درون و بیرون ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
درون و بیرون ۲
پوستر رسمی در صدد انتشار
کارگردانکلسی مان
تهیه‌کنندهمارک نیلسن
نویسندهمگ لفاوه
بازیگران
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰۲۴-۰۶-۱۴)
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی

درون و بیرون ۲ (به انگلیسی: Inside Out 2) انیمیشنی درحال ساخت در ژانر داستان بلوغ توسط استودیوی پیکسار، عرضه به‌وسیلهٔ والت دیزنی پیکچرز است که برای ژوئن ۲۰۲۴ در آستانه انتشار است. که به عنوان دنباله انیمیشن درون و بیرون (۲۰۱۵) در صدد منتشر شدن است. کارگردانی آن را کلسی مان (در اولین کارگردانی بلند خود) و به تهیه‌کنندگی مارک نیلسن و نویسندگی مگ لفاوه بر عهده دارد. صداپیشگی ایمی پولر، فیلیس اسمیت و لوئیس بلک در این فیلم با حضور تونی هیل، لایزا لاپیرا و مایا هاک به بازیگران این فیلم می‌آیند.

توسعه درون و بیرون ۲ در سپتامبر ۲۰۲۲ و در طی اعلامیه نمایشگاه هوادارن [والت دیزنی پیکچرز آغاز شد، و مان نیلسن و لفاوه به ترتیب به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده به روی کار آمدند، در حالی که ایمی پولر مشخص شد که نقش شخصیت (شادی) را دوباره ایفا می‌کند. ایده این انیمیشن از فیلم «پنج تا ۲۷ احساس» پیت داکتر را از اولین فیلمی که مان در حین تولید آن برای استفاده از جهان‌سازی «واقعی» مطرح کرد، ارائه شد.

داستان[ویرایش]

"درون و بیرون ۲" به افکاراتِ ذهن رایلی نوجوان برمی‌گردد، درست زمانی که خانه قدیمی در حال تخریب است، تا جایی که برای یک موقعیت پیش‌بینی نشده منتظر است؛ احساسات جدید! شادی، غم، خشم، ترس و انزجار، که مدتهاست عملیات موفقیت‌آمیزی را انجام داده‌اند، مطمئن نیستند که وقتی اضطراب ظاهر می‌شود چه احساسی داشته باشند. و به نظر می‌رسد که او تنها نیست.[۱]

— پیکسار

ساخت[ویرایش]

توسعه[ویرایش]

در حالی که نامزدهای فیلم اصلی در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در ژانویه ۲۰۱۶ معرفی شدند.[۲] کارگردانی درون و بیرون، پیت داکتر، ایده‌هایی را برای دنبالهٔ قسمت دوم در سر داشت. پیکسار رسماً ساخت دنباله را در طی اعلامیه نمایشگاه هوادارن دیزنی در سپتامبر ۲۰۲۲ تأیید کرد و ایمی پولر روی صحنه آمد تا در کنار داکتر.[۳] دربارهٔ فیلم صحبت کند. کلسی مان به‌عنوان کارگردان دنباله‌نامه معرفی شد (این اولین کارگردانی بلند سینمایی‌اش بود زیرا قبلاً فیلم کوتاه «Party Central» را در سال ۲۰۱۳ کارگردانی کرد)، با تهیه‌کنندگی مارک نیلسن، در حالی که مگ لفاوه اعلام شد که فیلمنامه فیلم را می‌نویسد و از نسخه قبلی خود بازمی‌گردد. برای استفاده از جهان‌سازی «واقعی»، مان از ایده «پنج تا ۲۷ احساس» داکتر در اولین فیلمی که در حین تولید آن مطرح کرد، استفاده کرد.

بازیگران[ویرایش]

در ادامه امی پولر[۴] با تعیین ۵ میلیون دلاری را با پاداش‌های پرسود برای ایفای مجدد نقش خود در این انیمیشن پذیرفت. پس از اختلاف بر سر دستمزد، میندی کالینگ و بیل هیدر از ایفای مجدد نقش‌های مربوطه خود به عنوان انزجار و ترس خودداری کردند. طبق گزارشات، به آنها و بقیه بازیگران بازگشته مبلغ ۱۰۰ هزار دلار، معادل دو درصد از حقوق پولر، پیشنهاد شد. در ۹ نوامبر ۲۰۲۳، با انتشار تیزر تریلر، مشخص شد که تونی هیل و لایزا لاپیرا[۵] به ترتیب جایگزین هادر و کالینگ در نقش ترس و انزجار خواهند شد، در حالی که مایا هاوک در نقش اضطراب، یک احساس جدید، به بازیگران

پیوند به بیرون[ویرایش]

  1. "زمان انتشار". استودیو پیکسار (به انگلیسی). Retrieved 2023-11-09.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  2. Terrero, Nina (January 14, 2016). "پیت داکتر در نامزدی اسکار، دنباله انتشار احتمالی «درون و بیرون» صحبت می‌کند". Entertainment Weekly. Archived from the original on January 17, 2016. Retrieved September 10, 2022.
  3. Taylor, Drew (February 21, 2023). "پیت داکتر دربارهٔ گذشته، حال و آینده پیکسار صحبت می‌کند". TheWrap. Archived from the original on February 21, 2023. Retrieved March 18, 2023.
  4. Alter, Rebecca (September 9, 2022). ""درون و بیرون ۲" اتفاق می‌افتد، اما فقط امی پولر احساس شادی می‌کند". Vulture. Archived from the original on September 12, 2022. Retrieved September 12, 2022.
  5. "انیمیشن بسیار خاص پیکسار در حال ساخت است". Animation Magazine. November 9, 2023. Retrieved November 10, 2023.