پرش به محتوا

امپراتور گومیزونو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Emperor Go-Mizunoo
後水尾天皇
امپراتور ژاپن
سلطنت۹ مه ۱۶۱۱ – ۲۲ دسامبر ۱۶۲۹
تاج‌گذاری۲۳ مه ۱۶۱۱
پیشینامپراتور گو-یوزی
جانشینامپراتریس میشو
شوگونs
زادهKotohito (政仁؟)
۲۹ ژوئن ۱۵۹۶
کیوتو، استان کیوتو، دوره آزوچی–مومویاما
درگذشته۱۱ سپتامبر ۱۶۸۰ (۸۴ سال)
شوگون‌سالاری توکوگاوا
(اکنون ژاپن)
آرامگاه
همسر(ان)توکوگاوا ماساکو (ا. ۱۶۲۰–۱۶۷۸)
فرزند(ان)
more...
تاریخ‌های دوره
See list
نام پسامرگ
نام پسامرگ:
Emperor Go-Mizunoo (後水尾院 یا 後水尾天皇)
خانداندودمان یاماتو
پدرامپراتور گو-یوزی
مادرکونوئه ساکیکو
امضاء

امپراتور گومیزونو (به ژاپنی: 後水尾天皇 Emperor Go-Mizunoo)؛ زاده ۲۹ ژوئن ۱۵۹۶ درگذشته ۱۱ سپتامبر ۱۶۸۰) یک امپراتور در زمان شوگون‌سالاری توکوگاوا بود.

در سال ۱۶۲۳، امپراتور توکوگاوا ایه‌میتسو، پسر توکوگاوا هیده‌تادا را به عنوان یک شوگون به رسمیت شناخت و بعداً از قلعه نیجو بازدید کرد.

حادثه ردای بنفش در سال ۱۶۲۷ رخ داد، زمانی که امپراتور متهم شد که علیرغم فرمان شوگون که اهدای آن را توسط امپراتور به مدت دو سال ممنوع کرده بود، به بیش از ده راهب لباس ارغوانی افتخاری بخشیده است. رویه ای که احتمالاً برای شکستن پیوند بین امپراتور و محافل مذهبی ایجاد شده بود.

دولت شوگون مداخله کرد و اعطای لباس‌ها را باطل کرد. کاهنانی که توسط امپراتور مورد احترام قرار گرفته بودند توسط باکوفو به تبعید فرستاده شدند. امپراتور گومیزونو در همان روزی که کاهنان «حادثه لباس بنفش» به تبعید رفتند، تاج و تخت را به دخترش اوکیکو انصراف داد و اوکیکو امپراتریس میشو (۲۲ دسامبر ۱۶۲۹ – ۱۴ نوامبر ۱۶۴۳) شد. گو-میزونو در بقیه عمر طولانی خود بر روی پروژه‌ها و علایق زیبایی شناختی مختلف تمرکز کرد که شاید شناخته شده‌ترین آنها باغ‌های باشکوه ژاپنی ویلای امپراتوری شوگاکو-این باشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]