چولاقلو

مختصات: ۳۷°۱۷′۱۴″ شمالی ۴۷°۵۴′۲۲″ شرقی / ۳۷٫۲۸۷۲۲°شمالی ۴۷٫۹۰۶۱۱°شرقی / 37.28722; 47.90611
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چولاقلو
روستا
چولاقلو در ایران واقع شده
چولاقلو
مختصات:
کشور ایران
استاناستان آذربایجان شرقی
شهرستانشهرستان میانه
بخشبخش کاغذکنان
دهستاندهستان قافلانکوه شرقی
منطقه زمانییوتی‌سی +۳:۳۰ (ساعت رسمی ایران)
 • تابستانی (DST)[[یوتی‌سی +4:30 coordinates = ۳۷°۱۷′۱۴″ شمالی ۴۷°۵۴′۲۲″ شرقی / ۳۷٫۲۸۷۲۲°شمالی ۴۷٫۹۰۶۱۱°شرقی / 37.28722; 47.90611[۱]]] (ساعت رسمی ایران)

چولاقلو[۲] یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قافلانکوه شرقی بخش کاغذکنان شهرستان میانه واقع شده‌است.قدمت این روستا به قبل از (دوران ساسانیان) میرسد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت ۱۲۰ نفر (۴۸ خانوار) بوده‌است.[۳]درآمد مردم چولاقلو بر پایه کشاورزی است محصول اصلی این روستا گندم میباشد.از افراد صاحبنام و افتخاری این روستا می‌توان پویا شریفی اختر آبادی ( دارنده ی مدال طلای عاجی) را نام برد. این شخص از افراد خیر و کار آفرین این روستا میباشد.محبوبیت این شخص در میان مردم چولاقلو و منطقه به سبب در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

منابع[ویرایش]

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان سازی نام های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. Chowlaqlu در سرور تحت شبکه نام‌های جغرافیایی و در این نشانی؛ با گزینش «Advanced Search»، نوشتن شمارهٔ «-3058834» در «Unique Feature Id» و کلیک بر «Search Database» یافت می‌شود.
  3. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.