جف سشنز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جف سشنز
۸۴مین دادستان کل ایالات متحده آمریکا
دوره مسئولیت
۹ فوریه ۲۰۱۷ – ۷ نوامبر ۲۰۱۸
رئیس‌جمهوردونالد ترامپ
قائم‌مقامراد روزنستاین
پس ازلورتا لینچ
سناتور ایالات متحده
از آلاباما
دوره مسئولیت
۳ ژانویه ۱۹۹۷ – ۸ فوریه ۲۰۱۷
پس ازهوول هفلین
پیش ازلوتر استرینج
دادستان کل آلاباما
دوره مسئولیت
۱۶ ژانویه ۱۹۹۵ – ۳ ژانویه ۱۹۹۷
فرماندارFob James
پس ازJimmy Evans
پیش ازWilliam H. Pryor, Jr.
دادستان فدرال ایالات متحده
برای حوزه جنوبی آلاباما
دوره مسئولیت
۱۹۸۱ – ۱۹۹۳
اطلاعات شخصی
زاده
Jefferson Beauregard Sessions III

۲۴ دسامبر ۱۹۴۶ ‏(۷۷ سال)
سلما، آلاباما
حزب سیاسیحزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا
همسر(ان)Mary Blackshear Sessions
فرزندانMary Abigail, Ruth Walk, Sam
اقامتگاهموبیل، آلاباما
محل تحصیلHuntingdon College (B.A.)
دانشگاه آلاباما (J.D.)
پیشهAttorney
امضا
وبگاه
خدمات نظامی
خدمت/شاخهUnited States Army Reserves[۱]
سال‌های خدمت۱۹۷۳–۱۹۸۶[۱]
درجه Captain
یگان۱۱۸۴ام United States Army Transportation Terminal Unit[۱]

جفرسن بیورگارد «جف» سِشِنْز سوم (به انگلیسی: Jeff Sessions) (زادهٔ ۲۴ دسامبر ۱۹۴۶ ) سیاستمداری آمریکایی است که از سال ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان ۸۴امین دادستان ایالات متحده آمریکا فعالیت کرده‌است. سشنز از ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ به عنوان سناتور ایالت آلاباما در سنای ایالات متحده آمریکا فعالیت کرد.[۲] او عضو حزب جمهوری‌خواه است. از ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳، او به عنوان دادستان ایالات متحده برای بخش جنوبی آلاباما فعالیت کرد. سشنز در سال ۱۹۹۴ به عنوان دادستان کل آلاباما و در سال ۱۹۹۶ به عنوان سناتور ایالات متحده انتخاب و در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ مجدداً انتخاب شد. سشنز به عنوان یکی از محافظه کارترین نمایندگان سنای ایالات متحده شناخته می‌شود. به عنوان سناتور، به خاطر مخالفت با مهاجرت غیرقانونی و تلاش برای کاستن از مهاجرت قانونی قابل ملاحظه است. او از تلاشهای قانونگذارانهٔ عمده در دولت جرج دابلیو بوش، از جمله بسته‌های کاهش مالیاتی ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳، جنگ عراق، و متمم ملی ممنوعیت ازدواج همجنس حمایت کرد. او با ایجاد برنامه کمک به ذخایر آسیب دیده (تارپ)، قانون بهبود و سرمایه‌گذاری مجدد ۲۰۰۹ آمریکا، لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه، و لغو نپرس، نگو مخالفت کرد. به عنوان بلندپایه‌ترین عضو کمیته قضایی سنا، او با هر سه نامزد رئیس‌جمهور باراک اوباما برای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا مخالفت کرد.

سشنز که از اولین حامیان کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود، از جمله گزینه‌های احتمالی برای معاونت رئیس‌جمهور بود. با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وی برای عنوان دادستان کل ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.[۳] سشنز در ۸ فوریه ۲۰۱۷ با ۵۲ رای موافق در برابر ۴۷ رای مخالف از سنا رای اعتماد گرفت

مواضع سیاسی[ویرایش]

سناتور جف سشنز در حال سخنرانی برای رای‌دهندگان.

سشنز یکی از محافظه کارترین اعضای سنای آمریکا شناخته می‌شد.[۴][۵]

مهاجرت[ویرایش]

سشنز در دوران حضور در کنگره از مخالفان مهاجرت قانونی و غیرقانونی بود. او با طرح اصلاح جامع مهاجرتی ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ مخالفت کرد. او گفت که ایجاد مسیری برای شهروند شدن مهاجرین غیرقانونی حاکمیت قانون را تضعیف می‌کند و ورود کارگران مهمان و مهاجرین دستمزدها را کم و بیکاری را برای شهروندان آمریکا زیاد می‌کند و سیاست مهاجرتی فعلی یک طبقه زیرین وابسته به دولت رفاه را بزرگ می‌کند. او در سخنرانی ای در صحن سنا در ۲۰۰۶ گفت «به‌طور بنیادین، هیچ‌یک از کسانی که از جمهوری دومینیکن به آمریکا می‌آیند به این خاطر نمی‌آیند که مهارتی دارند که به ما نفعی می‌رساند و نشان بدهد که در جامعه ما احتمالاً موفق خواهند بود.»[۶][۷] او از ساختن حصاری در مرز آمریکا و مکزیک دفاع کرده‌است.[۸]

استیو بنن رئیس سابق اجرایی هیئت مدیره برایبارت نیوز از جف سشنز به عنوان رهبر جنبشی یاد کرد که خواهان کند کردن مهاجرت قانونی و غیرقانونی است و کار او برای مبارزه با اصلاحات مهاجرتی پیش از به صحنه آمدن دونالد ترامپ را «همسان جنبش حقوق مدنی دهه ۱۹۶۰» دانست. سشنز و دستیار و مدیرکل ارتباطاتش استیون میلر طرحی به عنوان «پوپولیسم دولت ملی» را در پاسخ به جهانی سازی و مهاجرت تدوین کردند.[۹]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "Once a Soldier... Always a Soldier" (PDF). Legislative Agenda. Association of the United States Army. 2011. Archived from the original (PDF) on 21 October 2013. Retrieved 26 January 2013.
  2. "Senators of the 113th Congress" (به انگلیسی). U.S. Senate. Retrieved 6 July 2013.
  3. "ترامپ نامزدهای سه مقام مهم را انتخاب کرد". bbcpersian. Retrieved 18 November 2016.
  4. Franklin, Charles (March 5, 2007). "Political Arithmetik: National Journal 2006 Liberal/Conservative Scores". Political Arithmetik. Retrieved August 29, 2010.
  5. Lichtblau, Eric (November 18, 2016). "Jeff Sessions, as Attorney General, Could Overhaul Department He's Skewered". New York Times. Retrieved December 26, 2016.
  6. Weisman, Jonathan (June 17, 2013). "Senator Tries to Run Out the Clock on Immigration". The New York Times. Retrieved November 20, 2016.
  7. Fabian, Jordan (June 4, 2013). "Sessions Wants to Crush Imm. Reform". ABC News. Retrieved November 20, 2016.
  8. Bunis, Dena (September 29, 2006). "Border fence bill may race the clock". Orange County Register. Archived from the original on 20 July 2012. Retrieved September 16, 2011.
  9. Ioffe, Julia (June 27, 2016). "The Believer". پلیتیکو. Retrieved August 6, 2016.