الیمینیشن چیمبر (۲۰۱۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الیمینیشن چیمبر (۲۰۱۸)
پوستر تبلیغاتی این رویداد با حضور شرکت‌کنندگان مسابقه الیمینیشن چمبر مردان و زنان
برگزار کنندهدبلیودبلیوئی
برند(ها)راو
تاریخ۲۵ فوریه ۲۰۱۸
شهرپارادایس، نوادا
محل برگزاریتی-موبیل آرنا
شمار تماشاگران۱۵٬۱۲۶
سیر زمانی شبکه دبلیودبلیوئی
→ پیشین
رویال رامبل (۲۰۱۸)
پسین ←
فست‌لین (۲۰۱۸)
سیر زمانی الیمینیشن چمبر
→ پیشین
الیمینیشن چمبر (۲۰۱۷)
پسین ←
الیمینیشن چمبر (۲۰۱۹)

الیمینیشن چیمبر (۲۰۱۸) (به انگلیسی: Elimination Chamber) یک رویداد غیر رایگان در کشتی حرفه‌ای است که توسط کمپانی دبلیودبلیوئی برای برند راو تهیه شده و این دوره‌اش هم که هشتمین دوره آن است که در ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ در مجموعه ورزشی تی-موبیل آرنا شهر پارادایس ایالت نوادا برگزار شد. روند معمول این مسابقات این است که مسابقه اصلی رویداد درون محفظه نابودی خواهد بود. این دوره، هشتمین دوره از رویداد الیمینیشن چمبر و اولین بار بود که زنان هم مسابقه درون محفظه نابودی برگزار کردند و همچنین مسابقه الیمینیشن چمبر مردان آن هم برای اولین بار با هفت شرکت‌کننده برگزار شد.

شش مسابقه در این رویداد برگزار شد که یکی از آن‌ها در پیش‌نمایش بود. در مسابقه اصلی، رومن رینز اولین مسابقه «هفت نفره» الیمینیشن تاریخ را برد تا رقیب شماره یک براک لزنر برای کمربند یونیورسال در رسلمانیا ۳۴ شود. در اولین مسابقه الیمینیشن چمبر تاریخ زنان هم، الکسا بلیس کمربند زنان راو خود را حفظ کرد و در مسابقه دیگر هم آسکا با شکست نایا جکس، هم نوار پیروزی‌های خود را حفظ کرد و هم از اضافه شدن جکس به مسابقه خودش با بلیس برای کمربند زنان راو جلوگیری کرد. این رویداد نکته مهم دیگری هم داشت و آن هم امضای قرارداد با کمپانی توسط راندا رَوزی بود که با درگیری او با نایب رئیس دبلیودبلیوئی یعنی تریپل اچ و همچنین مدیر راو یعنی استفنی مک‌ماهون همراه شد. این اولین حضور تریپل اچ و استفنی پس از سروایور سریز بود.

زمینه‌سازی[ویرایش]

الیمینیشن چمبر شامل مسابقاتی بین دشمنی‌های موجود، ماجراهای پیش آمده و استوری‌هایی بود که پیش از این در برنامه راو پخش شده بود. کشتی‌گیرها با توجه به مسابقات یا سری اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد و تنش را به حد اکثر می‌رساند، نقش منفی یا قهرمان به خود می‌گیرند.

از آنجاییکه شینسکه ناکامورا پس از پیروزی‌اش در رویال رامبل، تصمیم به انتخاب مسابقه کمربند دبلیودبلیوئی در رسلمانیا و به‌دنبال آن، ماندن در اسمک‌داون گرفت، براک لزنر هم که در همان شب طی یک مسابقه تریپل ترت از کمربند یونیورسال دبلیودبلیوئی خود مقابل براون استرومن و کین دفاع کرده بود، برای رسلمانیا بدون رقیب ماند.[۱] در پاسخ به این ابهام، جنرال منیجر راو یعنی کرت انگل برای تعیین رقیب لزنر در رسلمانیا، ترتیب یک مسابقه الیمینیشن چمبر را برای رویداد الیمینیشن چمبر داد.[۲] استرومن، الایِس، جان سینا، رومن رینز، فین بَلر، د میز و سث رالینز هرکدام در مسابقات خود باری رسیدن به این مسابقه پیروز شدند و نام خود را برای این مسابقه ثبت کردند تا الیمینیشن چمبر برای اولین بار در تاریخ به‌صورت هفت نفره برگزار شود.[۳][۴][۵] هفته بعد در راو، هر هفت نفر در یک مسابقه گانتلِت(Gauntlet Match) شرکت کردند؛ مسابقه‌ای که با دونفر شروع می‌شود و برنده با نفر بعدی مسابقه می‌دهد و این روال تا آنجا ادامه می‌یابد که دو نفر باقی‌مانده آخر هم با هم مبارزه کنند و یک نفر پیروز شود. ابتدا رالینز و رینز با هم مسابقه دادند که رالینز پیروز شد، سپس او سینا را شکست داد، اما رالینز از نفر بعدی یعنی الایس شکست خورد، سپس الایس به بَلر باخت و بلر به میز باخت، تا اینکه آخرین نفر یعنی استرومن، میز را شکست داد و برنده این مسابقه شد که طولانی‌ترین مسابقه تاریخ دبلیودبلیوئی با مدت‌زمان حدود ۲ ساعت بود.

نتایج[ویرایش]

# نتایج نوع مسابقه مدت زمان[۶][۷]
۱پ لوک گالوز و کارل اندرسون پیروز مقابل د میزتوراژ (بو دالاس و کورتیس اکسل) مسابقه تگ تیم[۸] ۸:۵۰
۲ الکسا بلیس (c) پیروز مقابل بی‌لی مقابل مندی رز مقابل میکی جیمز مقابل سونیا دویل مقابل ساشا بنکس مسابقه الیمینیشن چمبر برای قهرمانی کمربند زنان راو[۹] ۲۹:۳۵
۳ سِزارو و شیمس (c) پیروز مقابل تایتوس وُرلدواید (آپولو و تایتوس اونیل)(با همراهی دِینا بروک) مسابقه تگ تیم برای قهرمانی کمربندهای تگ تیم راو[۱۰] ۱۰:۰۵
۴ آسکا (c) پیروز مقابل نایا جکس مسابقه تک‌نفره: در صورتی‌که نایا جکس پیروز مسابقه می‌شد، وی به مسابقه قهرمانی کمربند زنان راو در رسلمانیا ۳۴ اضافه می‌شد[۱۱] ۸:۱۵
۵ "وُکِن" مت هاردی پیروز مقابل بری وایت مسابقه تک نفره[۱۲] ۹:۵۵
۶ رومن رینز پیروز مقابل براون استرومن مقابل الایس مقابل فین بالور مقابل جان سینا مقابل سث رالینز مقابل د میز مسابقه الیمینیشن چمبر برای مسابقه در رسلمانیا ۳۴ بر سر قهرمانی کمربند یونیورسال دبلیودبلیوئی[۱۳] ۴۰:۱۵
  • (c) – نشان‌دهنده قهرمان(هایی) است که به میدان می‌روند
  • پ – نشان‌دهنده این است که مسابقه در پری–شو

مسابقه الیمینیشن چمبر زنان[ویرایش]

ترتیب حذف شدن کشتی‌گیر ترتیب حضور در رینگ حذف‌کننده روش حذف زمان[۷]
1 مندی رُز ۳ ساشا بنکس بنک استِیتمِنت ۱۳:۵۰
2 سونیا دِویل ۱ میکی جیمز لو تز پرِس از بالای محفظه ۱۷:۳۵
3 میکی جیمز ۵ بِیلی بِیلی تو بِلی ۱۸:۰۰
4 بِیلی ۲ الکسا بلیس رولینگ پین ۲۵:۳۰
5 ساشا بنکس ۴ الکسا بلیس دی‌دی‌تی از روی رینگ اول ۲۹:۳۵
برنده الکسا بلیس (c) ۶

مسابقه الیمینیشن چمبر مردان[ویرایش]

ترتیب حذف شدن کشتی‌گیر ترتیب حضور در رینگ حذف‌کننده روش حذف زمان[۷]
1 د میز ۱ براون استرومن رانینگ پاوِراِسلَم ۲۰:۲۰
2 الایس ۷ براون استرومن پاوِراِسلَم ۲۵:۵۵
3 جان سینا ۴ براون استرومن پاوراسلم ۲۶:۲۵
4 فین بالور ۳ براون استرومن پاوراسلم ۳۱:۰۳
5 سث رالینز ۲ براون استرومن پاوراسلم ۳۶:۴۰
6 براون استرومن ۶ رومن رینز اسپیِر ۴۰:۱۵
برنده رومن رینز ۵

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام RR2018 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. Powell, Jason. "WWE Raw Live TV Review: Three Elimination Chamber qualifying matches, The Miz vs. Roman Reigns for the Intercontinental Title, the night after the Royal Rumble". Pro Wrestling Dot Net. Retrieved January 29, 2018.
  3. https://www.pwtorch.com/site/2018/02/05/kellers-wwe-raw-report-2-5-reigns-vs-bray-wyatt-elimination-chamber-qualifying-match-elimination-chamber-developments/
  4. https://prowrestling.net/site/2018/02/12/wwe-raw-live-tv-review-finn-balor-vs-matt-hardy-vs-bray-wyatt-vs-apollo-crews-four-way-elimination-chamber-qualifying-match/
  5. https://prowrestling.net/site/2018/01/29/1-29-wwe-raw-live-tv-review-night-royal-rumble-edition/
  6. Powell, Jason. "WWE Elimination Chamber Kickoff Show live review: Luke Gallows and Karl Anderson vs. Bo Dallas and Curtis Axel". Pro Wrestling Dot Net. Retrieved February 25, 2018.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ ۷٫۲ Powell, Jason. "WWE Elimination Chamber 2018 live review: Men's and Women's Elimination Chamber matches, Ronda Rousey contract signing, Asuka vs. Nia Jax, Matt Hardy vs. Bray Wyatt, Sheamus and Cesaro vs. Titus O'Neil and Apollo for the Raw Tag Titles". Pro Wrestling Dot Net. Retrieved February 25, 2018.
  8. Benigno, Anthony. "Luke Gallows & Karl Anderson def. The Miztourage (Kickoff Match)". WWE. Retrieved February 25, 2018.
  9. Benigno, Anthony. "Raw Women's Champion Alexa Bliss won the first-ever Women's Elimination Chamber Match". WWE. Retrieved February 25, 2018.
  10. Burdick, Michael. "Raw Tag Team Champions Cesaro & Sheamus vs. Titus Worldwide". WWE. Retrieved February 25, 2018.
  11. Benigno, Anthony. "Asuka def. Nia Jax". WWE. Retrieved February 25, 2018.
  12. Benigno, Anthony. ""Woken" Matt Hardy def. Bray Wyatt". WWE. Retrieved February 25, 2018.
  13. Benigno, Anthony. "Roman Reigns wins the first-ever Seven-Man Elimination Chamber Match to challenge Universal Champion Brock Lesnar at WrestleMania". WWE. Retrieved February 25, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]