ایپکس لجندز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایپکس لجندز
توسعه‌دهنده(ها)
ناشر(ها)الکترونیک آرتز
آهنگساز(ان)استیون بارتون
سریتایتان‌فال ویرایش این در ویکی‌داده
موتورسورس
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار
  • مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس
  • ۴ فوریه ۲۰۱۹
  • نینتندو سوئیچ
  • ۹ مارس ۲۰۲۱
  • آی‌اواس، اندروید ، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس
  • ۲۰۲۲
ژانر(ها)بتل رویال، تیراندازی اول شخص
حالت(ها)چندنفره

ایپکس لجندز (انگلیسی: Apex Legends) یک بازی ویدئویی رایگان تیراندازی اول شخص بتل رویال است که توسط رسپاون اینترتینمنت توسعه یافته و به وسیلهٔ الکترونیک آرتز منتشر شده‌است. این بازی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان،موبایل، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۹ بدون معرفی یا بازاریابی قبلی منتشر شد. نسخه نینتندو سوئیچ نیز در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.[۱]

نسخه موبایلی این بازی که مخصوص تلفن هوشمند طراحی شده است با عنوان Apex Legends Mobile در 27 اردیبهشت 1401 (17 می 2022) برای سیستم عامل های اندروید و ‌آی‌او‌اس به صورت جهانی منتشر شد، نسخه ی نسل نهمی این بازی در فروردین ۱۴۰۱ برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شد.

در این بازی، بتل رویال حداکثر با 30 تیم 2 نفره یا 20 تیم 3 نفره در یک سرزمین انجام خواهد شد. در این حالت بازیکنان با جمع کردن تجهیزات از روی نقشۀ بازی، به رقابت به یکدیگر می‌پردازند.

در ماد "Arenas"، بازیکنان به صورت دو تیم‌ سه نفره تقسیم می‌شوند و در یک مسابقه سه در برابر سه، در چند دور با تیم دیگری مبارزه می‌کنند تا برنده مسابقه را مشخص کنند. تیم ها زمانی برنده می شوند که تیم آنها حداقل 3 امتیاز داشته باشد و 2 امتیاز جلوتر باشد.

داستان بازی در جهان علمی–تخیلی عناوین تایتانفال و تایتانفال ۲ ساخته رسپاون اینترتینمنت قرار دارد.[۲]

کار بر روی بازی حدوداً در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز شد، این پروژه تا زمان انتشار به صورت مخفی بود. انتشار این عنوان در سال ۲۰۱۹ بسیار غافلگیر کننده بود، زیرا تا آن زمان تصور می‌شد که رسپاون اینترتینمنت در حال کار بر روی قسمت سوم بازی تایتانفال، عنوان اصلی قبلی همین استودیو است.

Apex legends نظرات مثبتی را از منتقدین دریافت کرد، آنها از گیم پلی، سیستم پیشرفت و ترکیب عناصر از ژانرهای مختلف تعریف و تمجید کردند. برخی آن را رقیبی شایسته برای فورتنایت بتل رویال دانستند، بازی مشابه ای که در سال قبل محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده بود. Apex legends در پایان هفته اول انتشار بیش از ۲۵ میلیون بازیکن و در ماه اول ۵۰ میلیون بازیکن به دست آورد. طبق گفته الکترونیک آرتز، از ژوئیه ۲۰۱۹، این بازی تقریباً ۸ تا ۱۰ میلیون بازیکن در هفته داشت و تا اکتبر ۲۰۱۹ تقریباً ۷۰ میلیون بازیکن در جهان داشت. و در سال ۲۰۲۱ ریسپاون رسماً اعلام کرد که بازیکنان ایپکس ۱۰۰ میلیون نفر را رد کردند.

گیم پلی[ویرایش]

Apex Legends یک بازی آنلاین چند نفره نبرد رویال است که شامل تیم های سه نفره از بازیکنان با استفاده از شخصیت‌های از پیش ساخته شده با توانایی‌های متمایز، به نام «لجند»، شبیه به قهرمانان تیراندازی است. از زمان انتشار بازی، حالت‌های جایگزینی معرفی شده‌اند که به تیم‌های تک نفره و دو نفره اجازه می‌دهند. بازی رایگان است و از طریق تراکنش‌های خرد و لوت‌باکس‌ها کسب درآمد می‌شود، که به بازیکن اجازه می‌دهد هم پول واقعی و هم ارز درون بازی را برای اقلام آرایشی، مانند لباس‌های Legends و رنگ‌های جدید برای سلاح‌ها خرج کند.

در هر مسابقه معمولاً بیست تیم سه نفره حضور دارند. بازیکنان می توانند به دوستان خود در یک تیم ملحق شوند یا می توانند به صورت تصادفی با بازیکنان دیگر مطابقت داده شوند. قبل از مسابقه، هر بازیکن در تیم یکی از 25 شخصیت قابل بازی (تا سیزن 19) را انتخاب می کند، با این استثنا که هیچ شخصیتی نمی تواند بیش از یک بار توسط یک تیم انتخاب شود. هر شخصیت در تیم دارای طراحی، شخصیت و توانایی های منحصر به فردی است که سبک های بازی متفاوتی را در اختیار تیم قرار می دهد. سپس همه تیم ها بر روی یک هواپیما قرار می گیرند که از روی نقشه بازی عبور می کند. یک بازیکن در هر تیم، جامپمستر (jumpmaster) است و با توافق سایر اعضای تیم انتخاب می‌کند که تیم چه زمانی از هواپیما خارج شود و کجا فرود بیاید. با این حال، بازیکنان آزادند که از مسیر تیم منحرف شوند.

هنگامی که بازیکنان بر روی زمین قرار گرفتند، تیم می‌تواند سلاح، زره و سایر تجهیزاتی را که در اطراف ساختمان‌ها پراکنده شده‌اند یا در جعبه‌هایی که به‌طور تصادفی در اطراف نقشه توزیع شده‌اند، جست‌وجو کند و در عین حال مراقب دیگر جوخه‌ها باشد. Apex Legends شامل یک "سیستم پینگ" ارتباط غیرکلامی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از کنترلر بازی خود برای برقراری ارتباط با گروه خود جهت‌ها، مکان‌های سلاح، دشمنان و استراتژی‌های پیشنهادی استفاده کنند.در حالی که بازی گزینه‌های حرکتی مشابه سایر شوترها را ارائه می‌کند، برخی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی‌های قبلی Titanfall، مانند توانایی بالا رفتن از دیوارهای کوتاه، سر خوردن از سطوح شیب‌دار و استفاده از خطوط زیپ برای پیمایش سریع یک منطقه را در خود دارد.

با گذشت زمان، منطقه امن بازی در اطراف نقطه‌ای که به‌طور تصادفی انتخاب شده روی نقشه کاهش می‌یابد. بازیکنان خارج از منطقه امن آسیب می بینند و به مرور از میزان سلامتی آنان کم میشود و اگر به موقع به منطقه امن نرسند ممکن است بمیرند. این همچنین جوخه ها را به فضاهای کوچکتر محدود می کند تا اجباراً برخورد کنند. آخرین تیم با اعضایی که زنده مانده اند، عنوان "Apex Champions" آن مسابقه را به خود اختصاص می دهند. بازیکنانی که در طول یک بازی ناک داون (knockdown) می شوند می توانند توسط هم تیمی های خود احیا (revive) شوند. اگر بازیکنی به طور کامل کشته شود، اگر عضو یا اعضای تیمشان بنر respawn خود را که در محل مرگشان ظاهر می‌شود جمع آوری کرده و آن را به یکی از چندین بیکن منطقه بازی بیاورند ( یا به وسیله mobile respawn beacons )، می‌توانند به بازی برگردند. با این حال، بنر باید در یک محدودیت زمانی، قبل از انقضا و حذف کامل بازیکن، جمع آوری شود.

فصل 9 یک حالت دائمی جدید به نام "Arenas" را معرفی کرد. در این حالت، بازیکنان به صورت تیم‌های سه نفره تشکیل می‌شوند و در یک مسابقه 3 به 3 در یک سری راند با تیم دیگری مبارزه می‌کنند تا برنده مسابقه را مشخص کنند. تیم ها زمانی برنده می شوند که تیم آنها حداقل 3 امتیاز داشته باشد و 2 امتیاز جلوتر باشد. علاوه بر این، اگر بازی به مرحله 9 کشیده شود (جایی که هر دو تیم 4 امتیاز دارند)، آخرین مرحله، یعنی مرگ ناگهانی (Sudden Death) آغاز می شود. Respawn اظهار داشت که این سیستم امتیازدهی "از طولانی شدن بازی‌ها جلوگیری می‌کند" و همچنین "به بازی‌های رقابتی بیشتر اجازه می‌دهد تا رقابت را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند". بازیکنان به جای فرود روی نقشه و جمع‌آوری تجهیزات مانند حالت بتل رویال، در یک «فروشگاه» قرار می‌گیرند که در آنجا می‌توانند تجهیزات و توانایی‌های Legend خود را با استفاده از امتیازات به‌دست‌آمده در راندهای قبلی برای آماده شدن برای مبارزه بعدی خریداری کنند.

حالت Arenas در فصل 16 از بازی حذف شد و حالت Mixtape Playlist جایگزین آن شد. این حالت خود شامل چندین حالت مختلف است که هر 15 دقیقه یکبار عوض میشود. این حالت ها شامل سه حالت Control، Gun Run، و Team Deathmatch است که در آینده ممکن است حالت های دیگری نیز به آنها اضافه شوند.

سیزن ها[ویرایش]

سیزن عنوان مدت زمان توضیحات
1 Wild Frontier March 19, 2019 – June 18, 2019 فصل اول Apex Legends یک شخصیت جدید به نام Octane معرفی کرد و شامل چندین رفع اشکال و بهبود کیفیت بازی، از جمله تنظیمات به اصطلاح "Hitboxes" (یک منطقه از پیش تعریف شده آسیب پذیر است که برای هر Legend منحصر به فرد است، بر اساس اندازه و شکل آنها) و همچنین مهارت های منحصر به فرد شخصیت های بازی. فصل 1 همچنین اولین بتل پس بازی و تعداد زیادی آیتم جدید را به همراه داشت.
2 Battle Charge July 2, 2019 – October 1, 2019 با فصل 2، سازندگان شخصیت قابل بازی دیگری به نام Wattson را معرفی کردند و همچنین طرح جزیره (مپ) بازی (Kings Canyon) را دوباره طراحی کردند. پس از یک انفجار (در تریلر فصل نشان داده شده است)، حیات وحش بیگانه در حال پرسه زدن، معروف به لویاتان ها و فلایرها، به جزیره جذب شده و مناطق وسیعی را ویران کرده اند و بخش هایی از نقشه را نسبت به فصل قبل غیرقابل تشخیص کرده اند. فصل 2 همچنین یک سلاح جدید به اسم L-Star LMG را منتشر کرد و یک حالت رتبه بندی جدید از بازی را معرفی کرد که به بازیکنانی با مهارت مشابه اجازه می داد در مقابل یکدیگر بازی کنند و رتبه بازیکنان را بر اساس عملکرد بازی آنها تنظیم کنند.
3 Meltdown October 1, 2019 – February 4, 2020 لجند جدیدی به نام Crypto معرفی شده است که سعی کرد در بازی های Apex تقلب کند ( در داستان بازی ). سلاح جدیدی به نام Charge Rifle اضافه شد و تغییراتی در Ranked ایجاد شد. این فصل همچنین با یک بتل پس کاملاً جدید همراه است. یک نقشه (مپ) کاملاً جدید به نام "World's Edge" نیز معرفی شده است که بازیکنان را از طریق مناظر آتشفشانی و یخ زده می جنگند. این نقشه همچنین شامل قطاری است که در سراسر World's Edge حرکت می کند. فصل همچنین با حذف برخی پیوست‌ها و معرفی موارد جدید، متا را تغییر می‌دهد و در عین حال آنچه آیتم‌های فعلی می‌توانند انجام دهند را تغییر می‌دهند.
4 Assimilation February 4, 2020 – May 12, 2020 یک لجند جدید به نام Revenant معرفی می شود، شبیه سازی رباتی یک انسان با خاطرات انسانی خودش. یک سلاح تک تیرانداز جدید به نام Sentinel اضافه شده است. World's Edge توسط یک Harvester که در وسط نقشه ظاهر شده است، ویران می شود و گسل های گدازه ای ایجاد می کند و محیط را تغییر می دهد. تغییرات عمده‌ای در رتبه‌بندی ایجاد شد و یک ردیف جدید به نام رده "Master" معرفی شد، در حالی که ردیف Apex Predator برای 500 بازیکن برتر در هر پلتفرم است، به این معنی که بازیکنان می‌توانند از آن خارج شوند.
5 Fortune's Favor May 12, 2020 – August 18, 2020 در این سیزن Loba معرفی می شود، یک دزد ( در داستان بازی) با توانایی سرقت غارت از مناطق اطراف و دوربرد. لوبا برای انتقام از Revenant، یک قاتل شبیه‌ساز که پدر و مادرش را کشته است، آماده است(در داستان بازی) . سیزن 4 تا حد زیادی مشابه سیزن 3 است و اتصال مجدد اضافه شده است که به بازیکنان امکان می دهد در صورت قطع ارتباط اینترنت مجدداً به بازی قبلی خود بپیوندند. یک سیستم جدید "کوئست" نیز معرفی شده است که به بازیکنان اجازه می دهد تا در ماموریت های PvE به صورت انفرادی یا با یک تیم مبارزه کنند تا جوایز منحصر به فردی کسب کنند. بتل پس جدید نیز معرفی شده است. Respawn Entertainment اعلام کرد که سرورهای Apex خود را به خاورمیانه گسترش خواهد داد. Skull Town و Thunderdome در مپ ''Kings Canyon'' نیز تخریب شده اند.
6 Boosted August 18, 2020 – November 4, 2020 یک لجند جدید به نام Rampart معرفی می شود، یک تعمیرکار اسلحه که می تواند یک مینی تفنگ را که او آن را "Sheila" می نامد قرار دهد و پوششی قوی برای تیم خود فراهم کند. World's Edge با نقاط مورد علاقه جدید (POI) ساخته شده توسط صنایع هموند به روز می شود( در داستان بازی ): سایت راه اندازی، شمارش معکوس، و مرحله. یک بتل پس جدید اضافه شده است که شامل یک جایزه تزیینی جدید از "Holo-Sprays" است، یک مکانیک جدید به بازیکنان اجازه می دهد تا تجهیزات خود را با مواد موجود در اطراف نقشه ارتقا دهند. همچنین از بازی تایتان فال 2 ، گان جدید به نام Volt SMG به بازی اضافه شد . علاوه بر این، تمام زره ( شیلد ) های معمولی (به جز زره طلایی) از بازی حذف شده و جای خود را به evo شیلد ها ( زره هایی که بازیکن با آسیب زدن سطح آن را بالا می برد ) دادند .
7 Ascension November 4, 2020 – February 2, 2021 Horizon معرفی می شود، یک اخترفیزیکدان که به مدت 87 سال در لبه یک سیاهچاله به دام افتاده بود. یک نقشه کاملاً جدید به نام Olympus نیز معرفی شده است که به عنوان "شهری در ابرها" شناخته می شود. نقشه جدید همچنین به بازیکنان اجازه می دهد تا با استفاده از "Tridents" که نوعی وسیله نقلیه برای کل تیم است، از آن عبور کنند. یک بتل پس جدید اضافه شده است، "باشگاه‌ها" نیز اضافه شده‌اند تا بازیکنان بتوانند با دیگر بازیکنان همفکر خود ملاقات کنند، و لانچ فصل 7 ، Apex Legends را به Steam می‌آورد. این فصل همچنین چرخش نقشه را به حالت عادی بازی معرفی کرد که در نتیجه Kings Canyon برای فصل غیرقابل بازی شد.
8 Mayhem February 2, 2021 - May 4, 2021 یک لجند جدید به نام Fuse معرفی می‌شود، یک روان‌شناس که پس از پیوستن سیاره‌اش، سالوو (Salvo)، به سندیکا (Syndicate)، به بازی‌های Apex پیوست. تفنگ جدیدی به نام 30-30 Repeater معرفی شد که یک تفنگ اهرمی است. سیستم رتبه بندی شده تغییرات متعددی را دریافت کرده است، از جمله افزایش تعداد افراد در رتبه Apex Predator در هر پلتفرم از 500 به 750 بازیکن. و Kings Canyon نیز دوباره به چرخش نقشه معرفی شده است، البته نسبت به ظاهر قبلی خود در چرخش تغییر کرده است. این تغییرات شامل اضافه کردن یک منطقه غیرقابل بازی در شمال است. اتچمنت extended mag طلایی نیز معرفی شده است که به طور خودکار پس از چند ثانیه اسلحه شما را مجدداً بارگیری می کند.
9 Legacy May 4, 2021 – August 3, 2021 لجند Valkyrie، دختر خلبان وایپر شناخته شده از Titanfall 2 معرفی می شود. اسلحه جدیدی به نام Bocek Bow معرفی می شود که نوعی کمان است و به جای انواع گلوله های معمول، تیرها را پرتاب می کند. یک بتل پس جدید معرفی می‌شود و المپوس با رشد و ریشه‌های گیاهی طبیعی آلوده می‌شود. فصل جدید همچنین حالت جدیدی به نام "Arenas" را معرفی می کند.
10 Emergence August 3, 2021 - November 2, 2021 Seer معرفی می شود که در نتیجه یک فال بد توسط جامعه خود دوری گزیده شد. اسلحه جدیدی به نام Rampage LMG معرفی شد. یک بتل پس جدید معرفی می‌شود و World's Edge به‌روزرسانی می‌شود و چندین مکان در نتیجه Harvester نابود می‌شوند. فصل جدید همچنین یک مود رنک از Arenas را معرفی می‌کند.
11 Escape November 2, 2021 – February 8, 2022 یک لجند به نام Ash معرفی می‌شود، شخصیتی که قبلاً یکی از آنتاگونیست‌های اصلی Titanfall 2 و در ایپکس لجندز announcer حالت Arenas بود. یک سلاح جدید، C.A.R. SMG معرفی شد که اسلحه ای در اصل از Titanfall 2 است. نقشه جدید بتل رویال استوایی به نام Storm Point معرفی شده است. یک بتل پس جدید همراه با تغییراتی در نحوه عملکرد سیستم رتبه بندی معرفی شده است.
12 Defiance February 8, 2022 – May 10, 2022 Mad Maggie معرفی می شود، دوست قدیمی فیوز، مسئول تخریب نقشه فصل 8 و برای مدت کوتاهی بازی های Apex را در اختیار گرفت. فصل با یک دوره سه هفته ای از یک مود محدود به نام "کنترل" آغاز می شود، یک حالت 9v9 که در آن بازیکنان باید نقاط کنترل بازی را در اختیار بگیرند. Olympus نقشه ای است که به روز رسانی نیز دریافت می کند. فصل همچنین در سومین سالگرد آغاز می‌شود، جایی که بازیکنان می‌توانند بسته‌های ویژه‌ای بر اساس لجندهای مختلف دریافت کنند.
13 Saviors May 10, 2022 – August 9, 2022 لجند جدیدی به نام Newcastle معرفی می شود که به عنوان برادر گمشده بنگلور, جکسون شناخته می شود. مپ جدید Storm Point معرفی می شود ، جایی که یک موجود دریایی که توسط تمام لجندها کشته شده است (در تریلر اول فصل)، و همچنین در نقشه پناهگاه‌های جدید IMC Armory گنجانده می‌شود، که در آن تعدادی ربات قرار دارد و پس از نابود کردن آنها می‌تواند لوت سطح بالایی را فراهم کند. سیستم رنک هم دچار تغییر می شود ، جایی که بیشتر روی بازی تیمی تمرکز دارد. در حال حاضر به بازیکنان تیم امتیاز داده می شود حتی اگر آنها kill یا assist نداشته باشند . همچنین پلیرها می توانند دچار سقوط در مرتبه رنک شوند
14 Hunted August 9, 2022 – November 1, 2022 لجند جدیدی به نام Vantage معرفی می شود که از توانایی های مناسب برای بازیکنان تک تیرانداز استفاده می کند. King's Canyon نقشه‌ای خواهد بود که یک به‌روزرسانی «بازسازی‌شده» دریافت می‌کند. مکان های مختلف دیگر در اطراف King's Canyon به درستی برای چرخش بهتر به روز شده اند. همچنین سطح سقف لول افزایش یافته است، از سطح 500 به سطح 2000، که در آن زمانی که بازیکن به 500 رسید، می تواند به سطح 1 برگردد و دوباره پیشرفت کند. یک حالت موقتی جدید به نام Gun Run هم معرفی شده است که در آن بازیکنان در ۴ تیم با کشتن حریف اسلحه جدید به دست می آورند و در آخر با نوعی چاقوی پرتابه ای به نام Throwing Knife که مخصوص این حالت است باید دشمن را بکشند تا پیروز شوند (مشابه حالت Arms Race در CSGO)
15 Eclipse November 1, 2022 – February 14, 2023 لجند جدیدی به نام Catalyst معرفی می شود که از ماده ای برای ایجاد ساختارها به دلخواه خود استفاده می کند. مپ جدیدی به نام Broken Moon منتشر شد که دارای ویژگی متمایز استفاده از زیپ ریل برای عبور از نقشه است. سیستم gift هم اضافه شده است تا بازیکنان بتوانند آیتم ها را به دوستان خود هدیه دهند.
16 Revelry February 14, 2023 – May 9, 2023 برای اولین بار از زمان عرضه بازی، یک Legend جدید در فصل جدید به بازی معرفی نشده است، در عوض از این فصل دسته بندی شخصیت ها تغییر می‌کند و به هر دسته قابلیت های مخصوصی داده میشود. همچنین یک سیستم مسابقه جدید معرفی می شود. در حالی که حالت Arenas از بازی حذف می شود، Team Deathmatch (TDM) به عنوان حالت جدید در دسترس خواهد بود که در یک لیست پخش دائمی جدید "Mixtape Playlist" در کنار Control و Gun Run در دسترس خواهد بود . یک سلاح کاملاً جدید به نام Nemesis اضافه شده است و یک بازسازی از لجندهای مختلف و کلاس های آنها اجرا می شود.
17 Arsenal May 9, 2023 – August 8, 2023 یک به‌روزرسانی بزرگ نقشه به World's Edge به همراه یک لجند جدید مبتنی بر سلاح به نام Ballistic اضافه شده است. به‌روزرسانی بزرگ سیستم رنک اجرا شده و یک firing range کاملاً جدید و تکامل یافته در دسترس است. یک سیستم پیشرفت سلاح مورد انتظار اضافه شده است، که پس از انجام موفقیت آمیز چالش های ویژه، به بازیکنان هدایای ویژه پاداش می دهد. برای تفنگی که بازیکن چالش ها را برای آن کامل کرد. سطح سلاح بعد از اتمام فصل ریست نمی شود. یک آیتم Survival جدید، Evac Tower، یک برج پرتاب قابل حمل نیز به بازی اضافه شده است.
18 Resurrection August 8, 2023 – October 31, 2023 هیچ معرفی جدیدی از Legend وجود ندارد. در عوض، Revenant، یک لجند موجود، تحت یک بازسازی کامل از توانایی ها و ظاهر خود قرار می گیرد. Mixtape اکنون نقشه های Control، Team Deathmatch و Gun Run را در نقشه بتل رویال Broken Moon ارائه می دهد. نقشه کنترل در Production Yard است، در حالی که نقشه TDM/Gun Run روی Perpetual Core (یا به سادگی The Core) است. فصل با Death Dynasty Collection Event, آغاز می‌شود، جایی که جایزه نهایی،ریکالر هرلوم برای Revenant است. علاوه بر این، Charge Rifle تحت تنظیمات عمده ای قرار می گیرد، با حذف ویژگی های لیزر قبل از شلیک و ضربه اسکن، و تبدیل آن به یک سلاح پرتابه انجام شده است، و آسیب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
19 Ignite October 31,2023 – February 13, 2024 شخصیت جدیدی به نام Conduit معرفی شده است که یک شخصیت Support است. نقشه Storm Point دچار تغییرات زیادی شده است. در یک طوفان که به وقوع پیوست بخش های زیادی از نقشه تخریب شده اند و همچنین بخش هایی بازسازی شده اند.اندازه کلی نقشه هم کوچکتر شده است. سیستم رنک هم دچار تغییر شده و در آن چالش هایی قرار گرفته تا بازیکنان با انجام آن رتبه خود را تثبیت کنند. قابلیت پیشرفت بین پلتفرمی که مورد درخواست بازیکنان بود اضافه شد تا بازیکنانی که با پلتفرم های مختلف بازی می‌کنند بتوانند در همه دستگاه ها پیشرفت خود را ذخیره کنند. همچنین تغییراتی در شخصیت ها و اسلحه ها و آیتم های بازی ایجاد شده است تا بازی را متعادل تر کند.

شخصیت‌ها[ویرایش]

در این بازی، هر لجند دارای سه قابلیت می‌باشد: اولین قابلیت که همیشه همراه هر لجند است و نیازی به فعال کردن ندارد passive نام دارد. دومین قابلیتی که به صورت معمول از آن استفاده می‌شود و معمولاً قدرت بیشتری از passive دارد، tactical است که بعد از هر بار استفاده، مدتی طول می‌کشد تا دوباره قابل استفاده باشد؛ و سومین قابلیت هر لجند ultimate نام دارد که از سایر قابلیت‌ها قدرتمندتر است و مدت زمان بیشتری نسبت به tactical نیاز دارد تا مجدداً قابل استفاده باشد. هر لجند داستان و زندگی مخصوص به خود را دارد که در سایت رسمی اپکس قابل خواندن است

  • Lifeline:همانند هر لجند یا اسطوره در بازی‌های اپکس، لایف لاین هم سه قدرت بخصوص دارد. اولین قدرت او(passive)این است که هنگامی که هم تیمی او down می‌شود، احیا (ریوایو) کردن او به صورت خودکار توسط یک ربات پهپاد انجام می‌شود باعث میشود لایف لاین در حین revive بتواند حرکت و تیراندازی کند. دومین قدرت او (tactical) این است که یک drone به اسم D.O.C دارد. این drone توانایی شفا و heal دادن دارد که بعداز ۲۰ ثانیه دیگر توانایی استفاده از drone را از دست داده و D.O.C نا پدید می‌شود. قدرت آلتیمیت او که باید شارژ شود یک Lifeline package است که ظاهری همانند care package دارد.
  • Pathfinder:یک ربات دوست داشتنی که شخصیت بسیار زیبایی دارد که برای پیدا کردن سازندهٔ خود به بازی‌های اپکس آمده‌است. قدرت passive او این است که پس از اسکن کردن نقاط مشخصی از مپ با استفاده از دستگاهی به نام survey beacon و اطلاع از منطقه مپ بعدی، مقداری از قدرت ultimate او هم پر می‌شود. قدرت tactical او یک طناب است به نام grapple که با این توانایی می‌تواند به بالای صخره‌ها یا ساختمان‌های غیرقابل دسترس برود. قدرت ultimate این لجند یک zipline است که نسبت به grapple خود، هم تیمی‌ها و دشمنان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و دارای طول بیشتری نیز است که می‌تواند با آن به نقاط غیرقابل دسترس بروید.
  • Gibraltar: در حال نشانه‌گیری (aim)، جیبرلتر یک سپر محافظ جلوی خودش می‌سازد که مقداری از دمیج تیر دشمنان را کم می‌کند. (passive) / یک حباب درست می‌کند که نقش سپر بزرگی را دارد و از افرادی که درون آن هستند در برابر حملات دشمنان محافظت می‌شوند. (tactical) / درخواست پشتیبانی هوایی و موشکی را می‌کند که یک منطقه خاص را مورد هدف قرار می‌دهد (ultimate)
  • Wraith: در زمانی که او در خطر است به او هشدار داده می‌شود مثلاً هنگام نشانه گرفته شدن توسط دشمنان یا پرتاب نارنجک به سمت او یا در هنگام ورود به اتاق تله گذاری شده توسط لجندهای دشمن (passive) / ریث برای چند ثانیه نامرئی و ضدضربه می‌شود (tactical). / ریث یک پورتال ایجاد می‌کند که به کمک آن دو نقطهٔ متفاوت از مپ بهم متصل می‌شوند. او و دیگر هم‌تیمی‌هایش و همچنین دشمنان می‌توانند از آن برای مدتی کوتاه استفاده کنند و بین آن دو نقطه جابجا شوند (ultimate).
  • Bangalore: وقتی که به بقیه شلیک می‌کند یا به سمت‌اش شلیک می‌شود، سرعت حرکتش هم افزایش پیدا می‌کند (passive) / این قابلیت به اجازه می‌دهد تا یک ابر دودی را شلیک کنید که یک منطقه را در برمی‌گیرد و امکان اختفای بقیهٔ بازیکنان، چه هم‌تیمی‌ها و چه دشمنان را فراهم می‌آورد (tactical). / بانگالور این امکان را دارد تا با استفاده از قابلیت اصلی‌اش، درخواست پشتیبانی هوایی و موشکی را کند که یک منطقه خاص را مورد هدف قرار می‌دهد. (ultimate) [تفاوت آن با Gibraltar این است که قابلیت ultimate جیبرلتر ، برد کمتر اما دقیق تر و دمیج بیشتری نسبت به قابلیت ultimate بانگالور دارد]
  • bloodhound: بلادهاوند روی زمین رد پاهای دشمنانی که به تازگی از آن منطقه عبور کرده‌اند را می‌بیند. (passive). / می‌تواند قسمت کوچکی از نقشه را اسکن کند، و به این ترتیب دشمنان از پشت دیوارها هم معلوم می‌شوند. (tactical). /این قابلیت به بلادهاوند اجازه می‌دهد تا وارد یک حالت جنون شود، که این به او اجازه می‌دهد تا سریع‌تر حرکت کند و دشمنان در این حالت برای او با رنگ دیگری مشخص می‌شوند. (ultimate)
  • Caustic: کاستیک می‌تواند دشمنانی که در گاز Nox (محفظهٔ حاوی گاز سمی) او گیر افتاده‌اند را ببیند (passive). / کاستیک یک محفظهٔ حاوی گاز را روی زمین می‌اندازد، که با شلیک کردن به آن یا نزدیک شدن دشمنان به این تله، یک ابر سمی ایجاد می‌شود که باعث دمیج خوردن و کند شدن حرکت دشمنان می‌شود. همچنین باعث افت دید هم می‌شود. / کاستیک یک نارنجک حاوی گاز Nox پرتاب می‌کند که یک منطقهٔ بزرگ را سمی می‌کند. (ultimate)
  • Mirage: وقتی که او down شده‌است، او یک بدل (holographic decoy) از خودش را در همان نزدیکی ایجاد می‌کند که برای ۵ ثانیه باعث نامرئی شدن‌اش می‌شود. همچنین در هنگام Respawn و Revive هم تیمی‌های خود، نامرئی می‌شود. (passive) / میریج یک کپی هولوگرافیک از خودش را ایجاد می‌کند که به سمت دشمن می‌دود و می‌تواند باعث سردرگمی آن دشمن شود. (tactical) / این قابلیت همانند tactical است با این تفاوت که در قابلیت tactical یک کپی از خود می‌سازد در حالیکه در ultimate چندین کپی هولوگرافیک از خود می‌سازد. (ultimate).
  • Octane: سلامتی (Health) اکتین به‌مرور زمان بهبود می‌یابد. (نکته: باید دمیج نخورید تا سلامتی بهبود یابد) (passive) / با تزریق یک آمپول سرعت او سریع‌تر می‌شود با این حال مقدار کمی از سلامتی او کم می‌شود. (tactical) / پرتاب یک صفحه که با با آمدن به‌روی آن به سمت بالا پرتاب می‌شوید. (ultimate)
  • Wattson: با استفاده از یک ultimate accelerant، همه قابلیت ultimate پر می‌شود. (passive) / این قابلیت به شما امکان می‌دهد که دیواره‌هایی الکتریکی را ایجاد کنید و به دشمنانی که از آن عبور می‌کند تأثیری همانند Arc Star (با آسیب کمتر) می‌دهد. (tactical) / این قابلیت شیلدهای هم‌تیمی‌ها و خودتان و حتی دشمنان را شارژ می‌کند و از پرتاب نارنجک و آلتیمیت در محدوده آن جلوگیری می‌کند. (ultimate)
  • Crypto: زمانی که دارید از پهباد (Drone) خود استفاده می‌کنید، دشمنان تا فاصله ۳۰ متری از شما علامت گذاری شده و به هم تیمی‌های شما نیز اطلاع داده می‌شود و قابل رویت است. (passive) / این قابلیت به شما اجازه می‌دهید که اسکن منطقه‌ای انجام داده و از مکان دشمنان آگاه‌تان کند. (tactical) / با منفجر شدن EMP دشمنان کُند شده، شیلدشان کم می‌شود و از مهم‌تر تله‌های کاستیک و واتسون نیز از بین می‌رود پس دیگر نگرانی برای کمپ کردن دشمنان در یک خانه و تله‌گذاری‌شان نخواهید داشت. (ultimate)
  • Revenant
  • Loba
  • Rampart
  • Horizon
  • Fuse
  • Valkyrie
  • Seer
  • Ash
  • Mad Maggie
  • Newcastle
  • Vantage
  • Catalyst
  • Ballistic
  • Conduit

هنگامی که لجندی به نام Forge را برای فصل ۴ معرفی کردند، Respawn بازیکنان خود را فریب داد. آنها در مجموعه سری داستان‌های "Stories from the Outlands" نشان دادند که در دنیای اپکس لجندز، این شخصیت قبل از ورود به مسابقات در هنگام یک مصاحبه زنده تلویزیونی توسط Revenant به قتل رسید تا به جای او روننت فصل چهارم حضور یابد.

لیست جوایز[ویرایش]

  • بهترین بازی شوتر اول شخص ۲۰۱۹ (PC GAMER)
  • بهترین بازی شوتر ۲۰۱۹ (IGN)
  • بهترین بازی چند نفره 2019 (THE GAME AWARDS)
  • بهترین بازی چند نفره ۲۰۲۰ (BEFTA GAMES AWARDS)
  • بهترین بازی چند نفره 2019 (THE GOLDEN JOYSTICKS)

منابع[ویرایش]

  1. "Apex Legends crossplay launches in beta next week". ورج (وبگاه) (به انگلیسی). Retrieved October 2, 2020.
  2. Keith, Stuart (March 28, 2019). "Apex Legends: a parents' guide to the 'new Fortnite'". گاردین. Retrieved August 19, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]