پرش به محتوا

ربات جاروبرقی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ربات جاروبرقي)
جارو ربات دی بوت ساخت کارخانجات اکووکس رباتیک مدل DEEBOT D57
جاروربات D57 DEEBOT در حال شارژ

ربات جارو که عموماً به آن جاروبرقی رباتیک گفته می‌شود، یک جارو رباتیک هوشمند خانگی با سیستم برنامه‌ریزی مشخص می‌باشد. این نوع جاروبرقی توسط برس‌های مختلفی که در حال حرکتند و محفظه همراه آن، جارو کشیدن را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد.[۱][۲]

انواع جارو رباتیک[ویرایش]

جارو رباتیک مخزن دار[ویرایش]

آن دسته از جارو رباتیک هایی که دارای مخزن تخلیه زباله های خود را دارند و در همان بخش هم شارژ می شوند را جارو رباتیک های مخزن دار می گویند، بعضی از برند های این محصولات مخزن را طوری طراحی می کنند که جارو رباتیک به صورت اتوماتیک هم مخزن آب خودرا خالی میکند و با آب تمیز جایگزین می کند هم مخزن گرد و خاک خود را خالی می کند و همزمان شارژ هم می شود.

این نوع جاروبرقی رباتیک از نظر قیمتی با جارو رباتیک های معمولی تفاوت قیمتی بسیاری داردو

جارو رباتیک بدون مخزن[ویرایش]

جارو رباتیک بدون مخزن این نوع جارو رباتیک مخزن تخیله زباله اتوماتیک را ندارد ولی به همان اندازه کارایی و قدرت جارو رباتیک مخزن دار را دارد ، جاروبرقی رباتیک میتواند بر روی سطوحی مانند سرامیک ، سنگ ، فرش ، موکت ، پارکت ، لمینت ، کف منزل شمارا تمیز کند.

جارو برقی رباتیک در خود دارای سیستم طی کشی اتوماتیک را دارد بطوری که میتواند هم زمان هم جارو کشی کند و هم طی کشی را انجام دهد و این از نظر زمانبندی شمارا جلو میاندازد.

جاروبرقی رباتیک دارای حالات مختلف جارو کشی می باشد که میتوانید از حالات خطی،منظم، هوشمند،رندوم ، دایره ای ، گوشه زنی ، استفاده کنید که هر کدام از حالات برای راحتی کار با دستگاه می باشد.

ارتفاع سنج[ویرایش]

جاروبرقی هوشمند دارای پنل های قابل برنامه ریزی و سنسور های حساس میباشد ، که مجهز به ارتفاع سنج است ، که باعث شده است تا  کاربران آن هیچ گونه نگرانی بابت به خطر افتادن جاروبرقی خود نداشته باشند.

مجهر بودن مجصول به سنسور ارتفاع سنج باعث شده است تا کاربران آن هیچ گونه نگرانی بابت به خطر افتادن جاروبرقی خود نداشته باشند.

این ربات دارای سنسور های قوی می باشد و در صورتی که در معرض ارتفاع مثل پله ها قرار گیرد سنسور های آن سریع به پردازش در می آید و ربات مسیر خود را عوض می کند و این باعث شده تا کاربران بدون نگرانی از افتادن ربات از آن نهایت بهره را ببرند.

کنترل از راه دور[ویرایش]

جاروهای رباتیک قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند.تا کاربران بتواند در صورت نیاز جاروی خود را در بیرون از خانه در سریع ترین زمان با استفاده از گوشی های همراه و اتصال به اینترنت ربات خود را روشن کنند. که این باعث شده است در صورت نیاز بتوانید ربات خود را در بیرون از منزل خاموش و روشن کنید،تا جارو به نظافت منزل در آسان ترین روش به تمیز کردن محیط خود بپردازد..

سنسور های تشخیص مانع[ویرایش]

جارویرقی های رباتیک به دلیل وجود سنسور های پیشرفته در مسیر خود مانع های موجود را بررسی می کند تادر حین نظافت کوچکترین آسیبی به وسایل شما وارد نشود.

جارویرقی های رباتیک طوری طراحی شده است که سنسور های موجود در آن باعث می شود که هیچ گونی برخوردی با مبلمان و دیگر اشیا محیط نداشته باشد و مسیر خود را تغییر دهد.

سنسور های این ربات هنگامی که نزدیک مانع های بزرگی مثل مبل یا پایه های میز شود،روشن می شود و جاروبرقی رباتیک به صورت اتوماتیک مسیر خود را تغییر می دهد.

نمونه‌های این نوع جارو برقی در زیر آورده شده‌است:

  • D SERIES ECOVACS DEEBOT
  • Segobo L Series
  • DM Series from ECOVACS ROBOTICS
  • Roomba and Roomba Discovery from iRobot
  • Trilobite from Electrolux
  • NaviBot from Samsung
  • Orazio from Zucchetti
  • RoboCleaner from Kärcher
  • FloorBot and Ivac from Floorbotics
  • Mamirobot Voice and Sevian and from Korean company MamiRobot

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «دربارهٔ اکووکس». اکووکس رباتیک. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۲۰.
  2. جارو رباتیک هوشمند خانگی با سیستم برنامه‌ریزی مشخص. «ژآوسرویس». zhavservice.

مقالۀ "جارو رباتیک چی بخرم؟" در خبرانلاین