آزادراه حرم تا حرم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

آزادراه ۲
آزادراه حرم تا حرم
اطلاعات مسیر
طول۹۸۰ کیلومتر (۶۱۰ مایل)
تقاطع‌های بزرگ
ازمشهد, استان خراسان رضوی< جاده ۴۴
بهقم, استان قم<
تقاطع‌های
بزرگ
جاده ۸۱
جاده ۸۳
جاده ۴۴
جاده ۳۶
آزادراه ۲ (ایران)
موقعیت
استان‌هااستان خراسان رضوی، استان سمنان، استان تهران، استان قم
سامانه بزرگراهی
بزرگ‌راه‌های ایران
آزادراه‌ها

آزادراه حرم تا حرم نام یک پروژه کلان ساخت آزادراه به طول ۹۸۰ کیلومتر در ایران است. این پروژه در مهر ۱۳۸۹ در دستور کار دولت ایران قرار گرفت. این پروژه دارای ۴ فاز اصلی است و اقتصاد استان‌های تهران، قم، سمنان و خراسان رضوی تحت تأثیر این پروژه قرار خواهند گرفت. قرارگاه خاتم‌الانبیا یکی از پیمان‌کاران اصلی این پروژه است. این پروژه به «دلیل عدم تخصیص اعتبارات» دچار تأخیر و پیشرفت اندک بوده و انتقاداتی نیز به آن وارد شده‌است اما با این حال بخش‌های کوچکی از این پروژه هم‌اکنون در مرحله بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفته‌است.[۱][۲][۳][۴][۵][۶]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «آزاد راه حرم تا حرم > شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور». شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ آوریل ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۷.
  2. «روش‌های اجرای الحاق ورودی سه‌راهی تربت-مشهد در مسیر آزادراه حرم تا حرم بررسی شد». پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی. ۲۰۲۲-۱۱-۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۷.
  3. «عبور آزادراه حرم تا حرم از سمنان باعث آسیب به شهر می‌شود». ایمنا. ۲۰۲۲-۰۷-۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۷.
  4. «پیشرفت ۱۲ درصدی قطعه اول آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی». ایسنا. ۲۰۲۲-۱۲-۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۷.
  5. «آخرین وضعیت پروژه آزادراه حرم تا حرم/ تکمیل قطعه مشهد ـ بینالود- اخبار خراسان رضوی - اخبار استانها تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۷.
  6. «آزادراهی از حرم تا حرم». خبرگزاری صدا و سیما. ۱۳۹۷/۱۲/۲۰–۱۳:۴۵. دریافت‌شده در 2023-04-07. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)