گلدره (تهران)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گلدره (تهران)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانتهران
شهرستانپردیس
بخشفاز 4 پردیس
نام محلیگلدره
جمعیت۱۲۳ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۸۲۳۰۰۱

گلدره روستایی سرسبز در شمال فاز ۴ پردیس هست . این روستا از قدیم الایام در محدوده شميرانات بخش دهستان لواسان بزرگ بوده است كه بعد از تاسیس شهر جديد پرديس در تقسیم نامه شرکت عمران پردیس زير مجموعه ي شهر پرديس در فاز ٤ قرار گرفته است شهرستان پردیس استان تهران ایران.

گلدره یکی از قدیمی ترین روستاهای شهرستان شمیرانات با تاريخچه ٥٠٠ سال است این روستا به دلیل همجواری با دشت لار در گذشته محل عبور دام دار ها برای بردن گله ها به دشت ییلاقی پارک ملی لار بوده است


گلدره دارای اب هوای خنک مرطوب و رودخانه کوچک فصلی و انبوهی از درختان میوه شامل گردو گیلاس البالو زردالو و شاه توت میباشد


دهکده ی توریستی گلدره دارای پیست پاراگلایدر میباشد



بعد از احداث فاز ٤ در سال ١٣٨١ پردیس کاربری زمین های گلدره به باغات تغییر کرد و به منطقه (باغ ویلایی پردیس) تبدیل شد به دلیل سختگیری شهرداری پردیس بدون جواز ساخت ، اجازه ساخت و بازسازی داده نمیشود اکثر زمین های گلدره دارای سند رسمی هستند و با گرفتن جواز ساخت از شهرداری پردیس ساخت و ساز ویلا انجام میشود.

جمعیت[ویرایش]

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر (۶۴خانوار) بوده‌اس ت.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.