ادهاکراسی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویکی‌سازی رباتیک (درخواست کاربر:Nightdevil)(۷.۶) >هنری مینتزبرگ+نشانی (۱۰.۷)
ابرابزار
خط ۱: خط ۱:
{{نوارکناری سیاست|Admin}}
ادهوکراسی نوعی از سازمان است که در نقطه مقابل بورکراسی قرار دارد. این واژه برای اولین بار در سالهای ۱۹۷۰ توسط [//fa.wikipedia.org/wiki/الوین_تافلر آلوین تافلر] بکار برده شد و از آن زمان به بعد در اغلب تئوری های مدیریت سازمان (به ویژه سازمان آنلاین) مورد استفاده قرار می گرفته است که بعدها توسط محققین دیگری مانند [[هنری مینتزبرگ]] توسعه بیشتری یافت.
'''اَدهاکراسی''' ({{lang-en|Adhocracy}} از [[اد هاک]] (Ad-hoc) به معنای تخصصی و موردی) نوعی از سازمان است که در نقطه مقابل [[بوروکراسی]] (کاغذبازی و تشکیلات اداری) قرار دارد. این واژه برای اولین بار در سالهای ۱۹۷۰ توسط [[الوین تافلر|آلوین تافلر]] بکار برده شد و از آن زمان به بعد در اغلب تئوری‌های مدیریت سازمان (به ویژه سازمان آنلاین) مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است که بعدها توسط محققین دیگری مانند [[هنری مینتزبرگ]] توسعه بیشتری یافت.
[[رده:ویکی‌سازی رباتیک]]

{{مدیریت-خرد}}

نسخهٔ ‏۲۱ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۰۰

اَدهاکراسی (انگلیسی: Adhocracy از اد هاک (Ad-hoc) به معنای تخصصی و موردی) نوعی از سازمان است که در نقطه مقابل بوروکراسی (کاغذبازی و تشکیلات اداری) قرار دارد. این واژه برای اولین بار در سالهای ۱۹۷۰ توسط آلوین تافلر بکار برده شد و از آن زمان به بعد در اغلب تئوری‌های مدیریت سازمان (به ویژه سازمان آنلاین) مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است که بعدها توسط محققین دیگری مانند هنری مینتزبرگ توسعه بیشتری یافت.