رسانه‌های اجتماعی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویرایش با ابزار زدودن تبلیغ
برچسب: برگردانده‌شده
به نسخهٔ 30780513 از Hosseinronaghi (بحث) برگردانده شد: نسخه سالم (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۱: خط ۱:
'''رسانه‌های اجتماعی''' {{انگلیسی|Social media}} رسانه‌های اجتماعی [[فناوری|فناوری‌ های]] [[رایانه|رایانه‌ای]] هستند که ایجاد یا اشتراک اطلاعات، ایده‌ها، علایق شغلی و سایر شکل‌های گفتگو را از طریق جوامع و شبکه‌های مجازی، در قالب بسترهایی همچون [[وب]] و [[تلفن همراه]] تسهیل می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر [[اینترنت]] هستند که بر روی پایه‌های [[ایدئولوژی|ایدئولوژیک]] و فناوری [[وب ۲٫۰]]، به کاربران اجازه ایجاد، تبادل و تولید محتوا را می‌دهند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله؛ [[تالار گفتگو|تالارهای گفتگو]]، [[وبلاگ]]‌ها، [[وبلاگ اجتماعی]]، [[میکروبلاگینگ|میکروبلاگ‌ها]]، [[ویکی]]‌ها، [[پادکست]]‌ها، [[عکس]]‌ها یا [[تصاویر]]، [[ویدئو]]ها<nowiki/>و... در قالب یک نوع امتیاز بر پایهٔ مشارکت اجتماعی، محسوب شوند.
'''رسانه‌های اجتماعی''' {{انگلیسی|Social media}} رسانه‌های اجتماعی [[فناوری]]‌های [[رایانه|رایانه‌ای]] هستند که ایجاد یا اشتراک اطلاعات، ایده‌ها، علایق شغلی و سایر شکل‌های گفتگو را از طریق جوامع و شبکه‌های مجازی، در قالب بسترهایی همچون [[وب]] و [[تلفن همراه]] تسهیل می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر [[اینترنت]] است که بر روی پایه‌های [[ایدئولوژی|ایدئولوژیک]] و فناوری [[وب ۲٫۰]]، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را می‌دهد. رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله؛ [[تالار گفتگو|تالارهای گفتگو]]، [[وبلاگ]]‌ها، [[وبلاگ اجتماعی]]، [[میکروبلاگینگ|میکروبلاگ‌ها]]، [[ویکی]]‌ها، [[پادکست]]‌ها، [[عکس]]‌ها یا [[تصاویر]]، [[ویدئو]]ها، در قالب یک نوع امتیاز بر پایهٔ مشارکت اجتماعی، محسوب شود.

رسانه‌های اجتماعی [[مجازی]] از گره‌هایی تشکیل شده است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل‌اند. برای مثال: اقتصاد، فرهنگ و دین، سیاست، دوستی، تجارت و... از انواع وابستگی‌های قابل تعریف هستند؛ ولی غالب [[شبکه اجتماعی|شبکه‌های اجتماعی]] عمومی دوست محور می‌باشند. در رسانه‌ها براساس انواع محتوا، دسته بندی‌های مختلف رسانه و تنوع خدمات ارائه می‌شود. در نوعی از این سرویس‌ها، اشتراک ویدئو و عکس کاربران را به هم متصل می‌کند و در نوعی دیگر، در قالب فروم‌های تخصصی، کاربران در یک حوزه خاص، دانش و آگاهی را به اشتراک می‌گذارند. به مجموعه این خدمات اصطلاحاً رسانه‌های اجتماعی گفته می‌شود.

در مقابل [[رسانه‌های جمعی]] همچون شبکه‌های [[تلویزیون|تلویزیونی]] که برای تولید و انتشار محتوا هزینه‌های هنگفتی متقبل می‌شوند؛ ارائه دهندگان رسانه‌های اجتماعی بابت تولید و نشر محتوا هزینه‌های ناچیزی پرداخت می‌کنند و در راستای انتشار محتوا و پیام مد نظر خود از ظرفیت‌ اجتماعی خود یعنی کاربران استفاده می‌کنند.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==
* [[شبکه‌های اجتماعی]]
* [[شبکه‌های اجتماعی]]
*[[رسانه‌های جمعی]]


== منابع ==
== منابع ==
خط ۲۲: خط ۱۷:
[[رده:شبکه‌های اجتماعی]]
[[رده:شبکه‌های اجتماعی]]
[[رده:شیوه‌های انقلابی]]
[[رده:شیوه‌های انقلابی]]
[[/general_content/79679/swd_id/13825/unitWdId/53784/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%D9%8A.html?t=%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%8A-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%D9%8A]]

نسخهٔ ‏۷ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۵۱

رسانه‌های اجتماعی (به انگلیسی: Social media) رسانه‌های اجتماعی فناوری‌های رایانه‌ای هستند که ایجاد یا اشتراک اطلاعات، ایده‌ها، علایق شغلی و سایر شکل‌های گفتگو را از طریق جوامع و شبکه‌های مجازی، در قالب بسترهایی همچون وب و تلفن همراه تسهیل می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر روی پایه‌های ایدئولوژیک و فناوری وب ۲٫۰، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را می‌دهد. رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر روی بسیاری از اشکال مختلف، از جمله؛ تالارهای گفتگو، وبلاگ‌ها، وبلاگ اجتماعی، میکروبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، عکس‌ها یا تصاویر، ویدئوها، در قالب یک نوع امتیاز بر پایهٔ مشارکت اجتماعی، محسوب شود.

جستارهای وابسته

منابع