هیدئو کوجیما پس از جدایی از شرکت کونامیدیز گان و مرد عنکبوتی از شرکت اینسومنیاک گیمز هستند.

نینتندو[ویرایش]

برای چهارمین سال متوالی نینتندو تصمیم بر عدم برگزاری کنفرانس در نسا گرفت.

فهرست برجسته‌ترین شرکت‌های حاضر در مراسم[ویرایش]

فهرست زیر شامل برجسته‌ترین شرکت‌های بازیسازی حاضر در نسا ۲۰۱۶ است. چندین شرکت که در مراسم سال گذشته حضور داشتند امسال برنامه‌ای برای ارائهٔ عمومی بازی هایشان در این مراسم ندارند از جمله شرکت‌های اکتیویژن، الکترونیک آرتز، دیزنی اینتراکتیو استدیوز و وار گیمینگ.

  • Bethesda Softworks
  • Deep Silver
  • Electronic Arts
  • Focus Home Interactive
  • Koei Tecmo
  • Microsoft Studios
  • Nintendo
  • Sega
  • Sony Interactive Entertainment
  • Square Enix
  • Take-Two Interactive
  • Ubisoft

منابع[ویرایش]

  1. «در کنفرانس EA چه گذشت؟». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶.
  2. «در کنفرانس Bethesda چه گذشت؟». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶.
  3. «در کنفرانس Microsoft چه گذشت؟». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۶.