شکستن طلسم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شکستن طلسم
نویسنده(ها)دنیل دنت
برگرداننده(ها)امیرمنیعی
کشورUnited States
زبانEnglish
موضوع(ها)روان‌شناسی دین
ناشرViking (Penguin)
تاریخ نشر
2006
شابکشابک ‎۹۷۸−۰−۱۴−۳۰۳۸۳۳−۷
شماره اوسی‌ال‌سی61240665
200 22
کتابخانه کنگرهBL2775.3 .D46 2006
پس از 
شکستن طلسم: دین به عنوان یک پدیده طبیعی

شکستن طلسم: دین به عنوان پدیده‌ای طبیعی کتابی نوشته دنیل دنت فیلسوف آمریکایی و پژوهشگر علوم شناختی است. در این کتاب منتشرشده در سال ۲۰۰۶، دنت به تحلیل علمی دین می‌پردازد، و بر اساس این تحلیل، آینده پدیده دین را پیش‌بینی می‌کند. این کتاب در سال ۲۰۱۹ توسط امیر منیعی به زبان فارسی ترجمه گردید.

به گفته دنت، او امیدوار است این کتاب مختص بی‌خدایان و ندانم‌گرایان نباشد، زیرا در نوشتن آن خوانندگان مذهبی را نیز مد نظر داشته‌است. به نظر او باورمندان نیز می‌توانند از شناخت علمی باورهای خود بهره ببرند، و عقاید خوب را از بد جدا کنند.[۱]

طلسمی که این کتاب با هدف شکستنش نوشته شده، تابو تلقی شدن تحقیق و بررسی علمی پدیده دین است. دنت در این کتاب امیدوار است این طلسم را بشکند، و دین را چون دیگر پدیده‌ها قابل بررسی نماید.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon" (به انگلیسی). Archived from the original on 16 December 2010. Retrieved 21 June 2012.
  2. "Breaking the Spell: Religion as a natural phenomenon, by Daniel C Dennett" (به انگلیسی). Independent. Archived from the original on 21 June 2013. Retrieved 21 June 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]