پرش به محتوا

بحث کاربر:Q2020: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۲ سال پیش توسط MAMADKINGKING در مبحث محمد جواد رنجکش
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
MAMADKINGKING (بحث | مشارکت‌ها)
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
MAMADKINGKING (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱: خط ۱:
یک سگ

{{کاربر:Dexbot/Archivebot
|archive = بحث کاربر:Q2020/بایگانی %(counter)s
|algo = old(30d)
|counter = 6
|maxarchivesize = 70K
|minthreadstoarchive = 1
|minthreadsleft = 0
|archiveheader = {{بایگانی}}
}}
{{/بایگانی‌ها}}




== حذف مقاله هنرمند ==
== حذف مقاله هنرمند ==

نسخهٔ ‏۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۲

یک سگ

حذف مقاله هنرمند

چرا مقاله هنرمند رو پاک می‌کنی آخه 5.217.124.140 ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۵۷ (UTC)پاسخ

لطفا به‌صورت دقیق عنوان صفحه را بفرمایید تا در صورت نیاز پاسخ بدهم. ضمنا لطفا با حساب کاربری که ساخته‌اید پیام دهید. Q2020 (بحث) ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۵۹ (UTC)پاسخ

good MEYSAM SARKHEYL (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)

@MEYSAM SARKHEYL: منظورتان از این پیام چیست؟ Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)

چرا مقاله من را حذف کرده اید بیدار Bidarrapfars (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۶ (UTC)پاسخ

عذرخواهی بابت اشتباه

سلام. بابت اشتباهی که در قطع دسترسی شما مرتکب شدم عذرخواهی می‌کنم. باید کمی دقتم را بیشتر کنم چون قبلاً هم چنین اشتباهی را مرتکب شده بودم. سیاهه‌ها را حذف کردم. باز هم شرمنده. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۵ (UTC)

@Jeeputer: سلام. خواهش می‌کنم و موردی ندارد. به نظرم همین کاربر:عذری هم خودش زاپاس حساب دیگری باشد، چون نوع ویرایش‌هایش من را به یاد حسابی در چند ماه پیش می‌اندازد و وقفۀ مشارکتی هم داشته؛ باید جستجو کنم و اگر چیزی پیدا کردم، به اطلاع می‌رسانم. Q2020 (بحث) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)
بسیار عالی. نام حسابش برای من هم آشناست. یک کاربری بود که قبلاً در زمینهٔ هنرهای رزمی مشارکت می‌کرد و به‌واسطهٔ اخلالگری بسته شد. اما نام آن کاربر را یادم نیست. من هم اگر چیزی پیدا کردم خبرتان می‌کنم. ممنون. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۰ (UTC)
@Jeeputer: فکر کنم پیدا کردم. حساب کاربر:دودددد (مشارکت‌ها) در ۱۷ ژوئیۀ ۲۰۲۱ ایجاد شده‌است. در مقاله‌هایی که ویرایش کرده به‌طور خاص دوئین جانسون و جیسون استاتهام دیده می‌شود که مثل همین حساب‌های وابسته به کاربر:عذری است. نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه کاربر:دودددد در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ قطع دسترسی یک ماهه می‌شود و جالب است که فعالیت کاربر:عذری پس از چند ماه عدم فعالیت، از ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ دوباره شروع می‌شود؛ یعنی درست پس از قطع دسترسی کاربر:دودددد.
در آخرین ویرایش‌های هر دو کاربر برچسب ویرایش با نرم‌افزار اندرویدی ویکی‌پدیا دیده می‌شود و خلاصۀ ویرایش‌های مشابه‌ای دارند. از میان ویرایش‌ها هم به شباهت ویژه:تفاوت/32633361 از کاربر:عذری و ویژه:تفاوت/32635593 از کاربر:دودددد در مقالۀ مارکو وراتی رسیدم. در واقع هر دو کاربر در نخستین ویرایش‌هایشان به خرابکاری با افزودن تاریخ مرگ می‌پرداختند: برای مثال ویژه:تفاوت/32633325 از کاربر:عذری و ویژه:تفاوت/32838164 از کاربر:دودددد. چون حساب کاربر:عذری ۱۲ ژوئیۀ ۲۰۲۱ ایجاد شده‌است پس با این حساب، حساب اصلی همان کاربر:عذری است. توجه‌شان به مقالۀ آتش تقی‌پور هم قابل توجه است؛ ویژه:تفاوت/32599229 از کاربر:عذری و ویژه:تفاوت/34586221 و ویژه:تفاوت/34586223 از کاربر:دودددد.
همین الآن هم یک حساب دیگرش را پیدا کردم! کاربر:Lkkyhhfjj (مشارکت‌ها). Q2020 (بحث) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۶ (UTC)
آن حساب دیگر را هم بستم. من فکر می‌کنم شما باید منشی بازرس شوید. منشی‌های کنونی تا حدودی غیرفعال هستند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۹ (UTC)
@Jeeputer: ممنون. صفحه‌های مرتبط را مطالعه می‌کنم و اگر موردی نبود، درخواستی را ثبت خواهم کرد. Q2020 (بحث) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)
✓ {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۱ (UTC)پاسخ

برگزیده شد

شادباش برگزیدگی فهرست
به پاسِ همکاری‌تان با ویکی‌پدیا و برگزیده کردن فیلم‌شناسی استنلی کوبریک. به امید مشارکت‌های بیشتر شما در تولید محتوای خوب و برگزیده. GodNey (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۱ (UTC)
@GodNey: سلام. با سپاس از شما. Q2020 (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۵۴ (UTC)

ویرایش خرابکارانه آی‌پی 5.74.13.128

درود، آی‌پی 5.74.13.128 در حال خالی کردن صفحه عشق ممنوع یا ویرایش‌های خرابکارانه در این صفحه است. بارها واگردانی کرده‌ام اما همچنان ویرایش می‌کند. سجاد کریمی|Sajbadina (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۹ (UTC)

@Sajbadina: سلام. دسترسی ویرایشی ایشان برای یک روز محدود شد. Q2020 (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۶ (UTC)
@Q2020 سپاسگزارم. سجاد کریمی|Sajbadina (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۵ (UTC)

آیا این الگوی انگلیسی درست است؟

درود، en:Template:Streets in Toronto به این الگو توجه کنید در بخش اول الگو سمت راست فهرست جاده‌های شمال به جنوب در تورنتو است و در جلوی آن در بخش آمده‌است که جاده‌های شریانی اصلی (غرب→شرق) به نظر من باید جاده‌های شریانی اصلی (شمال→جنوب) نوشته می‌شد. آیا به نظر شما هم این الگوی انگلیسی اشکال دارد؟ Roozitaa (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۱ (UTC)

@Roozitaa: سلام. در نگاه اول با شما هم‌نظر بودم اما وقتی بیشتر دقت کردم، دیدم که مثلاً در ردیف East–west برای "Major arterial roads (S→N)" آمده بزرگراه‌هایی که همگی شرق به غرب هستند را از پایین به بالا یک‌جورهایی طبقه‌بندی (مرتب) کرده که Lake Shore Boulevard در پایین‌ترین طبقه (موقعیت) و در نزدیکی مرز قرار دارد و همینجوری بزرگراه‌ها/خیابان‌های بعدی نسبت به قبلی در طبقه یا موقعیت بالاتری واقع شده‌اند. به‌عنوان مثال موقعیت King را روی نقشه نگاه کنید و با قبلی (Lake Shore Boulevard) مقایسه کنید، می‌بینید که King موقعیتش نسبت به آن یکی بالاتر است و مفهوم جنوب به شمال را به این صورت توجیه می‌کند. با بررسی الگوی انگلیسی، دلیلی که بتواند این موردی که فرمودید، توجیه کند این بود. Q2020 (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۶ (UTC)
بله همان‌طور هست که شما فرمودید. بزرگ‌راه ۲۷ انتاریو و برخی دیگر از صفحه‌ها نقشه شان در فارسی خراب می‌شود به نظر شما دلیل چیست؟ Roozitaa (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۷ (UTC)
@Roozitaa: این مورد را باید در وپ:فنی مطرح کنید. از دوستانی که پی‌گیر مسائل فنی هستند، جناب @Mojtabakd را اینجا پینگ می‌کنم که اگر فرصت دارند، این موضوع را بررسی کنند. Q2020 (بحث) ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۵ (UTC)
سلام، بهتره بحث به وپ:فنی منتقل بشه تا سر فرصت بررسی کنیم. سپاس مجتبی ک. د. «بحث» ‏۱۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۷ (UTC)


پوستر فیلم وتصویر افراد

با سلام تعدادی مقاله فیلم ساخته شده که دارای اهمیت است از شما خواهشمندم تا اگر فرصت دارید پوستر و عکس آن ها را بارگذاری فرمایید ازجمله:

با سپاس فراوان Behnam mancini (بحث) ‏۱۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۴ (UTC)

@Behnam mancini: سلام. بارگذاری خواهم کرد. با سپاس از شما. Q2020 (بحث) ‏۱۳ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)

شادباش

شادباش برگزیدگی فهرست
به پاسِ قدردانی از همکاری‌تان جهت ارتقا کیفیت فهرست گل‌های ملی آلفردو دی استفانو و کسب درجه برگزیده، این نشان به شما تقدیم می‌گردد. امیدوارم مشارکت‌هایتان در پروژه محتواهای برگزیده بیشتر و پایدار باشد. ~~~~

چیپس‌باماست ‏۱۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)

@ChipsBaMast: سلام. با سپاس از شما. Q2020 (بحث) ‏۱۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۶ (UTC)

ویکی پدیا انگلیسی

سلام برای تایید مقاله ویکی پدیای انگلیسی نیازمند مشارکت فردی متخصص هستم آیا میتوانید راهنمایی کنید؟ 2A01:5EC0:1001:140F:F97F:7D69:DA8A:A87B ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۳۹ (UTC)

سلام. در صورتی که حساب کاربری در ویکی‌پدیا دارید، لطفاً با همان پیام دهید. در ویکی انگلیسی هم فعالیت چندانی ندارم و در این مورد نمی‌توانم کمک کنم. ضمناً پیوندهای نامعتبر و تبلیغاتی را به مقاله‌ها نیفزایید. موفق باشید. Q2020 (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۴۴ (UTC)
سلام و عرض احترام ؛ دلیل حذف و پالایش لینک های ما برایمان مجهول است. البته جای تعجب نیست که نسبت به حذف لینک های ما میکنید ؛ چرا که دستگاه جوجه کشی همانند گوشی موبایل نوکیا و یا سامسونگ نیست که عموم مردم در مورد آن اطلاعات داشته باشند. خوب است بدانید که "گروه صنعتی اسکندری" اولین تولید کننده انواع دستگاه های جوجه کشی در ایران بوده و زمانی که در ایران حتی صنعت جوجه کشی مفهوم امروزی به خود نگرفته بود این کارخانه اقدام به ساخت محصولات جوجه کشی می نمود. برای اثباط این موضوع شما میتوانید تاریخچه شرکت را در وب جستجو کرده و یا دامنه "iran-mashin.com" را در هویز دامنه جستجو کرده و تاریخ ثبت دامنه و آرشیو قدیمی آن را بررسی کنید. این شرکت توسعه زیادی به صنعت داده ؛ به طوری که در غالب مقالات طیور در بستر اینترنت ندرتاً یافت میشود که از مطالب و مقالات و محتوی این سایت کپی برداری نکرده باشد. نکته دوم اینکه حتی در مقاله دستگاه جوجه کشی و تیتر "قابلیت‌های دستگاه‌های جوجه کشی امروزی" تمامی خصوصیات محصولات جوجه کشی اسکندری بوده با این حال اجازه درج حتی یک منبع برای ما داده نشده. جالب توجه تر اینکه ما حتی نتوانستیم رزومه این شرکت را در ویکی پدیا درج میکنیم. در نهایت در مورد لینک تبلیغاتی به این موضوع نیز توجه کنید که شرکت در بسیاری از رسانه ها مانند زومیت و انواع سایت های خبری معرفی شده ( قابل اثباط ) و یک لینک از ویکی پدیا به هیچ وجه برای این شرکت حکم تبلیغاتی نیست. برای نمونه در نظر بگیرید که وبسایت "امرسان" از ویکیپدیا لینک داشته باشد و شما بعنوان لینک تبلیغاتی حذف کنید. پیشنهاد میشود برای اطلاع از اعتبار شرکت کلمه "گروه صنعتی اسکندری" را در موتورهای جستجو سرچ کرده و از تمامی سایت های معرفی شده چند مورد را مطالعه کنید. 2A01:5EC0:1001:140F:F97F:7D69:DA8A:A87B ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۱ (UTC)
اول از همه از شما می‌خواهم وپ:پیوند نه را مطالعه نمایید. وبگاهی که می‌فرمایید کاربرد اصلی‌اش فروش کالا یا خدمات است و در دستۀ منابع معتبر جای نمی‌گیرد. به‌طور کلی هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) سرشناسی را احراز کند. اگر موضوعی نتواند این معیار(ها) را احراز کند یا سرشناسی آن مورد تردید باشد، ممکن است از طریق یکی از فرایندهای حذف (سریعف زمان‌دار یا نظرخواهی برای حذف) نامزد حذف و شاید هم در نهایت حذف شود. معیار سرشناسی ارتباطی به قدمت فلان شرکت ندارد و ما توجهمان در درجۀ اول، همان‌طور که در معیار عمومی سرشناسی نیز آمده‌است، به میزان پوشش موضوع مقاله در منابع معتبر مستقل از موضوع مقاله است. توجه داشته باشید که دانشنامه محلی برای تبلیغ یا بازاریابی نیست و اگر پیوند نامعتبر و تبلیغاتی را برای چندین بار در مقاله یا مقاله‌های مختلف بیفزایید، ممکن است در «فهرست سیاه» قرار بگیرد. اگر می‌خواهید اطلاعاتی را دربارۀ دستگاه جوجه کشی بیفزایید، این امر تنها با ارجاع به منابع معتبر و نه وبگاه تولیدکنندۀ آن امکان‌پذیر است.
اگر منظورتان از «به این موضوع نیز توجه کنید که شرکت در بسیاری از رسانه ها مانند زومیت و انواع سایت های خبری معرفی شده ( قابل اثباط )» پیوندهایی مثل این از زومیت است، باید خدمتتان عرض کنم که این یک رپرتاژ آگهی است و نه سندی برای اثبات سرشناسی موضوع این مقاله. به وضوح در بخش نویسنده نوشته شده «بخش تبلیغات» و از متن سراسر تبلیغی آن که بگذریم متن «سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.» نیز قابل توجه است. اگر منظورتان از پوشش در منابع رپرتاژ آگهی‌هایی مثل این است، این‌ها برای اثبات موضوع سرشناسی ارزشی ندارند، چون تبلیغاتی هستند و اساساً دانشنامه محلی برای تبلیغ نیست. Q2020 (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۱۹ (UTC)
توجه کنید مقاله زومیت با این آدرس دقیقاً با اشراف کامل از موضوع برایتان ذکر شده. بدلیل اینکه شما لینک های ما را غالباً به دلیل تبلیغاتی بودن حذف میکنید (مطابق با شروع گفتار شما در این مطلب) و من عمداً به زومیت اشاره کردم که متوجه این موضوع باشید که درصورتی که شرکت بخواهد تبلیغاتی بر روی بستر اینترنت انجام دهد بدین صورت و با صرف هزینه انجام میدهد و نه بصورت یک مرجع مطلبی که حتی ویکی پدیا به تولیدات خود شرکت اشاره کرده و در انتهای مطلب آن! با این حال من به صورت دقیق تر به این موضوع اشاره کردم که شما برای بررسی دقیق تر میتوانید کلمه "گروه صنعتی اسکندری" را در گوگل جستجو کنید. با شرمندگی تمام که مصدع وقت گرانبهای شما شدم میخواستم به این موضوع هم اشاره کنم که مقاله مذکور در مورد "حیوان - طوطی برزیلی" نیست که به مطلبی در این مورد منبع شود و موضوع در مورد "محصول - دستگاه جوجه کشی" است ؛ منبعی چه بهتر از خود تولید کننده! حتی در منبع قرار داده شده شما ملاحظه میکنید که علاوه بر محصول مقاله ای نیز در مورد دستگاه جوجه کشی قرار داده شده. 2A01:5EC0:1001:140F:F97F:7D69:DA8A:A87B ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۱ (UTC)
جستجو کردم اما به منبع معتبری که به موضوع بپردازد، نرسیدم. درمورد بخش آخر که فرمودید «شما ملاحظه میکنید که علاوه بر محصول مقاله ای نیز در مورد دستگاه جوجه کشی قرار داده شده» اعتبار آن را از کجا باید متوجه شد؟ مطلبی که نوشته شده‌است، از چه کسی است؟ آیا از جایی ترجمه شده؟ اگر بله، آن منبع هم معتبر است یا خیر؟ ببینید، اگر هم بحث منبعی که می‌فرمایید حل‌شده بدانیم، بحث اعتبار و صحت مطالب آن نیز مطرح است. من همین الآن به همان لینک رفتم. اگر لحن و محتوای تبلیغاتی آن را هم نادیده بگیرم، نتوانستم به پرسش‌هایی که در بالا طرح کرده‌ام، پاسخ درستی بدهم؛ چون تمامی آن‌ها (نویسنده، مترجم، منبع و...) مبهم هستند. Q2020 (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۸ (UTC)
در وبسایتی که نویسنده موضوع "کارمندان شرکت تولید کننده محصول" هستند و مطلب به دلیل خاص بودن "غیر ترجمه" و نگارش شده از طرف منبع سازنده است شما متذکر شوید بنده به شرکت سازنده ایمیل میزنم تا براورد کنند. برای شما مثالی دارم این است که روی حرف شما بر روی لوازم وارداتی کاملاً صحیح هست. برای نمونه اگر سایتی برای محصول یخچال فریز ال جی دارای منابع باشد به دلیل عام بودن محصول باید دقیقاً مواردی مثل نویسنده ، مترجم ، منبع سایت ترجمه شده و... اشاره کند ؛ اما من منظور شما از این موارد را متوجه نمیشم. برای محصولی که حتی در جهان شاید به اندازه انگشتان یک دست سازنده وجود دارد ؛ و محصول هم داخلیست لطفاً بفرمایید در مورد "محصول" منابع از کجا باید درج شود؟ در مورد مقالات نیز اغلب مقالات درج شده طبق تجربیات شرکت و آزمون های انجام شده و تجربیات مشتریان گذشته ، و در برخی نیز انواع کتب جوجه کشی استفاده شده 2A01:5EC0:1001:140F:F97F:7D69:DA8A:A87B ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۳ (UTC)
من در واقع شما را به رهنمود/سیاست‌های ویکی‌پدیا ارجاع می‌دهم. اول از همه به سیاست وپ:تاییدپذیری اشاره می‌کنم که ویرایشگران را ملزم کرده‌است که برای مطالبی که به مقاله‌ها می‌افزایند، باید منبع معتبری ارائه کنند؛ وگرنه ممکن است آن مطلب به‌‌دلیل فقدان منبع جهت اثبات آن به چالش کشیده شده و حذف گردد. به کلیدواژۀ منابع معتبر برخوردیم؛ پس در این مرحله شما را به رهنمود وپ:منابع معتبر ارجاع می‌دهم. «واژهٔ «منبع» در ویکی‌پدیا سه معنای مختلف دارد: خودِ اثری که منبع قرار می‌گیرد (نظیر یک نوشته، مقاله، جریده یا کتاب)، خالق اثر (مثلاً نویسنده) و ناشر اثر (مثلاً نیویورک تایمز). هر سهٔ این موارد روی اعتبار منبع اثر می‌گذارند.» و «منابع معتبر، آن دسته از منابع منتشرشده هستند که از طریق یک روالِ قابل اعتماد منتشر شده‌اند؛ نویسندگان این منابع یا افراد معتبری در آن حوزه هستند یا به‌طور کل افراد قابل‌اعتمادی دانسته می‌شوند. اعتبار یک منبع به موضوع مقاله نیز برمی‌گردد. منبعی که در یک موضوع معتبر دانسته می‌شود، ممکن است در یک موضوع دیگر از اعتبار کافی برخوردار نباشد. به عنوان نمونه، منبعی که توسط یک ریاضی‌دان برجسته نوشته و منتشر شده، ممکن است شامل مطالبی در حوزهٔ زیست‌شناسی باشد، اما در این باره منبع معتبری دانسته نشود. در حالت کلی باید که یک مقاله بر مبنای قابل‌اعتمادترین منابعی که در دسترس ویرایش‌کنندگانش است نوشته شود.»
در وپ:تاییدپذیری همچنین می‌خوانیم «محک گنجاندن مطالب در ویکی‌پدیا قابل تأیید بودن آن‌ها است و نه حقیقت داشتنشان و درستی آن‌ها. به عبارت دیگر، محک گنجایش مطالب این است که خوانندگان مقاله قادر باشند مطالب اضافه‌شده به ویکی‌پدیا را از نظر منابع معتبر مورد بررسی قرار دهند و نه اینکه نویسندگان مقاله به حقیقت و درستی آن‌ها معتقد باشند.» از این جمله به کلیدواژۀ «تحقیق دست اول» می‌رسیم. در سیاست وپ:تحقیق دست اول ممنوع می‌خوانیم «ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد این شامل موارد زیر می‌شود: حقایقی که هنوز چاپ نشده‌اند، استدلال‌ها، گمانه‌زنی‌ها، ایده‌ها، هرگونه تحلیل به‌چاپ‌نرسیده از داده‌های خام، و همچنین کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای که در کنار همدیگر دیدگاه خاصی را پیش برده که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند.»
حال برمی‌گردم به صحبت‌هایی که کرده‌اید. بخش اولی که اشاره کرده‌اید، فکر می‌کنم با ارجاعی که به سیاست/رهنمود داشتم، تا حدودی برطرف شده باشد. نوشته‌اید «برای محصولی که حتی در جهان شاید به اندازه انگشتان یک دست سازنده وجود دارد ؛ و محصول هم داخلیست لطفاً بفرمایید در مورد "محصول" منابع از کجا باید درج شود؟» ویکی‌پدیا اساساً محدود به مرزهای یک کشور نیست که نوشته‌اید محصول داخلی، چون ویکی‌پدیای فارسی به معنای ویکی‌پدیای ایرانی نیست و اساساً چنین هدفی را دنبال نمی‌کند که چون موضوع دربارۀ یک محصول ایرانی است، پس همین می‌تواند مزیتی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باشد. بحث کمبود سازنده هم به‌خودی‌خود نشانی از سرشناسی نیست. همان‌طور که پیشتر خدمتتان گفتم، ما باید ببینیم که آن موضوع چه‌قدر در منابع معتبر مستقل از موضوع مقاله پوشش داشته. همان‌طور که عرض کردم مطابق سیاست تاییدپذیری، برای اثبات مطالبی که به مقاله‌ها می‌افزاییم، باید به منابع معتبر استناد کنیم. درمورد «در مورد مقالات نیز اغلب مقالات درج شده طبق تجربیات شرکت و آزمون های انجام شده و تجربیات مشتریان گذشته ، و در برخی نیز انواع کتب جوجه کشی استفاده شده» هم می‌تواند شامل وپ:تحقیق باشد اما در آخر گفته‌اید که از «در برخی نیز انواع کتب جوجه کشی استفاده شده»، در صورتی که آن کتاب معتبر است، می‌توانید به همان کتاب ارجاع دهید و تنها از آن به‌عنوان منبع استفاده کنید. Q2020 (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۳۰ (UTC)

سلام من در باره یک نویسنده میخواستم بیوگرافی اش را در ویکی پیدا بنویسیم لطفن راهنمایی کنید

سلام من در باره یک نویسنده میخواستم بیوگرافی اش را در ویکی پیدا بنویسیم لطفن راهنمایی کنید 5.190.127.7 ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۰ (UTC)

سلام. اگر در ویکی‌پدیا حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، لطفاً با همان پیام دهید. به‌طور کلی هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) سرشناسی را احراز کند. اگر موضوعی نتواند این معیار(ها) را احراز کند یا سرشناسی آن مورد تردید باشد، ممکن است از طریق یکی از فرایندهای حذف (سریع، زمان‌دار یا نظرخواهی برای حذف) نامزد حذف و احتمالاً در نهایت حذف شود. توصیه می‌شود پیش از ایجاد مقاله، مراحل وپ:ایجاد مقاله یا وپ:جادوگر مقاله را طی نمایید و در هر مرحله موضوع مقاله را با مطالب مندرج در آن صفحه مطابقت دهید تا مطمئن شوید موضوعی که قصد ایجاد مقاله‌اش را دارید، سرشناس و حداقل‌ها را داشته باشد. Q2020 (بحث) ‏۱۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)

بارگزاری پرونده

با سلام یه سوالی داشتم راجب بارگذاری عکس چطور بارگزاری کنم شما چطور این کارا انجام میدهید 20REZA.r.m.s (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)

@20REZA.r.m.s: سلام. اگر در حال حاضر تصویر موردنظر شما در ویکی‌انبار یا به‌صورت منصفانه در خودِ ویکی‌پدیای فارسی بارگذاری شده‌است و الآن می‌خواهید آن را در مقاله‌ای قرار بدهید، مطالعهٔ راهنما:افزودن تصویر یا ویکی‌پدیا:خودآموز (تصاویر) به شما می‌تواند کمک کند. البته این راهنما برای ویرایش متنی است و اگر شما با ویرایشگر دیداری راحت‌تر هستید، می‌توانید راهنما:مقدمه‌ای بر تصویرها در ویرایشگر دیداری/۳ را ببینید که مراحل درج تصویر را به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده‌است.
یکسری از تصویرهایی که به‌صورت محلی در ویکی‌پدیای انگلیسی بارگذاری شده‌اند را می‌توانید به شکل منصفانه و با استفاده از ابزار به ویکی‌فا در ویکی‌پدیای فارسی بارگذاری نمایید. پیش از این کار اگر ابزار به ویکی‌فا را فعال نکرده‌اید، باید آن را فعال کنید.
اگر هم می‌خواهید عکس جدیدی را در ویکی‌انبار بارگذاری بفرمایید، پیشنهاد می‌کنم راهنما:ویکی‌انبار برای کاربر فارسی‌زبان را با دقت مطالعه نمایید تا عکسی که بارگذاری می‌کنید در آینده به دلایل مختلف حذف نشود. موضوع اصلی برای بارگذاری عکس، مشخص بودن بحث حق نشر است و دیگری اینکه برخی تصاویر را نمی‌توان مستقیماً در ویکی‌انبار بارگذاری کرد؛ بخش راهنما:ویکی‌انبار برای کاربر فارسی‌زبان#ویکی‌انبار یا ویکی‌پدیا هم تلاش می‌کند تا این موضوع را روشن کند. اگر آن صفحه را مطالعه کردید و حال آمادهٔ بارگذاری تصویر هستید به ویکی‌پدیا:بارگذاری بروید تا شما را به صفحه‌های مربوط به بارگذاری راهنمایی کند. Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۵۳ (UTC)

ویرایش هارو هذف نکن

چرا MEYSAM SARKHEYL (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۰ (UTC)

@MEYSAM SARKHEYL: کدام ویرایش؟ Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)

ویرایش صفحهمایکروسافت MEYSAM SARKHEYL (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۴ (UTC)

@MEYSAM SARKHEYL: عنوان‌ تمامی مقاله‌های مرتبط، «اکس‌باکس» است و نه «ایکس‌باکس». Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۳۹ (UTC)

طرز نوشتن xbox است و به فارسی میشود ایکس باکس (اشاره به خواندن کلمهx) MEYSAM SARKHEYL (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)

همان‌طور که گفتم، در حال حاضر نام تمامی مقاله‌های مرتبط به این موضوع، عنوان «اکس‌باکس» را با خود به‌همراه دارند. برای نمونه: اکس‌باکس (برند)، اکس‌باکس ۳۶۰، اکس‌باکس سری اکس و سری اس و... Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۵۸ (UTC)

علت حذف مقاله حمید رخشنده

او خوانده محلی و یک اهنگ معتبر هم بیرون داد من هم چون دیدم چیز معتبری در موردش نیست مقاله رو ساختم اما حذف کردید متاسفانه بنیامین محمدی (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)

@بنیامین محمدی: به‌طور کلی هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) سرشناسی را احراز کند. اگر موضوعی نتواند این معیار(ها) را احراز کند یا سرشناسی آن مورد تردید باشد، ممکن است از طریق یکی از فرایندهای حذف (سریع، زمان‌دار یا نظرخواهی برای حذف) نامزد حذف و شاید هم در نهایت حذف شود. توصیه می‌شود پیش از ایجاد هر مقاله‌ای، مراحل وپ:ایجاد مقاله یا وپ:جادوگر مقاله را طی نمایید و در هر مرحله موضوع مقاله را با موارد مندرج در آن صفحه مطابقت دهید تا مطمئن شوید که موضوعی که قصد ایجاد مقاله‌اش را دارید، سرشناس و حداقل‌ها را داشته باشد. Q2020 (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۲ (UTC)

احیای مقاله

با سلام برای احیای مقاله ی حذف شده از چه طریق میتونم برگردونم مثاله حذف سریع شده Mehdirzfx (بحث) ‏۱۷ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۰۷ (UTC)

@Mehdirzfx: سلام. به‌طور کلی هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) سرشناسی را احراز کند. اگر موضوعی نتوان این معیار(ها) را احراز کند یا سرشناسی آن مورد تردید باشد، ممکن است از طریق یکی از فرایندهای حذف (سریع، زمان‌دار یا نظرخواهی برای حذف) نامزد حذف و شاید هم در نهایت حذف شود. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید دربارۀ موضوع‌هایی که دربارۀ آن‌ها تعارض منافع دارید، مقاله ایجاد نمایید که این مورد شامل مقاله‌هایی نیز می‌شود که دربارۀ خودتان باشد. برای اطلاع بیشتر می‌توانید وپ:خودزندگینامه را مطالعه نمایید. توصیه می‌شود پیش از ایجاد هر مقاله‌ای، مراحل وپ:ایجاد مقاله یا وپ:جادوگر مقاله را طی نمایید و و در هر مرحله موضوع مقاله را با مطالب مندرج در آن صفحه مطابقت دهید تا مطمئن شوید که موضوعی که قصد ایجاد مقاله‌اش را دارید، سرشناس و حداقل‌ها را داشته باشد؛ چراکه مقاله‌های با موضوع ناسرشناس به احتمال بسیار حذف خواهند شد و ایجاد پی‌درپی این نوع مقاله‌ها می‌تواند به حفاظت در برابر ایجاد منتهی شود. موفق باشید. Q2020 (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۵۳ (UTC)
@Q2020 ممنونم از شما بابت توضیحات کاملی که دادین از آنجایی ک تجربه نوشتن مقاله را ندارم یا مقاله ای که درمورد خودم نوشته ام محافظت شده است و دیگر نمیتوانم آن را گسترش دهم و موارد سرشناسی را در آن رعایت کنم؟

در صورت برطرف کردن مواردی که گفتین احتمال اینکه بتوانم دوباره مقاله را احیا کنم هست یا خیر ؟ Mehdirzfx (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۶ (UTC)

@Mehdirzfx: می‌توانید در زیرصفحۀ کاربری خودتان (مثلاً صفحۀ تمرین خودتان) پیش‌نویسی از مقاله را بنویسید و هر زمان کامل شد، از یکی از کاربران باتجربه (شاید هم مدیر/ویکی‌بانی که این مقاله را حذف کرده‌اند) بخواهید تا آن پیش‌نویس را بررسی کنند و اگر شرایط لازم را داشت، به فضای نام اصلی (مقاله) منتقل کنند. Q2020 (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)

سوال

سلام؟ می تونم بپرسم چرا در ویکی پدیای ناموس لغت نامه جدید نویسنده رو حذف کردید؟ چون یه مقدار کارتون به عنوان اشتباه میشه ازش یاد کرد به هرجال ما در حال تلاش برای فرهنگ سازی و جابه جا کردن کلمات عربی به فارسی هستیم و می خوایم کشورمون و زبان مون لغت های مختص به خودش پیروی زبان خودش رو داشته باشه 13Irankochak (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۸ (UTC)

@13Irankochak: سلام. مطلبی که افزوده بودید بدون منبع بود. بنابر وپ:تاییدپذیری ویرایشگران موظف هستند که برای مطالبی که به مقاله‌ها می‌افزایند منبع/منابع معتبری نیز ارائه دهند (وپ:شیوه ارجاع به منابع را ببینید) تا بتوان از این طریق آن مطلب را اثبات کرد. در واقع ما باید به منابع معتبر ارجاع دهیم و نه دانسته‌های خودمان که معتقدیم درستند؛ در این صورت ممکن است دچار تحقیق دست اول شویم که در ویکی‌پدیا پذیرفتنی نیست. هدف ویکی‌پدیا نیز نمی‌تواند فرهنگ‌سازی باشد؛ بلکه ما در اینجا باید هرآنچه که منابع معتبر گفته‌اند، بازتاب دهیم. Q2020 (بحث) ‏۱۸ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۴ (UTC)

درخواست

درود، من برای مدتی بخاطر مشغله های دنیای واقعی در ویکی فعال نیستم، آیا شما می‌توانید در بحث من پاسخ به کاربران بدهید؟ مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۲۹ (UTC)

@DynamicFolklore: سلام. بله، اگر فرصت کنم حتما پاسخ خواهم داد. در زندگی واقعی موفق باشید و دوباره شما را در ویکی‌فا فعال ببینیم. Q2020 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۶ (UTC)

متشکرم از مهر بی‌کران شما والّا ما که قطره‌ای بیش نیستیم در این دریای مشارکت‌کنندگان، این نشان‌دهنده ی لطف شما نسبت به من است، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۵ (UTC)

سؤال

درود، اطلاع دقیقی از اینکه سؤالم را باید اینجا مطرح کنم یا خیر ندارم؛ پس عذر من را بابت اشتباهاتی که با پرسش در این بحث می‌کنم بپذیرید. مقاله‌ای توسط شما حذف شده، می‌خواستم بپرسم که آیا امکان‌ش هست که مقاله را ببینم یا خیر. Amiria703 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۴ (UTC)

@Amiria703: سلام. کدام مقاله را می‌فرمایید؟ Q2020 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)
مهندس عرفان مولای تبریزی؛ قصد دفاع از آن را ندارم، صرفاً به‌دنبال محتوای آن هستم. Amiria703 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۰۸ (UTC)
@Amiria703: محتوای صفحه‌های حذف‌شده را تنها کاربران با دسترسی مدیریتی (مدیران و ویکی‌بانان) می‌توانند مشاهده کنند؛ حال آنکه تنها مدیران می‌توانند مقاله‌های حذف‌شده را احیا کنند و ویکی‌بانان این اختیار (احیا) را ندارند. این مقاله که می‌فرمایید نیز معیار(های) سرشناسی را احراز نمی‌کند و ادعای باورپذیر مهمی که باعث سرشناسی شود، ندارد. صرفاً از شما می‌پرسم که آیا به‌غیر از این حساب، حساب دیگری نیز دارید؟ Q2020 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)
بابت پاسخگویی شما ممنونم؛ پس هیچ‌راهی برای مشاهده آن برای منی که کاربر عادی هستم وجود ندارد. در مورد سؤالی که پرسیدید هم باید عرض کنم که: خیر؛ به قوانین پایبند هستم. Amiria703 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)
@Amiria703: خیر، تا زمانی که آن مقاله احیا نشود، کاربران دیگر نمی‌توانند آن محتوا را مشاهده کنند. Q2020 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)
متشکرم. Amiria703 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)

درخواست

سلام، لطفا اگر امکان دارد این فحاشی‌ها را حذف بفرمایید. با تشکر [۱][۲][۳][۴][۵][۶][۷][۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲][۱۳][۱۴] Viera iran (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)

@Viera iran: سلام، سر فرصت بررسی می‌کنم. اگر درخواستتان ضروری است، می‌توانید در وپ:تام مطرح کنید. با سپاس از شما. Q2020 (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)
به‌طور تصادفی چند ویرایش را بررسی کردم، برخی از ویرایش‌ها را نتوانستم با معیارهای وپ:حذف نسخه تطبیق بدهم. چون موضوع را در تام مطرح کرده‌اید، بهتر است مدیری ببیند و خودش اقدام کند. Q2020 (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۳ (UTC)

محافظت

درود بر شما. خواهشمند است در اینگونه موارد نیازی به حفاظت مقاله نیست زیرا خرابکاری ادامه داری صورت نگرفته. هدف از حفاظت جلوگیری از خرابکاریهای پی در پی و ادامه دار است وگرنه بیشتر مقالات این دانشنامه در حالت محافظت خواهند ماند که این با روح "ویرایش آزاد" ویکی همخوانی ندارد. پیشاپیش سپاس. ارژنگ (بحث) ‏۱۹ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)

@ارژنگ: سلام. کلیت فرمایش جنابعالی درست است و به آن واقفم. در این مورد خاص درخواستی در دمص مبنی بر محافظت این مقاله ثبت شد و بنابر دلایلی (نوع مشارکت‌های کاربران همچون ویژه:مشارکت‌ها/Useriran14 و ویژه:مشارکت‌ها/Sobh oznz که قطع دسترسی را دور زده بودند و نیز آی‌پی‌هایی که مشارکت ایشان به این دو مورد شباهت داشت) گزینه محافظت را بهتر دیدم؛ کما اینکه اگر درخواست‌های وپ:دمص را ملاحظه فرمایید، تمامی درخواست‌های کاربران گرامی را به‌صورت موفق جمع‌بندی نمی‌کنم و از راه‌های جایگزین (یادآوری/تذکر به کاربر یا قطع‌دسترسی کوتاه‌مدت مطابق وپ:بان) می‌توان برای توقف ویرایش‌های غیرسازنده استفاده کرد. از این پس به نکته‌ای که فرمودید، توجه بیشتری خواهم کرد؛ چراکه اینجا دانشنامه‌ای است که همگان (به‌صورت پیش‌فرض) می‌توانند ویرایش کنند. چنانچه این محافظت از نظرتان مغایر با سیاست/رهنمودهای ویکی‌پدیا است، در صورت صلاحدید این حفاظت را رفع کنید تا امکان ویرایش برای همگان فراهم باشد. به امید پیشرفت دانشنامه و با آرزوی بهترین‌ها برای شما. شاد، موفق و سلامت باشید. Q2020 (بحث) ‏۲۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۶ (UTC)

مقاله باریستا شریفی

مشکلت چیه؟ Iamtheboss.t (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)

به پیام‌های صفحه بحث‌تان توجه و در صورت نیاز طبق آن عمل نمایید. Q2020 (بحث) ‏۲۱ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)

کمبود مدیر فعال

سلام، کمبود مدیران خوب و فعال در سامانه به شدت احساس می‌شود. خوب هست که برای آن درخواست دهید تا سامانه از مدیریت شما بهره برد. 🌸 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۸ (UTC)

@Mojtabakd: سلام. با سپاس از شما. پس از مطالعۀ دقیق سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیای فارسی، در فرصتی مناسب درخواستی را ثبت خواهم کرد. با آرزوی بهترین‌ها برای شما. Q2020 (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۰ (UTC)
🙏👍 مجتبی ک. د. «بحث» ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۲۲ (UTC)

درخواست بررسی و محافظت مقاله

سلام و درود خدمت شما. بنده در حال مشاهده ویژه:تغییرات اخیر بودم و متوجه خرابکاری در صفحه حسین نوری همدانی و بعد از مراجعه به تاریخچه این صفحه متوجه شدم که آی‌پی های زیادی در این صفحه خرابکاری می‌کنند و کرده‌اند، که خیلی از آنها هم توسط کاربران دیگر خنثی‌سازی یا واگردانی شده‌است ولی باز هم این خرابکاری‌ها ادامه دارد. خواستم گزارش بدم که این صفحه بررسی شه و درصورت نیاز محافظت بشه. سپاس Arminnsr (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۴ (UTC)

@Arminnsr: سلام. همان یک آی‌پی را که ویرایش غیرسازنده انجام داده بود، برای مدت یک روز قطع دسترسی کردم. با سپاس از شما. Q2020 (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)
@Arminnsr: درخصوص محافظت مقاله که فرمودید، با توجه به وپ:بان من نهایتاً می‌توانم مقاله را برای یک هفته محافظت کنم که در حال حاضر و با بررسی تاریخچۀ مقاله، محافظت یک هفته‌ای به نظرم لازم نیست؛ چون فاصلۀ ویرایش‌ها با هم کمی زیاد است و شاهد تداوم ویرایش‌های غیرسازنده نیستیم. Q2020 (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۷ (UTC)
@Q2020 ممنون از شما بابت پیگیری🙏 پس من محافظت این مقاله را در ویکی‌پدیا:درخواست محافظت صفحه بیان می‌کنم. ببخشید یک سوال داشتم، درخواست‌های گشت خودکار توسط چه کسی بررسی و اعطا می‌شود؟ Arminnsr (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۵ (UTC)
@Arminnsr: مدیران درخواست‌های گشت خودکار، گشت‌زن، واگردان و انتقال‌دهندۀ پیشرفته را بررسی و نهایتاً دسترسی را اعطا می‌کنند یا دلیل عدم اعطای دسترسی را در جمع‌بندی خود ذکر می‌کنند. Q2020 (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)

درخواست قطع دسترسی

سلام، کاربر:Moslemghaseminia7386 تخلفاتی چون: کپی‌کاری‌شده، استفاده از کلمه شهید، افزودن مطالب غلط و بی‌منبع، مطالب بی‌منبع و با نگارش غلط، بی منبع، بی منبع و خودسرانه، درج مطالب بی‌ارزش و فاقد سرشناسی را انجام داده که بازگرادانی برخی از آنها دشوار است. درخواست قطع دسترسی را لطفا در تابلو اعلانات مدیران قرار دهید.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۱۹ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: سلام. بیشتر ویرایش‌هایی که در اینجا عنوان کرده‌اید، برای بیش از دو سال پیش است. اگر مورد تازه‌ای وجود دارد، لطفاً ابتدا در صفحۀ بحث کاربر با خودشان مطرح کنید و در صورت ادامۀ روند قبلی در تام اطلاع دهید. Q2020 (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۰ (UTC)پاسخ

اها بله من اشتباه کردم و به تاریخ‌ها توجه نداشتم. اما ویرایش اخیر این کاربر نیز کاملا کپی‌کاری و مغایر با اصول ویکی‌پدیا است. به هر حال هرطور خودتان صلاح می‌دانید عمل کنید.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۶ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: کپی از کدام منبع است؟ Q2020 (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)پاسخ

به‌نظر می‌آید یک کپی ترجمه(گوگل ترنسلیت) از ویکی‌پدیاEn باشد. که هیچ منبعی برای آن ذکر نشده و حتی جستار‌های میانی اضافه نشده(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۰ (UTC))پاسخ

کاربر kasir آن را در حذف سریع قرار دادند.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۱ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: ترجمه از ویکی‌های دیگر که اکثراً از ویکی‌پدیای انگلیسی است، مشکلی ندارد اما به‌طور کلی اگر بخواهیم از ترجمه‌گر گوگل برای ترجمۀ متن استفاده کنیم، باید قبل از انتشار اصلاح‌هایی روی آن انجام شود تا ترجمه روان و طبق دستور زبان فارسی باشد و شاهد جمله‌های عجیب‌وغریب که در کل مفهوم درستی را نمی‌رسانند و در ترجمه‌های ماشینی رایج هستند، نباشیم. همچنین مقالۀ ایجادشده باید طبق وپ:شیوه‌نامه باشد و حداقل‌های آن (مثلاً میان‌ویکی و درج منابع) را رعایت کرده باشد. در این مورد خاص، مقاله‌ای که می‌فرمایید توسط جناب کثیر نامزد حذف زمان‌دار (نه سریع) شده‌است تا کاربر ایجادکننده فرصت داشته باشد تا مشکلاتی که مقاله دارد و ایشان اشاره کرده‌اند و در برچسب حذف نیز دیده می‌شود، حداقل تا ده روز آینده برطرف نمایند تا برچسب حذف از مقاله برداشته شود. برای اطلاع بیشتر می‌توانید وپ:حذف زمان‌دار را مطالعه نمایید. Q2020 (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۰ (UTC)پاسخ

اها شما درست می‌فرمایید. ممنون از آموزش و راهنمایی‌تون.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC))پاسخ

ویرایش الگوهای خراب

خواهشمندم جهت ویرایش الگوهای:جعبه اطلاعات اقدام کنید، الگوی:جعبه اطلاعات جنگ افزار(جعبه جنگ‌افزار) دارای مشکلات متعدد می‌باشد و بسیاری از فیلدهای آماده آن با آنکه اطلاعات در آنها وارد می‌شوند اما ظاهر نمی‌شوند. برای مثال در مقاله صاعقه (مین ضد بالگرد) با آنکه در فیلد آماده (برد) و (ارتفاع) جنگ‌افزار وارد شده اما این اطلاعات نمایش داده نمی‌شوند و مورد دیگر در مقاله سامانه توپخانه‌ای صافات که نوع فیلد (حمل و نقل) با اطلاعات پر شده اما نمایش داده نمی‌شود. در کل من امتحان کردم و حدود ۲۰فیلد آماده خراب در الگوهای مختلف پیدا کردم که ممکن است تعدادشان بیشتر هم باشد. موضوع دوم اینکه در برخی الگوهای جعبه‌های اطلاعات شخصیت بخشی برای تحصیلات وجود دارد که گاهی با عنوان المامتر ظاهر می‌شود از آنجایی که این کلمه برای خواننده فارسی نامشخص است لطفا آن را تغییر دهید. من این موضوع را در تابلو اعلانات مدیران مطرح کردم که به دلیل عدم توجه تصمیم گرفتم به شخص شما ارجاع دهم. درصورت لزوم پیگیری کنید.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۱ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: این موضوع را بهتر است در وپ:قهوه‌خانه فنی که «مکانی است برای طرح پرسش‌های فنی، درخواست نظر و راهنمایی از دیگر کاربران متخصص مسائل فنی و بحث بر سر موضوع‌های گوناگون فنی که در ویکی‌پدیا و برای پیشبرد دانشنامه‌نویسی اهمیت دارد.» مطرح کنید. معمولاً کاربران آشنا به امور فنی در آن صفحه فعال هستند و می‌توانند در آنجا به شما کمک کنند. Q2020 (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۱ (UTC)پاسخ

هرچند که می‌دانم به دلیل سابقه کم‌م توجهی به این موضوع نخواهد شد اما ممنون از راهنمایی‌تان. موضوع را مطرح می‌کنم(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: فکر نمی‌کنم ارتباطی به سابقۀ کم یا زیاد داشته باشد. اساساً مشارکت در ویکی‌پدیا داوطلبانه است و ممکن است بعضی اوقات درخواست‌هایمان بی‌پاسخ بماند یا دیرتر پاسخ داده شود اما مطمئن باشید کاربری که بتواند به شما پاسخ بدهد یا کمک کند، قطعاً این کار را خواهد کرد. Q2020 (بحث) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۵۸ (UTC)پاسخ

لطفا سریعاً بررسی کنید

سلام خسته‌نباشید؛ من واقعا قصد بدی نسبت به دیگر کاربران ندارم و تئوری توطئه هم ندارم اما اگر می‌شود فعالیت‌های کاربر:Novinmirzaei را بررسی کنید. انگار که پول می‌گیرد تا اشخاص و شرکت‌هایی را در مطالب ویکی‌پدیا بگنجاند. با توجه به احتمال کلاهبرداری از اشخاص ناآگاه که مطالب ویکی‌پدیا را قابل اتکا می‌دانند خواهشمندم سریعاً بررسی کنید. ( بسیاری از کاربران درحال ایجاد اصطکاک‌هایی اند که وقت ویکی‌نویس‌ها را می‌گیرند و ساختار ویکی‌پدیا را تخریب می‌کنند ) (ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۵۵ (UTC))پاسخ

سام. جناب جیپیوتر حساب کاربری را قطع دسترسی کردند. Q2020 (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۱۷ (UTC)پاسخ

جنگ ویرایشی

سلام لطفا نظر خود را در این جنگ ویرایشی اعمال کنید زیرا مقاله مربوط به آن بسیار پر بازدید و حساس است. هر آنچه شما بفرمایید مورد قبول است.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۳۷ (UTC))پاسخ

براساس منبع ۲۴ که فهرست اسامی مصدومان و جان‌باختگان ریزش ساختمان متروپل را به نقل ار سازمان اورژانس کشور منتشر کرده‌است، در ردیف ۳۹ فردی به نام «حسین عبدالباقی» دیده می‌شود که در آن سن فرد ۳۵ ذکر شده‌است. متن بی‌بی‌سی نیز می‌گوید: «"اشتباه" دیگر این بود که سن فرد درگذشته‌ای که با نام حسین عبدالباقی در فهرست جان‌باختگان منتشر شد ۳۵ سال ذکر شده، در حالی که حسین عبدالباقی ۴۱ ساله است.» در اینجا باید همان ۳۵ ذکر شود؛ چراکه سن جسد منتسب به «حسین عبدالباقی» در منابع معتبر همان ۳۵ ذکر شده‌است و این ابهام در سن را می‌توان به‌صورت یک یادداشت آورد که الآن هم به همین صورت است. Q2020 (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۴۳ (UTC)پاسخ
ضمناً عنوان «جنگ ویرایشی» که در اینجا استفاده کرده‌اید، تعریف مشخصی دارد که می‌توانید در وپ:جنگ ویرایشی بخوانید. جناب قارونی اعلانی را برایتان فرستادند و علت برگرداندن ویرایش شما را توضیح دادند. اساساً در ویکی‌پدیا می‌توان با گفت‌وگو و در فضایی سازنده به نتیجه رسید و جناب قارونی نیز خودشان یکی از مدیران اهل گفت‌وگو هستند و به شما پاسخ می‌دهند؛ کما اینکه در این مورد نیز پاسخ دادند و شما را به سیاست/رهنمود ویکی‌پدیا ارجاع دادند. Q2020 (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۰۰ (UTC)پاسخ

حساب تبلیغاتی

سلام دوباره، اگر می‌شه فعالیت‌های کاربر:Sina13400 را بررسی کنید. مقالات ایجاد شده توسط ایشون همگی مربوط به یک سایت‌اند که همگی نیز در لیست حذف قرار گرفته‌اند اما کاربر با مراجعه به مدیران و جاروپ سعی در جلوگیری از حذف آنها دارد درصورتی که هیچ منبعی برای هیچ‌یک از مقالات خود ارائه نداده‌اند و در کل اصلا این سایت دارای سرشناسی نیست. (مقالات ایجاد شده به غیر از چند مقاله اول که ترجمه‌ از دیگر ویکی‌ها هستند؛ متعدد و بی‌محتوا اند که فقط وقت مدیران را تلف می‌کند. می‌توانید اینجا بررسی کنید)

درضمن بابت پاسخگویی شما به بحث‌های قبلی صمیمانه متشکرم. (ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۸ (UTC))پاسخ

سلام. چند مقاله‌ای که ایشان ایجاد کرده‌اند، بررسی کردم. مورد تبلیغات واضح و آشکار ندیدم اما معمولاً مقاله‌های خیلی کوتاه و بدون منبع که وپ:شیوه‌نامه را به‌طور حداقلی رعایت نمی‌کنند یا سرشناسی موضوع مقاله مورد تردید باشد، معمولاً برای حذف زمان‌دار نامزد می‌شوند یا به پیش‌نویس انتقال می‌یابند تا کاربران فرصت داشته باشند تا آن را کامل کنند. البته نباید فراموش کرد که همین مقاله‌های خرد می‌توانند به‌مرور زمان گسترش یابند و بهبود یابند اما از نظر من بهتر است که از همان ابتدا ما مقاله‌ای ایجاد کنیم که به قول معروف خرد استاندارد باشد و حداقل محتوایی را به خواننده ارائه کند تا حداقل با کلیت موضوع مقاله آشنا شود و بتواند مفید واقع شود. آن برچسب‌های حذف زمان‌دار نیز اگر مشکل مقاله پابرجا باشد، برداشته نمی‌شوند و در نهایت اگر اشکالات رفع نشده باشند، مقاله حذف خواهد شد. توصیه‌ای که به ایشان می‌توانم داشته باشم این است که حتی‌الامکان مقاله‌های ترجمه‌ای از ویکی‌های دیگر را به‌طور کامل (یا حداقل محتوایش بیش از یک خط مطلب باشد) همراه با ارجاع به منابع انجام بدهند که مطابق شیوه‌نامه و استاندارد باشد. Q2020 (بحث) ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۵ (UTC)پاسخ

مقاله سهراب سپهری

سلام. ضمن تشکر از واگردانی آخرین تغییر، باید بدانید که تغییر مذکور کار من نبود. لطف کنید در نوشتن خلاصه ویرایش بیشتر دقت کنید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)پاسخ

@اربابی دوم: سلام. خلاصۀ ویرایش گویا است: «ویرایش 195.181.122.114 (بحث) به آخرین تغییری که اربابی دوم انجام داده بود واگردانده شد»؛ یعنی ویرایش جنابعالی مشکلی نداشته، بلکه این پیغام را می‌رساند که تغییرات به ویرایش شما برگردانده شده‌است. ضمناً خلاصۀ ویرایش‌های واگردانی پیش‌فرض هستند. Q2020 (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۴۹ (UTC)پاسخ
بی دقتی از من بود. کلمه «به» را ندیده بودم. از شما عذر میخواهم. موفق باشید. اربابی دوم (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۴ (UTC)پاسخ
@اربابی دوم: خواهش می‌کنم. شما هم موفق باشید. Q2020 (بحث) ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)پاسخ

ازگیل ژاپنی

مطلبی در مورد ازگیل ژاپنی اصلاح کردم..دلیل حذف اصلاحاتم چه بود؟منبع معتبری در مورد چیزی که نوشته شده بود دارید؟ Mohamad2858 (بحث) ‏۳۱ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۱ (UTC)پاسخ

@Mohamad2858: مطابق وپ:تاییدپذیری هر مطلبی که به مقاله‌ها می‌افزایید، باید پشتوانه منبع معتبری را داشته باشد که از موضوع پشتیبانی کند و آن را به اثبات برساند. اگر موضوعی در واقعیت درست باشد اما برای اثبات آن منبع معتبری در اختیار نداشته باشیم یا صرفا برای تایید و اثبات آن به دانسته‌های شخصی خودمان استناد کنیم، ممکن است دچار تحقیق دست اول شویم که در دانشنامه پذیرفتنی نیست. Q2020 (بحث) ‏۳۱ مهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC)پاسخ

دلیل تغییر صفحه

چرا صفحه بیدار را تغییر دادی Bidarrapfars (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ

@Bidarrapfars: جناب جیپیوتر توضیحات کافی و مفید را در مبحث:Ww7imchubzlyurpn نوشته‌اند. Q2020 (بحث) ‏۱ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)پاسخ

بی جهت حذف کردن صفحه فاتح رپ

خواننده معتبر است سایت رسمی ایشان fatehrap.ir است لطفا صفحه ایشان را برگردانید 5.52.123.211 ‏۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۹ (UTC)پاسخ

لطفاً با حساب کاربری که ایجاد کرده‌اید پیام دهید. عنوان صفحه را به‌درستی مشخص نکرده‌اید اما در هر حال وپ:سرشناسی را مطالعه نمایید؛ چراکه هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) سرشناسی را احراز کند و اگر موضوعی نتواند این معیار(ها) را داشته باشد، احتمال حذف آن بسیار زیاد است. Q2020 (بحث) ‏۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۵۴ (UTC)پاسخ

.

اشغا مقاله من رو بر گردون امیررضا خوشنویس زاده (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)پاسخ

@امیررضا خوشنویس زاده: کدام مقاله؟ Q2020 (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۸:۱۲ (UTC)پاسخ

دلیل حذف منابع رایگان مقاله هوش مصنوعی

در مقاله هوش مصنوعی یک سری از منابع رایگان رو برای استفاده عموم اضافه کردم که شما حذف کردید و دلیلی هم نیاوردید. جالب اینجا هست که سایت researchgate که این کتب در آن استفاده شده اند یکی از معروف ترین و معتبر ترین منابع انتشارات در دنیا هست. لطفاً دلیل حذف منابع رو بفرمائید چون بسیار جای تعجب داره. من این حذف رو واگردانی میکنم. 66.131.227.74 ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۴۹ (UTC)پاسخ

وپ:پیوند نه را مطالعه نمایید؛ «پیوند به وبگاه‌های شبکه اجتماعی (نظیر فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام و لینکدین) و هم‌چنین پیوند به تالارهای گفتگو (forumها) و USENENTها.» لینکدین و ریسرچ‌گیت هر دو شبکه‌های اجتماعی هستند که به‌طور کلی منابع معتبر محسوب نمی‌شوند. ضمناً عبارت «واگردانی» که در اینجا استفاده کرده‌اید، به اطلاع می‌رسانم تنها کاربران با دسترسی واگردان می‌توانند آن را تحت شرایط وپ:مجاز انجام دهند و جنابعالی که در حال ویرایش با آی‌پی هستید، عملاً این گزینه را در اختیار ندارید و صرفاً می‌توانید ویرایش‌ها را خنثی کنید. Q2020 (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)پاسخ

مسدود کردن آی‌پی

با سلام، با توجه به اینکه آنلاین هستید، لطفأ این آی‌پی؛ 151.234.103.226 را مسدود کنید، بی‌وقفه در حال خرابکاری ویژه:مشارکت‌ها/151.234.103.226 در مقالات است. با تشکر.Ali.Allipour (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ

@Ali.eblis1: سلام. ✔Y انجام شد. Q2020 (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)پاسخ

لطفا صفحه پیش نویس زیر را به عات حذف مقاله فاتح رپ بررسی کنید اگر ایرادی نداشت مجددا صفحه را بسازم

https://fa.m.wikipedia.org/w/index.php?title=%D8%A8%D8%AD%D8%AB_%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%A7:%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7&oldid=34835090 Fotuhihousepainting (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۵۶ (UTC)پاسخ

قبلا هم خدمتتان عرض کردم که هر موضوعی برای داشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید معیار(های) وپ:سرشناسی را احراز کند. معیار عمومی سرشناسی می‌گوید اگر موضوعی پوشش قابل توجهی در منابع معتبر داشته باشد و این منابع معتبر، مستقل از موضوع باشند، فرض می‌شود که معیارهای لازم برای آمدن در ویکی‌پدیا در قالب یک مقاله یا فهرست جداگانه را دارد. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۴۷ (UTC)پاسخ

سپاسگزاری

درود. خدمت رسیدم از شما تشکر کنم که در زمانی که نبودم، به پیام‌های صفحه بحثم پاسخ دادید. م.جمشیدی (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۱۰ (UTC)پاسخ

@Mohammad R. Jamshidi: سلام، خواهش می‌کنم. در زندگی واقعی و ویکی‌پدیا موفق و مؤید باشید. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان مترجم
به امید حضور بیشتر شما در گمخ Hashter ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)پاسخ
@Hashter: سلام، ممنونم. با آرزوی بهترین‌ها برای شما. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۱ (UTC)پاسخ
استدعا میکنم. ضمنا پیشنهادی دارم، دربارهٔ مقالهٔ آخرتان، شرک! و مقالات آینده. شرک! را با استفاده از {{پک}} نوشته‌اید. پک یک سری زحمات اضافی روی دست آدم میگذارد مثل نوشتن <ref=dir ltr> و زبان=en؛ ولی با توجه به اینکه پانویس‌های شرک! همگی انگلیسی هستند، میتوانستید از {{sfn}} استفاده کنید. البته باز هم مقالهٔ خودتان است و اختیارش را دارید؛ این فقط پیشنهاد شخصی من بود. Hashter ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ
@Hashter: بله، درست می‌فرمایید. این مقاله را فکر کنم از فوریه کم‌کم در نت‌پد و صفحۀ تمرین کامل می‌کردم. آن زمان تصمیم گرفتم که از {{پک}} استفاده کنم اما همان‌طور که فرمودید، پک یک‌سری ریزه‌کاری (بعضی اوقات اعصاب‌خردکن :-)) دارد که {{sfn}} ندارد. با توجه به اصلاحاتی که اخیراً جناب مجتبی روی {{sfn/fa}} انجام داده‌اند، فکر کنم که از این پس sfn انتخاب بهتری باشد. اگر فرصت کردم، پک‌ها را به sfn تبدیل می‌کنم. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ
دقیقا. اتفاقاً من مبلِّغ {{سفن}} (همان sfn/fa) هستم
اینکه گفتم تمایل دارم شما را بیشتر در گمخ ببینم جدی است چون موضوعاتی که شما انتخاب می‌کنید متفاوت و جذاب هستند و ترجمه و تسلط شما به زبان هم مناسب است.
در هر صورت، آرزوی موفقیت. Hashter ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۹ (UTC)پاسخ
@Hashter: ممنونم و از شما هم سپاسگزارم که در بخش محتوایی دانشنامه فعال هستید. به امید پیشرفت دانشنامه و با آرزوی موفقیت برای شما. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۹ (UTC)پاسخ

ویرایشهای آی پی

با سلام و وقت بخیر. امروز مقاله حضور ایران در المپیادهای جهانی توسط آی پی مکرر ویرایش شده‌است. از درستی ویرایشها و نسخه سالم اطمینان نداشتم. لطفا بررسی بفرمایید. با احترام. جهان بینش140 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۶ (UTC)پاسخ

@جهان بینش140: سلام. سر فرصت بررسی می‌کنم. Q2020 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)پاسخ
سپاسگزارم. جهان بینش140 (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۴۶ (UTC)پاسخ
@جهان بینش140: سلام مجدد. ویرایش‌های اخیر (یکی-دو روز) آی‌پی‌ها را بررسی کردم. گرچه آی‌پی‌ها دو منبع را به‌عنوان منابع خود معرفی کرده‌اند اما یکی که به صفحۀ اصلی المپیاد ارجاع می‌دهد و دیگری به یوتیوب که فیلمی دو ساعت و نیمه است که اگر آن را هم معتبر تلقی کنیم، طبیعتاً نمی‌توان به آسانی مطالب اضافه شده را به نوعی تأیید کرد و منبع خوبی محسوب نمی‌شود. Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۱۱ (UTC)پاسخ
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و بررسی فرمودید. موفق و سربلند باشید. با احترام. جهان بینش140 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)پاسخ

سلام قربان میشه یه سوال بپرسم؟

من نیاز به کمک دارم (بحث) ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۴۳ (UTC)پاسخ

@جمال عالمی نیسی: سلام. اگر منظورتان کمک برای ایجاد مقاله‌ای است که بارها سعی در ایجاد آن را دارید، پیش‌تر کاربران گرامی به شما نکات و راهنمایی‌های لازم را گفته‌اند. لطفاً به تذکرها و راهنمایی‌های پیشین توجه نمایید و از ادامۀ این روند خودداری کنید. Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۱۸ (UTC)پاسخ

یلد نیستم (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۱ (UTC)پاسخ

لطفا شما انجام دهید هزینه عرف را می دهم (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)پاسخ

پیش‌تر هم خدمتتان عرض شده‌است، اصلی‌ترین ملاک برای موضوعی که بخواهد مقاله‌ای در این دانشنامه داشته باشد، بحث سرشناسی است. حال اگر موضوعی نتواند معیار(های) سرشناسی را احراز کند، طبیعتا مقاله‌اش هم به احتمال بسیار حذف خواهد شد. به‌جای تلاش برای ایجاد این مقاله، در بخش‌ها/مقاله‌های دیگر دانشنامه فعالیت کنید؛ چراکه پافشاری و اصرار بر ایجاد مقاله‌های ناسرشناس می‌تواند به محدودیت ویرایشی حساب کاربری بینجامد. Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۲ (UTC)پاسخ

بررسی مقاله پرچم هزارستان

سلام، اگر می‌شود مقاله پرچم هزارستان را بررسی کنید. بنظر ساختار مقاله کاملا ضعیف است و بی‌طرفانه نیز بیان نشده. برچسب حذف‌زماندار اگر لازم دارد اعمال کنید.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۱۳ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: سلام. دو ویرایش اخیر آی‌پی‌ها را برگرداندم. Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC)پاسخ

ممنون🙏(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۳۷ (UTC))پاسخ

ادغام / انتقال

بنده درخواستی مبنی بر انتقال اعتراضات خرداد ۱۴۰۱ ایران در صفحه درخواست انتقال گذاشتم که رد شد. آنجا من نتوانستم دلایل خود را کامل بگویم. من با نظر شما درباره عدم پیشبینی آینده توسط ویکی‌پدیا موافقم اما اگر مقاله اعتراضات ۱۴۰۱ خوزستان را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که اعتراضات در اردیبهشت نیز وجود داشته پس اختصاص اعتراضات به خرداد درست نیست و البته پیشنهادم این است که اعتراضات ۱۴۰۱ خوزستان و اعتراضات خرداد ۱۴۰۱ ایران ادغام شوند و سپس به اعتراضات ۱۴۰۱ انتقال یابند. توجه داشته باشید که اعتراضات محدوده جغرافیایی نیز نداشته‌اند و این را می‌توان از مقاله اعتراضات خرداد ۱۴۰۱ ایران فهمید. ممنون می‌شوم که در صورت رسیدگی به بنده اطلاع رسانی کنید. این مطالب را برای کاربر رسیدگی کننده (جیپوتر) نیز در اینجا فرستادم تا با نظرخواهی مدیران این کنش انجام شود.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: ببینید الآن ما یک مقاله با عنوان کلی اعتراضات ۱۴۰۱ ایران داریم که ظاهراً تجمع‌ها و اعتراضات را به دو بخش صنفی و خیابانی در نظر گرفته‌است و به نوعی می‌توان آن را به‌عنوان مقاله‌ای کلی معرفی کرد که به مقاله‌های جزئی‌تر تقسیم‌بندی می‌شود. الآن شما دقیقاً چه پیشنهادی دارید؟ Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)پاسخ

بله شما درست می‌فرمایید بنده میگویم دو مقاله دیگر که اعتراضات خرداد ۱۴۰۱ ایران و اعتراضات ۱۴۰۱ خوزستان در این مقاله که شما فرمودید (و بنده از وجود آن بی‌خبر بودم) ادغام شوند.(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۰۶ (UTC))پاسخ

@Arian021hhh: فلسفۀ وجودی مقالۀ اعتراضات ۱۴۰۱ ایران به نظر من این است که به شکل یک مقالۀ کلی (به شکل گاه‌شمار یا دسته‌بندی اعتراضات به گونه‌های مختلف) خلاصه‌ای از تجمع‌ها و اعتراضات را به مخاطب ارائه کند و ایشان را برای اطلاع بیشتر به مقالۀ اصلی ارجاع دهد. موضوع دو مقالۀ اعتراضات خرداد ۱۴۰۱ ایران و اعتراضات ۱۴۰۱ خوزستان هم متفاوت است؛ اولی در پی فروریختن ساختمان متروپل و دومی دربارۀ اعتراض به گرانی محصولات است و هر دو هم حداقل محتوایی دارند که بتوانند به شکل مستقل بمانند و هر کدام برای خودش مقاله داشته باشد. این نظر من است و در هر حال باید ببینیم که در منابع معتبر چه می‌گویند و براساس آن عنوان مقاله‌ها را انتخاب یا تغییر دهیم. Q2020 (بحث) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۱۵ (UTC)پاسخ

درسته جناب جیپوتر هم با شما موفق‌اند. ممنون از پاسخ‌گویی(ARIAN021 (بیا با هم حرف بزنیم) ‏۵ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC))پاسخ

این نشان برای شما!

نشان مدیران
درود، بنده در این چندهفته هیچ فعالیتی نداشتم ولی ایمیل پیام های شما برای بنده ارسال می‌شد، از تلاش خالصانه شما برای کمک به بنده بسیار سپاسگزار و شرمنده هستم، باشد تا روزی بتوانم برایتان جبران کنم، مهرافزون! DynamicFolklore TalkCon ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۰ (UTC)پاسخ
@DynamicFolklore: سلام، ممنونم و خواهش می‌کنم. امیدوارم که برای کاربران گرامی مفید بوده و باعث رفع ابهام ایشان شده باشد. در زندگی واقعی و ویکی‌پدیا موفق و مؤید باشید. سپاس. Q2020 (بحث) ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۵ (UTC)پاسخ
دیگر اگر یاد نگیرند خود به سراغشان می‌روم! DynamicFolklore TalkCon ‏۶ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۲۶ (UTC)پاسخ

محمد جواد رنجکش

چرا محمد جواد رنجکش رو پاک میکنی اخه اون انسانی بزرگ است تو کی هستی که بخواهی پاک کنی هان عه MAMADKINGKING (بحث) ‏۹ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۴۱ (UTC)پاسخ