جو منشن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جو منشن
در مه ۲۰۱۲
سناتور ایالات متحده
از ویرجینیای غربی
آغاز به کار
۱۵ نوامبر ۲۰۱۰
همکار با شلی مور کاپیتو
پس ازکارت گودوین
سی‌وچهارمین فرماندار ویرجینیای غربی
دوره مسئولیت
۱۷ ژانویه ۲۰۰۵ – ۱۵ نوامبر ۲۰۱۰
پس ازباب وایز
پیش ازارل ری تامبلین
۲۷ام Secretary of State of West Virginia
دوره مسئولیت
۱۵ ژانویه ۲۰۰۱ – ۱۷ ژانویه ۲۰۰۵
فرماندارباب وایز
پس ازKen Hechler
پیش ازBetty Ireland
عضو سنای West Virginia
از حوزهٔ
۱۳ام
دوره مسئولیت
۱۹۹۳ – ۱۹۹۶
پس ازJoseph M. Minard
پیش ازMike Oliverio
عضو سنای West Virginia
از حوزهٔ
۱۴ام
دوره مسئولیت
۱۹۸۷ – ۱۹۹۳
پس ازJames Davis[۱]
پیش ازEugene Claypole
عضو خانه نمایندگان
از حوزهٔ ۴۳ام
دوره مسئولیت
۱۹۸۳ – ۱۹۸۷
اطلاعات شخصی
زاده
Joseph Manchin III

۲۴ اوت ۱۹۴۷ ‏(۷۶ سال)
فارمینگتن، ویرجینیای غربی
حزب سیاسیحزب دموکرات ایالات متحده آمریکا
همسر(ان)Gayle Conelly Manchin (ا. ۱۹۶۷)
فرزندان۳ (ازجمله Heather Bresch)
اقامتگاهفرمونت، ویرجینیای غربی
تحصیلاتدانشگاه ویرجینیای غربی (BBA)
تخصصبازرگان
امضا
وبگاه

جوزف مَنشِن سوم (به انگلیسی: Joseph Manchin III) (زاده ۲۴ اوت ۱۹۴۷ در فارمینگتن، ویرجینیای غربی) سیاستمدار آمریکایی و عضو حزب دموکرات است که از نوامبر ۲۰۱۰ به عنوان سناتور ارشد ایالات متحده از ایالت ویرجینیای غربی کار می‌کند. وی از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ سی و چهارمین فرماندار ویرجینیای غربی و از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ بیست و هفتمین وزیر ایالت ویرجینیا غربی بود.

آغاز زندگی[ویرایش]

جوزف منش در ۲۴ اوت ۱۹۴۷ در شهر فارمینگتون ویرجینیای غربی زاده شد. پدر او جان منشن تبار ایتالیایی داشت و مادر او ماری اُ، مهاجر اهل چکسلواکی بود.[۲][۳][۴][۵] او نخست به بازی فوتبال آمریکایی پرداخت و از این راه در سال ۱۹۶۵ یک بورس تحصیلی برای بازی فوتبال در دانشگاه ویرجینیای غربی گرفت. اما به دلیل مصدومیت، مجبور شد فوتبال آمریکایی را کنار بگذارد و در سال ۱۹۷۰ با مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد.[۶]

جوزف منش پس از فارغ‌التحصیلی برای مدتی در مغازه فروش مبلمان پدرش کار کرد.[۴] سپس مدیریت یک مغازه فروش فرش و موکت را در دست گرفت و پس از آن به فروش زغال‌سنگ روی آورد. زیرا زغال‌سنگ صنعت اصلی ویرجینیای غربی در سده ۲۰ (میلادی) بود. این ماده معدنی همچنان یکی از حساس‌ترین موضوعات اقتصادی-سیاسی این ایالت است.

ورود به سیاست[ویرایش]

جو منشن در سال ۱۹۸۲ در انتخابات مجلس نمایندگان ایالت خود پیروز و وارد سیاست شد. او در سال ۱۹۸۶ به مجلس سنای ایالتی راه یافت و برای ۱۰ سال در سنای آن ایالت باقی ماند. جو منشن در انتخابات فرمانداری ویرجینیای غربی در سال ۱۹۹۶ انتخابات شکست خورد. اما در سال ۲۰۰۰ به مقام وزیر داخلی ویرجینیای غربی رسید.

جو منشن در سال ۲۰۰۴ یک بار دیگر نامزد انتخابات فرمانداری ویرجینیای غربی شد و این بار پیروز شد. او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به عنوان فرماندار ویرجینیای غربی بود. اختلاف نظر او با باراک اوباما و جو بایدن (معاون وقت ریاست‌جمهوری) در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خبرساز شد.

در سال ۲۰۱۰ سناتور رابرت سی. برد درگذشت و جو منشن که فرماندار بود موفق شد در انتخابات ویژه پر کردن کرسی خالی او پیروز شود.[۷]

سیاست[ویرایش]

منشن خود را "دموکرات محافظه‌کار میانه‌رو" خوانده و از وی بیشتر به عنوان یکی از محافظه کارترین دموکرات‌ها در سنا نام می‌برند.[۸][۹][۱۰][۱۱] در چند سال اخیر ویرجینیای غربی به ایالتی تبدیل شده است که در درجه نخست، جمهوری‌خواهان را انتخاب می کند[۱۲] اما منشن همچنان شاهد موفقیت در انتخابات است. وی در انتخابات فرمانداری ۲۰۰۴ با اختلاف زیادی پیروز شد و با اختلاف حتی بیشتر در سال ۲۰۰۸ نیز انتخاب شد. در هر دو سال، نامزدهای ریاست‌جمهوری جمهوریخواه برنده ویرجینیا غربی شدند. منشن در انتخابات ویژه ۲۰۱۰ پیروز شد تا کرسی سنا را که با مرگ رابرت سی. برد، دموکرات خالی شده بود با ۵۴ درصد آرا پر کند. وی در سال ۲۰۱۲ با ۶۱٪ آرا برای یک دوره کامل انتخاب شد و با کمی کمتر از ۵۰٪ آرا در سال ۲۰۱۸ دوباره انتخاب شد. وی هنگامی که جی راکفلر در سال ۲۰۱۵ بازنشسته شد سناتور ارشد ایالات متحده شد.

منشن به عنوان عضوی از کنگره به دلیل پشتیبانی از دو حزب، رأی دادن یا همکاری با جمهوری‌خواهان درباره مسائلی مانند سقط جنین و مالکیت اسلحه شناخته شده است. او با سیاست‌های انرژی باراک اوباما مخالف بود و به تأیید بیشتر کابینه و نامزدان قضایی رئیس جمهور دونالد ترامپ از جمله نامزد قاضی دستیار دیوان عالی ایالات متحده آمریکا برت کاوانا رأی مثبت داد. منشن همچنین بارها به تلاش برای لغو لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه (اوباماكر) رأی داده، ولی به طرح مالیات جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ رأی منفی داده است. او با صراحت مخالف با پیشنهادهای سیاسی جناح مترقی حزب خود از جمله مدیکر برای همه، لغو پرونده، افزایش شمار قاضی‌های دادگاه عالی و تلاش برای قطع بودجه پلیس است. وی بارها خواستار عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان شده و با بیشتر مداخلات نظامی در سوریه مخالفت کرده است. بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، منشن ۵۰/۴٪ از مواقع را همسو با مواضع ترامپ رأی داد که بیشترین میزان برای یک دموکرات در کنگره است.[۱۳]

زندگی شخصی[ویرایش]

جو منشن از سال ۲۰۱۰ در یک قایق روی آب در واشینگتن، دی.سی. زندگی می‌کند.[۱۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. http://news.google.com/newspapers?id=K65DAAAAIBAJ&sjid=Dq8MAAAAIBAJ&pg=1001,2465671&dq=joe+manchin&hl=en
  2. Burton, Danielle (August 1, 2008). "10 Things You Didn't Know About West Virginia Gov. Joe Manchin". US News & World Report. Retrieved May 11, 2009.
  3. "Manchin's mom was a tomboy in her youth". The Register-Herald. December 26, 2009. Retrieved November 3, 2010.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Burton, Danielle (August 1, 2008). "10 Things You Didn't Know About West Virginia Gov. Joe Manchin". US News & World Report. Retrieved May 11, 2009.
  5. Baxter, Anna (August 26, 2008). "Day 2: Democratic National Convention". WSAZ-TV. Archived from the original on August 31, 2008. Retrieved November 3, 2010.
  6. "Manchin, Joe, III, (1947-)". Biographical Directory of the U.S. Congress. Retrieved August 29, 2018.
  7. CNN Wire Staff (July 16, 2010). "West Virginia governor to name Byrd replacement". CNN. Retrieved December 30, 2010.
  8. Chapman, Matthew. "'Have you no decency and respect?' Conservative Democratic senator explodes over Trump's attacks on Dr Fauci". www.rawstory.com (به انگلیسی). Retrieved November 12, 2020.
  9. Nicholson, Jonathan. "A socialist in charge of the budget in the U.S. Senate? No problem, Democratic moderates say". MarketWatch (به انگلیسی). Retrieved November 12, 2020.
  10. "With his filibuster position, Manchin passes on a rare opportunity". MSNBC.com (به انگلیسی). Retrieved November 12, 2020.
  11. Foran, Clare (May 9, 2017). "West Virginia's Conservative Democrat Gets a Primary Challenger". The Atlantic. Retrieved March 22, 2018.
  12. Gonyea, Don (October 24, 2015). "West Virginia Tells The Story Of America's Shifting Political Climate". NPR.
  13. "Senators of the 113th Congress" (به انگلیسی). U.S. Senate. Retrieved 6 July 2013.
  14. امیر پیام (۲۳ فروردین ۱۴۰۰). «جو علیه جو، سناتور 'شاه‌نشان' این روزهای واشنگتن کیست؟». بی‌بی‌سی فارسی.