پرش به محتوا

بحث کاربر:Kasra kasra: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۳ سال پیش توسط زاید الوصف در مبحث نازنین یاری
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏نازنین یاری: بخش جدید
خط ۴۴۶: خط ۴۴۶:
:* دندونه گذاری
:* دندونه گذاری
:* ایجاد صفحه کاربریت [[کاربر:WMPK|WMPK]] ([[بحث کاربر:WMPK|بحث]]) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)
:* ایجاد صفحه کاربریت [[کاربر:WMPK|WMPK]] ([[بحث کاربر:WMPK|بحث]]) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)

== نازنین یاری ==

باسلام، لطفا در بهبود مقاله [[نازنین یاری]] مشارکت فرمایید و در [[ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/نازنین یاری (دومین نامزدی)]] مشارکت کنید.باسپاس فراوان [[کاربر:زاید الوصف|زاید الوصف]] ([[بحث کاربر:زاید الوصف|بحث]]) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۲۷

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Kasra kasra»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. برای کسب راهنمایی پیرامون موضوعات علمی/دانشنامه‌ای به پرسش‌های متفرقه بروید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ‎محمدحسین ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۱۵ (UTC)پاسخ

شیوه ارجاع به منابع

درود. از اینکه در ویکی‌پدیا ویرایش و به گسترش مقالات کمک می‌کنید خوشحالیم. بسیار عالیست که منابع را نیز به مقالات اضافه می‌کنید اما لطفا در ارجاع به منابع از الگوی مناسب برای هر یادکرد استفاده نمایید تا به شکل صحیح نمایش یابد. برای اطلاع از نحوه ارجاع می‌توانید شیوه ارجاع به منابع را مطالعه کنید. برای مثال منابع ۷،۶،۵،۴،۲ و ۸ در مقاله فهیمه راستکار و منابع ۴ و ۵ در مهین کسمایی نیاز به اصلاح دارند. همچنین اگر منابع دیگری به صفحات دیگر افزوده‌اید که به شکل درست نمایش داده نمی‌شود آن‌ها را نیز اصلاح نمایید. ارادتمند↵بردیا/گفتگو ‏۲۷ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)پاسخ

cafeclassic5.ir

سلام. به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید. وبسایت cafeclassic5.ir یک انجمن اینترنتی است، و صفحه اصلی آن در مقاله‌ها تبلیغ برای وبگاه محسوب می‌شود. همچنین مطالب فروم‌ها منبع مناسبی نیستند، لطفاً به این انجمن لینک ندهید. لطفاً از دکمه پیش‌نمایش استفاده کنید، و برای هر تغییر جزئی ذخیره نکنید. چندین و چند تغییر را می‌توان به یکباره ذخیره کرد. امیدوارم از بودن و نوشتن در ویکی‌پدیا لذت ببرید. رتور (بحث) ‏۲۷ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۰۰ (UTC)پاسخ


پیشنهادی برای استفادهٔ بهینه از دکمهٔ «صفحه ذخیره شود»

با درود و سپاسگزاری از مشارکت‌های شما. به نظر می‌رسد در ویرایش‌های اخیرتان، مانند مقاله‌هایی که به تازگی ساخته‌اید، بیش از حد از دکمهٔ صفحه ذخیره شود استفاده می‌کنید. این کار ایراد چندانی ندارد، اما برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحهٔ «تغییرات اخیر» بهتر است که در به کار بردن مداوم آن خودداری کنید، چراکه شلوغ‌شدن بیش از حدِ این صفحه، روند نگهبانی از ویکی‌پدیا و شناسایی ویرایش‌های خرابکارانه را دشوار می‌کند. برای پیشگیری از این مسئله پیشنهاد می‌شود که از دکمهٔ پیش‌نمایش برای دیدن، آزمودن و اِعمال تغییرات جزئی استفاده کنید و پس از پایان تغییرات مدنظرتان، با حداقل استفاده از دکمهٔ صفحه ذخیره شود، ویرایش‌هایتان را به پایان ببرید. پیشاپیش از توجه شما به این پیشنهاد سپاسگزارم. Mahdi 28 ‏۲۷ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۲۹ (UTC)پاسخ


تذکر

سلام کاربر گرامی مطالب منبع دار را از مقالات حذف ننماید این کار خرابکاری محسوب می شود MSes T / C ‏۲۸ نوامبر ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۴۷ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان پشتکار
این نشان برای پاس‌داشت دقت نظر و تلاش صادقانه به شما اهدا می‌شود. Mahdi Mousavi ؛ کاربرِ نگهبان؛ (بحث) ‏۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ


پیشنهادی برای استفادهٔ بهینه از دکمهٔ «صفحه ذخیره شود»

با درود و سپاسگزاری از مشارکت‌های شما. به نظر می‌رسد در ویرایش‌های اخیرتان، مانند «رامش» بیش از حد از دکمهٔ صفحه ذخیره شود استفاده می‌کنید. این کار ایراد چندانی ندارد، اما برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحهٔ «تغییرات اخیر» بهتر است که در به کار بردن مداوم آن خودداری کنید، چراکه شلوغ‌شدن بیش از حدِ این صفحه، روند نگهبانی از ویکی‌پدیا و شناسایی ویرایش‌های خرابکارانه را دشوار می‌کند. برای پیشگیری از این مسئله پیشنهاد می‌شود که از دکمهٔ پیش‌نمایش برای دیدن، آزمودن و اِعمال تغییرات جزئی استفاده کنید و پس از پایان تغییرات مدنظرتان، با حداقل استفاده از دکمهٔ صفحه ذخیره شود، ویرایش‌هایتان را به پایان ببرید. پیشاپیش از توجه شما به این پیشنهاد سپاسگزارم. مهدی موسوی «بحث» ‏۸ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۲:۵۷ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ پولودوروس که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ پولودوروس :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • منبع مناسب بیافزائید و همچنین زیربخش منابع را در پائین مقاله بیافزائید.
    • طبق شیوهٔ نگارش در ویکی‌پدیا باید عنوان مقاله در بخش مقدمه با ''' پررنگ شود.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۰۶ (UTC)پاسخ

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره نهم هیئت نظارت

درود؛ از ۳۱ اکتبر برابر با ۹ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات نهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور نهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/337 مراجعه کنید.

با احترام MediaWiki message delivery (بحث) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۳۸ (UTC)پاسخ

موارد مورد نیاز در مقالات جدید

دوست گرامی سلام، از اینکه در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید سپاسگذارم لطفا برای مقالات جدید خود موارد زیر را رعایت کنید:

پیشنهادی برای استفادهٔ بهینه از دکمهٔ «انتشار تغییرات»

با درود و سپاسگزاری از مشارکت‌های شما. به نظر می‌رسد در ویرایش‌های اخیرتان، مانند مقاله‌هایی که به تازگی ساخته‌اید، بیش از حد از دکمهٔ انتشار تغییرات استفاده می‌کنید. این کار ایراد چندانی ندارد، اما برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحهٔ «تغییرات اخیر» بهتر است که در به کار بردن مداوم آن خودداری کنید، چراکه شلوغ‌شدن بیش از حدِ این صفحه، روند نگهبانی از ویکی‌پدیا و شناسایی ویرایش‌های خرابکارانه را دشوار می‌کند. برای پیشگیری از این مسئله پیشنهاد می‌شود که از دکمهٔ پیش‌نمایش برای دیدن، آزمودن و اِعمال تغییرات جزئی استفاده کنید و پس از پایان تغییرات مدنظرتان، با حداقل استفاده از دکمهٔ انتشار تغییرات، ویرایش‌هایتان را به پایان ببرید. پیشاپیش از توجه شما به این پیشنهاد سپاسگزارم.Philanthropist Asal (بحث) ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۴ (UTC)پاسخ

ابزارِ «به ویکی‌فا»

نمایی از ابزارِ «به ویکی‌فا»
نمایی از ابزارِ «به ویکی‌فا»

درود، برای ترجمهٔ سریع‌ترِ مقاله‌های ویکی‌پدیای انگلیسی یا به‌دست‌آوردن کلیات مقاله (مانند جعبهٔ اطلاعات، رده، بخش‌بندی‌ها) از ابزارِ به ویکی‌فا استفاده کنید. این ابزار چهارچوب کلی مقاله‌ها را آماده می‌سازد.

توجه کنید که مقاله‌های انسان برای احراز سرشناسی ممکن است نیازمند گسترش باشند؛ همچنین، واژه‌های انگلیسیِ موجود در متن مقاله و جعبه اطلاعات را برابریابی کنید.

برای فعال‌سازی و کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ابزارِ به ویکی‌فا را مطالعه کنید. اگر با مشکلی روبه‌رو شدید یا پرسشی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمند، وهمن (بحث) ‏۲۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)پاسخ


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

از اینکه زمان خود را صرف گسترش مقالات می‌کنید متشکریم. لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به‌طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که برخی از ویرایش‌های اخیرتان با این قانون ناسازگارند. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که هیچ تعارضی با قوانین و سیاست‌ها بوجود نیامده‌است، لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. وهمن (بحث) ‏۲۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ منصور غزنوی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ منصور غزنوی :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ فاطمه فرخنده مآل

درود؛ برای مقالهٔ فاطمه فرخنده مآل پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

مقاله برای ماندن در ویکی‌پدیا به منابع معتبر متعدد نیاز دارد تا بتوان از طریق آن‌ها سرشناسی موضوع مقاله و صحت اطلاعات موجود در آن را ارزیابی کرد

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۱۸ آوریل ۲۰۱۹ مصادف با ۲۹ فروردین ۱۳۹۸» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. علیرضا پورعابدین (بحث) ‏۸ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۴۰ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف فاطمه فرخنده مآل

درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ فاطمه فرخنده مآل پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/فاطمه فرخنده مآل ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. ImanFakhriTalk ‏۲۵ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۴۹ (UTC)پاسخ

منابع معتبر

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر هر گونه سؤال یا ابهامی داشتید، در صفحه بحث من بنویسید. ارادتمند،

MSes T / C ‏۳ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)پاسخ

استفاده از چند حساب کاربری

کاربر گرامی! توجه داشته باشید که اگر چه داشتن چند حساب کاربری در ویکی‌پدیا مجاز است، اما اگر ارتباط بین این حساب‌ها را علنی نکرده باشید اجازه ندارید از آن‌ها به شکل هم‌جهت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:حساب زاپاس را بخوانید. توجه کنید که استفادهٔ غیر مجاز از چند حساب کاربری می‌تواند به قطع دسترسی تمام این حساب‌ها منجر بشود.

اگر چند حساب دارید می‌توانید رابطهٔ آن‌ها را مثلاً با کمک الگوی {{حساب جایگزین}} علنی کنید. MSes T / C ‏۳ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ ژیلا سهرابی

درود؛ برای مقالهٔ ژیلا سهرابی پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

مقالهٔ افرادزندهٔ بدون منبع

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۲ مه ۲۰۱۹ مصادف با ۱ خرداد ۱۳۹۸» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. KOLI (گفتگو) ‏۱۲ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۴ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ آذر فخر که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ آذر فخر :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ نصرت پرتوی، آذر فخر که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ نصرت پرتوی :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.
  • در مقالهٔ آذر فخر :
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۸ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۹ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ جان گابریل بورکمن، نصرت پرتوی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۳ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف نصرت پرتوی

درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ نصرت پرتوی پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/نصرت پرتوی ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. یاماها۵ / ب ‏۳۰ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۵ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف ژیلا سهرابی

درود؛ بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ ژیلا سهرابی پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/ژیلا سهرابی ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. ‎محمدحسین ‏۱۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۹ (UTC)پاسخ

Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۷ (UTC)پاسخ

Reminder: Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۵۵ (UTC)پاسخ

ارجاع صحیح

آموزش افزودن پانویس

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً برای ارجاع دادن به منابع ویکی‌پدیا:شیوه ارجاع به منابع را مطالعه نمایید. هر گونه سوال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند. Déjà Vu ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۹ (UTC)پاسخ

Reminder: Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۴ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۱۱ (UTC)پاسخ

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره دهم هیئت نظارت

درود؛ از ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات دهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور دهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/339 مراجعه کنید.

با احترام

MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۱ (UTC)پاسخ

منابع معتبر

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر هر گونه سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید با توجه به موضوع آن در قهوه‌خانه‌ها یا تابلو اعلانات منابع معتبر بپرسید. من نیز از طریق صفحه بحثم پاسخگوی شما خواهم بود. ارادتمند،

MSes T / C ‏۳۰ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۴۶ (UTC)پاسخ


یادکرد دقیق منبع

با سلام و سپاس از مشارکت‌های شما. چنان که می‌دانید یادکرد دقیق منابع از مهم‌ترین اصول دانشنامه‌نویسی‌است. در ویرایش‌های اخیرتان، منابع و مآخذ چندان به دقت یاد نشده‌اند. یعنی یافتن آنها با توجه به اطلاعاتی که وارد کرده‌اید دشوار یا غیرممکن است. لطفاً نگاهی به شیوه ارجاع دقیق بیندازید و با توجه به راهنمایی‌های آن منابع مقاله‌تان را دقیق‌تر یاد کنید تا ویراستاران بعدی بتوانند جملهٔ مورد نظرشان در آن مقاله را با استفاده از منابع آن بررسی کنند. از همکاری شما سپاسگزاریم. ☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)پاسخ

با سلام و تشکر از توجه شما. کاملاً صحیح فرمودید و حتماً در روزهای آتی منابع مربوطه افزوده خواهد شد. با سپاس فراوان Kasra kasra (بحث) ‏۱ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۰۰ (UTC)پاسخ

هشدار برای پاسخگویی

درود، در ویکی‌پدیا ویرایش‌ها بر پایهٔ بحث و گفتگو پیش می‌روند و عدم پاسخگویی یا عدم توجه به هشدارها می‌تواند نوعی رفتار اخلال‌گرانه تلقی شود. در صورتی که به هشدارهایی که پیش از این، توسط من یا سایر کاربران، به شما داده‌شده‌است توجه نفرمائید، امکان گرفته‌شدن دسترسی ویرایشی شما وجود دارد.

لطفاً به هشدارها و درخواست‌های مطرح شده پاسخ دهید یا به موارد درخواستی عمل نمائید. برای پاسخ‌دادن می‌توانید در همین صفحه یا صفحهٔ بحث من، نظرها و دلایلتان را بیان کنید. با تشکر Europe2009 (بحث) ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۵:۳۷ (UTC)پاسخ

درود. بنده در تمام مدت فعالیتم در ویکی‌پدیا سعی و کوششم برای ارتقا و گسترش مطالب در راستای اعتلای ویکی‌پدیای فارسی بوده؛ از ایجاد مقاله‌های جدید گرفته تا جمع‌آوری فهرست آثار هنرمندان به صورت مرجع، گسترش و اصلاح بیوگرافی‌ها، ویرایش بر مبنای دستور نگارش، و.. شاید در اوایل حضورم طبعاً به علت بی‌تجربگی در مواردی دچار اشتباه یا سردرگمی شده باشم که با کمک و راهنمایی دوستان و دقت بیشتر سعی کردم این موارد را به حداقل برسانم. سابقهٔ فعالیت‌های بنده همه موجود و قابل مشاهده و بررسی است ‌و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته. اما در خصوص هشدارها باید عرض کنم که در این اواخر پیغامی که نیازمند پاسخ یا هشدار خاصی باشد، دریافت نکردم. جز اینکه چندی پیش حساب کاربری بنده به علت نامشخصی برای مدتی بسته شده بود که بعد از این همه مدت فعالیت و اثبات خلوص نیت، سخت مرا دلشکسته و ناراحت کرد اما با این وجود صبر پیشه کردم تا مهلت عدم دسترسی به پایان رسد.... در هر صورت فعالیت در ویکی‌پدیا مستلزم عشق و علاقه به تحقیق و پژوهش و لحاظ نظم و دفت و سلیقه در انتقال مطالب به صفحات و رفع شبهات در جهت خدمت به خلق بوده و منتی بر سر کسی نیست. امیدوارم مدیران و کاربران رده بالای ویکی‌پدیا به درستی نیت و سابقهٔ فعالیت کاربران اشراف داشته و آنها را در برخی فنی یاری دهند. با تشکر Kasra kasra (بحث) ‏۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۶ (UTC)پاسخ

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره یازدهم هیئت نظارت

درود؛ از ۲۳ اکتبر برابر با ۲ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات یازدهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور یازدهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن برگزار می‌شود و آرا به روش شولتسه تجمیع می‌شوند. برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

لطفاً پیش از رأی دادن ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت#رأی‌گیری را بخوانید. اگر حساب‌تان در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشد، در مدت قطع دسترسی مجاز به رأی دادن نیستید. اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/340 مراجعه کنید.

با احترام -- MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۳ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۰:۴۱ (UTC)پاسخ

درود بر شما. تشکر Kasra kasra (بحث) ‏۲۳ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۰۶ (UTC)پاسخ

تشکر بابت کمکی که در جهت شناسوندن دوبله و دوبلورها کردی

سلام کسری جان!

مدتی هست که متوجه نقش پررنگت توی تکمیل صفحات مربوط به دوبله شدم. بالاخره امروز گفتم بیام و از این بابت تشکر کنم

اگه فرصت اجازه داد گپ و گفت بیشتری با هم داشته باشیم. با آرزوی تندرستی و آرامش!

دیدم عادت نداری زیاد جواب بدی ولی اگه تمایل داشتی لطفا پینگم کن از جوابت با خبر بشم، ارادت WMPK (بحث) ‏۵ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

درود بر شما از توجه و لطفتون سپاسگزارم من هم مشتاق آشنایی و گپ و گفت بیشتر هستم با آرزوی بهترین‌ها ارادتمندم

Kasra kasra (بحث) ‏۵ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۵۶ (UTC)پاسخ
سلام دوباره، فکر نمیکردم انقدر زود جواب بگیرم، اتفاقی رفتم صفحات ایجاد شده رو دیدم و اومدم بگم که مقالۀ بمانی دلدار گلچین نامزد حذف شده (ظاهرا کسی هنوز خبر نداده) که متوجه جواب هم شدم.

پینگ

ارادت! فقط زمانی یک کاربر هشدار پیام جدید دریافت می‌کنه که یا بحث در صفحۀ خود کاربر باشه یا کاربر پینگ بشه. برای پینگ سایر کاربرا چند روش وجود داره. مثلا؛

استفاده از {{پینگ|نام‌کاربر}} => {{پینگ|WMPK}} نتیجه => @WMPK:
استفاده از {{پ|نام‌کاربر}} => {{پ|WMPK}} نتیجه => @WMPK:
استفاده از [[کاربر:نام‌کاربر]] یا شکل کاملترش؛ [[کاربر:نام‌کاربر|نامی که دوست دارین نمایش داده بشه]] => [[کاربر:WMPK]] کامل‌تر => [[کاربر:WMPK|دبلیو‌ام‌پی‌کی]] نتیجه => کاربر:WMPK کامل‌تر => دبلیو‌ام‌پی‌کی
ارادت -- WMPK (بحث) ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۵۲ (UTC)پاسخ

با درود دوباره

از راهنمایی و توضیحات خوب ‌مفیدتان سپاسگزارم.

ارادت @Kasra kasra:


@WMPK:

Kasra kasra (بحث) ‏۶ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۳۹ (UTC)پاسخ

ارادت متقابل. البته لازم نیست که شما خودت رو هم پینگ کنی. (نوشتن {{پینگ|Kasra_kasra}} نیازی نبود.) نکتۀ دیگه اینکه وقتی پینگ درست انجام بشه رنگ لینک (نام کاربری) آبی رنگ میشه و اگه قرمز باشه یعنی یه جایی اشتباه کردیم. مثلا الان شما در پینگی که کردی، چون یه‌دونه _ بین Kasra kasra نذاشتی، پینگ درست انجام نشده. البته همونجور که گفتم نیازی پیدا نمیشه آدم خودشو پینگ کنه چون نیت اینه دیگرانو از نوشتن پیام جدید براشون، مطلع کنیم.
حالا که موقعیتش پیش اومد بد نیست دربارۀ وپ:دندانه هم بگم -- WMPK (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۳ (UTC)پاسخ

دندانه گذاری

سلام مجدد. دیدم بد نیست دربارۀ ایجاد تورفتگی یا وپ:دندانه هم صحبتی بشه.

برای اینکه از نظر بصری، جوابهای جدید، بهتر از همدیگه، قابل تشخیص باشه، به‌خصوص اگه بحث بین چندین کاربر باشه، بهتره از این حالت دندونه‌دندونه (تورفتگی‌ها) استفاده بشه. شکل ساده‌ش هم اینه که برای هر جواب جدیدی که برای بحث میذاریم یه : اضافه کنیم.

و در جواب‌های جدیدتر به تعداد این :ها، اضافه میشه. مثال؛

جواب کاربر ۱

: جواب کاربر ۲

:: جواب کاربر ۱

::: جواب کاربر ۲

که نتیجه به‌صورت زیر می‌شه:

جواب کاربر ۱

جواب کاربر ۲
جواب کاربر ۱
جواب کاربر ۲

با اجازه من این نوشته ها رو تبدیل به بندهای جدید کردم تا اگه در آینده نیاز شد بهتر قابل پیدا کردن باشه.

با آرزوی تندرستی و آرامش -- WMPK (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)پاسخ

سلام @WMPK: عزیز

عرض پوزش بابت تأخیر و تشکر بابت این نکته

ارادت Kasra kasra (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۳:۵۷ (UTC)پاسخ

افزودن منبع برای جلوگیری از حذف دو صفحۀ تازه ایجاد شده

سلام کسری جان

دو صفحۀ افسانه پوستی و کریم بیانی که به‌تازگی ایجاد شده، به خاطر نداشتن منبع کافی نامزد حذف شدن. البته گمان میکنم که هنوز زیاد هم شبیه قالب دانشنامه‌ای نشدن (به‌طور خاص کریم بیانی). از اونجا که درصورت حذف، اقدام برای ایجاد دوباره صفحه ممکنه با دردسر بیشتر، و در صورت نامزد شدن دوباره برای حذف؛ دفاع رو سخت تر میکنه و حساسیت رو بالاتر میبره، با توجه به اشرافت به دوبله خواستم ازت کمک بگیرم که تا جای ممکن به مقالات شکل قابل تایید بدیم.

امیدوارم وقتشو داشته باشی -- WMPK (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)پاسخ

درود بر‌ WMPK عزیز

دو صفحهٔ یاد شده را بررسی و مطالب و منابع معتبر اضافه میکنم و امیدوارم که مؤثر باشم

ارادت

@WMPK: Kasra kasra (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۰۲ (UTC)پاسخ

خیلی لطف می‌کنی کسری جان!
یه نکته؛ معمولا پینگ رو اول نوشتۀ جدید اضافه میکنن. یه لحظه گیج شدم چرا خودتو پینگ کردی 😁.
یه نکتۀ دیگه؛ می‌تونی برای اینکه یه خط جدید ایجاد بکنی اینو بنویسی {{-}} اینجوری لازم نیست اینتر بزنی و میتونی کل متنو توی یه خط بنویسی. همون کار {{سخ}} رو انجام میده.
ارادت دارم! WMPK (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۱۷ (UTC)پاسخ

@WMPK: با درود دوباره

از اینکه به لطفت بیشتر با اصول گفتگو در ویکی‌پدیا آشنا میشم، خیلی ممنون و سپاسگزارم

راستش قبل شما مصاحبی در ویکی‌پدیا نداشتم و چون فقط به امر ایجاد صفحه و ویرایش و افزودن مطلب مشغول بودم، از این موارد اطلاع دقیقی ندارم؛ البته باید اعتراف کنم که خودمم به‌خاطر مشغله یا تنبلی و بی‌حوصلگی زیاد پیگیر نبودم. از طرفی محیط ویکی‌پدیا (جدا از ایجاد صفحه و ویرایش) گاهی برام پیچیده به نظر میاد (بطور مثال در پیغام قبلی نام کاربریت رو پینگ کردم ولی ظاهراً خودم پینگ شدم!)

صفحهٔ خانم افسانه پوستی ویرایش و منبع و رده اضافه کردم و امیدوارم در جلوگیری از حذف مؤثر باشه

ارادت

Kasra kasra Kasra kasra (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)پاسخ

  • آمدم، خوش آمدم😁
    با سلامی دوباره و معذرت خواهی برای تاخیر توی جواب و همینطور تشکر برای اصلاحاتی که روی دو صفحۀ بیانی و پوستی انجام دادی.
  • الحق که راست گفتی و تنبلی چون اون دندونه گذاری که برات گفتمو یا هنوز نخوندی یا رعایت نکردی 😂 برادر من یه دونه : فقط باید بذاری، دیگه هرچقدرم تنبل باشی تایپ یه دونه دونقطه که کاری نداره.🤭
  • جونم برات بگه که اتفاقا سعی کن کم‌کم با روال ویکی‌پدیا آشنا بشی. یه نکته که فکر میکنم مهم باشه اینه که تا وقتی ما تازه کارا دسترسی گشت خودکار پیدا نکنیم، کماکان ویرایشامون توسط کاربرای دیگه باید بررسی بشه؛ این یعنی ما ناشی هستیم، به عبارت دیگه یعنی ویرایشمون هنوز اعتبار پیدا نکردن. پس برای اینکه آنچه که میسازیم و تولید میکنیم، اعتبار داشته باشه، بهتره زودتر مهارتهای ویکی‌پدیا رو یاد بگیریم. مثلا همین رعایت دندونه گذاری توی بحثا

با درود دوباره خدمت @WMPK:

:بله دیگه، تنبلیم دستت اومد😅

البته نگفتی که این دو نقطه «در ابتدای خط و قبل از متن اصلی استفاده می‌شود.»

برای اینکه دلشادت کنم در این پیغام استفاده کردم😁 ولی جدا از شوخی واقعاً ضرورت این ریزه‌کاری‌ها زیاد عجب محیط ناملموسی داره این ویکی‌پدیا!

اما به نکته‌ی خیلی خوبی اشاره کردی که باید با روال ویکی‌پدیا آشنا بشیم تا تازه‌کار به حساب نی

بارها گشت خودکار و یا حتی کاربران با بی‌منطقی ویرایش‌ها رو به بهانه‌هایی خنثی‌ کردن و به حالت قبل که مطالبش خالی از اشتباه هم نبود، برمی‌گردونن و می‌دیدم هرچه رشته کردم پنبه شده

مرسی از توضیحات خوبت Kasra kasra (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۰۸ (UTC)پاسخ

  1. جالبه که من فراموش کردم بگم اما خودت به این نکته اشاره کردی «در ابتدای خط و قبل از متن اصلی استفاده می‌شود». بعد جالب‌تر که خودت اشتباه انجام دادی. هنوز از امتحان دندونه گذاری سربلند بیرون نیومدی، بازم تلاش کن. 😂
    آقا همیشه یه پیش نمایش بزن که اگه لازم شد تغییر بدی. مثلا من الان متوجه شدم فهرست شماره‌ای خودش یه فاصلۀ بیشتری تو رفتگی ایجاد میکنه برای همین دونقطه‌های اول خط رو حذف کردم (بعدا صفحه رو ویرایش بزن و ببین)
  2. خب به نظرم توی همین گفتگوها چیزای مختلفو امتحان کنیم:
  • پینگ کردن
  • لینک کردن (ادرس دادن به روشهای مختلف، خودم دیروز یه روش جدید یاد گرفتم)
  • دندونه‌گذاری
  • فهرست گلوله‌ای‌
  • فهرست شماره‌ای
  • ...
۳. پیرو اون بحثمون دربارۀ آشنا شدن با اصول ویکی‌پدیا نویسی، که اعتبار میاره، به نکتۀ خوبی هم اشاره کردی که خیلی وقتا ممکنه دیگران با اعتماد به نفس بیشتری ویرایشهامونو به خاطر اینکه ناشی به نظر میایم، خنثی سازی بزنن.
حالا یه نکتۀ مهم دیگه هم (از نظر حس روانشناسی که ایجاد میکنه) توی این لینک اجازۀ استفاده از بیلبیلک ببین.
صفحۀ کاربریتو درست کن این لینک قرمز تبدیل به آبی بشه. ولو توی صفحه فقط یه فاصله خالی (اسپیس) بذاری) گرچه هرچی صفحه زیباتر و بهتر طراحی بشه، تاثیر روانی بیشتری هم میذاره (پیرو همون بحث اعتبار). خودم تا الان تنبلی کردم و فقط ۲-۳ خط به صورت ساده نوشتم. لازم شد خودمم دست به کار شم.
میتونیم وقتی صفحات دیگرانو نگاه میکنیم و از چیزی خوشمون اومد، حالت ویرایش بزنیم و کدشو برای خودمون کپی کنیم تا همون موقع یا بعدا ازش استفاده کنیم.
۴. لینک دهی رو هم تمرین کن. برای تمرین؛ یه بند از صفحۀ منو از همینجا لینک بده. مثلا بند منابع دوبله. اینبار با روش [[کاربر:...]] پینگم کن.
۵. یه بار دیگه؛ امیدوارم دندونه گذاری بعدی رو با موفقیت انجام بدی -- WMPK (بحث) ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۰:۳۳ (UTC)پاسخ

بندهای «فیلم‌شناسی» و «آثار صداپیشه»

الان در صفحه افسانه پوستی دو بند فیلم‌شناسی و آثار صداپیشه داره شکل موازی و دوباره کاری پیدا میکنه. متاسفانه اومدن بند فیلم شناسی رو ویرایش زدن در حالی که چون منبعی که قرار دادی (ژیرافر) چند اثر محدود رو نام برده، اضافه کردن فیلم جدید درست نیست و اونها هم به اسم ژیرافر منبع دهی میشن -- WMPK (بحث) ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)پاسخ

سلام @WMPK:
:
من بعد از اینکه لیست کارهای خانم پوستی رو اضافه کردم، متوجه وجود جدول شدم و دیدم که بعضی‌هاش تکرار شده
در مورد منبع چاره‌ای نیست و بخاطر حساسیت ویکی‌پدیا به ناچار اطلاعتی که از روی علاقمندی خودمون جمع‌آوری می‌کنیم به حساب اون منابع که ناقص و بعضاً نادرست هم هستن گذاشته میشه و شهرتی برای اون منبع!
در مورد ادغام کردن، باید بگم که من معمولاً فهرست آثار صداپیشه‌ها رو بر مبنای بازیگری که بیشترین فیلم‌ها رو با صدای اون دوبلور داره اولویت‌بندی میکنم و فیلم‌ها رو به ترتیب سال ساخت تنظیم می‌کنم و به نظرم ترتیب درستش اینکه «نام فیلم - سال ساخت - نام بازیگر - نقش» باشه
در مورد فیلم «پرندگان» مشکلی نداره و نام بازیگر (سوزان پله‌شت) و نقش صحیح هستن
ارادت Kasra kasra (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۴۰ (UTC)پاسخ

چون مطالب زیاد شدن، یادآوری؛

نازنین یاری

باسلام، لطفا در بهبود مقاله نازنین یاری مشارکت فرمایید و در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/نازنین یاری (دومین نامزدی) مشارکت کنید.باسپاس فراوان زاید الوصف (بحث) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ