زهرا ساعی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زهرا ساعی
نمایندهٔ دوره دهم مجلس شورای اسلامی[۱]
دوره مسئولیت
۸ خرداد ۱۳۹۵ – ۶ خرداد ۱۳۹۹
حوزه انتخاباتیتبریز، آذرشهر و اسکو
مشاور استاندار و مدیر کل زنان و خانواده استانداری تهران
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۵۹
تبریز، ایران
ملیت ایران
حزب سیاسیاعتدال گرا
همسر(ان)سید امین مرعشی
محل تحصیلدانشگاه خوارزمی
پیشهسیاست‌مدار
وبگاه

زهرا ساعی (زاده ۱۳۵۹ تبریز)، اعتدال گرا و نماینده سابق تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم است.[۱][۲][۳][۴] وی در اواخر سال ۱۳۹۲ از سوی استاندار تهران به سمت «سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران» منصوب شد.[۵][۶][۷][۸]

زندگی[ویرایش]

زهرا ساعی در شهریور ۱۳۵۹ در تبریز متولد شده است. در دهه هفتاد به دلیل شغل پدرش همراه با خانواده به تهران نقل مکان کرده‌اند و در سال ۱۳۷۷ در رشته شیمی از دانشگاه پذیرفته شد که البته بعداً در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی هم تحصیل کرد. در مقطع کارشناسی ارشد به جغرافیای سیاسی تغییر رشته داد و دکترای خود را در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه خوارزمی اخذ نموده است.[۶][۷][۸][۹][۶][۷][۸][۹]

فعالیت‌ها[ویرایش]

برخی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و مسئولیت‌های زهرا ساعی:[۶][۷][۸][۹]

زهرا ساعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۵–۱۳۹۴) از حوزه انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو، مطرح گردید و در انتخابات مجلس ثبت نام نمود.[۱۰][۱۱]وی در انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ با کسب ۱۱۴ هزار و ۳۸۴ رأی، نفر چهارم شد و همراه با ۷ نامزد دیگر به دور دوم انتخابات راه یافت تا از بین آن‌ها ۴ نفر به عنوان نمایندهٔ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو راهی مجلس شورای اسلامی شوند.[۱۲] نهایتاً در انتخابات ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ با کسب ۱۳۴ هزار و ۱۳۱ رأی، به عنوان نفر اول از حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس دهم راه یافت.

جستارهای وابسته[ویرایش]


منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «مشروح نتايج نهايی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامي در حوزه تبريز، اسكو و آذرشهر». وب‌گاه استانداری آذربایجان شرقی. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ مه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۳۰ آوریل ۲۰۱۶.
  2. «زهرا ساعی». سامانه مستقل انتخابات مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  3. «از فعال فتنه ۸۸ تا تاجر سرمایه‌دار در بین اصلاح طلبان تبریز». وب‌گاه آوای ورزقان. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  4. «زهرا ساعی». وب‌گاه نمودار. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  5. «انتصابی دیگر در حوزه زنان؛ انتصاب زهرا ساعی به عنوان سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران». وب‌گاه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.[پیوند مرده]
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ ۶٫۲ ۶٫۳ «فهرست کاندیداهای احتمالی لیست اصلاح طلبان زن در تبریز». وب‌سایت خبری تحلیلی یامچی آذربایجان. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ ۷٫۲ ۷٫۳ «مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر». پایگاه خبری و تحلیلی بولتن پرس. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ ۸٫۲ ۸٫۳ «زهرا ساعی: بهارستان نیاز به نفسی تازه دارد/آذربایجان را کانون توجه منطقه می‌کنیم». وب‌گاه نصر. بایگانی‌شده از اصلی در 2 اكتبر 2018. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶. تاریخ وارد شده در |تاریخ بایگانی= را بررسی کنید (کمک)
  9. ۹٫۰ ۹٫۱ ۹٫۲ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام ay وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  10. «با معرفی لیست انتخاباتی در سه استان؛ لیست اصلاح طلبان بیست و سه نفره شد». وب‌گاه گام دوم. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ اوت ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۳ مارس ۲۰۱۶.
  11. «لیست امید». وب‌گاه لیست امید. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶.
  12. «رئیس ستاد انتخابات استان اعلام کرد: نتایج قطعی انتخابات مجلس در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر». وب‌گاه استانداری آذربایجان شرقی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۳ مارس ۲۰۱۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]

مطالعه بیشتر[ویرایش]