سید حجت کریمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سید حجت کریمی
کریمی در خرداد ۱۴۰۲
ملیتایرانی

سیدحجت‌ كريمی یک مدیر ورزشی اهل ایران است. وی سابقه مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره باشگاه استقلال را در کارنامه خود دارد.[۱]وی از افراد پرسابقه در ورزش و امور اقتصادی ایران است. همچنین سرپرستی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران را در کارنامه خود دارد و از کارآفرینان اقتصادی است. وی همچنین بعد از پایان فرصت نقل و انتقالات ، گذاشتن بدهی و عدم درآمد زایی و... برای باشگاه استعفا داد.

حجت كريمي بعد از قرارداد با مهرداد محمدي و آرمين سهرابيان و قرارداد با بانك شهر به عنوان حامي مالي به دلیل مشکلات با رییس وقت سازمان خصوصی سازی و همچنین دخالت در انتقال علیرضا بیرانوند از پرسپولیس به استقلال از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مدیریت استقلال[ویرایش]

در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰، پس از انتصاب مصطفی آجرلو به عنوان مدیرعاملی باشگاه استقلال، سیدحجت‌ کریمی به عنوان عضو اقتصادی هیئت مدیره انتخاب شد.

پس از برکناری آجرلو از مدیرعاملی استقلال و جایگزینی علی فتح‌الله‌زاده در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۱، سیدکریمی در سمت خود در هیئت مدیره باقی ماند و و با اتفاق نظر آرای هیئت مدیره به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال انتخاب شد.[۲]

پس از عملکرد ناموفق علی فتح‌الله‌زاده در استقلال به دلیل مشکلات مالی، عدم موفقیت در پرداخت بدهی‌های خارجی و حذف از لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود استعفا داد و سیدکریمی به عنوان مدیرعاملی باشگاه استقلال انتخاب شد.

سید حجت کریمی به همراه جواد نکونام، پس از امضای قرارداد، در مراسم معارفه در ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

وی پس از حضور در سمت مدیرعاملی با همکاری بانک شهر موفق به پرداخت بدهی‌های آندره‌آ استراماچونی، لئاندرو پادوانی و از جمله موفق به پرداخت مطالبات معوقه کوین یامگا و پرداخت بدهی انتقال قرضی مهدی قائدی به شباب الاهلی شد. برکناری فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال و آرش برهانی از مدیریت آکادمی و جایگزین کردن او با اصغر حاجیلو بازیکن سابق استقلال از جمله اقدامات مدیریتی وی بود.

در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲، سیدکریمی به دلیل مشکلات با رییس وقت سازمان خصوصی سازی و همچنین دخالت در انتقال علیرضا بیرانوند از پرسپولیس به استقلال از سمت خود کناره‌گیری کرد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «فتح‌الله‌زاده رفت، کریمی سرپرست استقلال شد - ایسنا». www.isna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۰-۱۶.
  2. «فوری: علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شد». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۰-۲۱.
  3. «استقلال و پایان کار یک مدیر دیگر: بحران بزرگ». ورزش سه. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۷-۰۶.
جایگاه‌های ورزشی
پیشین:
علی فتح‌الله‌زاده
مدیرعامل باشگاه فوتبال استقلال تهران
سرپرست

۱۴۰۲
پسین:
علی خطیر
بدون متصدی
آخرین تصدی توسط:
مصطفی آجورلو
رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال استقلال تهران
۱۴۰۲
پسین:
مهدی افضلی