اندرور

مختصات: ۳۶°۳۴′۵۲″ شمالی ۵۱°۴۴′۲″ شرقی / ۳۶٫۵۸۱۱۱°شمالی ۵۱٫۷۳۳۸۹°شرقی / 36.58111; 51.73389[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انارور
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانمازندران
شهرستاننوشهر
بخشمرکزی
دهستانبلده کجور
مردم
جمعیت۱۶۱۱ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۰۲۳۷۸۷

انارور (اندرور)، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. انارور از سمت غرب در ۲۵ کیلومتری شهرستان نوشهر و از سمت شرق در ۲۵ کیلومتری شهرستان نور و ۱۵ کلیومتری رویان، در استان مازندران واقع شده‌است. انارور در نزدیکتری فاصله از سمت شرق به منطقه علی‌آباد عسکرخان، از غرب به منطقه ملکار، از شمال به ساحل دریا و از جنوب به منطقه سنگسرا و جنگل‌های رشته کوه البرز منتهی می‌شود.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان بلده کجور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۴۱ نفر (۴۱۹خانوار) بوده‌است.[۲] مردم اندرور از قومیت طبری هستند.[۳] مردم اندرور به زبان طبری با گویش کجوری سخن می‌گویند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. درگاه ملی آمار ایران
  3. نصری اشرفی، جهانگیر (۱۳۹۹). جعفر شجاع کیوانی، ویراستار. دانشنامهٔ تبرستان و مازندران جلد سوم. نشرنی = ۲۶۱.
  4. نصری اشرافی، جهانگیر (١٣٧٧). واژه‌نامه بزرگ تبری. به کوشش حسین صمدی و سید کاظم مداح و کریم الله قائمی و علی اصغر یوسفی نیا و محمود داوودی درزی و محمد حسن شکوری و عسکری آقاجانیان میری و ابوالحسن واعظی و ناصر یداللهی و جمشید قائمی و فرهاد صابر و ناعمه پازوکی. تهران: اندیشه پرداز و خانه سبز. ص. صفحه ۳۱ جلد اول. شابک ۰-۵-۹۱۱۳۱-۹۶۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: checksum (کمک).