ارتباطات همراه سونی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سونی اریکسون
نوعاصلی
بنا نهاده۲۰۰۲-فوریه-۲۳
محدودهٔ فعالیتجهانی
محصولاتاسمارت فون
تعداد کارکنان7,500 نفر

سونی اریکسون (به انگلیسی: Sony Ericsson) بخش موبایل و تجهیزات ارتباطی همراه شرکت ژاپنی سونی است، این شرکت سابقاً تحت نام سونی اریکسون (به انگلیسی: Sony Ericsson) فعالیت می‌کند.، شرکتی که مشترکاً توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون در سال ۲۰۰۱ برای تولید موبایل تأسیس شده بود.

دفتر مرکزی شرکت در شهر [[]] در [[]] قرار دارد. این شرکت تیم‌های توسعه و تحقیقی دیگری در کشورهای سوئد، چین، کانادا، هلند، ایالات متحده، هند و بریتانیا ،ترکیه هم دارد.

محصولات و خدمات[ویرایش]

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C_%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86_%DA%A9%D8%A7%DB%B8%DB%B0%DB%B0?wprov=sfla1 سونی و اریکسون تجارت خود را در مارس ۲۰۰۲ با هم ترکیب کردند و آنها در گذشته محصولات کاملی برای همه گروها در زیر چتر «سونی اریکسون» داشتند. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۵ سری W گوشی‌های موسیقی مارک Walkman را معرفی کرد. گوشی‌های موسیقی سری-W سونی اریکسون را می‌توان به عنوان اولین گوشی‌های موبایل که مرکزیت آن‌ها موسیقی هستند، معرفی کرد، این باعث ایجاد بازار جدید موسیقی قابل حمل در زمان خود شد. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۶ گوشی‌هایی با مارک سایبرشات را، یعنی تلفن‌هایی که دارای قابلیت‌های پیشرفته در عکاسی بودند معرفی کرد. سونی اریکسون در سال ۲۰۰۸ اولین سری تلفن‌های هوشمند را با نام تجاری اکسپریا (به انگلیسی: XPERIA) روانه بازار کرد. قرار است شرکت سونی اریکسون در سال ۲۰۲۴ محصولات جدیدی هم ارائه دهد.

اطلاعات مالی[ویرایش]

سونی اریکسون اولین سود خود را در نیمه دوم ۲۰۰۳ اعلام کرد. در سال ۲۰۰۵، سونی اریکسون بیش از ۵۰ میلیون تلفن همراه فروخت. در ۲۰۰۶، تلفن‌های همراه بیش از ۷۴٫۸ میلیون فروش داشتند.
بر طبق مجله سوئدی چاپ ۷/۲۰۰۶، سونی اریکسون بهترین مارک فروش رفته در کشورهای شمال است، پیرو نوکیا.
با توجه به IT گارتنر، در فصل سوم ۲۰۰۶، سونی اریکسون چهارمین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا بعد از نوکیا، موتورولا، سامسونگ است. این شرکت ۸٪ از بازار جهانی موبایل را در دست دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

((اریکسون اس))