ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه بورس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هدف[ویرایش]

ویکی‌پروژه بورس بورس در راستای پربارسازی دانش بورس در ویکی‎پدیای پارسی آغاز به کار کرده است. این درگاه در نتیجه‎ هم‎کاری‎ و ویرایش‎ کاربران عضو ویکی‌پروژه بورس به‎روز می‎شود. این کاربران تلاش می‎کنند مقالات دانش‎نامه‎ای مرتبط با بورس را از منابع معتبر پارسی گردآورند یا از منابع معتبر زبان‎های دیگر به پارسی برگردانند. در این‎جا از شما کاربر گرامی و علاقه‎مند به دانش و پیشه بورس نیز دعوت می‎کنیم به ویکی‌پروژه بورس بپیوندید و دانش بورس را در ویکی‎پدیای پارسی پربارتر کنید. برای آغاز هم‎کاری یا دیدن فهرست کامل کاربران عضو این ویکی‎پروژه این‎جا کلیک کنید.

اول اره‎تان را تیز کنید[ویرایش]

هنگامی که به این ویکی‎پروژه پیوستید؛ پیش از انجام هر کاری، شیوه‌نامه‌های پروژه و راهنمای ویکی‎پروژه بورس و صفحات پیوند داده‌شده در آن را به‎دقت بخوانید. اگر با مشکل یا ابهامی روبرو شدید، فهرست پرسش‌های متداول را ببینید. اگر باز هم پاسخ خود را نیافتید، می‌توانید پرسش‎های خود را در این‎جا بپرسید.

کارهایی که باید با هم‎کاری هم انجام بدهیم[ویرایش]

فراخواندن کاربران علاقه‎مند

ما دوست داریم همه کاربران علاقه‎مند به بورس در این ویکی‌پروژه هم‎کاری کنند. پس، این کاربران را پیدا کنید و برای فراخوان آنان {{الگو:ویکی‌پروژه بورس-دعوت}} را به صفحه بحث‎شان بچسبانید. پس از آغاز هم‎کاری‎شان نیز از {{الگو:ویکی‌پروژه بورس-خوشامد}} برای خوش‎آمدگویی به آنان استفاده کنید.

بهبود مقالات موجود
  • تطبیق مطالب نوشته‌شده با منابع معتبر
  • حذف مطالب بدون منبع
  • ویرایش و تکمیل طبق سیاست‎ها، رهنمودها و شیوه‌نامه‌ها
  • افزودن مطالب فایده‎مند به مقاله‎ها از منابع معتبر
  • رده‌بندی درست
  • ویکی‎سازی و تمیزکاری
نگارش مقاله‎های تازه
به‎روز نگه‎داشتن مقاله‎های پیشین
  • بررسی ویرایش‌های انجام شده بر روی مقاله‎های پروژه و واگردانی خرابکاری‌ها و مطالب بدون منبع

ویکی‌پدیا:ارزیابی مقاله‌های بورس/ارزیابی اهمیت

کنترل کیفی[ویرایش]

برای آگاهی از جزئیات ارزیابی مقاله‌های بورس، پرسش‎های متداول کنترل کیفی، دستورالعمل ارزیابی، درجه‎های ارزیابی کیفی، تعیین سطوح اهمیت، برنامه کاری کنترل کیفی، درخواست ارزیابی درجه عالی (برای مقالات بورس)، و مقیاس کیفیت اینجا را ببینید.

مقالات[ویرایش]

ایجادنشده
نیازمند بهبود
نیازمند نگهداری

شیوه‌نامه‌ها[ویرایش]

راهنماها[ویرایش]

ابزار[ویرایش]

الگوها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

آمار پروژه[ویرایش]