بحث کاربر:Arian021hhh: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
آخرین هشدار: خرابکاری. (توینکل)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱۲۴: خط ۱۲۴:
== May 2022 ==
== May 2022 ==
[[پرونده:Ambox octagon stop.svg|30px|alt=Stop icon]] این '''آخرین هشدار''' به شما است. بار بعدی که در ویکی‌پدیا [[ویکی‌پدیا:خرابکاری|خرابکاری]] کنید ممکن است بدون هیچ هشدار دیگری '''[[ویکی‌پدیا:قطع دسترسی|از ویرایش قطع دسترسی شوید]]'''. <!-- Template:uw-vandalism4 --> [[User:Luckie Luke|<font color="orange">Luckie Luke</font>]] ([[User talk:Luckie Luke|<font color="orange">Talk</font>]]) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۶ (UTC)
[[پرونده:Ambox octagon stop.svg|30px|alt=Stop icon]] این '''آخرین هشدار''' به شما است. بار بعدی که در ویکی‌پدیا [[ویکی‌پدیا:خرابکاری|خرابکاری]] کنید ممکن است بدون هیچ هشدار دیگری '''[[ویکی‌پدیا:قطع دسترسی|از ویرایش قطع دسترسی شوید]]'''. <!-- Template:uw-vandalism4 --> [[User:Luckie Luke|<font color="orange">Luckie Luke</font>]] ([[User talk:Luckie Luke|<font color="orange">Talk</font>]]) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۶ (UTC)

🖕([[کاربر:Arian021hhh|Arian021hhh]] ([[بحث کاربر:Arian021hhh#top|بحث]]) ‏۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۰ (UTC))

نسخهٔ ‏۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۰

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Arian021hhh»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- شهنام ک (گفتگو) ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۱ (UTC)

لطفاً امضا کنید

درود بر شما دوست گرامی. دوباره ورودتان را خوش‌آمد می‌گویم. به نظر می‌آید شما در صفحات بحث از امضا استفاده نمی‌کنید. لطفاً پس از آنکه در صفحهٔ بحث خود یا دیگر کاربران مطلبی نوشتید، آن را با چهار علامت مَدّک موجود در نوار ابزارهای ویرایشی، امضا کنید (~~~~). با این کار، نام شما و تاریخ به عنوان امضا درج خواهد شد. اگر آن را نیافتید، لطفاً بالای صفحهٔ ویرایش را دوباره مرور کنید؛ امضا را خواهید یافت. با کلیک بر روی آن، امضای شما در پای مطلبتان درج خواهد شد. ‏ SunfyreT ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)

ویرایش‌های شما

ویدیو آموزشی: ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که به علت عدم رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا ممکن است مطالب شما حذف شود.

لطفاً پیش از هرگونه ویرایش حتماً آموزش سریع، خودآموز و شیوه‌نامهٔ نگارش در ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه نمایید تا ویرایش‌های شما حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ماندن در ویکی‌پدیا را داشته باشد. در صورتی که اینترنت پرسرعت دارید تماشای فیلم‌های آموزشی را نیز پیشنهاد می‌کنم. برخی ویرایش‌ها که حکم خرابکاری داشته باشد ممکن است موجب قطع دسترسی شما شود. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. موفق باشید.

SunfyreT ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۰ (UTC)

حداقل‌های مقاله

ویدیو آموزشی: ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. در نظر داشته باشید که برای نوشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید حداقل‌هایی را رعایت کرد. لطفاً حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحه‌ی بحث من یا صفحه‌ی درخواست راهنمایی بپرسید.

ارادتمند ‏ SunfyreT ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)


یادکرد دقیق منبع

با سلام و سپاس از مشارکت‌های شما. چنان که می‌دانید یادکرد دقیق منابع از مهم‌ترین اصول دانشنامه‌نویسی‌است. در ویرایش‌های اخیرتان، منابع و مآخذ چندان به دقت یاد نشده‌اند. یعنی یافتن آنها با توجه به اطلاعاتی که وارد کرده‌اید دشوار یا غیرممکن است. لطفاً نگاهی به شیوه ارجاع دقیق بیندازید و با توجه به راهنمایی‌های آن منابع مقاله‌تان را دقیق‌تر یاد کنید تا ویراستاران بعدی بتوانند جملهٔ مورد نظرشان در آن مقاله را با استفاده از منابع آن بررسی کنند. از همکاری شما سپاسگزاریم. ‏ SunfyreT ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به علی قاسمی به علت عدم سرشناسی افزوده‌شده‌است.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. دیهیم /بحث ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)

چگونگی نوشتن مقاله‌ای که حذف نشود

سلام. اگر قصد دارید مقاله‌ای پیرامون یک شخص یا موضوعی دیگر بنویسید که آن شخص خودتان نیستید یا با آن موضوع ارتباط مستقیمی ندارید، می‌توانید مراحل زیر را برای ایجاد مقاله طی کنید:

۱) موضوعی را انتخاب کنید که سرشناسی آن به‌واسطهٔ گفتگوهایی در مورد آن در منابع معتبر و مستقل از موضوع تصدیق شده‌باشد.
۲) هر تعداد منابع خبری یا آکادمیک شناخته‌شده و منتشرشده به‌صورت حرفه‌ای که می‌توانید بیابید را جمع‌آوری کنید. گوگل بوکز مرجع خوبی برای این کار است. علاوه بر این، اگرچه نتایج موتورهای جستجو خود منبع نیستند، اما می‌توانید از میان آن‌ها منابعی را بیابید. فقط به‌یاد داشته‌باشید که این منابع باید خبری یا آکادمیک شناخته‌شده و منتشرشده به‌صورت حرفه‌ای باشند.
۳) تنها بر روی منابعی تمرکز کنید که متعلق یا وابسته به موضوع مورد نظر شما نیستند، اما همچنان به‌طور ویژه‌ای به موضوع پرداخته‌اند و موضوع را به‌طور عمیقی مورد بررسی قرار داده‌اند (تنها به آن «اشاره» نکرده‌اند). اگر دست کم سه مورد از این گونه منابع را در دست ندارید، موضوع مورد نظر هنوز سرشناس نیست و تلاش برای نوشتن مقاله‌ای در مورد آن در این مقطع زمانی احتمالاً ناموفق خواهد بود.
۴) مطالب منابعی که پس از گام سوم باقی می‌مانند را خلاصه‌نویسی کنید و در انتهای متنی که نوشته‌اید به آن‌ها ارجاع دهید. شاید بهتر باشد که این کار را به‌جای نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت ورد یا لیبره‌آفیس، در نرم‌افزاری با قالب‌بندی کم/بدون قالب‌بندی نظیر نوت‌پد یا نوت‌پد++ انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که چکیده‌ای که نوشته‌اید حاوی بیان ساده‌ای از واقعیات باشد و به‌گونه‌ای نوشته شده‌باشد که حتی شخصی که از موضوع مقاله متنفر است نیز بتواند با آن موافقت کند.
۵) چکیده‌هایی که با یکدیگر هم‌پوشانی دارند را در صورت امکان با یکدیگر ترکیب کنید (بدون این که به بیانی جدید که هیچ‌یک از منابع از آن پشتیبانی نمی‌کنند برسید) و هرجا که لازم بود، یادکردها را دوباره تکرار کنید.
۶) برای این که مطمئن شوید متن شما ناقض قانون حق تکثیر یا سرقت ادبی نیست، کل متن را یک‌بار بازنویسی کنید.
۷) برای ایجاد مقاله از ایجادگر مقاله استفاده کنید.
۸) با استفاده از منابعی که در گام سوم جمع‌آوری کرده‌اید، مقالهٔ خود را گسترش دهید (اما مطمئن شوید که هر منبع برای پوشش بیش از نصف متن مقاله به‌کار نرفته‌باشد و همچنین دقت کنید که منابع غیرمستقل و وابسته به موضوع کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌باشند تا دیدگاه بی‌طرف به‌خوبی در مقاله برقرار باشد).

انجام هر کاری خارج از فرایندی که در بالا ذکر شد، می‌تواند به عدم تأیید مقالهٔ شما و حذف آن منجر شود.

اگر می‌خواهید مقاله‌ای دربارهٔ خودتان یا شخص یا موضوع دیگری که با آن ارتباط دارید (مانند یکی از دوستان، اعضای خانواده یا تجارت خودتان) بنویسید، مراحلی که باید دنبال کنید متفاوت هستند:

۰) اگر موضوع واقعاً سرشناس بود، لازم نبود که شما این مقاله را بنویسید. به‌یاد داشته‌باشید که کلیت مقاله‌ها تحت مالکیت موضوع مقاله یا نگارندهٔ آن نیست، بلکه مالکیت آن متعلق به اجتماع ویکی‌پدیا است. اگر نمی‌خواهید اشخاص دیگر در مورد شما چیزی بنویسند، پس نوشتن مقاله‌ای در مورد خودتان ایدهٔ خوبی نیست.
۸الف) اگر مقاله تأیید شد، دیگر آن را ویرایش نکنید و به‌جای آن در صفحهٔ بحث مقاله یک درخواست ویرایش بنویسید.
۸ب) اگر مقاله رد شد، دلیلی نیز برای رد شدن آن ارائه می‌شود. آن دلیل را با دقت مطالعه کنید. اگر در دلیل ارائه‌شده پیوندی وجود داشت، آن پیوندها را هم باز کنید و صفحه‌های پیوندشده را هم مطالعه کنید. —دیهیم /بحث ‏۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)

May 2022

لطفاً دیگر مطالب بدون منبع را به مقالات اضافه نکنید. این کار با سیاست‌ها و رهنمودهای اثبات‌پذیری ویکی‌پدیا مغایرت دارد.
اگر به اضافه کردن مطالب بدون منبع به مقالات ادامه دهید، ممکن است قطع دسترسی شده و دیگر نتوانید در ویکی‌پدیا به ویرایش بپردازید. Luckie Luke (Talk) ‏۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۳ (UTC)

لطفاً نزاکت را رعایت کنید!

هیچ عذر موجهی برای نقض نزاکت در برخورد با مشارکت‌کنندگان دیگر وجود ندارد! پس چنین مکنید!
با درود؛ رعایت نزاکت یکی از سیاست‌های ویکی‌پدیا است. ویرایش‌های اخیر شما مصداق نقض نزاکت در برخورد با سایر کاربران است. لطفاً خویشتن‌داری کرده و منطقی باشید. چنانچه در پی نقض نزاکت، از شما شکایت شود پس از اثبات، دسترسی حساب کاربری شما مسدود می‌گردد.

پیشنهاد من این است که وپ:نزاکت، وپ:حمله، وپ:نیست و وپ:است را مطالعه کنید.

--Mahdi Mousavi «بحث» ‏۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)

مقالهٔ حذف شده

کاربر گرامی، مقالهٔ که ایجاد کرده‌اید، برپایه معیارهای حذف یا نظرخواهی برای حذف، حذف شده‌است. پیش از ساخت مجدد مقاله لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

هر گونه سوال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند، شهنام ک (گفتگو) ‏۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۶ (UTC)

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

صفحه مدرسه نگرش به علت هرزنامهبودن، برای حذف در ویکی‌پدیا کاندید شده‌است. اگر علاقه به ساخت مقاله دارید لطفا از صفحه ایجاد مقاله برای یادگیری و از صفحه تمرین برای تمرین و از خودآموز برای آموختن روش مقاله نویسی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:پرسش‌های رایج/سازمان‌ها را نیز مطالعه نمایید.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. مهدی صفار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۲۵ (ایران) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۵ (UTC)

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

درود، متوجه شدم که اخیراً صفحه‌ای با عنوان Martin Kimani ایجاد کرده‌اید. در ابتدا، از تلاشتان برای مشارکت در دانشنامه سپاس‌گزارم؛ توسعه ویکی‌پدیا به تلاش افرادی چون شما بستگی دارد. متأسفانه در ویکی‌پدیا در حال حاضر صفحه‌ای مشابه آنچه ایجاد کرده‌اید وجود دارد - مارتین کیمانی. به دلیل این مسئله، مقالهٔ ایجادشده توسط شما برای حذف سریع نامزد شده‌است. لطفاً توجه فرمایید که این پیام دربارهٔ شخص شما نیست و ما صمیمانه امیدواریم در آینده نیز از وجود شما برای کمک به دانشنامه بهره‌مند باشیم. اگر به موضوع مقاله‌ای که ایجاد کرده‌اید علاقه‌مندید، شاید بتوانید در توسعهٔ نوشتار مارتین کیمانی کمک کنید. همچنین، می‌توانید پیرامون این موضوع در صفحهٔ بحث این مقاله گفتگو کنید.

اگر فکر می‌کنید که مقاله‌ای که ایجاد کرده‌اید باید به شکل مجزا باقی بماند، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید با سازوکار ایجاد مقاله بیشتر آشنا شوید تا مقالاتتان دیگر حذفِ سریع نشوند، می‌توانید برای ایجاد مقاله مد نظرتان از طریق فرایند ایجاد مقاله اقدام کنید. لطفاً ناامید نشوید! ویکی‌پدیا منتظر مشارکت‌های آیندهٔ شماست! مهدی صفار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۴۸ (ایران) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۸ (UTC)

May 2022

Stop icon این آخرین هشدار به شما است. بار بعدی که در ویکی‌پدیا خرابکاری کنید ممکن است بدون هیچ هشدار دیگری از ویرایش قطع دسترسی شوید. Luckie Luke (Talk) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۴۶ (UTC)

🖕(Arian021hhh (بحث) ‏۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۰ (UTC))