سامسونگ گلکسی نوت ۸

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سامسونگ گلکسی نوت ۸
برندسامسونگ گلکسی
سازندهسامسونگ الکترونیک
شعار تبلیغاتیکارهای بزرگتر انجام بده
سریسامسونگ گلکسی نوت
مدلSM-N950x (مدل بین‌المللی)
شبکه‌هاLTE, 2G, 3G, 4G
رونمایی۲۳ اوت ۲۰۱۷؛ ۶ سال پیش (۲۰۱۷-23}})
دسترسی بر پایه منطقه
۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷
پس‌ازسامسونگ گلکسی نوت ۷
پیش‌ازسامسونگ گلکسی نوت ۹
وابستهسامسونگ گلکسی اس۸
سامسونگ گلکسی نوت ۷
گونهفبلت
شکلاسلیت
ابعاد۱۶۲٫۵ در ۷۴٫۸ در ۸٫۶ میلیمتر (۶٫۴۰ در ۲٫۹۴ در ۰٫۳۴ اینچ)
وزن۱۹۵ گرم (۶٫۹ اونس)
سیستم‌عاملاصلی: اندروید نوقا با سامسونگ اکسپرینس
سامانه روی تراشه
CPU
  • اگزینوس: هشت هسته‌ای (۴×۲٫۳ GHz M2 Mongoose & 4×۱٫۷ GHz) Cortex-A53 (GTS)
  • اسنپ‌دراگون: هشت هسته‌ای (۴×۲٫۳۵ GHz Kryo & 4×۱٫۹ GHz Kryo)
GPU
حافظه موقت (RAM)۱۲گیگابایت رمLPDDR4X
حافظه داخلی
  • سراسری: ۶۴، ۱۲۸
  • آمریکای شمالی: ۶۴ گیگابایت
کارت حافظهحافظه اس‌دی، قابل افزایش تا ۲۵۶ GB
باتری۳۳۰۰ میلی‌آمپر
ورودی‌های دادهسنسورها:

سایر:

  • کلیدهای تنظیم صدای فیزیکی
  • کلید بیکسبی
نمایشگر۶٫۳ اینچ (۱۶۰ میلیمتر) QHD+ 2960 x 1440 1440p آمولد (521 ppi)
دوربین پشتدوتا 12 MP (لنز واید f/1.7 + لنز تله فوتو f/2.4) با ۲× بزرگنمایی تصویری، Dual OIS with Dual Pixel autofocus, 2160p at 30fps, 1080p در 60fps, 720p در 240fps
دوربین جلو8 MP, f/۱٫۷, بزرگنمایی خودکار، ۱/۳٫۶" اندازه حسگر، ۱٫۲۲ µm اندازه پیکسل، 1440p در 30fps, دو تا مکالمه ویدئویی، HDR خودکار
دیگرقلم S Pen Beta
وبگاه
منابع[۱][۲]

سامسونگ گلکسی نوت ۸ (انگلیسی: Samsung Galaxy Note 8) یک تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید می‌باشد که توسط سامسونگ الکترونیک طراحی، تولید و عرضه شده‌است. این گوشی در تاریخ ۲۳ اوت ۲۰۱۷ رونمایی شد و در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ در دسترس عموم قرار گرفت.

نوت ۸ در مشخصات کلی و همچنین قلم اس پن پیشرفت‌هایی را نسبت به قبل داشته، در حالی که از نظر ابعاد سنت مدل‌های گلکسی نوت را حفظ کرده‌است. نوت ۸ یک پردازنده ارتقا یافته و برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت، یک دوربین دوگانه بر روی پشت دستگاه است؛ یک دوربین به عنوان یک لنز واید و دیگری به عنوان یک لنز تله فوتو، که هر دو لنز ۱۲ مگاپیکسل و ثبات تصویر نوری را دارا می‌باشند. سطح حساسیت فشار افزایش‌یافته و نرم‌افزار آن برای ارائه اینترنت بهبود یافته. نمایشگر همیشه روشن در آن پشتیبانی شده و نیز انیمیشن‌هایی به شکل GIF به رابط کاربری آن اضافه شده و ویژگی‌های ترجمه بهبود یافته ارتقا داده شده‌است.

تاریخچه[ویرایش]

سامسونگ در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ ویدئویی از یک دستگاه سیاه با قلم را توییت کرد و اعلام کرد که رویداد بعدی آنپکد در ۲۳ اوت ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.[۳][۴] گلکسی نوت ۸ در آن رویداد حضور یافت و عرضه آن نیز از تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز شد.[۵] مالکان سامسونگ گلکسی نوت ۷ می‌توانستند این فبلت را با تخفیف ویژه ۵۲۴ دلاری خریداری کنند.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. "Specifications of Samsung Galaxy Note 8". Samsung.
  2. "Galaxy Note 8 Specs". GSMArena.
  3. Gartenberg, Chaim (20 July 2017). "Samsung's next Galaxy Note will be announced on August 23rd". The Verge. Retrieved 24 July 2017.
  4. Heater, Brian (20 July 2017). "Samsung's Unpacked event happens August 23, likely bringing the Galaxy Note 8 with it". TechCrunch. Retrieved 24 July 2017.
  5. Welch, Chris (23 August 2017). "Samsung's Galaxy Note 8 comes with a 6.3-inch screen and dual camera". The Verge. Vox Media. Retrieved 5 December 2017.
  6. «دارندگان گلکسی نوت 7 برای خرید گلکسی نوت 8 تخفیف می گیرند». زومیت. 2017-08-23. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ اكتبر ۲۰۲۰. دریافت‌شده در 2020-09-20. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]