ادگار لونگو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ادگار لونگو
ششمین رئیس‌جمهور زامبیا
آغاز به کار
۲۵ ژانویه ۲۰۱۵
معاون رئیس‌جمهوراینونگه وینا
پس ازگای اسکات (کفیل)
اطلاعات شخصی
زاده۱۱ نوامبر ۱۹۵۶ ‏(۶۷ سال)
ندولا، زامبیا
(قبل رودزیای شمالی)
حزب سیاسیجبهه میهنی
همسر(ان)اشتر لونگو
فرزندان۶[۱]
تحصیلاتدانشکده حقوق در دانشگاه زامبیا (LL.B)
وبگاه
لقب(ها)با ادیگار[۲]

ادگار لونگو (انگلیسی: Edgar Lungu؛ زادهٔ ۱۱ نوامبر ۱۹۵۶) سیاست‌مدار و وکیل اهل زامبیا است. وی در ژانویه ۲۰۱۵ به مقام ریاست جمهوری زامبیا رسید. او پیش‌تر و در کابینه مایکل ساتا مسئولیت وزارتخانه‌های دادگستری و دفاع را به عهده داشت.

اوایل زندگی و حرفه حقوقی[ویرایش]

ادگار لونگو در ماه ژانویه ۲۰۱۵

لونگو در تاریخ ۱۱ نوامبر ۱۹۵۶ و در بیمارستان مرکزی ندولا متولد می شود. او پس از فارغ التحصیلی با مدرک کارشناسی حقوق در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه زامبیا به شرکت حقوقی آندریا ماسیه در لوزاکا اضافه می شود. بعد از آن لونگو متعاقباً زیر نظر تعلیمات افسران نظامی در میلتز در کابووی زیر نظر سرویس ملی زامبیا همچنین با نام (زد ان اس) قرار می گیرد. بعدها او به وکالت برمی گردد. و لونگو بعد از آن به حرفه سیاست اضافه می شود.[۳]

لونگو در سال ۲۰۱۰، مجوز وکالت او را از جانب انجمن حقوقی زامبیا به حالت تعلیق در می آورد. این اقدام پس از آن بود که او به علت سوء کنش های حرفه ای مجرمانه، مجرم شناخته شد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. Laing, Aislinn (20 January 2015). "Edgar Lungu, tipped as Zambia's next president, denies alcoholism claim". Telegraph. Retrieved 20 January 2015.
  2. Anthony, Mukwita (2014). "Meet Edgar C. Lungu: The Profile" (PDF). edgar-lungu.com. Archived from the original (Portable Document Format) on 7 March 2016. Retrieved 26 January 2015.
  3. "Spotlight on Zambia's President Edgar Lungu". The Africa Report.com (به انگلیسی). 2015-03-09. Retrieved 2021-05-17.
  4. Zambian Watchdog (29 July 2010). "LAZ suspends MISA lawyer Edgar Lungu". Archived from the original on 7 June 2020. Retrieved 3 April 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]