امیرحسین فتحی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیرحسین فتحی
فتحی در نشست خبری معارفه آندره‌آ استراماچونی - خرداد ۱۳۹۸
زادهٔ۱۳۴۳ (۶۰ سال)
ملیتایرانی
پیشهمدیریت ورزش
منصبمدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران
عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فوتبال استقلال تهران
رئیس هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران

امیرحسین فتحی رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال نساجی مازندران و عضو سابق هیئت مدیره و مدیرعامل سابق باشگاه فوتبال استقلال تهران است.[۱] وی پیش از این مدیرعامل باشگاه فوتبال بهمن کرج بود و نیز سابقه کار در شهرداری تهران و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را دارد.[۲]

وی پیش از مدیریت عامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران، معاونت بین‌الملل و حقوقی باشگاه استقلال ایران را نیز بر عهده داشت. وی همچنین عضویت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را عهده دار بوده است.

باشگاه فوتبال استقلال تهران در زمان ریاست[ویرایش]

دوران حضور فتحی به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال به زعم هواداران این تیم و بسیاری از کارشناسان امر به‌عنوان بدترین دوران مدیریتی این باشگاه شناخته می‌شود. وی در دوران ریاستش بر باشگاه استقلال که حدود یک سال و نیم به طول انجامید، خاطرات بدی را برای هواداران این باشگاه رقم زد و کارنامه ضعیفی را از خود بر جای گذاشت که از مهم‌ترین نقاط ضعف و ایرادات وارده بر کارنامه وی در این سمت می‌توان به عدم توانایی در فراهم کردن امکانات اولیه مورد نیاز یک باشگاه نظیر زمین تمرین ثابت و مناسب، مشکلات مالی عدیده و ناتوانی در حل و فصل آنها، ناتوانی در برآورده کردن انتظارات دو سرمربی مختلف نظیر حفظ شاکله اصلی تیم و ترنسفر کردن بازیکن مهمی مانند اللهیار صیادمنش و سود حاصل از این ترنسفر که تا به حال سرنوشت این پول نامعلوم است، عدم صداقت با هواداران، عوامل و سرمربی وقت باشگاه، آندره‌آ استراماچونی که موجب فسخ یک‌طرفه قرارداد وی با باشگاه و بروز مشکلات فراوان برای تیم و هواداران شد و همچنین مصاحبه‌های متعدد و دادن وعده‌های بی‌اساس اشاره کرد. او به دلیل همین وعده‌های متعدد و پوچ از جانب هواداران استقلال لقب «مژده» را دریافت کرده است. فتحی بلافاصله پس از استعفای صوری از مدیریت باشگاه استقلال، توسط حامی و دوست قدیمی‌اش، مسعود سلطانی‌فر، به عنوان ریاست مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزیده شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. خبرورزشی. «سرپرست جدید استقلال کیست؟». خبرورزشی. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۸-۱۲.
  2. «رسمی؛ امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شد +سوابق مدیریتی». خبرگزاری ایلنا. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۸-۱۲.
جایگاه‌های ورزشی
پیشین:
رضا افتخاری
مدیرعامل استقلال تهران
۱۳۹۷ – ۱۳۹۸
پسین:
اسماعیل خلیل‌زاده
سرپرست