بحث:انکار هولوکاست

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


مدرک[ویرایش]

مدارکی برای انکار هلوکاست اورده شده قابل قبول نیست سایت افتاب نیوز یک سایت وابسته به حکومت ایرانه سایت گاردین هم که یک منبع بی ربطه چون تو متن اون مقاله ای که من خوندم به کنفراس هلوکاست که در تهران برگزار شده پرداخته و اصلا چیزی در مورد دلایل انکار هلو کاست ننوشته بهتره دلایل انکار حذف بشود.Blueearth ‏۲۴ نوامبر ۲۰۰۸، ساعت ۱۹:۵۶ (UTC)[پاسخ]

انتقال به بازنگری هولوکاست[ویرایش]

این مقاله فقط در مورد انکار هولوکاست نیست و بیشتر جنبه بازنگری آن را مد نظر دارد، پس بهتر است به بازنگری هولوکاست انتقال داده شود. نظر شما چیست؟--آزاد245 ۰۰:۴۶، ۱۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)

همچین بد هم نیست. ◄-- سپهرنوش/بحث (۰۱:۲۷) ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶

نه عزیز! انکار یک چیزی است و بازنگری چیز دیگر! برای بار هزارم استفاده سیاسی نکنید!! --سندباد ۰۱:۴۹، ۱۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)

با توجه به تعریف که مقاله از هولوکاست کرده، فکر می‌کنم انتقال کاملاً صحیح باشه.

انکار هولوکاست یا انکار همه‌سوزی باوری است که اظهار می‌دارد که نسل‌کشی توسط آنچه که «همه‌سوزی جمعی گروه‌های مختلفی از مردم بخصوص یهودیان اشکنازی، همجنسگرایان و کولیها در طی جنگ جهانی دوم بدست آلمان نازی از ۱۹۴۱ تا انتهای ۱۹۴۵» خوانده می‌شود، اتفاق نیافتاده‌است و و یا اغراق‌شدهیا اغراق‌شده است. ◄-- سپهرنوش/بحث (۰۲:۲۲) ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶
سندباد جان: منظورتان را درباره مقاصد سیاسی نمیفهمم! من عبارت «و یا اغراق‌شده» را در به تعریف لغت در مقاله اضافه کردم تا با مقاله انطباق داشته باشد. ولی الان میبینم که واژه «انکار» در مورد اغراق و بازنگری صحیح نیست.
اگر مورد دیگری نیست و اکثریت موافق هستند، انتقال صورت گیرد...--آزاد245 ۱۸:۴۹، ۲۱ مه ۲۰۰۷ (UTC)

؛ چون پاسخ ندادید به نظر می‌آید مشکل شما حل شده باشد، پس انتقال صورت می گیرد--آزاد245 ۰۳:۴۶، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)

اگر اصرار بر این هست که این دو موضوع با هم فرق می‌کنند فکر می‌کنم باید دو مقاله جداگانه هم داشته باشند. یکی انکار هولوکاست و یکی بازنگری هولوکاست. تا نظر دوستان چه باشد؟ ◄-- سپهرنوش/بحث (۲۰:۴۱) ۲ خرداد ۱۳۸۶
من نمی دانم منظور آقای ایرناواش از منابع عام چیست؟ و چرا می خواهند consensus کاربران ویکی انگلیسی را در اینجا پیاده کنند.
اصلا این مقاله درباره «انکار» صحبت نکرده است و بحث درباره اغراق و بازنگری آن است. آقای ایرناواش در این بحث شرکت نمایید.--آزاد245 ۲۳:۴۱، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)
سندباد جان: بازنگری هولوکاست یک اصطلاح علمی نیست که بخواهید از انگلیسی به فارسی ترجمه نمایید. در بین فارسی زبانان انکار هولوکاست عبارت مطرحتر نیست بلکه بازنگری هولوکاست مطرح است. اصولا انکارکلمه اشتباهی است چون این مقاله در مورد انکار هولوکاست نیست و بیشتر جنبه بازنگری آن را مد نظر دارد. در این بحث شرکت نمایید.--آزاد245 ۰۰:۳۳، ۲۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)
به نظر میرسد که مشکل دیگری نیست، انکار در اینجا کلمه اشتباهی است چون این مقاله در مورد انکار هولوکاست نیست و جنبه بازنگری و حداکثر اغراق آن را مد نظر دارد. پس عنوان مقاله تغییر یابد --آزاد245 ۲۳:۳۴، ۲۷ مه ۲۰۰۷ (UTC)
بهتر نیست عوض برگردان در اینجا بحث شود؟ به زبانهای دیگر مراجعه کنید. می بینید که به جز انگلیسی، عبری و آلمانی در دیگر ویکیها یا «بازبینی هولوکاست» گفته اند یا «عدم باورمندی به هولوکاست». انکارکلمه اشتباهی است --آزاد245 ۰۲:۵۰، ۲۸ مه ۲۰۰۷ (UTC)
اتفاقا جریان کاملا برعکس است، این مقاله برای انکار هولوکاست ساخته شده، این یک عنوان جاافتاده و معنی دار است، برای تحریف تلاش نکنید. ایرناواش ۰۷:۳۶، ۲۸ مه ۲۰۰۷ (UTC)
تحریف؟! حسن نیت را رعایت کنید. w:Wikipedia:AGF , w:Wikipedia:Civility طبق تحقیق من، این مقاله از بخش بازنگری هولوکاست به اینجا کپی شده است. پس معلوم شد که اشتباه می کنید.[۱] --آزاد245 ۱۰:۴۸، ۲۸ مه ۲۰۰۷ (UTC)
ادامه دادن این بحث فرسایشی خواهد شد! حسن نیت؟ اختیار دارید، من به اینکه شما نیت حسنه دارید مطمئنم، ولی اینجا باید بدون نیت باشید. کسی بر سر پیدایش مطلب حرف نزد، مقاله حاضر برای انکار هولوکاست است و اگر دوست دارید مقاله ای برای بازنگری بسازید و هر چه دوست دارید بنویسید. ... انکار هولوکاست وجود دارد! بگذارید مقاله ای درباره این سوژه وجود داشته باشد ودست کم بودن انکار آنرا تحمل کنید ... اما اگر قصد بر خسته کردن کاربران است، من ادامه نمی دهم. دیگران نظر بدهند. ایرناواش ۱۳:۵۲، ۲۸ مه ۲۰۰۷ (UTC)
به هیچ وجه قصد خسته کردن کسی را نداریم و خود ما نیز به اندازه طرف مقابل خسته می‌شویم.
صحبت ما این نیست که «انکار هولوکاست» حذف شود. صحبت این است که به «بازنگری هولوکاست» که جامع‌تر است Redirect شود.◄-- سپهرنوش/بحث (۱۸:۱۶) ۷ خرداد ۱۳۸۶

ایرناواش عزیز: منظورم این است که واژه «انکار» یعنی تکذیب یک چیز صحیح. برای همین است که در دیگر زبانهای ویکی اکثرا از واژه «نفی هولوکاست» یا «بازبینی هولوکاست» استفاده شده.

آنهایی که به هولوکاست اعتقاد دارند می گویند «انکار» هولوکاست یا نفی هولوکاست، و عکس آنها کسانی هستند که خواستار «تصحیح» هولوکاست هستند.برای همین است که «بازنگری هولوکاست» یا «بازبینی هولوکاست» عنوان دبط هستند که موضوع «انکار» یا «تصحیح» را مد نظر ندارد چون بدون پیشفرض درست یا غلط بودن موضوع اند.

اگر بخواهیم مقاله دیگری در مورد «بازبینی هولوکاست» بنویسیم باید بسیاری از موضوعات این مقاله را به آنجا منتقل کنیم چون درباره بازنگری هولوکاست اند و از بخش بازنگری هولوکاست به اینجا کپی شده اند.[۲]--آزاد245 ۰۳:۴۸، ۲۹ مه ۲۰۰۷ (UTC)

همین انکار صحیح است. کاوه ب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ (۱۰-۰۹-۲۰۰۷)، ۰۵:۵۴

همین بازنگری صحیح است.   سپهرنوش  بحث ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ ۱۸:۰۲(UTC)

واگردانی بی علت[ویرایش]

کاربر «سندباد». وقتی کسی با ذکر دلیل ویرایش را انجام می دهد بی ذکر دلیل واگردانی نکنید. ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۴:۳۷) ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶

کار شما مبنی بر حذف اطلاعات مربوط به مقاله بسیار ناشایست است. بازهم از شما میخواهم که دیدگاه بی‌طرف را بخوانید و به آن توجه کنید. شما یا مشکل خواندن متن انگلیسی شعارهای گروه نژادپرست کوکلاکس کلان را دارید و یا مشکل خواندن متن فارسی توضیح عکس را. تا کی میخواهید مطالب و مضامینی را که به مرامتان خوش نمیاید را به بهانه های بسیار واهی حذف کنید!--سندباد ۱۱:۵۷، ۲۱ مه ۲۰۰۷ (UTC)
۱. گروه مورد نظر شما ریزتر از آن هستند که عکس‌شان در ابتدای مقاله قرار گیرد. تا به حال چند کتاب در مورد هالوکاست منتشر کرده‌اند؟ تا به حال چند نفرشان بابت انکار یا تشکیک در هالوکاست زندانی شده‌اند؟ اصلاً تا به حال چند بار خبری از ایشان در روزنامه‌ها درج شده است؟
۲. اسم نصرالله به علت نداشتن مدرک(توسط کاربری به جز من) حذف شده بود که دوباره اضافه کردید.
در ضمن اصلاً خوب نیست، بعد از این که این صفحه به «ظهیری» گزارش شد، تازه به فکر پاسخ‌گویی بیافتید! ◄-- سپهرنوش/بحث (۱۳:۱۶) ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶
شما اگر روزی توانستید ویزای آمریکا را تهیه کنید و تشریف بیاورید خودتان خواهید دید. (اگر هم نتوانستید میتوانید به صفحه انگلیسی و یا در صورت ناآشنایی با زبان انگلیسی به مقاله فارسی کوکلوس‌کلان در ویکی فارسی مراجعه بفرمائید و متوجه شوید که گروه کوکلوس‌کلان معروفترین گروه نژادی در ایالات متحده آمریکا هستند و حتی بچه های دبستانی هم در مورد گروه کوکلوس‌کلان اطلاع دارند) اگر شما در محله تان در شهر قم یا هر جا که زندگی میفرمائید در مورد این گروه نشنیده اید، دلیل بر بی اطلاعی بقیه دنیا نیست. حداقل از مواهب ویکی پدیا فارسی استفاده کنید و بر اطلاعات خود در مورد جهان پیرامون کمی بیشتر بیافزایید. به نصرالله هم میرسم. این هفته اگر وقت کنم مقاله اش را تکمیل خواهم کرد و تمام نظرات زیبایش را در ویکی فارسی با مدارک لازم نشر خواهم کرد. --سندباد ۲۲:۵۱، ۲۲ مه ۲۰۰۷ (UTC)

جناب سندباد اولا باید برای آوردن افراد در آن لیست کذا و هر لیست مشابه باید مدرک داشت، پس بدون مدرک این حسن نصرالله را اضافه نکنید، تازه بقیه لیست هم مدرک می خواهد. بعدش هم جدا از آن عکس گروه ...، عکس بالای مقاله فعلی هم مرتبط با موضوع انکار نیست، عکس بالای مقاله انگلیسی خوب است یا یک عکس دیگر ... ایرناواش ۱۳:۳۷، ۲۱ مه ۲۰۰۷ (UTC)

عکس های بودار بومی هم میشه استفاده کرد!! [۳] [۴] [۵] ایرناواش ۱۳:۵۹، ۲۱ مه ۲۰۰۷ (UTC)

خیلی عجیب است، چند روزی است که به ویکی فارسی آمده ام و می بینم که برخی حرفها و کارهایی که در ویکی فارسی انجام می شود با هیچ کدام از قوانین مطابقت ندارد!! برخی از این سخنان می تواند در ویکی انگلیسی تنبیه به همراه داشته باشد!! آیا بهتر نیست عوض لحن تمسخر، w:Wikipedia:Etiquette , w:Wikipedia:Civility و w:WP:PA را رعایت کنیم؟--آزاد245 ۰۳:۴۱، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)


فعلاً که مسافرت به آمریکا مقدور نیست(که اگر باشد، تحقیق دست اول مجاز نیست) و ویکی هم منبع قابل استنادی نیست(که اگر باشد، ثابت کننده معروفیت گروه کوکاکولاست! نه تضمین کننده‌ی موثر بودن اون‌ها در مساله انکار/بازنگری هولوکاست). در ضمن من هیچ جایی نگفته‌ام که در مورد این گروه نشنیده‌ام.
شما هم، اگر به هیچ صراط‌ی مستقیم نمی‌شوید، بد نیست این نکته کنکوری را مد نظر داشته باشید که «آریل شارون»، «جورج بوش» و «تونی بلر»، هم جزو طرفداران نظریه هولوکاست هستند، هم از گروهک مذکور سرشناس‌ترند و هم عکس‌های‌شان همه جا گیر می‌آید. و یک وقت ممکن است، عکس‌شان، به‌عنوان مدافعان هولوکاست در مقاله جای گیرد!!!
راستی دقت کرده‌اید که کاربر «ایرناواش» جواب اظهارات بی سر و ته شما رو قبل از این که مطرح بکنید، به خوبی داده است.(رجوع به تاریخ امضاها!) ◄-- سپهرنوش/بحث (۲۰:۴۱) ۲ خرداد ۱۳۸۶

بجز قوانین ویکی، بقیه موارد مقاله ها باید طبق رضایت وموافقت عمومی کاربران همان زبان تهیه شود. اگر کوکلوس‌کلان در ایران ناشناخته است، عکسش هم بی مورد است، و از گروههای ایرانی یا شناخته شده استفاده شود--آزاد245 ۰۰:۴۳، ۲۴ مه ۲۰۰۷ (UTC)

چرا در ویکی فارسی کمتر کسی وپ:دبط را رعایت می کند؟!

اینها باید به گونه ای نوشته شود که وپ:دبط را رعایت کند مثلا گفته شود برخی از گروههای مسلمان می گویند...

  • اگر آلمانی ها این کار را کرده اند جبران خسارت و مسئولیت عواقب کار هم گردن خود نازیها و نسل بعد از آنهاست.
  • صهیونیسم جهانی با شیوع این دروغ با هدف سرپوش گذاشتن بر اذهان عمومی بهانه هایی برای اشغال خاک فلسطین و کشتار و ترور مسلمانان بی گناه و ظلم و زور گویی برای تصاحب مسجد الاقصی و ... پیدا کرد.
  • «انکار هلوکاست» با «زیر سئوال بردن برخی ادعاها در مورد هلوکاست» یکی نیست. ولی یهودیان کوشش میکنند که حتی کوچکترین پرسش در مورد صحت هر مودری از ادعاهای حامیان هلوکاست را «انکار هلوکاست» بخوانند و برچسب بزنند.

یا از نگاه مقابل:

  • انکار هولوکاست در غرب از مصادیق ترویج نفرت قومی شمرده می‌شود و یک بحث تاریخی-دانشگاهی به شمار نمی‌آید. انکار هولوکاست از آنجا که در یک فضای آکادمیک و انتزاعی صورت نمی‌گیرد و انکار آن در تناقض آشکار با مدارک و مستندات تاریخی است در زمره عقاید سیاسی نژادپرستانه قرار داده می‌شود که در پوشش یک بحث تاریخی حقیقت جویانه ارایه شده‌است. از این جهت به جای مراکز دانشگاهی در مراجع قضایی به آن رسیدگی می‌شود. مساله انکار هولوکاست از آنجا که مسرانه به مبارزه با مدارک و باورهای صلح جویانه و بشردوستانه (که دموکراسی اروپایی بر آن استوار است) روی دارد، در اروپا به عنوان مصداق اندیشه «دیگری ستیزی» و ترویج «نژادپرستی» با تحریف تاریخ قلمداد می‌گردد.

برای قسمت اول این پروپوزال من است:

  • برخی از گروههای مسلمان نیز می‌گویند که «اگر آلمانی ها این عمل را انجام داده‌اند، جبران خسارت و مسئولیت عواقب کار هم گردن خود نازیها و نسلهای پس از آنهاست». آنها اظهار می‌دارند که «صهیونیستها با شیوع این افسانه و با هدف سرپوش‌گذاشتن بر اذهان عمومی و بهانه‌ای برای اشغال فلسطین، کشتار مسلمانان و تصاحب این سرزمین را پیدا کرد.»

و برای قسمت دوم:

  • در غرب انکار هولوکاست از مصادیق «ترویج نفرت قومی» شمرده می‌شود و از نظر آنها یک بحث تاریخی-دانشگاهی به شمار نمی‌آید. مخالفین بازنگری هولوکاست می‌گویند که «چون این موضوع در یک فضای آکادمیک و انتزاعی صورت نمی‌گیرد و انکار آن در تناقض آشکار با مدارک و مستندات تاریخی است در زمره عقاید سیاسی نژادپرستانه قرار داده می‌شود که در پوشش یک بحث تاریخی حقیقت جویانه ارایه شده‌است؛ و از این جهت به جای مراکز دانشگاهی در مراجع قضایی به آن رسیدگی می‌شود». آنها اظهار می‌دارند که «مساله انکار هولوکاست از آنجا که مصرانه به مبارزه با مدارک و باورهای صلح جویانه و بشردوستانه،که دموکراسی اروپایی بر آن استوار است، روی دارد، در اروپا به عنوان مصداق اندیشه «دیگری ستیزی» و ترویج «نژادپرستی» با تحریف تاریخ قلمداد می‌گردد.»

امیدوارم که این موضوع دبط را حل کند. --آزاد245 ۰۰:۴۶، ۲۲ مه ۲۰۰۷ (UTC)

این تغییرات نگارشی کمکی به دیدگاه بی طرفانه نمی کند! داخل گیومه گذاشتن باعث تبدیل شدن به نقل قول می گردد که مناسب نیست مگر اینکه نقل قولی ارایه شده باشد ... آن پاراگراف مربوط به مسلمین هم خود متناقض بود! حذفش کردم ... نگارش شمادر پروپوزال ها از نظر دستوری یک جوری بود ... ایرناواش ۱۲:۳۱، ۲۲ مه ۲۰۰۷ (UTC)
* سلام: توضیح بیشتر لازم است. کجای آن پاراگراف مربوط به مسلمین متناقض بود؟
* این نظر شخصی و w:wp:or به نظر می‌رسد من سعی داشتم با نوشتن اینکه «برخی میگویند» این را تصحیح کنم w:wp:npov که با مخالفت شما مواجه شد، لطفا منبع خود را اضافه کنید تا حذف نگردد. با تشکر--آزاد245 ۰۳:۳۴، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)
انکار هولوکاست از آنجا که در یک فضای انتزاعی آکادمیک صورت نمی‌گیرد و در تناقض آشکار با مدارک و مستندات تاریخی است در زمره عقاید سیاسی نژادپرستانه قرار داده می‌شود که در پوشش یک بحث تاریخی حقیقت جویانه ارایه شده‌است؛ و از این رو به جای مراکز دانشگاهی در مراجع قضایی به آن رسیدگی می‌شود. مساله انکار هولوکاست از آنجا که مصرانه به مبارزه با مدارک و باورهای صلح جویانه و مدارا محور (فردگرایانه) -که دموکراسی اروپایی بر آن استوار است- روی دارد، در اروپا به عنوان مصداق اندیشه «دیگری ستیزی» و ترویج «نژادپرستی» با تحریف تاریخ قلمداد می‌گردد.
تناقض آشکار است پاراگراف را بخوانید!(اگر آلمانی ها آنرا انجام داده اند مسوولیتش با خودشان است با اینکه این یک افسانه از طرف صهیونیست ها است، تناقض دارد، مگر اینکه واقعا مسلمان ها اینگونه نظر بدهند!) -- موضع مبارزه و دفاع از ارزش ها را نگیرید -- مقاله درباره انکار است نباید آنرا به مقاله دیگری تبدیل کرد، پس انتقال به یک عنوان با معنای دیگر ندهید -- بی طرفی هم با اضافه کردن گیومه به دست نمی آید -- اگر دوست دارید حذف کنید ولی آن پاراگراف دلیل واضح برای جرم بودن انکار در اروپاست که با منبع هم بی طرف نمی شود! -- در پایان، دیدگاه بی طرف با اعلام نظر در شرایطی که تعلقات خود را فراموش کنید، یعنی ندانید در چه جایگاهی قرار خواهید گرفت، به دست می آید. ایرناواش ۰۷:۰۷، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)
به هر حال این سخن مسلمانانی مثل احمدی نژاد است و تتاقضشان به خودشان مربوط است نه به ما. در باره انکار یا بازنگری در بالا پاسخ خواهم داد.
در مورد پاراگراف موضوع عدم تطابق با دبط است که تصحیح می شود
در مورد اینکه «امروزه انکار هولوکاست را از مصادیق یهودی‌ستیزی به شمار می‌آورند.» فقط در کشورهای غربی صحیح است و در w:wp:lead pov pushing به شمار می آید.
امیدوارم در ویکی فارسی دبط طبق نظرات کاربران فارسی رعایت گردد.--آزاد245 ۲۳:۳۴، ۲۳ مه ۲۰۰۷ (UTC)

حذف بند اول مقاله[ویرایش]

نخست باید دقت کرد که «انکار هلوکاست» با «زیر سئوال بردن برخی ادعاها در مودر هلوکاست» یکی نیست. ولی برخی از جهودان آگاهانه و مزورانه کوشش میکنند که حتی کوچکترین پرسش در مورد صحت هر وجهی از ادعاهای حامیان هلوکاست را «انکار هلوکاست» بخوانند و برچسب بزنند.

نمی دانم این از هنرنمایی های کدامتان بوده.... بعد به ما می گویند وپ:دبط را بخوانید! --PayaM ۱۱:۰۸، ۹ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)

انکار هولوکاست[ویرایش]

پیشاپیش بحث شده و ادله هم ارایه گشته؛ 1- آیا هولوکاست وجود دارد؟ 2- آیا عده ای هستند که بگویند هولوکاست افسانه است و وجود ندارد؟ == پس مفهومی به نام انکار هولوکاست موجود است. _ دلیل بعدی اینکه این عبارت در تمامی دنیا شناخته شده است __ چرا عده ای دوست ندارند مفهوم انکار هولوکاست مقاله ای داشته باشد؟_ آیا بازنگری خواهی در هولوکاست عبارتی است که مفهوم دارد؟ پس برای آن مقاله ای بسازید. هر چند بازنگری خواهی در یک پدیده تاریخی بی معنی است و حداکثر می توان دیدگاه یا عقیده ای به معنی "تشکیک در روایت یک ماجرا" معرفی کرد__ علی ایحال این مقاله درباره انکار هولوکاست را با سماجت خرابکارانه تحریف محتوا نفرمایید __ از صاحبان منصب هم درخواست پیگیری دارم. ایرناواش ۰۶:۰۳، ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

خیلی خلاصه:مقاله (مدت کوتاهی قبل از دستکاری‌های اخیر) در وضعیت علی ایحال، بازنگری هولوکاست قرار داشت. نمی‌شود مقاله را یک شبه و بدون بحث دگرگون کرد بعد برای مقاله دگرگون شده نام جدید هم گذاشت! راستی شما چرا برای انکار هولوکاست مقاله جدید نمی‌سازید؟   سپهرنوش  بحث ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ ۱۸:۰۲(UTC)
پ ن: جالب این‌جاست که کسانی در بحث حاظراند که متهم به خرابکاری می‌شوند. آن هم از سوی کسانی که بیشتر عمل می‌کنند تا بحث!
«وضعیت علی ایحال» انکار هولوکاست بوده که شما بدون توجه به آن راسا مقاله را منتقل کردید. ۲۲ اوت زمان طولانی نیست. کاوه ب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ (۱۰-۰۹-۲۰۰۷)، ۱۸:۴۰
ما به خودمان زحمت دادیم چهار خط در صفحه بحث نوشتیم بعد که بی‌جواب ماند، منتقل کردیم که شما با [۴ کلمه] ظاهراً برای خود رفع تکلیف کردید! ضمناً زیاد خوب نیست هر مقاله‌ای که منتقل می‌کنید بلافاصله روی صفحه قبلی ویرایش انجام دهید. یک وقت دیگران هم یاد می‌گیرندها!   سپهرنوش  بحث ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ ۱۸:۵۶(UTC)
در صفحه بحث من بحث مبسوطی صورت گرفته، کاربر:حسین هم خودش دوباره آن صفحه را نامزد حذف کرده بود. کاوه ب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ (۱۰-۰۹-۲۰۰۷)، ۱۹:۰۳
صفحه بحث شما جای تصمیم‌گیری در مورد مقاله بازنگری هولوکاست نیست. همین‌جا بحث کنید!   سپهرنوش  بحث ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ ۱۹:۱۶(UTC)
هم اکنون پای صفحه من به جریان باز شد. علاقه‌مندان این نسخه را ببینند. بحث دیگری بود می‌شود همین‌جا پی گرفت. کاوه ب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ (۱۰-۰۹-۲۰۰۷)، ۱۹:۲۳

منبع[ویرایش]

در مقاله منبع زیر به کار فته است:

  • جایگاه هولوکاست. سید محمد تراهی. مرکز اسناد انقلاب اسلامی. ۱۳۸۴ (ISBN ۹۶۴-۴۱۹-۱۱۰-۲) مرکز اسناد
اول اعتبار منبع:کتاب در حقیقت [پایان نامه کارشناسی‌ارشد برتر دانشگاه امام صادق ایران است که توسط یک دانشجو نوشته شده است http://www.isu.ac.ir/Farsi/News/News_047.htm] که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را یک سال بعد چاپ کرده است
دوما: اسم اصلی کتاب:جایگاه هولوکاست در پروژه ی صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت) است[۶]
سوما: در هیج جا صفحه کتاب گفته نمی شود
چهارم:این حجم انبوه از مقاله با یک منبع نامعتبر آن هم جنجالیAli20 wiki ‏۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۴۱ (UTC)[پاسخ]
اولا از شما بخاطر تحقیق و درج توضیحات اضافه راجع به کتاب و نویسنده آن متشکرم. دستشان با این کتابی که نوشته اند درد نکند. مشکل چیست؟ پروژه کارشناسی ارشد یعنی تحقیق جدی دانشگاهی. این کتاب به عنوان اثر برگزیده ششمین جشنواره معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه امام صادق برگزیده شده است و اکنون نیز یک کتاب چاپ شده بسیار معروف است. فقط جستجوی گوگلی نام کتاب 179 نتیجه در بر دارد که نشان از معروفیت آن است. برای زیر سوال بردن اعتبار آن نیز باید ابتدا اعتبار دانشگاه و بعد ناشر کتاب را زیر سوال ببرید.
دوما روی جلد، جایگاه هولوکاست را درشت تر نوشته (خواندن عبارت اسطوره یا واقعیت که دیگر واقعا ذره بین می خواهد) با این وجود هر عنوانی که میل دارید برای منبع اصلاح کنید. اعتراضی نیست.
ثالثا هرجا نیاز به ارجاع دقیق تر دارید علامت مدرک بگذارید تا شماره صفحه را عرض کنم.
رابعا نامعتبر بودن منبع را شما سعی دارید الغا کنید. متاسفانه منبع اسرائیلی گیر نیاوردم.
خامسا (یکی اضافه تر از سوالات شما) بر اساس کدام سیاست نباید از یک منبع حجم انبوه اطلاعات را دریافت کرد و مگر خود هولوکاست جنجالی نیست؟ چرا نباید تجدیدنظر طلبی در آن جنجالی باشد؟ --دانقولا ‏۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۰:۵۹ (UTC)[پاسخ]
جناب دانقولا
اولا منظورم این بوده است که نویسنده کتاب یک تاریخ دان نیست فقط یک دانشجو است
دوما:مطلب در کتابی چاپ دانشگاه امام صادق چاپ نشده،بلکه در مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده یعنی منبعش غیر دانشگاهیه آن هم در موضوعی تاریخی
سوما:وقتی شما حجم انبوهی از مطالب را بایک منبع می نویسید اثبات پذیری آن مشگل می شود.
چهارما:وظیفه من نیست که نگران ارجاع دهی نکردن به صفحه مشخص یک ویرایشگر دیگر باشم وظیفه کسی است که منبع را می آورد.
پنجم:وقتی جنجالی است چندین منبع معتبر می خواهدAli20 wiki ‏۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۵۷ (UTC)[پاسخ]
اولا به منابع دست اول ارجاع دادم. نویسندگان آن مقالات دیگر خودشان اند منکر هستند و اصالت انکار هولوکاستی از سر و رویشان می بارد.
ثانیا منابع جدیدی که گذاشتم متاسفانه انتشارشان در اروپا در مراکز دانشگاهی مقدور نیست. (دلیلش را که می دانید؟ دموکراسی)
ثالثا با آمدن منابع جدید رفع شد
رابعا وظیفه ام را انجام دادم
خامسا اعداد فارسی تنوین نمی گیرند. ارادتمند --دانقولا ‏۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)[پاسخ]
یک:شما می گوئید دست اول: اگر دست اول بود که بدتر بود و به این شکل نمی توانست در مقاله بیاید،فعلا ار اثبات دست اول بودن منبع می پرهیزم
دو:کتاب دانشگاهی در مورد انکار هولوکاست فراوان است یک نمونه [۷]
سه:هرچند که منابعتان معتبر نیست ولی می پذیرم فقط در این بخش ها که نظرات آن ها را می خواهد بگوید بیاید و مشگل ندارد فرمول بندی بی طرفی اعمال خواهد شد
چهار:ممنون
پنج:بله در ست است ولی خودتان هم استفاده کردید به بحث بالا توسط خودتان (دوما)نگاه بیاندازیدAli20 wiki ‏۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۵۳ (UTC)[پاسخ]
از اینکه به تفاهم رسیدیم بسیار خوشحالم. مزاحی اگر بود از بابت تلطیف فضا بود. --دانقولا ‏۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۲۹ (UTC)[پاسخ]

درخواست توضیح[ویرایش]

  • در مورد 'قسمت پررنگ شده عبارت:

برخلاف این گروه‌ها که مقاصدی عمدتا سیاسی دارند، تجدیدنظر طلبان جدی هولوکاست و کسانی که در مقالات و تحقیقات علمی خود ادعای تجدید نظرطلبی دارند، از طیفهای گوناگونی تشکیل شده‌اند. گروهی یهودی‌اند مانند جورف جی برگ، روژه دای دامرگو، دیوید کول و استفن هیوارد، برخی مسیحی مانند روبر فوریسون، گرمار رودلف، میکائیل ای هافمن و رابرت کانتس و برخی ملحدند مانند بردلی اسمیت. برخی نیز مسلمان هستند مانند روژه گارودی، ابراهیم آلوش و احمد رامی.

منبع داده شده برای این عبارت این سایت است در جستجوی این لینک من فقط عبارت زیر را در مورد نئونازی‌ها یافتم:

The document reproduced and translated in the box to the right illustrates, just how serious the situation has become: German officialdom and media classify everything which is to the right of the political middle, including simple old fashioned conservatives and patriots, without differentiation, as "right wing," "right wing radical," "right wing extremist" and "neo-Nazi"; and no differentiation has been made in a long time. One is tempted to support the repression of Neonazis, who are depicted in the media as brutal and disgusting. However, you must consider this: whoever blithely agrees that Neonazis should be prosecuted solely on account of their deviant opinion, should not complain if he is slandered as Neonazi and persecuted because a neighbor denounces him for waving a national banner or singing the national anthem. Because that is exactly what is happening in Germany: Those who express plain normal patriotic feelings, as it is quite common and considered normal in the U.S., are considered to be Neonazis in Germany--so far to the left has the political spectrum drifted there. Everybody has the duty to protest the persecution of unconventional thinkers. This is true not only if persecution comes from a dictatorship, but also if it emanates from a constitutional democracy!

در متن بالا هیچ اشاره‌ای به این جمله‌ای پررنگ که در مقاله آمده‌است نمی‌شود این متن فقط این موضوع را مطرح می‌کند که چرا دولت آلمان و رسانه‌های آن کشور هر تفکر ملی گرا یا محافظ کار را با برچسب نئونازیسم می‌شناسد ویک رفتار ملی گرانه که در آمریکا موضوعی معمولی محسوب میشود درآلمان به عنوان نئونازی شناخته می‌شود لطفا شخصی که این متن را وارد کرده کمی توضیح دهدAli20 wiki ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)[پاسخ]

سلام. طبیعی است که یافت نمی‌شود. چون وجود ندارد. بالاخرا برای ایجاد ارتباط بین پاراگراف شما که از منبعی دیگر است با پاراگراف خودم باید یک جمله ارتباطی از خودم بیافزایم یا خیر؟ این جمله از من است. بفرمائید دقیقا به کدام عبارت این جمله اعتراض دارید تا مثل دفعه قبل به نوعی از تفاهم برسیم. شما با افزودن دو تیتر راجع به کوکلوس کلانها و نئونازیها نشان دادید که تجدیدنظرطلبان از چه قماشی هستند. بنده هم متقابلا مجبور شدم انواع دیگری از تجدید نظر طلبان را (که بر خلاف دو گروه معرفی شده توسط شما، سیاهپوست سر نمی‌برند و خودرو آتش نمی‌زنند) معرفی کنم. در اینکه این دو گروه با هم تجانسی ندارند هم شکی نیست. فعلا با حذف عبارت که مقاصدی عمدتا سیاسی دارند مخالفتی ندارم. --دانقولا ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۲۷ (UTC)[پاسخ]
ممنون از توضیحتان،من معتقدم فقط بگیم از طیف‌های مختلفی هستند مثل همان سایت شما که باهمین جمله شروع می‌کند:
  • Holocaust Revisionists are not a homogenous group.
  • و در ادامه از گروهها نئونازی‌ها و کوکس کلان‌ها را هم نام ببریم ولی موضوع دیگر این متن است:
  • تکثر تجدیدنظرطلبان شامل مذاهب متفاوت (علی‌الخصوص یهودی) مشاغل گوناگون، عقاید سیاسی کاملا متضاد و اقوام ملیتی مختلف (مانند: آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی) تجدید نظر طلبان را از اتهام وابستگی سیاسی و نژادی مبرا می‌کند.
  • اگر لطف کنید متن انگلیس اش را از همان سایت بدهید ممنون می‌شومAli20 wiki ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)[پاسخ]
نظرتان تامین شد؟ من مقاله ترجمه نمی‌کنم. (چرا که نقض حق تکثیر است)این تیپ مدرک خواستن شما مثل این است که من از شما مدرک بخواهم که کجای منبعتان کوکلوس کلانها و نئونازیها را تیتر درشت کرده و روی سایر گروهها غمض عین فرموده؟ این بخش از مقاله vho، به روشنی هدفی جز زدودن اتهام سیاسی بودن از چهره ریویزیونیستها ندارد. روح مطلب در یک جمله من آمده. برای اینکه من روح مطلب را برسانم، یا ناچارم، بخش مهمی از مقاله را (بجای یک مثال از هرگروه، با کلیه مثالها) به معرفی تک تک تجدید نظر طلبان اختصاص دهم (کاری که مقاله منبع کرده) و یا اینکه در یک جمله روح مقاله و هدفی که از نوشتن آن داشته را معرفی کنم. دقیقا کاری که شما برخلافش را انجام داده‌اید. یهنی با علم به تکثر عقاید ریویزیونیستها، دو گروه کوکلوس کلان و نئونازی را پیراهن عثمان کردید و با تیتر قراردادن و هایلایت کردن، سعی نمودید از سایر گروهها بگذرید. --دانقولا ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)[پاسخ]
بازهم از توضیحتان ممنون،من هیچ وقت نگفتم شما مطلبی بدون منبع آوردید بنده فکر کردم متننی دراین مورد بوده ومن ندیده‌ام و یا متوجه آن نشده‌ام ، ولی حرف شما در مورد روح و مضمون متن منبع متین و پذیرفتنی است به یک شرط و آنکه بگوئیم ادعای تجدیدنظر طلبان چنین است که:.... چون که داریم از سایت آن‌ها نقل به مضمون می‌کنیم دوستدارAli20 wiki ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)[پاسخ]
متشکرم. اگر خودتان زحمتش را بکشید جوری که هردو مفهوم استنباط شود خوشحال می شوم. یعنی مشخص باشد که در میان ریویزیونیستها (مانند هر گروه دیگری) هم آدم حسابی و محقق هست و هم ارازل و اوباش. به نظر من این بخش معرفی ریویزیونیستها(نسبت به حجم مقاله) کمی بلند است. من معتقدم از تکثرشان پیداست منافع سیاسی (لااقل مشترک) ندارند. شما هم معتقدید که در میانشان ارازل و اوباش هم هست و برخی از آنان ریویزیونیسم را طعمه اهداف سیاسی کرده اند. یک جوری هر دو مفهوم را برسانید و خلاصه ترش کنید. باز هم ممنون. ارادتمند --دانقولا ‏۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)[پاسخ]

پیوند مرده[ویرایش]

بر طبق بررسی‌های رباتیکی من چندین پیوند غیرقابل دسترس پیدا شد. لطفا آنها بررسی و در صورت لزوم درستش کنید.تشکر!

--:]امیروباتΣυζήτηση ‏۲۶ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۲:۱۳ (UTC)[پاسخ]

پیوند مرده 2[ویرایش]

بر طبق بررسی‌های رباتیکی من چندین پیوند غیرقابل دسترس پیدا شد. لطفا آنها بررسی و در صورت لزوم درستش کنید.تشکر!

--:]امیروباتΣυζήτηση ‏۲۶ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۲:۱۳ (UTC)[پاسخ]

پیوند مرده 3[ویرایش]

بر طبق بررسی‌های رباتیکی من چندین پیوند غیرقابل دسترس پیدا شد. لطفا آنها بررسی و در صورت لزوم درستش کنید.تشکر!

--:]امیروباتΣυζήτηση ‏۲۶ اکتبر ۲۰۱۰، ساعت ۰۲:۱۴ (UTC)[پاسخ]

عدم بی‌طرفی مقاله، یک‌سویه بودن و احتمال یهود‌ستیزی[ویرایش]

به چند دلیل این مقاله بی طرف نیست (نسخه های 16 اکتبر 2017):

  1. عدم ارجاع به منبع: برخی از مجموع محتوای مقاله دارای منبع معتبر نیست و ادعاها که عموماً جنجال‌برانگیزند با منبع بی‌طرف پشتیبانی نمی‌شوند. برای مثال در لیدروم یک برچسب نیازمند منبع وجود دارد.
  2. مقاله یک‌سویه: لحن مقاله به شکلی‌است که یک سویه می‌خواهد هولوکاست را رد کند. دلیل این واقعه آن است که هیچ بخشی برای انتقاد از انکار کنندگان و بیان تناقضات خود آنها که هولوکاست را دارای تناقض می‌دانند وجود ندارد. احمدی‌نژاد و نصرالله به طور کلی هولوکاست را رد می‌کنند و آن را خواب و خیال می‌دانند. مابقی هم براساس سواد دانشگاهی‌شان قضاوت شده‌اند. برای مثال در پاراگرافی آمده است: برخی پرفسور هستند، و برخی مهندس!!! یعنی چون پروفسور (که فارسی اش می شود استاد) هستند همه سخنانشان با ارزش است، عجب منطق دانشنامه‌ پسندی!
  3. یهودستیزی: کاربران و محتوی اضافه شده در نسخه های مختلف مشکوک به یهود ستیزی اند و آن هم از ویرایش های مکرر آنها قابل شناسایی است. بدون شک، یهود‌ستیزی و نسبت همه بدی های عالم به یهودی ها در ایران یک استریوتایپ جا افتاده است.
    1. عدم اشاره به انکارهای سازمان‌دهی شده: کو کلاکس کلان ها (Ku Klux Klans)، کله پوستی ها (Skin Heads) و دیگر گروه های نئونازی و نژادگرای افراطی. انکارکنندگان سرسختی همچون احمدی‌نژاد که هولوکاست را "افسانه" خواندند، تنها در انتهای مقاله اشاره کوچکی شده است، که نوعی محافظه‌کاری و وپ:سانسور است. مشروعیت بخشی با ترفندهای مختلف و از این دست کارها. عدم درج اطلاعات کافی در مورد سوابق و فعالیت های انکارکنندگان: سوگیری ضدیهودی کمونیست ها، اسلام‌گرایان، مسیحیان افراطی، نئونازی ها، نژادگرایان سفیدپوست و ....
  4. تئوری همیشگی توطئه: بشر دوست دارد، برای همه امراض دلیلی بیابد، به قول فروید هر چیزی دلیلی دارد ولی این خود نباید بهانه‌ای برای دلیل تراشی باشد. لحن این مقاله منعکس کننده تئوری توطئه است و سرانجام پس از خواندن آن به این نتیجه می‌رسیم که یهودی‌ها، مطلوم‌نما، صاحب همه ثروت جهان، خون‌خوار و حتی خائن نسبت به خود هستند. در جایی نوشته شده که یهودیان فقرای خودشان را کشتند، تا پولدارهایشان زنده بمانند و اینکار را مخفیانه و با پرداخت پول به هیتلر انجام دادند!! من نمیگویم این ها را سانسور کنیم، بلکه می‌گویم بخش‌هایی باید در نقد خود این مطالب "جنجالی" و بعضاً "شک برانگیز" و غیر عقلانی ساخته شود تا مقاله یک سویه و دست اولی نشود. سپاس. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۴۲ (UTC)[پاسخ]
درود، @Mahdi Mousavi: لطفا برچسب بی طرفی را برندارید، تا زمانی که مقاله بهبود پیدا کرده و دانشنامه‌ای شود. برخی می‌خواهند در دانشنامه یک نسخه مجازی از پایگاه بسیج دایر کنند، "پایگاه مقاومت بسیج ویکی‌پدیا" و در آن نسخه مجازی کارهای مبارکشان را ادامه دهند. می‌دانیم که دانش‌نامه باید "بی‌طرف" باشد و نه جانبدارانه، و مطمئنم که شما هم به اصل وپ:بی طرفی احترام می‌گذارید. من به شخصه از مدافعان سرسخت بی‌ طرفی‌ام، موضوعاتی که در آنها دخالت میکنم ویرایش های جهتگیرانه و سازماندهی شده اند که ویکی را تبدیل به یک رسانه برای پروپاگاندا و تبلیغات هدفدار کرده اند. برای مثال از نژادگرایی، قومیت‌گرایی، پان-ترکیسم، پان-تورانیسم، پان عربیسم، بعثیسم، پاکستانیسم گرفته تا اسلام‌گرایی افراطی، ایران‌ستیزی، اسلام‌ستیزی، غرب‌ستیزی، یهودستیزی... و در مجموع برخورد تمدن‌ها، اینها موضوعات مرتبط با فعالیت های من در ویکی هستند. باید کمک کرد تا ویکی محیطی امن برای اشاعه تفکرات ایدئولوژیک نباشد، مرکز دانش و آگاهی بخشی رایگانی باشد که همه به آن دسترسی دارند. برای اینکار باید، شجاع، پرتلاش و متعهد به دانش آزاد بود نه محدود به یک ایدئولوژی افراطی خاص. سپاس فراوان. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۰۶ (UTC)[پاسخ]
کاربر:TheStrayDog منظور شما از "محدود به یک ایدئولوژی افراطی خاص" کاربر خاصی است؟ کاربرِ نگهبان؛ Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۰۸ (UTC)[پاسخ]
درود، @Mahdi Mousavi: سپاس از توجه جناب عالی به سخنان این حقیر. بله، البته نه یک کاربر بلکه کاربران خاصی است. آنهایی که متعهد به دانشنامه نیستند بلکه حزب سیاسی و تفکر مذهبی و ایدئولوژیک. منظور این نیست که عقیده نداشته باشیم، منظور این است که عقاید سالم باشد و در درجه اول حتی اگر عقایدمان سالم هم بودند حق تحمیل آنها به دانشنامه را با روش های هوشمندانه نداریم. برای مثال به ویکی عربی بروید، نام جعلی خلیج عربی، ما اول ایستادیم ولی بعضی ها همینجا گفتند بیخیالش اینکار ها که به کسی آسیبی نمیزند. اما آن کار تنها آغاز بود، به جایی رسیدند که هر مقاله ای که با نام خلیج فارس باشد را حذف و یا تغیر نام میدهدند. برای مثال ایالت متحده در جنگ با صدام مدالی تحت عنوان "مدال افتخار خلیج فارس" به سربازان خود اهدا می کرد، مقاله این مدال را بنده در ویکی انگلیسی ایجاد کردم چند ماه بعد یک پان-عربیست افراطگر نسخه انگلیسی را بدین شکل تجمه نمود: "مدال افتخار خلیج عربی". خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا هم رود دیوار کج. باید جلوی این سوگیری ها ایستاد. در ویکی فارسی ما معضلات دیگری داریم که بیان آن از حوصله بحث خارج است. سپاس فراوان. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۲۲ (UTC)[پاسخ]
کاربر:TheStrayDog من از متن مقاله چنین استنباطی: " یعنی چون پروفسور (که فارسی اش می شود استاد) هستند همه سخنانشان با ارزش است،" نکردم. ولی باز هم جهت تبیین بیشتر آن بخش را ویرایش کردم. کاربرِ نگهبان؛ Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۲۹ (UTC)[پاسخ]
درود، @Mahdi Mousavi: خب نظر شما محترم است، ولی مقاله اشکال های زیادی دارد. البته اینجا تنها "محتوا" مطرح نیست، بلکه "ساختار" هم مطرح است. برای نمونه لینک های مرده و برچسب نیازمند منبع و.... این موضوع جنجالی است، بهتر است دانشنامه تلاش کند بی طرف بماند و با "پلورالیسم" و بیان تکثر آرا از جنگ ویرایشی و فرسایشی خودداری کند. در بالا من گفتم که نمی گویم حتی برخی از این اداعاهای بعضا گزاف را سانسور و حذف کنیم، بلکه می گویم خود این ادعا ها جنجال برانگیز اند و نیازمند نقد و بررسی و اضافه کردن این نقدها. سپاس. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۳۶ (UTC)[پاسخ]
در ضمن منظور از عبارت "....فارسی پروفسور می شود استاد..." یک کنایه بود. منظور این بود که این توده خاص اسلامگرای‌افراطی متعصب در زندگی عادی خود از انگلیسی‌مئابی انتقاد می‌کنند ولی در جایی که به نفعشان باشد خودشان از واژه های پوپولیستی استفاده می کنند تا به طور هوشمندانه خواننده را ترغیب کنند که بله چون طرف پروفسور است گفته هایش مستند و درست است. وگرنه مترادف پروفسور استاد است و ما در مقاله های استاندارد اصلا این واژه را به عنوان صفت به کار نمی بریم، مگر واژه استاد دانشگاه را. سپاس. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۴۲ (UTC)[پاسخ]
کاربر:TheStrayDog در برخی مواردی که طرح ایراد کرده بودید مقاله را ویراستم لکن از آنجا که بهبودی مقاله نه در تخصص من است و نه اساسا مسالۀ من می باشد، در مورد بی طرفی یا عدم بی طرفی مقاله نظری نمی دهم. کاربرِ نگهبان؛ Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۳:۴۶ (UTC)[پاسخ]

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۳ پیوند خارجی موجود در انکار هولوکاست را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در انکار هولوکاست را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۲ (UTC)[پاسخ]

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۳ پیوند خارجی موجود در انکار هولوکاست را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۱۳ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۳۶ (UTC)[پاسخ]

افسانه[ویرایش]

مظلوم نمايي تبليغاتي كه زير بناي اصلي ماجراي هولوكاست و سود اصلي آنها از اين ادعاست نه تنها منفعت‌هاي را به دنبال دارد، بلكه از اين طريق افكار عمومي دنيا را به گونه‌اي شكل‌دهي مي‌شود كه يهوديان را انسان‌هايي بدون سرزمين، آواره و تحت ستم نشان مي‌دهد كه براي جلوگيري از تكرار جنايات ادعا شده در مورد آنها بهتر است در گوشه‌اي از دنيا سرزميني به آنها اختصاص يابد و اين توجيه دقيقا استفاده‌اي است كه يهود براي غصب فلسطين و بنيانگذاري دولت يهود از آن بهره مي‌برد. هولوکاست یک افسانه هست. اصلا امکان به قتل رساندن 6 میلیون انسان اون موقع نبوده! ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۳۰ (UTC)

  • با احترام:
(۱) به هیچ روی، درست نیست انکار جنایاتی گسترده در جنگ جهانی، آن‌هم شعارگونه و بدون دلیل؛
در حالی که منابع گوناگون جهانی، آن (هولوکاست) را تأیید کرده است.
(۲) ویکی پدیا جای مطالب شعاری و منبری و سیاسی... نیست (ویکی‌پدیا منبر یا محل تبلیغات نیست)
و صفحات بحث هم، جزو دانشنامه و پیرو قانون‌های دانشنامه است.
(۳) هر گاه دلایل و منابع «معتبر»ی برای انکارتان یافتید، می‌توانید در صفحۀ بحث مقاله، مطرح کنید یا به مقاله بیفزایید. Sayenevisande (بحث) ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۴۵ (UTC)[پاسخ]

مدارک افسانه بودن هولوکاست[ویرایش]

مدارک!

https://www.pasokh.org/fa/Question/View/11120/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%D9%83%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D9%8A%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4892/5014/43980/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE

https://www.mashreghnews.ir/news/201947/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

http://www.bayanema.ir/news/64505/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA

https://www.yjc.ir/fa/news/6812903/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%D9%83%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

http://www.soalcity.ir/node/787

https://www.porseman.com/article/%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%8A%D9%87%D9%88%D8%AF%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%D9%83%D8%A7%D8%B3%D8%AA/6474

تاکید می کنم همه سایت هارو کامل بخونید.

@Amin13852006: به جای ردیف کردن منابع در صفحه بحث، با مطالعه قواعد آن‌ها را به شکل صحیح به متن اضافه کنید. با تشکر -- Mpnader (بحث) ‏۲۱ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۰۰ (UTC)[پاسخ]