پیست اسکی شیرباد

مختصات: ۳۶°۱۰′۲۷″شمالی ۵۹°۰۲′۰۷″شرقی / ۳۶٫۱۷۴۳°شمالی ۵۹٫۰۳۵۴°شرقی / 36.1743; 59.0354
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیست اسکی شیرباد در فصل زمستان

پیست اسکی شیرباد در شهرستان گلبهار، استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد، ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر در بزرگراه مشهد به گلبهار راه است. مسیر این پیست از دولت‌آباد تا پیست، مسیری کوهستانی و شوسه است.

پیست شیرباد در دامنه قله شیرباد، بلندترین قلهٔ استان پیشین خراسان با ارتفاع ۳۳۱۰ متر، در رشته‌کوه بینالود بنا شده و در بیشتر ماه‌های سال، برف‌گیر می‌باشد. پیست شیرباد دارای بیش از یک کیلومتر مسیر ویژهٔ اسکی و اسنوبردسواری است. ارتفاع مسیر اسکی، ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ متر از سطح دریاست.[۱]

مساحت این مجموعه، ۵۰ هکتار است. پیست شیربا، اولین و تنها پیست اسکی شرق ایران، در دی ۱۳۹۱ افتتاح شده‌است.

تله اسکی به طول ۹۰۰ متر علاقه‌مندان را تا ارتفاعات بالا می‌برد. ساختمان سه طبقه‌ای به منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه‌اندازی یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت علاقه‌مندان در این محل در نظر گرفته شده‌است.

مسیر دسترسی به پیست، به‌ویژه در قسمت روستای دولت‌آباد تا پیست شیرباد، راهی برف‌خیز و کوهستانی دارد و به علاقمندان به اسکی توصیه شده که با خودروهای دو دیفرانسیل و در صورت تک دیفرانسیل بودن خودرو حتماً با بستن زنجیر چرخ به این پیست مراجعه کنند.

امکانات[ویرایش]

  • یک دستگاه تله اسکی
  • پیست شب
  • رستوران و کافی شاپ
  • سوئیت‌های اقامتی و خوابگاه

منابع[ویرایش]

  1. «Ski resort Shirbad - Skiing Shirbad». www.skiresort.info. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۲۱.