الکترو (موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الکترو (به انگلیسی: Electro) (همچنین نامی مختصر برای الکتروفانک یا الکترو-بوگی)[۱][۲] یک سبک از موسیقی رقص الکترونیک است که به صورت مستقیم تحت تأثیر استفاده از ماشین درام رولند تی‌آر-۸۰۸[۳] و صداسازی فانک است.[۴][۵] قطعات این سبک به‌طور معمول شامل استفاده از ماشین درام و صداهای سنگین الکترونیک، عموماً بدون صدای خواننده، و در غیر این صورت، دارای وکال‌های بی‌روح و بی‌احساسی هستند که از طریق عبور صدای خواننده از میان دستگاه‌های پردازش صدا مانند ووکودر و تاک‌باکس تولید می‌شوند. این مهم‌ترین وجه تمایز موسیقی الکترو از سبک‌های برجستهٔ دیگری همچون دیسکو است که در آن‌ها صداهای الکترونیک تنها بخشی از سازبندی موسیقی بودند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Electro-Funk> WHAT DID IT ALL MEAN?». Greg Wilson on electrofunkroots.co.uk. دریافت‌شده در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳.
  2. «Rap meets Techno, with a short history of Electro». Globaldarkness.com. دریافت‌شده در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳.
  3. گوین ویل (۲۰۰۱). «The Future Sound Of Electro». Electroempire.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ نوامبر ۲۰۰۶. دریافت‌شده در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳.
  4. الکترو خود یک سبک موسیقی بوجود آمده از ترکیب موسیقی فانک و سینث‌سایزرها با عناصر موسیقی هیپ‌هاپ است. با توجه به دنت، سوزی (۲۰۰۳). «The Language Report»: ۴۳. پارامتر |تاریخ بازیابی= نیاز به وارد کردن |پیوند= دارد (کمک)
  5. شان پی-اسکی (۱۹۹۵). «Electro – What Does It Mean?». Electroempire.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ نوامبر ۲۰۰۶. دریافت‌شده در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳.