شیبا اینو (ارز دیجیتال)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیبا اینو
لوگوی شیبا اینو
نماد شرکتSHIB
توسعه
توسعه‌دهنده نرم‌افزار«ریوشی»[۱]
انتشار اولیهاوت ۲۰۲۰؛ ۳ سال پیش (۲۰۲۰}})[۱]
وضعیت توسعهفعال
توسعه‌دهنده نرم‌افزارریوشی
وبگاه

شیبا اینو (به انگلیسی: Shiba Inu) به اختصار شیب، که به صورت غیررسمی با نام شیبا توکن نیز شناخته می‌شود؛ یک رمزارز غیر متمرکز است که در اوت ۲۰۲۰ توسط یک شخص ناشناس، ملقب به «ریوشی» ایجاد شد.این توکن بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده هست [۱]

شیبا اینو (به ژاپنی: 柴犬) یک نام ژاپنی برای یک نژاد سگ است؛ تصویر این سگ در لوگوی دوج‌کوین نیز به کار رفته است؛ دوج‌کوین یک رمزارز است که بر اساس میم دوج ساخته شده است.[۲]

شیبا اینو در اوت ۲۰۲۰ با الگو برداری از دوج‌کوین[۳] توسط فردی ناشناس ملقب به «ریوشی» ایجاد شد.[۱]

طبق گفته وب سایت توسعه‌دهنده، این یک توکن رمزنگاری شده (بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم) است و به کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت مبالغی نه چندان زیاد، میلیون‌ها و شاید میلیاردها عدد از این توکن را خریداری کنند. یک صرافی غیر متمرکز با نام شیباسواپ نیز توسط سازنده همین رمز ارز ساخته شده که برای تبدیل انواع کوین و توکن به شیبا اینو کاربرد دارد. سازنده، ارز دیجیتال شیبا اینو را قاتل دوج کوین خطاب می‌کند و معتقد است در زمانی کوتاه، در رقابت از آن جلوتر خواهد زد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ "What is the Shiba Inu ? Experts weigh in on the 'Dogecoin killer' hype". Fortune (به انگلیسی). Archived from the original on 2021-05-12. Retrieved 2021-05-13.
  2. DelhiMay 12, Manas Tiwari New; May 12, 2021UPDATED; Ist, 2021 11:17. "Shiba Inu is being hailed as Dogecoin killer and it has already given 1900 pct returns in one week". India Today (به انگلیسی). Archived from the original on 2021-05-12. Retrieved 2021-05-13.{{cite web}}: CS1 maint: numeric names: فهرست نویسندگان (link)
  3. Chloe Melas. "How two brothers went from nearly jobless to multi-millionaires with a bizarre crypto bet". CNN. Archived from the original on 2021-05-16. Retrieved 2021-05-16.

پیوند به بیرون[ویرایش]