بحث کاربر:Darafsh/بایگانی ۴۱: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۴۴۳: خط ۴۴۳:
==درخواست رفع انسداد گیر سه پیچ==
==درخواست رفع انسداد گیر سه پیچ==
سلام. پیرو [[ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره ششم/رسیدگی به عملکرد Darafsh در قطع دسترسی Gire 3pich2005|این شکایت]] جناب {{پینگ|AzorAhai}} فرمودند طرح شکایت در آنجا آخرین راه است. بنابراین من با توجه به ادله ای که در آنجا نوشته ام، فکر می کنم سه ماه انسداد جناب {{پینگ|Gire 3pich2005}} تنبیهی بسیار نامتناسب با تخلف رخ داده است.--[[کاربر:Sa.vakilian|سید]] ([[بحث کاربر:Sa.vakilian|بحث]]) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)
سلام. پیرو [[ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره ششم/رسیدگی به عملکرد Darafsh در قطع دسترسی Gire 3pich2005|این شکایت]] جناب {{پینگ|AzorAhai}} فرمودند طرح شکایت در آنجا آخرین راه است. بنابراین من با توجه به ادله ای که در آنجا نوشته ام، فکر می کنم سه ماه انسداد جناب {{پینگ|Gire 3pich2005}} تنبیهی بسیار نامتناسب با تخلف رخ داده است.--[[کاربر:Sa.vakilian|سید]] ([[بحث کاربر:Sa.vakilian|بحث]]) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)
درود، احتراماً، جناب Gire 3pich2005 کاربر بسیار مفیدی هستند، لطفاً ایشان را به فعالیت معمولیشان برگردانید.[[کاربر:Roozitaa|Roozitaa]] ([[بحث کاربر:Roozitaa|بحث]]) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۷ (UTC)
::درود، احتراماً، جناب Gire 3pich2005 کاربر بسیار مفیدی هستند، لطفاً ایشان را به فعالیت معمولیشان برگردانید.[[کاربر:Roozitaa|Roozitaa]] ([[بحث کاربر:Roozitaa|بحث]]) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۷ (UTC)

نسخهٔ ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۷

                   
صفحه کاربری      بحث      مکان ماسه‌بازی      مشق شب      مهر دوستان
  • اگر من برای شما پیامی گذاشتم: لطفاً در صفحهٔ بحث خودتان پاسخ دهید، و از {{پاسخ به|Darafsh}} استفاده کنید.
  • اگر شما پیامی برای من بگذارید: من در صفحهٔ بحث خودم پاسخ می‌دهم، بنابراین از {{پاسخ به|نام‌کاربری‌شما}} استفاده خواهم کرد.
  • برای گذاشتن پیامی جدید کلیک کنید.

درخواست مشورت (قواعد نام‌گذاری اسامی جغرافیایی)

سلام. ویکی‌پدیا:قواعد نام‌گذاری (اسامی جغرافیایی) در مورد اسامی مکان‌های جغرافیایی خارجی به کلی خالی‌ست. برای تکمیل (یا حداقل آغاز) آن نیاز به مشورت دارم. وقت و حوصله و اعصاب و علاقه‌مندی لازم برای بحث‌های اولیه در این مورد را دارید؟ Saeidpourbabak (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۱۳ (UTC)پاسخ

@Saeidpourbabak: سلام و پوزش بابت تأخیر در پاسخ. علاقه‌مندی و حوصله‌اش را دارم ولی در حال حاضر وقت و اعصابش موجود نیست :| شاید دو یا سه هفتهٔ آینده کمی اوضاع عوض شود که اگر تا آن موقع نیاز به همکاری من بود، با کمال میل در خدمت خواهم بود. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)پاسخ

سلام و ممنون از پاسخ. حدس من این است که بحثی طولانی و پر پیچ و خم خواهد شد و به آن دو دومی نیاز خواهید داشت. همین بود که آن را در بحث رهنمود مربوطه مطرح نکردم تا وقتی کار به جاهای باریک کشید کاربر مقابل توی رودرواسی بماند و کمتر راه فرار داشته باشد. از آنجا که پاسخ‌تان بوی دیر و زود می‌داد نه سوخت و سوز، با وجود اینکه آن دو هفته‌ای که گفتید سرنیامده، بحث را مطرح می‌کنم. باز اگر احساس کردید به هر دلیل مایل به بحث نیستید بگویید به جای دیگری منتقلش کنم.

آنطور که من می‌فهمم برای نام‌گذاری مکان‌های جغرافیایی (چه ایرانی، چه خارجی) به سه قاعده برای سه دستهٔ مختلف نیاز است:

  1. نام‌گذاری ساده. تعیین می‌کند که آیا نام تقسیمات کشوری به عنوان نوشتار اضافه می‌شود یا نه و اگر می‌شود به چه شکل.
  2. نام‌گذاری نیازمند ابهام‌زدایی. اگر مکان‌هایی هستند که با قاعدهٔ ۱ نام مشترکی می‌گیرند چطور باید از آنها ابهام‌زدایی کرد.
  3. نام‌گذاری نیازمند ابهام‌زدایی خاص. اگر مکان‌هایی هستند که قاعدهٔ ۲ هم برایشان نام مشترکی بدست می‌دهد چطور باید از آنها ابهام‌زدایی کرد.

برای مکان‌های جغرافیایی ایرانی اولی و دومی موجود است و برای خارجی‌ها فعلاً هیچی موجود نیست.

ایرانی

در ویکی‌پدیا:قواعد نام‌گذاری (اسامی جغرافیایی) قاعدهٔ ۱ و ۲ از این قراراند:

۱. نام روستا و شهر به تنهایی می‌آید، نام دهستان، بخش، شهرستان و استان با «دهستان»، «بخش»، «شهرستان» و «استان» شروع می‌شود. مانند کوشکندر، اسفراین، دهستان بام، بخش بام و صفی‌آباد، شهرستان اسفراین، استان خراسان شمالی. صریح و بدون ابهام.
۲. برای ابهام‌زدایی از عنوان تقسیمات کشوری همنام در بند ۱ از نام شهرستان توی پرانتز استفاده می‌شود. مانند شیرانی (سردشت)، محمدآباد (ریگان)، بخش روداب (نرماشیر) و دهستان گاورود (سنقر).

بحث ۱: در رهنمود تصریح نشده استفاده از نام شهرستان در پرانتز فقط برای ابهام‌زدایی یک مکان از مکان دیگر است یا برای ابهام‌زدایی از هر چیز دیگر. مثلاً چون فقط یک روستا با نام «آهو» وجود دارد آیا باید باز هم آن را با نام شهرستان ابهام‌زدایی کرد (آهو (آشتیان)) یا باید با عنوان تقسیمات کشوری ابهام‌زدایی شود (آهو (روستا))؟ نمونهٔ زنده‌اش آب پخشان (روستا). دقت کنید که این کار اصولاً برای مواردی مثل محمدآباد (روستا) امکانپذیر/صحیح نیست، چرا که بیش از یک روستا با نام محمدآباد داریم.

بحث ۲: (مرتبط با بحث ۱ و نشان‌دهندهٔ اهمیت آن) به کرات دیده‌ام در مواردی که از قضا عبارت دارای ابهام (بیرون پرانتز) با عبارت ابهام‌زدا (داخل پرانتز) یکی باشد، عنوان بدست آمده از قاعدهٔ ۲ کاربران را خوش نمی‌آید و یا اصلاً آن عنوان را نمی‌سازند، یا به اشکال مختلف دست به تغییر آن می‌زنند. مثلاً شهر «مهر» در شهرستان مهر واقع شده، اما احتمالاً به دلیل نامأنوس بودن عنوان «مهر (مهر)»، نوشتار در عنوان مهر (شهر) قرار گرفته است. این مثال از این جهت دارای اهمیت است که شهر دیگری با عنوان مهر (ملکشاهی) داریم که طبق قاعدهٔ ۲ نام‌گذاری شده و در نتیجه استفاده از عنوان «مهر (شهر)» برای یکی از شهرها به کلی غلط است («مهر (شهر)» به هر دو شهر دلالت می‌تواند داشته باشد) و پس از انتقال مقالهٔ «مهر (شهر)» به هر عنوان دیگر، عنوان «مهر (شهر)» باید به مهر تغییرمسیر یابد و تبدیل به ابهام‌زدایی ناکامل شود. از کاربران مخالف با قاعدهٔ ۲ در چنین مواردی می‌توانم کاربر:نوژن (Special:Diff/15508687/15509500 و Special:Diff/15525243/15525773کاربر:HaDi برای (Special:Diff/16304519/16304972) و کاربر:ماني (Special:Diff/16511955/16511978) را سراغ کنم.

بحث ۳: برای قاعدهٔ ۳ رهنمودی موجود نیست و برای مکان‌های همنام در یک شهرستان دستورالعملی نداریم. نامگذاری چنین مواردی به اشکال متنوع صورت گرفته. مثلاً چون علی‌آباد (ایرانشهر) موجود بوده، روستایی دیگر با نام علی‌آباد در شهرستان ایرانشهر با عنوان بخش ابهام‌زدایی شده است (علی‌آباد (دلگان)).

خارجی

عنوان‌های مشمول آن ۳ قاعدهٔ هنوز ناموجود از این قراراند:

۱. تکلیف نام‌گذاری سادهٔ تقسیمات کشوری خارجی معلوم نیست و عنوان‌ها بسیار متنوع‌اند:
خالی عنوان تقسیمات کشوری توی پرانتز عنوان تقسیمات کشوری بدون پرانتز
روستا سادونتس آراگاتسوتن (روستا) روستای لتراپ، میشیگان
شهر آنتورپ خیرونا (شهر) شهر پومپئی
دهستان آلبانچس د ماخینا نخلان (دهستان) دهستان الاتسکیوی
بخش کوسناخت موسی (بخش) بخش اپانزل
شهرستان ال ملار هایلند (شهرستان) شهرستان بروکسل
استان آستوریاس لاریوخا (استان) استان لاکرونیا
ایالت یوتا ریو دو ژانیرو (ایالت) ایالت واشینگتن

بحث ۴: باید تصمیم گرفت چه تقسیمات کشوری با عنوان تقسیمات کشوری بیاید و کدام‌ها بدون آن. علاوه بر آنهایی که در فارسی داریم ایالت (ایالت سند) و ناحیه (ناحیه ولی، میشیگان) و کانتون (کانتون سانکت گالن) و از این دست هم هست. باید همه را یافت و برای هر کدام تصمیم گرفت.

۲. ابهام‌زدایی از خروجی‌های دارای ابهامِ قاعدهٔ ۱ بطور مشتت و متنوع صورت گرفته. گاه نام کشور (نمره (یمن))، گاه نام استان (ندلک، کبک)، گاه نام شهرستان (سن-دونی، رئونیون) و گاه نام ایالت (نیواورلئان، لوئیزیانا) برای ابهام‌زدایی استفاده شده. در بسیاری موارد اصلاً به ابهام‌زدایی نیاز نبوده و تصمیم به ابهام‌زدایی و نیز شکل آن عموماً طبق نوشتار انگلیسی بوده است.

بحث ۵: در صورت اشتراک عنوان مکان‌های جغرافیایی از چه تقسیمات کشوری‌ای برای ابهام‌زدایی استفاده شود؟

۳. متنوع و مشتت، مانند بند قبل. نمونه‌ها: ناحیه ادامز، شهرستان دالاس، آیووا، ناحیه ادامز، شهرستان دفیانس، اوهایو، ولی ویو، شهرستان ویچیتا، تگزاس.

بحث ۶: در صورتی که عنوان ابهام‌زدایی شده با قاعدهٔ ۲ همچنان دارای ابهام باشد چطور باید ابهام‌زدایی کرد؟

بحث ۷: تقسیمات کشوری کشورهای دیگر که با تقسیمات استان>شهرستان>بخش>دهستان ایران مطابقت ندارد را چطور باید نام‌گذاری کرد؟ به عنوان نمونه en:Districts of Syria به شهرستان‌های سوریه ترجمه شده، حال اینکه در نوشتارهای مختلف از این تقسیمات کشوری با «منطقهٔ مسکونی» (شهرستان صافیتا)، «تقسیمات کشوری سطح دوم» (شهرستان الرستن)، «تقسیمات کشوری سوریه» (شهرستان حمص) و بخش (صافیتا) یاد شده است. پیشتر در این باره بحث‌هایی شده است.

اینها ۷ بندی‌ست که به نظر من رسید باید روی آن بحث و تصمیم‌گیری اولیه کرد. شاید در حین بحث با موارد دیگری روبرو شویم. حال پیشنهاد‌های من از این قراراند:

  • پیشنهاد بحث ۱ و ۲: در هر صورت، چه نیازمند رفع ابهام از یک مکان با یک غیر مکان باشیم و چه حتی عبارت بیرون و توی پرانتز یکی باشند از قاعدهٔ ۲ پیروی شود و از «شهر» و «روستا» و ... برای ابهام‌زدایی استفاده نشود. در غیر این صورت تبصره و پیچیدگی‌ای از دید من نالازم به رهنمود خواهیم افزود.
  • پیشنهاد بحث ۳: برای چنین مواردی از نام بخش برای ابهام‌زدایی استفاده شود و اگر نام بخش هم مشترک بود از نام دهستان (به عبارت دیگر نام بزرگترین تقسیماتِ کشوری کوچکتر از شهرستان که ایجاد تمایز می‌کند). مثال و توضیح بیشتر اینجا در دسترس است.
  • پیشنهاد بحث ۴، ۵ و ۶: می‌شود نشست و کل Wikipedia:Naming conventions (geographic names) را ترجمه کرد، ولی ناگفته پیداست که رعایت آن شکل پیچیدهٔ قواعد مختلف برای کشورهای مختلف در فارسی عملی و مفید نیست و باید راه ساده‌تری پیدا کرد. پیشنهاد من وضع قواعدی تا حد ممکن مشابه قواعد داخلی‌ست. یعنی:
    1. تعیین شود که برای کدام تقسیمات کشوری از عنوان تقسیمات کشوری در عنوان نوشتار استفاده شود. به نظر من فقط برای شهر و روستا که هویتی مستقل دارند از «شهر» و «روستا» استفاده نشود و برای بقیه از عنوان تقسیمات کشوری استفاده شود.
    2. تصمیم‌گیری شود که از کدام تقسیمات کشوری برای رفع ابهام توی پرانتز استفاده شود. به نظرم باید بسته به بزرگی-کوچکی کشور و نوع تقسیمات کشوریِ آن از اولین یا دومین درجه از تقسیمات کشوری برای ابهام‌زدایی استفاده شود. باید کشورها فهرست شوند و برای هر کدام این نقطه شروعِ ابهام‌زدایی تعیین شود.
    3. اگر بند قبل برای رفع ابهام کافی نبود از تقسیمات کشوری یک پله پایین‌تر برای ابهام‌زدایی استفاده شود.

سپاس. Saeidpourbabak (بحث) ‏۵ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)پاسخ

سلام دوباره. یک موضوع دیگر را هم یادم آمد بهتر است به بحث ۳ و ۶ اضافه کنم. در تعدادی از نام‌گذاری‌های انگلیسی از نام دو مکان برای ابهام‌زدایی استفاده کرده‌اند که باید به عنوان یک امکان و دیدگاه مورد توجه قرار گیرد. مثلاً ناحیه ون بورن، شهرستان شلبای، اوهایو، ناحیه ون بورن، شهرستان شلبای، ایندیانا، ناحیه ون بورن، شهرستان فونتن، ایندیانا. در فارسی هم کاربرانی از این نظر حمایت می‌کنند (مثلاً کاربر:Hamedvahid در اینجا).

نظر من: از زاید بودن «شهرستان» در این مثال‌های خاص که بگذریم، وقتی ابهام‌زدایی با عبارت کمتر و سرراست‌تری ایجاد می‌شود دلیلی برای طولانی کردن آن وجود ندارد. بخصوص که این کار در تضاد با نخستین جملهٔ WP:PRECISION قرار می‌گیرد. Saeidpourbabak (بحث) ‏۹ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

برداشتن نام کاربری ام از تحریم و سامانه

سلام لطفا نام کاربری مرا از کدهای تحریم بردارید ممنون می شوم

کاربر گرامی، با توجه به تصمیم تحریمی که قبلاً برای شما گرفته شده، شما از ویرایش در این صفحه محروم شده‌اید و امکان ویرایش برایتان وجود ندارد. در صورتی که فکر می‌کنید سامانه به اشتباه از این کار شما جلوگیری کرده است، لطفاً موضوع را در تابلوی اعلانات مدیران یا بحث یکی از مدیران مطرح نمایید.

--فلورانس (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۷ (UTC)پاسخ

سلام آیا زمان تحریم تمام شده؟ لطفاً پیوندی به بحث بدهیدیاماها۵ / ب ‏۱۴ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)پاسخ
@Yamaha5: سلام. بله محرومیت پایان یافته: بحث کاربر:Darafsh/بایگانی ۴۰#پایان محرومیت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۴ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۳۸ (UTC)پاسخ
✓یاماها۵ / ب ‏۱۴ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC)پاسخ
@Yamaha5 و Darafsh: متشکرم --فلورانس (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۵۱ (UTC)پاسخ

بزرگراه

سلام بزرگراه رایج‌تر از بزرگ‌راه استیاماها۵ / ب ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۰۰ (UTC)پاسخ

@Yamaha5: سلام. هردویش رواج دارند ولی طبق اجماع اخیر، «بزرگ‌راه» بنویسیم بهتر است. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۰۳ (UTC)پاسخ
نتیجه کار ربات در اینجاست که متاسفانه به دلیل نبود کلمات مورد نیاز نتوانست چیزی ترجمه کندیاماها۵ / ب ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۰۶ (UTC)پاسخ
ممنون :-) درفش کاویانی (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۱۰ (UTC)پاسخ

شادباش نوروز

نوروز مبارک
مردمان، نوروز را عید می‌دارند
عاشقان، روز وصال
عارفان، روز کمال
درویش، هر روز خویش!

هر روزتان نوروز -- — وطن نگاربحث ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۵۵ (UTC)پاسخ

@Vatan021: سلام، ممنون برای تبریک. نوروز بر شما نیز مبارک باد! درفش کاویانی (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۵ (UTC)پاسخ

احیا

لطفاً حورا یاوری و محسن آشتیانی را احیا کنید. --ز.رازی (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۰۰ (UTC)پاسخ

@ز.رازی: در پیش‌نویس:حورا یاوری و پیش‌نویس:محسن آشتیانی احیا شدند. برای آنکه دوباره حذف نشوند، منبع مناسب و جعبهٔ اطلاعات به آن‌ها اضافه کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۰۶ (UTC)پاسخ
حورا یاوری کامل‌تر شد. لطفاً به مکان اصلی‌اش منتقل کنید. --ز.رازی (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۲۲ (UTC)پاسخ

نظرخواهی لوگوی نوروز

درود. بنده مشغول بررسی فهرست پیگیری خود با موبایل بودم که دستم خورد و آخرین نظر شما در این نظرخواهی را سهواً واگردانی کردم. البته عمل خود-واگردانی را هم انجام دادم. از شما بابت این سهل انگاری پوزش می‌طلبم. --Arian بحث ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)پاسخ

@Arian Ar: درود. خواهش می‌کنم، نیازی به پوزش نیست :-) درفش کاویانی (بحث) ‏۱۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۸ (UTC)پاسخ

شهرهای سرزمینهای فلسطینی

سلام و صبحتان بخیر؛ چند تا از مقالات شهرهای سرزمینهای فلسطینی را چک کردم و به نظرم آمد محتوایشان با مقالات انگلیسی سنخیت ندارد و در برخی موارد گمراه کننده نیز است. مثلا بنی سهیلا و یطا شهرهایی در حکومت خودگردان فلسطین قلمداد شده اند که نادرست و هم به نظر بی معناست (شهر مگر در حکومت واقع می شود؟). یا از الگوی خرد اسرائیل در پایین مقاله ها استفاده شده در حالی که اینها بخشی از سرزمینهای تحت حاکمیت دولت فلسطین هستند (الگوی زیر مقاله انگلیسی را ببینید). برایم سوال پیش آمده که مقالات رباتیک چگونه ایجاد می شوند؟ مثلا می شد از کلمات دقیقتری (برای اولی از نوار غزه و برای دومی از کرانه باختری) استفاده کرد. در هر صورت برای ایجاد مقالات شهرها و هواگردها در روزهای اخیر به شما خسته نباشید می گویم. Wikimostafa (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۵۴ (UTC)پاسخ

@Wikimostafa: سلام، حق با شماست. من همیشه مقالاتی که با به فاویکی ایجاد می‌کنم را بهبود می‌دهم و کمبودها و مشکلات را هم به امیر و رضا گزارش می‌دهم تا در مقالات بعدی مشکل رفع شود. در مورد این مقالات، عجالتاً فقط آن‌ها را ساختم تا پیوندشان قرمز نباشد و به مقالات سطح بالاترشان بپردازم، سپس دوباره همهٔ این شهرها را بهبود دهم. در نتیجه، به‌زودی همه ویرایش و بهبود خواهند یافت. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۷ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)پاسخ

هوشنگ صمدی

از نبح هوشنگ صمدی، 7 روز می‌گذرد و کسی هم دلیل موجهی برای حذف نیاورده. لطفاً نظرسنجی را مختومه کنید. --ز.رازی (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)پاسخ

شب بررسی می‌کنم، الان درگیر کار دیگری هستم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۲۲ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ استان رفح، استان غزه، استان دیرالبلح، رولز-رویس آرآر۳۰۰، رولز-رویس آربی۳۰۱۱، رولز-رویس آربی۲۸۲، رولز-رویس آرآر۵۰۰، رولز-رویس آربی۱۶۲، رولز-رویس آربی۱۴۵، رولز-رویس آربی۱۰۸، رولز-رویس آربی۱۰۶، رولز-رویس آربی.۵۰ ترنت، رولز-رویس آربی.۴۴ تی، رولز-رویس آربی.۲۰۳ ترنت، راکول کاماندر ۱۱۲، جنرال الکتریک وای‌جی۹۳، جنرال الکتریک تی‌اف۳۹، جنرال الکتریک تی‌اف۳۴، جنرال الکتریک تی۷۰۰، جنرال الکتریک تی۶۴، جنرال الکتریک تی۵۸، جنرال الکتریک تی۳۱، جنرال الکتریک پسپورت، جنرال الکتریک جی۹۷، جنرال الکتریک جی۸۵، جنرال الکتریک جی۷۹، جنرال الکتریک جی۷۳، جنرال الکتریک جی۴۷، جنرال الکتریک جی۳۱، جنرال الکتریک جی‌ئی‌ان‌ایکس، جنرال الکتریک جی‌ئی۴، جنرال الکتریک جی‌ئی۳۸، جنرال الکتریک جی‌ئی۳۶، جنرال الکتریک سی‌جی۸۰۵، جنرال الکتریک سی‌جی۶۱۰، جنرال الکتریک سی‌اف۷۰۰، جنرال الکتریک سی‌اف۶، جنرال الکتریک سی‌اف۳۴، الیسون جی۳۵، الیسون جی۳۳، جنرال الکتریک جی۸۷، بوگاتی مدل ۱۰۰، بریستول تسوس، بریستول سیدلی اورفوس، بریستول سیدلی نیمباس، بریستول سیدلی ۶۰۵، بریستول پروتوس، بریستول اوریون، ایشیکاواجیما-هاریما جی۳، ایشیکاواجیما تسو-۱۱، ایشیکاواجیما نی-۲۰، آی‌اچ‌آی کورپوریشن اف۷، آیچی ها-۷۰، البیت اسکای‌لرک، ایرباس هلی‌کوپترز ئی‌سی۱۷۵، اچ‌ای‌ال پوشپک، اچ‌ای‌ال اچ‌تی‌تی-۴۰، اچ‌ای‌ال اچ‌جی‌تی-۳۶ سیتارا، اچ‌ای‌ال باسانت، داماتورو، جالینگو، اووری، دوتسه، اوکا که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۱ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۰۷ (UTC)پاسخ

کتابخانه ویکی‌پدیا

درود. می‌خواستم ببینم برای درخواست دسترسی به پایگاه Alexander Street (با توجه به این اعلان) چگونه باید اقدام کنم؟ با سپاس. --Arian بحث ‏۲۱ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۳۶ (UTC)پاسخ

@Arian Ar: درود. درخواست‌تان را در اینجا قرار دهید و توضیح دهید که با این دسترسی، چه نوع مقالاتی را بهبود خواهید داد. پس از آن، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. در هر مرحله نیاز به راهنمایی داشتید، همینجا مطرح کنید. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۳۰ (UTC)پاسخ

درخواست احیا

سلام. لطفاً بحث رده:مربیان فوتبال بر پایه ملیت را که اشنباهاً حذف کردم، احیا کنید. ممنون. مهدی صفار ۶ فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۷ (ایران) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)پاسخ

✓ درفش کاویانی (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۲۶ (UTC)پاسخ

مقاله

سلام و عرض ادب عذر خواهم ، بنده دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی هستم و مجموعه مقالاتی را در سیویلیکا دیده ام که مرتبط با رشته ی بنده و زمینه ی فعالیت بنده است ولی امکان تهیه آن ها برایم ممکن نیست. اگر می توانید آن ها را برای بنده تهیه نمایید. علوم تربیتی - مرتبط با دانشگاه فرهنگیان - دانشجو معلم 007saeed (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۰۷ (UTC)پاسخ

@007saeed: سلام. دسترسی به سیویلیکا از طریق ویکی‌پدیا صرفاً جهت بهبود مقالات ویکی‌پدیا انجام می‌شود و کاربرانی که قصد استفاده از این منبع را دارند، باید اعلام کنند که با این دسترسی، چه محتوایی از ویکی‌پدیا را بهبود می‌دهند. اگر می‌خواهید با این منابع به بهبود ویکی‌پدیا کمک کنید، در وپ:درخواست منبع پیوند مقالاتی که می‌خواهید از سیویلیکا دانلود شوند را قرار دهید تا برای شما ایمیل شوند ولی اگر برای استفادهٔ دانشگاهی و درسی نیاز به این منابع دارید، فهرست منابع موردنیازتان را برای من ایمیل کنید تا از طریق دسترسی مجزایی که به سیویلیکا دارم، مقالات را برایتان ارسال کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)پاسخ

درخواست

درود، لطفا الگو:نر محافظت شده/2016-04-02 را حذف کنید. --Kasir بحث ‏۲۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)پاسخ

درود ✓ درفش کاویانی (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)پاسخ

سید کامران یگانگی

درود. می‌خواستم ببینم مقاله سید کامران یگانگی را که شما به فضای پیش‌نویس انتقال دادید مورد تأیید است که کاربری آمده و دوباره آن را در فضای اصلی قرار داده؟ با سپاس. --Arian بحث ‏۲۹ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۳۵ (UTC)پاسخ

@Arian Ar: درود. خیر مورد تأیید نیست، من طبق تماس ایمیلی آقای یگانگی مبنی بر دادن فرصت بیشتر برای بازنویسی مقاله، آن را در فضای پیش‌نویس احیاء کردم. البته گویا کاربر دوباره همان محتوا را در فضای اصلی ایجاد کرده و آن را منتقل نکرده‌است. درفش کاویانی (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۰۲ (UTC)پاسخ

درخواست احیا

سلام درفش گرامی
یکی از کاربران گرامی دو تصویر مرا هنگامی که دسترسی داشت حذف کرده‌بود. الان دسترسی ندارد، پیرو بحثی که داشتیم گفت از یکی مدیران بخواهم تصویر را احیا کند تا بحث را ادامه دهیم. لطفا پرونده:نماد چهار فهرست اصلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۸۶-۸۷).jpg و پرونده:تبلیغات جبههٔ متحد اصول‌گرایان برای دور نخست انتخابات مجلس (۱۳۹۰-۹۱).jpg را احیا فرما. دوستدار--arfar (گفتگو) چهارشنبه،۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۳۳ (ایران) ‏۲۹ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ

@Arfarshchi: سلام. یکی از پرونده‌ها تحت این نام در ویکی‌پدیا بارگذاری نشده و هرچه گشتم نتوانستم عنوان صحیح را پیدا کنم، ولی دیگری احیا شد. درفش کاویانی (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)پاسخ

Your bot in Ukrainian Wikipedia

Hi. You have received this message, because you have a bot in Ukrainian Wikipedia. For a long time, your bot has not committed any actions in our project. Currently, Ukrainian Wikipedia community decides what to do with inactive bots. We encourage you to visit this page and inform the community whether you would need the bot flag in the future, and if so, why. If you no longer need the flag, we would be grateful if you inform the community.

If you have any questions, feel free to contact me on my talk page, or place them on the page to which I have referred. Unfortunately, I cannot look at all the pages, so if you ask the question here, most likely, I can not answer.

We expect a response from you within a week of receiving this message.

Thank you for attention. Best regards, bureaucrat of Ukrainian Wikipedia Максим Підліснюк (talk) ‏۳۰ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)

جمع‌بندی

درود، لطفا مواردی که در این نظرخواهی اجماع یابی کرده‌اید به سیاست‌ها یا رهنمودهای مربوطه اضافه فرمایید.-- آرمان (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)پاسخ

@AzorAhai: درود. همانطور که پیش‌تر در اینجا هم گفته‌بودم، این نظرخواهی از همان اول با شیوهٔ نادرستی ایجاد شده‌بود. اکنون بهتر است جناب حسنی که زحمت نظرخواهی را بر دوش داشتند، موارد طرح‌شده را به‌صورت رهنمود درآورند و به صفحات مربوطه اضافه کنند. من تخصصش را ندارم و مطمئنم در انتقال موارد از نظرخواهی به صفحهٔ سیاست، اشتباهاتی پیش خواهم آورد. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)پاسخ
@Hamid Hassani: جهت اطلاع و اقدام.-- آرمان (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۵ (UTC)پاسخ
@AzorAhai: درود. با اجازهٔ صاحب محترم صفحه، جناب درفش کاویانی عزیز: استحضار دارید که این نظرخواهی در پیِ اختلاف‌نظر میان دو تن از دوستان ایجاد شد، و بعد، به درخواستِ دوستان، نظرخواهی‌های پنجگانه را به‌مرور ایجاد کردم و جناب درفش به‌درستی و برمبنای حاصلِ کلیِ گفت‌گوها آن را جمع‌بندی فرمودند. حال، آیا آنها را در قالب رهنمود در صفحه‌ای مانند وپ:دستور خط بیاوریم یا جا/ جاهایی دیگر؟ ارادتمند، Hamid Hassani (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)پاسخ
درود، به نظر من نظرخواهی مورد اشاره قابلیت ایجاد رهنمود تازه‌ای دارد. مواردی که در نظرخواهی اجماع یابی شده است در کاربر:Hamid Hassani/استفاده از نیم‌فاصله در نام‌های عبارتی وارد کنید پس از تکمیل به فضای نام ویکی‌پدیا منتقل فرمایید.-- آرمان (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۴۵ (UTC)پاسخ
با کمال میل. بعد از نهایی‌شدنِ متن و گرفتنِ تأیید آن از چند تن از بزرگواران (ازجمله شما دو عزیز)، این کار را خواهیم کرد. آرزو داشتم این پیشنهاد را دست‌کم از زبان یکی از مدیران عزیزمان بشنوم و حالا شنیدم. خوشحالم که ویکی‌پدیای فارسی چنین مدیران بادرایت و فهیمی دارد. بشخصه اهلِ افسوس‌خوردن نبوده‌ام و نیستم؛ اما استثنائاً عرض می‌کنم که ای‌کاش در مدت ده ـ یازده سالِ گذشته، که مانند صدها میلیون دانش‌آموز و دانشجو و دانش‌دوستِ دیگر، تنها در فضای ویکی‌ها می‌چرخیدم، زودتر با خودِ شما عزیزان و سایر کاربرانِ دانایی آشنا شده بودم که هر روز، افزون بر دانش و آگاهی، از آنان درسِ اخلاق و شعور می‌آموزم. خوانده‌اید که یکی از بزرگان گفته‌است: «همیشه تصور می‌کنم که بهشت جایی شبیه کتابخانه است.» در زمانِ زندگی آن بزرگ، «ویکی‌پدیا» وجود نداشت؛ اصلاً «اینترنت‍»‍‍ی در کار نبود... شاید بتوان ویکی‌مدیا را بهشتِ گم‌شدهٔ بسیاری از انسان‌هایی دانست که دیر یا زود به این «فضای ناپیداکران» می‌پیوندند و چنان به‌مرور در دلشان رسوخ می‌کند که حتی به خانهٔ اولشان تبدیل می‌شود. امیدوارم جناب‌عالی و جناب درفش عزیزمان عذرخواهی‌ام را برای پرگویی بپذیرید. با احترام، Hamid Hassani (بحث) ‏۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ
بزرگوارید جناب حسنی، ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ

دستکاری کاربر:خبرنگار در تام

درود جناب درفش. لطفاً از دخالتهاي كاربر خبرنگار و زاپاس او در تام جلوگيري كنيد. اين كاربر مدتهاست كه بنا به شواهد به ديگران انگ ترول مي‌زند درحالي كه خود ترول شده است و افسارگسيخه در هربحث و هرجا يا بحثها را با درازگويي بي فايده منحرف مي‌كند يا به بهانه زاپاس بودن كاربران به آنها مي‌تازد حال آنكه حضور زاپاسش در اين بحث تام و همه جا پررنگ شده. اكنون با دستكاري در پوشاندن نظر يك كاربر در تام و حذف آن, ديگر گستاخي را به درجه اعلا رسانده و نيازمند بررسي و اعمال نظر فوري است. گاهي به دوران آرش.پي.تي كه امثال اينها را كنترل مي‌كردند، افسوس ميخورم. درخواست بازرسي اين دو كاربر را هم از جنابعالي دارم. ارادتمند 106.185.28.171 ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)پاسخ

درود. کدام زاپاس؟ در کجا نظر کاربری را حذف کرده‌اند؟ لطفاً در تام با ذکر پیوند مطرح کنید، بررسی خواهم کرد. ممنون درفش کاویانی (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۱۸ (UTC)پاسخ

اگر آرش.پي.تي بودش ثابت مي‌كرد كاربر:Mhhossein زاپاس اوست. اگر دالبا (بستن IP) امان بدهد در تام نوشتم. ارادتمند --192.81.222.223 ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۴۴ (UTC)پاسخ

جناب Darafsh، که آی پی بیاید در صفحهٔ شما یک کاربر محترم ویکی‌پدیا را:
  • گسیخته افسار
  • درازگویی بی فایده
  • گستاخ
کار خوبی نیست که مدیر ویکی‌پدیا به آی‌پی ای که کاربری را این‌طور خطاب می‌کند اینطور پاسخ بدهد:
و در جواب، مدیر پروژه بگوید: «درود. در کجا نظر کاربری را حذف کرده‌اند؟ لطفاً در تام با ذکر پیوند مطرح کنید، بررسی خواهم کرد. ممنون».
دوست گرامی، این جواب دادن به این فحاش، کار صحیح نبود. KhabarNegar خبرنگار ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)پاسخ
@KhabarNegar: علیکم سلام! آی‌پی موردی را مطرح کرد که من از آن بی‌خبر بودم، پس از او خواستم تا اطلاعات را در تام ذکر کند تا بررسی شود و پس از بررسی متوجه شدم که اشتباه می‌کنند و تخلفی رخ نداده. حالا به زعم شما پاسخ من کجایش ایراد دارد را نمی‌دانم، ولی مدیر ویکی‌پدیا وظیفه دارد به چنین مواردی رسیدگی کند و صفحهٔ بحث من همیشه برای آی‌پی و کاربر باز بوده تا اگر دغدغه و مشکلی دارند مطرحش کنند. درفش کاویانی (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۲۴ (UTC)پاسخ

مقالات کپی شده

درود برخی از مقالات مانند میرزاحسن آشتیانی قسمتهایی از [۱] کپی شده اند و یا مقاله اتانازی از [۲] البته با توجه به سابقه ویرایشی [۳] بهکذا.

حذف مطلب باعث تغییر کلی مقاله می شود و بودنش هم ناقض موضوع ویکی نویسی.چه راهکاری برای اینگونه موارد که ظاهرا هم کم نیست وجود دارد؟ با سپاس Zoairani (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۱۶ (UTC)پاسخ

@Zoairani: درود. بهترین راهکار صرف کمی وقت و انجام کاری مانند این ویرایش است که محتوای ناقض حق تکثیر را از مقاله حذف کرده‌اند ولی می‌توان همین مطالب را با تغییر در انشا، در مقاله نگه داشت و منبع آن را نیز ذکر کرد. درفش کاویانی (بحث) ‏۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۳۲ (UTC)پاسخ
درود. در مورد برخی از موارد انجام می دهم ولی تعدادی که تخصصی تر هستند احتیاج به همراهی دوستانی دارد که در این زمینه اطلاعات لازمه دارند.سپاس Zoairani (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)پاسخ
@Zoairani: به‌نظرم بهتر است آن مواردی که تخصصی‌تر هستند را در ویکی‌پدیا:مشکلات حق تکثیر ذکر کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۴ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)پاسخ

بیوگرافی امیر محمد ضیایی

با سلام ایشون قهرمان ایران در مواد سرعت پرش طول و داخل سالن هستن و دعوت شده به تیم ملی نوجوانان چرا مقالم حذف شد؟؟

بیوگرافی امیر محمد ضیایی

با سلام ایشون قهرمان ایران در مواد سرعت پرش طول و داخل سالن هستن و دعوت شده به تیم ملی نوجوانان چرا مقالم حذف شد؟؟

بیوگرافی امیر محمد ضیایی

با سلام لطفا بیوگرافی امیر محمد ضیایی را احیا کنید

این نشان تقدیم به شما!

نشان اصلی
درود. در سکوت و به دور از هیاهو هفت هزار و پانصد مقاله ساخته‌اید و بیش از ۱۲۰ هزار ویرایش دارید. این مشارکت عظیم که با بی ادعایی و عدم به رخ کشیدن همراه است، بسیار بسیار ارزشمند و گرانبهاست. با سپاس فراوان، پایدار باشید. ارادتمند: مهرنگار (بحث) ‏۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۴۱ (UTC)پاسخ
@مهرنگار: درود. از لطف شما سپاسگزارم، خوشحالم کردید :-) درفش کاویانی (بحث) ‏۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۵۰ (UTC)پاسخ

کوروش بزرگ

سلام. داشتم این مقاله را می دیدم، فوق العاده است! چرا دیگه مقاله ای به این شکل کار نمی کنی؟--سید (بحث) ‏۸ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۳۶ (UTC)پاسخ

@Sa.vakilian: سلام از حُسن توجه‌تان سپاسگزارم. راستش سرم شلوغ است و ترجیح می‌دهم روی کارهای جدی‌تر پژوهشی در بیرون از ویکی وقت بگذارم که خب در آینده نتایج آن کارها را به اینجا منتقل خواهم کرد. البته چند مدتی‌ست دارم در خفا بر روی مقالهٔ یزدگرد یکم کار می‌کنم برای برگزیدگی. درفش کاویانی (بحث) ‏۸ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۵۹ (UTC)پاسخ

تشکر و سوال

سلام بر شما ، من خیلی وقته عضو هستم اما الان پشیمونم چرا از اول فعال نبودم اما تصمیم دارم با کمک دوستان حداقل ۱۰۰ مقاله ایجاد کنم در هر صورت اومدم تشکر کنم بابت دقت شما چون من یک تغییر مسیر در یک صفحه رفع ابهام ایجاد کردم و شما اونو سریع دیدین و تشکر کردین که برای من خیلی جالب بود و در درجه دوم من چون اصلیت خوانساری دارم فعلا کل تمرکز خودمو روی مقاله خوانسار گذاشتم و واونو برای مقاله خوب نامزد کردم ، دوست دارم شما هم نگاهی انداخته و نظر بدین با تشکر فراوان --Behzad39 (بحث) ‏۹ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۲:۲۵ (UTC)پاسخ

@Behzad39: سلام، خیلی خوشحالم که قصد دارید فعالیت‌تان را در ویکی‌پدیای فارسی جدی‌تر کنید :-) مقالهٔ خوانسار را هم دیدم، بسیار خوب نوشته‌شده و حتماً در روزهای آینده به بحث خوبیدگی‌اش هم سر خواهم زد و نظرم را خواهم نوشت. با آرزوی موفقیت درفش کاویانی (بحث) ‏۹ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۳:۳۸ (UTC)پاسخ

طرح سوال

سلام به شما دوست عزیز من در طی چند روز اخیر خیلی در ویکی پدیا گشتم و دنبال مقالاتی هستم که اطلاعاتی در مورد اون داشته باشم و بتونم تکمیل کنم ، فهرستی هست که بتونم مقالاتی که نیاز به تکمیل دارند را مشاهده کنم؟( رشته کاری من بیهوشی هست ) البته در ویکی پروژه پزشکی گشت زدم خیلی وقته آپدیت نشده و فعال نیستن و مشکل دوم به نظر من ویکی پدیا دچار جنون دموکراسی شده عده ای از دوستان که دارای دسترسی های بالا هستند اولا گروه ثابتی هستند ، چون در رای گیری ها اغلب دوستان هم هستند و حتما مورد تایید هم و ثانیا قوانین ویکی گاها مبهم هست و از این ابهام خیلی اشتباه برداشت میشه مثلا در این مقاله که من نوشتم آقا جمال خوانساری الان به رای گذاشته شده آن هم به دلیل عدم تطابق با سیاست های ویکی پدیا اما معلوم نیست دقیقا کدام سیاست؟ ببخشید درددل کردم و زیاد صحبت کردم . با سپاس که وقت گذاشتین --Behzad39 (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)پاسخ

@Behzad39: سلام. برای گسترش کمی و کیفی مقالات یک موضوع خاص، یکی از راه‌های مناسب، استفاده از الگوهای ناوبری یا ردهٔ مادر ویکی‌پدیای انگلیسی است. در زمینهٔ بیهوشی و هوش‌بری الگوی en:Template:Anesthesia می‌تواند نمونهٔ خوبی برای ایجاد و گسترش مقالات این حوزه باشد. دربارهٔ مقالهٔ آقا جمال خوانساری نیز در صفحهٔ نظرخواهی برای حذفش نظرم را خواهم نوشت. ارادتمند درفش کاویانی (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۳۲ (UTC)پاسخ
@Darafsh: سلام مجدد ، من الگوی بیهوشی را ساختم در اصل کپی گرفتم و سعی دارم تک تک مقالاتی که انگلیسی دارند اما فارسی ندارند را ترجمه کنم ولی الان با یک سوال برخوردم شما الگویی ایجاد میکنید و آن را در صفحه ای قرار می دهید حالا اگه جایی از الگو نیاز به تغییر داشته باشد و در صفحه الگو آن را تغییر دهید آیا در تمام صفحاتی که الگو استفاده شده هم تغییر اعمال می شود؟--Behzad39 (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۳۲ (UTC)پاسخ
@Behzad39: سلام. بله! اساساً الگوهای ناوباکس برای همین ایجاد شده‌اند که به‌جای تغییر یک‌به‌یک مقالات، فقط یک الگو را تغییر داد و در همه اعمال کرد. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)پاسخ

حذف زمان دار برگه علی عبدالرضایی

سلام دوست عزیز. به این برگه برچسب حذف زمان دار خورده و من بعد از دیدن آن چند منبع دیگر اضافه کردم. به کاربری هم که برچسب زده بود پیغام دادم اما اقدامی صورت نگرفت. لطفا کمک و راهنمایی بفرمایید تا برگه حذف نشود. با سپاس. Beheshtihossein ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)

@Beheshtihossein: سلام. لطفاً وپ:افراد را مطالعه کنید و فقط منابعی را به مقاله اضافه کنید که موضوعی اصلی آن‌ها شخص آقای عبدالرضایی باشد. مصاحبهٔ ایشان با رسانه‌ها و همچنین لینک به آثار منتشرشدهٔ ایشان، نمی‌توانند منبع معتبر باشند و نشان‌دهندهٔ سرشناسی نیستند. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)پاسخ

پیشنهاد همکاری

درود. اگر می‌خواهید روی مقاله خاصی کار کنید، اگر نیاز به ترجمه یا کمک خاصی داشتید، حتماً بهم بگویید. --Ibn abi babash (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۵۳ (UTC)پاسخ

@Ibn abi babash: درود. فعلاً می‌خواهم روی هووخشتره کار کنم و اگر بعدش عمری بود کار نیمه‌تمام کمبوجیه دوم را فرجام دهم. دربارهٔ یزدگرد یکم هم مقداری فیش‌برداری کردم که هنوز به مقاله وارد نشده‌اند و شاید بعداً به این هم پرداختم. خوشحال می‌شوم همکاری مشترک داشته‌باشیم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۳۳ (UTC)پاسخ

درخواست کمک برای احیا

باسلام و تشکر بجهت راهنمایی قبلی شما . بعلت آنکه نتوانستم خودم این موضوع را انجام بدهم درخواستی دارم اینکه زحمتی متقبل شوید و مقاله جواد چکشی(فعلا پیش نویس است و البته اصلاحاتی که بنظرم برای توسعه سرشناسی لازم بود انجام دادم ) جهت احیا در وپ:نبح مطرح فرمایید . با سپاس فراوان جاودانه ام (بحث) ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۵۱ (UTC)پاسخ

درخواست فعال‌سازی الگوی IPA برای زبان تایلندی در ویکی‌فا

درفش بزرگوار، با درود، خواهشمندم هرگاه فرصت کردید «en:Help:IPA_for_Thai_and_Lao» را برای ویکی‌فا فعال بفرمائید. (برای نمونه، پات پریک کینگ را ملاحظه بفرمائید) پیشاپیش از زحمات شما سپاسگزارم. Tisfoon (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۲۲ (UTC)پاسخ

درفش عزیز، سعی کردم خودم بسازم تا یاد بگیرم؛ اما فکر می‌کنم جایی از مراحل کار را اشتباه کردم و در صفحه مذکور، تلفظ کلمه (با آنکه در ویرایشم وجود دارد) نمایش داده نمی‌شود و بجایش عبارت بلند «راهنما:الفبای آوانگاری بین‌المللی زبان تایلندی و لائو» دیده می‌شود. لطفاً راهنمایی کنید که کجای کار اشتباه بوده است؟ با سپاس Tisfoon (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: سلام. به نظرم درست شد. لطفاً بررسی کنید. مهدی صفار ۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۱۶ (ایران) ‏۱۷ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۴۶ (UTC)پاسخ

کاربر:Kouhi

درود بر درفش عزیز. مشکلی پیش آمده در مقالات شاهان ساسانی و همچنین ترتیب الگو:شاهان ساسانی که بنده از شما خاستارم این مشکل را حل کنید، اگه نگاهی به تاریخچه [۴] و صفحه بحث الگو:شاهنشاهان ساسانی بیندازید متوجه می‌شوید که بنده و بانو رزیتا چقدر سر این الگو صحبت و مطالعه کردیم، حالا کاربری که بنده در ۳سال پیش ندیدم سر این موضوع کنار من و بانو رزیتا باشد و ایشان از گذشته کاریه بنده هیچ خبری ندارند و تلاشهای من را بر روی مقالات شاهناهی ساسانی ندیده است، چطور به خودش اجازه می‌دهد که ویرایش من را واگردانی و خرابکارانه نشان دهد؟؟؟ درضمن در [بحث بنده] نوشته که (من برای این ترتیب منبع دارم، به همین دلیل تا پیش از به نتیجه رسیدن این بحث مقالات طبق نظر من می‌مانند، تا اینکه منابع شما را ارائه شوند) اولاً مگر بنده و بانو رزیتا چیزی را بدون منبع ارائه داده‌ایم؟؟؟ دوماً مگر این الگو ارثیه کسی است؟؟ ایشان صاحب این الگو هستند که می‌گویند (طبق نظر من می‌ماند)؟؟؟ زحمت اصلی را بنده و بانو رزیتا کشیده‌ایم ولی ایشان ادعا دارند. خواهشاً جلوی این کاربر را بگیرید تا بنده به همراه بانو رزیتا سروسامانی هم به الگو و هم به مقالات شاهان اواخر ساسانی بدهیم. اراتمند. Sahand Ace ‏۱۶ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۱۸ (UTC)پاسخ

انتقال پیش‌نویس:علیرضا عسکری چاوردی

درود. قصد ساخت مقاله علیرضا عسکری چاوردی از مقاله انگلیسی (en:Alireza Askari Chaverdi) را داشتم که متوجه شدم توسط شما به پیش‌نویس منتقل شده است. لطفا اگر مقاله مشکلی ندارد به فضای اصلی منتقل کنید. با توجه به این‌که رییس دانشگاه هنر شیراز است از نظر سرشناسی مشکلی ندارد. با سپاس --HaDi (بحث) ‏۱۶ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۵۰ (UTC)پاسخ

انتقال

درود چگونه باید مقاله‌ای را برای نظرخواهی برای انتقال نامزد کنم؟ Taddah (بحث) ‏۱۷ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۲۲ (UTC)پاسخ

محافظت صفحه عامر کعبی

با سلام و درود صفحه بر اساس اصول سرشناسی دانشگاهیان و افراد ایجاد شده است و نظرخواهی خیلی تند بود اما شخص مورد نظر اکنون نماینده مجلس است.ツ‏ آقـای آبـادانــی ツ (بحث) ‏۱۹ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۱:۴۵ (UTC)پاسخ

هووخشتره

درود. من دیدم قسمتی از مقاله هووخشتره از ایرانیکا را ترجمه کرده‌اید. ولی قسمتی دیگرش را نه. برای اینکه دوباره کاری پیش نیایید، می شود آن قسمت‌هایی که ترجمه نکردید را در صفحه بحث من کپی کنید که شاید توانستم در این زمینه کمکتان بکنم. --Ibn abi babash (بحث) ‏۲۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۴:۳۹ (UTC)پاسخ

@Ibn abi babash: درود. همه‌اش را ترجمه کرده‌ام ولی الان یادم نیست چه مقدارش را به مقاله افزوده‌ام. من فعلاً یک مشکلی برایم پیش آمده و تا مدتی در ویکی نخواهم بود، به من ایمیل بزنید تا ترجمه‌ام را برایتان بفرستم و از آن در مقاله استفاده کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۰۰ (UTC)پاسخ

سوال در رابطه با مقاله ام

سلام من مقاله ای در رابطه با استاد موسیقی نوشتم که ایشان خواننده هستند و جز سرشناسان (موسیقی) قرار میگیرند من از تک تک مدارک استاد عکس دارم و تمامی بروشورهای اجرایشان را نیز دارم ایشان رزومه ای قوی و سابقه اجرایی بالا دارند همچنین عضو خانه موسیقی هم هستن چرا مقاله ای که حاصل یک عمر تلاش استاد است باید پاک شود . ایشان شاگردانی تربیت کرده اند که هر کدام نام آور موسیقی کلاسیک در ایران و خارج از کشور شده اند من چگونه سر شناس بودن ایشان را نشان دهم . من بسیار تلاش کردم تا بتوانم با محیط ویکی پدیا کار کنم بیش از این بلد نیستم مثلا تمامی عکسهای استاد را خواستم بفرستم براتون اما نشد یعنی نفهمیدم از کجا باید اینکار را انجام دهم . شاگردان استاد در ویکی پدیا هستن اما خود ایشان هنوز سرشناسی شان تایید نمیشود ، اگر میشه بهم کمک کنید تا بتونم مقاله ای در خور وجود ایشان بنویسم . Nazanin1988 (بحث) ‏۲۲ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۲۸ (UTC) نازنینپاسخ

تغییر نام رده

سلام به دوست و استاد خوبم ، در حال گشت در ویکی پدیا بودم به یک مشکل اساسی خوردم نام رده بی‌حس‌کننده‌های عمومی ، در اصل نام این رده باید بیهوش کننده های عمومی باشه نه بی حس کننده و دلیل این اشتباه هم ترجمه تحت الفظی بوده، در این زمینه مشکلات زیادی پیدا کردم اما انشالله به مرور حل کنیم بهتره. با تشکرBehzad39 (بحث) ‏۲۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۲:۵۵ (UTC)پاسخ

برتانی

سلام دیدم که اسم استان برتاین فرانسه را به اشتباه برتانی نوشتند خواستم صفحه را انتقال بدم که دیدم کلی بحث شده. علت اینه که در فرانسه به بُرُتاین (بُغُتاین) شهرت داره اما در انگیس گویا برتانی. به نظرم چون این منطقه متعلق به فرانسه است باید از تلفظ فرانسوی پیروی کرد. همونجور که مثلا اسم‌های عربی را ما با تلفظ عربی تبدیل می‌کنیم نه انگلیسی. به هرحال چون قبلا به اندازه کافی سر این موضوع بحث شده بود خواستم از طریق یه مدیر این تغییر ایجاد بشه که بحث بیهوده نکنیم با دوستان. هرچند که در مورد تلفظ اسامی فرانسوی غلط‌های زیادی در ویکی‌فا هست که به محض تغییر دوستان واگردانی‌ می‌کنند و سریع اتهام خرابکاری می‌زنند! علت هم اینه که فرانسه را با قواعد انلگیسی و گاهی فینگیلیش می‌خوانند. ارادت و خسته نباشید--علی فاتحی (بحث) ‏۲۳ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)پاسخ

@AliFatehi: سلام. موضوع را در صفحهٔ بحث مقاله مطرح کنید و برای درخواست انتقال، در وپ:نبا نظرخواهی تازه‌ای ایجاد کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۵۹ (UTC)پاسخ

زاپاس

درود با توجه به بحث نظر خواهی برای حذف صفحه ملا منوچهر کولیوند لطفا در مورد زاپاس بودن کاربر:Azadeh s86 بررسی و اقدام نمایید چون اولین و تنها ویرایش این کاربر رای مثبت در خصوص ماندن صفحه مورد بحث است.همچنین در مورد ادبیات کاربر:Sahbraz تامل بفرمایید. با سپاس Zoairani (بحث) ‏۲۷ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)پاسخ

@Sahbraz: درود. لطفاً در وپ:تام مطرح کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۵۷ (UTC)پاسخ

نتیجه این شکایت

گویا در مرخصی هستید آری، ولی لطفآ ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/آوریل ۲۰۱۶#سوءاستفاده از دسترسی ویکی بانی که با دستخط مبارک نوشته اید در حال انجام پس به کجا رسید؟5.78.239.177 ‏۲۹ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)پاسخ

درخواست رفع انسداد گیر سه پیچ

سلام. پیرو این شکایت جناب @AzorAhai: فرمودند طرح شکایت در آنجا آخرین راه است. بنابراین من با توجه به ادله ای که در آنجا نوشته ام، فکر می کنم سه ماه انسداد جناب @Gire 3pich2005: تنبیهی بسیار نامتناسب با تخلف رخ داده است.--سید (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۴۶ (UTC)پاسخ

درود، احتراماً، جناب Gire 3pich2005 کاربر بسیار مفیدی هستند، لطفاً ایشان را به فعالیت معمولیشان برگردانید.Roozitaa (بحث) ‏۳۰ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۵۷ (UTC)پاسخ