تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض
پوستر اولیه فیلم
کارگردانمایکل بی
تهیه‌کننده
نویسندهایرن کروگر
بر پایهتبدیل‌شوندگان
اثر هسبرو
بازیگران
موسیقیاستیو جابلونسکی
فیلم‌بردارامیر مکری
تدوین‌گرویلیام گلدنبرگ
راجر بارتون
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-0۶-۲۷) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۶۵ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۱۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱٬۱۰۴ میلیارد دلار

تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض[۱] (به انگلیسی: Transformers: Age of Extinction) یا تبدیل‌شوندگان ۴،[۲] فیلمی در ژانر اکشن و علمی تخیلی به کارگردانی مایکل بی و محصول سال ۲۰۱۴ ایالات متحده آمریکا است. استیون اسپیلبرگ و مایکل بی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هستند. مارک والبرگ، استنلی توچی، کلسی گرمر، نیکولا پلتز، جک رینور، سوفیا مایلز، لی بینگ‌بینگ، تیتوس ولیور، و تی جی میلر از بازیگران فیلم هستند. این فیلم چهارمین قسمت در مجموعه فیلم‌های تبدیل‌شوندگان می‌باشد.

داستان فیلم، چهار سال پس از نیمه تاریک ماه، سومین فیلم مجموعه روی می‌دهد که سال ۲۰۱۱ در دنیا ۱٫۱۲ میلیارد دلار فروخت. در سری چهارم بازیگران اصلی فیلم عوض شده‌اند و مارک والبرگ به جای شایا لباف نقش‌آفرینی می‌کند.

عصر انقراض با موفقیت قابل توجهی در گیشه همراه بود و با فروشی بیش از ۱٬۱۰۴ میلیارد دلار تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴، بیست و نهمین فیلم پرفروش تاریخ و تنها فیلم سال ۲۰۱۴ که فروش آن از مرز ۱ میلیارد عبور کرد، شد.

داستان[ویرایش]

داستان فیلم چهار سال بعد از تبدیل شوندگان ۳ می‌باشد که در آن دولت ضد آتوبات‌ها موضع گرفته و آن‌ها را به عنوان خطری برای جهان به‌شمار می‌آورد.

بازیگران[ویرایش]

دنباله فیلم[ویرایش]

دنبالهٔ این فیلم تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

منابع[ویرایش]

  1. «نقد و بررسی فیلم Transformers: Age of Extinction (تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض) به قلم جیمز براردینلی و گِلِن کِنی». نقدفارسی. ۱۴ تیر ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۷ فوریه ۲۰۱۵.
  2. «فیلم‌های سینمایی و انیمیشنی تلویزیون برای چهارشنبه پایان سال». جام‌جم‌سیما. ۲۶ اسفند ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ مارس ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۱۷ مارس ۲۰۱۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]