پرش به محتوا

ندای وظیفه: بلک آپس ۶

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ندای وظیفه بلک آپس ۶)
ندای وظیفه: بلک آپس ۶
توسعه‌دهنده(ها)
ناشر(ها)اکتیویژن
سریندای وظیفه
موتورIW 9.0
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار۲۵ اکتبر ۲۰۲۴
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره

ندای وظیفه: بلک آپس ۶ (انگلیسی: Call of Duty: Black Ops 6) یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط تری‌آرک و ریون سافتور توسعه یافته و برای انتشار در اواخر ۲۰۲۴ به‌دست اکتیویژن برنامه‌ریزی شده است. این، بیست و یکمین بازی از سری ندای وظیفه و هفتمین بازی از زیرمجموع بلک‌آپس است و دنباله‌ای بر ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اپس (۲۰۲۰) محسوب می‌شود.

مراسم رونمایی جهانی بلک آپس ۶ در ۹ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار شد.[۱] بازی برای انتشار بر روی ایکس‌باکس گیم‌پس در زمان عرضه برنامه‌ریزی شده است.[۲]

روند بازی[ویرایش]

به‌مانند عنوان‌های پیشین سری ندای وظیفه، بلک آپس ۶ نیز یک بازی تیراندازی اول‌شخص است. گزارش شده است که بخش داستانی بازی شامل یک ساختار جهان باز می‌شود که تمامی محل‌های آن از لحاظ ریشه‌ای ساخته شده‌اند، به‌جای ساخته‌های بهره‌برداری‌شدهٔ ندای‌وظیفه: جنگاوری نوین ۳.[۳] همچنین به‌شباهت ندای‌وظیفه: جنگ سرد بلک اپس (بازی ویدئویی ۲۰۲۰)، بخش داستانی بلک آپس ۶ نیز توسط ریون سافتور توسعه یافته است.انتظار می‌رود بخش همکارانهٔ زامبی نیز بازگردد که طی آن، نقشه‌های دوبخشی (در زمان انتشار) و بازگشتن حالت «گابلگام» درکنار برخی از ویزگی‌های روند بازیِ جنگ سرد نیز موردانتظار است.

توسعه[ویرایش]

در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳، ویندوز سنترال گزارش داد که یک دنباله برای ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اپس با نام رمز سربروس در دست توسعه است که از نگاه داستانی در جنگ خلیج فارس جریان دارد و بر روی سیا متمرکز است.[۴] در ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، مایکروسافت تصویری منتشر کرد که به‌دلیل مخدوش‌بودن، مشخص نبود؛ با این حال، طرفداران حدس زدند که این تصویر، متعلق به بازی بعدی سری ندای وظیفه می‌باشد. این تصویر، اعلام می‌کرد که یک رویداد برای معرفی بازی‌های ایکس‌باکس برای ۹ ژوئن برنامه‌ریزی شده است.[۱] طی این تصویر، می‌توان کاخ سفید را در پس‌زمینه‌ای نارنجی‌رنگ بر گرگ‌های سه‌سر سربروس مشاهده کرد. در ۲۳ مه، پس از افشاشدن نشان‌واره و یک تصویر هنری از بازی[۵] اکتیویژن با فعال‌کردن وبگاه رسمی بازی به انتظارات پایان داد.

بازاریابی[ویرایش]

در ۲۲ مهٔ ۲۰۲۴، وب‌گاهی با عنوان «حقیقت دروغ می‌گوید»[۶] راه‌اندازی گشت که یک تلویزیون سی‌آرتی قدیمی را شامل می‌شد که شش شبکه دارد. در شبکهٔ اول می‌توان فهرستی از شش شبکه و عنوانی از محتوای آن‌ها را مشاهده کرد. در شبکهٔ دوم، گروهی از افراد تمیزکار را خواهید دید که پس از پاک‌کردن یک شیشه، متوجهٔ کلمهٔ «حقیقت، دروغ می‌گوید» می‌شوند. در شبکهٔ سوم نیز می‌توان گروهی از افراد ناشناس را دید که با کوله‌پشتی‌هایی که با نشان‌وارهٔ سربروس نشان‌گذاری شده‌اند، به سمت کوه راشمور حرکت کرده و پارچه‌هایی با مضمون شعارِ مزبور را بر مجسمه‌های رئیس‌جمهوران ایالات متحدهٔ آمریکا می‌اندازند. در شبکهٔ پنجم نیز تیزری کوتاه با حضور افرادی چون صدام حسین، جرج اچ. دابلیو. بوش و بیل کلینتون قابل‌مشاهده است.

یک پیش‌نمایش لایواکشن نیز در ۲۸ مه منتشر گشت که نماهایی از داستان کلی بازی را مشخص می‌کرد و افرادی چون صدام حسین،[۷] بیل کلینتون و جرج اچ. دابلیو. بوش در آن حضور داشتند. در ۲۶ مه، جعبه‌هایی حاوی یک تلویزیون سیستم ویدئوی خانگی و بروشورهای تبلیغاتی برای برخی از یوتیوبرها ارسال گشت که جزئی از برنامهٔ تبلیغاتی/بازاریابی اکتیویژن است. درحالی که رونمایی جهانی بازی نیز برای ۹ ژوئن برنامه‌ریزی شده است.[۱] بلک آپس ۶ برای انتشار برای ایکس‌باکس گیم‌پس در روز اول عرضه برنامه‌ریزی شده است.[۸][۲][۹]

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. کارهای اضافی توسعه توسط اسلج‌همر گیمز، اینفینیتی وارد، بیناکس و استودیو شانگای اکتیویژن انجام شده است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ «Xbox Games Showcase Followed by Call of Duty: Black Ops 6 Direct Airs June 9». Xbox Wire. ۳۰ آوریل ۲۰۲۴. دریافت‌شده در ۲۴ مه ۲۰۲۴.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «Play Call of Duty: Black Ops 6 on Day One with Xbox Game Pass». Xbox Wire. ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴. دریافت‌شده در ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴.
  3. تام هندرسون (۵ فوریهٔ ۲۰۲۴). «EXCLUSIVE – CALL OF DUTY TO EMBRACE OPEN WORLD CAMPAIGNS IN BLACK OPS GULF WAR AND BEYOND». Insider Gaming. دریافت‌شده در ۲۵ مهٔ ۲۰۲۴.
  4. «Call of Duty 2024 a Black Ops title set in the Gulf War, new report claims». Engadget. ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۲۴ مه ۲۰۲۴.
  5. «Black Ops 6 Logo Revealed by Newspaper Advertisements». Insider Gaming. ۲۳ مه ۲۰۲۴. دریافت‌شده در ۲۴ مه ۲۰۲۴.
  6. بهانگلیسی: The Truth Lies
  7. ریک لین (۲۷ مهٔ ۲۰۲۴). «Call of Duty: Black Ops 6's latest teaser trailer is heavy on analogue horror and creepy mannequins». PCGamer. دریافت‌شده در ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴.
  8. «Call of Duty: Black Ops 6 Will Launch on Game Pass Day and Date, New Trailer Confirms». GamingBolt. ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴. دریافت‌شده در ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴.
  9. تام وارن (۲۸ مهٔ ۲۰۲۴). «Microsoft confirms Call of Duty: Black Ops 6 is coming to Xbox Game Pass». The Verge. دریافت‌شده در ۲۸ مهٔ ۲۰۲۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]