کلوپ مادرید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کلوپ مادرید
شعارDemocracy That Delivers
بنیان‌گذاری2001
ستادمادرید
President
Vice Presidents
وبگاه

کلوپ مادرید سازمانی مستقل است که به منظور ارتقای دموکراسی و تغییر در جامعهٔ جهانی بنیادگذاری شده‌است. اعضای این کلوپ روسای پیشین حکومتها و دولتهایی هستند که توانایی ایفای نقش تسهیل‌کننده (catalyst) در ایجاد تغییر را دارند. کلوپ مادرید با تعامل با دولتها و سازمانهای دیگر تلاش می‌کند به راههای مؤثر ارائهٔ مشاورهٔ فنی به کشورهای در حال گذاری که به سمت دموکراسی گام برمی‌دارند دست یابد.

تاریخچه[ویرایش]

کلوپ مادرید پس از برگزاری کنفرانس گذار دموکراتیک و تحکیم (Conference on Democratic Transition and Consolidation) که در اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی در مادرید برگزار گردید آغاز به کار کرد. در آن گردهمایی ۳۵ تن از روسای حکومتها و دولتها از اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا با بیش از یکصد تن از دانشگاهیان و خبرگان سیاست به منظور تبادل نظر در زمینهٔ مسائل و مشکلات نظری و عملی ایجاد دموکراسی دیدار کردند. [۱]

سازمان[ویرایش]

مقر کلوپ در مادرید است اما جلسات آن در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود. اعضای این سازمان هشتاد نفر از روسای حکومتها و دولتهای ۵۶ کشور مختلف می‌باشند.[۲] در حال حاضر ویم کوک (Wim Kok) نخست وزیر پیشین هلند ریاست این کلوپ را بر عهده دارد.

از جمله دیگر اعضای این کلوپ می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

همچنین آنگ سان سو چی و کوفی عنان اعضای افتخاری این کلوپ هستند.

پانویس[ویرایش]

  1. «Background | Club de Madrid». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ مه ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱.
  2. «About|Club de Madrid». بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اکتبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۱.

منابع[ویرایش]

ویکی‌پدیای انگلیسی

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه کلوپ مادرید