دانشگاه صنعتی قم: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۴°۳۵′ شمالی ۵۰°۴۹′ شرقی / ۳۴٫۵۸۳°شمالی ۵۰٫۸۱۷°شرقی / 34.583; 50.817
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Nikounia (بحث | مشارکت‌ها)
Nikounia (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۴۱: خط ۴۱:


== رشته‌های تحصیلی ==
== رشته‌های تحصیلی ==
این دانشگاه فعلاً دارای ده رشته [[مهندسی برق ( کنترل، قدرت و مخابرات )]]، [[مهندسی مکانیک]]، [[مهندسی کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار )]]، [[مهندسی عمران]] ، [[مهندسی صنایع]] مهندسی فیزیک، مهندسی پلیمر می‌باشد. دانشگاه صنعتی قم از طریق آزمون سراسری کارشناسی که توسط سازمان سنجش گرفته می‌شود، دانشجوی روزانه و شبانه می‌پذیرد.
این دانشگاه فعلاً دارای ده رشته [[مهندسی برق ( کنترل، قدرت و مخابرات )]]، [[مهندسی مکانیک]]، [[مهندسی کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار )]]، [[مهندسی عمران]] ، [[مهندسی صنایع]] [[مهندسی فیزیک]]، [[مهندسی پلیمر]] می‌باشد. دانشگاه صنعتی قم از طریق آزمون سراسری کارشناسی که توسط سازمان سنجش گرفته می‌شود، دانشجوی روزانه و شبانه می‌پذیرد.
این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی صنعتی شهر قم می‌باشد.
این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی صنعتی شهر قم می‌باشد.



نسخهٔ ‏۲۰ اوت ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۱۰

دانشگاه صنعتی قم
نوعسراسری (دولتی)
بنیانگذاری شده۱۳۸۷
وابستگیوزارت علوم، تحقیقات و فناوری
رئیسدکتر محمد هادی مشکوه السادات
دانشجویان۷۰۰ نفر
موقعیت ایران، قم
تلفن۰۲۵۱-۶۶۴۱۶۰۱
وبگاه

دانشگاه صنعتی قم در شهر قم و در استان قم واقع است. دانشگاه صنعتی قم، دانشگاهی دولتی، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

پیشینه

دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۷ و با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز استان و به دنبال آن کشور، در سطوح بالای علمی تاسیس گردید. از هیئت امنای این دانشگاه می‌توان از علی لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی) ایران و علی بنایی (نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی)نام برد.

دانشکده‌ها

این دانشگاه در حال حاضر دو دانشکده به نامهای دانشکده برق - کامپیوتر و دانشکده فنی مهندسی دارد اما انتظار می رود تا پایان سال ۱۳۹۵ حداقل دارای ده دانشکده و گردد که برآورد می شود که در ۴۰ رشته/گرایش سالانه ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۵۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۵۰۰ نفر دانشجوی دکتری جذب نماید.[۱]

همچنین انتظار می رود تا سال ۱۳۹۵ تعداد شش پژوهشکده جهت تربیت دانشجویان مقاطع تکمیلی تاسیس شود.

رشته‌های تحصیلی

این دانشگاه فعلاً دارای ده رشته مهندسی برق ( کنترل، قدرت و مخابرات )، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار )، مهندسی عمران ، مهندسی صنایع مهندسی فیزیک، مهندسی پلیمر می‌باشد. دانشگاه صنعتی قم از طریق آزمون سراسری کارشناسی که توسط سازمان سنجش گرفته می‌شود، دانشجوی روزانه و شبانه می‌پذیرد. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی صنعتی شهر قم می‌باشد.

مقطع کارشناسی

امکانات خوابگاهی

دانشجویانی که ساکن قم نیستند، می توانند خوابگاه بگیرند که بعضی در خود دانشگاه و بعضی دیگر در خوابگاه هلال احمر (واقع در جنب دانشگاه) اسکان داده شده اند. به گفته ی رییس دانشگاه در سال آینده به علت افزایش رشته ها و کمبود کلاس ها، خوابگاه های داخل دانشگاه به داخل شهر منتقل و از آن ها به عنوان کلاس استفاده خواهد شد. گفتنیست استفاده از چادر برای تمامی دانشجویان دختر اجباری می باشد.

نگارخانه

منابع

جستارهای وابسته

پیوند به بیرون

وبگاه رسمی دانشگاه صنعتی قم