کانتر استرایک: سورس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کانتر استرایک سورس
توسعه‌دهنده(ها)شرکت ولو
ترتل راک استودیوز
ناشر(ها)ولو
سریکانتر استرایک
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس، لینوکس
تاریخ(های) انتشار
۲۰۰۴
  • ویندوز
    • ج: ۱ نوامبر ۲۰۰۴
  • اواس ایکس
    • ج: ۲۳ ژوئن ۲۰۱۰
  • لینوکس
    • ج: ۵ فوریه ۲۰۱۳
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)چندنفره

کانتر استرایک: سورس(CSS) (به انگلیسی: Counter-Strike: Source) یک بازسازی از بازی کانتر استرایک (۲۰۰۰) است که با موتور سورس توسعه یافته توسط شرکت ولو در سال ۲۰۰۴ میلادی برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد.

گیم پلی[ویرایش]

همانند نسخه اصلی، در این بازی ۲ گروه تروریست و ضد تروریست وجود دارند که وظیفه گروه تروریست بمب گذاشتن و وظیفه گروه ضد تروریست خنثی‌سازی بمب و کشتن تروریست‌ها است.

در ایران[ویرایش]

کانتر استرایک سورس مورد استقبال زیادی همچون سری های دیگر کانتر شد در سال عرصه این بازی هنوز در ایران اینترنت به راحتی الان قابل دسترسی برای عموم مردم نبود و بخش انلاین ان استقابلی نداشت اما بخش لن ( LAN) ان در گیم نت ها بسیار استقبال شد اما هنوز بازیکنان کانتر 1.6 هم حرفی برای گفتن داشتند

مورد استقبال ترین مپ آن همچون نسخه های پیشین کانتر هما DE-DUST2 بود که دارای 2 ساید A و B بود

آنلاین در ایران[ویرایش]

بعد حدود چند سال از گذشت تولید این بازی اینترنت ثابت و خانگی کم کم در خانه ها جا پیدا کرد و در پی همین اتفاق گیمر ها پا به عرصه بازی های آنلاین گذاشتند کانتر هم در کنار کالاف دیوتی 2 جز بازی های شوتینگ اول شخصی بود که بخش انلاین بسیار فراگیر شد یکی از دلایل فراگیری ان هم رایگان بودن و نیاز به اینترنت قوی نداشتن ان بود و ساخت سرور های اسان بود و همچنان هم عده زیادی به صورت انلاین بازی میکنند

تیم های بزرگ ایرانی[ویرایش]

اعضا نام تیم سال حضور تگ لیدر
نا مشخص Viva 2016 - 2020 Viva- پوریا ویوا
50 - 60 Zylox 2018 - 2023 ZyX امیر sK ابوالفضل رایدر
70 - 80 CIA 2017 - اکنون CIA- کتی
نا مشخص 2Seeb Bax 2012 اکنون 2seeb ..
70 - 80 سورس بازان 2016 - 2023 SourceBazan مهدی cspro

کلاینت مود[ویرایش]

بعد از حدود 13 تا 14 سال که از تولید بازی میگذشت گیمران ایرانی توانستند بازی کلاینتی اشنا شوند که از دست چیتر های راحت شوند و امنیت این بازی را فراهم سازند نقل قول از امیر sK :( بازی به شدت دارای چیتر و تقلب کاران شده بود تورنمنت های داخلی این بازی خیلی چنگی به دل نمیزد دوستانی چون HScream و تیم کانفیگشون (سرور کانتر سورس ران میکردند ) طی چند ماه توانستند با کلاینتی به نام Client Mod اشنا شوند این کلاینت روسی کمک کرد که این بازی به امنیتی بسیار بالایی حتی بیشتر از CSGO داشته باشد از همین جا از تیم ایشان تشکر میکنم )) این بود خلاصه ورود کلاینت مود به ایران


بازتاب‌ها[ویرایش]

کانتر استرایک سورس بازخوردهای مثبتی از سوی وب‌سایت‌ها و مجلات معتبر دریافت کرد ولی جامعه گیمر رقیب، بازیکنان نسخه اصلی بازی، معتقدند سقف مهارت در این بازی به طرز چشمگیری در مقایسه با کانتر استرایک ۱٫۶ پایین‌تر است.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.

  1. "Counter-Strike: Source for PC Reviews". Metacritic. Archived from the original on February 2, 2013. Retrieved March 14, 2014.
  2. "Counter-Strike: Source Review". 1UP.com. نوامبر 19, 2004. Archived from the original on July 9, 2012. Retrieved March 31, 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی