الناز محمدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الناز محمدی
زادهٔ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۶ ‏(۳۶ سال)
پیشهروزنامه‌نگار
خویشاوندانالهه محمدی(خواهر)

الناز محمدی خبرنگار و دبیر سابق گروه جامعه روزنامه هم‌میهن است. او خواهر دوقلوی الهه محمدی است.

دستگیری[ویرایش]

الناز محمدی در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، با دریافت احضاریه و در پی حضور در دادسرای اوین بازداشت شد.[۱][۲] او چند روز بعد و در تاریخ ۲۳ بهمن با قرار وثیقه آزاد شد.[۳] در شهریور ۱۴۰۲ اعلام شد که او از اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم تبرئه شده. بر اساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران او به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه شد. طبق همین حکم او به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال حبس محکوم شد که یک چهلم آن اجرایی و مابقی به مدت پنج سال تعلیق می‌شود.[۴]

محمدی در تاریخ ششم آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد که در آن روز برای اجرای یک چهلم حبس تعلیقی و تفهیم دیگر مجازات‌های تکمیلی صادر شده، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده.[۵] او در مدتی بعد و در آذر همان سال اعلام کرد که مجبور شده از دبیری گروه اجتماعی روزنامه‌ هم‌میهن استعفا بدهد.[۶][۷]

برخی نوشته‌ها[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «الناز محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن بازداشت شد». تابناک. ۱۶ بهمن ۱۴۰۱. دریافت‌شده در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳.
  2. «بازپرس به الناز محمدی گفته از حرف‌هایت حس خوبی نگرفتم و او را بازداشت کرده؛ این کجای قانون است؟!». اعتماد آنلاین. ۱۸ بهمن ۱۴۰۱. دریافت‌شده در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳.
  3. ««الناز محمدی» با قرار وثیقه آزاد شد». شبکه شرق. ۲۳ بهمن ۱۴۰۱. دریافت‌شده در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳.
  4. «محکومیت نگین باقری و الناز محمدی به سه سال حبس؛ یک چهلم اجرایی مابقی به مدت ۵ سال تعلیق». شبکه شرق. ۱۱ شهریور ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳.
  5. «روایت الناز محمدی از حضور چند ساعته در زندان اوین». ایران‌وایر. ۷ آبان ۱۴۰۲. دریافت‌شده در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳.
  6. «خواهر الهه محمدی از «استعفای اجباری» خود از روزنامه هم‌میهن خبر داد». صدای آمریکا. ۲۰۲۳-۱۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۲-۱۷.
  7. فردا، رادیو. «الناز محمدی، خواهر الهه محمدی: مجبور شدم از روزنامه هم‌میهن استعفا بدهم». رادیو فردا. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۲-۱۷.