اتومبیل‌دزدی بزرگ: ماجراهای لیبرتی سیتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اتومبیل‌دزدی بزرگ: ماجراهای لیبرتی سیتی
توسعه‌دهنده(ها)راکستار لیدز
راک‌استار نرث
ناشر(ها)راک‌استار گیمز
تهیه‌کننده(ها)لسلی بنزیه
طراح(ـان)دیوید بلند
سریاتومبیل‌دزدی بزرگ
سکو(ها)پلی‌استیشن همراه، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، آی‌اواس، اندروید، ایکس باکس
تاریخ(های) انتشارپلی‌استیشن همراه

پلی‌استیشن ۲

پلی‌استیشن ۳
ژانر(ها)اکشن-ماجراجویی، تیراندازی سوم شخص
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره (پی‌اس‌پی)
رسانهدی‌وی‌دی، توزیع دیجیتال
گروه سنیBBFC: 18
ESRB: M
OFLC: R18[۱]
PEGI: ۱۸+

اتومبیل‌دزدی بزرگ: ماجراهای لیبرتی سیتی (به انگلیسی: Grand Theft Auto: Liberty City Stories) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی و گیم‌پلی غیرخطی است که در با همکاری دو شرکت راکستار لیدز و راک‌استار نرث ساخته شده و توسط راک‌استار گیمز منتشر شده‌است. این بازی به عنوان نهمین قسمت در مجموعه بازی‌های مشهور و پرفروش اتومبیل‌دزدی بزرگ محسوب می‌شود. نخستین انتشار این بازی، در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۵ برای کنسول بازی دستی پلی‌استیشن همراه و در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و سپس یک نسخه سازگار شده از بازی در ۶ ژوئن ۲۰۰۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۲ به بازار عرضه شد.

داستان[ویرایش]

داستان‌های این بازی در سال ۱۹۹۸ و در شهر آزادی است. تونی سیپرینی به علت قتل یک نفر سال‌ها پنهانی زندگی کرد، پس از سالها تونی به لیبرتی سیتی برگشته و به عنوان شخصیت اصلی، با داستان‌هایی مواجه می‌شود. تونی با سالواتور لئونه آشنا می‌شود. سالواتور رئیس باند گانگستری ی لئونه‌ها است او با گروه‌های متعدد گنگستری بر سر مالکیت و تصاحب شهر آزادی مشکل دارد مخصوصاً با گروه‌های: تاریوکی و یاردی و یاکوزاوا و دیابلو و دوک‌های پورتلند. همسر سالواتور لئونه: (ماریا) هم دردسرهای جزئی متعددی برای تونی ایجاد می‌کند.

نکات جالب[ویرایش]

شخصیت اصلی این بازی در ابتدا به عنوان یک شخصیت انتاگونیست در بازی gta 3 حضور داشت و سپس در این بازی به عنوان یک شخصیت اصلی معرفی شد.

این بازی سه سال قبل از gta 3 اتفاق می‌افتد و از نظر زمان‌بندی داستانی پنجمین نسخه این سری است.

این بازی در واقع گذشته شخصیت تونی سیپریانی است ما او را در gta3 به عنوان یکی از سران خانواده مافیای لیبرتی سیتی ملاقات می‌کنیم و این بازی داستان اینکه او چگونه به این مقام در مافیا رسید را روایت می‌کند.

بازتاب‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "OFLC (New Zealand) rating" (PDF). New Zealand Customs Service. Archived from the original (PDF) on 23 September 2006. Retrieved 2006-08-26.
  2. 1 GTA: Liberty City Review for PSP ]
  3. حدلخنپوکتنن Grand Theft Auto: Liberty City Stories Review - PSP - Page 1 | Eurogamer.net بایگانی‌شده در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۷ توسط Wayback Machine
  4. McShea, Tom (2010-03-08). "GTA:LCS Review for PSP". GameSpot. Archived from the original on 9 July 2009. Retrieved 2010-03-08.
  5. "GTA:LCS Video Game, Review". GameTrailers. 2010-03-08. Retrieved 2010-03-08.
  6. "GTA:LCS reviews at Metacritic.com". Metacritic. Retrieved 2010-03-09.
  7. "GTA:LCS for PSP". GameRankings. Archived from the original on 17 April 2011. Retrieved 2010-03-09.
  • ویکی‌پدیای انگلیسی

پیوند به بیرون[ویرایش]