هزارسم

مختصات: ۳۶°۲۴′۳۸″ شمالی ۵۱°۲۴′۲۳″ شرقی / ۳۶٫۴۱۰۵۶°شمالی ۵۱٫۴۰۶۳۹°شرقی / 36.41056; 51.40639[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هزارسم
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانمازندران
شهرستاننوشهر
بخشکجور
دهستانپنجک‌رستاق
نام‌های قدیمیسنگ سم
مردم
جمعیت۳۷ نفر (سرشماری ۹۵)
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۰۰۰ متر
اطلاعات روستایی
کد آماری۳۲۴۷۵۳
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۱۱۵۲۳۶۷

هزارسم، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران حدود ۳ کیلومتر بعد از روستای دشت نظیر. درآمد مردم این روستا دامداری و کشاورزی است و اکثراً در این روستا خونه‌ها به صورت خونه باغ هست و بیشتر باغ گیلاس دارد که میوه‌هایی چون گردو هلو سیب گلابی آلوزرد به و… هم در کنارش وجود دارد این روستا حدود ۲۰ کیلومتر با شهر پول (مرکز بخش کجور) و ۴۰ کیلومتر با شهر چالوس و ۴۸ کیلومتر با شهر نوشهر فاصله دارد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان پنجک‌رستاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است.[۲] مردم هزارسم از قومیت طبری هستند.[۳] مردم هزارسم به زبان طبری با گویش کجوری سخن می‌گویند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. درگاه ملی آمار ایران
  3. نصری اشرفی، جهانگیر (۱۳۹۹). جعفر شجاع کیوانی، ویراستار. دانشنامهٔ تبرستان و مازندران جلد سوم. نشرنی = ۲۶۱.
  4. نصری اشرافی، جهانگیر (١٣٧٧). واژه‌نامه بزرگ تبری. به کوشش حسین صمدی و سید کاظم مداح و کریم الله قائمی و علی اصغر یوسفی نیا و محمود داوودی درزی و محمد حسن شکوری و عسکری آقاجانیان میری و ابوالحسن واعظی و ناصر یداللهی و جمشید قائمی و فرهاد صابر و ناعمه پازوکی. تهران: اندیشه پرداز و خانه سبز. ص. صفحه ۳۱ جلد اول. شابک ۰-۵-۹۱۱۳۱-۹۶۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: checksum (کمک).