پرش به محتوا

کاسوگا نو تسوبونه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Jōrō Otoshiyori
春日局
کاسوگا نو تسوبونه
پرتره بانو کاسوگا
نام هنگام تولدسایتو فوکو (斉藤福)
زادهٔ۱۵۷۹
تانبا، هیوگو، اکنون استان هیوگو، دوره آزوچی–مومویاما
ژاپن
درگذشت۲۶ اکتبر ۱۶۴۳ (۶۴ سال)
قلعه ادو، ولایت موساشی، شوگون‌سالاری توکوگاوا
آرامگاهبونکیو-کو، توکیو
شناخته‌شده برایایجاد اواوکو (نوعی حرمسرا به سبک ژاپنی) در قلعه ادو
همسر(ها)اینابا ماساناری
فرزنداناینابا ماساکاتسو
اینابا ماساسادا
اینابا ماساتوشی
هوتتا ماساتوشی (فرزندخوانده)
والدین
خویشاوندان خاندان سایتو
خاندان اینابا
خاندان توکوگاوا
افتخاراترتبه دوم پایین (従二位, ۱۶۲۹)

کاسوگا نو تسوبونه (به ژاپنی: 春日局 Kasuga no Tsuboneسایتو فوکو (۱۵۷۹ – ۲۶ اکتبر، ۱۶۴۳)، او دختر سایتو توشی‌میتسو از ملازمان پرقدرت آکچی میتسوهیده بود. او دایهٔ توکوگاوا ایه‌میتسو (نوهٔ توکوگاوا ایه‌یاسو)، در اوایل دوره ادو بود. فوکو اواوکو (نوعی حرمسرا به سبک ژاپنی) را در قلعه ادو ایجاد کرد.

کودکی[ویرایش]

سایتو توشی‌میتسو، پدر فوکو یکی از اعضای خاندان سایتو، خانواده ای سرشناس از ولایت مینو و یکی از ملازمان ارشد آکچی میتسوهیده بود. مادر او «اوآن»، دختر اینابا یوشیمیچی، یا «اوآمو» دختر، خواهر بزرگتر یوشیمیچی بود.

خاندان سایتو یک خاندان معتبر سامورایی بود که برای نسل‌ها در منصب شوگودای (فرماندار) ولایت مینو خدمت می‌کرد. خانوادهٔ فوکو، نیز یک شاخه از خاندان سایتو بود. هنگامی که خاندان شوگودای سایتو سقوط کرد، خاندان سایتو شروع به خدمت به خاندان آکچی ملازم ارشد اودا نوبوناگا کردند. فوکو در قلعه کوروی در ولایت تانبا (اکنون استان هیوگو)، جایی که پدرش سایتو توشی‌میتسو دارای املاک بود، به دنیا آمد. ولایت تانبا قلمرو میتسوهیده بود و میتسوهیده به عنوان ملازم به پدر فوکو قلمرویی در ولایت تانبا داده بود.

پس از حادثه معبد هوننو[ویرایش]

در ژوئن ۱۵۸۲، آکچی میتسوهیده باعث حادثه معبد هوننو شد و اودا نوبوناگا درگذشت. پدربزرگ مادری او اینابا یوشی‌میچی (ایتتسو) از مردم ولایت مینو درخواست کرد تا از سایتو توشیتاکا (پسر چهارم سایتو دوسان) در قلعه گیفو حمایت کنند و قصد داشت در برابر میتسوهیده استقلال خود را حفظ کند. میتسوهیده به سرعت در نبرد یامازاکی شکست خورد و با مرگ نوبوناگا، ثبات قدرت در ولایت مینو از دست رفت و درگیری بین ژنرال‌های مختلف به‌طور مکرر شروع شد. گمان می‌رود که خانواده اینابا، فوکو، را پس از مرگ پدرش گرفتند و فوکو تا زمان بلوغ در قلعه شیمیزو در مینو زندگی کرد.

فرهنگ عامه[ویرایش]

شجره نامه[ویرایش]

شجره‌نامه

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "女帝 春日局: 作品情報". 映画.com (به ژاپنی). 2007-11-01. Retrieved 2024-06-26.
  2. "春日局(Fate)". ピクシブ百科事典 (به ژاپنی). 2019-04-06. Retrieved 2024-06-26.