بستنی آبجو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بستنی آبجو با تارت

بستنی آبجو نوعی بستنی است که با استفاده از آبجو به عنوان ماده اولیه تهیه می‌شود. بستنی آبجو که با استفاده از آبجو تیره‌تر تهیه می‌شود، معمولاً طعم متمایز تری نسبت به بستنی تهیه شده با آبجوهای سبک‌تر دارد. الکل موجود در آبجو گاهی در بستنی تمام شده وجود دارد، در حالی که سایر آماده‌سازی‌ها شامل پخت و پز است که می‌تواند الکل را تبخیر کند.

بررسی اجمالی[ویرایش]

بستنی زردآلو و آبجو، با استفاده از آلو طلایی راک میل تهیه شده‌است

بستنی آبجو با استفاده از مواد معمولی بستنی و آبجو تهیه می‌شود. طعم‌های مختلفی بر اساس نوع آبجو به بستنی داده می‌شود. به عنوان مثال، استفاده از ماءالشعیر اسوات می‌تواند طعمی شبیه مالت و کارامل ایجاد کند، و استفاده از پیلزنر، هندی و آل بی‌رنگ می‌تواند طعم تلخی ایجاد کند. آل بی‌رنگ هندی نیز می‌تواند طعم مالت را ایجاد کند. ماءالشعیر گندم و لاگر را نیز می‌توان به عنوان یک ماده در این غذا استفاده کرد. آبجوهای سبکتر مانند لاگرها در مقایسه با ماءالشعیر تیره‌تر و آبجوهایی با مقدار بالاتری از مالت و رازک که طعم متمایز تری را ارائه می‌دهند، طعم چندانی ندارند.

از مواد اضافی مختلفی می‌توان استفاده کرد، همان‌طور که در انواع دیگر بستنی‌ها مانند شکلات، گیلاس، کارامل، گردو، مارشمالو و مانند آن وجود دارد. آماده‌سازی ظرف می‌تواند شامل تزریق آبجو به بستنی از پیش ساخته شده یا تهیه بستنی با آبجو از ابتدا باشد.[۱]

برخی از بستنی فروشی‌ها در ایالات متحده بستنی آبجو تهیه و تهیه می‌کنند، و این غذا در جشنواره بزرگ آبجو آمریکایی سرو شده‌است. Ben & Jerry's در سال ۲۰۱۵ با شرکت New Belgium Brewing شراکت کرد تا دو بستنی آبجو در نسخه محدود تهیه کند که با استفاده از New Belgium Brown Ale تهیه شده‌است.[۲]

محتوای الکل[ویرایش]

گاهی بستنی آبجو الکل موجود در آبجو را حفظ می‌کند، و بستنی آبجوی تهیه شده با آبجو با محتوای الکل بالا ممکن است هنگام استفاده از بستنی ساز به‌طور کامل منجمد نشود. برخی از آماده‌سازی ظرف شامل پخت و پز است که می‌تواند الکل را تبخیر کند.

غذاهای مشابه[ویرایش]

یک شناور بستنی تهیه شده با آبجو ساموئل آدامز و بستنی وانیلی

با استفاده از آبجو می‌توان یک شناور بستنی تهیه کرد. بستنی آبجو ریشه یک غذای بدون الکل است که با استفاده از شیره گیاه و مواد بستنی معمولی تهیه می‌شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Jackson, Harry (November 16, 2019). "Ice Dream Experience". Roll Me Up. Retrieved March 28, 2020.
  2. Morris, Chris (October 21, 2015). "Ben & Jerry's is making craft beer ice cream". Fortune.

خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Medrich 2015 p. 47» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Penn 2017» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Godby Vahey Lucchesi Frankeny 2012» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Cincinnati.com 2017» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Baker 2011 p. 137» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Russo 2017» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «MercerSpace.com 2017» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Bauer 2014 p. 44» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Hesser Stubbs 2017 p. 123» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «Draft Magazine 2012» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.
خطای یادکرد: برچسپ <ref> که با نام «BeerGoddess 2012» درون <references> تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است.

پیوند به بیرون[ویرایش]