پیش‌نویس:کایلاس کاتسنبرگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کایلاس کاتسنبرگ(Kailas Kotsenburg)(متولد 1983،ایتالیا)بنیان گذار،مدیر ارشد اجرائی و عملیاتی کمپانی تجهیزات کوهنوردی کایلاس(عضو هئیت مدیره BOA،از 2021) است.او به دلیل نبوغ و اهداف خاصش،در سطح برترین مدیران تجهیزات کوهنوردی جهان شناخته میشود. کایلاس کاتسنبرگ،موفقیتِ طراحی کفش های خانواده FUGA،کاپشن MONT،کاپشن پر C1 Down و… را در رزومه خود دارد. کاتسنبرگ دارای مدرک دکترا پلیمر از دانشگاه واشینگتن بوده و از افراد کلیدی و تاثیر گذار بر صنعت تجهیزات کوهنوردی دنیا به حساب می آید.

نام او برگرفته از قله تاریخی کایلاس در تپت است.

او در سال 2003 اولین تولید انبوه محصولات خود را در چین و ویتنام شروع کرد.توجه او به تولیدات در چین زیاد است،و این موضوع حاکی از آن است که کایلاس میخواهد با انحصاری کردن بازار آسیا،حوزه ارائه محصولاتش را در این قاره بیشتر کند.

کمپانی کایلاس در کشور های ایالات متحده آمریکا،کانادا،آلمان،روسیه،تایلند،نپال،ویتنام و چین دارای نمایندگی فروش انبوه و فروشگاه معتبر است.

به گفته ویبرام عبارت FUGA در کفش های اسکای رانینگ،ایده کاتسنبرگ بود، و او این نام را از زبان ایتالیایی و به معنای دویدن انتخاب کرد.

کاتسنبرگ در طراحی بیشتر محصولات کمپانی نقش داشته و از افرادیست که خود به عنوان اولین نفر محصولات را در ارتفاعات و قله های مطرح جهان،تست و ایمنی آن ها را مورد آزمایش قرار میدهد.

او در سال 2023 برای آزمایش تجهیزات ساخت کمپانی کایلاس،مجدد به قله کایلاس صعود کرد و ویدئو صعود او توسط هلیکوپتر Bell 206 نیروی هوایی ارتش ایتالیا ضبط شده است.