اکنون مرا ترک مکن (ترانه پینک فلوید)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«اکنون مرا ترک مکن»
ترانه پینک فلوید
از آلبوم دیوار (آلبوم)
تاریخ انتشار۳۰ نوامبر ۱۹۷۹ (بریتانیا)
۸ دسامبر ۱۹۷۹ (ایالات متحده)
تاریخ ضبطآوریل - نوامبر ۱۹۷۹
ژانرپراگرسیو راک
زمان۱:۴۱
ناشرهاروست (بریتانیا)
کلمبیا (ایالات متحده)
ترانه‌سرا(ها)راجر واترز
تهیه‌کننده(ها)باب ازرین، دیوید گیلمور، جیمز گاتری، راجر واترز
فهرست قطعه‌های دیوار (آلبوم)دیوار (آلبوم)

«اکنون مرا ترک مکن» (به انگلیسی: Don't Leave Me Now) آهنگی ساختهٔ پینک فلوید است،[۱] که در آلبوم دوگانه‌شان دیوار محصول ۱۹۷۹ قرار دارد و همینطور بعنوان طرف جانبی تک‌آهنگ «بدو بزن به چاک» منتشر شده‌بود.[۲]

آهنگ‌سازی[ویرایش]

بخش اصلی «اکنون مرا ترک مکن»، با سینث‌سایزر بیس، پیانو و گیتار با افکت delay-treated ضبط شد.

داستان[ویرایش]

پینک در ادامه آهنگ «یکی از نوبت‌های من» که اول متوجه خیانت همسرش شده، و بعد دختری که با خود به هتل آورده را فراری داده، با التماسی جنون وار و مالیخولیایی، از همسرش می‌خواهد که اور را ترک نکند اما التماس او حالتی انتقام جویانه و وحشیانه دارد:

من به تو نیاز دارم تا در جلوی دوستانم تو را در خردکن بگذارم!

پینک احتمالا پشت دیوار ذهنی و استعاره‌ای خود، دچار جنون و از خودبیگانگی شده است.

واترز در یک مصاحبه با جیم لاد در سال ۱۹۸۰، در مورد این آهنگ توضیح داد که در مورد «دو نفر که به بدترین شکل به یکدیگر خیانت می‌کنند» می‌باشد، با اینحال همانطور که انتظار میرفت ارتباط‌شان پایان یابد خودشان رابطه را خراب کردند. واترز همچنین در طی ویژه برنامهٔ رادیویی ایالات متحده در سال ۱۹۹۲، پینک فلوید: ۲۵مین سالگرد استثنایی، اظهار داشت که متن ترانه ارتباطی با زندگی شخصی خودش نداشته‌است، درحالی که او با همسرش در زندگی حقیقی‌شان ارتباط صمیمی دارند.

نسخه فیلم[ویرایش]

آهنگ با نمای نزدیکی از آثار باقی‌مانده در اتاق پینک در هتل آغاز می‌شود، سپس استخر هتل را نشان می‌دهد که پینک به شکل صلیب روی آب شناور است و دست راستش را از روی خشم بسیار قطع کرده‌است. خون پینک در آب استخر مشخص است. آنچه در ادامه دیده می‌شود تصورات خیالی است که پینک فیلم The Dam Busters را در تلویزیون در یک اتاق خیلی بزرگ‌تر و کاملاً خالی در هتل می‌بیند. سایهٔ همسر پینک روی دیوار پشتی پیش از اینکه دعا خواندن هیولای آخوندک مانند صورت خارجی به خود گیرد ظاهر می‌شود، که پس از آن به یک گل مهبل مانند از اکنون باید چه کنیم؟ تبدیل می‌شود. آهنگ با از ترس دولا شدن پینک در گوشه‌ای از اتاق، شکنجه شده توسط آخوندک خیالی در مقابل او، و افکار خیانت همسرش پایان می‌یابد.

دست‌اندرکاران[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Mabbett, Andy (1995). The Complete Guide to the Music of Pink Floyd. London: Omnibus Press. ISBN 0-7119-4301-X.
  2. Strong, Martin C. (2004). The Great Rock Discography (7th ed.). Edinburgh: Canongate Books. p. 1177. ISBN 1-84195-551-5.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ ۳٫۳ Fitch, Vernon and Mahon, Richard, Comfortably Numb — A History of The Wall 1978–1981, 2006, p. 87.

پیوند به بیرون[ویرایش]