پرش به محتوا

بحث کاربر:هفشجانی/بایگانی ۱: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۷ سال پیش توسط Doostdar در مبحث تکمیل مقاله‌ها
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Meysam.maleki (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶۰۳: خط ۶۰۳:


{{پب|MohammadtheEditor}} چشم عزیز. مدیر گرامی خودش بررسی کند. وقت بخیر [[کاربر:هفشجانی|<font face="Andalus" size="5" style="color:#000000;text-shadow: #FF00FF 0.1em 0.1em 0.1em;">جهان بین هفشجانی</font>]] ([[بحث کاربر:هفشجانی#top|بحث]]) پنجشنبه،۴ شهریور ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱ ([[ساعت رسمی ایران|ایران]]) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)
{{پب|MohammadtheEditor}} چشم عزیز. مدیر گرامی خودش بررسی کند. وقت بخیر [[کاربر:هفشجانی|<font face="Andalus" size="5" style="color:#000000;text-shadow: #FF00FF 0.1em 0.1em 0.1em;">جهان بین هفشجانی</font>]] ([[بحث کاربر:هفشجانی#top|بحث]]) پنجشنبه،۴ شهریور ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱ ([[ساعت رسمی ایران|ایران]]) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)

== صفحه آژانس رتبه بندی اعتباری ==

[[کاربر:Meysam.maleki|Meysam.maleki]] ([[بحث کاربر:Meysam.maleki|بحث]]) ‏۲۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)سلام و وقت بخیر
من اصلاحاتی روی صفحه «آژانس رتبه بندی اعتباری» انجام داده ام که توسط شما باز گردانده شده است. لطفا دلیل آن را ذکر کنید
در وضعیت فعلی محتوای این صفحه به دلایل زیر اشتباه است:

1. ترجمه اشتباه عنوان
دو عبارت رتبه بندی اعتباری و سنجش اعتبار (یا به عبارت صحیح تر اعتبارسنجی) در فارسی معادل عبارت های زیر در انگلیسی هستند
credit rating: رتبه بندی اعتباری
credit scoring: اعتبارسنجی یا سنجش اعتبار
در مقاله حاضر می بایست از «رتبه بندی اعتباری» استفاده شود.

2. آژانس های رتبه بندی سازمان های ناسودده یا دولتی نیستند بلکه می بایست از لحاظ عملکردی مستقل عمل نمایند. به عنوان نمونه، آژآنس رتبه بندی نباید در بازه سه ماه قبل و بعد از رتبه بندی یک شرکت، اقدام به خرید یا فروش سهام آن شرکت نماید. چراکه در فرآیند رتبه بندی جزئیات داده های شرکت در اختیار آژانس رتبه بندی قرار می گیرد. این اطلاعات لزوما در اختیار عموم قرار ندارند. لذا، قانون گذار، ضوابطی وضع کرده است تا آژانس های رتبه بندی رفتار مستقل از خود نشان دهد

3. نتیجه رتبه بندی اعتباری لزوما جهت استفاده بانک ها تهیه نمی شود. بلکه، هر نهاد ارائه دهنده اعتبار یا سرمایه گذار می تواند مایل به استفاده از این نتیجه باشد

[[کاربر:Meysam.maleki|Meysam.maleki]] ([[بحث کاربر:Meysam.maleki|بحث]]) ‏۲۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)meysam.maleki

نسخهٔ ‏۲۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۲۶

با عرض سلام

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

با عرض سلام خدمت جناب هفشجانی

پیش از این که صحبت را آغاز کنم ابتدا یک معذرت خواهی از شما دارم بابت این که بنده به علت مشغله زیاد به ندرت می‌توانم به ویکی‌پدیا سر بزنم در حالی که خودم هم از این موضوع ناراضیم و به همین دلیل تنوانستم به وقت پیام شما در صفحه بحث خودم را بخوانم.

شما گفته‌اید که مطلبی هست که به درستی آن مطمئن هستنید اما هیچ سایتی به آن اشاره نکرده. خب این جا شما ابتدا یک راه دارید که از کتاب‌ها کمک بخواهید اما اگر بازهم نشد می‌توانید اگر فقط همین یک مورد استثناء بدون منبع است در انتهای آن از الگوی {{مدرک}} استفاده کنید. این الگو این پیام را می‌رساند که این مطلب بدون منبع است اما شما تا حدودی به آن اطمینان دارید. اما باید این نکته را مورد عنایت قرار بدهید که نباید در یک مقاله تعداد زیادی از این الگو به کار برود چذا که خود این کار جعل منبع حساب می‌شود. حد اکثر یک بار. اما خب بازهم امکان دارد این مطلب پس از مدت زمانی بدون منبع بودن توسط مدیران حذف شود چرا که این الگو می‌گوید اگر کسی منبعی دارد آن را ذکر کند. پس بهترین راه حل این است که در خود مقاله آن را ننویسید بلکه آن را در صفحه بحث مقاله ذکر کنید و دیگر کاری نداشته باشید. موضوع را در صفحه بحث ذکر کنید اگر کاربری یا شخصی مطلب را در صفحه بحث دید و منبعی داشت آن را به مقاله بیفزاید.

پیش از پرداختن به موضوع مقاله هفشجان و گسترش آن توسط شما بد نیست یک نکته را این جا بنویسم که می‌تواند اگر مایل بودید الگوی {{صفحه کاربری من}} را در صفحه کاربری خود به کار ببرید و به دلخواه بخش‌هایی از آن را تکمیل کنید. مثلاً این الگو یک بخش مربوط به تصاویر کاربر دارد و شما می‌توانید تصاویر خودتان را در آن جا بیاورید و این می‌شود فهرست تصاویر شما. یا مقالات کاربر. فعلاً من این الگو را در صفحه کاربری شما به کار بردم. اگر مایل بودید خودتان می‌توانید آن را بردارید. ردیف اول این الگو مربوط به خودتان است و ردیف دوم مربوط به مسایل مربوط به ویکی‌پدیا.

اما متأسفانه خود من که تصحیح‌های بسیاری در مقالات مربوط به استان چهارمحال و بختیاری داشته‌ام اطلاعاتم در مورد هفشجان بسیار محدود می‌باشد و دربارهٔ این شهر سواد کمی دارم. پیش‌نهاد می‌کنم اگر افراد بسیار معروفی از اهالی هفشجان هستند (نه معروف در خود شهر بلکه معروف در سطح ملی که دربارهٔ آن‌ها در ویکی‌پدیا مقاله باشد یا اگر نیست بسیار شناخته شده ملی باشند)، یک بخش در صفحه هفشجان ایجاد کنید به نام مشاهیر و افراد سرشناس که در آن نام آن هار را ذکر منید و به مقاله آن‌ها پیوند دهید. مثلا:

  • از اهالی معروف شهرکرد می‌شود به این اشخاص اشاره کرد:
    • شهید رحمان استکی:نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه چهار محال و بختیاری (شهرکرد)، ترور توسط مجاهدین خلق
    • شهید مجتبی استکی:نماینده مجلس و برادر شهید رحمان استکی، ترور توسط مجاهدین خلق
    • سید ضیاءالدین امامی دهکردی: از نگارگران مشهور معاصر
    • علی‌اکبر مهدی‌پور دهکردی: موسیقی‌دان مشهور معاصر که قطعه نوروزنامه یا همان موسیقی هنگام تحویل سال نو که در عید نوروز مهمان مردم ایران می‌شود اثر اوست.
    • سیدسعید زمانیان دهکردی:نمایندهٔ اصولگرای دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان شهرکرد تا ۱۳۸۹
    • و...
  • از اهالی معروف سامان می‌توان به این اشخاص اشاره کرد:
    • عمان سامانی: شاعر عاشورایی و عارف مشهور ایران
    • دهقان سامانی: از شعرای معروف ایران، دیوان شکرستان اثر اوست
    • بهنام ولیخانی سامانی: نوازنده سازهای کوپه‌ای و عضو گروه موسیقی سنتی دستان
    • شهید امام‌قلی جعفرزاده سامانی: فرماندار شهرستان شهرکرد و از معروف‌ترین شهدای ترور استان، ترور توسط مجاهدین خلق در مشهد سال ۱۳۶۰

البته افراد تعداد افراد معروف شهرکرد که دربارهٔ آن‌ها در ویکی‌پدیا مقاله ساخته شده بسیارند که در بالا به آن‌ها اشاره شد؛ و البته شهرهای دیگر استان که افراد معروف بسیاری دارند مثل فرخ شهر (آصف قهفرخی، نصرالله ترابی و...).

به طور کلی موضوع بالا (افراد معروف) اختیاری است و هیچ احجباری ندارد و اصلاً نیاز واجبی به وجود چنین بخشی در مقاله نیست. در ضمن مثلاً نمی‌شود شهدای حادثه تروریستی یا ... ها را به کار برد. افراد بالا که نامشان ذکر شد بسیار معروفند (در سطح ملی).

اما این جا این را بگویم که تا حالا برای گسترش مقاله بهترین کار را خودتان انجام داده‌اید. اضافه کردن عکس شاید بتوان گفت بیش‌ترین کمک را برای شناساندن می‌کند. این نکته را بدانید که عکس‌ها را باید خودتان گرفته باشید و حتماً باید درمورد موضوع مقاله باشند و تا جای امکان افراد در آن‌ها دیده نشوند مگر در بخش زندگی نامه مربوط به خود آن افراد؛ که عکس‌های شما این مشکلات را ندارند.

مطلب طولانی شد برای همین با یک یادآوری کوتاه که خوش بختانه در مواردی دیدم رعایت کردم (و به خاطر آن از شما نهایت تشکر را دارم) این است که برخی کلمات باید حتماً جدا نوشته شوند: بیش تر (که خدا را شکر شما همین گونه می‌نویسید)، فرخ شهر (نام یک شهر استان که شما عکسی از آن را بارگذاری کردید و نام آن را به همین صورت درست نوشتید)، آن‌ها، می‌شود و...

با تشکر Abcefg (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۳:۵۵ (UTC)پاسخ

با تشکر فراوان از لطف تان هفشجانی (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۷:۰۱ (UTC)پاسخ

هفشجانی (بحث) ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ نیوشا فرهی

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

برای مقالهٔ نیوشا فرهی پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه شده این است:

فاقد سرشناسی

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید، برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشده دیگر درخواست نمائید تا برچسب را برای شما بردارند، در غیر این‌صورت بعد از (۲۶ خرداد ۱۳۹۴) مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و نسبت به حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. مهدی (بحث) ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۱۸:۰۸ (ایران) ‏۶ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۳۸ (UTC)پاسخ

زبان لری

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

درود بر شما،
کاربرShadegan به بعضی مقالات این منبع را افزوده‌اند، پیرو این بحث گفتم به شما بگویم، آیا آن منبع معتبر است؟ آیا همچین چیزی وجود دارد؟ چون به هر مقاله‌ای رسیده‌اند، زبان لری را افزوده‌اند. سپاس Peredhil (talk) ‎‏ ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۱۰ (UTC)پاسخ

@Peredhil: ، با سلام، دوست عزیز با گشتی که به منابع تحریریه مان زده‌ام متوجه شدم که چنین منبعی وجود دارد. مشخصات کامل این منبع مذکور بدین شکل است:

راولینسون، هنری:سفرنامه هنری راولینسون به لرستان-خوزستان-بختیاری، ترجمه دکتر سکندر امان‌الهی، خرم‌آباد، انتشارات ادب و قلم، ۱۳۵۶.

که به نظر می‌رسد ارجاع کاربرShadegan به این منبع در صفحه اردل و در خصوص زبان که آورده: به زبان لری گویش بختیاری صحبت می‌کنند

درست می‌باشد. اما با این حال برای مناطق چهارمحال و بختیاری نیاز به یک منبع بهتری داریم. با تشکر از توجه تان.

پرونده:مشخصات کتاب سفرنامه هنری راولینسون به لرستان-خوزستان-بختیاری تالیف هنری راولینسون.PNG
مشخصات کتاب سفرنامه هنری راولینسون به لرستان-خوزستان-بختیاری تألیف هنری راولینسون
جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۰۷ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.
ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ تپه قلعه کهنه نافچ که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.
  • در مقالهٔ تپه قلعه کهنه نافچ :
    • ویکی‌پدیا به زبان دیگر به عنوان منبع ذکر شده‌است یا پیوند به آن وجود دارد ولی مقاله میان‌ویکی ندارد. میان‌ویکی مناسب را به مقاله بیافزائید یا اگر مقاله معادلی در ویکی‌های دیگر ندارد پیوند به ویکی‌پدیا را از مقاله بزدائید؛ توجه داشته باشید که نمی‌توان از ویکی‌پدیا به عنوان منبع استفاده کرد.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)پاسخ

حذف رده

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

درود، به چه دلیل رده‌ها را از مقالات تاریخی شهرستان شهرکرد حذف می‌کنید؟ --Kasir بحث ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۵۱ (UTC)پاسخ

@Kasir: ، درود دوست عزیز، این مقالات دیگر به شهرستان شهرکرد تعلق ندارند با توجه به تقسیمات اداری که از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ در این استان رقم خورده ۳ شهرستان جدید با مشخصات جدید از شهرکرد منتزع شده‌اند. حذف رده شهرکرد به خاطر این تغییرات سیاسی، اداری است. بزودی رده‌های متناظر برای شهرستان‌های جدید همچون کیار، بن و سامان را ایجاد خواهیم کرد. با تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۵۴ (UTC)پاسخ

ویرایش‌های شما

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.
فیلم خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که به علت عدم رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا ممکن است مطالب شما حذف شود.

لطفاً پیش از هرگونه ویرایش حتماً آموزش سریع، خودآموز و شیوه‌نامهٔ نگارش در ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه نمایید تا ویرایش‌های شما حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ماندن در ویکی‌پدیا را داشته باشد. در صورتی که اینترنت پرسرعت دارید تماشای فیلم‌های آموزشی را نیز پیشنهاد می‌کنم. برخی ویرایش‌ها که حکم خرابکاری داشته باشد ممکن است موجب قطع دسترسی شما شود. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. موفق باشید.  ¤ اُمیدبحث ‏۲۲ تیر ۱۳۹۴≈ ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)پاسخ

چناب هفشجانی، در دانشنامه ویکی‌پدیای فارسی به عناوین بخش‌ها و زیربخش‌ها، پیوند داده نمی‌شود و به جای آن در سطر نخست از {{اصلی}} استفاده می‌گردد. نظیر ویرایش‌هایی که در نوشتار فرادنبه انجام داده‌اید. لطفاً تصحیح فرمایید. چرا که در وپ:بحت متشکرم ¤ اُمیدبحث ‏۲۲ تیر ۱۳۹۴≈ ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)پاسخ

متشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۱۲ (UTC)پاسخ

@Omid.koli: ، ببخشید موضوع و مشکل (File:تصویر ماهواره ای از فرادنبه.PNG) چیست؟ جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)پاسخ
(تعارض ویرایشی)خواهش می‌کنم. تصویری با نام تصویر ماهواره‌ای از فرادنبه.PNG را که از نوشتار حذف شده بود، دوباره به کار برده‌اید. این تصویر تگ «اثر شخصی» را در انبار به خود اختصاص داده است. باز متشکر خواهم شد اگر بفرمایید که چگونه ممکن است یک تصویر ماهواره‌ای، یک اثر شخصی قلمداد شود.  ¤ اُمیدبحث ‏۲۲ تیر ۱۳۹۴≈ ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۲۵ (UTC)پاسخ
@Omid.koli: ، من با استفاده از snipping tool، این تصویر را ایجاد کرده بودم. خواهشمندم با توجه به تجربیتان مشکل را حل کنید. باتشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)پاسخ
جناب کثیر با سلام؛ به منظور مساعدت در خصوص تصویر ماهواره‌ای از فرادنبه.PNG، لطفاً ابراز نظر فرمائید. چرا که در وپ:بحت مجوزی نیست که بتوان بر پایه آن این اثر را بازتولید، توزیع، انتقال، استفاده و تغییر داد یا اثر دیگری را طبق آن به وجود آورد. با سپاس ¤ اُمیدبحث ‏۲۲ تیر ۱۳۹۴≈ ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۴۳ (UTC)پاسخ
تا آنجایی که می‌دانم تصاویر ماهواره‌ای دارای حق تکثیر هستند و نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، البته تصاویری که ناسا در سایت خود قرار می‌دهد دارای مجوز است و استفاده از آنها مجاز است. Kasir بحث ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۳۵ (UTC)پاسخ

تقسیمات کشوری

سلام حسین جان. می‌توانید در تکمیل پروژه اصلاح الگوی شهرستان‌ها به ما کمک کنید؟ مطالب بیشتر را در اینجا و دو بحث ۱ و ۲ بخوانید. ضمناً برای نقشه تقسیمات کشوری هم اگر دسترسی دارید، نقشه‌های سطوح مختلف (استان، شهرستان، بخش و دهستان) را بارگذاری کنید. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۴:۲۱ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۵۱ (UTC)پاسخ

@Mahdy Saffar: با سلام مهدی جان اولاْ به خاطر ایجاد صفحات تمرین کاربریتان برای بخش ها-دهستان‌ها و شهرستان‌ها واقعاْ سپاس گزارم. این جداول چشم‌انداز روشنی را برای ما ایجاد کرده و می‌کند تا صفحات مورد نیاز جدید را ایجاد کنیم. در خصوص شهرستان‌ها مدنظر می‌شوم با توجه به آشنایی که با روند تقسیمات کشوری دارم می‌توانم در زمینه اصلاحات کمک کنم. متأسفانه که تا کنون نقشه‌ها در سطوح مختلف را در اختیار ندارم. اما فکر می‌کنم جداول فهرست استان‌ها براساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۹۲ را که در اختیار دارم می‌تواند کمکی به اصلاحات در تقسیمات اداری جدید و نیز ابهام‌هایی که گاه و بی گاه ایجاد می‌شود را بررسی و تصحیح نمایم. با تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)پاسخ
ممنون. پس تصحیح بخشی از الگوها با شما. ضمناً پینگ بدون امضاء کار نمی‌کند. هرگاه پینگ می‌کنید، باید در همان ویرایش امضاء کنید. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۴:۴۹ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۱۹ (UTC)پاسخ
@Mahdy Saffar: ، متشکر. از شما خواهشمندم الگوی‌های مورد نظر تان را مشخص بیان نمایید. مثلاً امروز الگوی:شهرستان فلان را پیشنهاد دهید و یا زمانی دیگر الگوی:شهرستان بهمان را گوشزد کنید. اصولاً یک برنامه بریزید تا بر طبق همان برنامه به تصحیح و ویرایش الگوها بپردازیم. این طوری کاری منظم مطابق تا تغییرات اداری اخیر ایجاد کرده‌ایم و در آینده نیز در صورت اعمال تغییرات جدید، کاربران دیگر تنها این تغییرات جدید را اعمال می‌کنند و به بررسی الگو از همان ابتدا نمی‌پردازند. با تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۲۶ (UTC)پاسخ
راستش خودم از ردیف ۱ شروع کرده‌ام و آنهایی که کد غیر ۱ داشتند را اصلاح کردم. شما هم می‌توانید از یک استان مثلاً استان خودتان شروع کنید و الگوهای موجود را اصلاح کنید. (۸تا از ۹ الگو نیاز به اصلاح دارند) سپس می‌رویم سراغ ساختن الگوهای ناموجود. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۵:۰۰ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ
@Mahdy Saffar: ، چشم، بررسی الگوهای شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت. از همین الان به بررسی و یا اعمال تغییرات جدید در این ۹ الگو می‌پردازم. با تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۳۳ (UTC)پاسخ
ممنون. لطفاً تبدیل به الگوی استاندارد (کد ۱) را هم انجام دهید. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۵:۰۴ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۳۴ (UTC)پاسخ
@Mahdy Saffar: ، اولین اصلاحات انجام شد. الگو:شهرستان بروجن به طور کلی تغییر کرد. اصلاحات ما براساس جدول تقسیماتی تا سال ۱۳۹۲ است، حتی ترتیب نام روستاها و دهستان‌ها هم مطابق با آدرس آماری اداری کشور است! آیا تبدیل به الگوی استاندارد (کد ۱) مطابق میلتان انجام شده است؟ با تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۱۶ (UTC)پاسخ
ممنون. نه. طبق نظرخواهی در قهوه‌خانه که پیوندش را در خط اول همین بحث قرار دادم. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۶:۰۸ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۳۸ (UTC)پاسخ
ضمناً حواستان به پیوندهای مبهم باشد. در الگوی شهرستان بروجن چهار پیوند مبهم وجود داشتند که اصلاح کردم. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۶:۱۲ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۴۲ (UTC)پاسخ
@Mahdy Saffar: ، درود، در هر صورت این صفحه استاندارد(۱) را دارد؟ جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)پاسخ
مرا ببخشید! گمان کردم منظورتان چیز دیگری است. همین الگویی که درست کردید، کامل و درست است. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۶:۲۸ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۱:۵۸ (UTC)پاسخ

بخش راز و جرگلان

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

سلام. برچسبی به بخش راز و جرگلان زدید که تکراری است. آیا مقالهٔ اصلی (که این تکراری آن است) را می‌توانید به من نشان بدهید؟ با سپاس ▬ حجت/بحث ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۱۰ (UTC)پاسخ

سلام حجت جان. به نظرم منظورشان این است که بخش به شهرستان تبدیل شده و این بخش دیگر وجود خارجی ندارد. مهدی (بحث) ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۷:۴۳ (ایران) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۱۳ (UTC)پاسخ
حذف شد؛ چیزی که پیدا نکرده بودم شهرستان راز و جرگلان بود. ▬ حجت/بحث ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)پاسخ

جناب مهدی منظورمان را رساندند جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۴۷ (UTC)پاسخ

مهدی جان، صفحه کاربر:هفشجانی/فهرست اصللاحات الگوهای شهرستان‌های ایران، را به فهرست پیگیری خود بیفزایید. تا از این پس در جریان اصلاحات ایجاد شده از سوی من در خصوص الگوهای شهرستان‌های ایران باشید. این صفحه در بهینه زمان می‌تواند مفید باشد. با بررسی این صفحه ابهامات و اشکلات احتمالی زودتر معلوم می‌گردند. با تشکر از نگاه تان جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۰۷ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان ویراستار
با تشکر از ویرایش‌های خوب شما در موضوع توافق هسته‌ای وین؛ خشنودم که دامنه ویرایش‌های خود را گسترش داده‌اید و در موضوعات مختلف ویرایش می‌کنید. به پاس این تلاش، نشان ویراستار را به شما تقدیم می‌کنم. با احترام Sahehco / گفتگو ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۱۲ (UTC)پاسخ

Sahehco جان از ابراز لطفتان متشکریم. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۳۹ (UTC)پاسخ

اعطای دسترسی گشت خودکار

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.

درود، با عرض تبریک بعد از بررسی مشارکت‌هایتان و مقاله‌هایی که ساخته‌اید، اکنون به عنوان گشت خودکار انتخاب شدید.

  • لطفاً حتماً وپ:شیوه‌نامه را مطالعه کنید تا مقالات جدیدی را که می‌سازید بر پایه شیوه‌نامه باشد.
  • می‌توانید از بخش ترجیحات > ابزارها ابزارهای کاربردی برای این دسترسی را فعال کنید.
  • با توجه به داشتن این دسترسی کارکردن با سامانه برای شما آسان‌تر و دلپذیرتر خواهد شد.
  • {{نشان گشت خودکار}} را در صفحه کاربریتان قرار دهید.
  • پیشنهاد می‌کنم به گروه ویکی‌پدیا:نگهبانی بپیوندید و وپ:واگردانی را مطالعه کنید.

باز هم تبریک می‌گویم و موفق باشید.

از طرف جناب ابراهیم!! مهدی (بحث) ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۲۰:۴۲ (ایران) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)پاسخ

سلام. پیوندهایی چون [[دالاوان|دالاوان]] را به صورت [[دالاوان]] بنویسید کافی است. آن | هنگامی به کار می‌رود که بخواهیم نامی متفاوت با نام اصلی آن صفحه نشان داده شود. مهدی (بحث) ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ساعت ۱۳:۱۸ (ایران) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۴۸ (UTC)پاسخ

متشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۱۶ (UTC)پاسخ

من هم ممنونم

بحث زیر پاسخ داده شده است. اگر نظر جدید دارید لطفاً در زیر این جعبه درج کنید.


جناب هفشجانی

درود و من هم ممنونم. اون یه پارگراف باقی مونده رو هم برگردان کردم؛ ولی حیفه. مقاله قشنگیه. یه مقدار تمیزکاری می‌خواد اگه لطف کنید.

با تشکر. Poorya0014 (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۰:۵۱ (UTC)پاسخ

درود بر شما جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)پاسخ

سپاس

دوست گرامی از محبت شما بسیار سپاسگزارم. مدتی است که مشغول سامان دادن به صفحهٔ فهرست وزیران ایران پس از حمله اعراب هستم و راستش خیلی برای آن زحمت کشیده‌ام هر چند هنوز هم کمبودهایش کم نیست. از آن جا که شما به‌تازگی مقاله‌هایی کوتاه راجع به دو صدراعظم ایران در روزگار قاجار نوشتید و نام آن‌ها در این فهرست از قرمز به آبی تبدیل شد خیلی زود از وجود آن‌ها مطلع شدم. فعالیت شما در زمینهٔ فرهنگی با سن کمتان بسیار برایم جالب بود. خواستم از شما تشکر نمایم. اگر دوست داشتید می‌توانم ۳ مقاله در اختیارتان بگذارم که مقاله‌ای دربارهٔ یگانه وزیر بی‌مقالهٔ دوران قاجار یعنی «میرزا محمد خان قاجار دَوَلّو» ملقب به «سپهسالار» بسازید. در صورت تمایل ایمیلتان را برایم بفرستید. ShFarshid؛ گفت‌وگو ‏۴ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۳۹ (UTC)پاسخ

@Shfarshid: گرامی، با تشکر از نظر لطفتان، ایمیل این حقیر: hosseinrostami777@gmail.com می‌باشد. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۴ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۰۸ (UTC)پاسخ
فرستاده شد. موفق باشید. راستی برای منبع‌دهی می‌توانید از ابزار یادفا بهره ببرید. کافی است لینک‌هایی را که ایمیل کردم در بخش «نشانی وب» وارد کنید. ShFarshid؛ گفت‌وگو ‏۴ اکتبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)پاسخ

تقدیم به شما

تبریک یک سالگی ویکی‌سفر
باسلام،
دوست عزیزم هفشجانی

یکم اکتوبر، مصادف با سالگرد به بارنشستن تلاش‌های عزیزان در راه‌اندازی ویکی‌سفر فارسی فارسی است. بدینوسیله سالگرد یک سالگی این راهنمای سفر را به شما تبریک می گویم. و همچنان منتظر شما در اینجا هستیم.

موفق و موید، پیروز و سربلند باشید

شبیه‌سازی ناظر۶

سلام. شما در انتخابات ناظر۶ حضور داشته‌اید. ممنون می‌شوم ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/گوناگون#شبیه‌سازی انتخابات ناظر۶ را بخوانید و اگر تمایل داشتید مشارکت کنید. 4nn1l2 (بحث) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۵۶ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ سفر ولادیمیر پوتین به ایران (۱۳۹۴) که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۳۳ (UTC)پاسخ

اطلاعات نادرست و انحرافی در مقالهٔ هوشنگ

دوست عزیز، گزارهٔ زیر توسط شما در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۵ به مقالهٔ هوشنگ افزوده شده است: «در اینجا باید گفت که سید عبدالله جزایری شرح این واقع را در مورد ساختن شهر شوش عنوان کرده است اما آنچه مسلم است این است که پایتخت الیمائیس (هفشجان) از پایتخت عیلام قدیمی تر است؛ و سراینده شاهنامه نیز در داستان کشف آتش توسط هوشنگ شاه به صراحت بیان می‌کند که این حادثه در منطقه‌ای کوهستانی رخ داده است که بطور قطع با ناحیهٔ شوش در دشت خوزستان مطابقت و سنخیت ندارد.» با کمی بررسی متوجه شدم در منبعی که ذکر کرده‌اید هیچ نامی از هفشجان به عنوان پایتخت الیمائیس برده نشده است. به علاوه از اساس الیمائیس نام دیگر همان عیلام است!!

لطف کنید و از وارد کردن اطلاعات نادرستی از این دست در ویکی‌پدیا خودداری کنید! احتمالاً عمدی در کار نبوده!! ولی از این پس بیشتر دقت کنید. تشکر Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ

چه اطلاعات نادرستی؟ شما که کوچکترین اطلاعاتی از الیمائس باستان ندارید آن را بی ربط نخوانید این واژه با حکومت عیلامی تفاوت دارد و متعلق به اساطیر پیش از تاریخ است و ریشه آن فولکریکی است. این یک واقعیت است که وجه تسمیه هفشجان از هوشنگ پیشدادی و کارتا آنجا رفته که بختیاری‌ها در طی این چهارسال به بازگویی آن می‌پردازند. حتی یکی از بختیاری‌ها در کتابش گفته: و چه جالب که کشف آتش نیز در املاک ما صورت گرفته است! ولی نامی از هوشگون! نمی‌برد. برای چه؟ این همه تحریف با تهدیدهای مکرر نشان از واقعیت و اهمیت آن‌ها نیست؟ و چه جالب که عین همین مطلب بالا را وزرات کشور به استانداری چهارمحال و بختیاری ابلاغ کرده است! واقعاً منابع وزرات کشور از عصر تاریخی تا به امروزه چقدر اشتباه و بی ربط است!

این هم نمونه از نثر وجه تسمیه مطابق با منابع فرهنگ اساطیری هوشنگ و هفشجان:

هوالحکیم وجه تسمیه شهر هفشجان

اولین سلسلهٔ اساطیری ایران سلسلهٔ پیشدادی و دومین پادشاه آن هوشنگ شاه می‌باشد.

«در اساطیر آمده که وقتی هوشنگ پیشدادی از دشتی می‌گذشت که اژدهایی سیاه (نماد اهریمن) به هوشنگ حمله کرد و او برای دفع اژدها سنگی بطرف آن انداخت (شکلی از رمی جمره). سنگ به سنگ دیگری برخورد و جرقه‌ای ایجاد نمود و آتش این فروغ الهی کشف گردید (الله نور السماورات و الارض). دشتی که این واقعه بروی آن اتفاق افتاد معروف شد به دشت هوشنگی و شهری که بعداً بروی آن ساخته شد هوشنگیان نامیده شد که بر اثر کثرت تلفظ به هوشگان و به تعریب به هفشجان تغییر شکل داد. تمام مردم منطقه از جمله بختیاری‌ها و مردم شهرکرد هنوز این شهر را بنام هوشگان می‌شناسند. هوشنگ شاه برای اولین بار جشن سده را بروی این دشت اجرا نمود. لازم به تذکر است که این شهر از دیرباز جزو منطقهٔ اصفهان محسوب می‌شده است.»

 اینجا که دارالمؤمنین هفشجانست
 روی زمین آراسته همچون آسمانست
 بر روی هر سنگ و سفال و خاک این دشت
 بینی که نقشی از زمان باستانست
 دشتی که قدر آن سراسر با زمین است
 شهری که عمر آن برابر با زمانست
 هر نقطه‌اش دارای ده‌ها نکته باشد
 هر گوشه‌اش گویای چندین داستانست
 * این دشت هوشنگی که بینی خفته خاموش
 از داغ پیشدادی دلش آتش فشان است*
 از عهد عیلامی بسی دارد نشانها
 هر چند که در این دوره بی‌نام و نشانست
 گوید پیامی را دمادم «گرنوشته»
 اینجا مقر دولت الیمائیانست
 هر نقش آن زیبا چو نقش دلفریبی
 هر خط آن گویا که خط دلستانست

از روی آثار قطعی تاریخی از جمله زیگورات اسکندری (مربوط به هزاره‌های هفتم و ششم قبل از میلاد) و کتیبه «گرنوشته» که قدمت آن را حداقل به چهار هزار سال پیش از میلاد می‌دانند. قدمت این شهر را به دورهٔ پیش از به وجود آمدن تمدن عیلامی و مربوط به ما قبل تاریخ می‌دانند. این شهر یکی از کهن‌ترین پایتخت‌های عالم است. ابعاد تقریبی دشت هوشنگی: دشت هفشجان به لحاظ وسعت، چهارمین دشت وسیع استان چهارمحال و بختیاری به ترتیب بعد از دشت-های بروجن، سفیددشت و شهرکرد می‌باشد. عرض دشت هفشجان از دامنهٔ کوه جهان‌بین در غرب تا قبرستان بُزلَر در شرق عموماً بنام دشت هوشنگی معروف می‌باشد که قسمت عمدهٔ مساحت فعلی شهر هفشجان را نیز شامل می‌شود. از نظر کشاورزان دشت هوشنگی به دو قسمت هوشنگی نساء و هوشنگی برآفتاب تقسیم می‌گردد و شط میدان که تقریباً مبنای تقسیم نساء و برآفتاب می‌باشد از میان آن می‌گذرد و عملاً آنرا به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. حدود هوشنگی نساء که تقریباً با جهات جغرافیایی مطابقت دارد به‌شرح زیر می‌باشد:

حد شمالی آن به قنات جا خرمن، حد جنوبی آن به شط اسکندری، حد شرقی آن به شط میدان و حد غربی آن به ارتفاعات جهان‌بین (جوی اتابک) محدود می‌شود.

حدود هوشنگی برآفتاب از شمال به کوه‌های بزلر، از جنوب به جوی بالا (جوب بالا) که پس از چند دفعه جابجایی به سمت بالا آخرین بار در زیر خیابان آیت ا... کاشانی فعلی قرار گرفت. از شرق به املاک شهرکرد و از غرب به شط میدان منتهی می‌شود که بعضی از عوارض ساخته شده در آن نیز به همین نام معروفند مانند بَند هوشنگی و قنات هوشنگی.

لازم به تذکر است که دربارهٔ نَسب پیشدادیان تواریخ و منابع قدیم، اقوال مختلف ذکر کرده‌اند. بعضی کیومرث (از ریشهٔ اوستایی گَئومَزد) نیای آنان را نخستین انسان معادل حضرت آدم (ع) در زبان عربی می-دانند و برخی او را نخستین پادشاه می‌شمارند. بنده با وجود در اختیار نداشتن اطلاعات و منابع زیاد به چند مورد اشاره می‌کنم.

در کتاب «زیبا نام‌های ایرانی» اثر مصطفی پاشنگ (صفحه ۹۰) در توضیح نام هوشنگ آمده: هوشنگ(hu-shang) کسی‌که منازل خوب فرهم سازد. هوشنگ در اوستا «هئوشینگه» آمده است که از دو واژه هوش و هنگ است. هوشنگ از پادشاهان پیشدادی است و در اوستا فقره ۲۱ از آبان یَشت و در فقره ۲۴ از رام یَشت نام هوشنگ آمده است. فردوسی هوشنگ را به چم هوش و فرهنگ گرفته است. (یَشت‌ها، جلد۱، ص ۱۷۸) در کتاب فرهنگ نام‌های ایرانی که گرد آورندهٔ آن مسعود صانعی (شریعت پناهی) است در توصیف نام هوشنگ آمده: هوشنگ نام دومین پادشاه پیشدادی پسر سیامک نوهٔ کیومرث و او را زرتشت نخستین دانسته‌اند.

 سیامک خجسته یکی پور داشت
 که نزد نیا جای دستور داشت
 گرانمایه را نام هوشنگ کرد
 تو گفتی همه هوش و فرهنگ بود

وی پادشاهی دانا و بینا و یزدان ستای و عادل بود. «فرهنگ نامهای ایرانی» سید عبدا... جزایری علیه الرحمه از عالمان بزرگ قرن دوازدهم هجری در مورد تعیین اولین فرمان‌فرما می-نویسد: «جهت این امر مهم کیومرث بن آدم را که بحسب سن و عقل و کیاست و رزانت و حسن سیاست ممتاز بود، اختیار نمودند و بعضی از مورخین گفته‌اند که کیومرث نبیرهٔ حضرت آدم بود و برخی از احفاد نوح گفته‌اند» «تذکرهٔ شوشتر، صفحهٔ ۷۷» هم او می‌نویسد: «بعد از او هوشنگ پسر یا برادر زاده او به سلطنت نشست و او پادشاهی عادل و حکیمی کامل بود و تا آن‌زمان مردم به ساختن خانه و عمارت گلین نپرداخته بودند و به کپرها که از چوب و نی ترتیب می-نمودند به سر می‌بردند و بعضی به کهوف جبال و مغارها و جنگل‌ها مسکن می‌نمودند و به این سبب تعب و رنج بسیار می‌کشیدند. لاجرم هوشنگ فرمان داد که مردم خانه بسازند و مقرر داشت که خانه‌ها را نزدیک یکدیگر و اساس‌ها را محکم و دیوارها را بلند نمایند و بعد از اتمام خانه‌ها حصاری وثیق به دور خانه‌ها بنا نهاد که مجموع شهر حکم یک خانه به هم رسانید.» «تذکرهٔ شوشتر، ص ۷۷ و ۷۸» در اینجا باید گفت که سید عبدا... جزایری شرح این واقع را در مورد ساختن شهر شوش عنوان کرده است اما آنچه مسلم است این است که پایتخت الیمائیس از پایتخت عیلام قدیمی تر است؛ و سراینده شاهنامه نیز در داستان کشف آتش توسط هوشنگ شاه به صراحت بیان می‌کند که این حادثه در منطقه‌ای کوهستانی رخ داده است که به‌طور قطع با ناحیهٔ شوش در دشت خوزستان مطابقت و سنخیت ندارد. یکی روز شاه جهان سوی کوه / گذر کرد با چند کس هم گروه پدید آمد از دور چیزی دراز / سیه رنگ و تیره‌تن و تیز تاز دوچشم از بر سر چو دو چشمه خون / ز دود دهانش جهان تیره‌گون نگه کرد هوشنگ باهوش و سنگ / گرفتش یکی سنگ و شد تیزچنگ به زور کیانی رهانید دست / جهانسوز مار از جهانجوی جست برآمد به سنگ گران‌سنگ خرد / همان و همین سنگ بشکست گرد فروغی پدید آمد از هر دو سنگ / دل سنگ گشت از فروغ آذرنگ نشد مار کشته ولیکن ز راز / ازین طبع سنگ آتش آمد فراز جهاندار پیش جهان آفرین / نیایش همی کرد و خواند آفرین که او را فروغی چنین هدیه داد / همین آتش آنگاه قبله نهاد بگفتا فروغیست این ایزدی / پرستید باید اگر بخردی شب آمد برافروخت آتش چو کوه / همان شاه در گرد او با گروه یکی جشن کرد آن شب و باده خورد / سده نام آن جشن فرخنده کرد ز هوشنگ ماند این سده یادگار / بسی باد چون او دگر شهریار کز آباد کردن جهان شادکرد/جهانی به نیکی از او یاد کرد در ضمن در شاهنامه دربارهٔ کیومرث که اوّلین پادشاه و پدر سیامک و در واقع پدر بزرگ هوشنگ شاه معرفی شده است نیز تصریح می‌نماید که جایگاه او در ناحیهٔ کوهستانی بوده است.

 کیومرث شد بر جهان کدخدای
 نختسین به کوه اندرون ساخت جای
 سر بخت و تختش برآمد به کوه
 پلنگینه پوشید خود با گروه

هنوز هم بعضی از پیرمردان و کشاورزان قدیمی دربارهٔ قسمتی از املاک که در محدودهٔ مزرعهٔ هوشنگی قرار دارند می‌گویند: «اینجا زمین‌های هوشنگ شاه هستند.» مرحوم دکتر ذبیح ا... صفا در کتاب گرانقدر¬ «حماسه سرایی در ایران» دربارهٔ کیومرث نوشته است: «در شاهنامه نخستین پادشاه جهان کیومرث شمرده شده و در تواریخی که بر این روایت و یا مأخذ آن مبتنی است نیز کیومرث اولین شاه دانسته شده است و تنها بعضی از مورّخان که مستقیماً یا مع الواسطه از مأخذ پهلوی استفاده کرده‌اند او را نخستین فرد بشر و هوشنگ را اولین فرمانروای ایرانشهر دانسته‌اند.» در روایات مذهبی نیز برای کیومرث سلطنت مطلقه‌ای چنان‌که در شاهنامه¬ می‌بینیم تصوّر نشده است بلکه او نخستین فرد بشر است که خلق شده و از پس او آدم و حوای مزدیسنا «مَشَّیک» و «مَشَّیانگ» پس از چند سال فترت پدیدار گشته‌اند. «به نقل از تعلیقات تذکرهٔ شوشتر، اثر دکتر مهدی کدخدای طراحی، ص۳۲۳» دربارهٔ هوشنگ نیز مرحوم دکتر صفا در «حماسه سرایی در ایران» نوشته است: «هوشنگ تقریباً در داستانهای قدیم ایرانی جزء معدود، نخستین شاه هفت کشور شمرده شده است ولی مآخذ اسلامی در ایران برخی چنین می‌پنداشتند که تَخمَ اُورُپَ (تهمورث) نخستین شاه جهان و پدید آورنده شاهی بود و باید گفت که این سخنان و روایات لاشک اصلی‌ترین قدیمتر داشته و از منابع کهن در این آثار راه جسته بود» ریشه اوستایی نام هوشنگ «هَئوشیَّنگهَه»کاملاً روشن نیست بنابر عقیده یوستی این کلمه از ریشه شی shi مشتق است. لفظ «شی» مصدر و بمعنی سکونت کردن و اسم مصدر آن «شیه¬ آیتی» یعنی سکونت است. ریشه «شی» به شکل خشی xshi هم یافته می‌شود. یوستی نام هَئوشیَّنگهَه را از این اصل مأخوذ دانسته و آن را بروی هم بخشنده جایگاه خوب، بخشندهٔ اماکن خوب، معنی کرده است؛ و چنان‌که می‌دانیم پهلوانان و مشاهیر اوستایی هر یک نامی از این قبیل دارند که معمولاً گاه نماینده روح پهلوانی و گاه نشانهٔ فکر کسانی است که به کشاورزی و گله داری و سایر آثار تمدّن روی آورده باشند. «حماسه سرایی در ایران، ص۴۱۴ و ص۴۱۵»

جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)پاسخ

شما که اطلاعات کاملی در مورد الیمائیس دارید، نگاهی هم به این صفحه بیندازید:

https://en.wikipedia.org/wiki/Elymais

تااطلاعاتتان کامل شود. الیمائیس نامی است که برای منطقهٔ قدیم عیلام به کار رفته به ویژه «پس» از ظهور مجدد، ۵۰۰ سال بعد از ویرانی آن توسط دولت آشور. شما نیازی نیست نکات تاریخی را به من یادآوری کنید. علاوه بر این سعی نکنید با نوشتهٔ طولانی فوق بحث را به انحراف بکشید. بحث اصلی این است که به چه دلیل در ویرایش ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵، هفشجان را پایتخت الیمائیس معرفی کرده‌اید؟!! این ادعا بسیار بزرگ و مضحک است و هیچ تاریخ‌نگاری هم چنین ادعایی نکرده است. دلیل شما واقعاً این است که:

«... این یک واقعیت است که وجه تسمیه هفشجان از هوشنگ پیشدادی و کارتا آنجا رفته که بختیاری‌ها در طی این چهارسال به بازگویی آن می‌پردازند. حتی یکی از بختیاری‌ها در کتابش گفته: و چه جالب که کشف آتش نیز در املاک ما صورت گرفته است! ولی نامی از هوشگون! نمی‌برد.» عجب سند معتبری!

در بحث من و شما نیازی به ورود به مباحث تاریخی نمی‌بینم. بحث اصلی من مباحث اخلاقی در ویرایش است. با این وجود یک موضوع تاریخی را به شما گوشزد می‌کنم: وجه تسمیه دلیل مصادره به مطلوب شخصیت‌های تاریخی نمی‌شود. کما اینکه مناطق بسیاری وجود دارند که دارای وجه تسمیه‌ای متناقض با واقعیات تاریخی هستند. یک مثال خیلی ساده برای شما می‌آورم: تخت جمشید در عهد هخامنشی پارسه نامیده می‌شد. اما درگذر روزگار که هخامنشیان فراموش شدند، مردمی که پارسه را می‌دیدند و اطلاعی از شاهان هخامنشی نداشتند تصور می‌کردند پارسه را جمشید شاه پیشدادی بنا کرده و آن را تخت جمشید نامیدند! به همین صورت مقبره کورش را مقبرهٔ مادر سلیمان می‌نامیدند! مثال‌های از این دست بسیار است. پس وجه تسمیه هرگز دلیل تاریخی نمی‌شود! هر چند باز هم تکرار می‌کنم که بحث من با شما بر سر این مسائل نیست!

دوست عزیز، علاقهٔ شما به شهر و دیارتان قابل تحسین است ولی رویکردتان برای معرفی این شهر با استفاده از اطلاعات نادرست در صفحات مختلف ویکی‌پدیا نه تنها نتیجهٔ عکس می‌دهد بلکه از نظر اخلاقی هم کار صحیحی نیست. باور کنید اگر شما واقعیات موجود را بازگو کنید نتیجه بهتری می‌گیرید.

در ضمن لطف کنید هر زمان مطلبی را خطاب به من (یا هر کاربر دیگری) می‌نویسید، نام کاربری را طور صحیح مورد خطاب قرار دهید (مثال: @هفشجانی: ) تا از این مطلب آگاه شوم نه این که به طور تصادفی مطلب را ببینم! Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۱۳ (UTC)پاسخ

@Jafar64: گرامی، برای بار دوم الیمائیس باستان متعلق به پیش از تاریخ است! یعنی از هزاره چهارم تا هفتم پیش از میلاد! و صرفاً عنوانی فولکریک و اساطیری است این الیمائس معاصر اشکانی بسیار تفاوت دارد!! در ضمن ما واقعیت را بازگو می‌کنیم وقتی یک فولکریک قوی متعلق به این دیار است حداقل به شعور بختیاری احترام بگذارید. این هم نمونه از وجه تسمیه هوشنگان منتسب به هوشنگ از صدا و سیمای جهان بین. در هر حال در صورت نیاز منابع دولتی پهلوی مطرح خواهد شد. لااقل یکبار این وجه تسمیه بالا را کامل بخوانید حداقل در داخل آن توضیحات لازم داده شده است. این فولکریک متعلق به یک شهر نیست بلکه مرتبط با فرهنگ قوم منطقه بختیاری. [[۱]] جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)پاسخ

@هفشجانی: بحث بر سر این حرف‌ها نیست دوست عزیز! من نمی‌فهمم چرا شما چسبیدی به توصیف الیمائیس و ... فرض کنیم حرف شما صحیح باشد (هر چند در این مورد می‌توانم به طور کامل بحث کنم. الیمائیس اساطیری هم متناظر با همان ایلام تاریخی است. همان‌طور که برخی شخصیت‌های اساطیری شاهنامه مثل دارا و ... متناظر شخصیت‌های تاریخی - داریوش و ... - هستند). ارتباط این مطلب با وارد کردن نام هفشجان در صفحهٔ هوشنگ و بدتر از آن معرفی این شهر به عنوان پایتخت الیمائیس چه چیزیست؟ مطالبی که در بالا گفتم خیلی واضح تر از این حرفهاست! لطف کنید مطلبی در مورد هفشجان در صفحهٔ هوشنگ وارد نکنید به علاوه هر مطلبی در هر صفحه‌ای می‌نویسید به دور از هیجان و تعصب و بر اساس مدرک معتبر باشد. اگر حتی من هم در این مورد وسواس به خرج ندهم شک نکنید کاربران دیگران و احتمالاً مدیران ویکی‌پدیا در مورد موضوع حساس خواهند شد! در ضمن این موضوع ارتباطی با فرهنگ بختیاری ندارد! خلط مبحث نکنید. تشکر Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ

@Jafar64: گرامی، یکی از وجوه وجه تسمیه هئوشنگیه مرتبط با هوشنگان یا هوشگان است. پس به هر نحو این واقعیت با توجه به منابع می‌بایست در صفحه هوشنگ در بخش وجه تمسیه نام باشد حالا اگر طرز بیان این مطلب نامناسب بوده نباید کل مطلب را حذف کرد و لحن را متناسب نمود. با این حال وجه تسمیه هوشنگ با فرهنگ بختیاری ارتباط دارد و در چندسال اخیر این موضوع به شکل‌های مختلف بیان شده و در این خصوص هم منابع بسیار ایجاد شده است. در هر صورت ارتباط هفشجان و بختیاری و تناسب وجه تسمیه هوشنگ باید در صفحه هوشنگ یادکرد شده باشد. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC)پاسخ

@هفشجانی: به نظر میرسه بحث با شما بی فایده است. فقط یادآوری می‌کنم که مشکل مطالبی که وارد کرده بودید «طرز بیان نامناسب» نبود. طرز بیان نامناسب تعریف مشخصی دارد. مطالب وارد شده از طرف شما در عین نادرستی بسیار گویا بودن و اسم این کار چیز دیگریست که بماند! البته این مشکل فقط در مورد این صفحه نیست! من بیشتر از این به این موضوع نمی‌پردازم ولی از یکی از مدیران ویکی‌پدیا خواستم شخصاً موضوع را بررسی کند. در صورتی که تشخیص داده بشه مطالب این صفحه ناقض قوانین ویکی‌پدیا نیست، مسئله‌ای نخواهد بود! Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۵۴ (UTC)پاسخ

@هفشجانی: امیدوارم همه آنچیزی که در صفحهٔ بحث mardetanha گفتید اتفاق بیفتد. این حرف را از صمیم قلب گفتم؛ ولی شما مثل اینکه موضوع بحث را متوجه نشدید. اگر اتفاقاتی که در بالا گفتید بیفتد همه ما را خوشحال می‌کند؛ ولی تا آن موقع شما لطف کنید پیشاپیش ارجاع ندهید و خیال پردازی نکنید! هر زمان چنین اتفاقی افتاد من خودم آن را به عنوان نفر اول همه جا (نه فقط در ویکی‌پدیا) با افتخار فریادمی زنم!! در ضمن همین نوشتهٔ بالا نشان می‌دهد چقدر به ادعاهای بی مدرک علاقه دارید. من به انگلیسی و فارسی جستجویی در مورد نمایش آثار... در موزهٔ آلمان انجام دادم و چیزی پیدا نکردم!! چنین موزه‌هایی بخش ایران، بابل، یونان و .. دارند ولی چیزی که شما گفتید!..... بگذریم. علاقه شما به شهرتان خوب است ولی این علاقه چشمتان را کور کرده! موفق باشید. Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۵۷ (UTC)پاسخ

@Jafar64: گرامی، وپ:نزاکت را رعایت نمایید و در ضمن این موارد ربطی به این بحث ندارند و و ما نیازی نداریم درخصوص موزه آلمان فدرال و میراث نگاه داشه یک شهر توسط دولت پهلوی و... توضیح بیش تر دهیم تا به وقتش. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۲۱ (UTC)پاسخ

@هفشجانی: شب بخیر پسر خوب. Jafar64 (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۰ (UTC)پاسخ

@Jafar64: شب بخیر! جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۲ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۱ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۲۸ (UTC)پاسخ

درخواست تأیید مقاله

با عرض سلام و خسته نباشید. لطفاً مقاله بنده را تأیید بفرمایید. الان از چندین نفر درخواست دادم و اشکالات مانند منابع و ... را برطرف کردم. با تشکر فراوان. https://fa.wikipedia.org/wiki/انجمن_مالی_اسلامی_ایرانSajjadsm20 (بحث) ‏۲۲ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۶ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۵ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۴۵ (UTC)پاسخ

نوروز مبارک

سلام هفشجانی عزیز
عید سعید نوروز مبارک باد. از مشارکت‌های ارزشمندت در زمینهٔ حوزه‌های انتخاباتی سپاسگزارم. فرصتی پیش آمد و برای تشکر این نقشه را که پیشتر ازم خواسته‌بودی آماده کردم. نقشه را با کیفیت بالا و بی‌رنگ‌آمیزی درست کردم تا هرجور که نیاز بود بتوان راحت تغییرش داد.
سالی پررحمت داشته‌باشی--arfar (گفتگو) دوشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۴۵ (ایران) ‏۲۰ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۱۵ (UTC)پاسخ

سلام @Arfar: عزیز، سال خوبی را برای شما آرزومندیم. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۳۲ (UTC)پاسخ

دعوت

درود

جناب شما اگر به ساخت مقاله در رابطه با خودکشی علاقه داری، (البته بدون ترجمه ماشینی و ایضاً تنبلی (:) اگه خواستی به ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه خودکشی بپیوند. علت این هم که خواستم مقاله خودکشی در پاکستان حذف بشه اینه که می‌خواستم کلاً به نام خودم ثبت بشه! دلیل بی‌خودیه ولی کلاً اگه {{خودکشی}} رو نگاه کنی، بیش‌ترش‌رو من ساختم.

سپاس Poorya0014 (بحث) ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۰۴ (UTC)پاسخ

درود، حوزه ما در علوم سیاسی و جغرافیایی اگر بخش هاییش به ما مربوط بشه کمک میشه. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۰۶ (UTC)پاسخ

اعطای دسترسی واگردان

درود هفشجانی. بعد از بررسی درخواستتان برای دسترسی واگردان، دسترسی را به شما اعطا کردم. برای استفاده از دسترسی واگردان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • گرفتن دسترسی واگردان اهمیتی بیشتر از فعال کردن توینکل ندارد.
  • واگردانی تنها باید برای واگرداندن خرابکاری‌های واضح است نه ویرایش‌های با حسن نیت. حتماً موارد مجاز واگردانی را بخوانید.
  • واگردانی هرگز نباید برای جنگ ویرایشی استفاده شود.
  • در صورت استفادهٔ نابجا، دسترسی واگردان ممکن است پس گرفته شود.
  • اگر شما دیگر دسترسی واگردان را نمی‌خواهید، به من اطلاع دهید تا آن را بگیرم. هم‌چنین برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از واگردنی، ویکی‌پدیا:واگردانی را ببینید. اگر دسترسی واگردان شما را در زحمت انداخته و یا سؤالی در مورد استفادهٔ درست/نادرست از این دسترسی دارید، می‌توانید در صفحهٔ من پیام بگذارید. از ویرایش لذت ببرید!

آرمان (بحث) ‏۱۷ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۴۳ (UTC)پاسخ

شهرکرد

باهات قبلا زیاد بحث کردم و دیگه خسنه شدم- آدم کم سنو سال و هستی و همیشه وقت داری بیایی اینجا خراب کار کنی. خوبه از شهرکرد هم بدت میاد و همش توی صفحه شهرکرد می پرخی. یادمه 10 سال پیش صفحه هفشچان کلا به اسم بختیاری معرفی شده بود و من هر روز با بختیاری جر و بحث داشتم که هفشجان لر نیست- کل ضفحه های غیر بختیاری استان رو یا من ساختم یا من مرتب کردم و اطلاعات وارد کردم تا استان شناخته شده تر بشه. حالا بعد ار 10 سال یک نفر ار همون آدم هایی که من از شهر حمایت کردم اومده و تمام اظلاعات شهر من رو تغییر میده. چرا قسما "دژگرد" را حذف کردی؟ من نمیدونم چه اصراری داری بگی شهرکرد روستا بوده- همه شهر ها روستا بودن بزرگ شدن تبدیل شهر می شن. انشالا بزرگ تر میشی از استان خارج میشی و نگاه های بقیه استان ها رو به خودت میبینی و سیاهی تعصب های قومی از جلوی چشمت میره. Sibeshahrekord (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۲۹ (UTC)پاسخ


دهکردی جان به خدا من با شهرکرد بد نیستم! والله! باور کن/ احمد بنی طالبی دهکردی یک مولف معروف شهرکردی و دوستم هست و براساس منابع ایشان توضیحات اضافه شده! بعد این جملات عین کتابش هست! قلعه دهکرد! منظورش هم روستا بودن دهکرد نیست آخه خودش دهکردیه! از این که یک چهارمحالی یعنی هم محله هستیم قصد من تخریب نیست! تعصب های بیجای بختیاری را هم قبول دارم. چهارمحال یعنی لار که هوشگان، دهکرد، قهفرخ هستن! و قبل از 1310 اساس! شهری در اینجا نبوده و شهرکرد از سال 1310 شهرداری داشته! محال فارس نشین اگه من بخوام چهارمحال خودموم یعنی لار فارس نشین را تخریب کنم اینجا نبودم! باور کن. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۹ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)پاسخ

  • تشکر از زحمات موفق باشید Basp1 ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۲۸ (UTC)

ممنون شما هستیم جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۳۷ (UTC)پاسخ

دعوت و پیشنهاد

ویکی‌پروژه جنگلبانی
ویکی‌پروژه جنگلبانی

درود! به نظر می‌رسد به بهبودِ مقاله‌های هم‌راستا با جنگل‌ها و محیطِ زیست در دانشنامه علاقه‌مندید یا ممکنست با این دعوت علاقه‌مند شده باشید! :)

خوب است اگر به ویکی‌پروژهٔ جنگلبانی بپیوندید.
اگر هم به خواندنِ این مقاله‌ها علاقه‌مندید نگاهی به کمک به ساختِ مقالات و تکمیلِ الگوی جنگلبانی بیندازید.

مطمئن باشید پی‌آمدِ افزودنِ مقالاتِ در پیوند با جنگل‌ها، افزودنِ آگاهیِ جمعیِ جامعه و کاهشِ آسیب‌ها به آن است. اگر مایل به همکاری هستید، نامِ خود را به فهرستِ اعضاء بیافزایید.

خوشحال می‌شویم شما را در این جمع داشته باشیم!

--مانی بختیار (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۰۱:۰۱ (UTC)پاسخ

تصویر حوزه‌های همدان

سلام هفشجانی عزیز
رایانامهٔ مرا دریافت کردی؟--arfar (گفتگو) شنبه،۱۹ تیر ۱۳۹۵، ساعت ۰۶:۳۱ (ایران) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۲:۰۱ (UTC)پاسخ

بله، سلام دوست عزیز، بفرمایید: حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان همدان جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

خیلی ممنون از زحمتت. سری‌های بعدی را هم بفرستم زحمتی نیست؟ البته با عرض پوزش--arfar (گفتگو) شنبه،۱۹ تیر ۱۳۹۵، ساعت ۱۹:۱۳ (ایران) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)پاسخ

نه بابا! شما که زحمت ساختشون میکشید من هم هرچه در توان دارم کمک میکنم تا این پروژه حوزه های انتخاباتی همین تابستان تمام بشه. باز هم ممنون بخاطر ایجاد تصاویر یکتا! راستی فیلتر شکن ندارید؟ این هم جیمیل خودم در اینجا هم میتونید بفرستید: hosseinrostami777@gmail.com جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)پاسخ

خدا خیرت بدهاد. فعلا بقیهٔ موجود را فرستادم.--arfar (گفتگو) یکشنبه،۲۰ تیر ۱۳۹۵، ساعت ۲۱:۴۸ (ایران) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۱۸ (UTC)پاسخ


بله هرچه سریعتر میسازم. تشکر جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)پاسخ

اعطای دسترسی گشت‌زن

درود،

با عرض تبریک، بر پایهٔ درخواست شما و بررسی مشارکت‌هایتان، اکنون به عنوان گشت‌زن انتخاب شدید و می‌توانید از این دسترسی استفاده کنید. لطفاً پیش از استفاده از این دسترسی:

  • حتماً وپ:گشت‌زن را مطالعه کنید.
  • {{نشان گشت‌زن}} را به بالای صفحهٔ کاربریتان بیفزایید.
  • می‌توانید در بخش ترجیحات > ابزارها > ابزارهای گشت‌زنی و مقابله با خرابکاری، ابزارهای کاربردی برای این دسترسی را فعال کنید؛ ابزارهایی مانند وپ:توینکل، وپ:رده انبوه که به شما در ویرایش‌ها کمک می‌کنند.
  • بعد از مطالعهٔ سیاست‌ها و مسلط شدن به گشت‌زنی، با گذشتِ دست‌کم یک ماه از برخورداری از دسترسی گشت‌زن، می‌توانید برای دریافت دسترسی وپ:ویکی‌بان درخواست کنید.

باز هم تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق باشید. آرمانب ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۵۳ (UTC)پاسخ

درود بر شما مدیر گرامی جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۷ (UTC)پاسخ

چه زیباست همکاری‌های مفید! دوشنبه،۲۱ تیر ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۵۷ (ایران)

این نشان تقدیم به شما!

نشان اصلی
درود بر خُرزمارِ گرامی! این نشان به شما که ویرایش‌های عالی‌ای در ویکی‌پدیا دارید اعطا می‌گردد. از کوشش های شما، سپاسگزاری می کنم. :) / مهرافزون! مانی بختیار (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)پاسخ
@Mani-bakhtiar: همکاری در کنار شما دوستان عزیز مایه بسی افتخار من است. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۴۲ (UTC)پاسخ

ایجاد+یک+مقاله+نو+از+طریق+ایجادگر‌‌‌‌

سلام شما مقاله Javad Ramezani رو بوجود بیارید--دوستار ایران (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۱ (UTC)پاسخ

خرابکاری و ویرایش متعصبانه میلاد لیوه در پیج استان ایلام

سلام و عرض ادب، بنظر میرسد که آقای میلاد لیوه با ویرایش های جانبدارانه اش سعی در بی اعتبار ساختن ویکیپدیا و جنگ ویرایشی دارد، مطالب متعصبانه و جهت دار ایشان که ربط خاصی به این پیج نیز ندارد سبب اختلافات قومی و قبیله ای در استان ایلام شده و اعتبار ویکی پدیا را نیز زیر سوال برده، آخرین ویرایشی که انجام گرفت و شما و سایر دوستان نیز آنرا تایید کردند و متنی بی طرفانه و مرتبط بود متاسفانه از طرف ایشان دوباره خراب شده و جنگ ویرایشی تازه ای را در ویکیپدیا شروع کردند، این عمل ایشان باعث بی اعتبار ساختن ویکی پدیا شده فلذا درخواست حذف حساب کاربریش را دارم، بدرود آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۳۹ (UTC)پاسخ

با توجه به خط مشی آزاداندیشانه جنابعالی و تقابلت با تعصبات کورکورانه در خصوص برخورد مناسب با ویرایشهای متعصبانه میلاد لیوه، درخواست برخورد با او را در اسرع وقت دارم آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ

@آلام: ، درود دوست عزیز، درصورت تکرار برخورد خواهد شد ولی از جهت بستن کاربر و برخورد جدی می بایستی در تابلوی اعلانات مدیران مطرح نمایید تا بررسی شود. ارادتمند جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۰۳ (UTC)پاسخ

درود مجدد، بنده ویرایش متعصبانه و کورکورانه ایشان را خنثی کردم و آنرا بحالت طبیعی برگرداندم از شما درخواست برخورد با ایشان در صورت تکرار را دارم، سپاسگذار آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

@آلام: ،درود تایید شد درصورت تکرار دست نگهدارید و در تام بیان فرمایید تا مدیران خود برخورد کنند و مشکلی برایتان پیش نیاید. سپاس جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)پاسخ

قدردانی به سبب پیگیری سریع

این نشان برای شما!

نشان گفتگو و سیاست‌مداری
درود بر شما. امیدوارم همیشه در زندگی پاینده باشید و با پشتکار آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۲ (UTC)پاسخ

به سبب حفاظت از ویکی پدیا و پیگیری سریع آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۳ (UTC)پاسخ


آلام جان سپاس از شما، من که کاری نکردم. سعی کنید با گفتگو از جنگ های ویرایشی جلوگیری کنید. سپاس بیکران جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)پاسخ

درخواست بررسی پیج ایل شوهان

این پیج بیش از 5000 بار توسط دوستان لر و کورد ویرایش متعصبانه و کورکورانه شده و بنده جهت حل مشکلات و حمایت از حقوق ویکی پدیا اقدام به مطرح کردن هردونظریه کردم اما آقای میلاد لیوه دوباره در آن خرابکاری میکند، لطفا آنرا بررسی بفرمایید، بدرود آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۴۲ (UTC)پاسخ

در خواست مقابله با خرابکاری مجدد میلاد لیوه در پیج استان ایلام

سلام و درود بی پایان، متاسفانه آقای میلاد لیوه مجددا اقدام به خرابکاری کرد از شما درخواست بررسی موضوع را دارم آلام (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۴۹ (UTC)پاسخ

سلام، نه این واگردانی توسط کاربر:Meysam از کاربران فعال و لر زبان بوده است جهت پیگیری به بحث ایشان مراجعه و این موضوع را به ایشان نیز درمیان بگذارید. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۰۸ (UTC)پاسخ

تشکر

درود، باید از شما تشکر کنم بابت ایجاد مقاله مردم استونی، شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما من علاقه خاصی به کشور استونی دارم برای همین صدها مقاله مرتبط به این کشور را در ویکی‌فا ایجاد کرده‌ام در آینده قصد دارم حتما به این کشور سفری داشته باشم. --Kasir بحث ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۳۴ (UTC)پاسخ

@Kasir: بله؛ بنده نیز از فعالیت های شایان شما کمال سپاس را دارم. امیدورام هرجایی هستید موفق و سربلند باشید. جهان بین هفشجانی (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)پاسخ

دعوت‌نامهٔ شرکت در همایهٔ ماهیانه

سلام! از مرداد ماه امسال، در ویکی‌پدیای فارسی برنامه‌های ویرایش گروهی (همایه) به‌صورت ماهیانه برگزار خواهد شد. هدف این همایه‌ها ایجاد و بهبود مقالات مهم در ویکی‌پدیای فارسی و ترویج کار گروهی است و در پایان هر همایه نیز هدایایی به کاربران شرکت‌کننده تقدیم خواهد شد که تشکری‌ست بابت تلاش و همکاری آن‌ها.
در همین زمینه، همایهٔ ماه مرداد تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت و قرار است مقاله‌های مهم ایجادنشده بر پایهٔ دیگر میان‌ویکی‌ها که در ویکی‌پدیای فارسی موجود نیستند را ایجاد کنیم و در ماه‌های آتی نیز همایه‌هایی با موضوعات دیگر برگزار خواهد شد. لذا از شما دعوت می‌کنم در این همایه شرکت کنید و به بهبود ویکی‌پدیای فارسی یاری رسانید. با احترام، درفش کاویانی (بحث)
--تحویل‌دهندهٔ پیام: MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۱۷ (UTC)پاسخ

این نشان تقدیم به شما!

نشان اصلی
سلام. از آشناییتان خوشبختم محمدحسینگفتمان ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۰۳ (UTC)پاسخ

سلام دادا محمد حسین جان، من هم از آشنایی با شما خوشبختم ان شالله جشن اومدید همدیگر را می‌بینیم. سپاس بیکران جهان بین هفشجانی (بحث) چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۵ (ایران) ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۰۵ (UTC)پاسخ

قرار بود از طریق Skype باشم که متأسفانه امکان‌پذیر نیست. انشالله بعداً. شما چند سال دارید؟ محمدحسینگفتمان ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۰۶ (UTC)پاسخ

۱۷ سال نشده‌ام! جهان بین هفشجانی (بحث) چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۷ (ایران) ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)پاسخ

بنده نیز تقریباً چهارده ساله‌ام محمدحسینگفتمان ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۰۹ (UTC)پاسخ

موفق باشید، چه خوب گفتم هم سن و سال نیست تو ویکی! عالیه ۱۶ سالم تمام نشده جهان بین هفشجانی (بحث) چهارشنبه،۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲ (ایران) ‏۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)پاسخ

زبان لکی

سلام و وقت به خیر. ببخشید تو ویرایشتون تو مقاله زبان لکی گفتید که تو ترکیه و سوریه هم صحبت میشه. ممکنه مدرک رو بگید؟ در ضمن تو مقدمه هم نوشتید که اتنولوگ آن را در دسته لری و زیرشاخه چهارم کردی طبقه‌بندی می‌کند در حالی که اگهاتنولوگ روبخونید تو بخش طبقه بندی (Classification) اسمی از لری نیومده. Hosseiniran (بحث) ‏۴ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۰۲ (UTC)پاسخ

نه خیر بنده فقط مقاله را بازبینی کردم، اگر مشکلی دارد اصلاح بفرمایید. ابایی نیست. جهان بین هفشجانی (بحث) پنجشنبه،۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۱ (ایران) ‏۴ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)پاسخ

یک پیام از ربات MehrdadBot

سلام! با سپاس از مشارکت‌های اخیرتان. به نظر می‌رسد شما به‌تازگی (در ۱۵۰ روز اخیر) در مقالهٔ «کرد» به صفحه/صفحه‌های ابهام‌زداییِ زنگنه پیوند داده‌اید. چنین پیوندهایی معمولاً مورد نظر نیستند، چراکه صفحه‌های ابهام‌زدایی تنها فهرستی از منظورهای احتمالی را در بر دارند. لطفاً صفحهٔ ابهام‌زدایی را بررسی کنید و در صورتی که مقاله‌های هدف در آن وجود دارند، ویرایش خودتان را به گونه‌ای اصلاح کنید که مستقیماً به همان اهداف پیوند زده شود. برای اینکار می‌توانید از عملگر «|» در پیوند خود استفاده کنید، به طور مثال با تبدیل [[کبک]] به [[کبک (پرنده)|کبک]] می‌توانید پیوند کبک را به کبک‌ تبدیل کنید. (بدون اینکه ظاهر مقاله تغییری کند)

همچنین با مراجعه به ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/صفحات دارای ویکی‌پیوندهای مبهم، در اصلاح پیوندهای ابهام‌زدایی کمک کنید.

پایان گام اصلی پروژهٔ حوزه‌های انتخاباتی مبارک!

از ایران تا هفشجان
حوزه‌های انتخاباتی ایران
حوزه‌های انتخاباتی چهارمحال و بختیاری
حوزهٔ انتخاباتی شهرکرد و سامان و بن

سلام و صد سلام
روزی که دیدم در ویکی‌فا هیچ اطلاعاتی دربارهٔ حوزه‌های انتخاباتی ایران نیست و تصمیم گرفتم که چند مقاله بسازم، آن قدر کار زحمت داشت که با خود گفتم من الگوهای لازم و چند مقاله را خود می‌سازم و چند نقشه هم درست می‌کنم و منتظر می‌نشینم که بچه‌های هر استانی بیایند و مقاله‌های مرتبط با استان خودشان را با الگوگیری از مقاله‌هایی که ایجاد شده‌بود تکمیل می‌کنند و در ایام انتخابات مجلس دهم احتمالا مشارکت‌ها بیشتر هم می‌شود. انتظار نداشتم که ۲۴۰ مقاله و ۳۴ الگوی فرعی و ده‌ها رده در مدت کوتاهی ساخته شود.
اما ظهور ناگهانی ستارهٔ پرکوش این قضیه یعنی حسین رستمی باعث شد که این پروژهٔ بزرگ ظرف چند ماه به پایان برسد، گمان می‌کردم این هم یک مشارکت در حد یکی دو استان محلی است، ولی ادامهٔ روند خیلی عالی بود. واقعا کار بزرگی کردی دوست خوبم و امیدوارم در دیگر پروژه‌ها نیز ویکی‌فا و بنده کاربری کوچک در میان همهٔ کاربران، از همکاری خستگی‌ناپذیرت بهره‌مند شویم.
نقشه‌ها نیز به اتمام رسید. خدا را شکر.
اکنون که گام اصلی پروژه تمام شده‌است، گام‌هایی بعدی که باید در آینده برنامه‌ریزی شود و مشارکت گستردهٔ دوستان را می‌طلبد اینها است: وارد کردن تاریخچهٔ تغییر حوزه‌های انتخاباتی و ساختن مقالهٔ حوزه‌های پیشین، وارد کردن اطلاعات انتخابات ده دوره در هر مقاله، پایش برای به‌روزرسانی اطلاعات پویا مانند نام شهرستان‌ها و جمعیت حوزه‌ها، درست کردن فهرست‌هایی سراسری از نام حوزه‌ها مانند این.--arfar (گفتگو) یکشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۰:۳۶ (ایران) ‏۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۰۶ (UTC)پاسخ


جناب افسرچی این تلاش ها با بهینه سازی نقشه های حوزه ها به پایان می رسد و در واقع شما هم در این کار بزرگ نقش داشتید. درود همیشگی بر شما جهان بین هفشجانی (بحث) یکشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰ (ایران) ‏۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)پاسخ


سلام و عرض ادب خدمت هر دو بزرگوار

@هفشجانی: @Arfarshchi: تلاش شما عزیزان در این پروژه، ستودنی است. سؤال من این است که چرا عنوان حوزه انتخابیه به حوزه انتخاباتی تغییر پیدا کرد؟ عنوان حوزه انتخاباتی برای اولین بار در اینجا استفاده شده و اصلا کاربردی در جامعه یا محافل رسمی و یا حتی غیررسمی ندارد.

در ضمن دقت اطلاعات حوزه‌ها کمی مشکل دارد. به عنوان مثال چون گیلانی هستم متوجه شدم نام نماینده رودسر را برای تالش هم نوشته‌اید :)

اگر برای نقشه حوزه‌های استان گیلان هم وقت بگذارید ممنون خواهم شد. خودم خواستم یکی برای آستارا درست کنم اما نتوانستم... Benyamin-ln (بحث) ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۴۲ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۱۲ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: چشم عزیز/نقشه های استان گیلان آماده است فقط باید وارد ویکی انبار بشود بزودی انجام می دهم/مقالات هم تکمیل تر خواهد شد/موارد ذکر شده هم اصلاح می شود. سپاس از یادآوری گیلانی ارجمند! جهان بین هفشجانی (بحث) چهارشنبه،۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۴۵ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۱۵ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: عزیز/ با سپاس/ اصلاح شد :✓ نماینده طوالش، رضوانشهر و ماسال (حوزه انتخاباتی)/نقشه ها هم بزودی...! جهان بین هفشجانی (بحث) چهارشنبه،۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۲۳:۴۹ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)پاسخ

@هفشجانی: سپاس. در ضمن این پی دی اف و مشابه آن برای سایر دوره ها بسیار مفید و کامل و معتبر هستند و میزان رأی هر نماینده هم آورده است. حتما به دردتان میخورد. بقیه در اینجا هستند. Benyamin-ln (بحث) ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۰۲ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۲ (UTC)پاسخ

نیازی به این تغییر مسیر نیست چون الگوی پایین مقاله را هم دارای لینک قرمز کرده است Benyamin-ln (بحث) ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۰۶ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۶ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: عزیز دستت طلا! جهان بین هفشجانی (بحث) پنجشنبه،۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۱۰ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۴۰ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: دربارهٔ حوزهٔ انتخاباتی یا حوزهٔ انتخابیه نظرخواهی‌ای در اجرایی هست. شما را برای شرکت در بحث به وپ:اجرایی#حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم. خدا به از عنایت و اطلاعات خوب شما و تلاش‌های هفشجانی گرامی برکت دهاد--arfar (گفتگو) پنجشنبه،۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۴۵ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)پاسخ

یک فنجان چای برای شما!

نوش جان :) Chantager (بحث) ‏۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ

درود بیکران جهان بین هفشجانی (بحث) یکشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲ (ایران) ‏۷ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)پاسخ

همایه

درود من کمک میکنم چند مقاله همایه که انتخاب کردید پربارتر بشه شما در عوض در ماه بعد کمی در ویکی‌کتاب به من کمک کنید. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۱ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)پاسخ

@Doostdar: ، درود و خسته نباشید! چگونه میتوانم در ویکی کتاب کمک کنم؟ جهان بین هفشجانی (بحث) یکشنبه،۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۲۰:۴۱ (ایران) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۱۱ (UTC)پاسخ

امشب به همایه مرداد برسید که رو به پایان هست. در ویکی‌کتاب هر طور خواستید میتونید کمک کنید. اگر نیاز به راهنمایی داشتید من اونجا هستم. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۱ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۱۵ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان کار گروهی
سلام. به پاس مشارکت شما در همایهٔ ماه مرداد این نشان با فروتنی تقدیم‌تان می‌شود. امیدوارم شاهد همکاری مجدد شما در همایه‌های بعدی باشیم. با احترام درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۱:۱۳ (UTC)پاسخ

تکمیل مقاله‌ها

درود، لطفا مقاله‌های کشورهای شرکت کننده در بازی‌های المپیک را که ساخته‌اید تکمیل کنید. --Kasir بحث ‏۲۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۰۱ (UTC)پاسخ

چشم جهان بین هفشجانی (بحث) سه‌شنبه،۲ شهریور ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۲ (ایران) ‏۲۳ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)پاسخ

به ویکی‌کتاب بیایید. اون هم یک ویکی هست مثل ویکی‌پدیا با کمی تفاوت. --دوستدار ایران بزرگ ‏۲۶ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۵۹ (UTC)پاسخ

بیخیالش شوید

درود. حتی اگر آیپی لایق بندایش باشد ، مجبور می شویم Range بندی کنیم که دسترسی کل یک ISP را خواهد بست. به واگردانی اکتفا کنید. درفش ترتیب بررسی را خواهد داد. محمدحسینگفتمان ‏۲۵ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۰ (UTC)پاسخ

@MohammadtheEditor: چشم عزیز. مدیر گرامی خودش بررسی کند. وقت بخیر جهان بین هفشجانی (بحث) پنجشنبه،۴ شهریور ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱ (ایران) ‏۲۵ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)پاسخ