ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/سید علی خامنه‌ای/بایگانی۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بایگانی بحث‌های موفق قبلی

بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی اولیه کاربر شبهه

  • سلام خدمت M.Nadian گرامی؛ چقدر خوب که این مقاله را به گمخ آوردید و چقدر بهتر که اولین تجربه گمختان چنین پروژه سنگینی است. همینطور عرض سلام خدمت Aye1399، امیدوارم در خوبیدگی مقاله موفق باشید. امیدوارم بدانید که پروژه بسیار بزرگی است و توقع اینکه به زودی جمع بندی بشود یا راحت به خوبیدگی برسید را در سر نپرورانید... :) با این اوصاف؛ در بررسی اولیه این موارد به چشم خورد:
  1. لید جای منبع نیست؛ لید یک خلاصه از تمام مقاله است. همیشه لید نویسی را بگذارید برای آخرین قدم‌ها؛ ولی انتقال منابع را همین الان انجام دهید.
    ✓ انجام شد.
  2. سعی می‌کنیم که بخش به بخش پیش برویم و هر بخش را پس از تکمیل، رها کنیم. در همین راستا، لازم است بخش بندی را تصحیح کنید؛ اکنون بخش بندی با زندگانی او آغاز می‌شود. ما پیش از ورود به زندگی او، باید از تبار و اسم او آگاه بشویم. پس یک بخش به نام «نام و تبار» به ابتدای مقاله بیافزاید و با توجه به منابع معتبر، تکمیلش کنید.
    ✓ انجام شد.
  3. از بخش «اوایل زندگی و تحصیلات»، سرگذشت او شروع می‌شود؛ سرگذشت را به چهار دوره تقسیم کنید؛ ۱. سرگذشت در سال‌های ابتدایی ۲. سرگذشت در تحولات پیش از انقلاب اسلامی ۳. سرگذشت پس از انقلاب اسلام ۴. سرگذشت در دوران رهبری. بعدش باید گفتگو کنیم که چه چیزی مربوط به کدام بخش باید باشد.
    تا حدودی انجام شد. یه سوال داشتم الان در بخش سرگذشت یک خلاصه از دوران ریاست جمهوری و رهبری بنویسم یا اون ها رو هم زیربخش سرگذشت کنم؟ و اینکه چندتا از فعالیت های سیاسی دیگه هم که الان زیربخش سرگذشت شده رو جدا کنم یا بمونه.
    فعلا تمرکزتان را بگذارید روی تصحیح اولیه مقاله و تنظیم عناوین. به محتوا نیز خواهیم رسید. هر بخشی که فکر می کنید کمبود را نیز خودتان تکمیلش کنید.Shobhe ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۸ (UTC)[پاسخ]
  4. مقاله کمبودهایی دارد؛ مثلا بخش خانواده (شامل همسر، فرزندان و اطرافیانش) باید در مقاله جای گیرد. دقت بفرمایید، مقاله «سید علی خامنه‌ای» است؛ به هر آنچه مربوط به خود اوست بپردازید نه حواشی‌ها.
    ✓ انجام شد. البته یکم نامرتبه هنوز.
  5. بخش منابع،‌ چندین پارامتر اشتباه دارد، تصحیح کنید.
    ✓ انجام شد.
  6. بالاخره «سید علی حسینی خامنه» یا «سید علی حسینی خامنه‌ای»؟ جعبه اطلاعات چرا با آنچه در بخش اوایل زندگی آمده متفاوت است؟
    نام شناسنامه ای خامنه نوشته اما معروف به خامنه‌ای، توی کارت ملی هم دیدم خامنه نوشته شده (جز تو بخش نام و تبار تو بقیه زندگی نامه خامنه‌ای همه خامنه ها رو تغییر میدم)
  7. یک پیشنهاد؛ آیا علاقه‌ای دارید از منبع پک استفاده کنید. تر و تمیزتر است. الان بخش منبع را مثلا با مقاله ابوطالب مقایسه کنید. ابوطالب منابع پک استفاده کرده است و تر و تمیزتر است تا نسبت به این مقاله. البته این فقط سلیقه‌ایست.
سلام واحترام جناب @Shobhe و@M.Nadian ان شالله که روند به خوبی پیش برود .. Aye1399 (بحث) ‏۶ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۸ (UTC)[پاسخ]
@مرتضا در حال بررسی مجدد... Shobhe ‏۶ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۵ (UTC)[پاسخ]
@٪ مرتضا در این مقاله و بخشی که ازش جدا شد و به رهبری اضافه شد ویرایش هایی داشتم، توجه کنید که در غیر این حالت بهبود این مقاله و مقاله روح الله خمینی تقریبا ناممکن است، فقط بحثی که سر چند ویرایش انجام شد را ببینید. شما به من وقت دهید هر دو مقاله را به سطحی که باید میرسانم و بعد به سطح خوبیدگی. من تا حدودی می خواهم این دو مقاله را بازنویسی کنم.M.Nadian (بحث) ‏۶ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۱ (UTC)[پاسخ]
از مجموع فعالیتی که در صفحه خامنه‌ای توسط دو کاربر نامزدکننده صورت گرفته است، ۲۲۵۰ بایت مربوط به مجموع دو کاربر است. بنابراین دو کاربر مشارکت کننده عمده مقاله حاضر نیستند ولی، مشارکت کننده عمده صفحه بحث و گفتگو بر سر محتوا به شمار می‌آیند. بررسی هایی تا سال ۹۵ انجام دادم. تقریبا مشارکت کننده عمده‌ای که مقاله حاضر را نوشته باشد، نداریم. هر کاربر (نزدیک به ۲۵ کاربری) سهمی متوسط و تقریبا کمتر از ۵۰۰۰ بایت داشته است. کسانی که مشارکت بسیار بالایی در مطالب کنونی داشته‌اند، جنابان GodNey، Mehdi ghaed و Sa.vakilian هستند که باید در جریان گمخ قرار می‌گرفتد/بگیرند. البته اینطور که متوجه شدم، جناب سید پیشتر در جریان قرار گرفته‌اند و جناب مهدی قائد نیز ۵ ماهی است در ویکی آنلاین نشده‌اند.
(نکته: مقاله دارای یک بخش بزرگ (کمی کمتر از ۱۷۰ هزار بایت) بود که به جهت وپ انشعاب، خودم از آن جدا کردم؛ کسانی که در آن بخش مشارکت عمده داشته‌اند؛ می‌توانند درهمان بخش یعنی مقاله رهبری سید علی خامنه‌ای ادامه مشارکت یا اقدام برای خوبیده شدنش را داشته باشند؛ همانطور که می‌توانند در این گمخ، ما را در نظارت بر محتوا یاری رسانند.)
با توجه به گفته‌های جناب نادیان؛ و همینطور با توجه به عزم دو کاربر نامزدکننده و البته فرصت و فراغتی که در پیش رو دارم؛ با ادامه روند خوبیدگی این مقاله همچنان موافقم و امیدوارم جناب GodNey نیز ما را در این امر یاری رسانند. در ضمن این سخن، از جمع بندی خوبیدگی روح الله خمینی به شدت دفاع می‌کنم و همچون جناب مرتضا آن مقاله را شایسته پیشاخوبیدگی نمی‌دانم. Shobhe ‏۶ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۵۴ (UTC)[پاسخ]
  • @Shobhe: سلام هرچند پذیرش بررسی از سوی شما خلاف مقررات نیست اما پیشنهاد می کنم یکی از ناظران گمب این مسئولیت را مشترکا با شما بپذیرد. به نظرم مقاله نقایص اطلاعاتی جدی دارد که سر فرصت باید اصلاح و تکمیل شود.--سید (بحث) ‏۷ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)[پاسخ]
@Sa.vakilian با سلام. بله، یقینا چنین نیز خواهد شد. بعد از اینکه مقاله به ثبات رسید؛ حتما در خصوص محتوا از چند ناظر محترم می خواهم مقاله را بررسی کنند تا کمال بی‌طرفی رعایت شود. Shobhe ‏۷ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)[پاسخ]
با سلام خدمت M.Nadian گرامی. لطفا موارد انجام شده را با یک رنگ دیگر مشخص کنید تا قابل تفکیک باشد و کار را برای نظارت ناظران بعدی راحتتر کند. مثال: اینگونه می‌توانید بنویسید من یک تصحیح زدم، امیدوارم همین روش را ادامه بگیرید تا کار روان پیش برود.Shobhe ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)[پاسخ]
با سلام، ممنون از راهنمایی از این به بعد استفاده می کنم.M.Nadian (بحث) ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)[پاسخ]
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی اول کاربر شبهه

  • با وجود اینکه بررسی اولیه همچنان ناقص است، اما بررسی اول را میفرستم (پس از پایان بررسی اولیه اعلام کنید تا چک شود.)
  1. از سرگذشت شروع می‌کنیم: عبارت «سید علی حسینی خامنه» منبعش عکس شناسنامه طرف است. این می‌شود تحقیق دست اول. یا برایش منبعی معتبر بیابید، یا بی خیالش شوید. همچین چیز مهمی نیست که لازم باشد در مقاله بیاید.
    ✓ انجام شد، چند منبع رو از جمله سایت خودش رو چک کردم اشاره نکرده بودند برای همین کلا حذفش کردم.
  2. عبارت «در روز ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ در مشهد متولد شد» دو منبع دارد؛ یکی تصویر شناسنامه (که بی اعتبار است) و یکی بی‌بی‌سی که اصلا در آن صفحه از تاریخ تولدش سخنی به میان نیامده است. چهار منبع مهم، زندگانی خامنه ای را نوشته‌اند. یکی دایرة المعارف اسلامی است. یکی دیگر سایت بی‌بی‌سی است. و یکی دیگر سایت فردا. و آخری نیز معرفی نویسندگان سایت نور. از این چهار منبع حتما در مقاله استفاده باید بشود. این تاریخ را به راحتی از آن استخراج کنید.
    ✓ انجام شد.
  3. با استفاده از این چهار منبع که در بالا عرض شد، باقی سرگذشت را نیز تکمیل کنید. بهعبارتی تمام محتوای این چهار مقاله را به مقاله اضافه کنید.
  4. بخش «تبار» به تفصیل در مدخل دایرة المعارف بزرگ اسلامی که لینکش را فرستادم پرداخته شده، از آن استفاده شود.
    ✓ انجام شد.
  5. «تاریخ تولد خامنه‌ای در شناسنامه ۲۴ تیرماه ۱۳۱۸ ثبت شده‌است» نیز منبعش سایت خامنه‌ایست. ترجیحا از سایت خود او نباید استفاده کرد. همین مطلب در منابع بالا آمده‌است.
    ✓ انجام شد.
  6. کل عبارت «سید علی حسینی خامنه[۱] در روز ۲۹ فروردین ... تا... زادروز را ۲۹ فروردین ماه آن سال می‌داند» باید برود ذیل زیربخش «دوران کودکی».
    ✓ انجام شد.
  7. بخش «دوران کودکی» عنوانش باید تغییر کند به «ولادت و کودکی»
    ✓ انجام شد.
  8. در ادامه و در مطالب ذیل بخش «کودکی»، از دو منبع استفاده شده‌است. یکی سایت خود خامنه‌ای که باید تغییر کند، یکی نیز مرکز اسناد انقلاب. این منبع باید دقیق رفرنس بدهد. یا اینکه با یکی از منابع بالا تغییر یابد.
    ✓ انجام شد.
Sunfyre ممنون از کمکتان.M.Nadian (بحث) ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)[پاسخ]
  • چهار منبعی که کاربر:shobhe بالاتر برای بخش زندگینامه معرفی کرد به نظر نمیرسد مناقشه برانگیز باشد.--‏ SunfyreT ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۰ (UTC)[پاسخ]
  • در خصوص استفاده از کتابی تحت عنوان شرح اسم به نویسندگی هدایت‌الله بهبودی کلهری که درباره زندگینامه آیت الله خامنه ای است هم میتوان بحث کرد.--‏ SunfyreT ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۲۴ (UTC)[پاسخ]
    @Sunfyre بسیار عالی. همانطور که عرض کردم؛ من ابتدا قصد داشتم مقاله به یک حداقل ها و چهارچوب‌ها برسد، بعد آنچه مناقشه برانگیز باشد را به شور بگذاریم. حالا که شما پا پیش گذاشتید؛ ممنون می شوم من را در امر منابع معتبر یاری رسانید. آن چهار منبع، یکی دانشنامه است و در اعتبارش اجماع داریم. بی بی سی نیز طبق لینکی که زحمت کشیدید معتبر است. آن فردا نیز، بد نیست و بعید است بی اعتبار باشد. ولی در نور خودم تردید دارم. به هر ترتیب توصیه می کنم از آن منبع چهارم کمتر استفاده بشود. من گشتم ولی زندگی نامه دیگری در منابع خبری دیگر نیافتم. همه کپی از یکی از این دوتاست. یک منبع دیگر هم هست که زندگی نامه خودنوشته فرد است که در سایتش موجوده؛ من آن را به جهت خودنوشته بودن، نامعتبر می دانم. شرح اسم نیز، در زندگی‌نامه شاید بتوان بهره برد؛ ولی در باقی موارد شبهه جانبداری‌اش را مطرح می‌کنم... ارادت. Shobhe ‏۸ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۴ (UTC)[پاسخ]
سلام خدمت جناب @Shobhe وتشکر از زحمات جناب@M.Nadian استفاده کردم از بحث ها و نکات سایر بزرگواران ...من چندروزی فرصت حضور در ویکی فارسی را نداشتم ان شالله ولادت و کودکی را من کامل میکنم Aye1399 (بحث) ‏۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۱ (UTC)[پاسخ]
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی دوم کاربر شبهه

  • تشکر از همکاری دوستان؛ اگر در دسترسی به مدخل خامنه ای در دایرة المعارف بزرگ اسلامی دچار مشکل هستید، اینجا نیز می‌توانید بیابیدش.
  1. دقت داشته باشید، در استفاده از منبع‌های غیر کوتاه (مثل همین منابعی که الان در حال استفاده در مقاله هستید) حق منبع جداگانه نداریم و باید منبع را کپی کنیم. منبع جداگانه تنها مربوط به پک است. حالا که بنا بر منبع کامل است، پس مثل آن کاری که یک نمونه‌اش را ارائه کردم در مقاله، منابع را کپی کنید.
  2. منابع را کامل عنوان کنید. تاریخ بازبینی را حتما بگذارید. تاریخ بازبینی زمانی‌است که شما منبع را با محتوا چک کردید و از صحت اطلاعات منبع و مقاله در تاریخ بازبینی اطمینان می‌دهید. من این کار را برای نمونه در تاریخ اول کردم
  3. بخش ولادت فعلا تکمیل است؛ البته باید کمی توسعه یابد. فعلا همینقدر بماند تا بعدا مجدد بر روی محتوایش نسبت به حجم نهایی مقاله تصمیم بگیریم.
  4. «توانست تحصیلات خود در علوم دینی را در مدرسه سلیمان خان ادامه دهد و پس از رفتن به مدرسه نواب، دروس سطح را در آنجا به پایان برساند» این مطلب دوبار در بخش تحصیلات تکرار شده‌است.
    ✓ انجام شد.
  5. کلا این بخش نیاز به یک بازنویسی دارد، در دوره های قدیم، خواندن جامع المقدمات و سیوطی و مغنی، آغاز دروس طلبگی به حساب نمی‌آمد؛ با این وجود، تکرار مکررات زیاد دارد. دوپاراگراف اول باید بشوند یک پارگراف شسته و رفته. بگوید او چه زمانی آغاز کرد، بعد بگوید چه کتاب‌هایی را نزد چه کسانی و در کدام مدرسه خواند، بعدش هم بگوید به کجا رسید و سطوح عالی را چگونه آغاز و تمام کرد. (همین الان چهار بار به اینکه او نزد سید هادی میلانی درس خوانده اشاره شده است.)
    ✓ انجام شد.
  6. یک پارگراف دوم ذیل پاراگراف اول هم به دروس عالی او و کسب اجازه و اساتید مطرحش بپردازید. کلا این بخش باید دو پاراگراف تمیز باشد. عناوینش مثل حجت الاسلام و... را نیز همینجا بیاورید.
    ✓ انجام شد.
  7. «همچنین خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ پیشنهاد اخذ مدرک دکترای افتخاری را که از طرف استادان و رئیس دانشگاه تهران مطرح شد را رد کرد» هیچ ارتباطی به بخش تحصیلات حوزی او ندارد. اگر ضمن یک سخنی این را بخواهید بگویید بد نیست؛ مثلا: «خامنه‌ای دروس حوزی را بر دروس آکادمیک ترجیخ می‌دهد و به این مورد در زمانی که دکترای افتخاری فلان را در فلان سال رد کرد، اشاره کرد.» ولی خود این مطلب، جایش در جای دیگریست.
    ✓ انجام شد. کلا حذفش کردم پوشش خبری نداشت.
  8. «وبگاه صالحات ادعا می‌کند که اجتهاد وی در سال ۱۳۶۹ یک سال...» این ادعا نیز جایش اینجا نیست و باید ذیل مرجعیت او عنوان شود. بفرستیدش آنجا.
    ✓ انجام شد.
  9. دقت کنید، مقاله در برخی جاها قصد دارد برای یک ادعا که در منبع معتبری مثل همان دایرة المعارف بزرگ اسلامی آمده‌است، دو یا چند منبع دیگر هم بدهد. وقتی منبعی معتبر چون دایرة المعارف حرفی می‌زند، نهایت باید یک منبع در طراز آن ارائه کنید. یا به جهتی یک منبع در طراز پایین تر ارائه کنید. مثلا برای اینکه هم نظر موافقان را شامل بشود هم مخالفان را، هم از دایرة المعارف بزنید و هم از بی‌بی‌سی. اما اینکه هم از خبرگزاری مهر بزنید هم از دایرة المعارف، اصلا صحیح نیست.
    ✓ از این به بعد انجام میدم.
  10. بخش «تدریس» را هم از اینجا بردارید و ببریدش در ذیل در دوران رهبری. آنجا باید یک بخش بزرگ تدریس برایش ساخت؛ او هم اکنون درس خارج دارد و شاگردان مطرحی نیز دارد. وقتی بخواهیم آنجا درباره تدریسش بنویسیم، یک اشاره مختصر به سابقه تدریسش در مشهد، کفایت می‌کند و نیازمند یک بخش جدا نخواهد بود. این عبارت «در کنار آن به کتاب‌های فقه و اصول و معارف دینی به طلاب و دانشجویان می‌آموخت» نیز در حد یک اشاره اشکالی ندارد در ضمن پاراگراف دوم عنوان شود.
    ✓ انجام شد. فعلا انتقال دادم بعدا کاملش کنم.
بحث زیر پایان یافته‌است
موارد انجامیده شده‌اند و چک شد
درود. لطفاً قبل از هر چیز ارورهای قرمز موجود در منابع را اصلاح کنید. با سپاس. Taddah (بحث) ‏۵ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۳ (UTC)[پاسخ]
(✓ انجام شد.)

بررسی اول کاربر Sunfyre

  • به نظرم نیازی به جمله «روح الله خمینی در پیام تسلیتی به سیدعلی خامنه‌ای به مناسبت فوت پدرش، سید جواد خامنه‌ای را عالمی با تقوا و متعهد برشمرد» در این مدخل نیست. میتوانید به مدخل سید جواد خامنه‌ای منتقل کنید.
    ✓ توسط جناب GodNey انجام شد.
  • یک مرتبه به مقالات موجود و مقالات ناموجود سرشناس، پیوند درون ویکی دهید.
  • امامزاده سلطان سید احمد دارای مدخل است، شاید بد نباشد سلطان سید احمد را به آن تغییرمسیر دهید و درباره او در آنجا بیشتر توضیح دهید.
    ✓ انجام شد.
  • پیوند «سادات افطسی» را به «سادات افطسی» تبدیل کنید و در سادات#سادات_علوی در زیربخشی جدید موضوع را توضیح دهید.
    ✓ انجام شد.
  • پاراگراف «هم‌زمان با تحصیل در کلاس پنجم دبستان، تحصیلات مقدماتی حوزوی را نیز آغاز کرد. شوق وافر او به تحصیلات حوزوی و تشویق والدین سبب شد که وی پس از اتمام دورهٔ دبستان، وارد دنیای طلبگی شود و تحصیل علوم دینی را در مدرسهٔ سلیمان‌خان ادامه دهد. وی بخشی از مقدمات را نیز نزد پدر طی کرد. سپس به مدرسهٔ نواب رفت و دورهٔ سطح را در آن به پایان برد. هم‌زمان با تحصیلات حوزوی دورهٔ دبیرستان را تا سال دوم متوسطه ادامه داد.» را بصورت «هم‌زمان با تحصیل در کلاس پنجم دبستان، تحصیلات مقدماتی حوزوی را نیز آغاز کرد و پس از اتمام دورهٔ دبستان، وارد دنیای طلبگی شد. تحصیل علوم دینی را در مدرسهٔ سلیمان‌خان و بخشی از مقدمات را نیز نزد پدر طی کرد. هم‌زمان با تحصیلات حوزوی، دورهٔ دبیرستان را تا سال دوم متوسطه ادامه داد.» خلاصه کنید. (پیوندهای درونی فراموش نشود.)
  • در پارگراف بعد «پدر نیز بر درس فرزندانش نظارت می‌کرد.» تکرار «وی بخشی از مقدمات را نیز نزد پدر طی کرد.» میشود. همان جمله پاراگراف اول کفایت میکند.
    این بخش را بازنویسی کردم اگر میشه نگاهی بیندازید.
  • جمله «همچنین خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ پیشنهاد اخذ مدرک دکترای افتخاری را که از طرف استادان و رئیس دانشگاه تهران مطرح شد را رد کرد.» صرفا به پایگاه خودش استناد میکند. اگر این رویداد از طرف منابع معتبر بازخورد ندارد خیلی اهمیتی ندارد اشاره شود.
    ✓ انجام شد. بازخورد نداشت حذفش کردم.
  • «وی از طرف سید محمد هادی میلانی اجازه روایت نیز دریافت کرده‌است» اجازه روایت یعنی چی؟
    ✓ انجام شد. مقاله رو ساختم ولی دیدم اجازه به طور کلی در چندین زبان مقاله داره (en:Ijazah) نمی دونم این مقاله رو تبدیل به کلی کنم یا کلی مقاله جدا براش ساخته شه. جناب شبهه بیشتر تو این موارد فکر کنم اطلاع داشته باشن. از نظر خودم این مقاله بمونه بهتره.
  • جمله «از دیگر اساتیدی که وی توانست پس از رفتن به نجف از محضرشان استفاده کند، می‌توان به افرادی همچون میرزا باقر زنجانی و میرزا حسن بجنوردی اشاره کرد.» نیاز به خلاصه سازی و حذف موارد ستایشگونه مثل «از محضرشان استفاده کند» دارد.
    ✓ انجام شد.
  • در خصوص اجتهاد وی مناقشه زیاد بوده است و نیاز است به این موضوع بیشتر پرداخته شود. در پاراگراف آخر بخش «تحصیلات حوزوی» به این موضوع پرداخته نشده است. این از مواردی است که باعث میشود به وزن و بیطرفی مقاله مناقشه وارد شود. با اولین جستجو در گوگل این مطلب را یافتم.--‏ SunfyreT ‏۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)[پاسخ]
  •  نظر: بررسی مقاله باید توسط کاربر یا کاربران دیگر (غیر هم فکر) نیز انجام شود--Redviola (بحث) ‏۱۱ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۳ (UTC)[پاسخ]
    @Redviola بله، قرار هم بر همین است. قبلا هم عرض کردم؛ تا زمانی که مقاله به یک ثبات حداقلی برسد، کسی را پینگ نخواهم کرد،‌ بعد از تثبیت، از حداقل ۳ کاربر دیگر از میان ناظران برگزیدگی دعوت می‌کنم تا مقاله را بررسی و نقطه نظراتشان را بفرمایند. تا پیش از آن، درخواست از آن عزیزان، دوباره‌کاریست. ضمن اینکه غیر هم فکر را خوب است توضیح دهید. البته در بحث خودم. Shobhe ‏۱۱ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)[پاسخ]
    @Redviola خودتان حاضرید وقت بگذارید؟ MAX گفتگو ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۷:۵۹ (ایران) ‏۱۳ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۲۹ (UTC)[پاسخ]
بحث زیر پایان یافته‌است
موارد انجامیده شده‌اند و چک شد

بررسی سوم کاربر شبهه

  • وقت بخیر. یک بایگانی نیز ساختم که مطالب تکمیل شده به آنجا برود و اینجا خیلی شلوغ نشود. در ادامه بررسی‌ها، بخش کودکی و تحصیلات حوزوی تقریبا تمام است. به بخش بعدی می‌رویم.
  1. «اولین بارقه برای ورود وی به فعالیت سیاسی با دیدن نواب صفوی در مشهد آغاز شده‌است» این مطلب یکبار پیش از این نیز در بخش تحصیلات آمده‌است. هم‌پوشانی دارد. یا حذفش کنید یا تصحیحش کنید.
    (✓ اصلاح شد.)
  2. الان یک منبع به صورت پک در مقاله قرار گرفته‌است. یا الباقی را نیز پک کنید، یا اینکه به شکل سابق برگردانید.
    (✓ در حال انجام.)
  3. یک نقل قول از خامنه‌ای داریم «همان وقت جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نوّاب صفوی در من به وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن کرد.»؛ این را می‌توانید در یک جعبه گفتار در همین بخش قرار دهید. اینطور دیگر نه به مورد شماره ۱ این بررسی نیاز است و هم این نقل قول حفظ می‌شود. برایش یک منبع نیز بیاورید.
    ✓ انجام شد.
  4. «در سال ۱۳۳۱ هنگامی که نوّاب صفوی با عدّه‌ای از فدائیان اسلام به مشهد رفته‌بود ... از طلبه‌های جوان همان مدرسه بوده‌است» این پاراگراف کلا ارتباطی به زندگی خامنه‌ای ندارد. درباره خود او صحبت کنید نه پیرامونش.
    تغییرش دادم فکر کنم با این تغییر باشد بد نیست.
  5. وظیفه خامنه‌ای در این دوران، فقط رساندن پیام خمینی به مردم مشهد بود؟ در این خصوص در آن چهار زندگینامه جستجویی بکنید و نتیجه را بفرمایید.
    (✓ اصلاح شد.)
  6. «ارتباط خود را با سید هادی میلانی حفظ کرده و راهی قم می‌شود» یعنی چه؟ چطور ارتباطش را حفظ کرده ولی به قم رفته است؟ اگر نوع ارتباط مشخص است بگویید.
    (✓ اصلاح شد.)
  7. بازداشت‌های اول،‌ دوم، سوم و چهارم آنقدر کوتاه هستند که نیازمند یک بخش جدا نیستند. به طور کلی یک بخش به عنوان بازداشت‌ها بسازید که شامل توضیح درباره بازداشت‌ها باشد (تاریخ، علت، مدت و شیوه بازداشت) بعدش فعالیت‌های او را گزارش کنید. اینکه چه کرده و چه بازخوردی گرفت‌است و ... و وقتی به بازداشتش رسیدید، فقط اشاره کنید که بازداشت دوم او صورت گرفت. بازداشت سوم او انجام شد، پس از خلاصی از بازداشت ششم فلان کرد و... دیگر نیاز به توضیح بیشتر نیست. (مخلص کلام=بازداشت هایش را از فعالیت‌هایش جدا کنید). یک نکته: بازداشت آخر که به تبعید انجامید را جدا ذکر کنید.
    (✓ اصلاح شد.)
  8. بعد از بخش «بازداشت‌ها» یک بخش «فعالیت‌های انقلابی-تبلیغی» بسازید و مطالب را در آنجا بر اساس تاریخ رویدادها ساماندهی کنید.
    (✓ در حال انجام.)
  9. «به دنبال این سخنرانی‌ها حکومت پهلوی وی را برای اولین بار در ۱۲ خرداد ۱۳۴۲ شمسی در بیرجند بازداشت و زندانی کرد.» بهتر است دقیق‌تر عنوان کنید. ساواک، شهربانی، ژاندارمری؟ کدام ارگان او را می‌گیرد؟
    ✓ انجام شد.
  10. در بازداشت اول، توضیح ندادید که چه شد او آزاد شد؟ حتی تاریخش هم گنگ است. بعد از ۱۰ روز آزاد شد؟
    ✓ انجام شد. بعد از ده روز کل زندانی های آن زندان آزاد شدند، خودشان هم تعجب کرده بودند.
  11. پاورقی «از نگاه ولایتی شیوه مبارزاتی سید علی خامنه‌ای، بر اساس اندیشه اسلامی ... تا ... با سید روح‌الله خمینی صورت گرفت از خروج از کشور ممنوع شد.» ربطی به بخش بازداشت ندارد.
    در زیربخش فعالیت‌های انقلابی-تبلیغی هستش، کل زیربخش رو جابه‌جا کنم؟
  12. پس از عبارت «وی دربارهٔ پنجمین بازداشت خویش توسط ساواک می‌نویسد:» یک نقل قول نسبتا طولانی داریم که بهتر است تبدیل به متن گزارشی شود.
    ✓ انجام شد، منبعش هم درست کردم.
  13. «وی پس از آزادی در سال ۱۳۴۹ شمسی»، باز هم مدت بازداشت و زمان آزادی مشخص نیست.
    ✓ انجام شد.
  14. در همین مورد بالا، برای ادامه فعالیت‌های سیاسی‌اش صحبت‌هایی شده‌است که ربطی به بازداشتش ندارد.
  15. بخش «تبعید به ایرانشهر» را تبدیل کنید به «بازداشت آخر و تبعید» و بازنویسی‌اش کنید.
    (✓ اصلاح شد.)
@M.Nadian و @Aye1399 . عرض خدا قوت. وضعیت چند مورد باقی مانده در چه مرحله‌ایست؟ می خواهم بررسی کنم و بخش را ببندم تا به بخش جدید ورود کنیم. Shobhe ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۰۵ (UTC)[پاسخ]
تا فردا انجام می شود. کمی مدت زمان های بازداشت ها غیر دقیق در منابع عنوان شده.M.Nadian (بحث) ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۰۸ (UTC)[پاسخ]
از کتاب شرح اسم در موارد این چنینی می توان استفاده کرد؟(مدت زمان بازداشت چهارم رو گفته.)M.Nadian (بحث) ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۳ (UTC)[پاسخ]
@M.Nadian موفق باشید. بله استفاده کنید. کتاب معتبر است. Shobhe ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)[پاسخ]
بحث زیر پایان یافته‌است
موارد انجامیده شده‌اند و چک شد

بررسی چهارم کاربر شبهه

  • وقت بخیر. موارد بعدی:
  1. «در رمضان ۱۳۴۲ ه.ش او با عده‌ای...» این رمضان را می‌توانید به ماه شمسی‌اش مبدل کنید تا مخاطب بداند که بین دو بازداشت‌ها چقدر فاصله است؟
    ✓ انجام شد. دقیق ترش کردم.
  2. در بخش بازداشت‌ها یک پاراگراف منبع ندارد که با الگو نیازمند منبع مشخص کردم.
    ✓ انجام شد.
  3. در بخش سرگذشت پس از انقلاب و قبل از زیر بخش سال‌های آغازین انقلاب، کمی در خصوص پیروزی انقلاب و بازگشت خمینی و رفتن شاه مطالبی بیاورید.
    ✓ انجام شد.
  4. در بخش سال‌های آغازین انقلاب، یک جدول آمده‌است. تبدیلش کنید به متن. اینکه در چه سالی چه منصبی دریافت کردند را به مناسب بیاورید. به ترتیب تاریخ و با توضیحات کافی.
    ✓ انجام شد.
  5. سه زیر بخش «شورای انقلاب»، «نمایندگی مجلس ۱۳۵۹–۱۳۶۰» و «سال‌های آغازین انقلاب» نیاز به توسعه بیشتری دارد. اینکه چه اتفاقاتی را رقم زده‌است و یا چه اتفاقات مهمی افتاده‌است را می‌توانید در این بخش‌ها جای دهید.
    ✓ انجام شد.
  6. بخش ترور ناموفق، خیلی آشفته نوشته شده‌است. حتما بازنویسی و مرتب کنید. با منابع معتبر نیز جایگزین کنید.
    ✓ انجام شد.
  7. خبرگزاری فارس برای این مقاله، یک منبع وابسته محسوب می‌شود، از آن اصلا استفاده نکنید.
  8. ببینید آیا تصویری از زندان او وجود دارد که به بخش بازداشتش بیافزایید.
    عکس اول زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری خوبه؟
    تشخصی بهترین را به خودتان واگذار می‌کنم.
    ✓ انجام شد. این تصویر برای تبعید خوبه؟
    بله. با کیفیتش را بیابید، عالیست.
@M.Nadian@Aye1399 با سلام. وضعیت مقاله و ویرایش‌هایش در چه مرحله‌ایست؟ Shobhe ‏۷ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۱ (UTC)[پاسخ]
سلام و احترام جنابان@Shobhe و@M.Nadian.... بنده بیشتر در حال اصلاح نوشتاری منابع هستم ... بخش ترور ناموفق را هم شروع به ویرایش میکنم . Aye1399 (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۵۹ (UTC)[پاسخ]
یه مدت درگیر بودم. منم مورد ۴ و ۵ رو شروع کنم. اگر میشه موارد انجام شده رو بایگانی کنید. M.Nadian (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۹ (UTC)[پاسخ]
@M.Nadian بسیار عالی. سه تا سه تا بایگانی می‌کنم. هر موقع تمام شد، اعلان بفرمایید. Shobhe ‏۸ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۲ (UTC)[پاسخ]
@M.Nadian@Aye1399 با سلام. مقاله در چه وضعیتی است؟ تا ماه رمضان مسابقه خوبیدگی و برگزیدگی قرآنی زمان کمی مانده و اگر پروژه به بعد از ماه رمضان بیافتد، پروژه از اولویت می تواند خارج شود. با تشکر. Shobhe ‏۱۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۴ (UTC)[پاسخ]
سلام و احترام جناب@Shobhe چشم سرعت کار را افزایش خواهیم داد ان شالله. Aye1399 (بحث) ‏۲۹ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۹ (UTC)[پاسخ]
  1. سرگذشت پس از انقلاب یک بخش تقریبا خالی است. این یک پاراگراف را یا در بخش قبل یا بعد ادغام کنید.
    آن پاراگراف برای یک توضیح مختصر درباره وقایع انقلاب که به توصیه جناب شبهه اضافه کردم، بخش‌های پایینی زیربخش هایش هستند اما اگر مساوی اضافه کنم، بُلد بودنشان از بین می رود(در دید لپ‌تاپ مطمئن نیستم.)
  2. بخش خانواده در جای نامناسبی آمده و روال بیان موضوع را منقطع کرده است.
    ✓ انجام شد.
  3. درباره فرزندان و افراد مرتبط به خانواده ایشان توضیح بیشتری ارائه شود.
    درباره فرزندان و خواهر و برادران تقریبا مطلب خیلی بیشتری نیست مگر اینکه داماد ها و عروس ها را اضافه کنم که از نظرم اهمیت آنچنانی ندارند.
  4. بخش دوران ریاست جمهوری بشدت ناقص است. وی روابط بسیار پرتنشی با نخست وزیر داشته است که اصلا اشاره نشده. همچنین، فعالیت های وی در این دوره مسکوت مانده است از جمله سفر به نیویورک، اجلاس جنبش عدم تعهد و پیونگ یانگ.
    ✓ انجام شد.
  5. به عضویت وی در شورای بازنگری قانون اساسی اشاره نشده
    ✓ انجام شد.
  6. بخش رهبری ناقص است و مطالبی که در انتهای لید آمده اصلا در متن نیست.
  7. بخش شعر و ادبیات قاعدتا جایش ذیل دیدگاه ها نیست. بهتر است یک بخش فعالیت های فرهنگی هنری ایجاد شود.--سید (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)[پاسخ]
    ✓ تیتر اصلاح شد.الیته به نظرم خود متن هم نیاز به کامل شدن دارد. Aye1399 (بحث) ‏۳۰ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۵ (UTC)[پاسخ]
    بخش آثار و تالیفات به همراه لینک مقاله اصلی به این بخش اضافه شد.Aye1399
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی پنجم کاربر شبهه

  • از این به بعد وارد فاز دوم مقاله می شویم. بخش سرگذشت پس از انقلاب اسلامی. قبل از انقلاب فکر کنم برای مقاله خوب کفایت کند.
  1. کل بخش و پاورقی ای «سرگذشت پس از انقلاب اسلامی»، مربوط به تاریخچه انقلاب اسلامی است. پس ارتباطی به این مقاله ندارد. حذفش کنید.
    ✓ انجام شد.
  1. عبارت بخش «سال‌های آغازین انقلاب» بشود «سرگذشت در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی ۱۳۵۷» و در ذیلش یک مختصر توضیحی در حد یک خط که در سال ۱۳۵۷ انقلابی در ایران رخ داد. می توانید از بخش قبلی که حذف کردید،‌در این قسمت اندکی بیاورید.
    ✓ انجام شد.
  2. «شورا در این مقطع، تصمیم‌گیری های مهم از جملۀ مذاکره با مقامات حکومت پهلوی و مقامات کشورهای خارجی بود.» این عبارت مشکل نگارشی دارد. بازنویسی کنید.
    ✓ انجام شد.
  3. «اولین دوره، از ۲۸ دی ۵۸ تا ترور او در ۶ تیر ۱۳۶۰ ادامه داشت.» سال ها را کامل ذکر کنید. ۵۷ قابل قبول نیست. ۱۳۵۷ صحیح است.
    ✓ انجام شد.
  4. «روح‌الله خمینی در پیامی به مردم ایران قبول قطعنامه را مسئله‌ای بسیار تلخ و ناگوار و و صرفاً به دلیل مصلحت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.» ارتباطی به این مقاله ندارد. حذفش کنید.
    ✓ انجام شد.
  5. «و خمینی نیز بر قبول کرد.» اشکال نگارشی دارد.
    ✓ انجام شد.
  6. بخش «عملیات نصر» نیاز نیست جداسازی شود. در ذیل همان بخش «در جنگ ایران و عراق» کفایت می‌کند به صورت یک پاراگراف به آن پرداخته شود. طبیعتا باید این پاراگراف قبل از پراگراف پایان جنگ و پذیرش قطعنامه باشد.
    ✓ انجام شد.
  7. «او طی ۷ سال از دوران ریاست‌جمهوری‌اش كه مقارن با جنگ بود ...تا... سازمان ملل از سوی ایران را اعلام كرد.» کلا مربوط به دوران ریاست جمهوری خامنه ای است و ربطی به حضورش در جنگ ندارد. به آنجا منتقل کنید.
    ✓ انجام شد.
@Shobhe
سلام، من یه نظر دادم ولی بدون پاسخ بایگانی شد. مسئله ای در مورد نظر من وجود داشت که بدون پاسخ بایگانی شد؟ Rohalamin (بحث) ‏۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۷ (UTC)[پاسخ]
@Rohalamin با سلام. اگر منظور همان پیشنهاد درج تلفظ صحیح نام است، این مساله سر آخر توسط خودم و در ویراستاری نهایی، با اعراب گذاری درست خواهد شد و نیازی به آن مورد نیست. به عبارتی شرطی از شروط خوبیدگی نیست. و چون خودم عهده‌دارش بودم، بایگانی کردم. اگر چنین صلاح می دانید که پیشنهادتان بازگردد، آن را بازخواهم گرداند. ارادتمند. Shobhe ‏۷ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۹ (UTC)[پاسخ]


بررسی ششم کاربر شبهه

  • خرده کاری های مانده از قبل مربوط به بخش های قبل از ریاست جمهوری را اگر انجام دهید، بعد از ریاست جمهوری را شروع می کنیم.
  1. «دوره‌ سوم امامت جمعه‌ تاکنون است.» مبهم است. بهتر است واضح تر بگویید: «دوره سوم، امامت او از دوران رهبری تا کنون است.»
    ✓ انجام شد.
  2. «همچنین نمایندگان مجلس از او درباره علت شکست جنگ و نه فرار او سوال می‌کنند.» از چه کسی سوال می کنند؟ چه تاریخی و با چه عنوانی؟ توضیح بیشتر لازم است.
    ✓ انجام شد.
  3. اگر عکسی از ترور او (یا زمان بستری) بتوان برای بخش ترور بگذارید، چیز جذابی خواهد شد.
    ✓ انجام شد.
  4. عبارت «ه.ش» را بعد از همه سال ها قرار دهید. (مربوط به تمام مقاله)
    ✓ انجام شد.
  5. پاورقی های 40، 43، 45،47، 49، 52، 53 ،54، 56، 57، 59، 60، 61 و 62 را به صورت پک تبدیل کنید. (این موارد مربوط به منابع قبل از بخش ریاست جمهوری است. به بعدش را نیز باید درست کنید ولی فعلا بماند.)
    ✓ انجام شد.
  6. پاراگراف آخر بخش «ترور در مسجد ابوذر» سه منبع دارد، چون مطالب مهمی است، نیاز به منابع بهتری نیز دارد. برایش منبع مناسب تر نیز بیابید. ترجیحا منابع غیر وابسته و غیر ایرانی.
    ✓ انجام شد.
  7. توضیحات عکس ها نیاز به تکمیل دارند. مثلا «سید علی خامنه‌ای در زندان، در دوران حکومت پهلوی» بگویید کدام زندان و مربوط به چه سالی و حتی علت بازداشت به صورت بسیار خلاصه.
    ✓ انجام شد. کدام زندان را مطمئن نیستم.
  8. «زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک» که چه؟ ارتباطش به این مقاله باید در توضیحات عکس بیاید.
    ✓ انجام شد.
  9. «سید علی خامنه‌ای در مجلس اول در جلسه استیضاح بنی صدر» باید بشود «خامنه‌ای، در مجلس اول شورای اسلامی (جلسه استیضاح بنی‌صدر)»
    ✓ انجام شد.
  10. «سید علی خامنه‌ای به عنوان امام جمعه تهران در سال ۱۳۵۸ مصادف با ۱۹۷۹ میلادی» باید بشود «امامت نماز جمعه تهران به تاریخ فلان 1358»
    ✓ انجام شد.
  11. «سیدعلی خامنه‌ای در سنگر در خلال جنگ ایران و عراق» بشود: «حضور در جبهه فلان منطقه سال فلان»
    ✓ انجام شد.
  12. «حضور سید علی خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری در جمع سپاهیان لشکر ۳۱ عاشورا در ۲۸ مرداد ۱۳۶۷» بشود: «حضور به عنوان رئیس‌جمهور در جمع سپاهیان لشکر 31 عاشورا-28 مراداد 1367»
    ✓ انجام شد.
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی هشتم کاربر شبهه

  • اما بخش رهبری به بعد:
  1. «همزمان با درگیری منتظری با نظام» نظام؟ شفاف نیست.
    ✓ انجام شد.
  2. «و سپس وی نیز استعفا داد» این ترتیب را مطمئن هستید؟ اول استعفاء نبوده است و بعد عزل؟
    ✓ چک کردم درسته.
  3. «به گزارش محمدرضا مهدوی کنی در کتاب خاطراتش...» ارتباطی به مقاله ندارد.
    ✓ انجام شد.
  4. «استفساریه» از معادل فارسی اش استفاده کنید.
    ✓ معنای تحت اللفظی برای کلمه نیافتم بازنویسی کردم.
  5. «در این جلسه همچنین هاشمی رفسنجانی پیش از رای‌گیری سخنرانی کرد و به تمجید از خامنه‌ای پرداخت.» ارتباطی به این مقاله ندارد. حذف شود.
    ✓ انجام شد.
  6. در بخش «برگزیدگی به رهبری» هیچ اشاره‌ای به اینکه وی در مجلس ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به صورت موقت رهبر شد نشده‌است.
    ✓ انجام شد.
  7. بخش رهبری به شدت ناقص است. فقط به برگزیدگی او پرداخته‌است. به فعالیت‌های او در این مدت بپردازید. فعالیت‌ها غیر از اظهار نظرهاست. اینکه کشور در آغاز رهبری‌اش چه اوضاعی داشت و او چه سیاستی را پیش گرفت و چه اقدامات مهمی کرد. در این بخش حتما به سیاست‌های داخلی مدنظرش و سیاست های خارجی‌اش بپردازید. دقت کنید همه اینها باید در سه یا نهایتا چهار پاراگراف شکل بگیرد و زیاد گویی نشود و کم گویی نیز صورت نگیرد. مقاله همین الان ۵۰ هزار بایت اضافی دارد.
    ✓ انجام شد. به صورت خلاصه اضافه کردم.
  8. عکس دیدار خامنه ای با پوتین، خیلی ارتباطی به بخش انتخابش برای رهبری ندارد، مگر اینکه عکس با ارتباط تری نیابید. عکسی با موضوع جلسه انتخاب رهبری و یا اولین سخنرانی‌هایش در بیت رهبری و یا چیزی از این دست بیشتر مناسبت دارد.
    ✓ انجام شد.
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی نهم کاربر شبهه

  • اما بعد
  1. دو بخش «تدریس» و «مرجعیت» را زیر بخش یک بخش بزرگتر به نام «فعالیت‌های علمی» ببرید.
    ✓ انجام شد.
    بخش آثار و تالیفات هم به نظرم مناسب است به این بخش اضافه شود.
  2. بخش تدریس جای توسعه بیشتری دارد، ضمن اینکه هم اکنون منبع نیز ندارد. اینکه تعداد شاگردانش امروزه چند نفر است، در دوره کرونا چطور تدریس می کند، شیوه تدریس و منبعش در درس خارجش چه کتابی است و از این دست امور را به این بخش بیافزایید.
    ✓ انجام شد. به احتمال زیاد کلاس هایش در دوران کرونا برگزار نشده‌اند اما منبعی به تعطیلی اشاره نکرده.(فقط یک منبع به تعطیلی بک هفته‌ای اشاره کرده بود.)
  3. منابع بخش مرجعیت، منابعی نیستند که با منابع سابق قابل قیاس باشند. با منابع بهتر، تقویت بشوند.
    ✓ انجام شد. فقط فعلا جایگزین برای تمام مطالب صالحات پیدا نکردم.
  4. «به گفته وی، خزعلی به فرزندانش توصیه کرده که از سید علی سیستانی تقلید کنند» این مطلب چه ارتباطی به مقاله سید علی خامنه ای دارد؟
    ✓ انجام شد.
  5. «این انتخاب را تضعیف رهبری ایشان می‌دانستند،» کمی مبهم است. شفاف تر بنویسید که چه انتخابی باعث این تضعیف می شود و به چه دلیل.
  6. خامنه ای چند اجازه اجتهاد نیز دارد، در این بخش مرجعیت باید اجازه اجتهادهایش را بیاورید.
    فعلا نتونستم منبع اجازه هایی که اساتیدش دادند رو پیدا کنم.
  7. «منتظری، فضل‌الله، اردبیلی، آذری قمی، مؤمن، طاهری و طاهر شمس مخالف مرجع خواندن سید علی خامنه‌ای بودند.» منبع ندارد. ضمن اینکه لازم است به اسم هایشان پیوند بزنید.
    منبع برای آن بخش نتونستم پیدا کنم، بعضی از اسامی آن بهش موافق مرجعیت هم بودند. بالاتر مرتب تر مخالفان را اضافه کردم.
  8. «طاهری خرم‌آبادی و مؤمن قمی در هنگام انتخاب مرجعیت سید علی خامنه‌ای به اعتراض جلسهٔ جامعه را ترک کردند.» جلسه جامعه؟ یا جلسه شورا؟
    ✓ انجام شد.
  9. «برخی از منابع، بیت و دفتر وی را یک شبکه پیچیده و بلکه دولت پنهان (و اصلی) نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده‌اند.» این جمله جایش بخش رهبری است. نه مرجعیت.
    ✓ انجام شد.
  10. «در سال ۱۳۸۳ قاسم شعله‌سعدی نمایندهٔ مجلس‌های سوم و چهارم در نامه‌ای به سید علی خامنه‌ای ... تا ... نشات گرفته از مدیریت در بالاترین سطح جمهوری اسلامی دانست.» کلا جایش در این مقاله نیست. بفرستید به مقاله مربوطه.
    ✓ انجام شد.
  11. عکسی که در بخش مرجعیت قرار دادید، ارتباط مناسبی با مرجعیت ندارد، اگر عکسی مناسبتر یافتید، جایگزین کنید.
    ✓ انجام شد.
  12. توصیه: بعد از آنکه مرجعیت خامنه‌ای زیر سوال رفت، در جلسه مجلس تصویب شد که هاشمی شاهرودی و آذری قمی و موید، به مدت ۱ سال به صورت فشرده خامنه‌ای را برای مرجعیت مورد تدریس قرار بدهند، این یک سال فشرده، بعید است در منبعی گزارش شده باشد، ولی خوب است شما جستجویی در این خصوص داشته باشید، شاید مورد مناسبی یافتید. من خودم چیزی نیافتم.
    ✓ مشابه این مطلب به مقاله اضافه شد.
  13. منابع این بخش را نیز به پک تبدیل کنید.
  • دو بخش تدریس و مرجعیت با این ویرایش ها تقریبا تمام است. (بجز بررسی منابعشان) یک مورد پیشنهادی دیگر در ذهن دارم که شاید خودم انجامش بدهم. فعلا مطرح نکردم تا نظم بهم نریزد.Shobhe ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۸ (UTC)[پاسخ]
@M.Nadian @Aye1399 با سلام. موارد در چه مرحله‌ایست قصد دارم بررسی بعدی را شروع کنم. Shobhe ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۷ (UTC)[پاسخ]
سلام، یکمی از موارد باقی مونده مونده (مسابقه هم یکم وقتم رو گرفته بود.) انجام شد میگم. M.Nadian (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۰۳ (UTC)[پاسخ]
عجله ای نیست، خواستم ببینم حواستان هست هنوز یا خیر. :) Shobhe ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۹ (UTC)[پاسخ]
بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند

بررسی دهم کاربر شبهه

  • عرض خداقوت. امیدوارم گمخ کمی در این ایام سرعت و دقت کافی پیش برود. اما باقی مانده موارد از بخش‌های:
  1. باید تمام پاورقی‌های ۱۰۵ به قبل (قبل از بخش فعالیت‌های علمی) را تبدیل به پک کنید. هنوز برخی تبدیل به پک نشدند که جای گلایه دارد.
  2. «در این زمان برخی از مراجع تقلید نظیر...» برخی از این افرادی که به عنوان نظیر یاد کردید اصلا مرجع تقلید نیستند. مثلا تسخیری و رضا استادی. عبارت مراجع تقلید را تبدیل کنید به روحانیون چون حتی برخی اصلا عالم شیعی نیز نیستند.
    ✓ انجام شد.
  3. «عضو شورای ۹ نفره افتای خامنه‌ای» سنگین است. آیا عبارت جایگزینی می‌توانید برایش بیاورید. خصوصا کلمه افتاء
    رادیو فردا و خامنه‌ای دات آی ار از همین لفظ استفاده کردند و اون طور که خامنه‌ای دات آی ار گفته دو شورای استفتا و افتا برای هر مرجع برگزار می شود. شورای فتوا دادن به جای افتا خوبه؟
  4. در بخش آثار؛ به مهمترین کتاب‌هایش اشاره کنید و از انها نام ببرید.
    ✓ انجام شد.
  5. «سید علی خامنه‌ای، پیرامون علاقه به ایران بر این باور است که به جای تأکید بر ایران قبل اسلام، باید بر ایران بعد از اسلام تأکید شود، زیرا به عقیدهٔ او، افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران وجود نداشته‌است. او همچنین بیان کرده که پیشرفت‌های حکومت‌های دیلمی، سلجوقی و صفوی با پیشرفت‌های ایران قبل اسلام، قابل مقایسه نیست.» این دیدگاه خامنه‌ای در مورد تاریخ است نه عملکرد و فعالیت‌های او. پس جایش در این بخش نیست.
    ✓ انجام شد.
  6. «او اعتقاد دارد انقلاب، با آثار سینمایی و رمان به دنیا شناسانده می‌شود: «انقلاب بدون رمان نمی‌شود. انقلاب روسیه و انقلاب فرانسه با رمان‌هایشان معرفی شدند. یا بدون فیلم خوب نمی‌شود.»» این هم دیدگاه اوست. به بخش مربوطه منتقل شود.
    ✓ انجام شد.
  7. همانند دو مورد قبلی، کل بخش موسیقی نیز دیدگاه او نسبت به موسیقی است. در کل این بخش شامل فعالیت‌هایی مثل دستور به تاسیس دانشگاه‌ها، ادغام ادارات فرهنگی، دستوراتش در امور هنری و... باید پرداخته شود.
    ✓ انجام شد.
@M.Nadian و @Aye1399 گرامی. جسارتا اگر تا ۵۰ روز آینده مقاله به معیارهای مورد نظر نرسد، ناموفق جمع بندی خواهم کرد. با احترامات. Shobhe ‏۲۳ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۹ (UTC)[پاسخ]

بایگانی بحث‌های ناقص قبلی

بحث زیر پایان یافته‌است
✓ موارد انجامیده شدند، برخی (مشخصا مورد ۹ و ۱۰) باقی ماند.

بررسی هفتم کاربر شبهه

  • بخش‌های قبل از ریاست جمهوری از لحاظت کلیت، خوب است. باید روی منابع و مقدار گسترش آنها بعدا تصمیم قطعی بگیریم و با چند ناظر دیگر بررسی اش کنیم. فعلا به قبل از ریاست جمهوری کاری نداریم. اما ریاست جمهوری:
  1. «برخی نظامیان در این خصوص به خمینی ابراز نگرانی کردند»، این برخی مبهم است. چه کسانی؟ با چه منصبی؟
    ✓ انجام شد.
  2. «مذاکره با هیئت‌های صلح که مأموریت میانجی‌گری» میانجگری بین چه و که؟ برای مخاطب گنگ است.
    ✓ انجام شد.
  3. «فقط به بازدیدهای محدود می‌رفت.» بازدید محدود؟ گنگ است. محدود جغرافیایی یا زمانی؟
    حذفش کردم تو بخش قبلی که بود اهمیتش بیشتر به چشم می آمد تا اینجا، منابع هم اشاره‌ایی نکرده بودند که محدود کردن جغرافیایی بوده یا زمانی
  4. بخش «شورای عالی انقلاب فرهنگی» یک زیر بخش از «دوران ریاست جمهوری» است. ولی در اصل نباید اینطور باشد. اگر می خواهد ریاست خامنه ای بر این شورا را پوشش بدهد، باید بشود: «ریاست بر شورای...» یا «تاسیس شورای ...» همین کار را با دو بخش بعدی نیز باید بکیند.
    ✓ انجام شد.
  5. «اولین ترمیم عمده در ستاد انقلاب فرهنگی را براساس حکم روح‌الله خمینی عهده‌دار شد.» اولا تاریخ حکم لازم است بیاید. دوما ترمیم یعنی چه؟ چه کارهایی صورت گرفته است. مفصل بگویید چه اقداماتی کرده است و حتی چه بازخوردی از آنها گرفته است.
    ✓ انجام شد.
  6. «دومین ترمیم در ستاد انقلاب فرهنگی را بر اساس پیام خمینی در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ ه‍.ش، صورت داد.» باز این ترمیم باید مشخص شود چیست.
    ✓ انجام شد.
  7. سه بخش آخری دوره ریاست جمهوری باید توسعه یابند؛ والا بخش بندی‌اش صحیح به نظر نمی‌رسد.
  8. چند مورد از قبل: «بازدید محمدعلی رجایی از خامنه‌ای بر روی تخت بیمارستان» کدام بیمارستان؟ اسمش را بیاورید.
    ✓ انجام شد.
  9. «حضور در جبهه در خلال جنگ ایران و عراق» توضیح عکس همچنان ناقص است.
    انگار فقط تصاویر منتشر شده و اولین انتشار دهنده توضیحی بر این تصویر و چند تصویر دیگر نداده بوده، فقط از مقایسه با دیگر تصاویر معلوم است که اوایل جنگ است.
  10. ریاست بر «شورای بازنگری قانون اساسی»، «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «شورای عالی پشتیبانی جنگ» در الگوی جعبه اطلاعات ابتدای صفحه نیست. دلیل بخصوصی دارد؟ اگر منصب سیاسی است، باید در آن جعبه نیز بیاید.
    در لید اضافه کردم ولی فکر نکنم در جعبه نیاز باشد.
  11. پانویس ۶۱ و ۶۴ نیز باید به پک تبدیل شوند.
    ✓ انجام شد.
بحث زیر پایان یافته‌است.

بررسی یازدهم کاربر شبهه

  • عرض خداقوت. اما موارد بعدی
  1. بخش دیدگاه‌ها و ارزیابی را تصحیح کردم. بخش «دیدگاه ضد امپریالیسمی و ضد آمریکایی» نیاز به گسترش دارد. فقط بر زمینه ضد آمریکایی‌اش تاکید شده. ببیندی خامنه‌ای دیدگاه ضد انگلیسی و ضد روسی نیز اتخاذ کرده‌است یا خیر. آن را نیز منعکس کنید. خیلی کوتاه تر از ضد آمریکایی‌اش.
    ضد انگلیسی پیدا کردم اما ضد روسی نه.
  2. «خامنه‌ای معتقد است که توهم توطئه، خود یک توطئه است» این جمله خیلی یتیم است. البته یتیم شد. قبلاش یک موخره و مقدمه داشت که من منتقل کردم به جای دیگری و الان اینگونه شد. برایش یک مقدمه و موخره بسازید و درباره تئوری توهم توطئه در ایران کمی بیشتر بنویسید. البته دیدگاه خامنه‌ای را بنویسید نه نظر دیگران را.
  3. منابع بخش دیدگاه‌ها و ارزیابی را تماما چک کنید که مبادا جعل منبع رخ داده باشد. من منابع را بعد از پایان این بررسی یازدهم چک خواهم کرد.
  4. منبع آخر بخش ولایت فقیه که از حسین باستانی در بی بی سی است، مطالب بیشتری دارد که می‌تواند برای تکمیل این بخش استفاده کنید.
    ✓ انجام شد.
  5. «به نوشته جلال کیهان منش، اغلب مخالفان وی در ایران» این کیهان‌منش کیست؟ اگر سمتی دارد، مثل خبرنگار فلانجا و ... بیاورید.
    تا جایی که دیدم مسولیتی ندارد و تقریبا اکثر نوشته‌هایش در همان روزآنلاین بوده‌است.
  6. «منتقدین بر این باور بودند که خامنه‌ای درجه مرجعیت ندارد» درجه اجتهاد یا مرجعیت؟ مرجعیت یک درجه علمی نیست و انتقادها عموما علمی بود.
    منابع هر دو مورد رو انگار گفتن.
  7. یک عبارت را به ابتدای بخش فعالیت‌های فرهنگی افزودم. مربوط به مقابله با تهاجم فرهنگی است. این مورد از اقدامات اوست که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
    ✓ انجام شد.
  8. بخش سایر دیدگاه‌ها را فعلا قرار دادم و دو بخش زنان و سفر خارجی را به آنجا فرستادم. اینکه چقدر دیگر باید به آنجا پرداخته شود، به شما می‌سپارم و بعد مجدد بررسی می‌کنم. کمی توسعه‌اش دهید. از آوردن اظهارنظرهای بی اهمیت نیز بپرهیزید.
    بخش سایر دیدگاه‌ها رو حذف کردم به بخش بخش های مختلف تبدیل کردم اگر لازم موارد کم اهمیت رو همون زیر بخش سایر دیدگاه‌ها بزارم.
  9. من مواردی را دسته بندی کردم و فقط آنها را بولد کردم. یعنی برایش بخش نساختم؛ از جمله: «انتقادها به مرجعیت»، «انتقاد به رهبری»، «نوع فعالیت‌های خامنه‌ای از زبان دیگران»، «نوع نگرش خامنه‌ای از زبان دیگران»، «جایگاه خامنه‌ای در جهان». این موارد موقتی است و بعد از تکمیل حذف خواهند شد. فقط آوردم که دسته بندی مطالب در پاراگراف‌ها ساده‌تر و مشخص تر باشد.
  10. بخش فعالیت‌های فرهنگی را به دو زیر بخش شعر و ادبیات مبدل کردم. اینکه او اندیشکده‌ای و یا پزوهش‌گاهی را در مورد ادبیات و زبان ساخته باشد، می‌توان در اینجا افزود.
    ✓ انجام شد.
  11. بخش انتقادها نیاز به توسعه دارد. به وی نقدهای مختلفی زده شده‌است که در مقاله جایشان خالیست.
    تا حدودی انجام شد.
  12. در بخش در نگاه دیگران، یک مورد از گفته‌های او که بمب اتم ساختن را خلاف شرع می‌داند، انعکاس زیادی در رسانه‌های غیر ایرانی داشته است. به آن بپردازید. در کل این بخش نیز می‌تواند توسعه بیشتری بیابد.
    ✓ انجام شد.
  13. «در پی انتشار فهرستی از سوی حوزه علمیه قم که در آن»، این اطلاعیه از جانب حوزه علمیه قم نبود. از سوی جامعه مدرسین بود. درست است یا خیر؟
    ✓ انجام شد.
@M.Nadian @Aye1399 عرض ادب. مقاله در چه وضعیتی است؟ Shobhe ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)[پاسخ]
در حال توسعه دیدگاه‌ها و نقدها هستم.

بررسی اول کاربر سید

  1. برخی موضوعات مهم به اجمال گفته شده:«در پی اختلاف نظرها با نخست‌وزیر و برخی اعضای هیئت دولت در چهارساله اول ریاست‌جمهوری، خامنه‌ای مایل نبود برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند»
    ✓ انجام شد.
  2. بخش «تشکیل شورای بازنگری قانون اساسی» ربطی به این مقاله ندارد. باید عملکرد وی در این شورا را به جایش بگذارید.
    خلاصه ترش کردم، منابع درباره جلسات چیز خاصی نگفتن.
  3. بخش «سیاست داخلی و خارجی» بسیار ناقص است.
    ✓ انجام شد.
  4. بخش دیدگاه ها ناقص است. مثلا دیدگاه های حوزه نظامی یا اقتصادی نیامده.
    موارد بیشتری اضافه شد، دیدگاه نظامی هم اضافه می‌کنم.

بررسی دوازدهم کاربر شبهه

  • عرض خداقوت. نگاهی به موارد قبلی و موارد جدید:
  1. «در انتخاب موقت رهبری ۱۴ نفر مخالف بودند و در رای‌گیری دائم ۴ نفر مخالف بودند» منبع ندارد.
    در بازنویسی حذفش کردم، اگر لازم است دوباره اضافه کنم. یک سوال هم داشتم برای ۱۴ نفر می توان از منبع تسنیم که گفته ۶۰ نفر از ۷۴ نفر موافق بودند استفاده کرد؟
    یقینا برایش منبع بهتری هم خواهید یافت، ولی علی الحساب، بله می‌توانید. البته ببینید که این ۱۴ نفر، رای ممتنع نداشتند؟ همه مخالف بودند. بهتر است بنویسید: «۱۴ نفر رای موافق ندادند» یا «بجز ۱۴ نفر بقیه رای موافق دادند» چون تحقیق دست اول می‌شود. Shobhe ‏۶ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)[پاسخ]
  2. سابقا گفتم ولی هنوز اجرا نشده است که: در بخش «برگزیدگی به رهبری» هیچ اشاره‌ای به اینکه وی در مجلس ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به صورت موقت رهبر شد نشده‌است.
    بخش را بازنویسی کردم، چون بی‌بی‌سی و دایره‌المعارف لفظ موقت را استفاده نکرده بودند منبع تسنیم را اضافه کردم.
  3. «و نظر وی در موارد مهم سیاست خارجی، فصل‌الخطاب است.» فصل الخطاب معادل فارسی تر ندارد؟
    ✓ انجام شد.
  4. «خامنه‌ای اعتقاد به لزوم گسترش روابط دیپلماتیک با شرق و غرب به جز آمریکا و اسرائیل دارد و توجه به شرق و کشورهای همسایه را در اولویت می‌داند.» ارتباطی به بخشی که در آن هست ندارد. به دیدگاه‌ها برود.
    ✓ انجام شد.
  5. منبع شماره ۱۱۰ غلط املایی دارد.
    ✓ انجام شد.
  6. منبع ۱۹۳ مشکل دارد. برطرف شود.
    ✓ انجام شد.
  7. پانویس‌های ۱۰۷ و ۳ دچار مشکل پک هستند و منبعشان گویا درج نشده است و لینک بین آنها برقرار نیست.
  8. پک کردن باقی پانویس‌ها را نیز انجام دهید و هنوز تمام نشده‌است.
    ✓ انجام شد.

بررسی اول جناب جیپیوتر

  • دو مورد را دیدم که جناب شبهه پس از دوازده مرحله بررسی به آن‌ها ظاهراً اشاره‌ای نداشته‌اند و در سایر بررسی‌ها هم لحاظ نشده‌اند. لطفاً هر مورد به‌طور جداگانه بررسی و برطرف شود و پیوند تفاوتش در اینجا قرار داده شود.
  1. اخیراً علی خامنه‌ای و تعدادی دیگر از مقامات ایران به نقش داشتن در جنایت علیه بشریت محکوم شده‌اند. اثبات «مسوولیت کیفری فردی» در اینجا به بعد موکول شده. فرانس۲۴ و فاکس نیوز هم علاوه بر رسانه‌های فارسی‌زبان اشاره کرده‌اند.
    بعد از اتمام بخش دیدگاه‌ها به اتهامات اضافه می‌کنم.
    ✓ انجام شد.
  2. جمع گسترده‌ای از رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی این شخص را دیکتاتور می‌دانند و این موضوع حتی شایسته اشاره در بخش آغازین است. گستردگی در منابع را باید با جستجو ببینید. چند نمونه را اینجا می‌آورم که از رسانه‌های فارسی‌زبان هم نیستند: سی‌بی‌اس، نشنال ریویو، مؤسسه خاورمیانه آمریکا (سعیر گل‌کار و آشا سانهی، کاظم علمداری و - بدترین ۲۰ دیکتاتور زندهٔ جهان اثر en:David Wallechinsky (خامنه‌ای در جایگاه نهم)، دیکتاتورها و اتوکرات‌ها اثری جمعی از جامعه‌شناسانی نظیر András Bozóki و Nicole Curato. در نسخهٔ حاضر بخش آغازین، خامنه‌ای یک شخصیت صرفاً دینی و رهبر ایران است که پیشینه‌ای جنجالی داشته. اما جنجال‌های پیرامون رهبری او و حکومتش بر ایران به‌نظر من باید یک بند جداگانه داشته‌باشد. و با رعایت وزن در یک بخش مجزا به آن پرداخته شود.
    انجام شد. لید رو گذاشتم برای آخرین کار و تغییر خاصی هنوز توش ایحاد نکردم.

با بررسی جناب سید هم موافقم. به‌طور کلی بخش‌های مربوط به عملکرد او در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی ناقص هستند و تمام جوانب موضوع را پوشش نداده‌اند. نسخهٔ کنونی از لحاظ شمول ضعف‌های زیادی دارد. در هر حال این دو مورد را فعلاً تا حد توانم بررسی کردم. بیشتر بررسی می‌کنم و اگر مورد دیگری دیدم اضافه خواهم کرد. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۹ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)[پاسخ]

+1‏ نمونه‌ای از یک بررسی درست و اصولی در پروژه. بنیامین (بحث) ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۳ (ایران) ‏۹ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)[پاسخ]

بررسی دوم کاربر سید

  1. دوران رهبری به وضوح هنوز ناقص است.
    کمی اضافه کردم، با توجه به اینکه مقاله تقریبا ۳۱۹ هزار بایت شده فکر کنم بشه بیشتر بهش پرداخت.
  2. شورای بازنگری قانون اساسی بی ارتباط با محتوای این مقاله است.
    ✓ انجام شد.
  3. بسیاری از رخدادهای بسیار مهم ذکر نشده است از جمله اقداماتی که در مخالفت ریاست جمهوری بنی صدر بوده به طرح عدم کفایت اکتفا شده.
    اگر مورد خاصی هست بگید.
  4. درباره مواضع و اقدامات وی به عنوان فرمانده کل قوا و از جمله حمایت قاطع از حضور بین المللی نیروی قدس هیچ گفته نشده.
    اضافه کردم البته منابع از لفظ حضور منطقه‌ای بیشتر استفاده کردند تا نیروی قدس
  5. دیدگاه وی در حوزه نظام بین الملل نزدیک به آرای گوندر فرانک و پل باران است که ذکر نشده
    نتونستم منبعی پیدا کنم که به این موضوع اشاره کرده باشه.
  6. بخش دارایی ها باید مطالب دارایی شخصی از دارایی نهادی جدا و دارایی نهادی به بخش رهبری منتقل شود.
    به نظرم بودنش تو بخش فعلی بهتره.
  7. درباره عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری اندیشه وی از جمله آموزه های روح الله خمینی، سید قطب و دیگر اسلام گرایان معاصر و مکتب پسا استعمارگرایی یک بخش باید ایجاد شود.
    فکر کنم شمول در خوبیدگی کافی باشه، اگر بشه این مورد برای برگزیدگی. البته به تاثیر نواب صفوی که بیشتر مورد تاکید منابع بوده اشاره شده.
  8. درباره تأثیرات رهبری وی در خاورمیانه و جهان اسلام در بخش رهبری چیزی نوشته نشده است.

بررسی سیزدهم کاربر شبهه

  • بخش دارایی را شروع کردم؛ بخش دیدگاه‌ها باشد برای بعد از انجام شدن امور سابق.
  1. «در ۲۱ فروردین ۱۳۷۶، دادگاهی در آلمان، که به پرونده ترور میکونوس رسیدگی می‌کرد...» قبلش یک توضیح نیم خطی بدهید. مثلا: «در واقعه ترور میکونوس، فلان نفر از فلان‌ها به دست فلان‌ها کشته شدند؛ بعدها...» بقیه متن را بعدش بیاورید. مخاطب باید بدون حواله دادن به جایی، کلیات متن را بفهمند.
    ✓ انجام شد.
  2. بند سابق را درباره آمیا نیز اجرا کنید.
    ✓ انجام شد.
  3. «هیچ حکمی دربارهٔ خامنه‌ای صادر نکرد» این یعنی تبرئه شد؟
    انگار برخی انتظار داشتن که خامنه‌ای هم محکوم شه ولی نشده و جزو متهمین در دادگاه هم ندیدم مستقیما اشاره شده باشه.
  4. دادگاه بین‌المللی مردمی آبان، هرچند یک دادگاه رسمی نبود؛ اما در منابع به خوبی منعکس شده‌است. در این دادگاه نیز خامنه‌ای با اتهاماتی مواجه شد. به این مورد نیز در مقاله اشاره کنید.
    ✓ انجام شد.
  5. «یکی از اقدامات خامنه‌ای بود که توسط ستاد اجرایی فرمان امام اجرا شد» یکی از اقدامات یا یکی از دستورات؟
    متن صدای آمریکا این بود مشخص نکرده بود.
  6. نیازی نیست دوباره در بخش وضعیت جسمانی به ترور او بپردازید. در بالاتر و تاریخ زندگانی او، این واقعه را توضیح دادید؛ فقط بنویسید، بر اثر ترور نافرجام فلان سال، دست او فلان شد...
    ✓ انجام شد.
  7. «و هاشمی رفسنجانی تمایلی برای اقدام پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ندارد چون می‌خواهد جانشین او شود و سپس، انتخابات محمود احمدی‌نژاد را لغو کند.» چه ارتباطی به مقاله دارد؟
    ✓ انجام شد.
  8. «این خبر در وبگاه نیوزویک و سان بازتاب یافت» این عبارت را در متن قبلش ادغام کنید. چرا باید جداگانه مطرح شود که فلان خبرگزاری هم این را گفته است. بگویید مثلا: «بنابر گزارش بی‌بی‌سی و بازنشر آن توسط وبگاه نیوزویک و سان...»
    ✓ انجام شد.
  9. «سرانجام سید علی خامنه‌ای ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی سخنرانی کرد.» این چه ارتباط مهمی به مقاله دارد؟ اگر قصد دارید از سلامت او خبر بدهید، یک گزارش از اینکه حضور او در فلان سخنرانی سبب شد تا شایعه‌ها درباره سلامتی او منتفی شود را بیاورید. الان شائبه تحقیق دست اول دارد.
    ✓ انجام شد.
  10. لید مقاله قرار شد در آخر کار تکمیل شود. الان تقریبا آخر کار است.
    ✓ انجام شد.
  • فعلا این موارد؛ تا پایان مقاله یک نگاه انداختم؛ اگر همه موارد انجام شود؛ یک بررسی نهایی از تمام مقاله خواهم کرد و کار تمام است و از ناظری می‌خواهم تا بررسی نماید.Shobhe ‏۱۶ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۵ (UTC)[پاسخ]
@Aye1399@M.Nadian جهت یادآوری؛ از مهلت ۱ هفته‌ای درخواستی، ۳ روز بیشتر باقی نمانده‌است. لطفا فعالیت‌ها در صفحه تمرین را اینجا گزارش کنید. Shobhe ‏۱۸ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)[پاسخ]

@Shobhe: موارد بررسی‌ها انجام شد فقط یکم پک‌ها مونده که تقریبا تموم شده. M.Nadian (بحث) ‏۲۱ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۸ (UTC)[پاسخ]

بایگانی بحث‌های ناموفق قبلی