پرش به محتوا

پناهندگان جنگ داخلی سوریه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۱۰: خط ۲۱۰:
| [[مسیحی]]، [[شیعه|اسلام شیعه]]، [[سنی|اسلام سنی]]، [[یزیدیان|ایزدیان]]
| [[مسیحی]]، [[شیعه|اسلام شیعه]]، [[سنی|اسلام سنی]]، [[یزیدیان|ایزدیان]]
|}
|}
'''پناهندگان جنگ داخلی سوریه''' ({{lang-en|Refugees of the Syrian Civil War}}) یا پناهندگان [[سوریه|سوری]] در هنگام بالا گرفتن بحران در سوریه در سال ۲۰۱۵ از این کشور فرار کردند، تا بحال بیش از ۶ میلیون پناهنده سوری در کشورهای مجاور سوریه ثبت شده است بطور خاص در [[اردن]]، [[ترکیه]] و [[عراق]] و ده‌ها هزار پناهنده سوری نیز هستند که در جایی ثبت نشده است، تعدادی که در انتظار ثبت هستند حدود ۲۲۷٫۰۰۰ است
'''پناهندگان جنگ داخلی سوریه''' ({{lang-en|Refugees of the Syrian Civil War}}) یا پناهندگان [[سوریه|سوری]] در هنگام بالا گرفتن بحران در سوریه در سال ۲۰۱۵ از این کشور فرار کردند، تا بحال بیش از ۶ میلیون پناهنده سوری در کشورهای مجاور سوریه ثبت شده‌است بطور خاص در [[اردن]]، [[ترکیه]] و [[عراق]] و ده‌ها هزار پناهنده سوری نیز هستند که در جایی ثبت نشده‌است، تعدادی که در انتظار ثبت هستند حدود ۲۲۷٫۰۰۰ است


== وقایع شمار ==
== وقایع شمار ==
=== ۲۰۱۱ ===
=== ۲۰۱۱ ===
==== آوریل ====
==== آوریل ====
قبل از سوم ماه مه، تعداد سوری‌ها که از مرز ترکیه عبور کرده‌اند حدود ۳۰۰ نفر روزانه بوده است. [[عبدالله گل]] [[رئیس‌جمهور ترکیه|رئیس جمهور ترکیه]] گفت که ترکیه در حال آماده‌سازی برای مواجه شدن «برای بدترین سناریو»، در اشاره به امکان یک هجوم انبوه از پناهندگان در آینده است و در واقع ترکیه تصمیم گرفته است تا یک اردوگاه کوچک در [[استان هاتای]] در جنوب مرز ترکیه با سوریه برپا بکند، این اردوگاه در روز جمعه ۲۹ آوریل تعداد ۲۶۳ نفر پناهنده‌ای که از کشور خود فرار کرده بودند را پذیرفت.
قبل از سوم ماه مه، تعداد سوری‌ها که از مرز ترکیه عبور کرده‌اند حدود ۳۰۰ نفر روزانه بوده‌است. [[عبدالله گل]] [[رئیس‌جمهور ترکیه|رئیس جمهور ترکیه]] گفت که ترکیه در حال آماده‌سازی برای مواجه شدن «برای بدترین سناریو»، در اشاره به امکان یک هجوم انبوه از پناهندگان در آینده است و در واقع ترکیه تصمیم گرفته‌است تا یک اردوگاه کوچک در [[استان هاتای]] در جنوب مرز ترکیه با سوریه برپا بکند، این اردوگاه در روز جمعه ۲۹ آوریل تعداد ۲۶۳ نفر پناهنده‌ای که از کشور خود فرار کرده بودند را پذیرفت.


==== مه ====
==== مه ====
در اواسط ماه مه حدوداً ۷۰۰ نفر از ساکنین شهرستان [[تلکلخ]] به شهر المقیبیلیة در منطقه دره خالد در شمال [[لبنان]] فرار کردند. بر اساس استقبال مختار روستا در تاریخ ۱۳ ماه مه بیش از ۱۳۵۰ پناهنده در طول ۱۰ روز که در مجموع شامل زنان، کودکان بودند به این منطقه پناهنده شدند و این انتظار می‌رود که عدد پناهندگان افزایش یابد.
در اواسط ماه مه حدوداً ۷۰۰ نفر از ساکنین شهرستان [[تلکلخ]] به شهر المقیبیلیة در منطقه دره خالد در شمال [[لبنان]] فرار کردند. بر اساس استقبال مختار روستا در تاریخ ۱۳ ماه مه بیش از ۱۳۵۰ پناهنده در طول ۱۰ روز که در مجموع شامل زنان، کودکان بودند به این منطقه پناهنده شدند و این انتظار می‌رود که عدد پناهندگان افزایش یابد.


در ۱۴ ماه مه ملیسیا فلمینگ، سخنگوی [[کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان|کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان]] گفت، جریان پناهندگان به لبنان محدود بود و تعداد بسیار کمی را شامل می‌شود، او به پناهندگان فراری به ترکیه اشاره کرد که عدد آن در حدود ۲۵۰ نفر بوده است.
در ۱۴ ماه مه ملیسیا فلمینگ، سخنگوی [[کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان|کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان]] گفت، جریان پناهندگان به لبنان محدود بود و تعداد بسیار کمی را شامل می‌شود، او به پناهندگان فراری به ترکیه اشاره کرد که عدد آن در حدود ۲۵۰ نفر بوده‌است.


==== ژوئن ====
==== ژوئن ====
در آستانه عملیات [[جسرالشغور]] از طرف [[نیروهای مسلح سوریه|ارتش سوریه]] در ترس از این عملیات ساکنین منطقه شروع به جابجایی به سمت منطقه مرزی ترکیه کردند، ساکنین شهرستان جسرالشغور حدوداً ۴۲۰۰۰ است و در حال حاضر به وضوح این منطقه در ترس از حمله ارتش سوریه خالی از سکنه شده است، [[گاردین|روزنامه گاردین]] انگلیس به نقل از مسئولین ترک گفت که حدوداً ۲۵۰۰ پناهنده سوری از مرز ترکیه عبور کردند که اغلب آنها از شهر جسرالشغور هستند، در نیمه ماه مه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به بیش از ۱۰٫۰۰۰ بالغ شد و تعداد پناهندگان سوری در لبنان به ۲۰٫۰۰۰ نفر رسید که اغلب آنها به استان شمالی لبنان در مناطق عکار و وادی خالد و شهر [[طرابلس]] پناهنده شده‌اند.
در آستانه عملیات [[جسرالشغور]] از طرف [[نیروهای مسلح سوریه|ارتش سوریه]] در ترس از این عملیات ساکنین منطقه شروع به جابجایی به سمت منطقه مرزی ترکیه کردند، ساکنین شهرستان جسرالشغور حدوداً ۴۲۰۰۰ است و در حال حاضر به وضوح این منطقه در ترس از حمله ارتش سوریه خالی از سکنه شده‌است، [[گاردین|روزنامه گاردین]] انگلیس به نقل از مسئولین ترک گفت که حدوداً ۲۵۰۰ پناهنده سوری از مرز ترکیه عبور کردند که اغلب آنها از شهر جسرالشغور هستند، در نیمه ماه مه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به بیش از ۱۰٫۰۰۰ بالغ شد و تعداد پناهندگان سوری در لبنان به ۲۰٫۰۰۰ نفر رسید که اغلب آنها به استان شمالی لبنان در مناطق عکار و وادی خالد و شهر [[طرابلس]] پناهنده شده‌اند.


==== ژوئیه ====
==== ژوئیه ====
خط ۲۲۹: خط ۲۲۹:


==== سپتامبر ====
==== سپتامبر ====
در اوایل ماه سپتامبر تعداد پناهندگان سوری ثبت شده در لبنان رسیده به عدد ۲۶۰۰ پناهندگان رسید در حالیکه چند هزار نفر دیگر در حال اقامت غیرقانونی براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۱ در این کشور به سر می‌برند، تعداد پناهندگان سوری در لبنان به عدد حدودی ۴۰۰۰ پناهنده ثبت شده است و تعداد پناهندگان غیر ثبت شده تا ۶٫۰۰۰ می‌رسد. با وجود بازگشت بسیاری از مردم سوریه در ماه‌های ژوئیه و اوت، ترکیه در اوایل ماه سپتامبر شروع به ایجاد شش اردوگاه بزرگ پناهندگان سوری برای پناهندگانی که از سوریه فرار کرده‌اند، نمود.
در اوایل ماه سپتامبر تعداد پناهندگان سوری ثبت شده در لبنان رسیده به عدد ۲۶۰۰ پناهندگان رسید در حالیکه چند هزار نفر دیگر در حال اقامت غیرقانونی براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۱ در این کشور به سر می‌برند، تعداد پناهندگان سوری در لبنان به عدد حدودی ۴۰۰۰ پناهنده ثبت شده‌است و تعداد پناهندگان غیر ثبت شده تا ۶٫۰۰۰ می‌رسد. با وجود بازگشت بسیاری از مردم سوریه در ماه‌های ژوئیه و اوت، ترکیه در اوایل ماه سپتامبر شروع به ایجاد شش اردوگاه بزرگ پناهندگان سوری برای پناهندگانی که از سوریه فرار کرده‌اند، نمود.


==== نوامبر ====
==== نوامبر ====
خط ۲۵۱: خط ۲۵۱:


==== مارس ====
==== مارس ====
با شروع عملیات ارتش سوریه در شهرستان حمص در ماه فوریه و عملیات نظامی این کشور در منطقه مرزی کوچک با لبنان در ماه مارس موارد جابجایی خیل عظیمی از پناهندگان سوری به طور گسترده‌ای در لبنان ثبت شده است بطوریکه با شروع ماه مارس تخمین زده می‌شود تعداد پناهندگانی که خارج شدند به ۲۰۰۰ نفر رسید.
با شروع عملیات ارتش سوریه در شهرستان حمص در ماه فوریه و عملیات نظامی این کشور در منطقه مرزی کوچک با لبنان در ماه مارس موارد جابجایی خیل عظیمی از پناهندگان سوری به طور گسترده‌ای در لبنان ثبت شده‌است بطوریکه با شروع ماه مارس تخمین زده می‌شود تعداد پناهندگانی که خارج شدند به ۲۰۰۰ نفر رسید.


در اواسط ماه مارس ترکیه در مورد سرعت افزایش به ویژه از استان ادلب و حلب صحبت می‌کرد این آمار به «چند صد نفر طی روز» می‌رسید، سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار پناهندگان در اردوگاه هاتای به بیش از عدد ۱۳۰۰۰ در ۱۸ ماه مارس رسید کما اینکه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به گفته مقامات ترکیه، از مرز ۱۴۷۰۰ عبور کرد، دولت ترکیه قصد خود را برای ساخت اردوگاه‌های جدید در استانهای هاتای و کلس و غازی عینتاب و شانلی‌اورفه اعلام کرد.
در اواسط ماه مارس ترکیه در مورد سرعت افزایش به ویژه از استان ادلب و حلب صحبت می‌کرد این آمار به «چند صد نفر طی روز» می‌رسید، سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار پناهندگان در اردوگاه هاتای به بیش از عدد ۱۳۰۰۰ در ۱۸ ماه مارس رسید کما اینکه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به گفته مقامات ترکیه، از مرز ۱۴۷۰۰ عبور کرد، دولت ترکیه قصد خود را برای ساخت اردوگاه‌های جدید در استانهای هاتای و کلس و غازی عینتاب و شانلی‌اورفه اعلام کرد.

نسخهٔ ‏۳ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۱:۲۷

پناهندگان جنگ داخلی سوریه
جمع کل

در مه ۲۰۱۷ تعداد ثبت نام[۱] ۵٬۰۵۵٬۷۳۲

در مارس2016[۲] براساس برآورد سازمان ملل متحد، ۶٬۱۳۰٬۰۰۰–۶٬۳۲۰٬۰۰۰

تقسیم مناطق با جمعیت
 ترکیه در ژوئیه ۲۰۱۷ عددثبت شده 3,079,914.[۳]
در مارس ۲۰۱۷ بالاترین عدد ثبت شده ۲٬۹۶۷٬۱۴۹
 لبنان در دسامبر ۲۰۱۵ عدد تخمین زده شده ۲٫۲ میلیون

در ۲۰۱۵ عدد ثبت شده[۴] ۱٬۰۰۱٬۰۵۱

 اردن از نوامبر ۲۰۱۵ نتایج سرشماری 1,2651,000[۵]
در ژوئیه ۲۰۱۷ عدد ثبت شده 661.114[۶]
 آلمان در پایان 2016 600.000[۷]
در پایان ۲۰۱۶ ثبت شده ۴۲۹٬۰۰۰
در فوریه ۲۰۱۶ تخمین زده شده ۴۵۶٬۰۲۳
 عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ تخمین زده شده 500,000[۸][۹]
 امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۵ تخمین زده شده 242,000[۱۰][۱۱]
 عراق (incl. Iraqi Kurdistan) ثبت شده 230,836[۱۲]
 کویت در ژوئن ۲۰۱۵ تخمین زده شده 155,000+[۸][۱۳]
 مصر در مارس ۲۰۱۶ ثبت شده ۱۱۷٬۷۰۲
در مارس ۲۰۱۶ تخمین زده شده UNHCR 119,665[۱۴]
مصر MFA در سپتامبر ۲۰۱۶ تخمین زده شده ۵۰۰٬۰۰۰
 سوئد تا دسامبر۲۰۱۵ متقاضیان 110,333[۱۵]
 مجارستان

تا دسامبر۲۰۱۵ متقاضیان 72,505[۱۵]

 کانادا 62,000+ تا فوریه ۲۰۱۷ متقاضیان
43,000+ (approved as of Feb 2017)
40,081 (resettled as of Feb 2017)[۱۶][۱۷]
 کرواسی 55,000 (estimated as of September 2015)[۱۸]
386 (applicants to December 2015)[۱۵]
 یونان 54,574 (estimated in country May 2016)[۱۹]

5,615 تا دسامبر ۲۰۱۵ متقاضیان[۱۵]
 اتریش 45,827 تا آوریل ۲۰۱۷ متقاضیان[۱۵]
 الجزایر 43,000 (estimated as of November 2015)
5,721 (registered as of November 2015)[۲۰]
 قطر 40,000 (estimated overstays 2015)[۸]
42 (registered)[۸]
 هلند 31,963 تا ژوئیه ۲۰۱۶ متقاضیان[۱۵]
 لیبی 26,672 (registered as of December 2015)[۲۱]
 ارمنستان 20,000 (estimated as of October 2016)[۲۲]
 دانمارک 19,433 تا دسامبر ۲۰۱۵ متقاضیان[۱۵]
 بلغارستان 17,527 تا دسامبر ۲۰۱۵ متقاضیان[۱۵]
 ایالات متحده آمریکا 16,218 (resettled by November 2016)[۲۳]
 بلژیک 16,986 (applicants to July 2016)[۱۵]
 نروژ 13,993 تا دسامبر ۲۰۱۵ متقاضیان[۱۵]
 سنگاپور 13,856تا دسامبر ۲۰۱۵ متقاضیان[۱۵]
  سوئیس 12,931 تا ژوئیه ۲۰۱۶ متقاضیان[۱۵]
 صربستان (incl. Kosovo) 11,831تا فوریه ۲۰۱۶ متقاضیان[۱۵]
 فرانسه 11,694تا ژوئیه ۲۰۱۶ متقاضیان[۱۵]
 بریتانیا 9,467 (applicants to July 2016)[۱۵]
5,102 (resettled as of August 2015)[۲۴]
 برزیل 9,000 (approved)[۲۵]
2,097 (as of November 2015)[۲۶]
 اسپانیا 8,365 (applicants to December 2015)[۱۵]
 روسیه 7,096 (overstays in residence to April 2016)[۲۷]
 استرالیا 6,000 (resettled to Jan 2017)[۲۸]
 مالزی 5,000 (estimated in August 2015)[نیازمند منبع]
 تونس 4,000 (سپتامبر ۲۰۱۵)[۲۹]
 قبرس 3,527 (applicants to December 2015)[۱۵]
 بحرین 3,500 (estimated June 2015)[۸]
 آرژانتین 3,000 (approved)[۳۰]
 مونته‌نگرو 2,975 (applicants to December 2015)[۱۵]
 ایتالیا 2,538 (applicants to December 2015)[۱۵]
 رومانی 2,525 (applicants to December 2015)[۱۵]
 مقدونیه شمالی 2,150 (applicants to December 2015)[۱۵]
 مالت 1,222 (applicants to December 2015)[۱۵]
 سومالی 1,312 (as of January ۲۰۱۶)
 فنلاند 1,127 (as of December 2015)[۱۵]
زبان عربی، کردی، ترکی و ارمنی
مذهب مسیحی، اسلام شیعه، اسلام سنی، ایزدیان

پناهندگان جنگ داخلی سوریه (انگلیسی: Refugees of the Syrian Civil War) یا پناهندگان سوری در هنگام بالا گرفتن بحران در سوریه در سال ۲۰۱۵ از این کشور فرار کردند، تا بحال بیش از ۶ میلیون پناهنده سوری در کشورهای مجاور سوریه ثبت شده‌است بطور خاص در اردن، ترکیه و عراق و ده‌ها هزار پناهنده سوری نیز هستند که در جایی ثبت نشده‌است، تعدادی که در انتظار ثبت هستند حدود ۲۲۷٫۰۰۰ است

وقایع شمار

۲۰۱۱

آوریل

قبل از سوم ماه مه، تعداد سوری‌ها که از مرز ترکیه عبور کرده‌اند حدود ۳۰۰ نفر روزانه بوده‌است. عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه در حال آماده‌سازی برای مواجه شدن «برای بدترین سناریو»، در اشاره به امکان یک هجوم انبوه از پناهندگان در آینده است و در واقع ترکیه تصمیم گرفته‌است تا یک اردوگاه کوچک در استان هاتای در جنوب مرز ترکیه با سوریه برپا بکند، این اردوگاه در روز جمعه ۲۹ آوریل تعداد ۲۶۳ نفر پناهنده‌ای که از کشور خود فرار کرده بودند را پذیرفت.

مه

در اواسط ماه مه حدوداً ۷۰۰ نفر از ساکنین شهرستان تلکلخ به شهر المقیبیلیة در منطقه دره خالد در شمال لبنان فرار کردند. بر اساس استقبال مختار روستا در تاریخ ۱۳ ماه مه بیش از ۱۳۵۰ پناهنده در طول ۱۰ روز که در مجموع شامل زنان، کودکان بودند به این منطقه پناهنده شدند و این انتظار می‌رود که عدد پناهندگان افزایش یابد.

در ۱۴ ماه مه ملیسیا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت، جریان پناهندگان به لبنان محدود بود و تعداد بسیار کمی را شامل می‌شود، او به پناهندگان فراری به ترکیه اشاره کرد که عدد آن در حدود ۲۵۰ نفر بوده‌است.

ژوئن

در آستانه عملیات جسرالشغور از طرف ارتش سوریه در ترس از این عملیات ساکنین منطقه شروع به جابجایی به سمت منطقه مرزی ترکیه کردند، ساکنین شهرستان جسرالشغور حدوداً ۴۲۰۰۰ است و در حال حاضر به وضوح این منطقه در ترس از حمله ارتش سوریه خالی از سکنه شده‌است، روزنامه گاردین انگلیس به نقل از مسئولین ترک گفت که حدوداً ۲۵۰۰ پناهنده سوری از مرز ترکیه عبور کردند که اغلب آنها از شهر جسرالشغور هستند، در نیمه ماه مه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به بیش از ۱۰٫۰۰۰ بالغ شد و تعداد پناهندگان سوری در لبنان به ۲۰٫۰۰۰ نفر رسید که اغلب آنها به استان شمالی لبنان در مناطق عکار و وادی خالد و شهر طرابلس پناهنده شده‌اند.

ژوئیه

در شروع ماه ژوئیه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه براساس گزارش توسط دولت ترکیه به عدد ۱۵٫۲۲۸رسید، این افزایش به دلیل بهم ریختن وضعیت امنیتی ناشی از گسترش اعتراضات در اغلب مناطق کشور سوریه و حمله خشونت بار دولت سوریه با استفاده از نیروهای متمایل به بشار اسد با در نظر گرفتن تعداد پناهندگان در انتهای ماه ژوئیه که به ۱۰٫۲۲۷ نفر بود، کما اینکه تعداد ۵۰۰۰ نفر بمحض رسیدن جابجا شدند.

سپتامبر

در اوایل ماه سپتامبر تعداد پناهندگان سوری ثبت شده در لبنان رسیده به عدد ۲۶۰۰ پناهندگان رسید در حالیکه چند هزار نفر دیگر در حال اقامت غیرقانونی براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۱ در این کشور به سر می‌برند، تعداد پناهندگان سوری در لبنان به عدد حدودی ۴۰۰۰ پناهنده ثبت شده‌است و تعداد پناهندگان غیر ثبت شده تا ۶٫۰۰۰ می‌رسد. با وجود بازگشت بسیاری از مردم سوریه در ماه‌های ژوئیه و اوت، ترکیه در اوایل ماه سپتامبر شروع به ایجاد شش اردوگاه بزرگ پناهندگان سوری برای پناهندگانی که از سوریه فرار کرده‌اند، نمود.

نوامبر

تعداد پناهجویان سوری در ترکیه براساس گزارش چند ارگان خبری تا مرز ۷۶۰۰ پناهنده رسید.

دسامبر

در اواسط ماه دسامبر تعداد پناهندگان سوری در اردن به ۱۵۰۰ پناهنده رسید در حالیکه هزاران پناهنده غیر ثبت شده در این کشور هستند. .

در پایان سال ۲۰۱۱، گزارش‌ها از لیبی حاکی از این بود که هزاران نفر از پناهندگان سوری در لیبی اسکان داده شدند.

۲۰۱۲

ژانویه

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تعداد پناهندگان سوری ثبت شده در لبنان به عدد ۵۲۳۸ پناهنده رسید، در حالیکه هزاران پناهنده غیر ثبت شده دراین کشور بسر می‌برند.

همچنین رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی برای پذیرش هزاران نفر از پناهندگان منتسب به عشیره علوی‌ها در سوریه که در بلندیهای جولان زندگی می‌کنند می‌باشد، این کار ارتش اسرائیل یک اقدام احتیاطی بود که اگر دولت سوریه اقدام به حمله به این عشیره بکند اسرائیل توان اسکان اضطراری آنها را که مجبور به فرار به اسرائیل شوند را داشته باشد.

فوریه

دولت اردن از آغاز ماه فوریه قصد خود را برای ساختن یک اردوگاه برای پناهندگان سوری در حال فرار از خشونت در کشور خود اعلام کرد.

همچنین گزارش‌ها از ترکیه حاکی است که ۳۰۰۰ پناهنده از مرز بین دو کشور عبور کردند و به این شکل عدد پناهندگان سوری در ترکیه به عدد ۹۷۰۰ پناهنده تا پایان ماه فوریه رسید.

مارس

با شروع عملیات ارتش سوریه در شهرستان حمص در ماه فوریه و عملیات نظامی این کشور در منطقه مرزی کوچک با لبنان در ماه مارس موارد جابجایی خیل عظیمی از پناهندگان سوری به طور گسترده‌ای در لبنان ثبت شده‌است بطوریکه با شروع ماه مارس تخمین زده می‌شود تعداد پناهندگانی که خارج شدند به ۲۰۰۰ نفر رسید.

در اواسط ماه مارس ترکیه در مورد سرعت افزایش به ویژه از استان ادلب و حلب صحبت می‌کرد این آمار به «چند صد نفر طی روز» می‌رسید، سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار پناهندگان در اردوگاه هاتای به بیش از عدد ۱۳۰۰۰ در ۱۸ ماه مارس رسید کما اینکه تعداد پناهندگان سوری در ترکیه به گفته مقامات ترکیه، از مرز ۱۴۷۰۰ عبور کرد، دولت ترکیه قصد خود را برای ساخت اردوگاه‌های جدید در استانهای هاتای و کلس و غازی عینتاب و شانلی‌اورفه اعلام کرد.

جستارهای وابسته

منابع

  1. "Syria Regional Refugee Response – Overview". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 1 February 2017.
  2. BBC. Life and Death in Syria. 1503/2016.[۱] "The United Nations estimates that 17.9 million people still live in Syria — down from 24.5 million before the war broke out."
  3. "UNHCR Syria Regional Refugee Response -Turkey". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 10 March 2016.
  4. "UNHCR Syria Regional Refugee Response – Lebanon". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 21 February 2016.
  5. "Population stands at around 9.5 million, including 2.9 million guests". The Jordan News. The Jordan Times. 30 ژانویه 2016. Retrieved 8 April 2016.
  6. "Syria Regional Refugee Response -Jordan". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 21 February 2016.
  7. Mediendienst Integration. "Syrische Flüchtlinge". Retrieved 8 June 2016.
  8. ۸٫۰ ۸٫۱ ۸٫۲ ۸٫۳ ۸٫۴ [۲]
  9. Doanvo, Anhvinh (23 سپتامبر 2015). "Western Media's Miscount of Saudi Arabia's Syrian Refugees".
  10. "Syrian Refugee Crisis – UAE Contribution – UAE Embassy in Washington, DC".
  11. AP. "UAE home to 242,000 Syrians – Khaleej Times".
  12. [۳]
  13. "Kuwait extends residency permits for Syrians". UNHCR. 2 سپتامبر 2015. Retrieved 10 September 2015.
  14. (UNHCR), United Nations High Commissioner for Refugees. "UNHCR Syria Regional Refugee Response". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 21 February 2016.
  15. ۱۵٫۰۰ ۱۵٫۰۱ ۱۵٫۰۲ ۱۵٫۰۳ ۱۵٫۰۴ ۱۵٫۰۵ ۱۵٫۰۶ ۱۵٫۰۷ ۱۵٫۰۸ ۱۵٫۰۹ ۱۵٫۱۰ ۱۵٫۱۱ ۱۵٫۱۲ ۱۵٫۱۳ ۱۵٫۱۴ ۱۵٫۱۵ ۱۵٫۱۶ ۱۵٫۱۷ ۱۵٫۱۸ ۱۵٫۱۹ ۱۵٫۲۰ ۱۵٫۲۱ ۱۵٫۲۲ "Syria Regional Refugee Response -Europe". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 21 February 2016.
  16. Branch, Government of Canada, Citizenship and Immigration Canada, Communications. "#WelcomeRefugees: Milestones and key figures". www.cic.gc.ca. Retrieved 20 February 2016. PLUS 2,500 settled prior to November 2015
  17. "Canada and the refugee crisis: Four things to know before you vote". Retrieved 27 July 2016.
  18. "Refugee crisis: Many migrants falsely claim to be Syrians, Germany says as EU tries to ease tensions". Telegraph.co.uk. 25 سپتامبر 2015.
  19. "Refugees, migrants reach 54,574 in Greece on Wednesday". Kathimerini. 19 مه 2016. Retrieved 19 May 2016.
  20. Refugees, United Nations High Commissioner for. "Algeria Operational Update". UNHCR. Retrieved 18 February 2016.
  21. "Syria Regional Refugee Response – Overview". UNHCR Syria Regional Refugee Response. Retrieved 3 March 2016.
  22. "Armenia Shelters Over 20,000 Syrian Refugees". Retrieved 6 October 2016.
  23. "US State Department Refugee Processing Center". 11 فوریه 2016.
  24. "Immigration Statistics: Home Office". Gov.uk. 27 اوت 2015. Retrieved 19 October 2015.
  25. "Speech by Minister Mauro Vieira on the occasion of the Supporting Syria and the Region Conference – London, 4 February 2016". www.itamaraty.gov.br. Retrieved 18 February 2016.
  26. "Partnership between Brazil and the UNHCR for visa concessions to people affected by the conflict in Syria". Ministry of Foreign Affairs (به انگلیسی). Retrieved 16 February 2016.
  27. "Why Syrian refugees don't go to Russia". Al-Monitor (به انگلیسی). 14 دسامبر 2016. Retrieved 25 February 2017.
  28. Mercer, Phil (1 ژانویه 2017). "How are Australia's Syrian refugees coping?". BBC News (به انگلیسی). Retrieved 25 February 2017.
  29. [۴] بایگانی‌شده در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine
  30. "Se comprometió el Gobierno a recibir 3000 refugiados de Siria" (به اسپانیایی). 11 ژوئن 2016. Retrieved 16 November 2016.