رید ریچاردز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آقای شگفت‌انگیز
اطلاعات انتشاراتی
ناشرمارول کامیکس
نخستین حضورچهار شگفت‌انگیز شماره #1 اول (نوامبر 1961)
پدیدآوراستن لی
جک کربی
اطلاعات داستانی
نام کاملرید ریچاردز
گونهانسان
جهان زادگاهزمین ۶۱۶
وابستگی به تیمچهار شگفت‌انگیز, انتقام جویان, ایلومیناتی
هم‌دستانزن نامرئی
تینگ (شخصیت کمیک)
مشعل انسانی
مکمل شخصیتزن نامرئی
توانایی‌ها
  • کش آمدن بدن
  • تغییر شکل بدن
  • تغییر اندازه بدن
  • هوشی در سطح یک ابر نابغه

رید ریچاردز (آقای شگفت‌انگیز) (به انگلیسی: Mister Fantastic) یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و اولین بار در چهار شگفت‌انگیز شماره ۱ اول (نوامبر۱۹۶۱) ظاهر شد. این شخصیت توسط استن لی و جک کربی خلق شده‌است.

گاهی اوقات ریچاردز باهوش‌ترین انسان در کمیک‌های مارول مورد توجه قرار گرفته‌است. او مخترع فضاپیمایی است که در سفری فضایی به وسیله بمباران تابش کیهانی، موجب به وجود آمدن نیرو های چهار شگفت‌انگیز شد. ریچاردز این توانایی را به دست آورد که بدنش را به هر شکلی که میل داشته دارد در بیاورد.

بررسی اجمالی[ویرایش]

دکتر رید ریچاردز ، معروف به آقای شگفت‌انگیز یک دانشمند و مخترع برنده جایزه نوبل آمریکایی است ، که باهوش ترین انسان زمین شناخته شده است. او یک پیرو با تسلط بر همه علوم از جمله ؛ برق ، مکانیک ، مهندسی هوا فضا ، الکترونیک ، شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی و فراتر از آن است. ریچاردز در طول سفر به فضا در موشک دزدیده شده به همراه بهترین دوست خود بن گریم ، دوست دختر آن زمان سو استورم و برادر کوچکترش جانی استورم ، در معرض تابش زیاد کیهانی قرار گرفت. تابش باعث جهش او و دوستانش شد و به او اجازه داد بدن خود را کشیده و قالب دهد. آنها با هم به چهار شگفت‌انگیز تبدیل شدند ، تیمی از ماجراجویان که فضا ، زمان و ابعاد متناوب را کاوش کردند و جهان را از طریق تهدید های مبتنی بر علم نجات دادند.

در رسانه[ویرایش]

الکس هاید-وایت به ایفای نقش این شخصیت در فیلم اکران نشده چهار شگفت‌انگیز (۱۹۹۴)، یوان گریفید در فیلم چهار شگفت‌انگیز (۲۰۰۵) و دنبالهٔ آن چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای (۲۰۰۷) و مایلز تلر در فیلم چهار شگفت‌انگیز (۲۰۱۵) و جان کرازینسکی در فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی(۲۰۲۲) بازی کرده‌است.

منابع[ویرایش]