پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ویکی‌پدیا:دمش)

درخواست مدیر شدن فرآیندی است که اجتماع ویکی‌پدیا طی آن تصمیم می‌گیرد که چه کسانی دارای اختیارات مدیریتی باشند. مدیران، کاربرانی هستند که از دسترسی فنی بیشتری برای پشتیبانی فعالیت‌های ویکی‌پدیا برخوردارند. ممکن است کاربری، خودش نامزدی خودش را برای مدیریت اعلام کند و یا دیگران او را نامزد کرده باشند.

لطفاً قبل از اعلام نامزدی صفحه‌های ویکی‌پدیا:توصیه‌هایی برای نامزدان مدیریت، ویکی‌پدیا:راهنمای عملکرد مدیران و ویکی‌پدیا:راهنمای درخواست‌های مدیر شدن را بخوانید.

لطفاً قبل از نظر دادن در نظرخواهی‌ها، صفحهٔ ویکی‌پدیا:استدلال‌هایی که باید در نظرخواهی‌های مدیریت از آن‌ها پرهیز کرد را بخوانید.

مدیران فعلی | بایگانی درخواست‌های موفق | بایگانی درخواست‌های ناموفق

دربارهٔ درخواست‌های مدیر شدن

جامعهٔ مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا دسترسی مدیریتی را به کاربران معتمد می‌دهد: بنابراین نامزدها باید به اندازهٔ کافی در ویکی‌پدیا سابقه داشته باشند تا کاربران بتوانند تعیین کنند که قابل اعتماد هستند یا خیر. از مدیران انتظار می‌رود در برخورد با دیگران معیارهای بالاتری داشته باشند، چرا که کاربران دیگر اغلب برای کمک و راهنمایی به مدیران مراجعه می‌کنند.

معیارهای نامزد شدن

برای نامزد شدن، علاوه بر داشتن حساب کاربری باید حداقل ۱۰۰۰ ویرایش در ویکی‌پدیای فارسی داشته‌باشید[۱] اعتماد مشارکت‌کنندگان دیگر را جلب کنید. جامعهٔ ویکی‌پدیانویسان، در نامزدها به دنبال ویژگی‌های متنوعی می‌گردند و هر کسی هم نظر خودش را دارد. برای این که ببینید جامعهٔ ویکی‌پدیا چه انتظاراتی از نامزدها دارد، به بایگانی ویکی‌پدیا:نامزدهای موفق مدیر شدن و ویکی‌پدیا:نامزدهای ناموفق مدیر شدن مراجعه کنید.

فرایند تصمیم‌گیری

هر کاربری می‌تواند خودش یا کاربر دیگری را که حساب کاربری داشته باشد نامزد مدیریت کند. کاربران می‌توانند خودشان را هم نامزد کنند. بررسی درخواست نامزدی هر کاربر توسط جامعهٔ مشارکت‌کنندگان در ویکی‌پدیا، از زمانی که کاربری نامزدی‌اش را اعلام می‌کند، دو هفته طول می‌کشد (در ویکی‌پدیای انگلیسی این زمان هفت روز است). در این مدت، دیگر کاربران نظر می‌دهند، سؤال می‌پرسند و در این مورد بحث می‌کنند. در پایان زمان تعیین شده، یکی از دیوانسالاران بحث را مرور می‌کنند تا ببینند در این مورد اجماع وجود دارد یا خیر.

دیوانسالاران می‌توانند در صورتی که ارتقای دسترسی نامحتمل باشد و فایده‌ای در ادامه دادن بحث وجود نداشته باشد، به تشخیص خودشان نامزدی‌ها را زودتر از موعد پایان دهند. تنها دیوانسالاران مجازند تشخیص دهند که نامزدی موفق بوده است، اما کاربران باسابقهٔ خارج از بحث هم مجازند درخواستی را که امکان موفق شدن ندارد، جمع‌بندی کنند؛ لطفاً بحث‌هایی را که خودتان در آنها شرکت کرده‌اید، جمع‌بندی نکنید. در صورت نپذیرفتن نامزدی یا انصراف نیز کاربران غیر دیوانسالار می‌توانند بحث را ببندند، ولی لازم است حتماً برای نامزد پیغام بگذارند، و در صورت لزوم درخواست را به درخواست‌های ناموفق اضافه کنند.

در شرایط خاص، دیوانسالاران می‌توانند مدت درخواست را به بیش از دو هفته تمدید کنند و یا آن را از نو شروع کنند تا بودن یا نبودن اجماع واضح‌تر شود. اگر نامزدی شما ناموفق بود، لطفاً قبل از اعلام مجدد نامزدی یا پذیرفتن پیشنهاد نامزدی مدت مناسبی صبر کنید.

اعلام نظر

هریک از کاربران ویکی‌پدیا که دارای حساب کاربری باشد، می‌تواند نظر موافق، مخالف، یا ممتنع بدهد. خود نامزد هم مجاز است به نظر دیگران پاسخ دهد. اگر احتمال تقلب باشد ممکن است بعضی نظرها در نظر گرفته نشوند؛ مثلاً نظر کاربران خیلی جدید (در ویکی‌پدیای فارسی، معیارِ سنتیِ جدید بودن «داشتن مشارکت مفید در مقالات قبل از آغاز نامزدی» بوده است)، حساب‌های زاپاس، و مانند آن. لطفاً نظر خود را با شرح کوتاهی از دلایلتان اعلام کنید. اگر دلایل خود را با مستندات کافی اعلام کنید، نظر شما تأثیر بیشتری خواهد داشت.

هر ویکی‌پدیانویسی، از جمله کاربرانی که حساب کاربری ندارند و/یا با حساب کاربری خود به سیستم وارد نشده‌اند، می‌تواند در بخش نظرها شرکت کنند یا سؤالی بپرسند. همیشه در نوشته‌هایتان با دیگران با احترام برخورد کنید. ضمناً استدلال‌هایی که باید در نظرخواهی‌های مدیریت از آن‌ها پرهیز کرد را به خاطر داشته باشید و سعی کنید نظری سازنده بدهید.

نامزد شدن

اگر کسی کاربری را نامزدِ مدیریت کند، این پیشنهاد باید بوسیله آن کاربر پذیرفته شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید کسی را نامزدِ مدیریت کنید، قبل از آنکه برایش صفحه نامزدی بسازید، با او مشورت کنید و اگر قبول کرد، پس از این که صفحه نامزدی را ساختید، از او بخواهید پذیرفتن نامزدی را در اعلام و امضا کند. قسمت نام_کاربری را با نام کاربری خودتان یا کسی که نامزدش می‌کنید جایگزین کنید، سپس آن صفحه را در قسمت پایین همین صفحه جایگذاری کنید (با دستور {{ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/نام_کاربری}})


سنت درخواست مدیر شدن در ویکی‌پدیای فارسی

در ویکی‌پدیای فارسی مهلت نظرخواهی دوهفته از زمانی است که نامزد مدیریت نامزدی را می‌پذیرد. در صورت صلاحدید دیوانسالاران (مثلاً در صورتی که مخالفی وجود ندارد ولی موافقین هم معدودند)، این مهلت قابل تمدید است. کاربران گمنام (یعنی بدون حساب کاربری)، کاربرانی که بعد از آغاز نامزد کردن ثبت شده‌اند، و کاربرانی که پیش از آغاز نامزد کردن ویرایش‌های مفید در مقالات نداشته‌اند، حق رأی دادن ندارند. اگر مطمئن نیستید حق رأی دارید یا خیر، می‌توانید از یکی از دیوانسالاران یا مدیران بپرسید.

پس از پایان نظرخواهی، به شرطی که بین کاربران اجماع وجود داشته باشد، نامزد مورد نظر مدیر می‌شود. حداقل رأی لازم برای اجماع حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد نظر موافق است. فقط دیوانسالاران مجازند رأی‌گیری را ببندند یا در مورد این که اجماع حاصل شده است یا خیر داوری کنند.

نظرخواهی‌های فعلی

پایان نظرخواهی: ۱۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۱:۲۴ (UTC)

سلام. من آرامش هستم، یک سال و نیم هست که در ویکی‌پدیای فارسی فعالیت می‌کنم. در پروژه‌های نبح و آمیک پیشینهٔ مشارکت داشته‌ام، بیش از ۲ هزار بار گشت زده‌آم، دو مقاله را به خوبیدگی رسانده‌ام (مریلین مونرو و بولتون و پارک) و شاید آن‌ها را برگزیده کنم و در کل بیش از ۷ هزار ویرایش داشته‌ام. گهگاهی صفحات را هم تا جایی که می‌توانم تمیزکاری می‌کنم. برای این درخواست برای دسترسی مدیریت دادم چون فکر می‌کنم ویکی‌پدیای فارسی به مدیران بیشتری نیاز دارد، مخصوصاً برای مبارزه با خرابکاری (که خیلی مواقع خودم با این مشکل درگیر بوده‌ام) و شایستگی‌های لازم را برای این دسترسی دارم. می‌توانم در خیلی فعالیت‌ها کمک کنم، مخصوصاً در وپ:تام و مبارزه با خرابکاری. برای این دمش و چالش‌هایش کاملاً حاضرم. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۲۴ (UTC)[پاسخ]

موافق

  1. موافق کاربر فعال و آگاه به سیاستها و البته به مدیر بیشتری نیاز داریم. GharouniTalk ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]
  2. موافق آن ماجرای گشت خودکار را یادتان هست؟ آن کجا و درخواست مدیر شدن کجا! :) به‌نظرم مدیر خوبی خواهید بود. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۳:۴۴ (UTC)[پاسخ]
  3. موافق فقط امیدوارم که بعد از گرفتن دسترسی هم فعال باشید. Taddah (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۲۷ (UTC)[پاسخ]
  4. موافق کاربری شایسته. استارتسلا (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۳۴ (UTC)[پاسخ]
  5. موافق شاید در نگاه اول به نظر برسد که کاربر «آرامش»، به یکباره می خواهد پله ترقی را ده تا یکی طی کند(البته اگر کسب عنوان مدیریت را ترقی بدانیم!) ولی زمانی که بحث های پروفایلشان را بخوانید(من همه را خواندم) متوجه می شوید که وی با چند آزمون خطا، به درستی در حال فراگیری پیچ و خم ویکیپدیا بوده است. مثل خیلی ها بعضی جاها اشتباه رفتند ولی مثل معدودی از افراد بر روی اشتباه خودشات پافشاری نکردند و سعی کردند راه مفید برای سامانه را دنبال کنند. نکته مهمتر اما در صفحه بحث ایشان تعاملیست که در بحث ها با بقیه داشتند، به نظر من تعامل با بقیه ویکی نویسان یکی از خصوصیات مهم هر مدیر ویکیپدیا باید باشد. تنها نکته ای که من به عنوان یک نگرانی از فعالیت آینده ایشان می توانم حدس بزنم این است که شاید در برخی از بحث ها جسارت کافی را برای حل اختلاف بین کاربران با سابقه در موضوعات مورد مناقشه را نداشته باشند. مثلا از شما می خواهم اگر مدیر شدید و طبق قولی که دادید خواستید در «تام» فعالیت کنید این اختلافات بین کاربران با سابقه را حل کنید. بطور مثال اختلاف کاربر aramfsb و جناب hootandolati حل نشده باقی ماند و منجر به قهر طرف اول شد. همینطور اختلاف فرهادپارسی با علی خورشیدی و...هنوز حل نشده باقی ماندند. با آروزی موفقیت. Khosrowparwiz (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۰۹ (UTC) (در صورتی که فقط مدیران می توانند رای بدهند و من حق رای دادن ندارم نوشته من را به عنوان یک نظر محسوب کنید)[پاسخ]

مخالف

  1. مخالف وپ:مدیر «رسم ویکی‌پدیا بر آن است که این دسترسی به کسانی که برای مدتی مشارکت‌کنندهٔ فعال و دائمی ویکی‌پدیا بوده‌اند، با قوانین ویکی‌پدیا آشنایند و آن را رعایت می‌کنند، و همچنین معتمد بین افراد دیگر هستند، اعطا شود.» به‌دلایل زیر مخالفم:
  • کاربر:Aramesh.aram به‌مدت ناچیزی یعنی یک سال و نیم در ویکی‌پدیا فعالیت می‌کند. (بماند که در این یک سال و نیم گاهی غیرفعال بوده‌اند.)
    • یک‌بار دیدم که کاربر مذکور سیاست وپ:حمله را نقض کرد [۱]
    • عدم آشنایی با سیاست وپ:مختار: [۲]
    • ویرایش‌های اولیه هم حرفه‌ای به‌نظر می‌رسند، حس می‌کنم که قبلاً با حساب دیگری ویرایش می‌کرده‌اند. عجیب‌تر آنکه از موقع شروع ویرایش‌های گسترده خیلی زود گشت خودکار را گرفته‌اند و اعطا کنندهٔ همهٔ دسترسی‌ها کاربر:Jeeputer بوده. در ویکی‌پدیای فارسی کمتر پیش می‌آید به کاربر تازه‌وارد گشت خودکار بدهند (حتی موقعی که خود کاربر درخواست هم نکند!) W7070 (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)[پاسخ]
      @W7070: در این مدت دست‌کم یک سال متوالی دائماً در حال فعالیت بودم، بعد از آن هم اگرچه وقفه‌های دو سه هفته‌ای داشتم، موقعی که برمی‌گشتم فعالیت‌های خوبی داشتم. در سیاست نیامده است که حتماً باید فلان مدت ویرایش کرده باشید، صفحه بحثم را ببینید می‌فهمید که پس از چهار پنج ماه فعالیت، توانستم میان کاربران جای خوبی بگیرم. در همین مدت «ناچیز» فعالیت‌های مختلفی در ویکی‌پدیا انجام دادم.
      دربارهٔ مورد دوم و سوم، حمله شخصی را می‌پذیرم اما بحث دربارهٔ این بود چرا کاربران به جای اینکه عمل کنند، فقط صحبت می‌کنند. در کل منظورم این بود وقتی هیچ کاری نمی‌کنیم، پس حرف نزنیم. اما من درسم را از حمله‌های شخصی گرفتم.
      دربارهٔ ویرایش‌ها، شما اگر بیشتر دقت کنید می‌بینید که در مقاله‌های شاهدخت قو و مریلین مونرو ایرادهای زیادی نخست وجود داشتند، به ویژه در نثر مقاله‌ها. همچنین حتماً همه یادشان هست که من در دو سه ماه اول، ویکی‌پدیا را روی سرم گذاشته بودم! بحثم را ببینید می‌فهمید در خیلی مواقع خام و نپخته بودم، که این قطعاً روش یک «حرفه‌ای» نیست. دربارهٔ دسترسی، کاربر جیپیوتر تقریباً از همان اول که فعالیتم را شروع کردم، به ویژه در مقاله مریلین مونرو روی من نظارت داشتند، برای همین گشت خودکار را به من دادند.
      سؤال دیگه‌ای ندارید؟ آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۱:۴۵ (UTC)[پاسخ]
      @Aramesh.aram بعد از ایجاد چند مقاله گ.خ. به شما داده شد؟ Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۱:۵۶ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۲۶ (UTC)[پاسخ]
      @Mostafamirchouli: به یاد نمی‌آورم در آن زمان چند مقاله ایجاد کرده بودم، اما پس از گسترش شاهدخت قو و در میان نوشتن مریلین مونرو بود. در این میان بود که چندین مقاله نوشته بودم. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)[پاسخ]
  1. مخالف درود ضمن تشکر از زحمات آرامش گرامی با توجه به تجربه زمانی کم ایشان و عدم محک خوردن تجربه ایشان در تامل با همکاران و کنشهای مدیریتی، و کسب تجربه در زمینه دسترسی‌های مدیریتی، بهتر است ابتدا برای ویکی‌بانی تقاضا فرمایند. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)[پاسخ]
    @Shahnamk: من از همان ماه‌های نخست فعالیتم وارد بحث‌ها شدم تا در رسیدن به اجماع کمک کنم، خیلی از همکاران هم مقاله‌های مرا ستودند. به ویکی‌بانی هم فکر کردم، اما معیارهای دسترسی مدیریت را با دقت خوانده‌ام و عدم تطابقتی در آن معیارها با مشارکت‌های خودم ندیدم. پس از مدیر شدن هم روند شرکت در بحث‌ها و کمک به اجماع را حتی بیش از پیش اجرا می‌کنم. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۱۸ (UTC)[پاسخ]
    +1Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۱:۵۷ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)[پاسخ]
  2. مخالف فکر میکنم هنوز زمان بیشتری برای شناخت ایشان از ویکی و ویکی از ایشان نیاز است. بهتر بود ابتدا برای ویکی بانی تلاش می کردند. -- Hootandolati(بحث) «دوشنبه،۸ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۰۲:۲۷ (ایران‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۲:۵۷ (UTC)[پاسخ]

ممتنع

ممتنع کاربر آرامش زحمات زیادی برای دانش‌نامه کشیده و همان‌طور که خودشان اشاره کردند دو مقاله را به خوبیدگی رسانده که موفقیت خوبی محسوب می‌شود. اما من به دو علت رای موافقت نمی دهم:

۱. با وجود اینکه ۷ هزار ویرایش عدد بسیار مناسبی برای مدیر شدن است، شخصا گمان نمی‌کنم که با ۱.۵ سال حضور در وپ بتوان با تمام سیا‌ست‌ها و رهنمود‌‌ها آشنا شد و/یا تجربه استفاده از آنها را داشت.

۲. مشکل اصلی امروز ویکی‌پدیا فارسی خراب‌کاری نیست بلکه کیفیت کم مقالات است. ما الان ۱ میلیون مقاله داریم ولی شاید فقط حدود ۷۰۰ تای آنها معیارهای خوب/برگزیده بودن را دارند. این نسبت تعداد مقالات خوب به تعداد کل مقالات در مقایسه با ویکی انگلیسی به یک جوک می‌ماند! این درست است که باید تعداد مدیران زیاد شود، چرا که همین الان در تام کلی درخواست وجود دارد که بعد گذشت مدت زمان زیادی هنوز به آنها جواب داده نشده است اما به غیر از تعداد مدیران نوع نگرش مدیر هم مهم است. حقیقتا ویکی‌ فارسی اکنون بیش هر زمانی به یک مدیری نیاز دارد که کیفیت را بر کمیت ترجیح دهد. کاربر آرامش برنامه‌اش بیشتر حول محور خراب‌کاری می‌چرخد که از نظر من به اندازه بحران کیفیت اهمیت ندارد. Mehan ❯❯❯ Talk ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)[پاسخ]

@Mehan2009: اتفاقاً درخواست برای این دسترسی در حال حاضر هیچ اشکالی ندارد. قرار نیست مدیران بی‌نقص و کامل باشند، اینکه شما می‌گویید باید با تمام سیاست‌ها و رهنمودها آشنا بود (که من خیلی‌هایشان را هم‌اکنون می‌دانم) کمال‌گرایی نالازم است.
شرایط ما مانند ویکی‌پدیای انگلیسی نیست، آنجا خیلی کاربران بیشتری دارد و ما آنقدر نیرو نداریم که مثل آن‌ها باشیم. ویکی‌پدیای فارسی به نوع خودش خیلی خوب است. برای اینکه کیفیت مقاله‌ها را بالا ببریم نیازی به دسترسی مدیریت نداریم، این کار بیشتر نیازمند دسترسی‌های گشت خودکار و شاید هم گشت‌زن است تا مدیر؛ خرابکاری‌های پیچیده و پی‌در‌پی هم کم‌کم کیفیت را پایین می‌آورند. چه عیبی دارد که حتی با داشتن صدها مدیر که با خرابکاری مبارزه می‌کنند، یکی دیگر هم به آن‌ها افزوده شود؟ آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۰۹ (UTC)[پاسخ]

سوالات کلی

  • اگر شما مدیر شدید، می‌خواهید در کدام فعالیت‌های مدیران کمک کنید؟ خیلی فعالیت‌ها از جمله حذف مقاله‌ها، مبارزه با خرابکاری و خیلی مشارکت‌های محتوایی دیگر.
  • برای چه می‌خواهید مدیر شوید؟ تا از طریق انجام هر فعالیت مدیریتی که می‌توانم و به آن علاقه‌مندم، به سامانه کمک کنم. همچنین چون شایستگی لازم را در خودم می‌بینم و همینطور برای اینکه مدیران بیشتری لازم هستند.
  • برخورد شما با تازه‌کارها چگونه است؟ من خودم هنگام آغاز فعالیتم در ویکی‌پدیا، توسط جمعی از کاربران باسابقه حمایت شدم و مرا در خیلی جاها راهنمایی کردند، البته کاربران باید همیشه به راهنمایی و آموزش و تربیت یکدیگر ادامه دهند، بنابراین فکر می‌کنم باید از تازه‌واردان حمایت کافی کرد، تا مفید فعالیت کنند.
  • آیا مدتی بعد از دریافت دسترسی غیرفعال می‌شوید؟ آیا به وپ:تام سر می‌زنید؟ چون خودم را برای مدیریت آماده کردم غیرفعال نمی‌شوم. تام از جاهایی هست که می‌خواهم روی آن متمرکز شوم.
  • آیا در روند خوبیدگی یا برگزیدگی مقاله‌ای مشارکت داشته‌اید؟ یا از میان مقاله‌هایتان یا مشارکت‌هایتان در ویکی‌پدیا، از کدام‌یک از آن‌ها مشخصاً راضی هستید؟ چرا؟ بله. در مریلین مونرو و بولتون و پارک، از دومی بیشتر راضی هستم چون فکر می‌کنم جذاب‌تر است و با داشتن تجربه بیشتر، آن را بهتر نوشته‌ام.

دیدگاه‌ها و پرسش‌های کاربران

درود. شما در این ویرایش (پیوند ) نظرتان بر ماندنِ مقاله نشر اطراف را در نظرخواهی مربوطِ با این متن «بماند منابع برای مقالهٔ خرد کافی هستند.» ثبت کرده‌اید.
حال در این مورد سؤالاتی دارم:
۱. آیا منابع موجود در مقاله به‌نحوی بوده‌اند/هستند که وپ:معس را برای مقالهٔ به ارمغان بیاورند؟ (کدام منبع یا منابع، به آن‌ها اشاره کنید).
۲. منظورتان از «منابع برای مقالهٔ خرد کافی است» چیست؟ آیا برای احراز سرشناسی (که دلیل ایجاد نظرخواهی همین است) تفاوتی دارد مقاله خرد باشد یا نه که تفاوت قائل شیم برای مقاله و منابعش؟ Mostafamirchouli (بحث)۶ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۱:۳۳ (ایران) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)[پاسخ]
@Mostafamirchouli: سلام. در آن نظرخواهی، من فکر می‌کنم منابع ایبنا و کاما پرس توضیحات خوبی دربارهٔ نشر و همینطور کتاب‌هایش داده‌اند که وپ:معس را برآورده می‌کند، سرشناسی موضوع هم ربطی به خرد بودن یا نبودن ندارد. من آن را صرفاً برای این گفتم که اگر کسی نظرش روی حذف شدن مقاله بود، دقت بیشتری کند که این منابع کافی هستند، حتی اگر مقاله خرد باشد. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۲۳ (UTC)[پاسخ]
@Aramesh.aram شما به تبع باید منابع را بررسی کرده باشید سپس نظر به ماندن مقاله داده باشید؛ حال لطفاً دقیقا به آن منبعی که سرشناسی مقاله را از نظر شما تأیید می‌کند در این‌جا اشاره کنید و پیوند آن را بیاورید. Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۰۱ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۳۱ (UTC)[پاسخ]
@Mostafamirchouli: اصلاً در همانجا پیوند دادم تا کار همه راحت شود. اومدم ثواب کنم، کباب شدم! آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۳۶ (UTC)[پاسخ]
@Aramesh.aram ندیدم، دوباره بررسی می‌کنم.
ثواب‌تان چه بوده و کباب‌تان از چه بابت و کی و توسط چه کسی؟ Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۲۶ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۵۶ (UTC)[پاسخ]
@Mostafamirchouli: اصلاً آن ضرب‌المثل را فراموش کنید. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۵۹ (UTC)[پاسخ]
@Aramesh.aram چرا! ؟ Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۳۳ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۰۳ (UTC)[پاسخ]
@Aramesh.aram+1‏ بله منابعی که پیوند داده‌اید تأیید سرشناسی مقاله هستند، ممنون بابت ارجاع. Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۳۲ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۰۲ (UTC)[پاسخ]

اولین صفحه‌ای که در ویکی‌فا ایجاد کرده‌اید پرونده TheSwanPrincess.jpg بوده درست است؟ Mostafamirchouli (بحث)۷ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۴۰ (ایران) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۱۰ (UTC)[پاسخ]

@Mostafamirchouli: فکر کنم یه تغییرمسیر بود که حذف شد. آرامش (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)[پاسخ]

زمان حاضر ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴، ساعت ‏۰۵:۰۶ (وقت گرینویچ)

میانگیر صفحه خالی شود.

درخواست دیوان‌سالار شدن

دیوان‌سالاران، مدیرانی هستند که اختیار ارتقای یک کاربر به مدیر یا دیوان‌سالار را دارند (براساس رأی و تصمیم کاربران). آنها همچنین می‌توانند نام کاربریِ هر کاربری را تغییر دهند.

فرایند انتخاب دیوان‌سالاران مشابه انتخاب مدیران است؛ ولی تنها با درخواست صورت می‌گیرد. سطح انتظار برای ارتقا به دیوان‌سالاری بالاتر از ارتقا به مدیریت است (از نظر تعداد آرا، مشارکت کاربران و نامزدان و توانایی‌های لازم). نامزدان بد نیست قبل از نامزدیِ خود بحثی در مورد نیاز به دیوان‌سالاران جدید آغاز کنند.

از دیوان‌سالاران انتظار می‌رود تا اجماع را در شرایط سخت تشخیص دهند و آمادهٔ توضیح دادن تصمیم‌هایشان باشند.

رأی‌گیری‌های سابق در صفحهٔ ویکی‌پدیا:درخواست‌های دیوان‌سالار شدن بایگانی شده‌اند.

نظرخواهی‌های فعلی

پانویس